Új hozzászólás Aktív témák
-
eFeMeR74
senior tag
válasz Somatom #11060 üzenetére
Röviden Igen.
Nem irtad kb milyen távokra, de 25- 30km benne van a te súlyodhoz simán.
Inkább sik vidék, de kisebb emelkedők beleférnek.
Minegyik országban más a szabályozás, de szerintem nem lesz gond. Ajánlott minőségi cucc. Városi használatra tökéletes lesz neked. Jó választás.MI Box S-Archer-OP8T-NSA310-Toshiba A300-MI Robot Vacuum-RoidmiF8
-
z67
őstag
válasz Somatom #11063 üzenetére
A firmware váltható egy egyszerű androidos alkalmazással, mindegyik rajta van a rolleren, így mókolást nem igényel. Tud német fw-t is alapból, ha jól emlékszem ott 20 km/h óra a limit, EU 25, USA 30.
Ahol éppen tartózkodsz, aszerint 1-2 perc alatt váltható. Viszont pokoli nehéz, és rossz a súlypontja a cipeléshez, én ezért adtam el és vettem egy Xiaomi Pro 2-t.
[ Szerkesztve ]
-
z67
őstag
válasz Somatom #11066 üzenetére
Igazából a használat közbeni cipelésre gondoltam. Összecsukva még oké, de a Xiaomiknál megszoktam, hogy fél kézzel a kormány alá fogok, a másik kezem tudom használni. Na ez ezzel nagyon gáz. Itthon a belvárosi bérházban ki kellet mindig támasztanom a kaput, egyszerűen nem ment hogy kapu + emelés. Ugyanez ha pár lépcsőn fel kellett vinni, mondjuk postára mentem, ilyesmik. Semmi plusz élményt nem tapasztaltam, tény hogy nagyon masszív az első generációs M365-höz képest, de a Pro 2-höz képest semmi extrát nem nyújt(ott nekem), persze a hatótávon kívül. Viszont ezt meg sosem használtam ki. Ennyi pénzért és súly mellett talán a lengéscsillapító(k) tudnák növelni a komfortot. De tégy szíved szerint, ezek csak az én benyomásaim.
[ Szerkesztve ]
-
Dave™
nagyúr
válasz Somatom #11066 üzenetére
Miért jobb a hátsó kerék meghajtása? Nálam az első biztonságosabbnak tűnik fejben, ahogyan autóknál is. A féktávolság érdekes, nekem nagyra van téve az energiavisszanyerés, már önmagában ez is nagyon érezhetően fékez, ha pedig tényleg fékezek is, nagyon gyorsan megáll. Hogy tud ebből több méteres különbség keletkezni?
-
Dave™
nagyúr
válasz Somatom #11075 üzenetére
Viszont ha első kereket fékezel erősebben, akkor fejreállni is könnyebb, nem? Illetve ha a hátsót hajtod, akkor könnyebben csúszik meg a hátulja, mert nem húz, hanem tol, nem igaz?
Amit leírtál a fékezésről amúgy logikusan hangzik, de a Pro 2 esetén én nem érezném magam biztonságban, ha a jelenleginél is erősebb lenne a fékezése, a világon semmi gond nincs vele szerintem. Igaz 72kg vagyok, lehet ez is számít.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #11094 üzenetére
Idén zéró defekt.
Ez tök jó, de még nem mondja meg, hogy a "tej" bevált-e. Simán lehet,
hogy csak mázlid volt idén, és belsővel se lett volna defekted... ha látsz a
külsőn sérülésnyomokat, ahol esetleg látszik a tömítőanyag, akkor bevált.Ezesetben esetleg megírhatod, hogy konkrétan milyen típus volt, mert két
defekt után én is töltenék bele megelőzésképpen, de a Slime Tubeless az
én esetemben nem vált be. (Okát nem tudom, de a feladatát nem látta el.)nem ragasztgatok
Jogos, egy belső filléres tétel, nem éri meg szarakodni... De azért amikor
egy külső gumiért elkérnek 12K-t, és minden második úton kilyukad na...Számomra elgondolkodtató volt, hogy inkább befektetek egy "komolyabb"
összeget, de ezeket a kisebb defekteket javítom, mint folyton újat vegyek.
(A sors iróniája, hogy azóta se érkezett meg az összeválogatott rendelés,
a rollert meg a home office intézménye miatt kevésbé használom, végül a
gyári gumi eddig még bírja: tegnap is csak ijesztegetett a nyomásmérő...) -
DigitXT
félisten
válasz Somatom #11111 üzenetére
Az elvileg egy jó cucc, szerintem rollerbe is nyugodtan rakhatod.
Pár hónapja ezt a videót néztem (35p), etalonként hivatkoznak rá...
Szerk: és a tesztben másodikként szereplőt vettem majdnem, de pont
ezért kerestem rá, hogy vajon milyen lehet, s kiderült, hogy kalap sz.r.[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Somatom #11143 üzenetére
Ideje lenne már, mert elég uncsi ez, hogy senki nem tud semmit, csak büntetgetnek össze-vissza. Bár akkor sem hiszem, hogy hirtelen mindenki le fogja szoftveresen limitálni a roller max. sebességét 25 km/-ra.(Kivéve, hogyha elkezdik paddal méregetni a rendőrök, akkor viszont betyár szigor lesz tényleg.)
[ Szerkesztve ]
-
lehella
senior tag
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #11483 üzenetére
Eeegen a Yamaha Cygnus 125 elborult első felfüggesztésére hajaz,
az MZ-t mondjuk nehezen látom bele, de olyannal nem volt dolgom.Reggie0: attól függ, ha tényleg szar az út, és még gyalogosokat kell
kerülgetni, cserébe nem megy hegyre, elég lehet az a teljesítmény...
(Persze tudjuk, hogy csúcsban köze nincs a névlegeshez gyárilag, s
ha még tuningol is rajta az ember, pláne, de a papír mindent elbír.) -
zhata
senior tag
válasz Somatom #11675 üzenetére
Ennek mi értelme lenne?
Nálunk 25 a tervezett (tervezendő) sebességhatár, a németeknél meg ha jól tudom 20, de ha meghackeled a rollert 33 km/h-t is ki tudsz egy pro1s ill.2-ből hozni. Erre számos leírás is volt már a topicban, magam is ilyen hackelt verziót használok.
Engem inkább az foglalkoztat, hogy hogy kell feltenni a rollerre egymásmellé két hackelt firmwaret, ami úgy működik, hogy normál bekapcsolás mellett a rendőrbiztos 25 km/h-s a végsebessége, de ha behúzott kézifékkel kapcsolod be, akkor a meghackelt firmware lesz aktív 33 km/h-val. -
PociAti
senior tag
válasz Somatom #11717 üzenetére
Igen, de vannak dolgok, amikben a pedelec és hagyományos kerékpár között alig van különbség viszont a roller teljesen más.
Kezdésnek ott a testtartás. Rövid távon a roller jobb (hosszú távon rosszabb). Én amolyan nézelődő típus vagyok, nekem jobban tetszik a roller.
Illetve rollerra sokkal elegánsabban fel tudok öltözni, akár világos szövetnadrág is lehet rajtam, nem lesz olajos a szára, nem koptatom fényesre az ülepnél.
És van aki a pedelecen is megizzad. -
uniqm1
tag
válasz Somatom #11764 üzenetére
Van tempomat, csak át kell állítani USA régióra. Így a max. sebesség is 30 km/h lesz (90-100% akku esetén, utána már csökken). Nem kell félni tőle, pár kattintás és bármikor könnyen visszaállítható.
Most nézem, neked a német szabályok miatt nem kell nagyobb sebesség...Én nem próbáltam, de van német régió, meg egy german manevuer megnevezésű is - nem tudom, hogy azokban van-e tempomat, de egy próbát megér.
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
válasz Somatom #11778 üzenetére
Mivel Németországban EU-tól eltérő, annál szigorúbb szabályok vannak, így a gyártók / forgalmazók kénytelenek voltak egyedi megoldásokat alkalmazni, ezért jött létre a német, azaz DE régió egyes rollereken.
A régióváltás nem hekkelés. A roller tulajdonosaként nincs tilalom arra vonatkozóan, hogy átvidd egy másik országba, vagy Belgiumból átgurulj a németekhez. Csak a szabályokat kell betartani, ennek módja a régióváltás.
(#11772) Logitech hozzászólásában sem az a lényeg, hogy a hátsó lámpa kiáll a sárvédőből, hanem hogy a német szabályokhoz igazodva kialakítottak egy rendszámtáblatartót a hátsó sárvédőn, emiatt az átalakítás miatt kénytelenek voltak a hátsó világítást is áttervezni.
-
Reggie0
félisten
válasz Somatom #11821 üzenetére
Mivel van felfuggesztes igy nem mondanam. Foleg nagyobb temponal nem erezni semmit, meg amikor felut egy illesztesi csik a betonnal vagy valami kiallo tereptargy, alig jon at valami, de sokszor meg sem erezni. Viszont ha lassan gurulok, akkor lehet erezni a gorongyoket.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Somatom #11823 üzenetére
Jah, ne is mondd. Most 3d nyomtattam muanyag betetet az elso felfuggesztesbe, mert a gyari kikopott es lotyogott a kerek. Erre ugy tunik 1 honap utan megadta magat a PETG. Igaz olyan lukakba/hibakba mentem bele, hogy csodalom, hogy meg egyben van a roller. De osszessegeben jol birja, a hatsoval meg abszolut nincs semmi gond.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #11823 üzenetére
Másra való a kettő... A 10-es levegős kerék, kényelmesen, csendesen gurul, és a
kisebb göröngyöket nagyon szépen fogja: a gond akkor van, amikor valami gyökér
megdobja a komplett gépet, azon nem segít. Nem véletlen mondják az ilyen vázat
használók, hogy hogyan kell rajta állni, mert egy ilyen hirtelen zökkenő meg tudja
dobni az embert, így ha félig lelógott a lába, mert egymás mellett volt a taposón...
Előfordulhat, hogy lecsúszik, és abból esés lehet... Ehhez képest a felfüggesztés
ugyanazon úthibát tök jól kimozogja, nem fog hirtelen megdobni. Ég és föld. Noha
tömör gumival rossz minőségű úton nagyon kellemetlen menni (jó aszfalton a tuti).Ebből következőleg: a legjobb élmény a levegős + nagyobb kerék + felfüggesztés.
(Az más kérdés, hogy megéri-e sok kilóval megnövelni a "pálcika" tömegét ezért.) -
DigitXT
félisten
válasz Somatom #11827 üzenetére
Szerintem pont úgy. Én soha nem gördeszkáztam, de azon nyilván nem jó a
lusta rolleres verzió, amikor szépen egymás mellett van a két lábfej. Ez persze
teljesen szimmetrikus, így jó irányíthatóságot ad, de észnél kell lenni, mert hát
ilyenkor az ember hajlamos a kormányba kapaszkodni, aminek viszont nem az
a dolga, de mint azt tapasztaltam: gyenge rolleren nincs akkora jelentősége.Hát igen, a fék. Most képzeld el azt, amin még egy tárcsa sincs: na pont azért
lusta rolleres, mert tényleg nem lehet vele hirtelen manővereket bemutatni.
(Kilométeres féktáv, mindent jó előre meg kell tervezni, lejtőn megállást főleg...) -
DigitXT
félisten
válasz Somatom #11829 üzenetére
Én tudok így álldogálni az FLJ-n is... Vészfékezésnél a seggem rakom hátra... Sajnos vagy sem, ez már már elég ahhoz, hogy ne legyen stoppie: meg tudtam állni 5.2 méteren 24 km/h-ról, ami a csak elektromos fékes S1-nél 20 méter volt. (A dupla motoros S1 megállt 10 méteren, ami igen nagy előrelépés, de akkor se elegendő, ha tényleg helyzet van... Komolyabb fékkel szerelt rollerekkel még jobb eredményt lehet elérni. Tesztelik ezt is megfelelő oldalakon. Pl. 24-0 km/h lista.)
Egyik legjobb ebben a tekintetben az Inokom OXO, a maga 2.6 méterével... Szerk: ha nem mutatja alapból, a "Show ESG Performance Data" opciót aktiváld. Rákerestem a Ninebot Max-ra, hát a 3.2-3.4 méter szintén sokkal jobb, mint amit én mértem, hiába van dupla tárcsafékem... úgy néz ki, még gyakorolnom kell ezt. Nyilván az ember nem akar fejerállni, progresszívan fékez. Igaz, nem mindegy az sem, hogy a pilóta milyen testtömeggel bír, mert végső soron azt kell lelassítani.
Szerk2: dobféket annyira nem tudod tuningolni: nyilván nem várható el, hogy olyat harapjon mint a dupla tárcsafékkel szerelt kerékpár... Tárcsánál játszik a nagyobb rotor, meg a hidraulikus fék, esetleg valami durvább fékbetét, de szerintem akkora sebesség úgy se lesz, hogy ezen múljon. Ha le tudja blokkolni a kereket, annál több se kell. Feltéve, hogy nem hirtelen teszi. De egy dobfék nem szokott olyat.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #11831 üzenetére
Hát, ha kevésnek érzed a dobot (bár a tesztben kiemelkedőnek mondják!), tuti
maxra raknám az elektromos féket... Hátsó keréken akkorát úgysem tud fogni,
hogy baj legyen, sőt elméletileg a fékezési mód miatt megcsúszni sem képes.
(Dobfékes+elektromos fékes hátsó kereket imádtam: ha a kombinált fékerő túl
nagy volt, és megcsúszott, az elektromos fék automatice elengedett. ABS.)Szerk: FLJ-n momentán nincs villanyfékem hátul, de vezérlőcserével az is lesz.
Tudom, nem sokat tölt vissza, de az elmélet azért tetszik - meg vicces az a jó
kis Tatra villamos hang... (Ja és redundáns a fék, ha bármi lenne a tárcsával...)
Első keréken van, de ott annyira nem szeretem, kicsit túl hirtelen vágja oda.Pl. két kulcs.
Jogos, nem tudom, hogy kapható-e hozzá erősített fék mechanika. És kell-e...
Nekem az adagolhatóság elég fontos, főleg első keréken, ezért se jó oda ez a
Kugoo-féle fék. Összességében gyenge, de túl erősen indít (nem progresszív),
cserébe legalább a vezérlő kisagyát megsütötte, amikor lejtőn fékeztem vele...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #11833 üzenetére
Beállítás kérdése. Fékkarra mindenképp reagálnia kell (legalább gázletiltásként),
gázvisszaengedésre szerintem felesleges, hiszen úgy soha nem tudsz vitorlázni.
De az M365 tuti állítható így is, úgy is. Általában a féknek kell legyen prioritása,
tehát még az olyan vezérlő is, ami amúgy nem fékez elektromosan fogadja a fék
kapcsoló jelét, és elveszi a gázt, ha úgy van, azaz pl. kikapcsolja a tempomatot. -
zhata
senior tag
válasz Somatom #11842 üzenetére
Szerintem a háromfokozatú KERS állítás untig elég. Nálam a Xiaomi Pro-n a harmadik fokozatban olyan erős, hogy 30 km/h sebességnél (CFW!) majd kitépi a kormányt a kezemből. Nem is ajánlja a Xiaomi.
Aminél még érddemes játszani CFW-nél, hogy mennyi idő alatt kapcsoljon be a KERS. A Xiaominál ez alapból - ha jól emlékszem - 5 másodperc. de ezt levittem kettőre.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #11846 üzenetére
Én meg nem is értem: mi az, hogy egyenletes sebességtartás mellett aktivizálódik a KERS? Ha a motor tartja a sebességet, akkor nem tud visszatölteni, értelmezhetetlen a dolog. Biztos én vagyok hülye, de ezt tényleg nem értem. Lejtőn jó, ha van, de akkor is jobb, ha csak fékre kapcsol be, szerintem, mert ahogy írtad, hogy lefelé rá kellett hajtani, mert befékezett, az nonszensz.