Új hozzászólás Aktív témák
-
intuicio
aktív tag
Elkészült a KRESZ-módosítás tervezete, amely már csak Lázár János építési és beruházási miniszter aláírására vár, majd az új szabályok életbe is léphetnek
A lap úgy tudja, hogy a legújabb KRESZ értelmében a kerékpárokhoz sorolják a lassabb elektromos rollereket. Ugyanakkor a gyorsabb e-rollerek segédmotoros kerékpárnak számítanak majd.
A 25 kilométer/óra lesz a vízválasztó sebességhatár: amely e-rollerek végsebessége ennek megfelel, azok minősülnek klasszikus kerékpárnak, a 25 kilométer/óránál gyorsabb járművek pedig segédmotoros kerékpárnak. Utóbbiak használatakor az új tervek alapján kötelező lesz a bukósisak használata.
forrás: napi.hu -
bkiky01
senior tag
Milyen Full Face sisakot ajánlatok, ami szemüveg kompatibilis és lehetőleg könnyű? Mantis Dualhoz kellene, nem vadulni akarok, de kell a biztonság. Esteleg bevált tér, könyökvédő? Köszi!
-
janes1976
őstag
Ahogy már írták ilyen lesz az új szabályozás:
Xiaomi X6 Pro 512/12 GB (Grey)
-
Somatom
veterán
válasz janes1976 #19805 üzenetére
Vajon mi lehet annál az EU tanácsnál a 20Km/h oka? A német lobbi? Sztem a 25 teljesen rendben van. Ha lecsökkentenék 20 -ra, akkor én elgondolkodnék egy nagyroller cserén. Mennyi esélyem van arra, hogy egy SMKP rollerrel megfog a rendőr bicikliúton, ha normálisan közlekedek? Ha megfog, akkor mennyi lehet a bünti?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
DigitXT
nagyúr
Jól érzékelem, hogy a friss cikkek elegánsan elfeledkeznek a motor
teljesítmény paramétereiről? Amúgy az tök jó, mivel semmiből nem
áll a 25 km/h korlátot berakni/kivenni, használati helytől függően... -
PociAti
őstag
válasz intuicio #19802 üzenetére
Emellett a cikkek mellett is nehéz kritika nélkül elmenni. Mind a Napi.hu-s, mind az indexes cikk a Magyar Nemzet cikkén alapul.
Az alábbi cikkírók szakmai tudásának hiánya azért most is hagy kívánnivalót. Talán a Napi.hu-nál lévő Hercsel Adél vitte bele a legnagyobb torzításokat. Indexnél szintén egy hölgy a szerző, Udvardi-Lakos Luca, Magyar Nemzetnél nem különben: Nagy Orsolya.
Az írások új információt, műszaki adatot, pontosításokat legfeljebb nyomokban tartalmaznak. A nagyobbakkal hol lehet / szabad / vagy kell haladni, arra nem tértek ki. Úthasználat kapcsán egyben az egyben SMKP megfeleltetés lesz?
Vannak mondatok, amiket nem szó szerint idéztek, így ízlés szerint lettek értelmezve.
MN: "A segédmotoros kerékpár használatához kötelező a bukósisak, viszont a rollerezők közül senki sem hord ilyen védőeszközt."
index: "...viszont a rollerezők nem hordanák azt [a bukósisakot]."----
Ezeknél az üres cikkeknél kicsit érdekesebb, az általuk meghivatkozott Európai Közlekedésbiztonsági Tanács néhol egész sületlen elképzelése. Innen letölthető a 35 oldalas PDF: https://etsc.eu/recommendations-on-safety-of-e-scooters/
Eleve miért nem hüvelykben adják meg? A könnyebb érthetőség miatt 12 inch-ről van szó. El tudjátok képzelni mennyire nagy, nehéz, kevésbé hordozható gépeket szülne. A csillapítás miatt nem lenne rossz, de tömegközlekedésen való szállításnál, emeletre cipelésnél már problémás lehet ez a méret.Még pár érdekes részlet:
"E-scooters are designed, on average, for a maximum carrying capacity of 100kg."
Az elektromos robogókat átlagosan 100 kg maximális teherbírásra tervezték. (Csak azt felejtették odaírni, hogy az első megjelent rollerek idején volt ez igaz, szerintem az elmúlt 1 évben legyártott rollerek 80-90%-a már inkább 120 kg teherbírásra tervezik.)"Denmark, Germany, Norway, Sweden and Switzerland limit the maximum speed of e-scooters to 20km/h."
Állítólag amiatt ennyi, mert a 18-29 korosztály közötti városi kerékpárosok átlagos sebessége 18,2 km/h férfiak és 16,9 km/h nők esetében.Ahol pedig gyalogosokkal kell osztozkodni a helyen, ott 10 km/h sebességkorlátot kell bevezetni. (Bár azt is hozzáfűzik: "A végrehajtás azonban a rendőrség erőforrásaira támaszkodna, és nehezen kivitelezhető lenne.").
A bérrollereket gyárilag le kellene korlátozni 20 km/h-ra, és gyalogos övezetben GPS alapján 10 km/h-ra.Ez meglepett: "Sweden, Switzerland and Czechia have limited the maximum power of e-scooters at 250w." Ezekben az országokban már most 250 W a limit?
Ez félkövérrel írták: "Recommendation: e-scooters should have a maximum rated power of 250w"
A rollerek névleges teljesítménye legfeljebb 250 W legyen. Hollandiában és lapos Brüsszelben simán működhet, mondjuk Pécsen, Miskolcon, Budán kevésbé.Legfeljebb 250 W-os motor, 20 km/h-s sebességkorlát 12 hüvelykes kerék, 16 éves életkor és bukósisak kötelező viselésének együttes megléte azért már elég erős kombináció.
[ Szerkesztve ]
-
Peaceliker
addikt
válasz DigitXT #19808 üzenetére
Német piacos mantis plusz nem is tud 25+-t. Pl warriorban is van limiter szál, ha zárom, akkor 25 a vége. Már kapni is reléket, fene tudja miket alin, amivel távirányítóval lehet ezeket kapcsolni. Szóval csapatok bringa úton, kiszednek, gombot nyomok és 25 a vége voálá. Még xiami custom fw is tudja, hogy csak kar-gomb combóra váltson be 25+ üzemmódba, okos.
"Oh my Goa'uld!"
-
PociAti
őstag
válasz Peaceliker #19810 üzenetére
Ezek tök jó dolgok voltak 1-2 hétig, legfeljebb 1 hónapig.
Rendőrök között is sok rollertulajdonos van, és ők sem analfabéták, pont ahhoz az információhoz jutnak hozzá a fórumokon, mint a civilek. Ezeket mind olyan szoftvermódosítással járnak, amit relatív könnyű szerrel ki tudnak mutatni.
Ha valaki 20 helyett 30 km/h sebességgel megy, azt szemmel is elég könnyű megítélni. Lefoglalás után meg majd elszöszöl rajta a műszaki stáb, vagy az a szerviz, akiknek bérmunkában kiadták ezt a feladatot. -
Tomi881
tag
Egy újonan vásárolt rolleren normális az, hogy fékezéskor serceg a kerék? Fog a fék, de olyan, mintha mégis gyenge lenne. Kerekek 55 PSI-n vannak.
-
Peaceliker
addikt
válasz PociAti #19811 üzenetére
Mondjuk jogos, igen, ha morcosak akkor lefoglalás játszik.
Amúgy ami ilyen nagygépekre van, az olyan, hogy távirányító, mint egy riasztó. Nem látszik a gépen, helyben nem nyitják fel.
Mondjuk legtöbb helyen nekem az a terv hogy úton megyek majd, de ha olyan a szitu hogy szar az út vagy veszélyes, akkor felmennék bringa útra. Új helyre költözött az iroda, nem tudom még oda hogy megyek. De Deákról Örsre út nagyja úgy volt bringa út, hogy 10 km alatt 5 bringással futottam össze, ott is bőven vt hely elmenni egymás mellett. Ilyen helyeken szívesebben mentem nem a kocsik között.
De azért azt sejtem, úgy ezzel is az lesz, mint mindennel. Ha nem egy fasz az ember, akkor nem fogják basztatni"Oh my Goa'uld!"
-
dzsidzsas
aktív tag
Milyen jó, hogy azt mondták, hogy lesz egyeztetés a KRESZ miatt a használokkal is, olyan jól egyeztetek, hogy senkit nem kérdeztek meg. A lehetőséget se adták meg. Na megnézném azt a rendőrt aki bírói papír nélkül lefoglal egy rollert. Csak mert azt gondolja, hogy gyorsabb mint 25km/h.
https://rollerezz.blogspot.com/
-
addikt
válasz dzsidzsas #19815 üzenetére
Ezeket a cikkeket egyelőre még engedjük el. Majd ha ott tartunk látjuk a részletszabályokat.
Viszont azt nem nagyon értem közlekedési szabály módosításban miért kellett volna megkérdezni a felhasználókat. Vannak erre megfelelő szervezetek és szabály-, illetve törvényalkotók.
Egyébként az autódat, motorodat is lefoglalhatja a rendőr, ha a helyzet indokolja. Pl. nem hivatalos, illetve nem szabályos átalakítás.
Szerk.:
Teljesítményről még ugyan nincs infó, de lehet e tekintetben rugalmasabbak lesznek. Mivel egyre több pálcika roller jelenik meg, aminek már nagyobb a teljesítménye, de 25 km/h korlátozással kerül a boltok polcaira Európában.Azért az eredetileg tervezett 300-350W határ nagyon lent lenne...
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
dzsidzsas
aktív tag
Ők monták, hogy a tervezetről adnak lehetőséget a felhasználoknak elmondani a véleményüket, javaslatokat tenni. Olvass nyugodtan utána. "Vannak erre megfelelő szervezetek" - nincsenek, azok akiket meg kérdeznek azok engem ne képviseljenek. Főként ne az esegway tulaja. "Egyébként az autódat, motorodat is lefoglalhatja a rendőr, ha a helyzet indokolja..." - valóban, ha veszélyes a közlekedésre, de ahhoz nagyon kirívónak kell lenni, amúgy csak egy műszakira küldenek. A rendőr se mindentudó, ő is közlekedik és talán rollere is van.
https://rollerezz.blogspot.com/
-
addikt
válasz dzsidzsas #19818 üzenetére
Hol írtak ilyet? Meg amúgy miért kellene megkérdezni? Abból lenne csak igazi káosz az utakon, ha például az autósokat is megkérdeznék mit tartanának elfogadható szabályozásnak. Pl. sebességhatár.
"nincsenek, azok akiket meg kérdeznek azok engem ne képviseljenek"
Ezek olyan szervezetek, akiknek az is köszönhető, hogy nincs már szorosan jobbra tartás bringásoknak. Szakmai szervezetek. Nem az átlag Jóska véleménye fogja meghatározni a közúti közlekedést.
"valóban, ha veszélyes a közlekedésre, de ahhoz nagyon kirívónak kell lenni, amúgy csak egy műszakira küldenek. A rendőr se mindentudó, ő is közlekedik és talán rollere is van."
Ez pedig nem igaz. Maximum olyan esetekben, amikor nem szabályosan módosítottad a fényberendezéseket. Pl. nem megengedett LED átalakítás. Viszont nagyjából a kutya nem foglalkozik ezekkel.
Szerk.:
Azért azt lássuk be, hogy a sebességet érintő módosítás egyáltalán nem átlagos vagy belefér kategória.Ide sorolható az is, amikor motorokat ellenőriztek, és nem egy járgányról kiderült, hogy egyáltalán nem abba a kategóriába tartozik, amiben használták őket.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
addikt
Egyébként valószínű annyit csináltak, hogy piackutató intézeteket felkértek adatgyűjtésre kérdőív formájában. Max. ezt el tudom képzelni. Ennek viszont túl sok hatása nem lehet a szabályozásra.
Bár ha jól látom te Kirin G3 -at használsz, valószínű ebből ered a felháborodásod. Az mondjuk pont az a típusú roller, ami nem túl sanszos, hogy valahol beleférne egy szabályozás legalsó kategóriájába. Már ahol kategóriákra van osztva a roller a teljesítménye és/vagy végsebessége alapján.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
dzsidzsas
aktív tag
Nem vagyok az asszisztensed, te is tudsz keresni. Révész Máriuszt, itt a fórumon is többször idéztük már. "Ez pedig nem igaz" -itt meg magadnak mondasz ellent. Eszem ágában sincs a G3-t bárhova sorolni, ezt max te képzeled hogy én ezért, pont letojom: van jogsim, motorozok, G3 zárt sisakkal, mindig! Szóval engem nem nagyon érdekkel, de majd, ha a kisgyerek az alagutban 25km/h- val feltartják a sort és egy vadbarom átmegy rajta, stb, stb. nem kívánom hogy ismerd. Kizárólag ilyen események miatt kellene nyilt vita. Mert mindenki ismer egy veszélyes helyet, sokan tudnának mesélni, és nem hiszem hogy ne lenne egy ilyen vitában pár jó ötlet. Van 350w-os rollerem is, sokat használom, sisak is van rajtam, mindig! Valamint a G3-t 25km/h korlátozással árulják .
https://rollerezz.blogspot.com/
-
addikt
válasz dzsidzsas #19821 üzenetére
Te állítottál valamit, ezért kérdeztem. Miért nekem kellene megkeresnem?
Az "Ez pedig nem igaz" résszel egyáltalán nem mondtam magamnak ellent. Le is írtam, hogy miért.
Egyáltalán nem képzeltem én semmit, de ha nem fogalmazol egyértelműen nehéz rájönni mit szeretnél.
A 25 km/h például pont nem jó példa, mert az a maximum sebesség, amit az alsó kategória részeként említenek. Viszont mint azt feljebb is írtam várjuk meg a részletszabályokat, mert az, hogy egy újságíró mit ír édes kevés. Ez alapján teljesen felesleges felháborodni és egymást hergelni. Ráadásul maga a cikk is elég felületes, ahogy feljebb PociAti is említette.
Az, hogy az átlag ember mondja meg mi legyen a rendszerváltás előtt tök jól hangzott, de már akkor sem működött. Pont azért, mert az átlag pont nem alkalmas erre.
Vagy mégis hogy gondoltad a társadalmi vitát? Megkérdezik a rollereseket? Mert amúgy a rolleres szabályozásban csak ők érintettek? A gyalogos, bringás, autós és egyéb más nem?
Csak mert akkora a közutálat a rolleresek felé, ha ebből társadalmi vita lenne azt egy rolleres sem tenné zsebre. Pont az a nagy mákja a rolleres közösségnek, ha ebből nem csinálnak társadalmi vitát.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
bexinho23
őstag
válasz bexinho23 #19706 üzenetére
Na, ma reggel munkába menet (ECO, D, S) D fokozatban, amiben a kezdetek óta használom, megszűnt működni a motor. A kijelző világít, de sebességet 0-nak mutatja, motorfék eltűnt. Ki/be kapcsolás segített pár percig, utána megint leállt. Aztán nem is nagyon akart elindulni. Átváltottam S módba, azzal viszont problémamentesen beértem a munkahelyre. Írtam az üzletnek, ahol vettem (futureboard), de onnan elhajtottak, hogy keressem a Segwayt.
-
OhYeah
kezdő
Úgy tűnik akinek a rollere 25 km/h-át meghaladó sebességel képes menni, az a tervezet szerint mehet az autók közé mint a SMKP
-
Revolit
senior tag
válasz Somatom #19827 üzenetére
Akkor dobok koncot, mi lesz az egykerekűekkel?
Arról sehol nem írnak, pedig bőven 25 felett mennek. Amúgy nincs bajom SMKP besorolással, pont hétvégén is egy nagymotorossal toltam le együtt a körutat Persze csak az enyhe dugó miatt tartottam tempót vele, azért tudott haladni jobban ő is mert állandóan besorolt bicó sávba, de ott se ment többel 50-55-nél. Jó volt egy motorossal haladni amúgy, innen is pacsi -
Somatom
veterán
válasz Revolit #19829 üzenetére
Jó kérdés. Elvégre egykerekű létezik V8 -as benzinmotorral is.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Peaceliker
addikt
-
coppola
tag
Vázszám van, bizti kötelező, azzal igazolod, hogy az.
Smkp az smkp, ha benzines nincs varja, ott senkit nem érdekel, hogy többet megy-e 45-nél, csak a cm3 játszik. Rollert viszont kategorizálni kell végsebesség alapján, amit gondolom a gyartó adatai alapján kéne, de az, hogy van egy számlád esetleg egy rollerről az megint kevés, ha nem tudod igazolni, hogy azé a rolleré-e , amin dzsalsz, ezé kell vmi vászszám, vagy hatósági matrica, vagy a f@sztudja miU.i: lopkodás miatt se ártana vmi hatósági plakett
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Peaceliker #19836 üzenetére
+ coppola:
Ezért kérdeztem, mert ott akkor van egyedi azonosító. Viszont rollernél mi van? Gondolom ezért használnak egyes helyeken külföldön rendszám szerű azonosítót? Nem?[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Somatom
veterán
válasz coppola #19839 üzenetére
Írtam már. A német biztosítóhoz bevittem a rollert, meg a hazai papírjait. Megnézték a számát és az EU megfelelősségi igazolást és megkaptam a német matricát. Szerencsére a D-E verziókülönbség nem tűnt fel nekik. Azóta már csináltam éves újítást. A tavalyi rendszámmatrica ződ volt, az idei meg fehér.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
addikt
válasz Somatom #19841 üzenetére
Ez is egy elég nyitott kérdés...
Meg egyébként az is, hogy a sok noname klónnal vajon mi lesz, aminek nagyobb a végsebessége, mint 25 km/h. Nem mintha ez ajánlott kategória lenne.
Peaceliker:
Nah király. Nem is néztem még. Majd meglesem.Bár engem ez a része nem nagyon érint, de kíváncsi vagyok.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
veterán
-
Revolit
senior tag
válasz Thunderzolee #19844 üzenetére
Először azt hittem azt a vékony sodrony zár miatt írod. Őszintént szólva tök mindegy, hogy csak a kábeleket rögzítette oda, nem sokkal gyengébb a bowden sem De amúgy melyik hülye tolvaj rongálja szét az aksi kábelt meg fék bowdent ahelyett, hogy elcsípje azt a zárat.
Nyílván amúgy hülyeség nem rátekerni nyakra, főleg ha már ilyen hosszú a sodrony.[ Szerkesztve ]
-
Tomi881
tag
Valakinek van valami ötlete, hogy ez mitől lehet? A vadiúj Xiaomi 4 Pro-nál fékezéskor surlódik a fékpofa, a fémlaphoz, de alapjáraton nem, csak is fékezéskor. Elöször a kerékre gondoltam, azt hittem hogy defektes. Elég zavaró ez a hang fékezésnél.
Új hozzászólás Aktív témák
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Milyen alaplapot vegyek?
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- 180 Hz-es VA panellel jön az MSI 34 hüvelykes kijelzője
- PlayStation 5 Pro teszt
- Megjelent a Silent Hill 2 Remake
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest