Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz DigitXT #20649 üzenetére
Foglamam sincs már honnan az infó, kb. annyi a lényeg, hogy ha látszólag feltöltött a roller és a kijelzőjén már nem írja a százalékokat de a töltő még pirosan világít akkor azzal teszel jobbat az akksinak, ha nem húzod le. Hogy ez alatt mit csinál igazából részletkérdés, de nem véletlenül van a töltőben ez a funkció.
-
sirarcheer
senior tag
válasz intuicio #20650 üzenetére
Itt tudsz bejelentést tenni XI kerületi közterület felügyelet felé:
https://kozigazgatas.ujbuda.hu/urlap/digitalis-lakossagi-bejelentoA Budafoki út azon része nagyon ramaty. Biciklivel sem merek ott elmenni.
Szerémi út felé lehet kevésbé lenne veszélyes. Ott végig van széles kerékpár út, de plusz 300m:
[link][ Szerkesztve ]
PSN: sirarcheer
-
intuicio
aktív tag
válasz sirarcheer #20652 üzenetére
Köszi! Lehet írok akkor majd a XI.ker bejelentést. XXII.ker-nek van saját "bejelentő" appja, és csak egy fotó+kis leírás, hogy mi a bajod, és máris csinálják Budafok <3
Szerémi úttal egyetlen egy bajom van. Volt hogy ott mentem, mert mást kellett elintéznem, na de az a bicóút... Te jó isten! olyan lukak/rések/huplik vannak, hogy ha a kis roli kerékkel belementem volna, a fogam hagyom ott Az ott este életveszély!
-
DigitXT
félisten
A töltőben a zöld/piros LED váltás pontosan arra van, hogy jelezze,
elkészült a töltés. Magyarán ki lehet húzni a konnektorból innentől:
se többre, se kevesebbre nem való. Semmi köze a balance-oláshoz.
Ha kikapcsol teljesen, akkor egy passzív balance elektronika nem is
tud már mit eldisszipálni, azaz nem igaz, hogy éjszaka is dolgozna...Amúgy a li-ion tök jól bírja a részleges töltés/merítést... sőt, inkább
azzal teszel rosszat az akkunak, ha mindig 100%-ra töltöd. Igaz, ez
a roller élettartamában, átlagos használatot feltételezve nagyjából
semmilyen különbséget nem okoz, kevés a ciklus, viszont az biztos,
hogy nincs teteje egész éjjel csak azért bedugva hagyni, merthogy
balance-ol. Ha nagy akku van kis töltővel, akkor tölt: reggelre kész.
Közben éppen balance-olhat is, de nem azután, hogy elkészül.Tekintve a hébe-hóba felröppenő híreket töltés közben kigyulladó
elektromos rollerekről, én nem biztos, hogy tök nyugodtan aludnék
mellette, feleslegesen is rajta hagyva a töltőn. Nyilván kell egy BMS
hiba is a tűzijátékhoz, ám ha valóban meghibásodik, és nem tudja a
töltőt leválasztani, amikor az egyik cellacsoport feszültsége elszáll*,
hát isten óvja a királynőt. Minél tovább hagyod rajta annál nagyobb
a valószínűsége, hogy tüzet csiholsz a rossz akkuból: eleve, ha jó az
akku, pici különbségek lesznek a feszültségben cellacsoportok közt,
ha meg rossz, akkor nem balance-olni kell ezerrel, hanem kijavítani!*: józan paraszti ésszel is belátható, hogy ez a töltés elején kevésbé
tud előfordulni. Amúgy meg a gyorstöltők veszélyesebbek, hiszen a
nagyobb áram durvábban emeli a feszültséget + melegíti a cellákat:
gyorstöltő esetén fordulhat elő gyakrabban, hogy már zöldre vált a
LED, jelezve, hogy kész, de még folyik az áram... Rajta lehet hagyni?
Talán. Fog még balance-olni ilyenkor? Talán. Megéri kockáztatni?Szerk: elnézést kérek, ha esetleg félreérettem az írást, most esett le,
hogy inkább azt írtad, hogy azért kell megvárni a zöldet, mert addig
még balance-olhat. Ez ilyen formában igaz, csinálhatja! De amúgy
nem jó ómen, ha sosem vált át pirosról a LED. Illene neki ugyebár.[ Szerkesztve ]
-
válasz DigitXT #20655 üzenetére
Én jó 15 éve mikor a lítiumos akksik elkezdtek terjedni azt tanultam, hogy mindig várjam végig a töltést, néha csináljak balanszolást (anno még külön volt ilyen opció a töltőn) mert a nagyobb akksik több cellából állnak, ha nem várom végig a balanceolást akkor előfordulhat, hogy a cellák különböző mértékben töltődnek fel és használat során ha lemerül akkor ezek a cellák mélymerülhetnek ahonnét már nem biztos, hogy vissza lehet őket hozni az életbe és megy a kukába az egész akksi.
Szóval én részemről megvárom amíg zölden világít a töltő de mindenki úgy használja ahogy szeretné. Nálam is előfordult, hogy gyorsan kellett a roller és csak 10-15%-ot toltam bele, de 1-2 ilyen alkalom nem hiszem, hogy árt neki ha amúgy normálisan van töltve.
Viszont azzal, hogy valaki nem tölti őket 100%-ig hanem mindig mondjuk csak 80ig, utána meg 0-ig meríti és ezt csinálja folyamatosan azzal simán kinyírhatja hosszútávon az celláit ill. az akksiját szerintem.
-
Bep
senior tag
Én is megvárom. Igaz én irodában töltöm 98%-ban a rollert. Beérek, hagyom pihenni, főleg nyáron. Majd valamikor délelőtt/délben felteszem töltőre. Általában 4ig-fél5ig rajta is marad. Addig simán feltölt és már zölden világít régóta.
Amúgy érdekes, mert hiába van elvileg tele, m365 app-ban látszik, hogy még vesz fel teljesítményt a komnnektorból és fokozatosan esik csak le, míg zöld nem lesz. (G30LE) -
DigitXT
félisten
Csak akkor tudsz a töltővel balanszolni, ha a töltőre rá tudod csatlakoztatni
a balance vezetékeket... 2-3-4S modellakkuknál (jellemzően LiPo) ez ki van
vezetve, így valóban Te választasz, hogy gyorstöltés, vagy balanszolt? Vagy
mondjuk merítés, tárolási feszültségre stb. Programozható az áramuk is.Ez mind szép és jó! De egy 10-13-16S roller akkunál a balance vezetékeket
nem vezetik ki, hanem a BMS-re kötik rá. Ha annak nincs programozható
felülete, nem "okos" a BMS, akkor semmilyen ráhatásod nincs, hogy éppen
mikor fog balanszolni, mikor nem: lehet, hogy mindig, akár merítés közben?
Lehet, hogy csak töltésnél + lehet, hogy csak töltésnél, csak a töltés végén.Ezt nem tudhatod. Ellenben azt tudhatod, hogy túlmeríteni nem fogod tudni,
pont a BMS miatt. Ez nem LiPo, ami rád van bízva + nagy áramot tud. Nem.A BMS 2 alap funkciója a túlmerítés és a túltöltés elleni védelem... ezt mind
tudják, és lekapcsolják a kimenetet bármelyik szélső érték áll fenn. És nem
csak az összfeszültség alapján, hanem cellaszinten. Egy li-ion cella 2.5V-ig
is lemeríthető papíron, károsodás nélkül, de nem szokták eddig hagyni.
Jellemzően 2.7V/cella értéknél már lekapcsolnak a BMS-ek... De van amit a
gyártó mondjuk 3V/cella értékre állított. Teljesen jól megvédi az akkut. Akkor
is, ha amúgy nem jó a balance: akkor kellemetlen ez, ha roller vezérlője nem
az adott BMS-hez van hangolva, és még 29V-nál is vígan hajtana 10S esetén:
ilyenkor jön, hogy spontán kikapcsol a vas. Ráfoghatjuk, hogy 0%-ra merült...A felhasználó viszont az ilyet nem szereti! Szóval nem valószínű, hogy 80-0%
között használná, sőt. Ha olyan távolságra megy, hogy kell a 80%, s ezt úgy
kívánja megoldani, hogy csutkára tölti és 100-20 között használja, az se jó...
Nagyobb akkut kell venni, és nem kicentizni a hatótávolságot, az a biztos.Ui: van a BMS-ben túláram védelem is. Szóval ha túlterheled az akkut, akkor
is kikapcsolhat. Viszont a BMS ilyen értelemben nem töltésvezérlő, nem tud
bemenő áramot korlátozni. (Ha gyorstöltőt veszel, a saját felelősséged, hogy
az akkudhoz megfelelőt válassz, hogy ne töltsd nagy árammal: a gyári töltők
jellemzően lassúak, kvázi biztonságosabbak. Ilyen 0.2-0.25C jellemző.)Ja igen, és hővédelem is szokott bennük lenni, szóval pl. nem engedik tölteni
a fagypont alatt álló akkut, és lekapcsolják a töltést, ha túlmelegedés van.A balance funkció viszont nem általános és a passzív/aktív működés jelentős
különbséget jelent: létezik BMS, ami soha nem balanszol... Hiába vársz erre
töltéssel napokat. Nyilván csak az olcsóbb kínai szarokban van ilyen, de van.Az, hogy 10-15%-ot töltesz rá teljesen normális. Semmilyen kárt nem okoz...
Sok hatótávolságot mondjuk nem ad hozzá, de a semminél azért több...[ Szerkesztve ]
-
OhYeah
kezdő
válasz DigitXT #20655 üzenetére
Én a Dualtronnal azt csinálom, hogy töltöm kb 99%-ig györstöltővel (66,4V - 6,5A) és a maradékot szoktam rátölteni a normál töltövel 100%.-ra míg fel nem villan a zöld lámpa. Vagy ha nem kell a roller akkor simán van hogy fennhagyom 8 órára a normál töltővel, györstöltés nélkül.
Egyik esetben sem hagyom ott éjszakára egyiket sem....
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ez azért van, mert nincs tele. Feszültség szerint azt hiszi, hogy 100%, de nem.
CC/CV töltési karakterisztikával töltenek a li-ion töltők. Tehát az elején sokáig a
feszültség lassan kúszik fel, az áram meg állandó. Aztán elér a végére, és még
onnan van hátra jó pár százaléknyi kapacitás. Amit konstans feszültség tartása
mellett, szépen csökkenő áram jellemez. Amikor az áram lecsökken, akkor vált
a töltő LED-je zöldre: nem feltétlen kapcsol le teljesen, de ekkor már alig tölt.Amúgy ez a normál működés a konnektor felől is remekül megfigyelhető...
(Az elején lassan nő a felvett teljesítmény, majd a csúcs után lassan csökken.)OhYeah: meg tudlak érteni. Én se szívesen hagyom rajta éjszakára. (Bár már
volt rá példa. De jellemzően azért, mert nagy akkut töltött kis töltő, és kellett az
a hosszú idő, mire értelmezhetően feltöltötte. Oké, egy közel 40Ah akkunál már
kb. minden kisebb töltő borzalmasan lassúnak tűnik. És ami vminek mondjuk
a gyorstöltője, az lehet teljesen normális egy kellően nagy méretű akku esetén.)[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
válasz polo493 #20653 üzenetére
Pénzkidobásnak nem nevezném.
Mert ehhez már akkus flex kell,
- ez eléggé leszűkíti a bűnözői kört,
- és a flex nem a csendes működésről híres.
4-5 perc elég hosszú idő. Videók alapján van amikor sikerül elmenekülniük, van amikor elkapja őket a rendőr, de van amikor a tömeg lincseli meg a tolvajokat.GPS nyomkövetővel sem lennék előrébb. Személyesen nem konfrontálódnék bűnözőkkel.
Értékesebb lopott járműveket gyakran külföldön szokás értékesíteni. Mire a másik ország bürokráciáján végig megy a papírmunka, addigra a GPS-ben az akku is lemerül.(#20647) Somatom,
130k-ért nem akartak lakatot adni. Vettél volna kettőt 65-ért. Azzal talán előrébb is lennél, mint egy kiemelten drágával. -
polo493
tag
válasz PociAti #20661 üzenetére
Hát csak észre veszed hogy nincs meg Elég ha egyszer lopják el jól ,sajnos nem elég szigorú a lopásért kapott büntetés aki meg dolgozik és több havi fizetés után tudja megvenni a vágyott holmit valami moslék ork meg elopja az idejét, munkáját!
Jobban bízok egy gps + airtag komboban persze kell zárni nekem van rajta mozgás érzékelő sziréna 5e ft elég jól működik ha boltban vagyok azt meg egy számzáras elasztikussal zárom
Gps nyomkövető is 6e ft + 700ft havidíjas simet rakok bele kb 22e ft ért elég jó védelem gps ,airtag ,sziréna meg szám zár[ Szerkesztve ]
-
sirarcheer
senior tag
-
polo493
tag
válasz sirarcheer #20665 üzenetére
Senki nem foglalkozna vele hogy hangos hidd el amikor haldokló ember mellet simán elmennek mai világban neten sok videó van hogy lopnak senki nem megy oda ,itt még nincs olyan mint más európai országban hogy robogóval mennek betörik ablakot viszik amit tudnak fényes nappal vagy kicsiből kiugrik az ellopnak ezt azt emberektől brutális videók vannak franciáknál vagy spanyolban.
-
maxxenergie
senior tag
válasz polo493 #20664 üzenetére
Mindent el lehet vinni + ha valamit akarnak úgyis elviszik.
Azt kérdeztem amiből ez indult, hogy költséghatékonyan ha beugrasz valahová hogy zárjátok le őket már a kialakításuk miatt van-e spec zár stb... / 5-10 percre rövid időre/ suttyók vagy bárki ne kaphassa fel és rohanjon el vele /!
Aki már flexxel járkál az ucán stb.. az erre megy szóval ilyen esetben majdnem mind1 is mivel zártad le csak az idő a kérdés ... és ha a Te rollered kell neki el is fogják vinni csak az a kérdés mikor..
Általában a rollerek szaladgálni kellenek, vagy rövid időre hagyod itt-ott (vásárlás stb.) vagy viszed magaddal zárt helyre tömegközlekedésre stb... nem zárod le napokra mondjuk egy pályaudvaron ...
◄ TELEFON PRIVÁT ÜZENETBEN ► Duna Pláza(XIII.ker) ◄
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #20663 üzenetére
Én linkeltem be először a LockPickingLawyer-t, szóval nem leptél meg vele, hogy pont őt hozod fel példának.
És hányszor leírtam már, hogy pont emiatt úgy kell fordítani a zárat, hogy te magad is nehezen férj hozzá a kulccsal a zárhoz. Akkor oda a kézügyességet igénylő zárfeltörés.
U lakatnál könnyebb megoldani, hogy kellemetlen pózban legyen a zár, ne kifelé álljon. Erre odafigyelek. -
veterán
Annyira szörnyű világot írtok itt le, hogy lehet el is adom inkább a rollert, nehogy mikor megyek a biciklisávba lerúgjanak róla, mint a gta-ba és vigyék a rollert.
-
PociAti
senior tag
válasz sirarcheer #20670 üzenetére
Pontosan! Tudni kell a tolvajok fejével gondolkodni.
Az autólopásoknál is azokat volt szokás vinni, amelyek
- nagy haszonnal kecsegtettek,
- vagy azok a népszerű, olcsó járművek, melyeket könnyű volt eltulajdonítani.A drágább lakatok nem csak abban különböznek, hogy masszívabb fém a "lánc" rész, illetve a zárrész is masszívabb, hanem hagyományos tolvajkulcsoknak jobban ellenállnak.
Ezt mutatja be a LockPickingLawyer az üzleti weboldalán:
locklab.com/anti-picking-designs.A fickó amúgy tényleg ügyvéd, és azon kívül hogy tanfolyamokat tart, eszközöket árul, mellette biztonságtechnikai tanácsadással is foglalkozik, - és a lényeg, ami miatt előhoztam - biztosítási szakértőként dolgozik. Például amikor valakihez betörnek és kirabolják, akkor őt kérik fel arra, hogy szakértőként véleményt alkosson arról, a tulajdonos az értéktárgyakat, festményeket, stb. arányos védelemmel látta-e el? Ha nem, akkor a biztosító nem fizeti ki a teljes összeget.
Amúgy tök jó, hogy ő egy erősebb zárat is 1 percen belül kinyit az asztalon, de tegyük már mellé azt is, hogy ő ideális körülmények között dolgozik, huszadik videó felvételt elindítva, rendkívül jó kézügyesség és több évnyi gyakorlás után, meg olyan speciálisan módosított lockpicking eszközzel, ami valószínűleg kereskedelmi forgalomban nem kapható.
-
bigdady
nagyúr
válasz maxxenergie #20672 üzenetére
Én majd ezzel zárom ami a motorhz van, mondjuk majdnem annyi kiló mint egy roller [link]
[ Szerkesztve ]
-
Revolit
senior tag
-
polo493
tag
Akinek lopták már el mondja el hogyan volt lezárva és mikor vitték el neki boltba volt...,vagy még senkinek nem loptak rollert?
-
PociAti
senior tag
válasz polo493 #20676 üzenetére
Ez a kép nem ismerős? Telegram csatornáról származik. Azt írta a tulajdonos (Mirono escooters): "Ráérősen origamizták a zárat a kormányon. Az én hibám, hogy nem csináltam jobban, de hogy a francba kellett volna."
Itt se a zár minőségén múlott. Inkább annak kialakításán. Plusz érv az U lakat mellett. Bár ezt is lehetett volna okosabban.
-
polo493
tag
válasz Revolit #20678 üzenetére
Sokszor a tulajdonos rosszul zárja le meg rossz helyre kb ha táblát letöri és felemeli a rolit még a lakatot is vitte volna,biconál is van hogy kereket zárja oda tolvaj meg kinézi és eleve csere kerékpárral megy át a kerék és megy tovább vagy mikor üléscsőre van zárva ülés ki viszlát bico.rollert sem könnyű jó helyen lezárni mert oldal panelt elsőkerékél vagy egyéb helyen ahol csavarral oldható a téma ahol át van vezetve a zár.
[ Szerkesztve ]
-
Gardaai
senior tag
válasz Revolit #20678 üzenetére
Azért megnézném, hogy egy olyan hosszúságú lakattal, hogyan zárod le még a rollert is a kerítésen kívül.
Mindig user error lesz. Nem vett elég vastag lakatot, levágták. Túl vastagot vett csak "origamizva" lehet lezárni, kicsomagolták. Nem elég hosszú, vékony oszlophoz kötötte stb. stb.
Inkább arra kéne kitalálni valamit, hogyan lehet megelőzni. Mindent el lehet vinni ameddig nincs sérülés. Legálisan hogyan lehetne a rollerből villanypásztort csinálni és hasonló megoldásokra gondolok. Nem kell agyon csapnia az embert, mert bárki telefonnyomkodás közben nekimehet, de legalább egy jó erőset csapjon bele. Legközelebb majd nem a telefonját nyomkodja.
Sajnos valami radikális megoldás kell, mert ezek csak gyenge próbálkozások. Ha valaki el akarja vinni, akkor elfogja vinni. Akárhogyan zárod is le, de még a villanypásztor megoldással is. Ha agyoncsapná az embert, akkor kétszer is meggondolnák, hogy jó biznisz-e.
Rakhatsz rá 5 lakatot. Jönnek egy elhúzó ajtós kisbusszal, kiugranak 5-en ilyen-olyan flex/vágóeszközzel, lecsapják róla, megfogják az akár 70 kilós rollert ketten, bedobják a buszba, ott sincsenek 2 percen belül.↪ PlayStation játékok / PS Plus előfizetés - olcsóbban - akár több ezer forint kedvezménnyel!! https://bit.ly/hardverapro-psn-gift-cards-by-gardaai
-
Aaron14
őstag
Nézegettem ezt a Segway F2 Pro-t. Szerintetek Xiaomi Pro 2-höz képest mennyire lenne előrelépés? Szuper lenne a Xiaomi Ultra is, de az kg-ban nagyon nehéz.
Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
addikt
-
addikt
válasz INGJOKE #20671 üzenetére
Egyetértek.
Épp úgy írnak itt a rollerek lopásáról, h kuruc.info-n egy újabb menüpont lehet a címsor alatti fejlécen a cigánybűnözés, politikusbűnözés mellett a rollerbűnözés.
Bár sztem ez egyáltalán nem jellemző, polo493, amiket láttam eseteket, mind lezáratlan roller volt.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
DigitXT
félisten
válasz polo493 #20681 üzenetére
Ez itt nagyon OFF, de 51-nél azért még nagyon nem megy a 30K bünti.
Szerintem vannak nagyobb gondok is, mint hogy egy-egy biciklit megfújnak:
mondom ezt úgy, hogy a családban már többet is elvittek és az egész szitu
rohadtul felháborító, s az ember legszívesebben jól megverné az elkövetőket.
De szerencsére nem így működik. Megjegyzés: az én biciklim azért maradt
meg, mert U lakattal volt összelakatolva a váz és a kerék. Páromé sajnos a
kerekénél fogva volt ehhez hozzá lakatolva: vitték kerék nélkülzárt pincéből.
Szomszéd gyerek a nyerget vette le. Levágták a másik pince lakatját is, s a
100 éves Camping bringa nyergét lopták el hozzá (neki nagyobb volt a kára).Csak egy példa. Veszel egy használt rollert. Örülsz neki, mert jó áron volt...
Gurulsz békésen. Erre egyszer csak valaki fellök és ütlegelni kezd, mert az
adott roller korábban az övé volt, így felteszi, hogy te voltál a tolvaj. Szerinte
megérdemled... Na ez az önbíráskodás, amit jobb lenne szerintem elkerülni.
Ha túl jó áron volt, azaz feltételezned kellett volna, hogy lopott, akkor éppen
lehetsz bűnrészes, de ezt hadd ne a volt tulaj döntse el: nem ez a módja.Ui: 3 év egy - kisebb értékű - károkozásért lehet, hogy visszatartó erő lenne,
bizonyos személyek számára, csak ezzel 2 baj is van... Nincs annyi börtön,
és ott is etetni kell a mocskot, továbbá mi van, ha nagyobb értékű kárt okoz:
10 év? És ha gyilkol? Valamiféle arányosságnak kellene lennie: ha már csak
a kárt megtérítené, az önmagában visszatartó erő lenne. Attól, hogy ül, még
nem lesz új rollered. Ám ha ki kell fizetnie neked az új roller árát, akkor igen.
(Az egész fejtegetésnek az a rákfenéje, hogy el kéne kapni: nem a büntetés
mértéke ami visszatartó erő lenne valójában, hanem az elkerülhetetlensége.)A konkrét ügyeket kéne megoldani, és nem csalikkal új ügyeket generálni.
Megjegyzem amíg valid érv az autótolvaj szájából, hogy nem akarta ő ellopni,
csak autókázni szeretett volna, azaz "kölcsönvette", semmi nem fog változni.
Sajnos van egy mondás, hogy az alkalom szüli a tolvajt, és van akire ez igaz. -
polo493
tag
válasz DigitXT #20685 üzenetére
Autó tolvaj a legnagyobb biznisz 100 ellop egyszer elkapják és felfüggesztett, persze hogy megéri ha a törvény a bűnözőket védi 10 évet kellene kapjon nem sajnálni kell őket persze hogy nincs semmi vissza tartó erejét ha másnapra már kint van és elopja a következő 100at aki meg egy életen át gyűjti a fizetését meglopják azon meg röhögnek hogy balek a sumák meg magyar ügyesbe megoldja vagy hogy mondja az Orbán?
Már a rendőr is röhögve jön ki hogy úgyse lesz meg ez van nincs mit tenni.[ Szerkesztve ]
-
RockHaRD
addikt
Sziasztok. Újra meghalt a Kugoo S1 Plusom. Mentünk vele 600km-t gond nélkül, most pedig azt találta ki, hogy nem tölti a töltő fél percig pirosan világított, aztán zöld és kész. Azóta pedig csak zöld, a roller meg úgy lemerült, hogy meg se nyikkan. Esetleg valami tipp? Azt próbáltam, hogy áramba nem dugom a töltőt, csak a rollerbe, akkor is világítania kéne vmilyen szinten elvileg (egy videóban láttam), de meg se nyikkan. Próbáltam mozgatni a csatlakozót, meg ki is tekertem, látszólag nincs semmi csatlakozási hiba, mégsem történik semmi :/
-
DigitXT
félisten
válasz RockHaRD #20690 üzenetére
De, hidd el, az pont így csinál: a 3p mondjuk marad 1p, valamennyit
még tud menni, a töltő viszont azonnal zöldre vált, amint a BMS tilt,
hiszen onnantól nem folyik áram, és csak ennyit jelent a zöld LED.Ha kint van az akku, akkor ki lehet zárni mindenféle csatlakozó hibát
(direktben rákötni a töltőt). Feszültséget is kéne mérni az XT60-on...
Aztán ha a gyanú beigazolódott, akkor bontás/feszmérés cellánként.
(De általában, ha nincs rajta a műanyag burkolat, látszik, ha törött...)Ha fizikai sérülés nem látszik, még mindig lehet halott cellacsoport...
Ezek viszont megbuknak a feszültség mérésen. Ha viszont semmi se
mutatja a hibát, akkor bizony megmurdelhetett maga a BMS is.Én ilyen sorrendben csinálnám... Kivéve, ha garis, mert akkor gari.
Ui: természetesen a töltőt is ki kellene mérni, kijön-e belőle a delej...
[ Szerkesztve ]
-
polo493
tag
válasz RockHaRD #20690 üzenetére
ki kell venni az aksit és kimérni ahogy mondták,cella hiba lehet vagy törés a pakkban nekem is volt ilyen 3db cella volt szar benne azt cseréltem.
DigitXTaz még esetleg lehetséges hogy túl alacsonyra megy a fesz over discarged és a töltő azért tilt le ilyenkor szokták nagyobb voltos töltővel bikázni kicsit?
[ Szerkesztve ]
-
polo493
tag
válasz polo493 #20692 üzenetére
Ha over discharge van esetleg másik ugyan olyan voltos aksi pakkot vagy töltőt egyesen a akku discharge vezetékére kötni ha pl xt60 van rajta 1percre átvezetni rajta ampert ,hogy megugorjon a cellák feszültsége figyelve a akku nem melegszik-e óvatosan és utána lehet a töltő is elindul majd bms érzékeli a minimum feszt és nem tilt le.
[ Szerkesztve ]
-
generatoros
tag
válasz polo493 #20686 üzenetére
A csali egy módszer csupán, nem generál az új ügyet, hanem elvezeti a pandúrokat a bűntanyákra, orgazdákhoz és máris megoldódnak a konkrét ügyek. A fájdalmas az , hogy az egésznek olyan a kinézete, mintha engednék a haramiákat dolgozni. Csak kicsit más a téma---autorádió--- ismertem egy bandát látásból az orgazdát személyesen is. egyszer eltünt az én rádióm is kértem adjátok vissza ---fizetek is érte--- a válasz az volt nem mert azon fogunk megbukni. Bementem a yardra feljelentést tenni, mondtam az orgazda nevét , a válasza a rendőrnek az volt--- ó a Gyuri az nem olyan és , ha kitart az állítása mellett ön kerül bajba gyanúsításért. Na most akkor mi a franc van????
-
generatoros
tag
Mielőtt elfelejtem, az esést az e rollerral nem lehet megúszni??? 1 hónap után kipróbáltam a vadi új rollerom, 10 km elég is volt a bejáratáshoz 25 k/ó -val hasítottam ami azért mint tudjuk inkább 17-18km/ó, egyszercsak leszaladtam 2db lépcsőfokról, estem akkorát, hogy azóta 3 öltés van a szemöldökömben, sisak persze náne, hiszen csak próba lesz, mondtam magamnak indulás előtt. Kedvemet nem szegte a történet, ma rendeltem egy UVEX-finale visor sisakot sárga színben , egy német oldalról.
-
Peaceliker
őstag
válasz generatoros #20697 üzenetére
Lényegesen kisebb az esély szerintem megúszni, mint más járművön
Jobbulást
Amúgy xiaomi és társai nem csalnak olyan sokat sebesség ügyileg. Etwow is 1et csak 15 nél és 30 nál is. Ilyen kevésbé neves 5-800w os gépek szokása durván csalni sebességben. Gondolom jobban el lehet adni ha 40et tud papíron mint 30at"Oh my Goa'uld!"
-
Somatom
veterán
válasz generatoros #20697 üzenetére
Nem értem. Ha fölfelé lenne a két lépcsőfok, az még halványan indokolná a zakót, de lefelé két lépcsőfoktól nem kéne elesned.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
generatoros
tag
válasz Somatom #20699 üzenetére
Elemeztem a történteket én is, nem is értem , hogy történt. Boráros téren a Petőfi híd alatt van egy átjáró, a Lónyai felől kb 45°- ban közelthető meg, az út jobb oldalához soroltam, hogy minél nagyobb ívben tudjak fordulni, ne hogy gyalogossal találkozzam, enyhén rádőltem de csak éppen hogy, a lépcsőt ugye már későn érzékeltem és szerintem ezért nem a két kerékre jöttem le a levegőből, vagy a fene tudja lehet utcsó pillantban satuztam és nem is emelkedtem el így aztán előre estem. Az oldalam, térdem, bal alkarom,jobb sípcsont sérült még minimálisan, eszméletem nem vesztettem, de mégsem sikerül visszaemlékezni a pontos történésre. Pár perccel előtte néztem a srácokat a híd alatti gördeszkáspályán milyen ügyes mutatványokat csinálnak, volt köztük pár rolleres gyerek is. pár peccel később meg egyszerűen leblokkoltam. Idáig jutottam a visszaemlékezésben.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen routert?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Ukrajnai háború
- Milyen kompakt digitális fényképezőgépet?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Netfone
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest