Új hozzászólás Aktív témák
-
PociAti
senior tag
válasz PociAti #17493 üzenetére
Szerkesztés közben egy apróbb bakit elkövettem, a Xiaomi gyári köpenymérete 8,5" (és nem 8").
Csak halkan jegyzem meg, nehogy valakit összezavarjon: az eredeti CST gumira az van írva, hogy max terhelés: 75 kg, és 50 PSI (max load 75 kg, 50 psi cold).
Ez szerintem óvatos, önmagukat bevédő figyelmeztetés lehet, mert 80-90 kg-os tulaj esetén sem ritka a 3-4.000 km-es élettartam, ha folyamatosan oda van figyelve a kellően magas keréknyomásra, és sikerül elkerülni az üvegszilánkokat. Ami azért korrekt távnak tűnik.
-
ultio
senior tag
Segway Kickscooter MAX G30E 2. generációs motorral, bő 80 kg vagyok, kb 35-40 psi van elől-hátul.
Defektem nem volt még, kb 1 000 km van a rollerben.rasti rusti
-
Packersbay
tag
Sziasztok! Xiaomi pro 2-nél találkozott már valaki gázkar nyikorgással?Ha igen, hogy lehetne megszüntetni?
Saját házi akácméz eladó! Dell laptop alkatrészek eladók!
-
Doky1988
senior tag
Sziasztok!
Nagy lakat gondolkodásokban vagyok
Az alany egy G30 Max.
Ami a terv, az egy Kryptonite Evolution STD.
Nagyságrendileg ez az a méret ami kell ahhoz, hogy a nyak részénél odatudjam egy közlekedési tábla oszlopához is lakatolni.U-Lakat fele hajlok, nekem vastagabbnak/erősebbnek tűnik mint egy láncos lakat.
Persze tudom ennek is vannak korlátai, van aki a láncosra voksol, van aki u-lakatra.. Tudom nem kell kinn hagyni ilyenek... De sokszor muszáj.. ezért lakat véleményeket kérnék, ki mit mond? Ki mit használ?A választott lakat ötlet előtt bejártam nagyjából a várost, hozzá támasztottam oszlophoz és colostokkal körbe mérve + ráhagyva ezt a 2-3 centit nagyjából ez az a méret 10 széles 23 magas amivel odalehet szépen lakatolni pillanatok alatt ha bekell menni posta, ügyet intézni, ilyenek...
DokY | www.zsolti.hu
-
addikt
válasz Doky1988 #17508 üzenetére
Véleményt kérdeztél:
Ezt a G30-hoz adták.
Ninebot lakatAddig amíg boltba, postára, stb bemegyek, megteszi. Át lehet ezzel is bármekkora oszlopot hidalni. Biztos nem cipelnék egy akkora U lakatot.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
Somatom
veterán
válasz Thunderzolee #17509 üzenetére
Ninebot kormánytáskába befér az U lakat.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Azie
őstag
válasz Thunderzolee #17509 üzenetére
ezek arra jok, hogy kettevagjak egy erovagoval. lanc es/vagy u.
ha egy bicajt nem hagyok kinn a lanc+u kombo nélkul, akkor egy 2x annyiba kerulo rollert miert hagynek? o.O"Believe in the ideal, not the idol." - Serra
-
Peaceliker
őstag
Ez azért attól is függ, hogy hol és mennyi időre hagyom ott. Szerintem. Én fejemben is az van, hogy max annyira kéne valami, hogy eltolni ne lehessen kb, alkalom szülte tolvaj ne kapjon kedvet. Aki érvágóval mászkál, az talán konkrétan lopni megy, azt nem túl sok minden állítja meg.
"Oh my Goa'uld!"
-
addikt
-
Azie
őstag
-
senior tag
válasz Doky1988 #17508 üzenetére
Én egy ilyet vettem: Yale Kerékpár lakat, U alak. Ennek van egy erősebb változata, ami eddig kb. 4 ezerrel drágább volt, most épp olcsóbb: Yale Maximum Security Kerékpár U-lakat
Villanyoszlophoz is oda tudtam vele zárni és van egy klassz tarója amit én a kormányoszlopra rögzítettem. Egy mozdulattal rákattintható, leszedhető.
Apróhirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/ferenck/
-
PociAti
senior tag
válasz ferenck #17516 üzenetére
Érdekes egy kasztráló szerkezet, én a kormányrúdra nem szívesen tennék ilyen kiálló kemény tárgyat.
A villanyoszlophoz lakatolás nem tűnik szabályosnak, vagy elfogadhatónak. A kiinduló hozzászólásra is reagálva, közlekedési táblához való lakatolás szintén nem hangzik szabályosnak, de ami lényegesebb, hogy ötlet szintjén sem jó. Gyakori kerékpárlopási gyakorlat volt, hogy az emberek kresztáblához lakatolták a bicajt, csak a táblát ki lehetett emelni a lyukból. Tiszta ruhában, kesztyű nélkül én biztos nem állnék neki cibálni a táblát minden alkalommal. Mert az nem különösebben nyugtatna meg, ha előző héten még nem lehetett kiszedni.
És ha a lakatot a merev résznél nehéz is elvágni, ezeket a közlekedési táblákat tőben akkus flexel szerintem pillanatok alatt el lehet nyírni.
Végül pedig egy bizonyos lakat szilárdság után már nem az U rész, vagy maga a lánc / sodrony a gyenge keresztmetszet, hanem a zár rész. Ezért olyan mindig ügyelni szoktam rá, hogy nehéz legyen a kulcsnyíláshoz hozzáférni, ne lehessen lock pick eszközzel babrálni. Nyílt helyen lévő oszlopokhoz való lakatoláskor ezt nem könnyű megvalósítani. -
-
Somatom
veterán
válasz PociAti #17517 üzenetére
Az akkus flex a lakattal, meg a lánccal is gyorsan végez. De, vannak hátrányai. Pl. hogy hangos. Az lehet, hogy ha egy lakatot vág el a tolvaj, az a kutyát nem érdekli. De, ha vki egy kresztáblát kaszabol sikítóval, az azért elég nyilvánvaló tényállás.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Revolit #17521 üzenetére
Arra utaltam, hogy ha vki egy privát eszközt erőszakol, az kevésbé feltűnő, hiszen símán lehet az övé, csak épp szereli, elhagyta a lakat kulcsát, stb. Na, de egy kresztábla fűrészelése az elég egyértelmű tényállás, hacsak nem tigrisbe öltözik az illető és egy narancssárga közteres autóval megy oda.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
PociAti
senior tag
válasz Revolit #17523 üzenetére
Láthatósági mellény és magabiztosság jól elfedné a gyanút. Takarásban meg kell állni egy kisbusszal a tábla mellett, aztán kezdődhet a villámmunka. És mennyi ideig tart egy alu csövet (kresztáblát) elvágni? Kb. 10 másodperc. Gyenge anyagon nem is vonyít annyit a flex, mint mondjuk egy U-lakaton, aminek átvágása 3-szor, ötször annyi ideig tart. Egy oszlop esetén arra nincs ideje a nénikének, hogy felálljon a fotelből, és odacsoszogjon az ablakig hogy kinézzen az utcára. 10 másodpercig tartó zaj talán át se ütné az ingerküszöbét.
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #17525 üzenetére
Szerinted az égvilágon minden dologra, amit nem szabad, vagy nem illik csinálni, arra létezik tiltó szabály?
Hallottam már esetről, amikor a villanyszerelő vágta le a kerékpárt az oszlopról. Dolga volt ott, és hát ő nem fogja kerülgetni a kerékpárt. Veszélyesebb üzem annál, minthogy más hülye miatt kockáztassa a biztonságát.
Ahogy a tűzoltók sem szórakoznak a tűzcsap elé parkoló autókkal.
-
Peaceliker
őstag
Már csak el kéne tudni dönteni, hogy melyik maradjon nálam
Ugye xiaomi-t gyorsan cseréltem boosterre (beszámították pálcikát) de kormány hiba már megvolt boosteren. Míg ahhoz készült acélból az új nyak, türelmetlenségem közepette vettem egy Ice q5 (aka zero 10x) gépet is
Most végre össze állt booster is. Nem túl gondos gazda és troger neves szakszervíz után volt mit csinálni a kormányon kívül is De most faja lett"Oh my Goa'uld!"
-
Reggie0
félisten
válasz PociAti #17526 üzenetére
Pontosan. Ezert mondjak, hogy szabad vilagban elunk, mert ami nincs megtiltva azt szabadon csinalhatod.
Az illem pedig mas kerdes, azok olyan viselkedesbeli elvarasok, amelyek torvenyi kotelezettseggel nem jarnak es betartasuk amugy is opcionalis, nem kotelezo, raadasul kozossegenkent, teruletenkent valtozo, iratlan, keplekeny dolog.
A villanyos lehet illegalisan vagta le, attol fuggoen, hogy kore volt kotve vagy at volt fuzve a lanc.
A tuzolto pedig tonkre is teheti az autot, sot barmit, ha ezzel sokkal nagyobb kart eloz meg. Ha szabalyosan allt ott az auto, akkor a biztositoja fizet neki.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Peaceliker #17527 üzenetére
Te jó ég! Még azok az ebédlőasztal trepnik.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Peaceliker #17530 üzenetére
Az lényegtelen. Viszont, öszzefóliázott, 6 -os pakk sörből kettő is elfér hosszában, egymás mellett, míg az enyémre csak egy, keresztben.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
bajnokpityu
félisten
kerestem a határát, mire elég a 350(700w).
100kg alatt állva indulva a 3. kerületi hév felett bringás emelkedőn éppen segiteni kellett.
ott, ahol ki van irva, hogy szállj le a bringáról. jóval 10% felet van, én meg 96-98kg.eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
DigitXT
félisten
válasz bajnokpityu #17532 üzenetére
Ez a Tímár utcai felüljáró? Anno közepesen lemerült akkuval valami
20 km/h-val gurult felfelé a Dual Kugoo S1, nagyjából 1500W-tal...
Ebből következőleg teljesen logikus, hogy fele teljesítmény, fele tempó.Szerk: kicsi fordulaton meg romlik a motor hatásfoka, szóval rúgni kell.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz bajnokpityu #17532 üzenetére
Nincs mese, annak neki kell szaladni. Szerencsére mindkét oldalán van hely "felgyorsulni".
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Zada
tag
Sziasztok!
Jelenleg egy 2018-as eTwow Booster-rel közlekedem, túl az 5000 km-n és már több apukánál láttam hasonlót Pesten, hogy egy kicsi kapaszkodóba fogódzkodva viszi a gyerekét oviba vagy iskolába. Első kérdésem, hogy hol tudok ilyen fogantyút beszerezni?
Illetve ahogy néztem az enyémre ilyen külön fogantyút bár fel lehetne tenni, de a gyerek meg én együtt nehezen férnénk el a roller talpán. Ki milyen rollerrel végez hasonlóan gyerekszállítást?A válaszokat előre is köszönöm.
-
Azie
őstag
válasz yodamester10 #17538 üzenetére
az első komolyabb ilyen balesetig nem fogják megérteni, ami aztán kelt egy újabb gyűlölethullámot és kb a drónok sorsára jut a rollerezés is
"Believe in the ideal, not the idol." - Serra
-
DigitXT
félisten
A kapaszkodó baby bike néven fut, és 5K körül vesztegetik, eddig oké:
nekem is van egy a fiókban, csak én akku táskát akasztottam rá anno.A probléma ott van, hogy egy esetleges baleset esetén az előtted álló
gyerek súlyos sérülést tud összeszedni. És tekintve, hogy egy ilyen 8"
kerekeken guruló lélekvesztő mennyire (nem) stabil: ez nem jó ötlet...Végül pedig a jogi oldala: személyszállítás rolleren nem megengedett.
(Noha nálunk még nincs kész a jogszabály. De világszerte ez a trend.) -
Zada
tag
válasz DigitXT #17540 üzenetére
Nem gondolom, hogy bármilyen védelemre szorulnék, de azért pár kiegészítést tennék a tisztánlátás miatt.
Tisztában vagyok, hogy gyerekkel a sima sétánál "balesetveszélyesebb" a roller, de
- Kizárólag száraz időben, rövid, de nem meredek, végig egyenes, belátható szakaszon használnám a járdán a rollert, ahol gyalogosok elvétve vannak vagy totál nincsenek, kapualjakból kilépő emberek szintén nincsenek.
- A sebességet max. 15km/h-nál lőném be (lassú bicikli tempó), ami azért 4-5x gyorsabb célbaérést eredményezne. Kb. 20 perc helyett 5 perc alatt érnék, ahova szeretnék. Visszafele a saját tempóban meg kb. 3 perc alatt érnék haza egyedül.
- A legfontosabb szerintem ne abból induljon ki mindenki, hogy milyen félőrültek rohangálnak a rakparton, hanem abból, hogy ebben az esetben a lehető legkörültekintőbben és legóvatosabban közlekedne a rolleres.@PociAti
Igen, majdnem mindennap használom max. 1-2 km-re. Nálam a BKV-t váltotta ki még 2018-ban, mert ezzel 17-18 perc alatt voltam az irodában (4,2 km-s távolság), BKV-val meg 35-40 perc. Home office óta irodába csak nagyon ritkán megyek be, de másra meg szinte mindig. Nagyobb utaknál (Pest --> Buda) 10-14 km-ket szoktam vele menni együtt oda-vissza. Az akkumulátora még bírja. Nyáron, száraz időben, egyenletes úton 20-21 km-t bír, télen inkább max. 15-16 km-t. Gond egyszer volt vele mikor a gázkar nem működött, csak úgy, ha "belendítettem" lábbal, kvázi elindítottam és a gyorsulás is akadozott.
Szervizben kiderült, hogy egy vezeték megsérült és kontakthiba miatt produkálta ezt (8000 Ft-ért javítva lett). Ezt leszámítva soha nem volt vele semmi gond.
A gumija már kopottas, így a féktáv kicsit nagyobb lett, de állítólag még 2000 km-t simán tudna futni. -
DigitXT
félisten
A döntés a tiéd, a keresett termék létezik, kapható, nem illegális...
Már csak azért sem mert tényleg kiváló roller táska tartó is...Szerk: ha már jogászkodunk, járdán nem kéne, 15 km/h-val sem...
Tudom, hogy lassú bicikli tempó. De gyalogosnál kb. 3x gyorsabb.
(Egyszer hittem azt járdán, hogy totál nincs senki. Kapualjaktól jól
távol, direkt a másik oldalra húzva mentem bátran 24 km/h-val, és
egyszer csak előttem termett egy pincér, a váratlan oldalról. Puff.)Szerk2: ha jól számolom, visszafelé (az is járda?) 25 km/h lenne...
[ Szerkesztve ]
-
lehella
senior tag
Nálunk is hasonló a szitu a rollerrel, oviba járunk vele ideális körülmények között. Viszont úttestten, kertvárosban, nyugis körülmények között. Persze veszélyesebb, de ha gyerek megy külön biciklin, annak is meg van a maga veszély faktora.. Másrészt estem is, esést is kerültem el rollerrel, vigyázni kell vele.
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
PociAti
senior tag
Vagy mégis csak van értelme beszélni róla, ahogy te is azt tetted.
Autós példa nem annyira jó, mert ott szerintem nincs annyira kiszolgáltatott helyzetben a létszám feletti utas, mint rolleren. Eddig is említettem már, de képet látva talán érthetőbb lesz mindenkinek:
Az egy dolog, hogy ilyen pici lábú gyerek és anyuka is alig fér el a deszkán, akkor mégis mennyire tud stabil pozíciót felvenni két nagyobb lábú személy? Pl. amikor egy kátyú vagy fagyökér kissé megdobja a rollert.Leginkább az a kérdés foglalkoztat mi történik a gyerekkel eséskor?
Ott találja magát a fém kormányrúd és a 60-120 kg közötti felnőtt között.A képen látható kisebb gyerek fejét fogja a kormánycsőhöz nekinyomni a felnőtt teste.
Picit nagyobb gyereknek a szemét fogja kinyomni.
Ha még egy kicsit nagyobb, akkor a fogát. Utóbbi kettő ellen a sisak semmit nem védene.
És minél nagyobb a második utas, annál kevésbé fognak elférni a fellépőn. Nem ritkán hallom panaszként, hogy van aki egyedül sem fér el rendesen rajta.Gyakorlatban még nem, de fotón már láttam olyat, hogy a gyerek utazott hátul, és úgy karolta át a felnőtt derekát. Utazás szempontjából sokkal kellemetlenebb, de esés szempontjából biztonságosabb. És akkor a rolleres még normálisan lát maga elé is, nem takar ki semmit sem a gyerek.
-
ρσгτσ
őstag
válasz DigitXT #17544 üzenetére
Balesetnél a rendőrség egyáltalán nem foglalkozik azzal, hogy a KRESZ ismeri -e a roller szót. Kiskorú veszélyeztetés, vagy akár ittas vezetés és egyéb hasonló vétségek esetében eljárást fognak indítani.
Szerk.:
Egyébként igen. A közlekedési szabályok olyan "járműre" nézve is kötelezők, ami nincs név szerint megemlítve a szabályozásban. Pl. hogy mennyivel lehet haladni az adott úton.[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen