-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zola007
veterán
válasz hoffman_ #11942 üzenetére
Könyörgöm, ne belső átmérőt mérj, hanem fogj egy tolómérőt és mérd meg a felniprofil magasságát.
Ezt megszorzod 2-vel és kivonod a külső átmérőből. Voálá.Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Zola007
veterán
válasz hoffman_ #11945 üzenetére
Megesik mindenkivel.
MÁS: valami jófajta láncolajat ajánlhatnátok épeszű árban.
3000-et nem adok semmilyen 50 millis löttyért, még ha 25 éves whiskey-ről van szó akkor sem!klasszikus grafitos "MTB-ÖL" -t használtam eddig, még jó adag van belőle, de szerintem valami régebbi készletből lehet, mert öregszik / mázgásodik, legalábbis egyre sűrűbbnek tűnik és jobban is gyűjti a koszt.
csak "csöpögtetőst" vennék, sprayket nem szeretem.[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hoffman_ #12134 üzenetére
A fixinek normál használat mellett nem sok értelmét látom, persze lehet ezt jól kezelni, de attól még veszélyes marad városi használat mellett, pláne Magyarországon ahol tényleg az életükkel játszanak még a normál kerékpározók is, a barom autósok miatt (tisztelet a kivételnek).
40 centi kormány még határeset, de nekem mondjuk a széles tetszik, azzal lehet stabilan kerékpárt irányítani.
[ Szerkesztve ]
-
Muton
addikt
válasz hoffman_ #12134 üzenetére
nem a fixivel van bajom, hanem a fék nélküli fixivel, ami egy állat ül (aki nem azért fixizik, mert annyira szeret, hanem mert valószínűleg kiforratlan személyiség, és ez adja számára a önigazolást, hogy jól csinálja, mert többi hasonszőrű ettől ismeri el. ezt jól lehet látni egy-egy hídon, hogy egy 140 kg-os arc is kevésbé küzd fölfelé egy váltós bicajon, mint a csíkos zoknisok jelentősebb része). meg mindennel, amin állat ül.
minap egy bmx-es az előttem sétáló nőt kapta telibe, mert nem bírt megállni. szerencséje volt...
meg hogy este rettegve megyek haza, mert cikáznak a nindzsák körülöttem. első-hátsó villogó van vagy 500 Ft... nem értem miért nem kap 2-3 nap fogdát vagy éjszakai utca takarítást büntetésből aki így tolja. persze lámpa nélkül, és ha ott marad valami szemét, az plusz egy napot jelentene .Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
-
elfelejtette
veterán
válasz hoffman_ #12170 üzenetére
Az a baj a rendőrrel is, hogy ha kötözködő hangulatban van, akkor már egy kapaszkodó neki az, hogy nincs küllőprizma. Jobb inkább eleját venni ezeknek a dolgoknak, egy prizma nem hiszem, hogy olyan mértékben rontaná a légellenállási együtthatót...
"Nagyon jó dolog fontosnak lenni, de még fontosabb dolog jónak lenni."
-
Muton
addikt
válasz hoffman_ #12172 üzenetére
az első szakdolgozatom gépjármű világítással kapcsolatos volt, annak írása közben tanultam meg, h az oldalsó leszállófények narancssárgák (jó, borostyán)
amúgy az azért jó, mert akkor nem keveri össze senki az első, vagy hátsó lámpával, mert az összes hosszú járművön a zárófény narancs.
persze a magyar szabványokat senki sem tartja be, elvileg vagy 2 (?) méternek kell lenne minimum közöttük, de számos buszon van az ajtó előtt és után is, ami meg messze nincs annyi. pl a hátsó ködlámpára is van szabály, h az autó szélétől 40-60 centire kell lenni, azaz az összes suzuki swift meg peugeot 206 kitiltható lenne, mert ott középen van. erről ennyit
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
planbmokus
senior tag
válasz hoffman_ #12214 üzenetére
Alsó-középkategóriás villa, nem nagy tudása van.
Acél becsúszó-nyak, alu váll-láb, rugó-MCU rugózás, olajos csillapítás, előfeszítés állítható, illetve a kormányról lockolható. Súlya horror: ~2350 gramm. Előbb-utóbb úgyis cserélem, RS Recon-Reba lesz a cél helyette.
Illetve a gumikat kell cserélni és spórolok is kb 2 kilót. akkor olyan 10 és 11 kg közt meg fog állni. Jelen állapotban 12,8 kg.
Ezenkívül Full SLX szett, Magura MT2 fékek..[ Szerkesztve ]
"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
Daniel Alves
őstag
válasz hoffman_ #12356 üzenetére
Értem én!
De pl egy ilyen túrára jövőre simán beneveznék http://www.bikeholidays.hu/biciklitura/bikepark-csomag-leogang--ausztriaOrbea Orca OMR M10iLTD www.translapschallenge.com
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #12490 üzenetére
A szelep mellett kezd el befűzni mindig, úgy hogy ne a szelep felé forgatsd el a fűzést mikor elkezdenél keresztezni, hanem ellentétes irányba, és akkor biztos úgy kell kijönnie a végén, hogy a szelepnél szétáll kicsit vagy párhuzamosan jön el mellette a két küllő. Mert lesz a kerékben olyan rész, ahol meg szétáll, de azt nem lehet előre kiszámolni hogy hova fog esni, vagyis hát biztos ki lehet, de én még nem gondolkodtam rajta.
Neked sikerült a legjobban keresztbe álló küllőket tenni a szelephez ahogy látom.
Mechanikai oka nincs, csak a pumpálás megkönnyítését szolgálja. Gyári fűzéseknél, "készre" szerelt bicikliknél is látom ezt a hibát sokszor..
Van egyébként aki azt mondja, hogy őt nem érdekli hogy a szelepnél hogy van, de a felni illesztésnél csinálja úgy, hogy ott úgy legyenek keresztbe a küllők, ahogy most nálad szelepnél, hogy összehúzza a felnit. Én mondjuk ezt az elméletet kétkedve fogadtam, mert ha megnézed, hajtáskor az egyik ilyen küllő ellentétes a húzó küllőkkel, tehát nem hiszem hogy az ott sok mindent összehúzna olyankor. Minden esetre hajtás és tárcsa fékezés mentes keréknél lehet jogosultsága.
Egyébként te hogy fűzted, ha már tökéletességről van szó, a hajtásnál húzó küllő oldal az amelyiknek a feje kifele áll?[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #12497 üzenetére
Szívesen.
Kérdés sorozatoddal az a problémám, hogy az utolsó kérdésre nem tudom a pontos választ, ami értelmet adna az egésznek. Beszéltem már szerelő ismerősökkel, de ők se tudtak rá értelmes választ adni.
Úgy kell, hogy amelyik küllőt húzza az agy hajtáskor, szóval amik hátra fele néznek, azoknak a fejeinek kell befele nézniük. Tehát amit az agy belső feléből kifele fűzöl be, aminek bent van a feje.
Én a tárcsafékes kerekeimet úgy fűztem be, hogy hátul ugye így a hajtásnak megfelelően, elől pedig ahogy mondod, felni féknél értelmét veszti a szabály, ott én meg pont fordítva fűztem be a tárcsaféknek megfelelően. Tehát a hátsó keréknek pont ellentétes van elforgatva a fűzés.
De ez is olyan szabály, hogy szerintem 10 szerelőből ha 1 betartja, már jót mondtam, mert fordítva is működnek a kerekek, vagy nem is hallottak róla.Igen, ha már be volt fűzve meg használva is volt ráadásul az agy, akkor sok lehetőséged nincs a fűzésnél. Ilyen miatt szerintem már én is jártam így, ahogy te, hogy nem jött ki a szelepre.
Egyébként gyári komplett bicikliknél olyanokat lehet látni.. csepelnél is rendszeres volt hogy a szelepre véletlenül se figyeltek.. de komoly külföldi márkák olcsóbb biciklijeinél előfordul hogy akár 2 mérettel is rossz küllővel van befűzve..
Egy műkedvelő úriember hozott egyszer egy kereket, az volt a csúcs. Szerintem azt valami ügyes hobbista csinálta.. Első kerékről volt szó, Campa Record pálya agyra hasonlító agy volt benne, magas küllő peremmel, könnyített elvékonyodó küllőkkel. És olyan felnivel, ami nem szimmetrikus felni volt, tehát hátra való! Szakadtak benne küllők is, és aki javította, nem tette vissza az anyákra az alátéteket, mert ez még olyan felni volt, aminek nem volt vastagabb az anyaga a küllő furatoknál, és adtak hozzá egy alátét készletet, ami elossza az erőt, hogy ne húzza ki a luk körül az anyagot a nipli.
Azt mondta akárhogy rakta be a villába, hát nincs középen a kerék.. aha .. megnéztem 3 centivel nem volt csak középen. Iszonyat nagy hekkentés áldozata lett a kerék.. sikerült behúzni nagyjából középre, az aláteket pótoltam, dehát ilyeneket nem lehet már külön kapni, ezért került rá sima 4 es alátét. Csakhogy volt olyan küllő furat is, amit már kihúzott az anya.. oda hosszú anya került egy 4 es majd egy 5 ös alátéttel.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
Zola007
veterán
válasz hoffman_ #12900 üzenetére
3:45-nél még most sem igazán tudom megemészteni.
riszpektMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #12941 üzenetére
Azért baj ha túl lóg rajta, mert ha teljesen ráhúzod az anyát a küllőre, akkor tovább nem tudod majd húzni, ha esetleg centrírozni kell, ha tovább húzod akkor kiszakítod az anyából a menetet a küllővel. Le reszelni nincs értelme mert csak tönkre vágod vele a küllőt és dupla falú felninél egyébként sem számít. Baromira alacsony dupla falúaknál sem szokta megsérteni a belsőt, mert nem tud oda bemenni a szalagtól. Ha reszelsz a küllő végéből, attól a küllő nyilván rövidebb lesz, de a menet nem lesz beljebb rajta.. tehát igazából nem tekinthető rövidebb küllőnek. Azon beljebb kéne mángorolni a menetet is.
Tehát.. próbáld ki egy ugyan olyan még nem befűzött küllővel és anyával azt, hogy rátekered a küllőre az anyát ameddig rápörög, aztán megméred mennyi lóg ki a küllőből. Ha a befűzött keréken most annyi lóg ki, akkor utána nem lehet majd centrírozni. Ha több lóg ki, akkor hazavágtad az anyák elejében a menetet. Ha jóval kevesebb, akkor még jó lehet a fűzés.ati012m, TripleB
Ha dupla falú, akkor nem kell lereszelni meg odatenni se semmit, mert nem fog beérni a szalagig..[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz hoffman_ #12962 üzenetére
Rock Shox Tora egyes típusait én már láttam bőven 60K alatt, volt közte bontott boltban árult és aprós is. Az a bajom ezekkel a teleszkópokkal, hogy pl. Tora-ból is van vagy 5 féle minimum, de lehet keveset mondtam, és akkor az évjáratokat még nem is vettem külön. Ehhez már tényleg benne kell lenni a szakmában, hogy ezt valaki követni tudja.
[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
válasz hoffman_ #12967 üzenetére
nicsak, pirosan villog ha földutat lát?
szerintem terepre is teljesen alkalmas kis villa, nem nehéz, magnézium szár, 30-as becsúszó és 35e újonnan.
akkor ott a raidon, ugyanaz csak pepitában. arra már oda van írva, hogy XC a lelkibéke miatt, jobb is, de drágább is.
efölött már tényleg inkább RS, ajánlhatunk recont és slx fékszettet, viszont akkor már bőven 100 felett van és ebben az értékben már a bringacsere is megfontolandó
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Zola007
veterán
válasz hoffman_ #12978 üzenetére
mondjuk ezen lestem egyet: "Becsúszószár: 32mm 7000-es, alacsony súrlódású alumínium"
festve vagyon, könyörgömMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
zoli03
őstag
válasz hoffman_ #13000 üzenetére
Mi a baj a régi országúti vázzal? Elég sok fixit látni, nekem is olyan van, semmi gond nincs vele. Meg szinte ugyanannyi átpapucsolt vázat látni. A Royal 3-nak meg egyik évjáratán csúnyább a papucsa, mint a másikon, egyedül a 2013-ason normális (azt meg a festése miatt nem venném meg).
-
zoli03
őstag
válasz hoffman_ #13029 üzenetére
Én a csúszópapucsos országútira gondoltam, amin nem teljesen vízszintes a papucs, és előre felé nyílik. Ott semmi gond nincs a láncfeszítéssel. Persze nem olyan szép, mint egy hátrafelé nyíló csúszópapucs, de a Royal 3 óriási lemezpapucsa se szebb (a későbbiekre már más papucsot rakott a Csepel, úgy néz ki, ők is rájöttek, hogy ez nem a legszebb).
-
-
deicide
veterán
válasz hoffman_ #13212 üzenetére
Próbálok a hajtás és a váltó után megállni, a többivel végül is nincsen bajom, a váz, kerekek nekem jó, a váltás még az, amit mindenképpen másikat akarok, mert ez elég pontatlan és nehézkesen is vált, így 180-200K körül megáll majd és lesz egy deore felszereltségű bringám, ami elkísér majd egy jó darabon biztonsággal.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hoffman_ #13474 üzenetére
Én nem kedvelem a KTM bringákat, az ára pedig valóban sok, akárhogy is nézzük a KTM nagyon sok modellje túlárazott, a városi trekking kategóriában vannak jó ár/érték arányú bringái, de mtb-ban szerintem nem annyira versenyképes.
Meg az se szimpatikus, hogy el van adva az egész KTM kerékpáros részleg egy Taiwani cégnek. Tény, hogy a kerékpárok 99%-át ott készítik, de ez, hogy teljesen eladták nekik az Osztrákok, számomra nem túl szimpatikus. Én a magam részéről inkább maradnék egy Cube-nál vagy Bergamontnál.
Cube-ból, hasonló felszereltségű 27,5-ös merev karbon monti 600 ezer körül van.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- Eladó 0km-es új elektromos roller (iScooter i9)
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen