-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
imyourfriend
őstag
válasz Because #26243 üzenetére
Féltem az életemet annyira, hogy megválasszam mikor megyek ki tekerni. Viszont nem a szabályellenességre megyek, de egyszerűen ha mindent rendeltetés szerűen felpakolnék a bringára ás mellény stb akkor nagyobb életveszélyben lennék mint most amilyenben vagyok az út szélén. És ez nem vicc! (nem szeretném elemezni a kukás mellény adta hátrányokat és a többit) Abból indulok ki, hogy ~30km/h körül megyek, az autósok 90km/h körül, namost ez a 60-80km/h mert vannak gyorsabbak is, ez szerintem elegendő ahhoz hogy valaki korrigáljon. Ezen felül aki nem vesz észre egy kerékpárost nappal (tételezzük fel este 8-ig nyári időszámítás szerint) az kérem adja vissza a jogosítványát, nincs mit keressen az úton gépjárművével. Néha még az 1m-es oldaltávolságot se tartják be, nem hogy más szabályokat. Kérem miről beszélünk? Igen, ki van téve a kivéve célforgalom a mercédeszjeles tiltótábla alá. De feltehetném úgyis a kérdést, 18 nap alatt ~1000km-t tekertem országúton mostanság, fizeted vagy fizeti más azt a kárt ha bringaúton tönkremegy a bringám? Vagy csak hirdetjük itt nagy szerényen hogy zöldek vagyunk így meg úgy, teszünk a környezetbarát életmódért közbe meg a kérdésünk se igaz a témával kapcsolatban... Az meg mindenkinek a saját dolga hogy mit helyez előtérbe. Én ezen a 20-25km-en inkább hamarabb legyek túl mint ott vesződjek egy órát a mellény miatt 40 perc helyett. nincs támadás, csak ne tessék a hajszálaimat égnek állítani.
-
Zola007
veterán
válasz Because #26412 üzenetére
a 4. megvásárolt nyereg lett nekem kényelmes, a csonttávolság meghatározása sokat segített a választásban, nekem szélesebb 1-1,5 centivel mint az átlag
szóval igen, néha érdemes figyelembe venni akár azt is, hogy jobbra vagy balra áll éppenMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
HollyBoni
veterán
válasz Because #26428 üzenetére
Gimnazista vagyok 0 pénzzel, most tudok dolgozni nyáron de az bicóra fog menni, szóval minden nagy tétel.
Akkor felesleges rá új lánc? Igazából semmi nagy gond nincs, nem ugrál a lánc, nagyjából szépen vált de inkább a 200 forintos Shimano váltó fogja vissza. Elől hajtőmű valami 30 éves Shimano 105 gondolom az is szét van kopva.
[ Szerkesztve ]
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Because #26568 üzenetére
Nem tudom, van ezeknek így egyáltalán értelme? Pont a szerszám nélküli gyors kerékkivétel tulajdonsága veszik el. Mi van ha nincs nálad szerszám de a puszta közepén kapsz defektet? Ha meg el akarják lopni akkor 5 másodperccel fog tovább tartani, mintha hagyományos gyors zár lenne.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
válasz Because #27147 üzenetére
Nekem van lámpa rajta.
ilyen elől fehér, hátul piros.
fogom, leszedem, átrakom a másik bicajra.
tök jó.(#27141) zoli03:
mert mondjuk nem tudok hova prizmát rakni a küllőkre... se a bicajra.
egy normális lámpa pedig legyen már elég.[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Zola007
veterán
válasz Because #27307 üzenetére
miért, kerekén guruló bringával együtt hogy viszel egy hátitáskát és egy gurulós bőröndöt?
Gondolom Bécsbe a kolléga sem 3 heti cuccal akar menni
Egy közepes túrahátizsákot meg simán el lehet bírni mellé, ha nem 40 kilós alkattal rendelkezel
Más alternatíva nem nagyon van, marad az autóMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
tatabike
őstag
válasz Because #28299 üzenetére
Pont ilyet nem, de én is egy tányért használok elöl már régóta, hátul meg nekem 4 fogaskerék van, annyi elég.
Elöl 48, hátul 14-16-18-20. Teljesen korrekt, még utánfutó vontatáshoz is elég.
Exage országúti hajtóművem van, és egy tányért teszek rá. Mivel erre ha jól tudom, nem lehet gyárilag 48-ast kapni , az trekking/mtb nagy tányér méret, és azt 4 karos hajtóművekre gyártják, az oúti meg 5 karos, fogtam egy egybeszegecselt, nem bontható, régi 5 karos mtb hajtóművet, kivágtam belőle a nagy tányért, és a karjaira átjelöltem a oúti hajtómű karjainak a furatait, kifúrtam és rácsavaroztam ugyanúgy, mint egy hagyományos lánctányért. Eddig 5ezer km van benne, semmi probléma nem adódott.[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
imyourfriend
őstag
válasz Because #28387 üzenetére
Én sem bírom ki hogy ne legyen tiszta, persze más egy mezei kontrafékes gép és más egy komolyabb felszereltséggel bíró pl 9-es vagy 10-es rendszer. Nem véletlen megy még mindig a 9-es ultegra hátsó sorom, pedig 75-78kg vagyok és dombokon is járok vele nameg közel 13ezer km van benne. Aztán mintha új lenne, mert takarítva és vigyázva van rá.
-
torzo
Ármester
válasz Because #28387 üzenetére
Hidd el, a tisztogatás alig számít valamit. Talán annyit, hogy ha tiszta, csendesebben jár.
Ha már nagyon vastag a panír, akkor persze uccu neki, de egyébként majdnem mindegy.
Tényleg tapasztalatból beszélek, néhány tucat racsni és lánc már mögöttem van.
Ráadásul a tisztogatásnál akármennyire vigyázok, mindig fülig mocskos leszek. -
tatabike
őstag
válasz Because #28416 üzenetére
A Shimano olcsó cuccai is ugyanolyan szarok, mint a Sunrace olcsó cuccai. Sőt, az alap Tourney hátsó váltójuknak a tavalyelőtti kiadása meg egyenesen életveszélyes, nem egy helyről hallottam, hogy a gyenge kialakítása miatt simán feltekerte a lánc, vagy éppen becsuklott a küllők közé. Nagyobb tempónál azért ez elég durva lehet...
HollyBoni, nekem Favorit vázam van 30 éves, azt használom most főleg. Volt belőle többféle, és van abból is márkás csőszettes, nekem is egy kovácsolt papucsos van, nem a gyenge lemezpapucsos...
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Teasüti
nagyúr
válasz Because #28416 üzenetére
Passzolom, sztem minden tervezett élettartammal bír - jó kicsivel - úgy bő 10 éve már.
Párszor felemlegettem már a topikban a 10+ éves bringám gyári láncát, amivel sokezret letekertem, mire cserélni kellett. Az is vmi alap Shimano modell lehetett, elvégre egy Neuzer fully-n volt. Ki tudja, talán HG-40 tíz évvel ezelőttről. Tourney termékcsaládban milyen lánc van? Azt tudom, h van Tourney fogsor, de lánc is van belőle? -
tatabike
őstag
válasz Because #28474 üzenetére
Azokkal már nem nagyon foglalkoznak a boltok, általában ritka és drága acélvázakat kapsz csak üzletben. Használt hirdetési oldalakon nézz körül ez ügyben, Vaterán is lehet találni kis szerencsével jó kis vázakat.
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz Because #28484 üzenetére
Ha 2-3 körül nem is, de egy ötösért már reális egy jó állapotú, használt acélváz. Én odaadtam volna az én Ktm vázamat ingyen, de meg volt repedezve már a felső és alsócső, ki tudja, mikor csuklott volna össze. Még így is használtam fél évig. Inkább ment fémhulladékba, lomtalanításkor kitettem az utcára...
Azért egy könnycseppet elmorzsoltam, mikor kivittem a kapu elé... Szép bringa volt...Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tolvaj!
őstag
válasz Because #28624 üzenetére
Csak a végén nehogy német bohóc legyek ( der clown ha még emlékszik rá valaki ) én már a bringámmal vagyok úgy,mint más az autójával....sz.rni is azzal járok. Sajnos azt kell látnom.hogy egyre jobban húzódik le a pesti mentalitás a sofőrökre. Még két éve nyugodtan lehetett kerekezni mondjuk Cegléden, addig mára az életedért tekersz, mert ugyanolyan figyelmetlenek lettek a vezetők. Ha így folytatódik jövőre már Debrecenbe nem lehet lemenni.
Ha aki mer az nyer, akkor aki merít az nyerít?
-
feka007
nagyúr
válasz Because #28624 üzenetére
Magadra kell vigyázni, mert legtöbben szarnak a bringásokra az úton. Sokan elkönyvelik az összes bringást idegesítő, liberális hülyegyerekeknek, akik tényleg veszélyesek, és ez miatt a normálisan közlekedőkkel is úgy bánnak. De sokan azért vigyáznak, viszont épp elegen vannak olyan mentalitással, mint ez a buszsofőr, hogy inkább belelök a sírba, minthogy meg kelljen mozdítania a kezét, és hagyni 10 centi helyet a biciklisnek. Hollandiában, ahol gyakorlatilag mindenki biciklizik, gondolom teljesen máshogy állnak egymáshoz a bringások és a nem bringások, de hát nálunk a mindenki utál mindenkit elv a menő..
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz Because #28708 üzenetére
SPD cipővel azért csak sikerül vhogy.
Ez még 80-as "merev" telóval volt merev vázason.
Azért remélem most a 150-es Revelation azért jobban kisimítja majd a zúzdát.(#28711) gyulank
Kavicsokon kívül nem sok minden pattan ki a gumi alól. Egy tüske, üvegszilánk vagy százas szög meg annál könnyebben hatol át, minél nagyobb erővel nyomod bele a felületbe. Minél nagyobb a nyomás, annál nagyobb ez az erő. 2 bar vastag gumi esetén a tömeg jókora felületen oszlik el, kicsi a nyomás a kontakt felületen. Nagy légnyomásnál kicsi a kontakt felület, nagyobb a felületi nyomás is, ami belepréseli az üvegszilánkot a gumiba.
Nem olyan bonyolult dolog ez.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Because #28708 üzenetére
Mondjuk az utolsó ilyen alkalommal teló és hidrós tárcsa ide vagy oda, begörcsölt a kezem is, de még a combom is azon az oldalon, ahol jobban hajlítottam a lábam. Alig vártam, h végre leérjek.
Na ha "ilyen felszereléssel" is görcsölve értem le (a markom olyan volt, mint a Jóbarátokban Chandler-nek a játékgép után. ), képzelheted mennyi esélye van annak, aki mechanikus V-fékkel indul, mondjuk frankó 4 ujjas karral.És nem vagyok edzetlen teszem hozzá.
(#28713) maummamut
Ez nem jött át. Fogalmam sincs milyen az élet virsligumin, főleg fixin.
Lehet a nagyon vékony gumiknál már kicsi az esély a szúrásos defektre? Gondolom csak akkor, ha éppen telibe kapod a futófelület közepén.(#28715) gyulank
Hogyne lenne fokozatosság. Mint autóban a fékpedál. Benyomod, felkeményedik és onnantól van egy egész jó fogáspontja. Nincs az, hogy kormányig be tudod húzni a kart, de arra, h milyen erővel szorítod, arra lineárisan válaszol. Ez volna a kívánatos amúgy minden féknél, nem természetes az a nyúlósság, amit a V-fékek produkálnak főleg lágy pofával. Bár szokható az is, de nekem fura, h nincs olyan közvetlen visszajelzés fékkarból, simán behúzom kormányig még a feszesre állított V-fékem is, mert hajlik akkorát. Nem jó az, nem érezhető annyira, h hol a határ.[ Szerkesztve ]
-
gyulank
addikt
válasz Because #28708 üzenetére
Nem feltétlenül. Én se tudom. Biztos minden fék jó hozzá, csak nem biztos, hogy ár/tartósság szempontjából megéri occsó fékek cseréje gyakran, a tartósabb típusú helyett. Most vagy az van, hogy ha lehet semmit se fékezek, hogy ne kopjon, vagy végig lassan megyek, mert ha felgyorsultam, és úgy fékezek, az sokkal nagyobb erő. Viszont pont azért írtam, hogy biztonságosabbnak érzem a canti feelinget, mert az újabb fajtákról ilyesmiket olvastam, mint, hogy semmi erő nem kell hozzá. Ebből nekem az jön le, hogy nincs az a fokozatosság, hogy gyengén, vagy erősebben engedem gurulni.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64
-
gyulank
addikt
válasz Because #28807 üzenetére
Én is, ezért nem hiszem, hogy sokkal rosszabb lenne. Talán egy igazi jó MTB-hoz képest sokkal rosszabb lenne terepen, de ez valószínűleg tesco bike szinten van , és amivel rosszabb a vékony kerék miatt az Oúti, annyival jobb lehet a nagyobb átmérő végett, meg a súly miatt. Ami persze nem azt jelenti, hogy jobb, csak, hogy nem biztos, hogy sokkal rosszabb terepen. Viszont mint írtam, elsősorban aszfaltra kéne napi szinten 30-60km-re, persze a 60 csak a városig, meg vissza, az ott gurult utakkal nem számolok. Egyenlőre különösebben nagyobb súlyokat nem raknék rá, de gondolkodtam már állattenyésztésre, amihez nagyobb súlyokat kéne feltenni, de még mindig könnyebbnek képzelem biciklivel, mint a buszmegállóba kivinni a boltból, berakni a buszba, aztán kivenni, és hazavinni. Bár tizen-harminc km-ről nem biztos. De akárhogy is, ha van a biciklin gyárilag csomagtartó, ha utólag teszek rá, a súlya annyi lesz, mint a bicikli, én, meg amit viszek. Ami nem mindegy, hogy 120 vagy 115. Bár a vékony keréken nagy súly nem tűnik jónak, de akkor lemondok a nagy szállítás gondolatától, amíg nem tudom, mennyivel hátráltatna egy cipelős bicikli az Oútihoz képest. Inkább csak magamnak veszek kaját, hogy sipsz-supsz el tudjak suhanni 30km-re, minthogy nagyobb cuccokat is vihessek, de mikor nem, akkor is nehezebben haladok. Persze még mindig nem tudom, hogy hova tegyem a Cyclocrosst, és a 650B-t az Oútihoz.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64
-
tatabike
őstag
válasz Because #28870 üzenetére
Általában belefér a 622-es kerék az mtb-vázba. Sőt én még a régi 630-ast is beleraktam, és még a sárvédő is elfért. Azért vigyázni kell, mert a kerékpár viselkedése nagyon meg tud változni, általában "idegesebb" lesz tőle az átlag monti, persze ez függ az eredeti geometriától is. Azzal is számolni kell, hogy a középcsapágy feljebb kerül a talajhoz képest, meg úgy magában az egész bringa is, és esetleg ebből problémák lehetnek az indulásnál vagy megállásnál...kicsit mélyebbre kell nyújtani a lábat, hogy talajt érj vele...
Plusz canti illetve V-fékesnél nem működik a dolog, nem lehet annyit állítani a pofákon felfelé, hogy elérje a nagyobb kerék fékező felületét...Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Teasüti
nagyúr
válasz Because #29029 üzenetére
+1
Ha az XC-t kötözném ki, akkor nem hogy túl lenne biztosítva, de még kevés is lenne rajta az U + lánc.
(#29026) gyulank
Mielőtt megszólalsz, gondold végig vajon szebben hangzik-e amit mondani akarsz, mint a csend, amit megtörsz vele!
Vagyis erre a szitura lefordítva: ne terheld a fórum motort ostobaságokkal! Meg hát a topik lakók türelme is véges.[ Szerkesztve ]
-
fpeter07
veterán
-
-
tatabike
őstag
válasz Because #29220 üzenetére
Dehogy tömör alu... Alu zártszelvény profil, 4 kiló az egész menetkészen. Csak a kerék meg a csavarok vannak acélból, minden más könnyűfém.
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz Because #29226 üzenetére
Van nekem egy másik is, az is alu, de az oválcsövekből van, és kisebb a kereke, meg még könnyebb.
Itt még csak járóképes alváz, de már van ezen is plató, meg sérvédő, csak olyan képem nincs róla hirtelen:
Meg volt egy harmadik, az nagy raktérrel, dupla kerettel, megvette egy cég. Kerékpáralkatrészeket szállítanak vele a raktárból a boltba...
Arról csak egy ilyen képem van:[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen