-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
SpaceJam
aktív tag
válasz padzso #205465 üzenetére
Hi! Igen, nem árt, ez a jól működő – és emiatt kötelező – topikok közé tartozik.
Olyat már láttam (csináltam), hogy a lánc beesett a küllőkhöz, sajnos szét is martam párszor a tövüket, aminek idővel küllőtörés lett a vége. De hogy emiatt hajoljanak 3 centit, de mégis működőképesek maradjanak, minimum brutális 8-as nélkül, azt nehezen tudom elképzelni.
A tárcsa meg mindenképpen előny, ha már egyszer gyárilag is azzal van szerelve. Illetve a tárcsás kerekek sokkal erősebbek. Olyan apróságokat érdemes megtenni, hogy az alap tárcsát, ha annak a konzol része acél, cseréled egy eggyel komolyabbra, ami már alu, azzal is lehet súlyt spórolni. Onnantól kezdve elegendő a jó fékpofákat megtalálni, hogy tényleg élvezd. Én pl. soha nem térnék vissza V-fékre, bár ez a súlyom miatt is van (illetve kevésbé érdekelnek a plusz grammok a bicajon).
Az, hogy méretben mennyire felel meg neked, csak te tudod. Hátrahajlóbb nyeregcsővel, hátrább csúsztatott nyereggel, hosszabb kormányszárral sokat lehet még tuningolni. Erre egyelőre sokminden mást nem nagyon lehet írni.
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
-
őstag
válasz padzso #205467 üzenetére
valóban beszorult már a lánc a sor és a küllők közé legalább egyszer
ránézésre szerintem még éveket lehetne vele biciklizni, de azt mondtad úgyis cseréled, szóval mindegy“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
rétisün
veterán
válasz padzso #205465 üzenetére
Szia, nem írtad, milyen magas vagy, de ha az 58-as váz kicsinek tűnik, akkor nem lehetsz pici
én 53-as Cube-ot használtam a 176 centimhez.
Tárcsafékhez: nekem volt azon a Cube-on TRP Spyre mechanikus, Tiagra, aztán Ultegra hidraulikus, de valahogy nem annyira tetszett. Érdekes, hogy most van egy egyenes kormányos Canyonom hidrós tárcsafékkel, ez viszont elég bejövős, pedig a legalapabb Shimano fék van rajta.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz padzso #205467 üzenetére
Na jó, ez azért nem 3 cm, inkább 3mm. ... ugyanakkor tényleg meggyötörte a lánc azt a kereket.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz padzso #205709 üzenetére
...ha igen, mivel én az amolyan szendvics tárcsákat nem annyira szeretem, és drágállom is, talán ilyent vennék.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz padzso #206545 üzenetére
Léteznek 17 éves alu montik, több kilométerrel és kösz jól vannak.
Zoliwrc... Lehet a láncforgatás meg a 2x hajtás miatt többet megy neked, nekem általában 2 láncot vitt el egy sor és két sort egy hajtómű.
Toobee... egy hideg, egy meleg.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz padzso #206574 üzenetére
A kerékpár fejlesztése, esetleges időnkénti cseréje jó ösztönző is a rendszeres felnyergeléshez.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
flash-
veterán
válasz padzso #206557 üzenetére
hát meg aluból is több féle ötvözet van, 7005,6061, előbbivel talán a Cube gyárt,legalábbis elvileg a (Cube nature pro cross bringái abból vannak a leírás szerint)
meg biztos számít erősség szempontjából hogy double v triple butted,v hydrofoam,stb..
ott erősebb ahol kell,ahol nem ott vékonyabb,stb.."Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
SpaceJam
aktív tag
válasz padzso #206972 üzenetére
Teljesen jól látod, hogy segít az új, de a görgőknél virtuálisan semmit se nyersz a komolyabb kivitelekkel. A 300 forintos Shimano is pont ugyanazt tudja (igaz, jópár évig nem vettem, azóta lehet az is drágább).
Nagyjából le is lehet tojni, nyilván a sarat érdemes kivakarni körüle, és néha az sem baj, ha kap 2 cseppet az olajból (erre a hígabb fújkálós a legjobb), amikor a lánccal amúgy is foglalkozol.
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz padzso #207295 üzenetére
Nagyon függ a felhasználási szokásoktól mert nagyon nem mindegy, hogy az az egy lánckopásnyi 3,4,5 vagy éppen hatezer km tulajdonképp hány lánctányéron oszlik el, ugyebár. Ha te nem változatos terepen tekersz, vagyis mondjuk -10 és +10% közötti lejtőn, illetve emelkedőn, ahol valószínűbb, hogy a legkisebbtől a legnagyobbig használni kell hátul, esetleg mégis, de valamiért hol pörgetsz, hol meg taposol mint állat és nem sokat használod a váltót, akkor arra a néhány leggyakrabban használt lánckerékre esik a terhelés zöme, így bár a többi szinte új még, az egész sort idő előtt kukáznod kell miattuk, mert ott már ugrani fog az új lánc. További tényezők is lehetnek, mint a lábak erőssége (el tudom képzelni, hogy vannak itt is akik átugratnák a láncot olyan soron melyet más még vígan használ), a leggyakrabban használt lánckerék mérete (ha az egy nagyobb akkor sokkal későbben kopik "ugrósra", hisz a kereken belül sem mindegy hány fogon oszlik meg az a sok ezer km, egy kisebb 10-15 fogas kerék hamarabb lekopik mint a nagyobb 18-50-esek)
Végül nem tudom kinek megy el három láncot egy hátsó sor láncforgatás nélkül, de nekem általában (és ez amolyan íratlan ökölszabály is) 2 lánc egy hátsó sor, és 2 hátsó sor egy hajtómű kopása szokott együtt lenni.
Szerk. arról még nem is írtam, hogy meddig hagyod láncod lekopni, hisz ha 10 sebességes alatt 0,5%-nál láncot cserélsz biztos elmegy egy sor 5 láncot is, kérdés mennyire költséghatékony ezt tenni. Én minden 10s alatti láncomat 1%-ig hagytam nyúlni, (nejem 11s. et is addig hagyom), a mostani 12 sebességest meg 0,75%-ig, így (volt) érvényes nekem a 2lánc/1sor, illetve 2sor/1hajtómű.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
xy.zsolt
őstag
válasz padzso #207528 üzenetére
Az előbb leírtam....és 400km után kenem Muc-Off C3 Ceramic Dry Lube-al. Télen, nedves körülmények mellett a Holmenkol Lube Extrem--et használtam....de idén télen csak futásra készültem (sérülés miatt meghiúsult) ezért csak a Muc-Off van készleten. 1 hete tesztelem nedves úton...eddig oké, csak eső ne érje mert pillanatok alatt lemossa. Valószínű, hogy ezért is elég a nagyon hígított brigéciol a totális tisztításhoz. Brigó/víz kb 1/5 arányban
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Khelben
nagyúr
válasz padzso #208973 üzenetére
Én tavaly pont megszívtam egy használttal (Sram hidrós fékkar hiba, alkatrészhiány, 3 hónapot állt szervizben és nem sikerült megcsinálni...) Úgyhogy májusban mérgemben bementem a helyi boltba és vettem egy újat. Nem is nagyon érdekelt a felszereltség, csak legyen valami, amit lehet hajtani. Szerencsére volt épp raktáron egy Attain SL. A másikat meg átépítettem egyenes kormányosra és azóta is árulom, kutyának se kell
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz padzso #215503 üzenetére
Nem szabad hajtást (váltást, semmit) az extrém esetekre optimalizálni, hisz ha neked az 50/11 (ami amúgy profiknak is elég) csak lejtőn lefelé, és/vagy erős hátszélben kevés akkor sokat fogod azt fölöslegesen cipelni, majd mikor már minden szétkopott eldobni szinte újan. Helyezz kis hangsúlyt a csapásszám növelésére és 80 fölött már meglehet éppen kisebb első tányér keresése lesz napirenden.
andrisbandi... az a kerékpár legnagyobb erénye az egykerékre emelés volt, melyet a magas kormány és a nyereg, melynek végére csúszhattál roppant egyszerűvé tette... na meg lehetett ketten ülni rajta.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz padzso #217003 üzenetére
Teljesen mind1, számomra egyszerűsége miatt rokonszenvesebb az utóbbi.
tknof1871.... nekem azt a betegséget nem sikerült még kitalálni amely miatt a lábad le kell érjen a nyeregből ...természetesen nem zárom ki azt sem, hogy ez csak tudatlanságomat bizonyítja.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz padzso #217396 üzenetére
Pedig valószínűleg úgy járnál. Én kb 15.000 (?) után kiszedtem a kalapácsokat és újrakentem, de látszólag fölöslegesen . A csapágyakhoz is csak akkor kell hozzányúlni, ha úgy érzed darálnak.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
válasz padzso #217833 üzenetére
Ne is mondd, én is mindig azon gondolkozom, hogy kitalálhatnának végre egy olyan biciklit, ami annyira zárt, mint amilyenek az új autók: úgysem tudsz hozzányúlni, mert olyan bonyolult szerkezet, ezért otthon szerelhetetlen, csak használni kell, meg évente egyszer átnézetni (hogy én itt ezért mit fogok kapni ).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
andrisbandi
őstag
válasz padzso #227136 üzenetére
Nálam a sor mögé kellett egy nagyon vékony távtartó.
Az a tippem az az agy tartozéka lehet.
Kinézetre mint a szétszedhető sor fogai közé való, csak vékonyabb.Itt is ez volt;
https://prohardver.hu/tema/kerekparosok_bringasok_ide_3/hsz_220757-220757.html[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz padzso #227827 üzenetére
Egy multiszerszámon, amit legtöbbünk azért még mezzsebben mindig magával cipel tekerésein, alap az ötös imbusz...azzal talán csak Fekete Laci bikázná 16 Nm fölé.🤭
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
arcitec
addikt
válasz padzso #227861 üzenetére
Nem értek egyet, mert számomra a Muc-off maximálisan bevált. Annyi a tapasztalatom vele, hogy 2x(2 kör) kell a szemeket megkenni egy-egy lánc "karbantartásakor". És sokáig jó, most tisztítottam 400km után és még teljesen rendben volt, nem szedte össze a koszt.
A gyári zsírral nem keverném, ha az "csereérett" nyilván ki kell mosni a láncot(nálam ez a tisztítás). U.I: No és igen a lánc és a hajtás is teljesen rendben van...
(Az, hogy zajos, netalántán zörög, ezek nem ismert fogalmak, surran, siklik .)[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz padzso #247013 üzenetére
...ugyanakkor Zasszony nagyon nyomhatja, mert 50 kilójával, fele annyi megtett kilométerével és harmadannyi szintjével már 2x is hamarabb cserésre "kattogtatta" övét. ...igaz menetes volt/van neki.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
válasz padzso #271546 üzenetére
ha erre gondolsz, én használtam (még meg is van valahol, bár pár apró kacat hozzá alighanem hiányzik) semmi gondom nem volt vele. utána még egy Trekken is fent volt egy darabig, azon is jó volt.
mod: most nézem, ezt tárcsás bringához írja, a Trek felnifékes volt, ahhoz is jó volt, elfért a fék alatt.
ha már SKS, most van egy ilyenem, felnifékhez, de volt ilyenem is, tárcsás bringához, szépen be lehet állítani a kerékhez.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Maximum1
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Sorozatok
- Diablo 3
- Villanyszerelés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- További aktív témák...
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- Mata összteleszkópos kerékpár
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest