Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
válasz PociAti #20668 üzenetére
Ebben a thread-ben nem lattam, hogy barmit is linkeltel volna.
Persze, a zartores azert nem tipikusan jellemzo modszer, inkabb a femet vagjak. De mamar baromi jo szerszamokat kapni, ezeket a huvelykujjnyi acelokat siman vagjak. A zaj meg senkit sem erdekel, a karburatorokat is azert tudjak ellopni. Foleg egy olyan zaj, ami 1.5 percig tart, mire felkelnek az agybol az emberek es kineznek az ablakon, addigra mar vege is.
A gyakorlatban tobbet latni olyat, hogy valaki a sajat cuccarol vagja le a lakatot, mert a tulajdonos nem profi es benazik a lakat levagasaval, ami sokaig tart, igy valoszinubb, hogy meglatod.
[ Szerkesztve ]
-
Aaron14
őstag
Van egy eddig 7.000 km-t futott Xiaomi Pro 2 rollerem:
- 2 éves
- kisebb karcolások vannak rajta
- erősített CST gumik elől-hátul defektállóval
- minden tartozékával, dobozával
- egyszer csúszott ki alólam a roller, de többször nem estem vele
- rendszeresen karbantartott
Mennyit érhet szerintetek?Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
addikt
-
Peaceliker
őstag
válasz generatoros #20700 üzenetére
Nekem az első esésem nem is tudom, hogy annak számít-e... Eldőltem tulajdonképpen álló helyzetben, roller ki volt kapcsolva
Warrior x be hátra beraktam a zöld puhább rugókat, ugráltam a gépen az udvaron, hogy bele tud-e érni a gumi a sárvédőbe (spoiler: bele tud ) és egyszer csak már fekszem a földön meg a roller is. Talán még álltam is rajta kormányt már nem fogtam nem is értem. Az a pillanat van csak meg, hogy dőlés közben szólok kislányomnak (akit okosan már korábban messzebb küldtem, mert a seggemben vt kb), hogy "vigyázz", még egy kósza gondolat, hogy nyakam befeszítem, hogy fejem ne verjem be... És fekszem a betonon az oldalamon, a vállakon. És nézek ki a fejemből, hogy na ez mi a **sz volt
Annyival megúsztam, hogy pár óra múltán a karom 2 napig alig bírtam felemelni, sikerült a fejem nem oda vágni... De mai napig nem tudom hogy történt és nem emlékszem ennél többre az egész bol. Nagyon fura ."Oh my Goa'uld!"
-
Aaron14
őstag
válasz Thunderzolee #20703 üzenetére
192 ciklus van benne. Csapágyak kb. fél éve lettek cserélve.
[ Szerkesztve ]
Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
Peaceliker
őstag
-
Aaron14
őstag
válasz Peaceliker #20706 üzenetére
Akkor mégis kb. mennyit? 100.000 Ft?
Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
veterán
Nah most megnéztem az enyémet is miket ír ezekre. 2021.09 havi a cucc és 14 ciklus van az aksiban. 156 km-el vettem most 306 van benne.
Mondjuk amíg ilyen szar esős idő van tuti nem megyek vele dolgozni. -
addikt
-
intuicio
aktív tag
Én mondjuk lehet állat vagyok, de a Xiaomi M365 simán csapatom esőbe is. Pénteken is sz@rrá áztam, 8200 km-nél már szerintem olyan mindegy , megszoktam Csak elcsúszni nem akarok, bár megtanultam, hogy nagy ívben kell kanyarodni, semmi hirtelen mozdulat, és óvatosan a gázadással. Pimpeltem is rajta, hogy azonnal ugorjon a rolika, és ne kelljen pl. nagyot lökni indításnál is. Na meg a 33km/h is jól jön a bicóúton.
-
zoltanz
nagyúr
Xiaomi M365 (M365Pro) -höz ha 5 Amperos gyors töltőt használok nem lehet baja?
Olvastam állítólag az akksit ha nem töltik 85% fölé jót tesz az éllettartamnak, ez igaz?
(Vagy ha fullra tölthetjük csak az első 15% távon Eco módban hajtsuk, alacsony terhelésen használjuk, így is elérhető jó élettartam)[ Szerkesztve ]
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
DigitXT
félisten
válasz RockHaRD #20714 üzenetére
Ez a hiba egyik fele lesz csak. 34V-nál ugyanis még bőven be
kéne kapcsolnia, sőt nagyjából 30V-ig még hajtana a motor...
Mindenesetre ha feltöltött, mérj feszültséget. (42V a vége, de
ha elkezd zuhanni 40-re, közvetlenül a töltő lehúzása után, az
bizony törés. mert akkor nem ment végig a töltés valójában...) -
evo87
őstag
Sziasztok!
G30-ban érdemes már előre a kerékcsapágyakat minőségi darabokra cserélni vagy ráér ha majd elkezdenek szólni?
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
PociAti
senior tag
válasz zoltanz #20712 üzenetére
A gyári töltő kimenet ha jól tudom 41 V (DC), és 1,7 A. Ebből kiindulva az 5 A nagyon soknak hangzik, én biztosan nem használnám. Például mert nem arra a melegedésre van méretezve az akkucsomag. Feltételezésem szerint már külön hűtés kellene.
Valószínűleg igaz amit írtak a 85%-kal. Viszont nagyon nem mindegy, mit értünk 85% alatt? Valószínűleg a laboratóriumi körülmények között elérhető elvi 100%-hoz viszonyított értéket, és nem azt, amit mondjuk a roller kijelzőjéről leolvasol. Jókora különbség van a kettő között! Hagyományos módon messze nem éred el azt az értéket, amit cellákra bontva laboratóriumi körülmények között el lehetne érni.
Az ECO módos hajtásról még nem hallottam. Nem értem mögötte a logikát.
Jelentősége annyira elhanyagolható lehet, hogy a kíméletes használatból eredő haszon eltörpülne amellett, mennyire nem életszerű használatot eredményezne. -
Peaceliker
őstag
válasz G-Booster TR #20719 üzenetére
Vezérlő szokik hamar halni v5 ben és szinte tuti törni fog a kormány nyaka. Elasztomer van akinél hamar (1500km nél akár már) megmegy.
"Oh my Goa'uld!"
-
Gardaai
senior tag
válasz G-Booster TR #20719 üzenetére
Nekem is van itthon egy V6.
Amit tudok eddig nagyjából róla írni:
Legújabb verzióba (ha benne van), akkor a lefelé nyilat kell hosszan tartani, akkor kezd el villogni a CRUISE felirat és onnantól van bekapcsolva. Akkor tartja a sebességet ha már nem villog, hanem statikusan jelzi a CRUISE feliratot.Kormányra figyelni kell, hogy egyáltalán ne terheld. Ilyen rollernél tök mindegy, hogy 1 milliós vagy ilyen olcsóbb, ekkora erőknél sose cibáljuk a kormányt.
Vezérlő itt már A-B helyett egy darab van összegyúrva, elvileg tartósabb. Viszont nálam elég furcsán viselkedik, nagy a holtjátéka és furán kapcsolja a motorokat. Az előző modellekhez képest.
A motor búgást is elvileg megoldották, a gumik már belső nélküliek, erre figyelj ha külsőt veszel hozzá.
A kockákban szokott a gumi elfáradni, de a V6 iszonyat kemény, szerintem ezzel nem lesz gond jó pár ezer km-ig, ez persze súly függő.↪ PlayStation játékok / PS Plus előfizetés - olcsóbban - akár több ezer forint kedvezménnyel!! https://bit.ly/hardverapro-psn-gift-cards-by-gardaai
-
Peaceliker
őstag
válasz G-Booster TR #20722 üzenetére
Ha ez v6, nem tudom ott javítottak-e rajta. De első 5 verzióban tonna szám tört. Van egy spéci cucc amivel törés után javítható. Magyar srác is megcsinálta, 25db ot elvitték mint a sicc, nyilván nem véletlen
"Oh my Goa'uld!"
-
Peaceliker
őstag
válasz G-Booster TR #20724 üzenetére
Nincs v6 om, nem is írtam ilyet szerintem.
Azt írtam, hogy gbooster nél v1-v5 ig kormány törés kb borítékolható volt. Nézz be bármelyik booster csoportban. Nekem v3 volt. Törött kormánnyal
Hegesztés körbe reped. Hegeszteni nem érdemes, mert akkor lejjebb törik utána. De kapni (már itthon is) javított bilincset, amibe a nyakában levágott kormányt lehet rakni.Hogy a V6 is ugyan ilyen lesz-e azt nem tudom, nem sok v6 ról hallottam eddig.
De lábamasz javasolt hátra, ha oda támaszkodik az ember, az sokat segít."Oh my Goa'uld!"
-
Gardaai
senior tag
válasz G-Booster TR #20722 üzenetére
↪ PlayStation játékok / PS Plus előfizetés - olcsóbban - akár több ezer forint kedvezménnyel!! https://bit.ly/hardverapro-psn-gift-cards-by-gardaai
-
zoltanz
nagyúr
válasz PociAti #20717 üzenetére
"A gyári töltő kimenet ha jól tudom 41 V (DC), és 1,7 A. Ebből kiindulva az 5 A nagyon soknak hangzik"
Xiaomi M365 (és M365 Pro)-ben töltést a BMS áramkör 3 Amperig preferálja, gyári töltő 1,8 Amperos.
A gyors töltővel 3 óra tölt fel teljesen (M365) a gyárival 5-6 óra, 3 óra elgfogadhatónak hangzik.[ Szerkesztve ]
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
Gardaai
senior tag
Na bakker ahogy nyomtam a választ, tiltották az embert.. Mindegy, leírom OFF-ba hátha érdekes lehet ettől függetlenül.
Pedig attól V6, V5 is van itthon illetve V3 is volt már. Ez a verzió szám igazából az évjáratot jelölné. Legfrissebb (V6) verzióban már ilyen a sárvédő. Előzőekben nem volt alumínium támasz, csak egy műanyag sárvédő végig a kérek felett, végre rájöttek, hogy ekkora nyomatéknál a rutintalanabb használók a kormányt rángatnák. Így tudnak oda terhelni és nem lesz kormánytörés. Többi különbséget meg leírtam már. Minden más csak át lett hozva az előzőktől.
Egyébként én nem tartanék még a V1-nél sem a kormánytöréstől. Ha nem terheled miért törne el? Ha meg rángatod, mindegyik eltörik.↪ PlayStation játékok / PS Plus előfizetés - olcsóbban - akár több ezer forint kedvezménnyel!! https://bit.ly/hardverapro-psn-gift-cards-by-gardaai
-
Peaceliker
őstag
válasz Gardaai #20729 üzenetére
Mindent el lehet törni, persze. Csak van amit sokaknak siker, mert könnyebb mrgtenni. Leginkább a booster (meg g2, g3) és a zero 10x (ultimate r10, kugoo g1, ice q5) ilyen. V1 mantis is tört de máshol (javítva) mantis King is (javítva), pár vsett még, annak szintén hegesztésnél. Booster hez 25 pénz egy bilincs és kész. De azért azt lássuk be, hogy hatodik verzió és gyártó kísérletet sem tett arra, hogy a gép ne a legsűrűbben kormány törős gép legyen.
Ettől ár érték arányban nem lesz egy rossz gép"Oh my Goa'uld!"
-
-
addikt
-
Peaceliker
őstag
válasz Reggie0 #20733 üzenetére
Itt amúgy a kormány rúd törik a csukló fölött a hegesztésnél.
Ilyen szempontból más mint egy bringa, mert hosszú az erőkar. De ettől függetlenül legtöbb típusnál nem törik el vagy nem ott. Mondjuk amelyik ilyen körbe hegesztett konstrukció az jobban tud, vsett nél is elofordult. Kaabo (kivéve gt King, az törik is ) meg kb összes dualtron olyan, hogy diót és kormány rudat egy bilincs fog össze. Na az nem igazán tud törni. Kényelmetlenebb konstrukció összecsukáskör egy strapabíró."Oh my Goa'uld!"
-
Reggie0
félisten
válasz Peaceliker #20734 üzenetére
A fizika ugyanaz. Az erokarhoz lehet meretezni. A kerekparnal cserebe a villa a hosszu es megsem torik.
Azert a siliftek uleseit sem sokkal vastagabb anyag tartja es megis meg lehet oldani, hogy 2-4 embert elbirjon mikozben minden egyes poznanal atzotyog a kerekeken. Mondjuk nekik van annyi eszuk is, hogy nem ott furjak meg az anyagot, ahol a legnagyobb benne a feszultseg.
[ Szerkesztve ]
-
Gardaai
senior tag
válasz Reggie0 #20733 üzenetére
Bringánál amit rángatsz az esetleg a stucni, amíg rollernél az 1m vagy hosszabb kormányrudat az forrasztás legtávolabbi pontján. Almát az almával hasonlítsuk össze. Azt is írhattad volna, hogy a motoron se tört el még kormányod vagy autóban.
↪ PlayStation játékok / PS Plus előfizetés - olcsóbban - akár több ezer forint kedvezménnyel!! https://bit.ly/hardverapro-psn-gift-cards-by-gardaai
-
Reggie0
félisten
válasz Gardaai #20736 üzenetére
A kerekpar villa meg 70+centi, szoval a rollernel az erokar max 50%-al nagyobb, ami nem nagy elteres.
A rudakat pedig nem nagyon izgatja milyen funkciot tolt be, az erohatasok szamitanak kizarolag. Nem fognak azon morfondirozni, hogy "uristen en most roller kormanytudja vagyok, akkor tornom kene".[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz pescara #20731 üzenetére
Azért egy jó akkunál nem az van, hogy rögtön megy szanaszét a balance.
Abban persze igazad lehet, hogy ha 85%-ig nem kezdi el, idővel elcsúszhat,
de okos BMS esetén ez is paraméterezhető, pl. 3.8V-nál kezdi... Azzal bőven
beleférsz a 85%-ba. És nem kell mindig koppra tölteni. Az is igaz, hogy nem
ajánlott csutkára lemeríteni sem, de amúgy nem kell ezt túlgondolni. 5A egy
12Ah akkunak nem kevés, de nem is olyan hűde (0.4C) nem az akkunak fog
fájni ez a mutatvány, hanem pl. a töltő csatlakozó nem erre van méretezve...
(Kicsit korrodált, máris lehet akkora átmeneti ellenállás, hogy melegszik...) -
RockHaRD
addikt
válasz DigitXT #20715 üzenetére
Mikor 36 körül járt, bedugtam kicsit a helyére az akksit töltés nélkül, és már bekapcsolt a roller. Este már nem tudtam megvárni, hogy maxra töltsön, 41 fölött volt már. Most reggel lett 42 kereken, utána pár perccel átváltott zöldre a töltő. Mielőtt lehúztam, megint rámértem, és 41,8-on állt. Kihúztam a töltőt, és még mindig annyin van. Mennyi időre vonatkozik az "elkezd zuhanni"? Mikor nézzek rá, hogy kizárjam a törést? Délután - kora este tudom csak beépíteni leghamarabb.
-
derrik
őstag
Sziasztok!
Majd 60 évesen nyúzok egy Kugoo S1 rollert múlt éven kapott egy új aksit mert a régi csak vagy 8km-t ment alattam. Most pedig nem kapcsol be a jármű csak töltőről. Kérdéseim:
Javítható e rentábilis összegből vagy ismét akku csere?
Vagy más hibája van pl.vezérlő?
Ha valkit érdekelne a roller és a másik akku akkor akkor tegyen rá ajánlatot privátban.
A segítséget előre is köszönöm, szép napot mindenkinek!
Ti: B.Z -
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #20735 üzenetére
"A fizika ugyanaz. Az erokarhoz lehet meretezni. A kerekparnal cserebe a villa a hosszu es megsem torik."
Ebből csak annyi igaz, hogy a fizika ugyanaz.
De rajzold már fel az erőkarokat, és annak irányait minkét eszközön!Rollernél a kormányrúd egy hosszú erőkar, az álló ember magasan lévő tömegközéppontjával rángatja menetirány szerint előre és hátra.
Kerékpár kormányoknál teljesen más hosszal és iránnyal rendelkeznek az erőkarok, a terhelő tömeg is jobban eloszlik a nyereg, a pedál és a kormány között. Ha a hagyományos íves villát nézzük, az eleve sok mindent ki tud rugózni, meg ahogy említettem, az erőhatás iránya is általában tompább.
Szerintem az almát nem körtével hasonlítottad össze, hanem ribizlivel.
-
zoltanz
nagyúr
válasz DigitXT #20738 üzenetére
Köszi!
Azt olvastam, van valami dióda a Xiaomi M365/M365Pro-ban ami elolvad 5 Amperos vagy nagyobb töltésnél (ha nincs hűtve), hiába csak 3 Ampert képes felvenni.
Ha pótaksi van hozzákapcsolva megoszlanak az áramok.[ Szerkesztve ]
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
Gardaai
senior tag
válasz Reggie0 #20737 üzenetére
Nemár.. most komolyan írod vagy csak trollkodsz velem?
Hülye példa, de ez megvan, hogy miért csinálják ezt a fákkal ugye?: [link] és ha már eléggé megvastagodik a törzse, akkor már nem kell. Pedig csak a szél fújja és ráadásul rugalmas is.
Itt ugyan ez a helyzet. 4 ujjnyi vastagságú kizárólag alul hegesztett 1m-es rudat simán eltörsz ha nincs biztosítva. Nem véletlenül veszik a kormánymerevítőt mint a cukrot a Xiaomi M365, G Booster és még sorolhatnám rollereknél.
Még az 1millió+ os rollerek is nyekegnek amikor terheled a kormányt, 3 bilincses megoldással is. Törni az már valószínűleg nem fog normál használat mellett, de bilincs nélkül ugyan úgy eltörne. Ha meg szándékosan rángatod, ugrálsz vele, ráfekszel stb. a bilincsest is elég komolyan megtudod rongálni.
Nekem 1 kormányom se tört, pedig volt és van pár pálcika és ilyen hibára hajlamos rollerem. Nem finomkodom velük, erdőbe csapatom egy M365-tel is, de ha tudod hogyan helyezd a testsúlyod stb. akkor nem lesz gond. Ha meg rángatod el fog törni, ha nem biztosítod be.
↪ PlayStation játékok / PS Plus előfizetés - olcsóbban - akár több ezer forint kedvezménnyel!! https://bit.ly/hardverapro-psn-gift-cards-by-gardaai
-
BitRider
aktív tag
válasz zoltanz #20744 üzenetére
Szerintem összességében veszélyesebb ezzel a kilógó vacakkal. Integrálva persze jó lehet. Kapaszkodni kell, nem egykezezni, mint az idióta túristák Bp-en. Ez nem tud akkorát rántani, ha két kézzel fogják, hogy baj legyen (ahogy bringán sem). Nyilván nem baj, ha nem egy nyeszlett selejt a sofőr.
[ Szerkesztve ]
-
Aaron14
őstag
Tudom-tudom, még meg sem jelentek, de már nézegetem a Ninebot Max G2-őt és az F2 Pro-t. Most Xiaomi Pro 2 van, szeretném lecserélni.
Ami lényeges különbség a két Ninebot roller között, az a
- hidraulikus első felfüggesztés vs. front spring suspension (nem tudom magyarul)
- rear spring suspension vs. hátsó felfüggesztés hiánya
- kb. 24 kg vs. 18 kg tömeg
- 70 km vs. 55 km hatótáv
Ingázom, szóval napi szinten használatban lenne. Heti 2x tennék meg egy 12 km-es távot vele, ahol jól jönne a minél jobb felfüggesztés, viszont attól tartok, hogy a Max G2 már túl nehéz lenne vonatra fel- lepakolni.
Legalább két évre tervezek vele. Ti melyiket ajánlanátok?Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
evo87
őstag
válasz Aaron14 #20747 üzenetére
A MAX G2-vel én is szemeztem, de szerintem annak a tömege már nagyon kényelmetlen. Bár én végül a G30 mellett döntöttem, az F2 Pro szerintem jó kompromisszum lehet, az első rugó dolgozza ki úgyis a nagyját, ahogy bringán is.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #20745 üzenetére
Az erőkart "nagyvonalúan" kihagytad. Mintha a fizikát nem is érdekelné.
Azt akarod megmagyarázni, hogy az "a" erőkarhossz esetén létrejövő terhelés jaj de nagy lenne.
Illetve az első villát emlegetted (#20737) Reggie0: "A kerekpar villa meg 70+cent"). Attól félsz, hogy összenyomódik, rövidebb lesz?Roller esetén "b" hosszúságú erőkarral elég komoly erőhatást lehet kifejteni.
Továbbá a hagyományos kerékpárt emberi erő hajtja. Az a lényeg ki mekkora erőt tud a pedálon keresztül átadni, és nem az, hogy a kormányt mennyire nyomja a talaj irányába (vagy húzza maga felé). Szerintem még álló esetben sincs a kormányon a tömeg fele. És még ha ott lenne, akkor is eltörpül az erőkar hossza.
Új hozzászólás Aktív témák
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Google Chrome
- Napelem
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- ASUS routerek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- SSD kibeszélő
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest