Új hozzászólás Aktív témák
-
BerserkGuts
őstag
válasz gergo5991 #5912 üzenetére
"meg kellett álnom és áttenni rajta a rollert, mert féltem bele hajtani."
majd elmúlik csőgázzal fogsz száguldozni felettük
én is féltettem az elején mára már elmúlt12600KF/ROG Strix 4070ti/ROG Strix B660/Noctua NH-D15S/ROG Strix AuraEdition 850W/SamsungOdysseyG7 32" 1440p/ThermaltakeTower900/RazerViper8K/F4-3200C14D-16GFX(FlareX)/Kingston A2000
-
csokaym
csendes tag
válasz gergo5991 #8795 üzenetére
Ez már viszonylag régi hír, még a 2019-es Pintér-féle belügyminiszteri nyilatkozat alapján. Ettől függetlenül ugyanúgy nincs semmilyen hatályos jogszabály, ami kimondana bármit is a roller közúti használatáról.
Sok mindenkit büntettek rollerezés miatt, sok mindenki fellebbezett, és általában sikeresen, nincs a KRESZ-ben rögzítve továbbra sem az elektromos roller, és nincs egyéb jogalapja sem önkényesen smkp-nak tekinteni. -
PociAti
senior tag
válasz gergo5991 #8986 üzenetére
Nekem csak addig tetszett a MAX G30, és a Xiaomi design világa, amíg meg nem láttam ezt: Segway Ninebot F40.
Imádom a vonalvezetését!
Jó, ez még nagyon új, indiegogo: $750, előrendelve 629 USD (USA, Kanada, Ázsia). Hatótáv: 40 km, sebesség 30 km/h, 10"-os ballonos kerekek.Közben ezen az oldalon már az európai modell, az F40E is megjelent:
https://www.segway.com/ninebot-kickscooter-f-series/[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz gergo5991 #9733 üzenetére
Valószínűleg a fázisáram korlátja más a vezérlőjüknek, ezért kisebb
sebességnél gyengén húz a G2. De ez csak tipp, majd a szaki kijavít.A magam részéről az eBike vezérlőmön vettem azt észre, hogy igen
csak lomha alacsony tempónál, bezzeg a gyári Kugoo álló motornál
is kiveszi az csúcs áramot (beállítás szerint pl. 20A) az akkuból, ami
bár kevesebb az eBike vezérlő csúcsánál, de rögtön jön a nyomaték.Szerk: kínai csodák tudnak brutálisan menni, kérdés a tartósságuk...
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz gergo5991 #9736 üzenetére
De van áfa, oda is van írva hogy VAT Added Payment. De ha végigviszed a vásárlást, akkor még a véglegesítés előtt ki fogja írni hogy mennyi áfát kell megfizetned a rendeléskor. Sajnos tök mindegy hogy a termék melyik raktárból jön, az számít hogy a termék honnan származik. Ami jelen esetbe Kína.
iPhone 13 Pro Max
-
DigitXT
félisten
válasz gergo5991 #9748 üzenetére
Megnéztem PC-n, ez bizony 10% fölötti emelkedő. Én anno egy ilyenen
20 km/h körül tudtam csak menni (közel 100 kilósan, ~20 kilós rollerrel).
Annak a csúcsteljesítménye 1500W körül volt. Megjegyzem, hogy az az
állítólagos (névlegesen) 500W-os Zero 8 is felvesz csúcsban 1000W-ot...
Sőt! Talán ezért érzi olyan erősnek a kolléga... azt pedig nem sejti, hogy
mit jelent a 20A korlátos vezérlő 48V akku mellett? Hát nem 500W-ot.
De tudom, megint csak kötekedek, a gyártó ráírta, nekem kuss a nevem.30-35 km/h egész más dimenzió, ahhoz már 2000W is megszenved...
Ha nincs nagy forgalom, nem kritikus lassabban szöttyögni az út szélén.
(Amikor terveztem, hogy mit fog tudni a vas, a szimuláció is azt mutatta,
hogy kb. ezt, ami ugye motoronként jelent 1000W-ot, összesen 2000W.)Ja és minden úgy lett, ahogy a terv mutatta... Lett végsebesség, lett erő.
Csak lett egy rozsdás villa is, ami eltört, így véget vetett a mutatványnak
pedig bizisten szerettem vele dolgozni járni. Olyan Zero 8-as, 200x60-as
gumis hátulja volt, szintén 20A vezérlővel, ami miatt viszont jobban ment
sokkal az az, hogy elől is volt egy motor, ~30A vezérlővel. Sokat számít.
(Majdnem vettem egy Joyor F5S+-t. Ami szintén ugyanaz a konstrukció:
tervben is volt, hogy előre is kap egy motort, de nem győzött meg a váz,
pedig, ha megveszem, átépítem arra gyorsan, nem esek később akkorát.
A vételára is összességében kedvezőbb lett volna. De most már ez van.)[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
válasz gergo5991 #10306 üzenetére
nekem pesten belüli mászkáláshoz kell... szerencsére ritkán megyek be de akkor 30-40 perc dugóban ülés nem igazán nyerő.... ezért gondoltam valami 150e körüli rollert venni, mert akkor bemegyek az elektromos autóval ameddig tudok onnan roller... Múlt héten voltam reggel ügyfélnél... kb 1 órát csesztem el pedig nem is a város közepébe mentem... ha lett volna roller nálam leparkolok és az utolsó 3 km-t azzal teszem meg... kb 40 percet nyertem volna ami sok idő ...
-
PociAti
senior tag
válasz gergo5991 #10311 üzenetére
Jó rollernek tűnik, főleg azon az áron! A 10 colos tömlős kerekek és hátsó hajtás mellé talán nem nagyon lesz szükség lengéscsillapításra. Legfeljebb a bukkanón a súlypontot kell ügyesen (és jókor) áthelyezni.
Én biztosan nem vennék rá lengéscsillapítót, mert okosan van kitalálva, és ha nem jönne be, akkor inkább adnám el ezt eredeti állapotában és keresnék helyette dupla felfüggesztéssel rendelkező rollert. -
Vodike
tag
válasz gergo5991 #10306 üzenetére
Nagyon tapasztalt vagy és okosakat írsz, de azért nézd át ezt a cikket: [link]
Nekünk van mind2 a családban, de a Pro2-höz szívesebben nyúlok, ha be kell jönni a városba (HÉV vagy vonat + városi közlekedés, irodába felvitel)
G30MAX meg akkor van használva amikor nem kell cipelni, mert nagyon sok az a +5kg.
[ Szerkesztve ]
exTiga
-
PociAti
senior tag
válasz gergo5991 #10341 üzenetére
fb a működés jellegéből adódóan a hülyeségek melegágya, elrettentő példának szokás felhozni.
Én simán lezárom szinte bármilyen bolt előtt a Xiaomit. A rollerem körül rendszeresen látok nálánál drágább kerékpárokat úgy lelakatolva, hogy amíg én az olcsóbb (de könnyebb) decathlonos Elops 500 nevű U lakatommal a vázat lakatolom oda valamihez, a kerékpár tulajdonosai a gyorszáras első kereket lakatolják a tartóhoz egy gyengébb lakattal. Pár méteren belül szinte biztosan lehet találni olyan kerékpárt, aminél az első kerék szabadon kiszedhető, így kb. 20 másodperc alatt össze lehetne rakni egy bicót.
Ha valaki lopni szeretne, nem a nehezebb ellenállás felé fog elmozdulni.
Forgalmas helyen, mint például bolt előtt egy olcsó U lakat ketté vágása is túl hangos és feltűnő mutatvány lenne. Ha meg nem feltűnő a hely (pl. lépcsőház), ott a Kryptonite se nyújt védelmet.
(Lockpickerek meg még nem annyira gyakoriak idehaza, legalábbis ezen a területen.) -
-
PociAti
senior tag
válasz gergo5991 #10458 üzenetére
Nem hinném, hogy sok rémhír lenne. Vagy csak én nem olvasom a Highway to Hell topicot.
Inkább az extra akkumulátorral ellátott, egyszer élünk, facsarjunk ki mindent a rollerből hozzáállás okozza a leégést, nem pedig a racionális firmwarekonfigurálás. A 25-ről 30 km/h-ra módosítani a sebességhatár csak 20% különbség, ennyi tartalék van a rendszerben, különben a gyártási pontatlanságból eredő hibák sokkal nagyobb számmal jelentkeznének az eredeti beállítással futó rollereken is. Illetve vannak olyan hasznos módosítások, amik nincsenek jelentős hatással a teljesítményre (pl. tempomat előbb kapcsolódjon be, vagy kisebb kezdeti lökésre is elinduljon a roller). -
B-L-A-C-K
titán
válasz gergo5991 #10480 üzenetére
A fékkarban van hall senzor, ami úgy működik ha minél jobban fékezel annál jobban dolgozik a motorféked.
"low-medium-hardon": aksi melegítésben nem fogsz ezáltal elérni semmit mondhatni, a dobfék meg kb egy roller élet mire elkopik, szóval ezt úgy állítsd be magadnak ahogy kényelmesebb.
Igen ilyenkor fogja a motort a speed limit.
-
DigitXT
félisten
válasz gergo5991 #10614 üzenetére
Én 1500W-ra húztam a 350W-os motort. Ez az egész névleges teljesítmény
dolog arról szól, hogy mi az, amit hosszú távon, tuti kibír túlmelegedés nélkül.Más kérdés, hogy ha a fizikai paraméterei hasonlóak, akkor hiába ír rá bármit
a gyártó, simán leég hosszabb emelkedőn... Csak aminek bírnia kellett volna,
papíron, azt visszaküldheted gariba. Belső méreteit tekintve a 350W Kugoo
motor, és az 1200W FLJ motor szinte ugyanaz. Tekercselése is igen hasonló,
és hiába 3x akkora névleges teljesítmény került ráírásra, a fázis vezetékek se
vastagabbak. Ez ugye egyenes út a leégéshez. Maga a motor kizárólag ezzel
a túlmelegedéssel limitál: amíg a vezérlő adja neki a delejt, az húzni fog.
Amikor 75A a felvett, akkor bizony közel 3600W-ot is lead (48V akku esetén).
Csak az ilyesmit általában nem szokta tolerálni egy gyári vezérlő, az is leég...Ergo ha szerzel egy papíron 1000W, de amúgy pont ugyanolyan motort, pont
nem fog semmivel se jobban menni, ha nem tuningolod fel hozzá a vezérlőt!
És ha már bírja a motor, és a vezérlő sem ég le, akkor még simán letérdelhet
az akku, mert az is egy bizonyos max. áramerősségre van méretezve.Ui: szép dolog ez a tuning, csak sokba kerül, és megtanít (naponta) szerelni.
Persze, ha mindent mérsz és előre megtervezel, talán kevesebb iteráció... -
Reggie0
félisten
válasz gergo5991 #10632 üzenetére
Inkabb az a kerdes, hogy a sorbakotott akksik mit szolnak ahhoz, ha az egyiken tul nagy a feszultseg. Mert ugye a teljes feszultsegre nem lesz BMS, csak a ket felre, marpedig a tulfeszre nincsenek felkeszitve. Parhuzamosan kotott akksiknal pedig az eltero belso ellenallasbol es kapacitasbol eredo kiegyenlitetlenseg indit kiegyenlito aramokat a ketto kozott, ami akar tullepheti a maximalis megengedett toltoaramot is. Emiatt ezeket nem szeretik, jobb egy nagy telepet epiteni, vagy olyan kisebb telepekbol kell osszerakni, amelyek erre fel vannak keszitve, mint pl. elektromos autoknal.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz gergo5991 #10632 üzenetére
Ezt a méret dolgot gondold végig... Ahhoz, hogy soros és párhuzamos
kötésben legyenek az akkujaid, nem 2 db akku kell, hanem 4 db. Pl. ha
nekem van 4 db 36V 6Ah akkum (nincs, de majdnem), akkor ha csak 2
kerül összekötésre, az 36V 12Ah lesz (teljesen általános, párhuzamos
kapcsolás, csináltam/sokan csinálják, egyforma akkunál csont nélkül).
Soros esetben viszont 72V 6Ah: nem duplázódik a fesz és a kapacitás.Amire te gondolsz, az 72V 12Ah akku. Tök jó, ha működik, viszont pont
ugyanakkora, mint egy ugyanilyen kapacitású és feszültségű pakk... ha
azonos cellákból épül fel. Sőt, valamivel nagyobb, mert van benne 4 db
független kicsi BMS, míg egy nagy, egybe épített pakkba 1 db, méretes.Ui: amúgy nem teljesen világos, milyen túlfeszültség lenne a BMS-eken
(de gyanítom, hogy a BEMF lehet a gond nagy sebességnél). Passz... -
lehella
senior tag
válasz gergo5991 #10693 üzenetére
Motorozásból adódóan én az ilyen érkező emberket, objektumokat lassítással közelítem meg, nem vagyok verekedős hangulatban Sajnos nagyon sok helyen a gyalogos úgy gondolja, ha járdán megy (akár bicikli út, akár osztott verziós) akkor nem jöhet semmi jármű körülötte.
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
zhata
senior tag
válasz gergo5991 #10693 üzenetére
Hasonlóan jártam tegnap délután a munkahelyemről hazafelé menet a Thököly úton. (Szembe bicikliző valaki + elémlépés, mikor 25-30-cal mentem. (Utóbbi esetben alig kerüétem el a balesetet) [kép] [kép]
A Fiumei úti járdán meg egy bringás csaj jött velem szemben, fél kezlvel fogta a kormányt, a másik kezében meg a mobilját bámulta, és a bringa mozgását bármely kígyó megirigyelte volna! Mikor mellette valahogy elkerültem, szóvátettem neki, hogy két kézzel fogja a kormányt; nos, hogy erre milyen szitokáradatot kaptam tőle, azt nem írom itt le.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom mobilszolgáltatások
- Exkluzív órák
- Villanyszerelés
- Milyen switch-et vegyek?
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- GoPro Topic
- Steam Trade (csak csere!)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...