Új hozzászólás Aktív témák
-
P3Dr0
senior tag
válasz Somatom #17000 üzenetére
Teljesen igazad van. A Svéd törvényhozás nagyot hibázott. A G30-at már lezavarták a közútra! Mert a motorja erősebb mint 250W és gyorsabban halad mint 20km/h. Tiszta bolond az egész. Nekem úgy tűnik inkább elakarja venni az emberek kedvét a rollerezestől.
Az F40 ről minden matricát leszedtem biztos ami biztos és majd az új controllerrel ha megérkezik majd megoodom a sebességkorlátozás kérdését is. Szerencsére van rá megoldás.....De még így is megvan az esélye ha a rendőr megállít elveszi a rollet és kuldi vizsgálatra ha vmi gyanússá válik neki...... -
Peaceliker
őstag
válasz Peaceliker #16996 üzenetére
Külső akku volt a fing... Vagyis az összeépítése...
"Oh my Goa'uld!"
-
PociAti
senior tag
Pedig Stockholmban több roller szolgáltató létezik (voi., Lime, Tier, Bird, Bolt, Link) látszólag jól kiépített infrastruktúrával. Twitchen néztem embereket, elég sokat használták ezeket a bérrollereket.
Hogyan vonatkozik rájuk ez az új szabályozás? Ezekkel a cégekkel most jól kicsesztek? -
P3Dr0
senior tag
válasz PociAti #17003 üzenetére
Igen, hatalmas változások lesznek. Azt tudom,hogy az átlag ember nagyon ruhelli ezeket a cégeket mert sok ember bunkó módon eldobálja a rollekeret. A minap mikor az F40 próba körön voltam a bringaut kellős közepén volt ledobva egy voi roller. Én olyan mérges lettem,hogy kalapácsvető mozdulatsorral hajítottam az erdőbe azt a rollert..... Tudom nek volt szép dolog de ritka bunkók az emberek amúgy.
A közvélemény a sok bunkó felhasználó miatt mar annyira utálja ezeket a cégeket,hogy pl. Stockholmban a minap volt is tüntetés. Marék rollert gyűjtöttek össze emberek és dobtak a cég irodája elé.
Nagyon hirtelen sok ilyen roller kölcsönzős cég lett de sajnos a Svéd társadalom jókora része önző és bunkó. Na most ezek kezében egy roller nem valami fényes dolog. -
Azie
őstag
WasingtonDCben, ahol életünkben először rollereztünk, szabály van a kölcsönzősökre, hogy csak lezárva (játékkábel) teheted le, úgy, hogy ha nincs mellette 1,5 méter gyalogosnak, akkor kapod a büntit. Plusz vannak NO-GO zónák a műemlékek körül, ahol simán lekapcsol a hajtás.
"Believe in the ideal, not the idol." - Serra
-
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #17002 üzenetére
Azért egy 3s4p akku nem akkora tudomány, mit sikerült rontani a kinek?
-
Peaceliker
őstag
válasz DigitXT #17007 üzenetére
Én voltam, igazi gánytenger lett türelmetlen voltam, nikkel szalag még nem ért ide, gondoltam vezetékkel is jó lesz... Csak abból túl vastag lett amit kinéztem, páka nem bírt el vele értelmesen. Gondoltam amit fogott elég lesz, alig van itt amper... De nem volt az ezek szerint
Most szét szedtem és veszek szalagot aztán round 2.
Ha esetleg megsütöttem pár cellát, akkor tanuló pénz, az sem nagy gáz"Oh my Goa'uld!"
-
-
P3Dr0
senior tag
Ahhoz ez kell :
https://utility.cfw.sh/De nagyon vigyázz a drv ne legyen 5.7.7 vagy nagyobb mert letilt az elektronika és a max sebességet vissza veszi 20km/h ra!!!!
-
őstag
-
Somatom
veterán
Sztem eltúlozza a problémát. Mikor lehet ott rollerezni? Ahogy mondani szokták, az idei nyár egy szép, keddi napra esett.
Mindíg irigykedve néztük a svéd motorépítők alkotásait. Könnyű nekik. Egy évben max 1 hétig motoroznak, a többi 51 -ben faraghatják a garázsban.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
PociAti
senior tag
"A G30 -at lezavarni a körútra meg kb. vicc kategória."
Mert ez is egy olyan jármű, ami létrejött, de az infrastruktúra nincs meg hozzá (védett úthálózat, kereszteződések padkátlanítása, csatornák áttervezése, úthibák megszüntetése).
Vagy neked lenne rá épeszű és országosan is használható javaslatod arra, hol mehetnek, hol nem? És nem csak egy kerületre vagy útszakaszra vonatkozóan. Mert meg vagy lepődve a svédek viselkedésén, de nagyjából azért képben vagy arról, magyarok miként közlekednek.
-
PociAti
senior tag
válasz Somatom #17015 üzenetére
Ez már nagyon OFF, de svédek tervezték a motorozás beszüntetését 2008 környékén. Amennyire csak lehet, minimalizálni szerették volna a közlekedési balesetek számát, és valamely törvényhozó szerint túlzóan veszélyes eszköz és gyakorlatilag hasztalan. Létezik nála normálisabb és biztonságosabb közlekedési eszköz.
-
őstag
válasz PociAti #17018 üzenetére
Tökéletesen alkalmas a bringa utak használatára és a járdán való ésszerű közlekedésre. Pont nem közútra való. Budapesten meg aztán végképp nem.
Azon kívül Magyarországon a bringára vonatkozó KRESZ szabályokhoz is igazodni tud.
Szerk.:
Lehet (valószínű) a svédeknél jobb minőségű az úthálózat, és a vezetési kultúra is jobb. Nem csak az adott út minősége jelenthet problémát, hanem az is, hogy sok helyen esélytelen őket előzni, és ehhez nem kell a belvárosba menni.Nincs annál jobb, amikor az amúgy is erős forgalom mellett 25 km/h -ra korlátozza a forgalmat egy kétkerekű.
Olyan utálkozás lenne ebből, hogy legközelebb már a rolleresek miatt mennének tüntetni a Margit hídhoz.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
-
DigitXT
félisten
Csak ugye nem mindegy, hogy milyen az az 500W? Osztrákoknál 600W,
de nem a névleges, hanem a maximális: ha a roller a mérőpadon túllépi,
akkor bukó van. És azért a 600W sem olyan eszeveszett teljesítmény. -
P3Dr0
senior tag
válasz Somatom #17015 üzenetére
Akár hiszed, akár nem de pl. Dél Svédország úgy Stockholmig bezáróan észak fele kellemesebb klímával rendelkezik mint Magyarország!
Nálunk a nyarak nem annyira forróak bár évröl évre melegebbek már 4 éve van medence is a kertben
Viszont általában telek általában enyhébbek a tengeri klíma miatt.
Természetesen tud hideg is lenni ha északról "befúj" a szél de az állandó nyugati szélirány miatt (Golf áramlat) inkább az esö esik. Tavaly pl. 2-3 nap volt hó össz-vissz.
Szóval lehet rollerezni szinte egész évben az ország déli részén. -
P3Dr0
senior tag
Ritka bunkó és önzö egy népség! Ami a legdúrvább,hogy nem semmi módon gerinctelenek! Arcodba mosolyognak de a hátad mögött belédvágják a bököt. Nem véletlen,hogy kimaradtak a világháborúból és az sem,hogy a norvégok iszonyat módon rühellik a svédeket.
Van egy norvég közmondás : Svédország szép hely csak kár hogy svédek lakják
Sok a csaló, szélhámos és ami a legrosszabb nagyon résen kell lenni mert a bör elég vastag a pofikán. Olyan mint MO.n hogy "betyárbecsület" na az nincs. Sokat mesélhetnék de ez már nagyon off -
Aaron14
őstag
Sziasztok!
Újfent defektet kapott a Xiaomi rollerem első kereke. Budapesten tudtok ajánlani megbízható szervizt, ahol aznapi javítást vállalnak?
Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
Aaron14
őstag
válasz sandró60 #17029 üzenetére
Köszi! Van egy pótkülsőm, amit még a hátsó kerékről szereltem le. Belementem egy kisebb szilánkba és úgy kaptam defektet. Ilyen esetben a belső természetesen kuka, de a külső is? Ez még eredeti külső lenne, ami szinte alig kopott valamit, ellentétben az utángyártottal, ami három hónap alatt szarrá kopott.
Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
PociAti
senior tag
válasz Aaron14 #17028 üzenetére
A defekt kálváriádról írhatnál egy kicsit.
A defekt leggyakoribb oka felhasználói hibára vezethető vissza.
Van Xiaomi pumpád? Ha nincs, akkor szerezz be. Megéri. Normálisan felpumpált kerékkel nem csak a defekteket lehet leminimalizálni, hanem a hatótáv is nagyobb lesz (tehát kíméled az akkut is).Az első generációs Xiaomik (m365 és pro) külső köpenyeit gyengébbnek tartják, mint a 2., 3. generációét (Essential, 1S, Pro2, Mi 3). Aztán hogy az Ali árult állítólag erősített gumik tényleg erősebbek és tartósabbak-e, azt nem tudom.
-
Aaron14
őstag
válasz PociAti #17032 üzenetére
Három hónappal ezelőtt lett cserélve az első gumi, állítólag kidörzsölődött a belső. Fura, mert heti rendszerességgel ellenőrzöm a guminyomást. 5 BAR-ra fújom, hogy azzal a veszteséggel is, amit a pumpa levételekor enged ki magaból a gumi, meglegyen a 4.5 BAR.
Három hónap után [így] néz ki az első kereke a rollernek, ez már a leeresztett állapot. Ez így normális?
Eredeti Xiaomi külsőkkel egy évig defektmentes voltam, pedig akkor sem használtam Xiaomi pumpát.
[ Szerkesztve ]
Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
addikt
A belső nélküli 8.5"-os gumik mennyire jók Xiaomihoz?
Ilyen például?
monorim.hu/termek/85-inch-belso-nelkuli-tubeless-kulso-gumi/Vannak ezekről tapasztalatok?
Érdemes ilyeneket venni, vagy hamar elkopik, mert ócska anyag?Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
cekkk
veterán
válasz bajnokpityu #16974 üzenetére
Akkor nem kell
-
addikt
-
phoenix1989
őstag
válasz Thunderzolee #17036 üzenetére
mi van akkor ha lekorlátozom a teljesítményt? menüben lehet állítani mekkora teljesítményt vegyen fel. ha nem adok neki 100% ot akkor 3. ban se megy 25.nél többet.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Kugoo M2 Pro tulaj lettem, több mint 1 hónapja hajtom csaknem napi szinten. Tapasztalataim:
-eléggé masszív, de azért csörög-zörög ha nem szép új aszfalton mész vele, már pedig általában nem olyan az út.
-a hátsó keréknél ki kellett cserélni a csapágyazást és a távtartókat, mert a tengelyt rögzítő csavarok meghúzása azzal járt, hogy összeszorította a csapágyakat és szorult a kerék. Nem is értem ezt miért így csinálták.
-mindig meg kell rántani felfelé a kormányt ha azt látod, hogy valami göröngy van előtted az úton, akkor simán átsiklik felette és nem csattan bazi nagyot
-a rugózás a hátsó keréknél van beépítve az alvázba, ami azzal jár, hogy ha lejtőn behúzod a féket akkor úgy érzed, hogy dőlsz előre, mint mikor biciklivel véletlen az első kerékkel próbálsz fékezni. A legjobb, ha egy nagyobb lejtőn csak óvatosan fékezel.
-a hatótáv nem túl jó, az én 56 kilómmal is csak kb. 18km, 4 bar köré fújt kerekekkel. Ha a gyári értékre fújod a kerekeket, akkor még ennyi sincs meg. A bátrak valahová 4.2 fölé fújják őket emiatt. - használtan vettem, de előttem mindössze 30km-t se tettek bele, szóval még kvázi új a gép.
-nem mindig gyorsul ugyanúgy. Úgy érzem vannak napok, amikor mintha egy másik profil szerint gyorsulna, hiába indulok el mindig teljesen feltöltve reggelente. Mondjuk nem túl nagy a különbség, de azért van.
-a gyári program csak az alap adatokat szolgáltatja, semmi extra nincs benne. A töltöttség kijelző a gépen nem ad megbízható visszajelzést az aksi állapotára, a pontos töltöttséget csak a telefonos abból lehet kideríteni.
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
addikt
-
PociAti
senior tag
válasz Aaron14 #17033 üzenetére
Nagyon nincs rendben nálad a kopás.
Az első 3-4 hónapban nyomásmérős pumpát használtam, de nem tudtam mennyit eresztett ki leszedéskor. Xiaomi pumpa vásárlását követően tudtam csak kimérni, akkor bő fél barral lehetett alacsonyabb a kelleténél.
Az én rolleremben 1.400 km van, kb. 15 hónap alatt tettem bele ennyit, és most így néz ki az eredeti első gyári köpeny. (Még nem volt defekt, nem volt cserélve.) 63 kg vagyok, az első gumi kopottabb, mint a hátsó. Ezek a képek az elsőről készültek: -
Gigabyga
aktív tag
Sziasztok!
Segítségre, tippre lenne szükségem.
Melóváltás miatt, szükségem lesz egy a vonatos ingázásnál könnyen hordozható, irodába felvihető eszközre, így eroller a kiszemelt.
A drágaságot minden időjárásban szeretném használni, városi környezet, 5-7 km napi útszakasz.
3db-ot kinéztem, márkát/szervizhálózatot/ alkatrészeket magasságomat és súlyomat figyelembe véve(195,96)
Az ár nagyon maximum a 370k
-Ninebot segway F40e
-Ninebot segway Max G30 II
-Xiaomi mi electric scooter 4 pro
Ha tudtok ajánlani jobbat, ár/érték/minőség ect… akkor jöhet, minden érdekel.
köszi előre is a segítséget. -
Aaron14
őstag
válasz PociAti #17040 üzenetére
Gondoltam. 12.000 Ft-ért elég gyatra minőség. Gondolkoztam rajta, hogy visszamegyek oda, ahol ezt felrakták, esetleg garanciát érvényesíteni, de valószínű hasonlóan gyatra minőségűt kapnék, szóval viszem a Rollex-be.
[ Szerkesztve ]
Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
Peaceliker
őstag
válasz Thunderzolee #17034 üzenetére
Ez engem is érdekelne. Kezd megjönni a kedvem hogy kipróbáljak levegős gumit Én tömör gumival vettem már a gépet. És mivel eddig úgy tudtam, hogy sűrű a defekt nem is bántam. De azóta azért sokszor hallani, hogy tud a levegős jó lenni... Hmm
"Oh my Goa'uld!"
-
Sinu
senior tag
Sziasztok!
Van egy Laotie ES8 rollerem, tegnap elszállt a hátsó fék. Azt gyanítom, hogy egy korábbi borulásom következménye.
Szétszedtem, összeraktam, állítgattam és most nagyjából jó. De ez nekem nem elég, nem érzem innentől kezdve biztonságban magam.
Tudnátok segíteni, hogy milyen féket lenne érdemes beszereznem?
Gondolom fontos, hogy kit és mit kell megfognia, a roller kb 40-45 km/h sebességre képes az én súlyommal.Nézegettem egyébként, láttam, hogy vannak hidraulikus és mechanikus megoldások is, de tekintve hogy nekem utóbbi van, és eddig jó is volt, így inkább maradnék ezen a vonalon, de meggyőzhető vagyok ha van értelme esetemben a hidraulikusnak.
Köszönöm, ha tudtok valami jó tippet adni
No Future
-
DigitXT
félisten
Legegyszerűbb félhidraulikus nyeregre váltani... Maradhat a bowden, mégse
egy féloldalas mechanikus mozgatás a vége, hanem hidraulikus, két oldalas.
A tárcsának is jobb (nem görbül), a fékhatás is jobb. És nem is kell állítgatni.Nyilván ha borulás van, sérülhet az is (ha elszakad a bowden, itt se lesz fék).
Meg persze újabb hiba faktor, ha sérül a nyereg és elfolyik a fékolaj, az pech. -
addikt
válasz Gigabyga #17041 üzenetére
Pro 4 még nincs.
Az F40-röl szörnyű hitek érkeztek a napokban, ha visszagörgetsz, olvashatod.
Marad a G30.Viccet félretéve.
Napi 5-7km? Ebben a visszaút is benne van, nem csak az odaút? Akkor egy max 10km-es hatótávú roller elég neked.A másik pedig, h vonatra feltehető legyen, és irodán is elférjen.
Akkor nem a kisebb, Xiaomi rollerek kellenének inkább?
Azoknak kevesebb az önsúlya a 8.5"-os kerekek miatti kisebb konstrukció okán.Mi 3, vagy Segwayekből az F30, D28, G30LE.
Persze, a legjobb a G30, ez igaz.Egyébként emelkedőkön is használnád?
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
buherton
őstag
Sziasztok!
Szeretnék egy elektromos rollert venni. A következő körülmények állnak fent az esetemben:
- 60/70 kg (többen is használnánk) + 20 kg (az oviig, illetve a balettre a gyerek is utazna)
- kb 300 méter emelkedő (Szépvölgyi út) és aluljárók (pl. Flórián tér) is lennének napi szinten
- nem lennének óriási távok, max napi 10-11 km, de egy 20 km-el azért számolnék
- a hordozhatóságot is szeretném megtartani, mert pl. Árpád hídra ne legyen gond felvinni
- a lehető legkevesebbet kelljen karbantartani, gondozni és költeni a jövőben a rollerre
- hosszú távon szeretnék elköteleződni, vagyis nem akarok minden évben új rollert venni
- nice to have: 10"-os kerékA feleségemmel ellátogattunk a [futureboard.hu] pesti szaküzletébe, ahol az eladó elmondta, hogy:
- a Ninebot kiváló konstrukció, amit csak a magyarországi szerviz hiánya miatt nem ajánl, már ha persze szükség lenne a szervizre egyáltalán.
- [Kugoo S1 Pro]-t ajánlotta azzal a hozzáfűzéssel, hogy 3-4k km a várható futásteljesítmény és hogy az E-TWOW-hoz képest a kivitelezés minősége elmarad, de ugye kb fele annyiba is kerül és mindezek ellenére a várható futásteljesítményt figyelembe véve megbízhatónak konstrukciónak mondta.
- [E-TWOW Booster ES]-t is ajánlotta azzal a hozzáfűzéssel, hogy ezzel már 7-8k km várható futásteljesítmény és ez már minőségileg a toppon van.Van esetleg más érdemi alternatíva, illetve irány, ami felé érdemes nézelődni? Egyelőre az E-TWOW felé hajlok
Egy téma összefoglaló nagyon jól jönne.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
Új hozzászólás Aktív témák
- Mata összteleszkópos kerékpár
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
- DJI Air 2s drón 4 portos töltő, 2 portos autós töltő, tűzálló akkumulátor-táska
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS