Új hozzászólás Aktív témák
-
dzsidzsas
aktív tag
Kedves Fórumtársak. Elérkezett az idő és elegem lett az esegway 500 állandó javításából, abból, hogy a szervízből elhozva 1-10 napon belül mindig valami tönkre megy (első ugye véletlen sokadik már nagyon gyanús). Mivel kb 400 k-t költöttem el a javítására, karbantartására (ami vicc, hogy át se nézték, mert összecsúkódott a szerkezet 35km/h-nál, zakóztam egy nagyott, de még tudnék mesélni) az újabb majd 100 k -s javítási költséget (hátsó lámpa és összecsukó szerkezet csere) nem voltam hajlandó megfinanszírozni. Igy haza hoztam, másnap már el se indult pedig semmi baja nem volt haza úton (ezt hivják erős gyanúnak), hogy a kijelző, vezérlő, vagy csak egy kábel csúszott széjjel nem tudom. De szeretnék megszabadulni tőle, igy alkatrésznek eladnám, vagy aki akar vele szórakozni, szerelgesse. Alattam (100kg, 25 km/h átlaggal még most is 30km elment)Ajánlatokat privibe várom. Budapest. Kalandorok kiméljenek. Köszönöm, hogy elolvastad.
[ Szerkesztve ]
https://rollerezz.blogspot.com/
-
addikt
válasz Thunderzolee #19050 üzenetére
Akkumulátorok, súly:
Xiaomi - 8.5"-os kerekek
Essential...5100mAh 250W 20km 12kg (max 20km/h)
1S..............7650mAh 250W 30km 12.5kg
Mi 3 Lite....5200mAh 300W 20km 13kg (dobfék)
Mi 3...........7650mAh 300W 30km 13.2kg
Pro 2........12800mAh 300W 45km 14.2kg
Pro 4........12400mAh 350W 55km 17kg (10"-os)
Tömlős kerekek
Tárcsafék hátulKorábbi modellek új nevei:
M187 = Essential
M365 = 1S
M365 Pro = Pro2Segway - 10"-os kerekek
F sorozat:
F25.............7650mAh 250W 20km 14.7kg
F30...........10200mAh 300W 30km 15.1kg
F40...........10200mAh 350W 40km 15.8kg
Tömlő nélküli gumik
Tárcsafék hátulD sorozat:
D18.............5100mAh 250W 18km 14.8kg
D28.............7650mAh 300W 28km 15.3kg
D38...........10200mAh 350W 38km 16.3kg
Tömlős gumik
Dobfék hátulMax sorozat:
G30...........15300mAh 350W 65km 18.7kg
G30L.........10200mAh 350W 40km 15kg
Tömlő nélküli gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék hajtásSencor:
One 8.5"......7500mAh 350W 25km 12.5kg
Two 10".....15000mAh 400W 45km 16kgJavíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
xmad
őstag
G30 max-al vannak itt mások is?
-
addikt
-
pescara
aktív tag
-
torogyuri
aktív tag
válasz Thunderzolee #19050 üzenetére
Köszönöm mindenkitől a kimerítő válaszokat
Használtakat is nézegettem de azoknál hogy lehet belőni hogy kb. mennyi hatótávra elég még?
Ti saját magatok szerelitek a rollereteket vagy inkább szervizbe hordjátok? -
pescara
aktív tag
válasz Thunderzolee #19050 üzenetére
,,Ami a szervízhátteret illeti, ha nem noname klón rollert veszel, akkor a Xiaomi, Segway rollerekhez van alkatrész, de defekten kívül nemigen jellemző a meghibásodás."
A mi3 lite-hez allitolag meg semmi nincs. Tobb helyen is azt mondtak, hogy nyarig nem szamitanak alkatreszekre, ugyhogy addig kulonosen erdemes vigyazni ra! Cserebe sok alkatresze nem is passzol az elozo modelekkel, kijelzo, hatso lampa, fek csak par pelda, amik nelkul nagy gondban lenne az aldozat, pl. en.[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz torogyuri #19057 üzenetére
Az applikációban meg lehet nézni a cellák állapotát; illetve, h hány töltési ciklus van benne.
De nem értem a kérdésed, alig használt rollereknek az akksija is szinte alig használt.Szervizelni meg nem nagyon kell ezeket a kis rollereket. Ha agressziven mész, és folyton erőteljesen használod a féket, akkor mondjuk a tárcsafék pofáit, vagy a tárcsát értelem szerűen előbb utóbb cserélni kell, akár csak egy biciklin.
Szóval nincs olyan, h szervizbe kell hordani rendszeresen.A "nagy" rollerek az ún "foglalkozós" rollerek.
Amikor átalakíttattam 48V-os rendszerűre, akkor vittem szervizbe, azt ott csinálták meg.
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
xmad
őstag
aha nekem is az van. Sajnos nem a P hanem az E ugye az EU modell. de én átváltottam USA régióra. frissitettem egyiknap az 1.8.7-es szoftverre, így az amerikai régiósokok megkapták azt a funkciót, hogy állítható a kezdősebesség, akár 0km-re is. ami tök jó. az EU régiósok ezt nem kapták meg.. fck EU.
-
Gallmix
aktív tag
válasz Thunderzolee #18675 üzenetére
Pro 4 megjelenése, ára nem nyomja lejjebb a pro2-őt? Most, hogy javult a forint, már volt 380 alatt is van változás árazásban?
Ha külföldön akkor milyen üzletben érdemes körül nézni? (metro, praktiker, obi pl játszik? vagy hasonló?)
-
torogyuri
aktív tag
válasz Thunderzolee #19061 üzenetére
Sikerült a listád alapján 2 típusra leszűkítenem a kört:
Mi 3 Lite....5200mAh 300W 20km 13kg (dobfék) // Segway D28.............7650mAh 300W 28km 15.3kg
A hatótáv és a kerékméret miatt a D28-at választanám.
Ez a 15.3 kg súly még jól cipelhető? (mondjuk a másik is csak 2.3-al kevesebb) -
pescara
aktív tag
Tempomatot lehet batran hasznalni? ha gyakran kell belenyulni es ki-be kapcsolgat, az nem vagja tonkre? Azt sem tudom hogy mukodik:-) Ma a szokasos 8 km-es utvonalamon bekapcsoltam, kb 15% -al kevesebb akksit fogyasztott es csak kicsit tartott idoben tovabb az ut, mert nem huztam csumara azokon a helyeken, ahol lehet maxolni. Mondjuk az par 100 meteres resz, nem sokat szamit idoben, viszont sokkal kenyelmesebb volt, a buckaknal sem a gazkart rangattam.
-
Peaceliker
őstag
-
pescara
aktív tag
válasz Peaceliker #19070 üzenetére
Koszi! Logikus, kulonben minek tennek bele? Aki rollert akar venni, az anelkul is megveszi.
-
Peaceliker
őstag
válasz pescara #19072 üzenetére
Hátő... Ezen a logika mentén azért nem indulnék el
5-700 ezres gépekben olyan alja szar alkatrészeket taláni, hogy na... Pedig ez pont olyan tétel, ami semmi plusz pénz nem lenne drágább (csatlakozók, mint vessző paripám), de garis ügyeket generál.
Amúgy azért teszik bele, mert alja kínai vezérlőkben benne van és akkor az milyen már, hogy másik gépben nincs. Inkább erre gondolnék Mint az összes ledes lámpa, ami villog és sos t morzézik, mielőtt hajlandó kikapcsolni"Oh my Goa'uld!"
-
pescara
aktív tag
válasz INGJOKE #19071 üzenetére
Az nalam tul sok lenne , sokszor kellene belefekezni es akkor olyan lenne, mintha nem is lenne. De 15-el szuper volt, meg 2 stopon is sikerult atmennem, mert lattam, hogy nem jon semmi. 25 nel mar nem latsz be idoben a keresztezodesbe , vagyis ugyanott latsz be, de megallni mar nem tudsz, ha jon valami elvetemult.
-
pescara
aktív tag
válasz Peaceliker #19073 üzenetére
Hat akkor mit mondasz, hogy ez is egy plusz hibaforras es csak esszel kell hasznalni? De ha jol ertem es megmurdalna, akkor egy vezerlo cserevel javithato is? A motorhoz semmi koze? Mert ha igy van, akkor nem aggodnek emiatt, ha amugy sokkal kenyelmesebb vele igy kozlekedni az en utvonalaimon.
[ Szerkesztve ]
-
pescara
aktív tag
válasz Peaceliker #19076 üzenetére
Oks, koszi, akkor hagyom rajta
-
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #19076 üzenetére
A tempomat leginkább a pilótának tud ártani, amikor továbbra is húz
a gép, pedig nem kéne. Értem én, hogy tök kényelmes utasnak lenni.
Csak kérdem én, hogy ki vezet? Én még úgy tanultam anno motoros
oktatótól, hogy nagyon gyorsan bele lehet halni, ha a motor visz, és
nem Te viszed a motort. Értsd, mindig kontrollban kell maradni. Oké,
egy pálcika <25 km/h-nál nem motorkerékpár (és nem is SMKP!), de
ha már mérgelődtem egy sort azon, hogy micsoda dolog az áldozat-
hibáztatás, akkor hadd árnyaljam, hogy aki a tájat nézi tempomattal
és pofára esik egy kátyúban: maga kereste a bajt? Vagy mikor épp
meg tudna állni a kereszteződés előtt, de a reakciókésedelem miatt...
(És ez nem kitalált dolog... Két fajta rolleren nem jó a tempomat: ami
nagy, tehát relatíve erős és gyors, illetve ami kicsi. Pl. nincs rajta még
mechanikus fék sem: nem egyszer volt hogy bicikliúton elémtoppant
egy gyalogos, ha tempomatos lazaság van, abból gázolás lett volna.)Ui: az M365 es G30 szerintem kivétel: egyik sem akkora erőgép, hogy
nagyon meglóduljon, cserébe van mechanikus fék, ami azonnal lelövi
a tempomatot. Ha az ember fékkészenlétben megy, úgy biztonságos.[ Szerkesztve ]
-
xmad
őstag
válasz bkiky01 #19067 üzenetére
Én úgy vettem észre hogy jobb lett az indulási nyomatéka az 1.7.13 hoz kepest.(akkor még EU régión voltam) Az nagyon szar updatevolt, lehalabbis nálam sokkal gyengébb lett mint az elötte lévo fw-vel. Most nem tudom hogy mindegyik 1.8 -as szoftver ilyen vagy csak amit az amerikai régió kapott meg, de nálam ez határozottan jobb lett
-
veterán
válasz DigitXT #19079 üzenetére
Ugyan úgy ahogy autóval olvasni kell a forgalmat, ha narancsra vált a lámpa, akkor ha messze vagy nem nyomod tovább ott se a gázt. Én 25 tempomattal ha látom hogy meg kell állni simán húzok még egyet rajta és a 3-asra állított motorfék simán megáll kb 15-20 méter alatt. Szóval olvasni kell ezzel is a forgalmat, hogyha a buszos vagy autóst nem érdeklő, hogy a biciklisávba elsőbbséged van és ő bekanyarodik eléd, tudj reagálni. A kocsival is ahol lehet tempomattal megyek, olyan rollert/autót sosem vennék amibe nincs.
Persze 25-el hatalmasat lehet esni, de én eddig még nem próbáltam, de ami késik nem múlik. -
őstag
-
őstag
válasz INGJOKE #19084 üzenetére
Most jó idő van, azért. Bár én esőben nem használom, és nem is nagyon érdekel, hogy a roller mennyire ellenálló. Vagy mennyire nem.
Szerk.:
Jah meg nem ilyen terepen gurulok vele, csak a kép kedvéért álltam oda félre. Ilyen helyen hamar retkes lenne.[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
válasz INGJOKE #19086 üzenetére
Igen, mondjuk amikor millió falevél van a földön, amire korábban ráesett az eső, de árnyékos részen van. Na az sem éppen ideális. Sokszor még napok múlva sem ebben az időszakban.
Rendszeresen nézem az időjárást a kutya vagy a gyerek sétálgatás miatt is. Szerencsére 99% -ban bejön, amit írnak. Legalábbis akkor, ha egy nappal előtte este nézem. Vagy indulás előtt. Samsung saját alkalmazást használom.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
PociAti
senior tag
válasz pescara #19068 üzenetére
Igen, a tempomat az egyik legjobb dolog a rolleren. A másik a szoftveres testreszabhatóság, ezért én a tempomat bekapcsolási idejét levettem 3 másodpercre.
Abból kell kiindulni, hogy a tempomat mindig aktív és akkor nem lesz meglepetés. Ehhez nagyon könnyű hozzászokni, kb. az első út során rögzülhet az a szokás. Engem egyszer sem tréfált meg. Viszont az egyik kezed nagyjából felszabadul, tudsz vele jelezni.De az igazi élmény, hogy nem kell a sebesség tartásával bíbelődni.
A kényelmes utazósebességet én 19 km/h-nál érzem. Bármikor amikor vakon lövöm be magamnak a kényelmes utazási sebességet, szinte mindig ennyit mutat a kijelző.
-
veterán
válasz PociAti #19088 üzenetére
Lehet csak én vagyok béna, vagy rossz az út sok helyen, de én a roller egy kezes irányítását életveszélyesnek tartom. Mondjuk nem vagyok rutinos kb 200-300 km-t tettem meg rolleral, de ha érzem hogy rezeg az AW akkor se nézek rá max piroslámpánál, vagy ha meg kell állni valamiért.
-
DigitXT
félisten
válasz INGJOKE #19082 üzenetére
A hirtelen változó szituáció a probléma, nem az előre látható dolgok.
Kocsiban általában akkor sincs baj, ha beleállsz a fékbe egy ilyennél, mert
elesni nem lehet vele, max. megcsúszni, de amúgy már lassan mindenben
is van ABS. Két keréken ez kicsit másképp működik... Az autós tapasztalat
nagyjából semmit nem jelent itt, max. ahogy írod, a forgalmat látod át...Mint írtam, a passzív sofőr a probléma. Aki nézelődik és majd későn fékez.
Az a 15-20 méter még istenes, ha van előtted annyi és ráérsz kigurulni.
(De mondjuk egy Kugoo S1, aminek 20 méter a fékútja, 25-rôl, és a hátsó
taposó féken kívül nincs rajta semmi mechanikus, hát azon nézelődni...)De mindenki másképp csinálja. Nekem sajna egyik gépjárművemben sincs
ABS, de tempomat sem. Motorkerékpáron gyakorlatilag nem létező dolog,
autóban pedig hosszú szakaszokon lehet relevanciája: városi forgalomban,
ahol állandóan változnak a körülmények, szerintem pont semmi értelme.
(Természetesen a tempomatról beszélünk, ABS nagyon is kéne nekem is...)Ui: pont leírtad a fékkészenlét fogalmát, amikor már eleve készülsz (!) arra,
hogy fékezni kell majd, és nem csak akkor kezdesz kapkodni a fékkar után,
amikor érzékeled, hogy egy buszos/autós elédkanyarodik 1 mp-en belül.
(Az az 1 másodperc pontosan 7 méter, ha továbbra is 25 km/h a tempód...)Te nem vennél olyan autót/rollert, miközben a kettő tök más kategória.
Nade próbálj meg olyan motort venni amiben van: kíváncsi vagyok mi lesz.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz DigitXT #19091 üzenetére
Ez már nagyon off és nem is vagyok otthon benne, de a sport motorokon nem marad ott a gázkar ahova állítod? (Kvázi tempomat)
quadozni is szoktam ott is ha elengeded a “gázkart” (fűnyíró effeket, egy óra alatt mindig beáll a hüvelykujjam) az is lassul szerencsére, ha leessel meg is áll.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz INGJOKE #19092 üzenetére
sport motorokon nem marad ott a gázkar ahova állítod?
Hogy mi? Medve anyám... Ráadásul sportmotorokon.
Amúgy messze nem akkora OFF kétkerekűek vezethetőségéről
diskurálni, mint autós tapasztalattal elmagyarázni a rollerezést.Ui: természetesen nem. Rugó húzza vissza alaphelyzetbe.
Erősebb sportmotoron még csak hirtelen elengedni se szabad
a gázkart kanyarban, úgy megfogja a motorfék hogy kicsúszik.
De szerencsére egy nagyobb roller sincs ennek közelében sem.
Inkább SMKP környéke, a kicsik meg inkább kerékpár: mondjuk
az rohadt kényelmetlen lehet, hogy folyton pedálozni kell.Szerk: nekem quados tapasztalatom nincs... Milyen hüvelykujj?
Nem rendes gázmarkolat van rajta? Fűnyírón is fogni kell, mert
alapvetően érintené a tepsi épséged, ha elszabadulna a cucc...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz INGJOKE #19096 üzenetére
Az 1600GT egy túra motor. Nagyjából annyi köze van a városi használathoz,
mint a Rionnak a járdázáshoz. Elvetemültebb túrázok hekkeltek mechanikus
tempomatot, mert végeláthatatlan egyenesben lehet kényelmes. (Valószínű,
hogy erre az igényre válaszul jön a szenzoros, okosított verziója: nekik, oda.)De nézz bele ebbe a videómba: hányszor lenne hasznos a tempomat? Tízes
skálán mondjuk adnék rá egy nullát. Ha beállnék a dugóba adaptív, radaros
tempomattal, akkor miért ülnék motorra? Ha már a "tepsiépségem" kockára
teszem, legalább nyerjek valamit. Ne tartson 45 percig nekem is az utam.
Hasonló útvonal, felgyorsítva: látszik/hallatszik, hogy folyamatos a változás.Rolleren addig fasza, amíg egyedül vagy a bicikliúton, kényelmes 25 km/h...
Amint ott is megnő a forgalom alkalmazkodni kell. Szenzor meg ugye nincs
benne, szóval onnantól kiderül, hogy kénytelen vagy végig figyelni. Okés, a
hüvelykujj gázkar kényelmetlen, nem jól adagolható, megértem. Viszont kb.
semmiből nem áll egy rendes gázkart rakni rá. Nagyobb rolleren különösen
ajánlott, mivel konkrétan balesetveszélyes, ha összevissza ugrál a gáz jel.Ui: de megértettem az üzenetet, kiszálltam a témából, senkinek nem akarok
semmi rossz tanácsot adni. Véleményem tartom. De amíg nem engem gázol
el egy idióta a bicikliúton a beragadt tempomatjával, addig nekem nem fáj...
Amúgy gondolkodjunk el, miért vették ki az EU modellekből; biztos mert tök
fasza, semmi kockázata nincs. Vica versa a 25 km/h is kiüthető, hiszen simán
tud a legtöbb roller hardveresen 30 km/h körül menni, miért jó ez a 25?[ Szerkesztve ]