Új hozzászólás Aktív témák

  • aDic

    tag

    válasz Ciccuka #23010 üzenetére

    "az a tapasztalat, hogy 300 ezer forint alatti rollerek valós hatótávja 60%-a a gyárilag megadottnak az esetek nagy részében"

    Ez sokkal összetettebb ennél.

    Én az F25E II-vel csak eco módban járok (max. 15km/h; nekem így kényelmes, nem kell annyira figyelni, sisakot sem mindig veszek fel, stb.), elsősorban Budapest pesti oldalán, csak minimális emelkedőkkel, hátizsákkal együtt kb. 70-72kg vagyok. Regeneratív visszatáplálás a legnagyobbra van állítva, és így gyakorlatilag az esetek többségében a gázkarral lassítok. Mondjuk járdán közlekedem elsősorban, mert a legtöbb út annyira durva vagy rossz minődégű, hogy nekem nagyon ráz (viszont a járdán, ha valaki mellé érek, akkor le szoktam lassítani, és ez már többször megmentett attól, hogy ne menjek valakinek, aki hirtelen irányt vált), ill. minden útkereszteződésnél is rendesen lelassítok.
    Az akkut kb. 90%-40% között használom (tudom egyesek szerint hülyeség nem 100%-ra tölteni, de én kb. 90%-nál magasabbra nem töltöm, ill. 40% alá sem engedem), és eközött megteszek vele ténylegesen 18-20km-t (GPS-el ellenőrizve), egy-egy utam 2-4km között mozog. Azaz ha teljes töltést nézném, akkor kb. 30km-t el tudnék menni így, ami meg több mint amit a gyár megadott.
    Amúgy érdekes, hogy néha a roller teljesen ugyanazon útvonalat megtéve akár 5% távolságkülönbséget is mér (pontosabban néha akár 5%-al is kevesebbet, mint a általában), de a fentebb jelzett távot a roller óra szerint írtam.

    Tudom nem tipikusan használom, mert sokan csutka gázon közlekednek a rollerekkel, az meg eszi az akksit, csak azért hoztam fel, mert ez a távolság kérdés elég sokváltozós történet és nagyrészt használat és környezet függő.

Új hozzászólás Aktív témák