-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #211815 üzenetére
Lehet nálam mélyebb a középső "árok". Mavic felni vs Stan's felni. Az sem kizárt, hogy egyszerűen a szélesebb felnikre könnyebb rárobbantani a gumit.
Más, Decathlon+Mavic/Manitou uci mtb team bringák
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz bardi #211829 üzenetére
itt szép idő volt (Vértes), a szél közben erősödött meg. ez a sár meg egy jó kis lejtő alján volt bő 100m, egész addig vissza akartam ott mászni, de ennél a résznél meggondoltam magam. azért jó volt, hogy vittem egy réteg ruhát tarcsiba, ha délután indulok, mostanság még hasznos tud lenni.
a tó még be volt fagyva, és a sár sem volt mély, mert a föld mélyebben még fagyott.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
MPowerPH
félisten
válasz bardi #211893 üzenetére
A DHR II -vel olyan volt, hogy aszfalton lefele is bele-bele kellett tekernem, mert siman vissza lassult a kerekpar.
Nem nehez elkepzelni, eleg egymas melle tenni a 2 gumit, milyen a mintazatanak a kialakitasa es a melysege, a futofelulet formaja, es a keverek puhasaga, gumik sulya.Azert irtam, bikeparkba jo lesz a minion, mert lefele sem kell agyonsutni a fekeket, van eleg gordulesi ellenallas.
Unnepek kozott voltam fertozott, de azota mar mentem. Most kb. ugyan olyan gyenge vagyok.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
andrisbandi
őstag
válasz bardi #211893 üzenetére
- Terepen nálam is +5 km/ó volt gumicserével. Betonon ugyanennyi mínuszt jelentett, aszfaltos emelkedőkön meg hónapokig tolnom kellett, amíg hozzáedződtem
Prowler MX 2.5
még a 26-os merev időkben. (Szinte csak terepeztem vele.)
Defekt tűrő, majd dupla súlyú csoda külső volt. Nagyon szerettem.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Toobee
veterán
válasz bardi #212035 üzenetére
Nekem 2x 9-10 km, attól függ melyik pékségben veszem a reggelit. Tavaly is viszonylag sokat jártam bringával, de 2021. december óta nem jöttem autóval. Igyekszem ezt tartani, bár engem kevésbbé érint a motorgyilkolás, a Prius jól bírja a városi körülményeket, de a dugóban ülni nem kimondottan szeretek. Autóval hazafelé gyorsabb kicsit, reggel nincs különbség, ugyanúgy 18-22 perc.
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
-
cenzor
tag
válasz bardi #212280 üzenetére
Főleg terepen használnám, viszont többnyire síkon
@jjeahh Egy 2x11-es XT M8000 sorról van szó. Akkor ha jól értem tulajdonképpen leveszem az első váltót, cserélem az első lánckereket valami köztesre és kész is van? Kell valami hézagoló elem, hogy a megmaradó egy lánctányér középre kerüljön?
-
MPowerPH
félisten
válasz bardi #212280 üzenetére
Mi a problema az elso dupla-tripla lanctanyerral?
Eleg sokaig jo volt a 3x, aztan jott a 2x, majd most az 1x.
Oke, fogsz egy keves tomeget, mert nem kell 2db lanctanyer meg elso valto, valtokar. Azon tul mi az elonye? Kerdezem en ezt ugy, hogy 3x -rol jottem at 1x -esre.Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz bardi #212324 üzenetére
Gyarilag azzal jott. Azert az 1 tanyerosokon eleg gyakori. De a sarat siman osszegyujti, es eleg konnyen torik.
A valto pedig megszokas kerdese. Nekem meg fura ez a felosztas. 6 eves koromtol kezdve 3 tanyer volt elol. Azert az 1x12 -ben erezhetoen van ellenallas, amikor nagyon fent van a lanc. Szoval negativumkent siman ott van a hajtasi veszteseg. Pedig az AXS -el siman megoldhato lenne, hogy ez egy szempillantas alatt eltunjon, csak olyan kozepcsapagyat/hajtomuvet kellen tervezni.
parandroid: Ez a Bulls cross trekking nagyon jol nez ki. Felesegem is szeretne ezt a geot.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Lacerta
aktív tag
válasz bardi #212471 üzenetére
Az egyik nekem is kicsit az ( ami most van fent ), mert legutóbb az alkoholos Brigéciolban mostam le.
Sajnos az alkohol igen jó zsírtalanító, és a benne megkötött víz nagyon gyorsan megkapja a felületet. Mire megszárad, már foltos is.
Nem a felületi rozsda a baj, hanem ha a csapoknál meg a görgőkben marad víz, mert akkor gyorsan fog kopni a lánc. Ezért nem csípem annyira a száraz kenőanyagot sem. Megázom, lemossa a víz, megrozsdásodik a lánc, mire lecsepeg róla a víz. -
-
ZolkoW
őstag
válasz bardi #212553 üzenetére
én elég sokmindent veszek használtan, ha jól számolom, 3 db XD-s cuccból csak egy volt új. meg egy HG-s 12 sebis is bicóval jött. nem mondom, hogy nagy üzlet, de néha tényleg nem csak lepusztult állapotúakat raknak fel apróra, és úgy kevésbé fáj.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #212553 üzenetére
Olyan mintha valamelyik kisiparos készítette volna unalmában a garázsban egy délután, kis Frankenbike.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz bardi #212562 üzenetére
ez valós, és amit írnak futásteljesítményt, azt vagy elhiszed, vagy nem. (az honnan a tökömből jön hirdetőknek, hogy szerintük a strava log igazol valamit? csak eszembe jutott..)
Egyébként egy ilyen régóta van a wishlistemen: [link]
Alternatíva talán, hogy ilyet lehet nyomtatni, és rárakni egy láncdarabot, csak akkor ki kell kísérletezni, mi az a méret, ami jól jelzi a kopást. Meg műanyagból nem túl tartós maga a szerszám sem...Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #212719 üzenetére
Amikor ilyent használtam új értelmet nyert a nehezen feltehető gumi. Oda muszály volt a fém gumileszedő, de a festék is ment a felniről néhány leszedés/feltevés után, ugyanakkor olyan kemény oldalfalú, hogy egy pehelysúlyú mint pl. jjeahh kolléga lassan elgurulna vele szelepmag nélkül is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
válasz bardi #212839 üzenetére
Nem igazán vagyok képben ezzel kapcsolatban, de szerintem nem feltétlenül a nagyobb rugóút miatt nehezebb mászni egy ilyen bringával. Hanem inkább a geo miatt. Nyilván összefügg a két dolog. Szerintem nagy rugóúttal nem gyártanak olyan bringát amivel "jó" mászni. Attól függetlenül, h elektromos-e vagy sem.
Más: ma végre teszteltem az új bringát, egész jó élmény volt sok pozitívummal és néhány negatívummal. Holnap folytatás... Mostantól szerintem minden (nem esős) nap bringázni fogok.
MPowerPH: Én még nem tapasztaltam ilyet.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bardi #212856 üzenetére
Azért ebike esetén sem mindegy teljesen, hogy mekkora rugóúttal választasz bringát. Egy 160-170mm rugóút, meg az extrém lapos fejcsőszögek, hosszú első háromszögek, hátráltatnak ha valaki csak átlagos tudással keres egy össztelós montit a túrákhoz. Főleg nőknek nem való, iszonyú ügyetlenek tudnak lenni egy ilyen rombolóval, sokkal játékosabb tud lenni egy 120-130, nagyon max 140mm-es gép, átlagosabb geoval, átlagos montizás mellett. És ez a hajtásban is megmutatkozik. A 120-as gépet ha lezárod, majdnem merev vázat kapsz, míg a 170-es lock-al is fog azért mozogni és erőt nyel el. Az akkut is jobban meríti a nagyobb rugóút. Érdemes a láncvillahosszt is nézni, túrázgatáshoz nem kell az extrém rövid láncvilla, sokkal nehezebb lesz mászni, a nagy rugóút, extrém geo csak nagyobb tempónál mutatja meg az előnyét, alacsonyabb sebességnél inkább hátrány egy kezdő vagy átlagos tudású bringás kezében. Persze én is a hosszabb rugóút mellett vagyok, mert szeretek lejtőzni, de a legtöbb ebike felhasználónak már a 140-150mm-es út is sok és felesleges. A legtöbben azért vesznek nagy rugóútas ebike-ot, mert az jobban néz ki, de nem azért mert ténylegesen szükség lenne rá. Én úgy gondolom abszolút megvan a létjogosultsága a kisebb rugóutas ebike-nak is, sőt a merev vázast sem tartom ördögtől valónak, ha van alatta egy plus-os külső. Viszonyítás képen érdemes kipróbálni egy merev egy kisebb utas és egy nagyobb utas fully ebik-ot egymás után, már ha adódik lehetőség valami teszten. Brutális a különbség, a merev az kb kilő még a kis fullyhoz képest is, a nagy meg egy tohonya malac lesz érzetre. De azzal egyetértek, ha van azért montis tudás, a nagy rugóutasnak van kizárólag értelme, 150-180-ig. Merevet meg csak plusz-os külsővel érdemes, már ha terepre megy a gép, különben brutál merev tud lenni, mert anyag van benne bőven.
#212805 Hasaggymeg
Megrendeltem nem rég, pont azt amit linkeltél és még egy ilyet is [link], egy pár hét mire megjön, de kipróbálni csak később tudom. Március vége, április eleje mire finishbe érek a műhellyel.
Meglátjuk mit tud, de jönni fog egy ilyen is és még egy ilyen is, biztos ami biztos.[ Szerkesztve ]
-
-
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #212970 üzenetére
Rátapintottál a lényegre. A modern geók a mtb felhasználás jelentésének módosulásával nyernek értelmet. Magyarán egy mondern mtb arra van kitalálva, hogy technikás útvonalakon mész, vagy lefelé, ami közben véletlenül sem ülsz a nyeregben. !ehhez sokkal jobb a modern hosszabb reach, majd a lejtőt követően rögtön felfelé tekersz, hogy újra kezdődjön a kihívás/lejtőzhess, amihez pedig a meredek nyeregcső kell, hogy ülve a kormány ne legyen túl messze. Hosszú reach mellett ha 77-78 foknál laposabb a nyeregcső, akkor a kormány messze lesz ülve.
Síkon tekerve pedig nem ez a nyeregcső szög biztosítja a leghatékonyabb tekerési pózt (ott 74 fok környéke kényelmesebb és rövidebb reach).Gondja ebből annak van, aki vásárláskor nem a saját valós felhasználása szerinti kategóriából választ bringát, hanem azért mert tetszik az mtb kinézet.
Ez igaz az modern xc gépekre is, azok sport gépek nem komfort túrázásra vannak kitalálva és igen rendesen mélyre kell hajolni a kormányra. Aki egyenesebben akar ülni az pedig vegyen kisebb/rövidebb vázat és ahogy előbb írtam a valós felhasználásnak, illetve technikai tudásnak megfelelő gépet, ami nem biztos, hogy mtb. -
Gaben92
őstag
válasz bardi #213072 üzenetére
Elől Formula DC-711, hátul Bontrager DCL-141Q van. Előbbiről annyit sikerült kideríteni, hogy a gyártó honlapja szerint csak 32 lyukas létezik, de a felni meg 28 küllős, utóbbiról meg annyit, hogy se egy képet, se egy adatlapot nem találok róla.
Szóval nem valószínű, hogy fogok csapágy cserével szórakozni ha oda keveredek.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #214249 üzenetére
Olyan lehet mint a telókon a kg/psi, they err on the safe side, vagyis véletlenül se koppanjon felni, vagy teló azon a nyomáson.
#214251bszg@...nekem is BBB van, de teljesen megbízható. Azt, hogy egy új láncba beesik a 0,75 nagyon durvának találom!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
flash-
veterán
válasz bardi #214249 üzenetére
autóknál is ua a helyzet, nekem a Renaultnál elől 1.9 bar, hátul 1.8 bar-t adtak meg kézikönyvben ,egy 940 kilós autónál... oké nem egy 7es bmw de nem is egy matiz
próbáltam egyszer így menni egyedül!, ragadt, alig fordult,gázadásra előre hátra dőlt.
2.2-vel pedig normálisan lehetett irányítani,jól megy. aztán a szerelők se tudom milyen táblázatból dolgoznak, más miatt volt nagyszervizen, 2.5 barral kaptam vissza mert hogy szerinte annyi kell bele, imbolygott rázott azt hittem mindjárt kiesik valamelyik kerék vagy a futómű.[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #214344 üzenetére
Bizony nem szabad lebecsülni a kalapácsos rendszert. A hátsó agyak esszenciájának tartott industry nine féle hydra agy is kalapácsos rendszerrel oldja meg a 0,52°-onkénti valami 600+ vagy fene tudja hány reteszelést.
Ráadásul úgy, hogy egy reteszelésnél csak a kalapácsok fele viszi a terhelést, a másik fele pedig a következő reteszelésnél dolgozik (ezzel tudták tovább sűríteni a reteszeléseket).De mondhatnám az E13 agyamat az agalóg gépben, ami a 6 kalapáccsal olyan szépen szól a 60 reteszelés. Dominálja is a videók alatti hangot, azzal mindig hallanak, ha közeledek, imádom.
-
MPowerPH
félisten
válasz bardi #214985 üzenetére
Nincs kep, mit csinalt a labammal. Csak a visszamaradt heg. Nem kell. A
Volt nekem is sixpack kompozit pedalom, az is femtuskes volt, es sokkal 'veszelytelenebb'. Azt szerettem, de elkezdett recsegni, kidobtam.Rendelek egy HT pedalt, az szolidabb, kisebb, konnyebb...
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #214843 üzenetére
Egyáltalán nem kötelező fém pedálokat venni, sőt van bőven előnyük a kompozitoknak. Persze láttam már törött kompozit pedált, de az valami Alis csoda volt, az ismert gyártók kompozitjai simán vállalhatóak keményebb felhasználásra is.
Ráadásul, amiket linkeltél tök ró áron vannak és tényleg jó a formájuk.
Az, hogy milyen a tengely, csapágyazás, perselyezés, tömítések stb... azt nem tudni, ahogy a fémnl se elsőre, nem kell túlgondolni. Szóval hajrá! -
ZolkoW
őstag
válasz bardi #215478 üzenetére
kissé félrevezető ezt úgy értelmezni, hogy retkesen megeszi a sort.
Ahelyett, hogy "olyan sokáig bírják, hogy mire elérték a küszöbszintet a nyúlásban, már koptatni kezdték a fogaskoszorút is". Ráadásul egy direkt koptató hatású kenőanyaggal.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
MPowerPH
félisten
válasz bardi #215478 üzenetére
En mondjuk minden hosszabb tekeres utan letorlom, olajozom. 15 perc idoraforditas, ami remelem kifizetodik az elettartamban.
Annyi, hogy nem hasznalok waxot, hanem C3 dry -t. Squirt persze tervben van, hogy kiprobalom, mit tud. A dry lube -oktol egyebkent is jobban kophat a sor/lanc. A kerdes, mitol kopik jobban, attol, hogy a sima olajak felszedik a koszt eleg gyorsan, vagy azoktol, amik nem vonzzak annyira, de szarazok. Itt johet kepbe a wax. Kifogom probalni. De egy tekeres utan annak is kell a pucolas es az ujra waxolas.Tobb lancot kell jaratni, es a sor tovabb birja, bar ezt irja mindenki. En lehet, 1000km -enkent cserelem, es ha latok akciosan, veszek egy 3. -at.
Ismerosomnek az XX1 gold (10-50T) soraban 25k km van, es meg jo.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
ZolkoW
őstag
válasz bardi #215481 üzenetére
A cikket nem olvastam, de amit idéztél, arról szól, amit írtam fent, hogy ezek olyan sokáig bírták a megengedett nyúlásig, hogy addigra kopást tapasztaltak a fogakon is. A többi lánccal ezek szerint nem futott annyit a fogsor, hogy ez megtörténjen.
kapcsolódó: a fogaskoszorú témában annyit írtatok, hogy megint elkezdtem keresgélni a neten, majd eszembe jutott, hogy van egy kopott GX sorom, meg most már van egy kopott láncom is, sarazni lehet hogy ezeket kéne alhasználni... a sor úgyis csak a kisebb kerekeknél ugrik, hétvégékre még jónak kell lennie
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #215481 üzenetére
Itt a lánc tartósságára akarták felhívni a figyelmet, vagyis annyira sokáig elmegy, hogy a sor kis túlzással szinte hamarabb elkopik mintsem, hogy a lánc lenyúlna, ami természetesen nem azt jelenti, hogy a kemény lánc jobban koptatná a sort,sőt ha belegondolsz a nem lenyúlt lánc nem is koptatja úgy a sort mint a lenyúlt társa.
ZolkoW... megeszi a váltógőrgőket és első tányért.
Arcitec... kérdés, ez a rotálási macera (szerelés, tárolás, nyilvántartás meg egyszerre nagyobb kiadás) kifizetődő-e végül, mész-e annyival többet a hajtással, hogy megérje a fáradságot.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #215486 üzenetére
Árát tekintve el kell menjen 30-35ezret ahhoz, hogy ár-érték arányban pariban legyen a Shimivel. Ami a kopott láncok, sorok használatát illeti, azt tapasztaltam, hogy bár lehet még elmegy, de az már a váltás minőségén bizony érezhető.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Autós topik
- Eredeti játékok OFF topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- Az otthoni irodákba költözne be az AOC 100 Hz-es monitora
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen