-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
deicide
veterán
válasz hoffman_ #15217 üzenetére
Beállítottság kérdése is biztos, meg hogy ki mihez szokott, nekem inkább az fekszik, ha elindulok és aztán órákon át megyek egyenletes 34-35-ös tempót. Ezért is szoktam le edzésnél, hogy bejárjak Fehérvárra, mert a sok lámpa megtörte mindig a lendületet.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
deicide
veterán
válasz hoffman_ #15220 üzenetére
Ahogy már itt mondták, kicsit monotonabb, az országúton, ha kis forgalmú, nemigen történik semmi, ha nagyobb forgalmú, akkor persze igen, de azért még úgy is nyugisabb, mint a városi őrület.
A mountizásra hegyen csak mostanában kaptam rá, rájöttem, hogy kell egy kis adrenalin, mert az aszfalt errefelé tényleg ingerszegény.Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hoffman_ #15225 üzenetére
Ha ennyire szereted a kerékpárt, nem csak hajtani, hanem érdekel az egész technikai háttér, állandóan ezen jár az agyad, talán el kéne azon gondolkodni van e értelme annak amit tanulsz?
Én rendszergazdának tanultam, éveket dolgoztam számítógép szervizbe, majd rájöttem nem akarom ezt csinálni egész életemben. Elkezdtem egy főiskolát is, kitaláltam, hogy földmérő leszek, de jó lesz nekem, biztos jól fogok keresni, hamar rájöttem, hogy nem érdekel igazán, végül csak rájöttem, hogy igazán a kerékpár érdekel, visszatértem ahhoz amiért anno gyerekkoromban is rajongtam. Ez egy olyan dolog amit nem iskolában tanul meg az ember...
Ott nem is lehet. Persze nem azt mondom, hogy hatalmas pénzeket keresek, de legalább szeretem azt amit csinálok és örömmel megyek dolgozni. Szerintem egy halom diplomás ember van aki rühelli az egészet amit csinál,amit tanult, csak a pénzért csinálta, és nem boldog.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hoffman_ #15227 üzenetére
Egy villamosmérnök szakma az jó dolog, ha szereted is akkor nincs gond. Én még véletlenül se akarlak lebeszélni erről.
Csak leírtam a saját példám, meg azt amit magam körül látok.Ha nem csak Magyarországban gondolkodunk, nem biztos, hogy olyan nehéz kenyér ez a kerékpáros szakma. Persze ehhez még jobban rá kéne gyúrnom a nyelvre, meg végleg elhatározni magam, hogy itt hagyom az országot, egyszer már voltam kint és visszatáncoltam.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hoffman_ #15230 üzenetére
Alapvetően én is, de néha nagyon rám jön, hogy kezdeni kéne valamit magammal komolyabban. Itthon meg tény, hogy nagyon nehéz és csak hazaszeretetből nem lehet megélni, de ha mennék, akkor se csak a pénz miatt. Azért biztos nem mennék el itthonról, hogy valami sz@r melót csináljak, még ha Magyar viszonylatban hú de sok pénzt is fizetnek érte.
Amennyit egy kerékpár szerelőnek/eladónak Ausztriába fizetnek nekem untig elég lenne a boldogsághoz.
sghc_toma: [link] Esetleg ez?
Vagy maradsz a 29-nél?[ Szerkesztve ]
-
anorche1
őstag
válasz hoffman_ #15207 üzenetére
Szerencsére sikerült megcsinálnom hogy a házi szabadgörgőm ne rezonálja be az egész bérházat, aránylag még halk is lett. Nem teljesen tökéletes, mert elég nagy az ellenállás, olyan mintha hegynek felfele mennék, de legalább tudok tekerni, és tavaszra aránylag jó kondiba leszek
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
nagyúr
válasz hoffman_ #15326 üzenetére
Az úgy volt, hogy asszonyka elkezdte, de folyton kihaltak a halak. Vettünk bele újakat. Kihaltak. Vettünk bele növényt. Kirohadt. Vettünk bele újakat. Kirohadtak. Mondom biztos mindent jól csinálsz? Persze. Oké. Vettünk bele halakat. Kihaltak. Növényeket. Azok is. Mondom neki, lehet, hogy egy ilyen összetett ökoszisztéma életben tartása túlmutat a tapasztalatain és lehetőségein. És akkor kezembe vettem a dolgot. Utánaolvastam mit, merre, hogyan és férfiasan felszámoltam a mészárszéket. Azóta beszereztünk rendes szűrőt, mérethelyes vízforgatót, megfelelő kapacitású levegőztetőket, melegítőket, tisztító lötyiket és egymást kedvelő halakat is. Azóta élnek. A halak. Mint a vízben. Tehát mondhatni nem is az én hobbim, de ha csinálunk vmit, akkor csináljuk rendesen.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz hoffman_ #18415 üzenetére
Tavasszal szokott lenni lomtalanítás, kirakod egy dobozban és kész. Szerintem ha leejted nem fog koppanni, olyan hamar elviszik
Vagy keresel egy MÉH telepet a környéken.Solad: én mindig azon csodálkozok, hogy a legtöbb országútin mennyire ki van húzva a nyeregcső. Nekem jó ha 5 centire van kint a vázból, pedig a vázméret megfelelő.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Zsolt_974
tag
válasz hoffman_ #18418 üzenetére
Köszönöm a választ!
Igazából nem a küllő hosszára lettem volna kíváncsi hanem maga a kerék külső átmérőjére.
Ezt az oldalt nézegettem és itt azt írja, hogy a 25-622 gumi kerülete 2135mm ebből számolva kb 680 mm az átmérő. Csak megerősítésre lett volna szükségem.Üdv. Zsolt
-
Zsolt_974
tag
válasz hoffman_ #18422 üzenetére
Azért volna szükségem a kerék(gumival) külső átmérőjére mert nem országútiba kerülne a kerék.
Nem fűzni szeretném a kereket, mert ez egy komplett kerék lenne csak ilyen felnivel van.
Ez egy trekking kerék tárcsafékes agyal fűzve. Most kb. 644mm ármérőjű a kerék külsővel. A váz és a mostani kerék közt van még 30mm. Így elméletileg ha az eddig emlegetett Rodi felni gumival(25-622) szerelve kb 680mm akkor van rá esély, hogy belefér.(Egy mtb-ba kerülne ha belefér.)
Üdv. Zsolt.
[ Szerkesztve ]
-
Zsolt_974
tag
válasz hoffman_ #18425 üzenetére
Szerettem volna kipróbálni az outit de a keret nem jött össze így ez költséghatékonyabb megoldásnak tűnik kb. 40k környékén megúsznám. A legolcsóbb országútinak csúfolt valamik is 90-100k környékén vannak.
Raktam a mtb-ra 26×1.4 gumikat így viszont nem haladós a dolog. Nézegettem, hogy "sok" hely maradt a kerék és a váz közt és innen indult az egész. Olyan maszek cyclocross öszvér a cél. Az első teló lockout-os hátsó meg nincs. A "kos" kormány annyira nem is tetszik így maradna az eredeti.
Természetesen ha a boltba belemennek, akkor ott ki lenne próbálva, hogy az ördögöket kizárjuk.Üdv. Zsolt.
-
Zsolt_974
tag
válasz hoffman_ #18429 üzenetére
Valami ilyesmit csak nem szeretnék és nem is bírnák rátenni széles terepre való gumit mert ebben a formában csak is aszfalton lenne használva. Terepre megmarad a 26" kerekek.
A geometria biztos számít, de az én felhasználásom szempontjából nem hiszem, hogy az a pár mm és 1-2 fok annyit számítana. Max. heti 80-100km tudok tekerni sík terepen ha az idő engedi.A mostani Mongoose tyax ("L" méret) geometriája:
És egy Mongoose Meteor 29r ("L" méret) geometriája:
Természetesen van eltérés a két váz közt, de szerintem azért nem vészes. Persze ha valaki versenyszerűen űzi a dolgot ott biztos számít az eltérés.
Természetesen lehet létjogosultsága a feltevéseidnek, de arra mi a garancia ha vennék egy olcsóbb országútit és az sem nyeri el a tetszéseimet.Érdekesség képen egy országúti geometria:
És azért itt sem akkora a különbség igaz lentebb van a súlypont és magasabb a nyeregcső.
Üdv. Zsolt
-
brownus
veterán
válasz hoffman_ #18522 üzenetére
Kedves hoffman_, és ígyvanferi, és ugye prizmák, első, és hátsó lámpák is kerülnek arra a csoda kerékpárra!? meg fékek is!?
néha amikor már nem bírok magammal beszólok egy-egy fixisnek, hogy rátok mióta nem vonatkoznak a kresz szabályai, és csak néznek rám, csúnyán... könyörgöm, baleset veszélyesen közlekedtek!? veszélyeztetve az én, és a többi ember testi épségét is!
amúgy tetszenek a fixik, simán hajtanék én is egyet! de azért nem tenni rá a fentebb felsorolt dolgokat mert rontja az összhatást, ez azért durva.
van egy barátnőm, havercsaj, egy szép váltó nélküli trendi biciklivel; a pasija szerelte össze neki, szép fehér és lila párosításban, természetesen prizma, lámpák, és csengő nélkül! (még tavaly kapta a csaj) már másnap szarrá törte magát, mert nem észlelte időben, hogy kilépnek elé... ha lett volna csengője, talán visszalépnek a gyalogosok, de ezt már nem tudjuk meg... azóta persze minden felkerült a bringára.
béke! nem bántásból írtam amit!
ps, ja, most látom amit ígyvanferi linklet azon legalább fékek vannak
btw, én (is) stucni csere előtt állok.. rövidebb változatban kell
[ Szerkesztve ]
-
rii
nagyúr
válasz hoffman_ #18542 üzenetére
már 2 éve megvan akkor belinkeltem, .... meg most, mert pont bringaépítés került a szóba ...
nem akartam én drágát .. csak az lett végül ... ilyen hajtás olyan agy, a felni, a nyereg ....de továbbra is a kis női 26"-os libakergetősökkel tolom jobb mint a 28-as trekking ... vagy mint az MTB.
olyan 20-30-40-50 km-es távok .-)
meg majd most nekiindulok majd vlamelyik hétvégéől újra délnek
meg havercsaj is akar menni túrázni, blökivel, kosárba ... lesz feladat ...(#18537) lsebestyen: köszönöm a canga nevében .-)
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
rii
nagyúr
válasz hoffman_ #18547 üzenetére
dehogy gáz ... ne mondd már csak az a vicces, hogy nem is járok vele
a "2 éve megvan" mondat meg a smiley a helyzet abszurditására akart utalni .... .-/
egyszereűn nincs szivem kitaposni a belét ....
amit kapnak a gépek ezeken a f.s utakon, hát tényleg eg mtb kell rá .... szerencsétlenek ... inkább megy fel a falra ...mint kiderült Jorus azt "csak úgy" írta
meg hogy "mac-es" (ami szintén nincspiros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
pengemetal
aktív tag
válasz hoffman_ #19471 üzenetére
Nekem van Mosso alu MTB villa az egyik bringámon, de semmi rossz tapasztalatom nincs vele. A neten keringtek törött Mosso képek, de én bátor voltam és bevállaltam Szerintem ésszel használva nem lesz gond vele. Idáig futott egy tavasz-nyári szezont aztán görgőbe került.
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
dragonfx
veterán
válasz hoffman_ #19606 üzenetére
Hat nem tudom de ezen a szintén gondolom nem gyenge anyagokat hasznalnak.
Emlékszem régen a vasvazas mtb.met meg az arokba is bedobtam mikor mérges voltam ra.meg doboldalon legurult es semmi baja nem lett.
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
pomk
őstag
válasz hoffman_ #19627 üzenetére
Köszi!
Úgy van, ahogy mondod. De azért szeretnék nyugodtan aludni, dolgozni, vásárolni...sörözni...
De nem túl drága ez a bicaj árához képest? 55-ért vettem a bicajt, most 17-ér néztem lakatot...Van Kryptonite Keeper 12 STD kerékpár U-lakat 6.250,-ért is. Ez vajon mennyivel tud kevesebbet mint ami 17.000?[ Szerkesztve ]
-
dragonfx
veterán
válasz hoffman_ #19816 üzenetére
Tenyleg szép.de az ara kevessbe lesz az. :-D
Hátsó váltó 30....stb....
Én úgy terveztem az upgrade.et 5 evé lx szett legyen a bicajomon.aztán mikor szembesultem az arakkal feluton megrekedtem...:-D:-D ...maradt a deore.
De amúgy már nagy sok boltból azt hallom alivio fölött már csak fanaticok éreznek/látnak különbséget.vélemény??"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
venember83
nagyúr
válasz hoffman_ #19816 üzenetére
A Sram is bődületesen sokat kér a tizenegy sebességes rendszeréért, a Shimano se fogja alább adni. Nemrég vettem 3*9-es X0 marokváltót, elleszek még pár évig ezzel, legfeljebb majd 2*9 lesz belőle. Ez a technológia pont passzol az ómódi aluvázas, 26 colos kerékkel szerelt montimhoz.
-
fpeter07
veterán
válasz hoffman_ #19816 üzenetére
Ezt nem nekünk gyártják.
(#19821) Because: Sokáig én markolatváltót használtam. Annyit tudok megemlíteni, hogy rapidfire-el még sosem váltottam mellé, illetve nyáron 30 fokban, szélcsendes időben is lehet váltani vele. Mondjuk tourney és x0 között azért lehet némi váltásbeli különbség...
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hoffman_ #19932 üzenetére
Én is használtam (nyilván nem annyit mint te), az egyik gép benti rohangálós, mindenki használja a cégnél.
Abban igazad van, ha jó áron jutsz hozzá, akkor elmegy, ezeket valami tizen ezerért vették a nagykerből a kollégák, annyit nyilván megért, de normál áron már inkább más, akár valami minőségibb használt. És ez az én véleményem, nem kell vele egyetérteni senkinek.
Divatból nem szokásom fikázni valamit.
A divat inkább az, hogy túlértékelik ezeket a csepel bringákat, ahogy zola is mondta, nincs a csepellel baj, ha a helyén van kezelve.
Azt meg lássuk be, hogy a csepel már nagyon rég nem a minőségről szól, a legolcsóbb és az egyik leggagyibb termékeket forgalmazzák.
Ezzel nem akarok megbántani egy csepel használót se, de én így látom.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Asus ROG Phone 8 Pro - az élet nem csak játék és mese
- Opel topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Parfüm topik
- Házimozi belépő szinten
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
- Fender Squier Stratocaster + Marshal MG15 40W erösitö eladó
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Eladó Garmin Venu 3 okosóra Árcsökkenés
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen