Új hozzászólás Aktív témák
-
Peaceliker
őstag
Skacok! Nincs valakinek véletlen kölcsön egy pár fékbetét xtech hibrid fékhez? úgy értem, hogy elküldi nekem ami van és rendelek neki egy másikat alirol a címére
Állandóan beteg az egész család negyedik hete és már látom, ha ők rendbe jönnek én leszek szarul, szal egyszerűen nem jutok be Pestre venni. Termék árát (ami itthon amúgy 3-4x es, mintha kintről venném) spur vagyok postára fizetni pluszba"Oh my Goa'uld!"
-
PociAti
senior tag
válasz Casseius #18965 üzenetére
A telefon és az elektromos roller akkumulátora között jókora méretbeli különbség van.
Ha egy átlagosan zsúfolt szerelvényen, félúton két állomás között gyulladnak ki egy telefon akkuja, az lényegesen kisebb kellemetlenséggel járna. Az még talán a pont elviselhető kategória, de e-roller esetében ezt a szintet már bőven átlépné. És ez a lényeges különbség a két eset között.A videókat elnézve egy roller akku másodpercek alatt rengeteg füstöt enged ki magából, és elég durván ég, illetve sorban robbannak be a cellák.
Ebben a YouTube videóban bemutatják a különböző akkumulátorok égését: mobiltelefon, ecigi, powerbank, laptop, e-roller, e-bike, stb.
Az e-rolleres eset itt van külön, egy 22 másodperces videóban.
Továbbra is kitartasz az álláspontod mellett, és próbálod elhülyéskedni az egészet?
-
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #18968 üzenetére
Van egy pár...
-
Casseius
tag
válasz PociAti #18969 üzenetére
Annak az esélye hogy egy roller aksija álló helyzetben, kikapcsolva, nem töltve belángol, nagy vonalakban 1 a milliárdhoz lehet az esélye. Az ilyen videok meg kszinte kizárólag az ócska gyakorlatilag már nem is gyártott lipo aksis és vagy tákolt matuzsálemekről készülnek.
A bagatelizálásban meg amúgy sem hiszem h túltehetnék néhány dolgon amit mondtál
https://www.facebook.com/groups/376185912505485/search/?q=prohardver[ Szerkesztve ]
Don't Worry, Be Happy
-
Revolit
senior tag
válasz Casseius #18971 üzenetére
Akku tűztől azért én is fosok egy kicsit, de amennyire én tudom, ezek lehetnek a tűz okai:
- Beázás
- Rövidzárlat - akár alaplapon vagy BMS-en (ez lehet első pont miatt vagy egyéb fizikai sérülés, gyártási hiba)
- Nem megfelelő töltő használata - de itt BMS-nek meg kéne védenie akkupakkot (már ha van BMS ugye)Szóval monszun esőzés után én átnézném a gépet, illetve sosem töltöm éjszakára vagy úgy, hogy ne lennék otthon. Többet sajnos nem tudok tenni. Ja, még egy dolog: nem veszek kínai cellás akkupakkot. Samu vagy LG. Nem tudom, lehet a kínai cella se gyullad be nagyobb eséllyel, de na...
Szerk.: Még egy fontos pont: esetleges esés után meg kell nézni, akkupakk sértetlen-e
[ Szerkesztve ]
-
Geree
senior tag
sziasztok!
70mai air comressor lite-ot próbálta már valaki rollerhez? (Xiaomi pro 2) Mennyire másabb, mint az akksis Xiaomi 1S kompresszor? Ezzel is fel lehet fújni minimális veszteséggel az első kereket?
Ha nem, a Xiaomi 1S miben más / mitől lehet annyira jobban használni? Úgy tudom mindegyik csavaros megoldás...a friend in need is a friend indeed
-
PociAti
senior tag
válasz Casseius #18971 üzenetére
"1 a milliárdhoz"
ez a szám eléggé légből kapott."szinte kizárólag az ócska gyakorlatilag már nem is gyártott lipo aksis és vagy tákolt matuzsálemekről készülnek."
Akkor a földalatti bejáratánál legyen erre külön képzett személy, aki átvizsgálja a rollereket, és csak a gyári állapotú, sérülésmentes rollereket engedi le? Mert azoknál a fenti arányszám már gondolom nem működik.Mert az eredeti állapotú, normál gyártótól származó roller esetén a felelősséget talán át lehet tolni rájuk, de egy szoftveresen és hardveresen módosított roller esetén ez már kevésbé működne. Kellően sok elrettentő képet látni nem megfelelő minőségben készült kisipari akkucsomagokról, amik nem állták ki az idő próbáját.
Facebookot inkább hagyjuk, mára már az internet se**lyukává vált. (Nálam le is van tiltva, fogalmam sincs mit linkeltél.)
-
Casseius
tag
válasz PociAti #18975 üzenetére
"Akkor a földalatti bejáratánál legyen erre külön képzett személy, aki átvizsgálja a rollereket, és csak a gyári állapotú, sérülésmentes rollereket engedi le? Mert azoknál a fenti arányszám már gondolom nem működik."
Miért a városok bevezetőinél áll külön személyzet aki ellenőrzi az autók, motorok, buszok kifogástalan állapotát?
(És itt remélem nem akarsz a 2-4 évente szó szerint egy kis apróért megvehető műszakival jönni)
"ez a szám eléggé légből kapott."
Világviszonylatban is csak pár ilyen eset történt, MO-n pl nulla 4-5 év alatt.
Ha ezt hozzá méred hány e-rollert adtak el itthon vagy világszerte, nevetségesen magas számot fogsz kapni.Don't Worry, Be Happy
-
-
PociAti
senior tag
válasz Casseius #18977 üzenetére
Úgy tűnik nem sikerült különbséget tenni kétféle tűzeset között:
- a szabad levegőn haladsz a rollerrel (vagy állsz mellette), majd az lángra kap;
- föld alatt egy zárt, átlagosan zsúfolt szerelvényben kap lángra ugyanaz az eszköz, és nincs hová menekülni előle.Mert a te autós példád, hogy a város bevezetőinél ellenőrzik a járművek állapotát az elsőre példa, pedig pont a második esetről volt szó. Ott jelenthet különösen nagy problémát.
És ez miért olyan fontos? Mert ez volt az alapvető felvetés a #18947 hozzászólásban:
"én max metróra, vagy vilire szállnék fel vele, ott meg nem szól senki "Úgy tűnik az összes hasonló tűzeset ténye eljutott hozzád.
És volt szerencséd megvizsgálni is őket, onnan tudod "gyakorlatilag már nem is gyártott lipo aksis" rollerek voltak azok, visszautalva az #18971-es hozzászólásodra. -
Tomi13
aktív tag
Sziasztok!
Napi 2x12km távolságra vennék elektromos rollert, de nem tudom melyiket...
A munkahelyen tudom tölteni, viszont nem tudom mennyire lenne jó az akksinak a napi 2x töltés. A ninebot g30 II 350k körüli árát sokallom, pedig az biztos jó lenne erre a célra.
Láttam olyan megoldást, hogy kisebb akkus rollerhez (e25e) lehet bővítést kapni így akár elméletileg 45km-et is tud, bár nem tudom ezek a számok mennyire valós felhasználás mellett lettek mérve.
Ahogy olvastam a Xiaomi levegős gumikkal árulja a rollert, a Ninebot meg tömörrel, gondolom ez is szempont használat közben.
Esetleg van valakinek javaslata melyik típusokat nézegessem? -
Csigusz 1
aktív tag
válasz Casseius #18967 üzenetére
Pont tegnap előtt hívtam a 112-t egy rolleres sérülthöz.
Nem láttam az esetet, már csak a végeredményt. A srác elesett egy bérrollerrel. A karját fájlalta (egyre erősebben), valamint az arca volt véres. Elmondása szerint egy foga is kitört.
A kezei is véresek voltak, de lehet, hogy csak az arcáról ment rá. Megvártam vele a mentőket, akik szerencsére elég hamar kiérkeztek. Beszálltak a kocsiba, akkor elköszöntünk egymástól, és a továbbiakat már nem tudom.
Jobbulást kívánok Neki, ha köztünk van, és olvassa!My name is Biga... Csigabiga! :D
-
Csigusz 1
aktív tag
válasz Revolit #18982 üzenetére
Durva!
Nekem szerencsére nem volt szinte semmi külsérelmi nyom, amikor tavasszal frontálisan ütköztem egy bringással, aki az utolsó utáni pillanatban "sávot váltott" és szembe jött.
Nekem csak a derekamban szakadt el egy izomköteg, meg egy-két ölőfogam lazult meg, ahogy a bukója az arcomnak ütközött. Ő meg elvesztette az eszméletét pár másodpercre...
Én azt hittem, hogy a hátammal nekiestem egy éles vasnak, de nem volt semmi külső nyoma sem a ruhámon, sem a bőrömön.
A rendőr hölgy, aki kivizsgálta az ügyet, azt mondta, hogy rossz volt még nézni is a balesetet (visszanézte a térfigyelő kamera felvételét).
Az izom és a fogaim azóta rendbe jöttek, de az izomszakadás fölött a bőrfelszín azóta érzéketlen...
A sürgősségin mondták, hogy naponta 4-5 rolleres visznek be hozzájuk, néha elég durva sérülésekkel.
Szóval mindenki ésszel közlekedjen, mert sajnos mi vagyunk a puhábbak...My name is Biga... Csigabiga! :D
-
Casseius
tag
válasz PociAti #18979 üzenetére
"Úgy tűnik nem sikerült különbséget tenni kétféle tűzeset között:
- a szabad levegőn haladsz a rollerrel (vagy állsz mellette), majd az lángra kap;- föld alatt egy zárt, átlagosan zsúfolt szerelvényben kap lángra ugyanaz az eszköz, és nincs hová menekülni előle."1-3 percenként vannak megállók, van füstérzékelők, az ablakok 1 mozdulattal betörhetőek, nem feltétlenül veszélyesebb mintha egy busz a szabad levegőn bármilyen okból árokba borul, vagy ütközik bármivel áldozat és sérültek kapcsán, minden veszélyes.
Úgy tűnik az összes hasonló tűzeset ténye eljutott hozzád.
És volt szerencséd megvizsgálni is őket, onnan tudod "gyakorlatilag már nem is gyártott lipo aksis" rollerek voltak azok, visszautalva az #18971-es hozzászólásodra.
Igen eljut, ezekre vannak az online felületek többek között a facebook, reddit, telegram, híroldalak és egyéb felületek is.
Ha nem tűnt volna fel itthon pl. a sajtó vadászik az összes e-rolleres esetre, jobb híján ha szellent egyet útközben valamelyikünk arról is cikk születik, de te azt mondod hogy ha egy elektromos roller kigyullad az teljesen észrevétlen marad? Ezt még Te se gondolhatod komolyan.
És igen a legtöbb ilyen videon ki van írva vagy látni a típuson azonnal hogy lipo aksival szerelt darabról van szó.Don't Worry, Be Happy
-
PociAti
senior tag
válasz Casseius #18984 üzenetére
"1-3 percenként vannak megállók"
22 másodperc hosszú a videó, 15. másodpercnél már semmit nem látni a füsttől, és akkor lobban be az egész. Egész megnyugtató lehet a maradék 1-2 percnyi idő."az ablakok 1 mozdulattal betörhetőek"
Tegyük hozzá, hogy jó látási viszonyok között, amikor helyén van a céleszköz, megfelelő erővel és lélekjelenléttel rendelkező személy áll ott, nem egy fiatal / öreg / stb. személy."van füstérzékelők,"
De jó, így már mindenki sokkal nyugodtabban lélegezheti be azokat a gázokat!"nem feltétlenül veszélyesebb mintha egy busz a szabad levegőn bármilyen okból árokba borul,"
Tipikus példa az elterelésre. Van egy konkrét szituáció, erre bedobsz egy olyan problémát, aminek semmi köze az eredeti témához."PociAti: - Úgy tűnik az összes hasonló tűzeset ténye eljutott hozzád."
"Casseius - Igen eljut, ..."
Nos igen, ehhez kell aztán ego! Amiről nem tudsz, az nem is létezik!Nem mindenki videóz le mindent, és messze nem minden tűzeset kerül ki a közösségi oldalakra.
Vannak firkászok, akik élvezettel repülnek rá az ezzel kapcsolatos lokális témákra, de ami már 50-100 km-re a fővárostól történik, vagy éppen nem friss az infó, annak hírértéke lényegesen kisebb, az már súlytalan. -
PociAti
senior tag
válasz INGJOKE #18978 üzenetére
Korábban ezt a terméket ajánlgattuk még: SKS USP teleszkóp pumpa tömlő, autó szelepes, ezüst színű.
"Szerintem minden amit rá tudsz arra csavarni bőven sok a rollerhez."
Viszont ehhez azért kell egy jobb fajta pumpa is, amin van normális nyomásmérő.Lényeg, az ideálishoz közeli nyomásértékek elérése, fenntartása. Hagyományos pumpánál hiába lehet azt elérni, ha lecsavaráskor a szelepnél nem tudjuk mennyi szökik el.
(#18974) Geree, mindegy melyiket veszed a kettő közül, mindegyik jó.
Papp Tibinek egész jó videót készített erről a 70mai Air Compressor Lite-ról. Ránézésre ugyan az a csatlakozó csavarja, mint a Xiaomi Portable Electric Air Compressor 1S-nek. -
Casseius
tag
válasz PociAti #18985 üzenetére
Lipo aksi tőltön, gondolom nagyon sokan töltik az ilyen aksival rendelkező rollerük a metron utazva, vagy adnak gázt ugyancsak itt, erre hatalmas esély van, teljesen egyetértek
Elterelés? Műszaki meghibásodásról van szó és annak veszélyeiről, nagyon sok dolog kigyulladhat ami potenciálisan veszélyes, de ha minden ilyet tiltanánk akkor ezen az elven most a kőkorban élnénk.
Nagyon nagy ego kell ahhoz hogy az ember tájékozódjon, ez valami hatalmas dolog lehet a 21. században a google és az internet világában.
De oké legyen volt mondjuk manilában vagy más világvégi helyen 1-2 ilyen eset, de legyen több, legyünk pesszimisták volt 100 4-5 év alatt, mennyi is akkor ennek az esélye a sok milliós eladáshoz mérten hm?[ Szerkesztve ]
Don't Worry, Be Happy
-
pescara
aktív tag
válasz Tomi13 #18980 üzenetére
Szerintem tok mindegy napi hanyszor toltod. Ezeknek az akksiknak van egy elettartamuk, egy meghatarozott toltesi ciklus szam. Az, hogy ezt 6 honap alatt hasznalod el, mert egesz nap hasznalod, vagy 3 ev alatt, mert kevesebbet, az akksinak tok mindegy. Forditsd le km-re. Pl. ha a gyarto 500 toltesi ciklust ,,garantal" jelentosebb veszteseg nelkul egy rollerre ami 15km-t bir egy toltessel, az 500x15 =7500 km. Tehat normalis hasznalat es toltes betartasaval kb ennyivel szamolhatsz. Az, hogy te ezt hogy osztod be, az csak rajtad mulik. Van aki egy ev alatt megy ennyit, mas meg egy elet alatt se.
-
addikt
válasz Tomi13 #18980 üzenetére
Ezt a listát gondolom már átnézted.
Hány kiló vagy?
Emelkedőkön is fogod használni, vagy szinte csak teljesen sík terepen?
Jó minőségű aszfaltozott bicikliúton fogod használni, vagy rossz úton?G30P DHGateről nem jó?
Ami a külső akksis E sorozatot illeti, az már kifutott típus. Lehet még kapni, de inkább kihagynám. A plusz akksi pl tökjól fejnehézzé teszi a kormányt. Egy élmény használni. Persze megszokható, de hát kinek mi ugye.
A kerekekről amit írtál, az nem pontos, azok nem tömör kerekek, csak belső nélküliek. Egy zselés rétege van pluszban.
Napi 24km-re: F30, Mi 3, Pro 2, esetleg D28, D38. Vagy hát a G30.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
Tomi13
aktív tag
válasz Thunderzolee #18990 üzenetére
Thunderzolee: Nem néztem ,köszönöm a linket!
Az esetek nagy részében bicikliúton tervezem használni, mondjuk 80%-ban, a többi sem vészes minőségű út.
Köszönöm a tippeket, tanácsokat!pescara: Köszönöm szépen az infót!
-
Dino69
aktív tag
Sziasztok
Navee S65 vagy Joyor S5 között vacilálok, remélhetőleg egy F40 et váltana...
Van valakinek tapasztalata valamelyikkel?? -
Peaceliker
őstag
válasz Dino69 #18992 üzenetére
Joyor t venném. Navee 25re be van korlátozva, nem? Semmi értelme úgy.
De ahogy nézem joyor is elasztomeres. Akkor lehet inkább kugoo g2 pro t(2022) néznék.
De amúgy én használt gépek híve vagyok, sokszor van szinte fél áron alig futott, garis gép. És akkor ugyan annyiért vagy csak picit többért lehet magasabb kategória"Oh my Goa'uld!"
-
Dino69
aktív tag
válasz Peaceliker #18993 üzenetére
Köszönöm a választ.
Max 400 ig vagyok jó, és cégre menne.. így csak itthoni és új jöhet szóba. Kugoo kirin g3 volt, de attól nem estem hasra, mert kb az F40 szebben gyorsult. Igy egy kicsit tarok a márkától. -
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #18995 üzenetére
800w os 60v(!) os gép és nem egy méregzsák
Adnál neki áramot, mindjárt jobban menne. De amúgy teljesen
egyetértek, ha valaki extra gyorsulást keres, annak két motor kell.
(Vö. Wolf King GT... Egy motorral az is "csak" erős, de nem halálos,
bezzeg a másik motorral együtt akkorát húz, hogy döbbenet.
És ott van 50A csúcsban, egy motoron, 72V rendszer mellett. Erre
a gyártó ráhazudja, hogy 4200W, pedig az akkun esni fog a fesz...
Szóval soha nem lesz annyi egy motoron... Persze, van benne egy
extra mód, amikor 60A-re engedi. Úgy már 72V esetén is 4320W.)Dino69: Kugoo-t inkább én is hanyagolnám, sok a panasz rájuk...
(Mondjuk nem tudom, mitől esnél hanyatt: az F40 papíron 350W,
ami csak akkor mehet "értelmezhetően", ha csúcsban jóval több...
Komolyabb gyorsulás 1kW fölött kezdődikpláne motoronként.
A régi Kugoo S1 a 15A vezérlővel ~600W volt csúcsban. Erre már
azt mondták a tesztek, hogy emiatt éri meg megvenni. Jól megy!
Egy kicsit tuningolt Pro2 benéz 900W fölé = biztos jobban megy,
de pl. elvérzik egy "anti tuning" Dual S1 1200W-jával szemben.
Annyi a lényeg, hogy sose névleges teljesítményt nézz: hazudik.)Szerk: annyi, hogy a gázreakciót el szokták bazilikázni a gyártók.
Vagy azért, hogy a rollerest védjék a hirtelen indulástól, vagy az
akkumulátor kímélése érdekében, de sokszor van, hogy egy tuti
nagyobb teljesítményű vas az elején csak szöttyög = kiábrándít!
(Van, hogy kifejezetten beállítás kérdése, választható fast start.)[ Szerkesztve ]
-
Casseius
tag
Én most untam meg a "kispályázást" a Xiaomimmal és úgy döntöttem h lépek 2-3 szintet egyszerre és rendelek 2x 1400w-os 60v Vsett 10 motort, állítólag remek teljesítményre képesek jó vezérlőkkel. (100 km/órás sebesség terhelés alatt, pár mp alatt elérve)
Don't Worry, Be Happy
-
DigitXT
félisten
válasz Casseius #18999 üzenetére
Várjál-várjál-várjál... Csak motort? Miért? Oké, hogy olcsóbb, magában
mint egy Vsett 10, de írtad, hogy így is már milliókat költöttél a vasra...
Minap "sikerült" egyet balesetezni is vele => miért nem komplett Vsett?Nagyobb, feltűnőbb, jobban rugózik... Mi olyan extra a Xiaomi vázban?
Tudom, too big to fail... Meg én is építgetem a vasat már sok-sok ideje
(meg is kaptam, hogy sose lesz kész), ez is egy hobbi, de miért egy pici
váz köré kell egyre nagyobb és nagyobb motorokat pakolni? (Cipelős?)De nem hiszem, hogy nagyon cipelős, mert nem lenne rajta annyi akku.