Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz DigitXT #18848 üzenetére
Pl. Cratoni -nak is vannak bringás, könnyű, full face sisakjai. Rövidesen ki akarok próbálni egyet személyesen is, mert kíváncsi vagyok rá. Plusz néhány hónap és jobb idő lesz.
Nem mintha eddig annyira sok lett volna a hideg, téli időszak.
Szerintem ezek még pálcikán is frankók, és ahogy látom a látótérrel sincs gond.
Vagy ott van az Abus, de az már kicsit húzósabb tétel.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
válasz INGJOKE #18852 üzenetére
Az a baj a sisaknál, ha olcsó, noname verziót veszel, akkor kb. annyit is ér. Nem azt mondom, hogy a legdrágább Abus vagy más egyéb márkát kell venni, de azért érdemes kicsit feljebb meghúzni a minimumot. Szerintem.
Főleg ilyen típusoknál. Mert lehet a sisak nagyobb sérülést fog okozni, mintha arccal találkoznál az aszfalttal.
Szerk.:
Ezek ugye kifejezetten könnyű sisakok, és az állrészt is le lehet kapcsolni. Lehet mondjuk pár kilométeres összefüggő bringa útra elégnek érzed a felső részt, de ha már szarabb út felé mész, beugrasz a belvárosba, nem éppen optimális az idő (...stb.), akkor feldobod rá az állvédőt is.[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
PociAti
senior tag
Az önmagában elég komoly problémára világít rá, ha rollerre valaki bukósisakot keres.
Az meg meg végképp ha full face sisak kell neki.
Aki ilyen körülmények között használja, az lehet rossz eszközt választott közlekedésre. -
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #18848 üzenetére
A videon csak az elso kerek csuszott ki, de amugy en mar estem ugy, ahogy leirod. Meg a kereknek sem kellett megakadnia, csak elol volt a sulypont es egy pillanatra beleertem a fekkarba, amikor csengetni akartam es hopp, ment is a bukfenc. Szerencsere nyilt terepen tortent. Nem mondanam, hogy bagatel, tudni kell hozza esni, de par horzsolassal es egy feleves csuklofajdalommal megusztam aztan nem maradt vissza belole semmi. A fejemet viszont nem erintette a talaj. Igaz csak 25-tel mentem.
[ Szerkesztve ]
-
Iludka
tag
Sziasztok. Ninebot F25-be sok az 1700km? vásárlási szándék miatt kérdezem. vagy nagyából mi számít soknak már akksi szempontjából?
-
Unsign
tag
válasz Reggie0 #18856 üzenetére
Fiam feje sem érintette a talajt, azt mondta a balesetin, aztán utána néztem meg, hogy el van nyalva a sisakon a műanyag. Így csak az alkarcsontjaiba került két titánszeg, mert kettétőrt a jobb kezében mindkét csont. Sík aszfalton, 25 km/h... azóta sem tudni, hogy pontosan mi történt. Védőfelszerelés nélkül még próbálgatni sem...
[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
Fixmiki
tag
Sziasztok, Laotie Ti30 roller hátsó futóműnél a három 12-es csavar, kettő ami a hátsó rugós tagot, egy ami a lengőkarokat tartja teljesen kilazult, nem tudja valaki esetleg ezeket mennyire kell meghúzni? Ha teljesen meghúzzuk sokkal nehezebben mozognak a lengőkarok le-fel, nem tudom ez így jó vagy picit vissza kell lazítani? Az anyák önzárósak. Köszi
-
Iludka
tag
válasz Thunderzolee #18859 üzenetére
értem akkor nem kell félni tölle. sok különbség van a 250 / 300 watt-os közt? kb az f30 nak 30 at írnak hatótávara az kb mennyi lehet a való életbe?
-
Aaron14
őstag
válasz PociAti #18854 üzenetére
Én abszolút körültekintően közlekedem. Levezettem már több, mint 6.000 km-t a jelenlegi rolleremmel. Egy komolyabb esésem volt, akkor szerencsére csak a térdem horzsoltam le egy picit és ősszel történt, szóval volt mi védje a térdem és a könyököm.
Azonban feltételezem, hogy vannak olyan esetek, amikor önhibádon kívül eshetsz úgy, hogy a bukósisak igenis számíthat. Ettől függetlenül nem biztos, hogy fogok hordani, de megfontolandó.
Lassan két éves a Xiaomi Pro 2-őm és néha eszembe jut, hogy remélem nem marad majd egyszer a kormány a kezemben, vagy nem áll meg hirtelen valami miatt az első kerék. Eddig 25 km/h-val vezettem szinte mindig, de lehet átszokok a 20 km/h-ra.Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
DGery
aktív tag
válasz Reggie0 #18861 üzenetére
nem árt, ha tud valaki odafigyelve esni
Nekem mindkét esésemnél mákom volt ebből a szempontból, hogy sikerült "jól esnem", de ez nem garancia semmire.
És hiába nem tervezett egy esés bármikor megeshet a dolog.
Nekem mindkét eset figyelmetlen gyalogosok miatt történt, és vagy telibe csapom el őket, vagy kerülök. Az egyik esetben nem volt elég hely kerülni a másiknál pedig egy kátyú volt ami segített a fizikának.
Szóval nem lehet tudni milyen helyzet jön, de jobb legalább egy kesztyű és bringás bukó, mint a semmi legalább egy alapfelszerelésnek. Aztán ha valaki úgy érzi könyök és térdvédő, full face sisak,BDSMbőrruha....by DGery® c.o. ///// MacBook Air M1/ iPhone 12 128GB / iPhone SE 2020 / iPad 9 WiFi only 64GB / Apple Watch Series 5 / Xiaomi Mi Scooter 3 / HP EliteBook 850 G7 / Dreame D10s Pro / iKier K1 12W
-
Casseius
tag
Na, hát elsőkézből tudok hozzászolni a témához sajnos...
Másfél év és 10000+ km után elért az első közúti baleset, meloba menet délihez közeledve külső sávban mentem, belsőből szőke nő (mi más) Yarissal indexel, beengedtem magam elé majd megáll. Mondom remek, kielőzném balról, rágyorsítok, az meg hirtelen álló helyzetből rámhúzza a kocsit záróvonalon keresztül miközben még indexelt jobbra h belsőbe visszamenjen, első ajtójába belementem, előre bukva sréhen repültem pár métert négykézlábra érkezve (2 térd + bal tenyér és jobb alkarral fogtam talajt, bukó ellenzője meg megvédte az arcom h lefejeljem a betont)
Üvöltöztem egy sort vele h mi a faszt képzel, meg hol a picsába vette a jogsiját majd hülye voltam felpattantam a gépre és mivel nem fogtam fel h bajom lenne, mentem tovább.
Később éreztem csak h a tenyere-csuklóm bedagadt meg a k*rvadrága Columbia kabátom szétszakadt + első hátsó világításom is elszállt de talán még így is olcsón megúsztam.
Korházban elsőre doki törésnek nézte de kiderült röntgen után h zúzódás, így 3 hét pihi minimum...[ Szerkesztve ]
Don't Worry, Be Happy
-
Iludka
tag
Másik kérdésem, van egy xiaomi essential típusu rollerem, és úgy kaptam postán, hogy nem léptek ki az app-ból, és így nem tudom csatlakoztatnia telefonnal. ki lehet valahogy lépni, esetleg ressetelni lehet?
-
Casseius
tag
válasz Somatom #18868 üzenetére
60-al nem mehetek járdán, ráadásul szerintem meg pont h oda nem való ez az eszköz kerülgetve a gyalogosokat egy méter széles helyeken.
Másfelől 25 km/órás csorgás helyett jobban járnék időben bkv-al, tehát hasznosságát is elveszitené."Sokkal jobb, ha tud odafigyelve rollerezni "
Ilyen alapon nem létezne semmilyen baleset, a valóság ettől nagyon messze van, mivel nem csak rajtad múlik.[ Szerkesztve ]
Don't Worry, Be Happy
-
PociAti
senior tag
válasz Aaron14 #18863 üzenetére
Mindig is lesznek olyan körülmények, amik önhibán kívül bekövetkezhetnek.
Például amikor rendkívül forgalmas, rossz állapotú úton kell gyorsan menni, mert valaki késésben van.
És akkor visszatérhetünk az alap felvetésre, ilyenkor nem biztos, hogy az e-roller a legmegfelelőbb közlekedési eszköz. A sors olyan szintű kísértése, amin a sisak csak enyhíteni tud, de semmiképpen sem megoldás. Ha felmerül a sisak viselés indokoltsága, az már bőven túllép azon a szinten, ahol el kell gondolkodni azon, milyen más módon lehetne megoldani a közlekedést.
Nálam is a tempó visszavétele volt az, ami megteremtette az igazi biztonságérzetet.
Szerencsére a legtöbb célpontom felé egyirányú kerékpárút vezet, valamint sikerült olyan munkába járási időpontot találni, amikor rendkívül szerény a forgalom. -
őstag
válasz Aaron14 #18863 üzenetére
Eleve Budapest sem alkalmas arra, hogy tökéletes példája legyen a biztonságos közlekedésnek rolleren állva. Ez alapján be is tilthatnák az elektromos rollert az egész városban.
Elhiszem, hogy vidékről minden szipiszupernek látszik, de azért ne akarjunk már a saját környezetünkből országos példát felállítani.
Én nem mondom, hogy pálcikán legyen kötelező a sisak, de azt se akarjuk megmagyarázni, hogy aki sisakot akar venni az hülye. Mert már lassan tényleg ott tartunk.
Szerk.:
Most így általánosságban írom erre az egész témára.[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Revolit
senior tag
Sisak résszel egyet értek, bár mindenki azt csinál amit akar, azért ne beszéljük le egymást róla. Inkább rá (eredeti komment amúgy nem is akar lebeszélmni róla, tudom!).
Én ugyen egykerekűvel mentem, de pont kb ilyen 10-15km/h lassú tempóval, mert le kellett mennem sárba, mert baszki a kerékpár útra egy betontömböt raktak. Kikerültem, pont mennék vissza betonra, bedőltem, és azzal a lendülettel oldalra kicsúszott alólam a masina. Elvágódtam mint egy darab fa, itt se kigurulás semmi, arccal előre betonba. A tempó kicsi volt, mégis elrepedt a full face sisak állkapocs védő részének szellőző rostélya. Nagyon szép mosolyom lenne most, ha nincs a full face... valami ilyesmi:
[ Szerkesztve ]
-
pescara
aktív tag
Ez szerintem pontosan forditva van, mint ahogy leirtad. Pont Budapesten nagyon konnyu biztonsagos utvonalakat kitalalni, akar kis kerulovel, vagy mondjuk bkv-val osszekotve. Videken sok helyen a szomszed faluba is csak egy ut vezet, ami lehet jo, vagy teljesen rossz minosegu, cserebe az osszes auto, busz, teherauto, stb azt hasznalja, a rolleresnek pedig semmi valasztasi lehetosege.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz pescara #18876 üzenetére
Az utak, járdák minősége, és a közlekedési kultúra miatt írtam. Pesten azért aktívabb forgalom van és szerintem a vidéki, normálisabb vezetési stílussal szemben, itt sokkal markánsabb stílus a jellemző.
Nyilván nem ismerek én sem minden várost, csak néhány példából kiindulva írom. Meg amikor vidéki barátaim feljönnek ők is sokat panaszkodnak erre. Eredetileg én sem pesti vagyok, "csak" a 90 -es évek óta. Viszont a családom jelentős része vidéken él. Ebben van kis- és nagyváros, illetve falu is.
Ezt termesztésen autós szemmel értem. Tehát rolleres oldalról csak azt tudom elmondani, ami itt van.
Én több kilométeres kerülővel sem tudok csak jó úton menni. Akkor sem, ha a 17 -be, és akkor sem, ha a belvárosba megyek. Ez van. Én ezt elfogadom, és igyekszem a körülményeknek megfelelően "vezetni".
BKV egy másik téma. Biztos van olyan, hogy ez opció lehet. Nálam nem annyira. Meg amúgy bérletet sem szeretnék ezért venni. Leginkább autóval mászkálok. A roller nekem inkább egy plusz. Nem tudom lehet -e azt mondani rá, hogy szórakozás? Vagy elképzelhető, hogy lenne erre jobb szó is.
Szerk.:
Amúgy az utóbbi időben sok kerületben arra is panaszkodnak, hogy a közterületeken fűnyírás után nem szedik össze a füvet, csak ha már kiszáradt. Ennek köszönhetően sok helyen kint van a járdán és a bringa úton a fű, ami például szárazon és eső után sem jó.Szomorú, de én is tapasztaltam. A faleveleket sem szedik össze egy csomó helyen. Ősszel ezt szintén tapasztaltam.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
pescara
aktív tag
válasz Somatom #18877 üzenetére
Igen! Es ajanlott a roller nelkul felfedezni a napi rutinban hasznalando jovendobeli utakat, igy legalabb elkeruljuk azokat a roller es rolleres gyilkos meglepeteseket, hogy egy katyu, vagy satufek, vagy egy mellettunk 20cm-re elhalado auto kozott valasszunk...Kb olyan ez, mint a forma1 en, vagy lovasversenyeken a palya bejaras. Utana mar lehet nyomni a gazt. Ez nem csak budapesti, hanem atheni tapasztalat is. Tok idegen helyre eloszor ha elkerulheto, nem a sajattal megyek, hanem felugrok egy berelhetore.
-
őstag
Amúgy ez a korábbi hozzászólásoknak, hozzászólóknak szólt elsősorban. Mert már nem először volt téma, és még mindig meglepetés az, hogy bizony nem mindenhol ideálisak a körülmények.
Tehát igen, van ahol le kell menni az útra. Igen, van ahol nincs bringa út még a környéken sem. Egyszerűen nem lehet mindent azzal elintézni, hogy miért nem megy valaki normális úton.
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Somatom
veterán
válasz pescara #18880 üzenetére
No igen. Még a rolleres idők előtt a bringatankommal
felderítettem a közlekedési lehetőségeket. Német, svájci és francia városokban vannak még rolleres tapasztalataim. Ott jobb a helyzet és a G. Térképre is jobban lehet hagyatkozni.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
őstag
válasz Somatom #18877 üzenetére
Jah hát én is azzal kezdtem. Aztán amikor bevitt a bringás útvonal egy erdőbe, akkor estem hanyatt. Termesztésen csak képletesen. Félúton vissza kellett fordulnom, mert annyira szar volt az út pálcikával.
Szóval először én is azt hittem az ilyen applikációkra rá tudom bízni magam. Még ha nem is teljesen, de mutat jó alternatívákat is. Rá kellett döbbennem, hogy nem. Szerencsére én is előre gondolkoztam és lejártam kb. minden opciót, mire beállt a végleges útvonalam.
Szükség is van rá, ha valaki nem csak 2-3 kilométeres egyszerű szakaszon használja.
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Peaceliker
őstag
válasz Fixmiki #18860 üzenetére
Érintőre kell húzni, DE menetrögzítő kell. Azt viszont úgy kell, hogy ha kevés, akkor megint kilazul, ha sok akkor flexel jön majd szét
Szóval vegyél oldható menetrögzítőt és először csak a csavar egyik oldalára 1 pici csepp. Aztán érintőre húzod, vársz 24 órát és go. Aztán figyelni, sikerült e a művelet"Oh my Goa'uld!"
-
Somatom
veterán
A G. Térképet több nyugati városban használtam már és teljesen jó útvonalakat tervezett. Amikor nálunk is aktiválták a bringás útvonaltervezést, akkor csináltattam vele pár útvonaltervet. Aztán kerestem, hogy hol lehet a programban kikapcsolni az "öngyilkos akarok lenni" opciót. Bringás (rolleres) szempontból egyáltalán nem térképezték fel Budapestet.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Fixmiki
tag
válasz Peaceliker #18885 üzenetére
Ok, köszi
-
őstag
válasz Somatom #18886 üzenetére
Autóval sem sokkal jobb. Pl. amikor felüljárón akar megfordítani. Meg régebben, amikor még tanultam a budapesti közlekedést, Budán akart bevinni egy olyan helyre, ahol út helyett csak meredek lépcső van. Ráadásul nem most került oda, hanem több 100 évvel ezelőtt.
Valószínű azóta már sokat javítottak rajta, de nekem semmi bizalmam nincs a Google térkép felé autóval sem. Szerencsére nem túl sűrűn kell használnom online navigációt.
Szerk.:
Egyébként szerintem a Waze sem sokkal jobb.[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
DigitXT
félisten
Én is így voltam vele, amikor kiugrottam a Dragy-ért Vecsésre...
Régi szép idők: bevitt a susnyásba a térkép rendesen... De azért
végig tudtam csinálni, és a roller is kibírta. Természetesen teljes
menetfelszerelésben mentem, mert ugye ismeretlen útvonal, és
még a városból is ki kell menni, jobb a békesség. (Az olyanokkal
meg nem kell foglalkozni, akik hülyeségeket beszélnek egyetlen
fajta pálcika roller tapasztalattal: nem az a baj, ha vki felöltözik.) -
Iludka
tag
Valaki tudja esetleg Xiaomi essential rollernél hogy lehet elfelejtetni a rollerrel a párosított eszközt? mert vettem egyet használtan, és a tulaj nem lépett ki belőle. köszi a segítséget!
-
Somatom
veterán
válasz Peaceliker #18893 üzenetére
Ez vmi házibarkács cucc? Mi az a kábelerdő a kormánynál?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Revolit
senior tag
válasz Somatom #18894 üzenetére
Nagy roliknál jellemzően nem vezetik bele kábelezést a kormányrúdba, már csak azért sem, hogy cserélhető legyen egyszerűen (legalább is én ezt az előnyét látom leginkább). Mondjuk szebben is meg lehet oldani külső elvezetést az igaz, de így cyberpunkosabb
szerk.: Eszembe jutott megoldás: bluetooth-os fék és vezérlő! Nincs is jobb, mint 70-nel döngetve kiírja, hogy a fékkar elvesztette a kapcsolatot
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
válasz Somatom #18897 üzenetére
Rendkívül rossz a hasonlat, én is felkaptam rajta a fejem.
A cyberpunk a technológia egy szintjén megakadt, általában pont az elektromosság előtt (vagy annak elektroncsöves korszakában). Ezért mechanikus szinte minden. És ezt elektromos rollernál felhozni elég zavaró.Ez tré megoldásnak néz ki.
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #18897 üzenetére
Ebben az esetben az a csúnya, hogy "csak úgy" lóg középen. Magát a funkciót,
miszerint két bowden ki van vezetve a (két) fékkarról, továbbá kábelek mennek a
gázkarról, világításkapcsolóról nem tudok megúszni... Illetve de, ha nincs semmi
fékkar, plusz be van építve a gázkar a kormányba, a világítás kapcsolód meg egy
szoftveres funkció. Akkor valóban nem kell semmi kábelezés. A kormányon kívül.
(A kormányban elvezetett kábelek viszont "nagyon szeretik" az állítható kormány
magasságot. Meg eleve a furat miatt meggyengül a szerkezet, és ott kezd törni.)Azt lehet ilyenkor csinálni, hogy a kormányoszlophoz rögzíted, hogy ne lógjon.
Ez a masina épp annyiban speciális, hogy két kormányoszlopa is van egyszerre,
így középre nem tudod fogatni: el kell dönteni, melyik legyen, szereti-e bowden...Másik megoldás, hogy burkolod vmi műanyag szarral. És ráfogod, hogy letisztult.
A harmadik megoldás elbontani ezt a retket a francba alkatrésznek. Szerintem a
kolléga valami ilyesmi sorsot szánt neki, tekintve, hogy van benne egy nagy 60V
akku, ami miatt önmagában megérte(?) a vétel, a többi igénytelenség le van ejtve.
Senki sem akarja így használni, eleve a nyaka botrányosan gyenge megoldás.Revolit: szerintem a szó, ami inkább ide illik, a Mad Max, bár az megint nem jó,
mert ott nem az utolsó darab 18650-ekért hajtották egymást, hanem benzinért...Szerk: jut eszembe, az állítható kormánymagasság sem trivialitás.. Na olyankor
jön az olyan vicces látvány, hogy valaki (leginkább kisgyerek) mellmagasságban
próbál navigálni, valaki (kosaras) meg a tökeinél... One size fits all... Ja nem.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Honda topik
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- További aktív témák...