Új hozzászólás Aktív témák
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #19850 üzenetére
Tényleg nagyon praktikus lenne, ha még a kerekítés mértékében sem egyeztünk meg.
Akkor a 8,5 hüvelykes kerékméret az most 21 centis, vagy 210 milliméteres, vagy 21,5 centis, vagy 215,9 milliméteres. Vagy mennyi? 216, mértékegység nélkül, esetleg 22 centi?Tényleg előrelépés lenne, ha különböző kerekítési szabályokat használva elkezdenének mindenféle 8,5 hüvelykes kereket gyártani, amik baromira nem lennének kompatibilisek egymással.
A fém alkatrészekből legyártott kerékméretek már pár évtizede itt vannak velünk, egy hamar nem fognak kikopni. A gondolkodásmódunkból se az biztos, mert nem egy létező problémára kell megoldást találni, hanem egy jelenségre. Egy mérnöki jelenségre, ahol fix lépésközök vannak, és történetesen pont egybeesik a hüvelyk beosztással.
-
Reggie0
félisten
válasz PociAti #19851 üzenetére
"21 centis, vagy 210 milliméteres, vagy 21,5 centis, vagy 215,9 milliméteres."
Szerinted egy gumibol keszult termeknel (ebben a meretben) mennyit szamit az a 0.9mm? Vagy azt is definialjak, hogy milyen homersekleten akkora a gumi? Ne bomoljunk mar...
Nem mellesleg a torvenyben minimalis kerekmeret volt meghatarozva, tehat ha ala kerekitenek az nem problema, felette azt gyartanak amit akarnak. Azt legalabb barki el tudja kepzelni, hogy mekkora a 215mm es nem kell azon gondolkodni, hogy az igaslopatakerulet az hany disznopocs hosszu.
[ Szerkesztve ]
-
Revolit
senior tag
válasz Reggie0 #19850 üzenetére
De pont ezaz, hogy a gumi/kerék méret nem új, mindig is collban néztük. Én is utálom az imperial mértékegységeket, de ha kerék, akkor már abszolút megszoktam. Lásd kerékpár. 26, 28 vagy 29-es kerék, egyből tudom mondani a preferenciám, most kiguglizom: megkérdezi valaki, hogy 66 centis kerekű bicajt preferálom, azt mondanám fogalmam sincs...
Amúgy meg túlragoztuk, nekem igazából mindegy, ha bevezetik megszokom, de a gyártók is azért collt használnak világszerte. Ha már úgy is offolok, tévében is collban tudom hanyas tévém van, centiben max tippelni tudom
[ Szerkesztve ]
-
pescara
aktív tag
Sziasztok, mar beirtam mindenhova, hatha valaki valaszol! Vadi uj maxG30 nal normalis, hogy a feknek van egy surlodo hangja? Ez lehet azert, mert uj, vagy mutassam meg valakinek? Amugy tokeletesen fekez, azzal nincs baj.
-
Nordik
őstag
Mi lesz a dhgates G30pvel a szabályozás után ami 350wattos és 30at tud menni?
-
PociAti
senior tag
válasz pescara #19854 üzenetére
Van amikor a súrlódó felületeknek össze kell kopnia, de azt se tudom ilyen rendszerű fékről van szó.
Egyáltalán milyen rendszerű fékről van szó?
A súrlódó hang mértékéről se tudunk semmit. Hangos, vagy csak éppen hallható? Videót nyilván nem könnyű készíteni róla, de próbáld meg. (Pl. leteszed a telót a "földre", és amikor elhaladsz mellette fékezel egyet.) -
pescara
aktív tag
válasz PociAti #19856 üzenetére
Dobfek. ,,LeírásSegway Ninebot G30 Max dobfék és fékpofa
Dobfék az egyik legigénytelenebb fék típus olyan szempontból hogy ritkán igényel karbantartást, a sérülési lehetőség is minimális, és a fék élettartama is hosszabb.
A dobfék kevésbé olyan hatékony mint egy tárcsafék, de teszi a dolgát különösebb probléma nélkül."'Ezt most talaltam, hat akkor ezen nem izgulok, gondolom kicsit be kell kopnia. Mondjuk a Xiaomin is dobfek volt, annak nem volt semmi hangja .
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #19852 üzenetére
"Szerinted egy gumibol keszult termeknel (ebben a meretben) mennyit szamit az a 0.9mm?"
Megérné legalább pár rolleres kerékszerelős videót megnézni ahhoz, lássuk mennyire kegyetlen munka tud lenni a fém felnire felerőltetni egy fémsodrony merevítésű köpenyt. Abban az esetben 1 cm különbség igen is sokat számít.
Ha szorul, akkor kegyetlen munka feltenni, de igazán csúnyát a kanyarban a felniről leforduló köpeny tud okozni. Ennyit az 1 cm különbségről.
"Azt legalabb barki el tudja kepzelni, hogy mekkora a 215mm es nem kell azon gondolkodni, hogy az igaslopatakerulet az hany disznopocs hosszu."
Mint mondtam, abban sincs megegyezés, hogy az általad "215mm"-nek nevezett dolog az egyiknél 21-es kerék, a másiknál meg 220-as.
A már meglévő és elég jól használható, berögzült számozás történetesen kapcsolódik valami angolszász mértékegységhez, azt vehetjük véletlen egybeesésnek is. Ilyen elven színekkel is jelölhetnénk a különböző lépésközöket. Monitornál vagy mobiltelefonnál is anélkül tudunk hüvelykben megadott átmérőről beszélni, hogy valaha lemértük volna azt centiméterben. -
őstag
válasz pescara #19857 üzenetére
A maximális sebesség ellenőrzése a legegyszerűbb dolog rollernél. Feltámasztják a meghajtott kereket és megnyomják a gázt.
Feltéve, ha nincs hack -elve némelyik roller a már korábban említett módon. Pl. kapcsolható, hogy mennyi maximális sebességet érhet el.
Nordik:
Gondolom lehet korlátozni azt is 25 km/h -ra. Kérdés az lesz, hogy milyen áron.De azért várjuk meg, hogy az irományból valódi szabály legyen.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
PociAti
senior tag
válasz Nordik #19855 üzenetére
A mostani cikkekben kevés technikai paraméter szerepelt. Nem lett megemlítve a korábban belengetett 350 W-os teljesítményhatár (csak az EU Közlekedésbiztonsági Tanácsának 250 W-os langyos javaslata.)
A 30 km/h sebesség az eléggé egyértelművé teszi a kérdést, nincs keresnivalója a kisebb rollerek és kerékpárosok között. Régiónként elérő szoftver pont a sebességkorlátozásra lett kitalálva. A szabályozás nem arra tér ki, hogy milyen csatornán keresztül vásárolhatsz, és ott milyen példányokat árulhatnak.
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #19860 üzenetére
Példámban megemlítettem az 1 cm-es különbséget Te ezek szerint egy irrelevánsan kicsi értékkel kérdeztél vissza. Nem a kerekítési módok közötti legkisebb különbség, hanem a legnagyobb különbség fogja a fő problémát okozni. Gondolom ezt könnyű belátni.
A mennyiségek helyes használata nyelvenként eltérő.
Magyar nyelvben: összeg majd kemény szóköz és azt követi a mértékegység. A tizedes elválasztó pedig a vessző.
Angol, amerikai, stb. nyelvterületen: összeg, majd egyből azt követi a mértékegység. A tizedes elválasztó pedig pont.Magyar szövegben célszerű magyar helyesírás szerint használni az értékeket, különben új értelmet kaphatnak.
".. mennyit szamit az a 0.9mm?"
Ami értelmezhető így is:
... mennyit számít az a nulla. Kilenc mm? -
őstag
válasz pescara #19864 üzenetére
Hogy érted, hogy mennyire életszerű? Gondolod azért hoznak szabályozást, mert soha nem fogják őket ellenőrizni?
Bármibe lefogadom, hogy razziázni fognak a rendőrök. Nyilván nem lesz állandó célpont a roller, mert erre marhára nincs kapacitás sem, de pont az a cél, hogy szűrjék a rollereket és a szabálysértéseket.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
válasz pescara #19866 üzenetére
Igen, hogy ellenőrizhető és büntethető legyen. Innentől kezdve szép nagy fejőstehén lesz a rolleres társadalom, ha sokan gondolják úgy, mint te.
Azon persze lehet vitázni, hogy 25 vagy 30, vagy bármilyen más, korábban említett maximális sebességhatár mennyire jó választó. Azon már szerintem kevésbé, hogy szükséges -e a szabályozás.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
válasz Casseius #19870 üzenetére
Igen. Abban az esetben tök mindegy. Ez inkább olyankor lényeges, ha például bringa sávban kapnak ki, és nem 70 -nel mész.
Szerk.:
Amúgy te is eszembe jutottál, és ilyen esetekre megint nem térnek ki a felületes cikkek. Hogy épített rollereknél hogy fog működni az engedélyezés.[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Casseius
tag
Bringás sisak, és a figyelmetlen pilóta...
"Egy 56 éves budapesti férfi elektromos rollerrel közlekedett 2023. március 25-én 16 óra 20 perckor Balatonfüred felől Csopak irányába a kerékpárúton. Egy balra ívelő kanyarban nem az út vonalvezetésének megfelelően választotta meg a sebességét, ezért áttért a szemközt sávba, ahol összeütközött egy vele szemben, szabályosan közlekedő 23 éves hajmáskéri férfi által vezetett elektromos kerékpárral. Az ütközés következtében mindketten elestek, megsérültek, így őket a mentők kórházba szállították. Az orvosi ellátást követően kiderült, hogy a balesetet okozó rolleres súlyos fejsérülést szenvedett, míg a kerékpáros könnyebben sérült meg - közölte a rendőrség.A Balatonfüredi Rendőrkapitányság szabálysértési vizsgálatot indított a baleset ügyében.
Fotók: rendőrség"[ Szerkesztve ]
Don't Worry, Be Happy
-
őstag
válasz Nordik #19867 üzenetére
Facebook -on az Elektromos Roller Közösség topikba érdemes majd bekérdezni, ha aktuális lesz. Mert ott van pár szervizes/kereskedő.
G30 módosítás korábban elég necces téma volt, nem tudom most hogy állnak a vele. Illetve hogy milyen módon, milyen összegért módosítható a maximális sebesség 25 km/h -ra.
Jelenlegi infók alapján nincs jelentősége a "W" -nak, de miután a korábban említett cikkben egy csomó mindent nem említenek, szerintem érdemes megvárni, hogy több infó legyen a szabályozásról.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
DigitXT
félisten
A felelősség szempontjából marhára nem mindegy, hogy mi a tényállás!
Mindenesetre, ha hiszünk a leírásnak, akkor a rolleres Balatonfüred felől
ment Csopak felé, tehát neki jobbra van a Balaton, ergo neki volt balos a
kanyar, viszont akkor, nem "átsodródott", hanem eleve levágta az ívet.
Nyomok alapján nem is túl durva mértékben, de beláthatatlan a kanyar...
Nyilván elsődlegesen a fejsérülés a rolleres baja az ügyben... Szart sem
ér a biciklis bukó, ha valaki arccal veszi le az aszfaltot, vagy bármi mást.
Másodsorban viszont a felelősségre vonás is baja lesz, ha majd felépül...Beláthatatlan kanyar előtt meg lassítani kell... Nem szabad kockáztatni:
nem is a saját tepsi épségét! Hanem mondjuk pont a szembejövőkét.
(Szóval egy dolog, hogy a full face bukó jobban megvédte volna, ha igaz,
viszont ebben az ügyben épp az elkerülhetősége a végtelenül szomorú.)Szerk: újra átolvasva egyértelmű a levágás, csak félreértettem a, hogy a
sebesség miatt tért volna át a szemközti sávba. Bár igen: szándékosan!Szerk: ha jól látom, ez egy Inokim Quick 4. (40 km/h a végsebessége.)
Szimpla motor, névleg 600W: nem egy eszeveszett gyilkos "tank" roller.
Ezeknél lehet, hogy elhiszi az ember, hogy büntetlenül végig nyelezheti.
Pedig nagyon nem. Nem kell lendületből menni: fék. Felgyorsul az újra...
Bringások szoktak ezzel érvelni, hogy gyorsítani fárasztó, ezért mindent
megoldanak lendületből. Még a piros lámpát is. (Ún. veszélyes zöld.)[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
-
bexinho23
őstag
válasz bexinho23 #19824 üzenetére
Ma reggel teljesen megadta magát. Kijelző panel működik, de a gázadásra semmi reakció. Tegnap délután még hazaértem vele 3.5km-t probléma nélkül, de ma félúton vége. Remélem hamar válaszol a Segway az emailemre, amiben kérték a hibaleírást és a papírokat. 1100 km... Segway. köszi 😀
-
bexinho23
őstag
válasz Peaceliker #19883 üzenetére
Nem eső után, mert már hetek óta használtam a rollert február eleje óta (akkor voltam utoljára esőben, meg azelőtt is néhány alkalommal az elmúlt 1 évben). Egyszerűen csak egyik napról a másikra kezdte el ezt csinálni. Mindössze 3 nap alatt jutott el idáig a roller. Amúgy szinte sehol sem találtam erre a problémára. Se külföldi fórum, se reddit, se itt, se hivatalos Segway fórum. Ezek szerint valami egyedi, vagy legalábbis nem "nem rendeltetésszerű" használatból adódó probléma lehet.
A garancia amúgy fogalmam sincs hogy lesz. Mert fogyasztóvédelmi oldalon elég meglepőt olvastam. ("...A fenti szabályok nem vonatkoznak a következőkre: elektromos kerékpár, elektromos roller..."). Így feltételezem, hogy a 2 év garancia sem érvényes annak ellenére, hogy rengeteg weboldalon így árulják az erollereket (pl. mediamarkt).
Ha nem jöhet szóba garancián belüli javítás, felőlem az ellenértékben való javítás is mehet (bizonyos értékhatáron belül). Munkába járásra használom, így alapeszköz számomra. Lehet, hogy csak kábel, vagy apróbb motoralkatrész probléma, vagy panel, fogalmam sincs. De a komplett motor ára 45-60 ezer Ft között van, amit neten láttam. Ennél sokkal többe nem kerülhet a javítás. De majd meglátjuk mit mondanak, ha eljut hozzájuk a roller. -
addikt
-
őstag
-
OhYeah
kezdő
válasz Casseius #19880 üzenetére
Remélem azokkal csak annyi lesz hogy mennek le az közútra, sisak, és jogsi kell rá - az SMKP max elméleti sebessége 45km/h, ettől viszont mindegyik nagyteljesítményű roller többet tud, ha van rajta ecomod talán akkor megy 45-öt....ezt könnyen ellenőrizheti a rendőr ha b@szakodni akar...
-
Peaceliker
őstag
válasz bexinho23 #19885 üzenetére
Ja értem. Mondjuk ez a szintű leépültés gyanúsan kontakt /forrasztás hiba vagy persze kijelző halál, akár nedvesség miatt. A víz lassú gyilkos, elég lehet lecsapodó pára is.
De nyilván én sem néznék bele, míg szerviz nem jelez vissza. Majd mesélj hogy ment"Oh my Goa'uld!"
-
bexinho23
őstag
válasz Peaceliker #19893 üzenetére
Persze, mindenképpen írni fogok, hogyan alakult a helyzet. Remélem gyorsan reagálnak a panaszügyemre.
-
OhYeah
kezdő
válasz coppola #19892 üzenetére
Ezzel a résszel vitatkoznék - mármint azzal hogy csak a ccm irányadó mert én úgy olvastam hogy a kW is irányadó meghajtásól függően.
"Az SMKP a KRESZ szerint olyan 2, 3 vagy 4 kerekű jármű, amelynek hengerűrtartalma maximum 50 köbcentiméter, elektromos motor esetén pedig legfeljebb 4 kilowattos a névleges teljesítménye."
Nem lehet 4 kw-nél erősebb az SMKP ha elektromos motor hajtja, továbbá meghajtástól függetlenül a megengedett legnagyobb sebessége nem lehet nagyobb mint 40-45km/h.
Szerintem a nagyteljesítményű rollerek peak-en többet tudnak mint 4kW, azonban abban igazad van hogy a sebesség nem csak a teljesítmény függvénye. Szívre tett kézzel, kisdobosi becsületszavadra, őszintén tudnád mondani hogy a 90et menő gilera runner-en minden törvényes és semmi tuning nincs rajta hogy elérje a 90km/h-t ?
-
Peaceliker
őstag
válasz OhYeah #19895 üzenetére
Viszont nem a maximális teljesítmény számít, hanem a névleges. Nekem wolf warrior x az 2kw a névleges, de gyorsítás alatt kér 3,5 körül, csak az számít szabályzás szerint. 4kw ba azért elég nagy dögök bele férnek... No persze sebességkorláton már egy 1 motoros 1kw os gép is bukik mert esélyesen átlépi a 45 öt... Bár az még talán pont az elmegy kategória
De amúgy sebesség kérdés érdekes. Mert valóban még egy átlagos Simpson is tudott 50 fölött picit. No meg autók is sokkal többet tudnak, mint amivel menni szabadna. Kíváncsi leszek hogy teszik össze a szabályzást a nagyobb rollerekre. De amit nem jött ki a módosítás, addig minden csak tipp"Oh my Goa'uld!"
-
coppola
tag
válasz OhYeah #19895 üzenetére
Gyári runner mázsa alatt tudja a 90et ja, mindegy, arrol beszéltem csak, hogy soha senki nem vizsgált végsebességet benyás mocin, honda csinált 50ccm 200km/h végsebességűt is. Olvastad az idézett részek között, nem kellett eddig sem legnagyobb sebesség képességet igazolni és ezután se fog kelleni a rollereddel, nyugodtan mehetsz majd jogsival, sisakban 90-el a smkp minősítésű rollereddel, max gyorshajtásér csekket kapsz . Teslát, meg a ferrarit se folytják 130ra, viszont a kerékpár besorolású rollerhez valami igazolás biztos kelleni fog (utána azzal is mehetsz 90-el, ott jön az érdekes rész)
-
kcsa
veterán
válasz Peaceliker #19896 üzenetére
A topikban újoncként belevauznék
Az SMKP jogszabályi megfogalmazásában egyébként a 45km/h tervezési sebesség szerepel. Az én nem szakszerű jogértelmezésemben ez azt jelenti, hogy lehet hogy a Simson kizsírozott szakadékban tud 52-vel menni, de normálisan nem erre van tervezve gyári állapotában. Ha ettől eltér viszont (>51cm3 hengerszett használatával, stb.) már gépjárműnek fog minősülni, tehát már nem SMKP.
Ontopic: pár napja olvasgatom a topikot, tegnap érkezett egy Niu KQi3 a családba. Kínai noname pálcikarollerrel már van tapasztalatom, de minőségre ez nagyon más -
addikt
Az-az. A rollerkentauros csoport.
Az a gond az ilyen csoportokkal, h a neve nem takarja a valóságot.Valaki rollert akar venni.
Beírja a Facebook keresőbe, h roller.
Kiadja a legtöbb taggal rendelkező csoportot elsöként.
A neve: "Elektromos roller közösség"
Belépsz, beírod, h vennél rollert, keret mondjuk 250ezer.
Belinkeli valaki a DHGateről a G30-at 230ezerért.
Törlik a hsz-t.
És beírja a Rollerkentauros csávó, h 250ezerig van F40, G30LE, Pro 2.
Szerencsétlen érdeklődő meg megveszi a G30 helyett valamelyik kisebb akkus rollert, és nem is tud róla, h létezne ugyanannyiért G30 is.Szerintem ez csalás.
Igenis azt kellene kiírni, h Futureboard - Rollerkentaur - Ultimate csoport.Az összes ilyen-olyan csoportnál kötelezném, h amennyiben csak egy üzlet nevében szabad ajánlani terméket, akkor a csoport nevét is kötelező ennek megfelelően elnevezni.
Teljesen mindegy, h a csoport leírásában ott van, h csak rollerkentauros termékeket szabad ajánlani.És mielőtt azzal jönne bárki, h dehát nekik ezt a csoportot fel kellett épiteni, meg brand, meg ezzel mennyi munka van/volt, stb - ez rizsa. Onnantól kezdve, h egy megtévesztő csoportelnevezéssel bevonzották a 6500 tagot, ill. a Face keresöalgoritmusa a nagy létszámú csoportokat első helyeken mutatja, már illene vagy a csoport elnevezésének megfelelően viselkedni, vagy bevállalni, h ez brand specifikus csoport, nem általános rolleres csoport.
Mert mondjuk ha valaki megveszi az F40-et, aztán 25km-t tud megtenni vele, lehet, h örökre megutálja az összes rollert, miközben ha tisztességesen tájékoztatva lett volna, más lenne a helyzet.
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- Videó stream letöltése
- További aktív témák...