Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
-
Anaconda
tag
válasz PociAti #18785 üzenetére
Girtelen az az ötletem támadt, hogy 3D nyomtatott tartókat lehetne csinálni és 2db parkside akkut rá lehetne pattintani a kormány szárára és erről menne, melóhelyre be tudom vinni az aksikat, de a rollert nem lehet bevinni. Plusz kap egy BMS emulátort. De ennyi erővel már nagyobb akkut is vehetek bele...
A Pro akku egy az egyben belemegy? Ha igen honnan érdemes 7200Ah-sat venni? Asszem NE1003-H a típusa. -
DigitXT
félisten
válasz Somatom #18801 üzenetére
Nem te babusgatod, hanem a BMS. Annyi, hogy a fizikával kár vitatkozni:
ha tényleg, csutkára tele van, nincs hova mennie az energiának, és így nem
fog fékhatás kialakulni. Egy roller kijelzőnek szíve joga 100%-ot jelezni picit
kisebb feszültség esetén is. Eccerű felhasználót nem érdekli a fesz: menjen!Ui: előfordulhat, hogy fékezéskor még feljebb engedi a feszültségét, mint a
töltés normális* befejezésekor, egyszerűen azért, mert a lehető legrosszabb
megoldás teljesen fék nélkül hagyni a pilótát, amikor az nagyon kéne neki...
(Egy kis túlfeszültség még talán belefér, akár élettartam csökkenés árán is.)*: sérült akku esetén, ha egy cellacsoport feszültsége nagyon megszalad, a
BMS babusgatásának hála nem gyullad rád a garázs. És ettől még jelezheti,
hogy jóllakott teljesen, lehet vele menni. (Azért ha nagy a baj, hibaüzenetet
dob szerintem, mivel javítás nélkül nem csak a hatótávolság csökkenés fájó:
gyönyörűen ki lehet nyírni a cellákat is, aztán persze lehet új akkut venni.) -
glaci
őstag
Ma jobb idő van, végre ki tudtam próbálni ezt a G30 -at.
Egyelőre minden a gyári beállításon volt, így a visszatöltés nem tudom, hogy be volt-e kapcsolva és ha be, akkor min állt.
Első és legfontosabb tapasztalat: most már értem, hogy az emberek miért akarnak egyre nagyobbat, meg gyorsabbat.
Gyárilag ECO -n állt, így indultam neki az első utamnak. Kb. 150 méter után, már felraktam D -be, mert idegesítően lassúnak éreztem. Aztán nem mentem még 1 kilométert sem, már S -be raktam, mert a 20 is uncsi volt. Aztán így, hogy nem kell érte megdolgoznom egy idő után már a 25 sem tűnt valami túl nagy sebességnek. (Pedig bicajon tökéletesen meg szokott felelni, amikor tekerem a pedált, érdekes ...)
A rugózás hiánya eléggé érezhető. (Főleg, amikor nagyon sz@r az út.) Emiatt félek is, hogy egyszer letöröm a kormányt. (Bár elég masszívnak tűnik, de én meg eléggé nehéz vagyok.) Apropó nehézség. A 100 kilómhoz képest azért egész jól elcipelt. Még fűben, emelkedőn is meglepően jól vitt.
A gázkar S -ben kicsit furcsa volt. Kielemezve arra jutottam, hogy valószínűleg nem csak a bevinni kívánt energia mértékének megadására szolgál (mint, ahogyan azt gondoltam), mert ha totál lenyomtam, akkor tarotta a 24 - 25 km/h sebességet szépen egyenletesen, de amint egy picikét is feljebb engedtem rögtön erőteljesen lassult és egy alacsonyabb tempóra állt be. Mindezt sík úton. Tehát kb. olyan volt, mintha a kívánt sebességet állítottam volna egy tempómat lejjebb. Ráadásul ha teljesen felengedtem (elengedtem) a gázt, akkor jóval kisebb lassulást produkált, mint ilyenkor, mikor csak picit. Viszont emiatt, ha kicsit beremegett az ujjam, akkor olyan rángatós (ideges) volt, de azért meg lehetett szokni. (Meg persze mikor rájöttem, hogy mi okozza, akkor utána már jobban vigyáztam.)
No mindegy, majd igyekszem még jobban megfigyelni meg kitapasztalni a működését.
A féknél nem tűnt fel különösebben kis fékezésnél a motorék munkája. (A kicsi gáz visszavételes dolog eserén sokkal agresszívebb volt a lassulás érzés.) Persze előrelátó használattal mindenhol szépen meg tudtam álni, de tesztelnem kell még, hogy ne egy valós vészhelyzetnél érjen majd meglepetés.
Hirtelen fékezni nem szabad, mert az első fék miatt, ha nem dőlök hátra, akkor előre billen, ezt megtapasztaltam már. Meg azt, hogy szlalomozni nem könnyű vele. (3 labirintus átjáróból egy alkalommal sikerült rendesen átmennem. Egyszer nem sikerült, egyszer meg inkább megálltam.)
Összességében azért tetszik. Igyekszem majd jól kiismerni és hozzá szokni. Lecserélni pedig nem fogom nagyobbra, mégha lassúnak is érződik, inkább megszokom. (Nem szeretnék egy rolleren meghalni ...)Köszi még egyszer mindenkinek a segítséget.
Remélem nem gond, hogy írtam egy kis élmény beszámolót!Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)
-
pescara
aktív tag
válasz Peaceliker #18798 üzenetére
Pedig nekem tele akkunal kb 0 motorfek van, 90% alatt kezd erezheto lenni.
-
PociAti
senior tag
válasz Peaceliker #18809 üzenetére
A Xiaomi rollereket legfeljebb 100 kilós emberekre tervezték, és normál gyorsulás mellett adott erősségű áram folyik át a vezérlőn.
Amikor egy 120 kg-os ember lejtőn belendül, és hirtelen nagyot fékez, akkor a visszatáplál energia nagyobb lehet a gyorsításkor leadott energiánál. Vagy ha nem is nagyobb (mert a mechanikus féket is le kell vonni belőle), de jellege, hirtelen megugrása gondot okozhat.Kb. másfél éve beszéltünk róla először itt, hogy custom firmware esetén az energia-viszatáplálás értékét a gyári érték alá tanácsos beállítani. Pont a rendszer károsodásának elkerülése végett. Gondolom voltak akik saját kárukon tapasztalták meg.
[ Szerkesztve ]
-
glaci
őstag
válasz DigitXT #18812 üzenetére
Érdekel is és nagyon szépen köszönöm amiket írtál!
Én az a típus vagyok, aki szeret a dolgok mögé nézni és kielemezni, hogy mi miként működik és miért van úgy, ahogyan.
(Ez az elemző hozzáállásom igaz a technológiai dolgokra és akár egy bekövetkezett eseménysorozat utólagos jobban megértésére is.)Viszont Somatom barátős hasonlata ettől függetlenül még tetszhet. Sőt, a Nőknél tapasztalatom szerint ez nagyon is így van. A legtöbbjük egyáltalán nem szeretné kielemezni a dolgokat és ha Te mégis megteszed abból csak baj van. (Legalábbis nekem ilyen nem igazán pozitív tapasztalataim vannak velük.)
Elnézést kérek, ha megbántottalak!
Még egyszer:
Köszönöm, amiket írtál! Érdekesek és hasznosak voltak számomra!
Ettől függetlenül Somatom hasonlata is nagyon tetszett.
(Egyébként Ő is oda rakta a teli szájjal vigyorgó szmájlit, feltételezem nem véletlenül.)Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)
-
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #18809 üzenetére
Azért, mert ha gyorsabban mész, akkora a BEMF. Amit idéztem, hogy
a Kugoo eldobta a féket, és 45V-ot látott a kijelzőn, az már pont ilyen...
És nem kell hozzá sokkal gyorsabban mennie. (Teli gázon nem is megy.)
Ha hagyod gurulni (gáz nélkül), akkora feszültség keletkezik, vagy még
nagyobb... Nem kell hozzá fékezni sem. Csak gyorsan forgatni a motort.
(Amikor aktívan hajtod a motort, az adott esetben fékezést jelent neki.)glaci: el lehet viccelni a dolgot, csak akkor kár belemenni a fizikájába.
[ Szerkesztve ]
-
glaci
őstag
válasz DigitXT #18814 üzenetére
Én nem vicceltem!
Somatom viccelt és nagyon tetszett, mert én tényleg ezt tapasztalom a Nőknél. (Meg egy csomó embernél egy csomó témában, hogy jobb, ha nem elemzem, mert csak gond van belőle.)
Nem tudom elégszer hangsúlyozni, hogy részemről ez a tetszés nem Ellened szólt !!!
Neked nagyon hálás vagyok az információkért!Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)
-
Iludka
tag
Sziasztok. Melyik lehet a jobb vásárlás, azonos áron:
Xiaomi Mi Electric Scooter Essential
Segway Ninenbot F25E
Fő szempont számomra, hogy roszabb utakon is melyik a kényelmesebb!?
Illetve melyiket látjátok jobb,erősebb összeszerelésnek? Köszönöm a sgítséget előre is!
-
-
-
dani993
senior tag
Na ne csináld
Kaabo Mantis King GT-n 5 fokozatban állítható az e-fék, és minden sebességfokozatnál külön meg tudod határozni, hogy melyik érték legyen...
Te szerintem az elektronikus ABS funkcióval keverted össze, az valóban csak on-off, de inkább off, mert tök haszontalan
-
Peaceliker
őstag
válasz dani993 #18823 üzenetére
Akkor rosszul néztük. Pedig ott nyomogattuk, de az is igaz, hogy csak futtában. Warriornál (és mantis nál is) eabs nek írja a manual de az sima efék on-off... De gyilkos, szóval off
Na de ha tudja azt az 5 fokozatot, amit szerintem jogosan elvár az ember, akkor lehet majd idővel váltok olyan vezérlő - kijelző párosra... Bár annyiból kijön egy flipsky 75100 is
Na de odébb van az még... Egyelőre tűnjön el az e10... Korai volt az örömöm a csati cserével. Most ritkábban dobja, de legalább be sem tudom határolni mire
Mindegy, úton pár alkatrész, majd jól kisakkozom mi a kínja... Sajnos nagyon tetszik a gép, így eladás tuti nem lesz, pedig gyorsan fel tudom durrantani magam az ilyesmin és ilyenkor jön a gép csere"Oh my Goa'uld!"
-
Iludka
tag
Xiaomi rollernél a km korlátozás feloldásával ugrik a Garancia, vagy vissza állítható utánna full gyárira?
-
PociAti
senior tag
válasz Iludka #18825 üzenetére
Xiaomikra nagyon nem jellemző a garanciális időben garanciális jellegű meghibásodás, de ez nem válasz a kérdésre, de jobb az elején leszögezni.
Melyik típusról van szó, vagyis specifikusabban feltéve a kérdést milyen firmware verzió van most rajta?
Régieknél egyszerűen vissza lehetett tenni a gyári fw-t, de ha jól mondom, akkor a BLE157 óta már nem megy simán BlueTooth-on keresztül a hackelés, St-Link v2 adapterrel fizikailag rá kell csatlakozni a rollerre. (Vannak erre szakosodott szerelők.)Tehát visszaállítható.
És ha rejtve valahol marad is nyoma, én még nem hallottam olyan esetről, hogy valakinek visszaállított fw ellenére elutasították volna a garanciális ügyintézését. (Mint az elején említettem már, ez önmagában elég ritka jelenség.) -
pescara
aktív tag
válasz Peaceliker #18809 üzenetére
Gondolom modell fuggo is, lehet, hogy az ujaknal mar jobb a helyzet.
-
pescara
aktív tag
válasz DigitXT #18814 üzenetére
Ha peldaul full toltessel olyan utvonalon indulok, ahol sok a lejto, akkor erdemes a visszatoltest a legkisebb fokozatra tenni? Vagy ha nem erzek semmi motorfeket akkor mindegy? Es azt honnan lehet tudni, ha tul sokat tolt vissza? Van valami hibauzenet? Bocs, ha tul sok egyszerre
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz pescara #18829 üzenetére
Ha nem érzel motorféket, akkor mindegy: jelenleg csak az asztalon tudtam
tesztelni, és ha a töltőről ment a teszt (ami NEM tud áramot felvenni), csak
ilyen minimális nyekkegést okozott, semmit nem fékezett a motoron, hiába
volt maximális erősségre rakva... Ellenben akkuról leugrott az asztalról, úgy
megfogta. (Ugyanez élesben simán 10-15A visszatöltést jelentett, ami elég
sok lenne, ha valami picike akku hajtaná a gépet, de anno is 2x22Ah volt.)Abból lehet baj, ha akkor is határozottan fog, amikor tele van az akku. Max.
akkufesz esetén nem szabad működnie a régen féknek, ezt diktálja a fizika.
Ha mégis működik, ott valami túlfeszültséget fog kapni, így eldurran idővel.Szerk: ha túl sokat tölt vissza, nagyon megszalad a feszültség. Bármi, ami
4.2V/cella fölött van egészségtelen az akkunak: a vezérlőnek kell figyelnie.
És egyben tudnia, hogy mekkora akku van rajta, feltéve ha több módja van.
Pl. A Kugoo S1 ment 48V módban, meg gyárilag, 36V módban is. Elvileg a
magasabb feszültségű akkuval lejtőn is nagyobb sebességről tud fékezni.
(Jó, hát a Kugoo nem a legjobb példa, mert az abszolút nem volt regen.)Szerk: ami tempó 45V feszültséget okozott, így sok volt a 36V akkunak, az
egy 48V akkunak sima liba. Viszont ha a BMS túlfeszültség miatt leválaszt
akkor már csak a BEMF tartja életben a vezérlőt/kijelzőt onnantól necces...
Csak a rövidrezárós stratégia segít, ahhoz nem kell az akku... Regen: kizárt.
(Jártam úgy, fordítva, hogy a gyenge/hibás akku egyik cella csoportja miatt
kapcsolt ki a vas, viszont olyankor egy ráfékezés még pont életre keltette...)[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
válasz Iludka #18827 üzenetére
Az általad belinkelt kód az SKU, a kereskedelmi termékazonosító.
Abból leginkább csak az derül ki, hogy Xiaomi Mi Essential Lite rollerről van szó.
Az idő előrehaladtával egyre frissebb firmware-rel kerül ki a gyárból, de nem mindegy melyikkel. Illetve mondjuk a gyári applikációval te is tudod frissíteni azt.Annál sokkal hasznosabb az m365 Dashboard app, megéri feltenni, ez kiírja milyen FW verziók vannak. Pl:
ESC Firmware Version: 0623
BLE Firmware Version: 0132
BMS Firmware Version: 0128.
Ha a BLE 0155 fölött van, akkor válik komplikáltabbá a helyzet. -
pescara
aktív tag
W 40 spray-vel erdemes idonkent fujkalni a mozgo alkatreszeket ? Ha olyan helyre kerul, az elektronikanak nem baj?
-
pescara
aktív tag
válasz Peaceliker #18835 üzenetére
Ok, koszi.
-
Aaron14
őstag
Sziasztok!
Ti használtok sisakot rollerezéshez? Állvédősön gondolkozom, de nem tudom az pl. nyáron mennyire lehet kellemetlen. Van esetleg valami ajánlás?Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
DigitXT
félisten
válasz Aaron14 #18837 üzenetére
nyáron mennyire lehet kellemetlen
Elhiszed, hogy sokkal kellemetlenebb, amikor műfogsort kell gyártani milliókért?
Biciklis sisak ajánlott, ha tempósan mész (és fontos az arcod épsége): full face.Ha csak lépésben közlekedsz, azt meg lehet úszni nélküle... Én is estem párat
mindenféle sisak nélkül (15 km/h körül), semmi bajom nem lett. De 36 km/h-nál,
mikor kitört az első kerék, hát megfejeltem az aszfaltot: a sisak mentett meg.Amúgy egy könnyű biciklis sisak egyáltalán nem kellemetlen, sőt, a napellenző
kifejezetten hasznos, ha szemben közlekedsz a nappal: reggel, vagy délután.
(Vannak plexis verziók, beépített napszemüveg, stb. de az már picit overkill ide.)Az igazán nagy vasakra meg nem hülyeség felvenni a motoros sisakot, mert ott
abszolút motoros tempóról lehet esni, ha valami nem adja ki. Az már nem játék.Ami kellemetlen, az inkább a motoros egyéb felszerelés a rolleren. Pl. térdvédő.
Motoron ülsz, ott annyira nem zavar, rolleren viszont rugózol lábbal. Na most én
is ilyen "megfontolásból" nem vettem fel térdvédőt anno, oda is vertem a térdem.
Szóval az még kellemetlenebb, mint egy könnyű biciklis bukó, de néha kellhet...Ui: a linkelt sisak anno csak 22800 Ft-ba került. Ennek alig 2 éve... Szomorú.
Most meg 8400-ba fájna csak napellenzőt cserélni, ami eltört az esésemkor.
Amúgy azt mondják, hogy esés után a sisak kuka, mert ahol leért, és zúzódott
belső szerkezet, ott legközelebb nem fog védeni. Ilyen szempontból szerencse,
hogy csak a napellenző ért földet, mert a héjszerkezet elvileg nem sérült...
Motoros sisakban is estem egy olyan low-side-ot anno, hogy nem ért le a sisak.Szerk: természetesen pofára esésnél az állvédő is dolgozott. De mivel ott nincs
zúzódó réteg, mint a héjban, az max. eltörni tud... Simán lehet, hogy megreped
ha akkorát kap, és legközelebb nem véd, de úgy tűnt, egyben van. (Használtam
még párszor napellenző nélkül is. De tavasszal lehet, hogy inkább cserélem.)[ Szerkesztve ]
-
M3aN
senior tag
Sziasztok!
Van egy Xiaomi Scooter Pro 2-m és eléggé meguntam, hogy valamelyik szoftverfrissítés után az eszköz annyira védi az akkumulátorát, hogy kb 40%-os töltöttség alatt alig ad le teljesítményt. Garanciám már nincs, milyen utólagos megoldás létezik, hogy ne kelljen 40%-on töltőre raknom ha szeretném hamarabb elérni a 25km/h-t mint 50 másodperc?
Köszi! -
DigitXT
félisten
válasz gergo5991 #18839 üzenetére
Több, mint 10 éve motorozom, de még csak nem is hallottam ilyenről...
Mármint F1-ben van ilyen, de még motorversenyzőkön is csak a púpos
bőrruha látható, nem tudom arra gondoltál-e: versenypályára elmegy...
Utcán szerintem nem jellemző a full bőr. (Oké, láttam olyan Dualtronos
videót aki 70-nél csúszott ki, és ilyen cuccban* semmi baja nem lett.)*: értelmesebb sebességnél meg lehet úszni utcaibb jellegű (motoros)
ruhában egy esést, amitől nem véd (semmi), az a becsapódás. Sajnos.
(Gondolom a kulccsont törés is becsapódások következménye inkább,
ahol az még a kisebb baj volt, hogy eltört, de mit kapott a feje közben.) -
M3aN
senior tag
válasz Peaceliker #18842 üzenetére
Költői túlzás az 50mp, de legalább fele annyira gyorsul mint jobb töltöttségnél.
-
Aaron14
őstag
válasz DigitXT #18838 üzenetére
Én 25 km/h-val közlekedem. Nem tudom, ennél a sebességnél mennyire indokolt egy full face. Amúgy szinte 99%-ban ugyanazokon az útvonalakon járok, szóval már ismerem a terepet. Eddig egyszer zakóztam a két év alatt önhibámból, mikor a nyirkos úton túlságosan is bedőltem.
Ha mondjuk 25-ről lemennék 20-ra, azzal mennyivel csökkenten a súlyosabb sérülések kockázatát?
Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
-
DigitXT
félisten
válasz Aaron14 #18844 üzenetére
Rollernél viszonylag gyakori eset, hogy az első kerék elakad,
és a pilóta a gyönyörűen átrepül a kormányon. Na ilyenkor a
kezdősebesség marginális szerepet kap, a leérkezés kb. tök
ugyanannyi idő, és ugyanolyan függőleges sebességű lesz...Márpedig, ha aszfaltba harapsz, teljesen indokolt a full face.
(Aki erre azt mondja, bagatell, még nem próbálta ki élesben:
mi több, még azt is mondhatja, hogy nem tervezi, hogy esik.)UI: nem vicc, megtörtént: én erre csak annyit tudok mondani,
ha tudtam volna, hogy esni fogok, akkor inkább el se indulok.
A versenyzős példa arra jó, hogy még ők is eshetnek rosszul,
pedig elvileg nagyon tudnak. Amúgy bele-belenyalnak akár
70 km/h-ba, azért van rajtuk bőrruha. De kis tempónál is oda
lehet rendesen csapni a fejet: arcot, vagy tarkót? Mindegy is.
Sima bili sisak csak az utóbbi ellen véd. Az arcod, állad nem.Nyilván a verseny extrém példa: nem sokan járunk 2x6000W
teljesítménnyel. De mikor repülsz, tökmindegy miről indultál![ Szerkesztve ]
-
Peaceliker
őstag
Ha már bukó a téma.
Nekem oneil sierra adventure sisakom van.
Ilyen :És mocskos mód párásodik 10 fok alatt vagy tán picit fölötte is.
Szerintetek ha télen leveszem a plexit és felveszek egy cross szemüveget(talán bele fér) , az jó lehet? Vagy az is párásodik télen?/pinlock ot csak a v2 höz találtam, ez már régi sisak /
[ Szerkesztve ]
"Oh my Goa'uld!"
-
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Netflix
- Formula-1
- Windows 11
- Windows 10
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- További aktív témák...