Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
válasz INGJOKE #17676 üzenetére
Hány kiló vagy?
Egyiket se kell "szerelgetni", Xiaomi, Segway teljesen megbízható rollerek.
Hardveraprót is nézd át, érdemes, alig használt rollereket lehet kifogni a tavalyi árakon.
Mi 3 130-150ezer
Pro 2 160-180ezer
G30 240ezer körül
A G30LE nem valami ár/érték bajnok sajna.Ilyen rövid távra jókat néztél.
Mi 3, Pro 2, F30, D28, D38, G30/G30LE[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz INGJOKE #17680 üzenetére
Kérdezd meg a Rollexnél, h hogy megy a szoftver frissítés. Van kint tel szám.
Tudtommal az újabb vezérlősekre is tudnak már tenni módosított szoftvert, de ez olyan beavatkozás, ami a panelon fizikai elváltozással jár, így a garancia kérdésessé válik a továbbiakban.
Nem mintha annyira jellemző lenne, h szükség lenne a garanciára a későbbiekben.Ezért se értem minek ragaszkodsz új rollerhez, ha az uj az 250ezer, (a német az valóban csak ~210ezer), a Hardveraprón meg 160-170 a tipptopp ugyanaz.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
válasz INGJOKE #17717 üzenetére
Anno alaposan átbeszéltük a témát, olvass kicsit vissza.
Ez a számzár kényelmes körülmények között, könnyű hozzáférhetőséggel és kellő gyakorlással pár perc alatt kinyitható akkor is ha nem ismered a kódot.De nekem is ilyen van, mert max cég előtt, boltok előtt zárom le amíg épp bent vagyok, addig talán úgysem kezd el valaki szórakozni vele. Arra meg pont jó, hogy aki csak felkapná és menne vele azt pont elriasztja.
Ha nagyobb biztonság kell akkor egy jobb U lakat biztonságosabb. Yale U lakatok egész jó áron vannak emagon, abból is van számzáras, de mivel azt nem lehet feszegetni, így azt nem nyitják ki feszegetős megoldással. Pl. ez: [link] -
addikt
válasz INGJOKE #17721 üzenetére
Persze, h jobban megéri a Pro 2 170ezerért, ez nem kérdés. A garit a hajadra kenheted, ha úgysincs szükség rá, viszont fejed vered majd a falba, mikor 20km megtétele után rájössz, h kevés a hatótáv a Mi 3-assal. :/
Az a G30LE se rossz vétel, de 240 körül már G30 is akad, ami meg egy nagyságrenddel nagyobb akkupackot tartalmaz.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz INGJOKE #17734 üzenetére
A G30LE már nincs meg, úgyhogy marad a Pro 2.
Dehogynem lehet máshoz párosítva is használni, csak a háttérindormációkat nem lehet kiolvasni úgy, meg pár beállítást nem lehet módosítani (pl örökké égjen a lámpa, tempomat).
De hát nyilván ha megveszi valaki, ki kell léptetni a rollert az előző tulajnak, azt kész.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
Somatom
veterán
-
addikt
-
addikt
-
PociAti
senior tag
válasz INGJOKE #17749 üzenetére
Ide vonatkozó 2021-es G7.hu-s cikk.
Részlet:
"... Oslóban csak júniusban 421 olyan balesetet regisztráltak amely elektromos rollerekhez volt köthető, az esetek zöme hétvégén a hajnali órákban történt. Ebben az időszakban a hatóságok szerint minden harmadik sérültet e-rolleres baleset miatt kellett bevinni a sürgősségi osztályra, a sérültek 75 százaléka alkohol befolyása alatt állt, átlagéletkoruk pedig 27 év volt.A balesetek megelőzése érdekében ezért szeptembertől betiltják az elektromos-roller használatát este 11 és hajnali 5 óra között, ..."
-
DigitXT
félisten
válasz INGJOKE #17760 üzenetére
Nem tudja nem csinálni. A motor maximális fordulatszáma egyenesen arányos a
feszültséggel, tehát ahogy merül, folyamatosan veszít az elérhető maximumból...
Amiért ezt nem veszed észre sokáig az az, hogy a 25 km/h szoftveres korlát, így
az elején tudna többet. A végén viszont annyit se fog tudni. Persze a 15 km/h az
egy másik szoftveres korlát, hogy még hazavonszolja a seggét, ha bírja.Megoldás: ne merítsd le nagyon, ezzel jót teszel az akkunak is, indulj 100%-ról.
(Vagy ha ügyintézés alatt sikerült 70%-ot kivenni, és onnantól jön a baj, akkor a
hatótávolság nem az igazi, azaz még nagyobb akkuval szerelt roller kell neked.) -
DigitXT
félisten
válasz INGJOKE #17762 üzenetére
Ha olyan motort raknának bele, amivel ezt tudja (jóval nagyobb végsebesség!),
annak a gyorsulás látná a kárát, ugyanis a motor (egységnyi fázisáramra jutó)
nyomatéka fordítottan arányos az általa gerjesztett feszültséggel (BEMF), ami
pedig a maximális fordulatszámot korlátozza. A 36V-os akku, teljesen feltöltve
42V-ról indul, de onnan viszonylag gyorsan csökken: sok ideig ilyen 38V körül
tud teljesíteni, így oda lövik be a motort (hogy ott még azért tudja a 25 km/h-t).
Az ilyen motor viszont következésképpen nem fogja ugyanezt tudni 34V körül,
amikor már erősen merült a pakk... Igazából 36V alatt már elég gyorsan össze
tud szakadni a feszültség, adott terhelésre. Tehát az, hogy korlátozza 15 km/h
értékre nem csak simán végsebesség csökkenést jelent, hanem gyorsulást is:
így tudja hazavonszolni a seggét az utolsó szuflával. Nem kell odáig lemeríteni.Szerk: azt kell megérteni, hogy ez a végsebesség csökkenés nem szoftver.
Ez hardver. Azt persze lehet mókolni, motort cserélni, akkupakkot bővíteni stb.
Elméletileg az is megoldaná, ha 48V-os pakkot raksz bele, mert annak még a
legvégén is megvan 39V feszültsége (3V/cella): tudná a 25 km/h-t lemerülésig.
(Persze aki ilyet tesz, az rögtön unlockolja is a szoftvert, így nem 25-tel megy,
hanem mondjuk 35-40-nel... a motornak nem fáj, amíg túl nem melegszik...)Szerk2: a probléma ezzel pusztán az, hogy adott helyre nagyobb feszültségű
pakkból csak kisebb kapacitás fér, és ha ez nagyobb tempóval párosul, úgy a
hatótávolság is töredéke lesz a gyárinak. Na onnantól jönnek, hogy magasítja
a taposót, hogy nagyobb akku férjen, meg táska a kormányra, plusz akkunak.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz INGJOKE #17764 üzenetére
Max 15-tel rollelerzni meg mindig sokkal gyorsabb, mint 1 km-et tolni a rollert. De meg a teljes menetidot nezve is sokkal jobb lassan menni vegig, mint lemerulni a vegen.
En most koltoztem tavolabb 5km-el, igy mar nem tudok max sebesseggel menni, de meg mindig jobb 20 korul menni a vizszintes, kicsit lejtos reszeken es a meredekebb helyeken 15-tel, mint setalni a vegen.
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
válasz INGJOKE #17916 üzenetére
Itt is sok hozzászólás foglalkozott már vele, és YouTube-on is vannak ezzel kapcsolatos videók.
A hozzászólás szerint te valami szilikon tömítőt keresel, amivel ki lehet tölteni a rést, vagy mechanikus szerkezetre gondolsz, pedig lehet csak utána kellene húzni a kilazult csavaron, hogy a hézag megszűnjön.
-
DGery
aktív tag
-
PociAti
senior tag
válasz INGJOKE #17918 üzenetére
Ha a kilazulást megszünteted, akkor a gyári megoldás is jó lesz.
Lehet eredetileg nem húzták meg eléggé.
Nekem is nyekergett két napig, miután egy nagyobb terhet cipeltem a rollerral, és közben rossz szögben csimpaszkodtam a kormányba. Egy kis WD-40 és kb. negyed fordulat a csavaron megoldotta. Azóta is jól van, és ez kb. fél évvel (700 km-rel) ezelőtt volt. -
Aaron14
őstag
válasz INGJOKE #17916 üzenetére
Ha kotyog és nem nyikorog, akkor lehet a kormányoszlopban található vezeték is. Nekem pl. rossz úton az csörgött. Ezt úgy tudod leellenőrizni, hogy a kormányt előre-hátra mozgatod és ha nyikorog, akkor a zárszerkezet lesz a ludas, ha nem, akkor a vezeték.
Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
őstag
válasz INGJOKE #18049 üzenetére
Ez igazából nem olyan állítás, ami annyira előnyös lenne egy állami szervezetnek, vagyis a rendőrségre nézve. Szóval számomra ez a része emiatt is hihető, mert láthatóan van bőven probléma, és ezt időszerű lenne rendezni.
Vagy úgy is mondhatom, hogy e tekintetben hátra megyünk, nem előre.
Szerk.:
Amúgy én sem igazán csípem, tehát nem erről van szó.[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
szpali
addikt
-
addikt
válasz INGJOKE #18099 üzenetére
Lehet hinni, igen, ugyanazt mutatja mint a roller.
A lényeg, h ne tele töltve rakd el, hanem legyen félig mondjuk. És ne az erkélyre tedd ki, hanem inkább szobahőmérsékleten teleltesd (15-25°C). Tavasszal előveszed, kb ugyanannyi lesz a töltöttsége valószínűleg, nemigen merül magától ha nincs vele baj. (Ezért kell ránézni havonta, h mennyit merült esetleg állásában.)Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
PociAti
senior tag
válasz INGJOKE #18087 üzenetére
Ránéztem az Acer roller magyar adatlapjára, és ott egész jól leírják a roller akkuval kapcsolatos karbantartását.
Fontos: Évente 3-5%-os kapacitás vesztéssel kell számolnunk, a lítium akkumulátorok technológiájukból fakadóan.
Teleltetés/Tárolás: Amennyiben előre láthatóan nem fogjuk huzamosabb ideig használni az eszközt, célszerű 80%-on azaz 4-es töltöttségen* tárolni. Havonta egyszer meríteni belőle 1-2 töltöttségi szintet, majd újra 4-es töltöttségre hozni, ezzel felfrissítve az akkumulátorunkat.
Aktív használat: Amennyiben napi szinten használjuk a rollert, törekedjünk azt nem 20% alá meríteni, az akkumulátort ezzel kímélve.
* Megjegyzés: Acer roller esetén a 4-es töltöttségi szint egy 5 pálcikából álló skálán értendő.
-
-
Peaceliker
őstag
válasz INGJOKE #18748 üzenetére
Én szét szedem és wd40 jól leszed mindent. Amiről utána a wc40 nem jön le és le kéne hogy jöjjön, arra féktisztito
Lecsaparni is le lehet, csak akkor számolni lehet (nem feltétlen lesz így csak kockázata sokat nő) motor és összes többi elektronika cserével idővel"Oh my Goa'uld!"
-
bexinho23
őstag
válasz INGJOKE #18748 üzenetére
Napi szinten használom munkába járásra. Van egy rövid szakasz, ami elég murvás, így a kosz nagy részét ott szedi fel a roller. Nagyon unom, de naponta kétszer sármentesre törlöm az egész gépet. Reggel, amikor munkába beérek, illetve otthon, ha hazaértem. Ha nem is szeretném takarítani, muszáj, mert irodában parkoltatom az asztalomnál, otthon pedig a nappali eltakart részében.
-
PociAti
senior tag
válasz INGJOKE #18776 üzenetére
A tempomat az egyik legjobb dolog a rolleren!
Pár hónap használat után, bő másfél éve a firmware-ben levettem a tempomat bekapcsolási idejét 3 másodperce, azóta úgy használom. Game changer. A roller élvezeti értéke szintet lépett.
Ideje lenne megmérni átlagos használat mellett hány százalékban lehet bekapcsolva, érzésre 90%-ot mondanék (valóság ennél kevesebb). Az angol cruise control kifejezés talán jobban visszaadja a jellegét, utána megy a krúzolás, a gázadással, sebesség pontos tartásával nem kell törődni, a jobb kéz részben felszabadul.A dokumentált leghosszabb tempomattal megtett idő 8:20 (500 másodperc), Győr déli városrészében többnyire kerékpárúton. Lehetett volna több is, de megérkeztem a célhoz.
-
DigitXT
félisten
válasz INGJOKE #18776 üzenetére
éveknek tűnik mikor 25-el megyek és meg kell várnom, hogy bekapcsoljon
Erről van nagyba' szó... Ez a "megoldás", hogy magától bekapcsol, vmikor
évek múlva, esetleg 1 mp-cel azelőtt, hogy lassulnál maga az életveszély.
Nyugtass meg, hogy kocsiban nem attól kapcsol be, hogy tartod a gázt... -
őstag
válasz INGJOKE #18852 üzenetére
Az a baj a sisaknál, ha olcsó, noname verziót veszel, akkor kb. annyit is ér. Nem azt mondom, hogy a legdrágább Abus vagy más egyéb márkát kell venni, de azért érdemes kicsit feljebb meghúzni a minimumot. Szerintem.
Főleg ilyen típusoknál. Mert lehet a sisak nagyobb sérülést fog okozni, mintha arccal találkoznál az aszfalttal.
Szerk.:
Ezek ugye kifejezetten könnyű sisakok, és az állrészt is le lehet kapcsolni. Lehet mondjuk pár kilométeres összefüggő bringa útra elégnek érzed a felső részt, de ha már szarabb út felé mész, beugrasz a belvárosba, nem éppen optimális az idő (...stb.), akkor feldobod rá az állvédőt is.[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Somatom
veterán
-
PociAti
senior tag
válasz INGJOKE #18978 üzenetére
Korábban ezt a terméket ajánlgattuk még: SKS USP teleszkóp pumpa tömlő, autó szelepes, ezüst színű.
"Szerintem minden amit rá tudsz arra csavarni bőven sok a rollerhez."
Viszont ehhez azért kell egy jobb fajta pumpa is, amin van normális nyomásmérő.Lényeg, az ideálishoz közeli nyomásértékek elérése, fenntartása. Hagyományos pumpánál hiába lehet azt elérni, ha lecsavaráskor a szelepnél nem tudjuk mennyi szökik el.
(#18974) Geree, mindegy melyiket veszed a kettő közül, mindegyik jó.
Papp Tibinek egész jó videót készített erről a 70mai Air Compressor Lite-ról. Ránézésre ugyan az a csatlakozó csavarja, mint a Xiaomi Portable Electric Air Compressor 1S-nek.
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer
- Giant Stance 29 kerékpár (L-es méret)
- Merida összteleszkópos kerékpár
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS