Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz Thunderzolee #18450 üzenetére
Erről van szó. Amiket írtam az nem derült ki belőle. De akkor ez itthoni, csak céges vásárlás.
ZX Spectrum - Commodore 64
-
salieri.
őstag
válasz Thunderzolee #18450 üzenetére
Erről van szó.szemelyesen nem tudom megnézni, futárral szallittatnam.kaptam róla képeket.
-
addikt
Tőle már vettem én is rollert.
Az pedig egy lerugott F40 volt, asszem 120, vagy 130 volt. Emlékszem, a féktárcsát cseréltük rajta ki, de ha nem cseréltük volna ki, akkor is lehetett volna használni, csak mivel nem nekem lett, így inkább ezt megcsináltattam rajta.
Nyolcas volt benne, lepadkázták, amit nem nehéz véghezvinni, elég egy rossz mozdulat, h lekoccoljuk. :/Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
őstag
válasz Thunderzolee #18454 üzenetére
Az király, akkor megbízható eladó. Ezeket mondjuk jó tudni itt.
Egyszer én is odavertem az alját az enyémnek, amikor átemeltem a padkán. Pedig vigyázok rá... Szerencsére nem nagyon lett nyoma és nem ütöttem oda nagyon.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
pescara
aktív tag
válasz Thunderzolee #18454 üzenetére
Nyolcas? Ilyen kis kerekben is lehet? Azert ahhoz gondolom mar egy teherauto is at kell hogy menjen rajta
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz pescara #18456 üzenetére
Pedig ez nem ritka, mármint az elgörbült féktárcsa.
Nem a kerékben lesz a nyolcas, hanem a tárcsában, de ezt gondolom nem értetted félre.
Tárcsában meg úgy lesz, h pl éles lépcsőről, padkáról, járdáról lefelé haladva, esetleg megemelve a hátulját, majd szabadesésben leér, és rosszul sikerül (oldalazva) letenni, máris koccoljuk a tárcsát, és pikkpakk benne a nyolcas.
Ha lefelé "esik" a roller hátulja, pl egy elszámolt, elnézett lépcsőfok miatt, az a nehézségi gyorsulással arányosan növeli a becsapódás erejét. Négyzetesen ugye.Biciklinél ez nincsen, mert ott akkora a kerék, h soha sem ér hozzá a kerék közepén levő tárcsa semmihez. Hát rollernél nem így van.
Ugyanígy törik a hátsó sárvédő iv is. Fennakad párszor járdáról, padkáról való lehaladáskor, pláne pár lépcsőfokról lefelé haladáskor, és máris gyengül, reped, törik. Nem erre tervezték.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
pescara
aktív tag
válasz Thunderzolee #18457 üzenetére
Ja ertem, tehat nem a rossz uttol es buckaktol , godroktol lesz, mint a bringaknal elofordul, hanem kulso utestol.
-
őstag
Rollex -nél tegnap óta megint vannak akciók.
A kormány extender most 2.920 HUF.Egyébként most láttam az egyik FB csoportban, hogy ezekre egyszerűbb felszerelni normális méretű tükröket:
Bár a fenti linken kisebb méretű van, de kb. oda szerelhette fel a fenti tükröket, ahol a kisebb verziónak a vége van.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
válasz gergo5991 #18462 üzenetére
Nem az enyém a roller, csak loptam a képet. Egyébként én is valami hasonló! méretűt szeretnék. Amiben látszik is valami. Nem csak ilyen csökött tükröket, ami ki sem lóg rendesen és kitakarom. Mondjuk ahhoz nagyobb extender is kellene, mert a kisebb verzió emiatt nem sokat ér.
Szerk.:
Ennek például nem vágom mi értelme:[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
gergo5991
őstag
az előző képen azért megnézném egy nagyobb széllőkés nem-e ad egy taslit
MO-on már hivatalosan is az úton kell menni vele? mert nálunk simán mehetek a járdán is, nem látom értelmét visszapillantónak, rontja az esztétikát szerintem.. pont ezért is tetszik a g30 maxom mert letisztult forma, nem kell rá semmi csecsebecse... -
addikt
válasz gergo5991 #18464 üzenetére
Rengeteg település van, ahol nincs bicikliút.
És rengeteg olyan járda, ahol minden egyes kereszteződésnél 10-15cm-es padka.
Lehet a járdán szüttyögni vele, de max 10km/h sebességgel ugye. Nyilván ha nincs sok gyalogos, használom a járdát én is, de ha sok a padka, amik miatt meg kell állni, fel/letenni a rollert, inkább kihagyom.
Úton meg hát 25-el lehet menni. Mégiscsak gyorsabban lehet haladni. Az út szélén mennek a kerékpárosok is. Előbb utóbb lesz szabályzás, úgyis kb azok a szabályok fognak a max 25km/h-ra képes rollerre is vonatkozni, mint a kerékpárra.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
őstag
válasz Thunderzolee #18466 üzenetére
Mondjuk Pesten is van nem egy olyan út, ahol járda sincs. Nagyobb utaknál is van ilyen. Bringa út meg végképp. Meg aztán van olyan rész, ahol mehetnék a járdán, de nem akarom havonta szervizeltetni a járgányt. Annyira sz@r.
Az esetek nagy részében amúgy bringa úton vagy járdán megyek. Van ahol viszont nem tudom megoldani, hogy ne az úton nyomjam.
Szerk.:
Amikor a Margit-sziget -re ruccantam ki nagyon hasznos volt, hogy tudok a "saját" sávomban menni védve az autóktól a körúton. Csak az volt a baj, hogy többször is ki kellett mennem a rendes útra, mert ott parkolt néhány barom. Általában a szállítók csinálják ezt. A járda meg persze szokás szerint tömve volt.Viszont az autósok jó arcok voltak. Simán jeleztek meg engedtek.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Casseius
tag
-
DigitXT
félisten
-
veterán
válasz Peaceliker #18473 üzenetére
Kb 20 méterig...
-
salieri.
őstag
Megjött nekem is az F30E,ha frissítést kínál futtassam le,vagy maradjon a gyári fw?
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Peaceliker #18475 üzenetére
Az. A képen meg van döntve a roller (kitámasztás miatt), és azért látszik úgy, mintha alul nagyon leérne. De a tárcsák ugye minden irányba azonos méretűek. Felül, alul, oldalt, mindenhol.Jah hogy a hasa. Gondolom az is emiatt látszik úgy.
Én autón most a Brembo tárcsákkal szenvedtem. Fél év után eldeformálódott elől...tiszta vicc.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
válasz Peaceliker #18478 üzenetére
Nagyon jó volt eddig, valamiért mostanában tényleg elég nagy gázok vannak a cuccaikkal. Hátsó kettőt korábban cseréltem, az rendben van.
Na de ha olcsó sz@r lenne még azt mondanám oké, de így tuti váltani fogok.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
válasz Reggie0 #18480 üzenetére
Az szép. Utóbbi időben több alkatrészre vagy alkatrész típusra panaszkodtak a szerelőim. Sokszor inkább az olcsóbb felújítást javasolják a csere helyett. Már aminél megoldható.
Tárcsa is például egy darabig esztergálható. Attól is függ milyen a deformáció. Nálam már szépen remegtette a kormányt meg a pedált fékezéskor...
Eddig nekem nem voltak ilyen problémáim. Pedig rendszeresen ellenőriztetem mindegyik autót.
Szerk :
Rollernél amúgy vannak ilyen fékkel kapcsolatos megbetegedések? Vagy ami ajánlott márka, ott nem nagyon fordul elő?[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Csigusz 1
aktív tag
válasz Peaceliker #18473 üzenetére
Pesten? Hol? Amerre én járkálok, minden gyakorlópálya van tankok számára!
My name is Biga... Csigabiga! :D
-
addikt
-
Casseius
tag
válasz PociAti #18470 üzenetére
Az mintha nagyobb lenne mint 160 🤨
Enyém ilyen perpill, kb egy az egyben a motor mérete a tárcsa, hasa nálam is alacsonyan, viszont azzal a képpel/gèppel ellentètben èn tudok rajta emelni egy hosszabb levegős tag behelyezèsèvel amit 2 nap mulva veszek meg, csak azt nem tudom h 165mm vagy 190mm hosszú Exa RR1 menjen bele 😁[ Szerkesztve ]
Don't Worry, Be Happy
-
salieri.
őstag
válasz Thunderzolee #18486 üzenetére
Már le van frissitve
Akkor ezt buktam sajnos
Amatőr kérdés,de ,hogy tudom osszecsukni, nincs valami videó róla? -
őstag
Egyre TÖBBEN, egyre KOMOLYABBAN gondolják
Talán "kicsit" túlzás a videó alatti szöveg...de ha ezt nem hozza vissza, akkor esélyes, hogy a halottaskocsi jön érte.
Budapest, Hungária körút, 70 -es szakasz. Mert ugye nem mindenhol frankó az út.
Szerk.:
Aki nem ismerné, az egyik legforgalmasabb út Budapesten.[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
őstag
válasz gergo5991 #18490 üzenetére
Miért túlzás az, ha itt a 70 -es szakaszon elnyal, akkor nagy eséllyel átmennek rajta?
Van ott egy törés az aszfalton, ami egyébként az autóknak is odavág azon a részen. Keresztbe az úton.
Szerk.:
Vagy inkább szintkülönbség.Itt lesz a Hungáriából Róbert Károly körút. Jobbra az M3 kivezető van.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
gergo5991
őstag
a kresz előirja hogy olyan követési távolságot kell tartani, ha bármi van meg tudjál időben állni.
Ha meg rendesen álna a rolleren, nem csak az első lábán rögtön az első kerék mögött, lehet akkor nem is történt volna majdnem baleset, nem lengett volna ki a roller alatta ha 2 lábon áll és elosztja a súlyt a rolleren.. Elvégre erre való az a 165mm-es rugóút ami a namin van hogy az efféle úthibákat is elnyelje[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz gergo5991 #18492 üzenetére
Ezt írja elő a KRESZ, csak nem igazán így működik a való életben. Egyébként ha oldalra esik a másik sávba, akkor lehet skandálni az ide vonatkozó szabályokat, mert úgy fognak átmenni a nyakán, hogy még fékezésre sem lesz idő.
Amúgy nem írtam, hogy jól vagy rosszul csinálja a rolleren álló figura. Csak azt, hogy ez egy baromira balesetveszélyes helyzet volt egy olyan útszakaszon, ami eleve nem túl jó.
ZX Spectrum - Commodore 64
-
gergo5991
őstag
na ja igazad van, ha oldalra esik baszhatja.. csak azon gondolkodtam egy majdnem 2 millás nami árából inkább venne autót és azzal menne az autók között..ha ki is jön majd a rolleres törvény vagy nemtom ki-e jött már, azért az durva hogy leparancsolják őket az útra.. jó kis rolleres felvonulás kéne minden nap megbénitani az utcákat rollerel lassan haladva, hogy jöjjenek rá ez nem jó ötlet
-
őstag
válasz gergo5991 #18494 üzenetére
Nem jött még ki.
Mondjuk az sem túl jó, ha a járdán csinálják ezt a gyalogosok között.
Az a baj, hogy kénytelenek szabályozni, mert őrület, hogy miket csinálnak az utakon és sokan nincsenek képben a KRESZ -szel sem. Persze ezek között sok a külföldi is a belvárosban, nem szomjasan... Ahogy az egyik fórumtárs is írta múltkor.
Szerk.:
Amúgy ezekkel a rollerekkel nem fognak 10-20-30 km/h -val közlekedni az arra kijelölt utakon. Szóval nem kifejezetten a kerékpárútra vagy a járdára valók.[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Peaceliker
őstag
válasz gergo5991 #18492 üzenetére
muszáj így állni, legalábbis amikor nagyot gyorsítasz. Kormányban nem lehet úgy kapaszkodni, illetve ha azt teszed eltörik. Nem véletlen vannak azok a lábtartók. De amúgy én sem szeretek úgy menni, csak amikor faszkodok padlógázos gyorsítással, akkor lépek oda.
De normál közlekedési gyorsításnál általában nem feltétlen indokolt. De kormány rángatást kerülni kell. Nem mindig egyszerű.
Illetve C futóműves dögök szoktak/tudnak ilyet néha, mindegy hol állsz. Gép függő melyik mennyire meg milyen tempón meg sok minden kérdése."Oh my Goa'uld!"
-
DigitXT
félisten
Azért túlzás, mert ha vki esett már el komolyabb tempónál, és volt
olyan szerencséje, hogy nem talált el semmit, akkor jól tudja, hogy
épp ez volt a túlélése kulcsa... Csúnya égési sérüléseket is be lehet
ilyenkor gyűjteni (még motoros cuccokban is), ill. ha már az aszfalt
nyúzza a bőrt, lesz más baja is, DE még mindig jobb, mint bármibe
becsapódni, és nagyon rövid idő alatt nagy lassulást elszenvedni...Magyarán nem áll meg azonnal az elfirkált rolleres, lesz idő fékezni
a mögötte érkezőknek. A másik sávba átesés egyenes szakaszon
kizárt: csak kanyarban tud átcsúszni, ott viszont sajnos át is fog, ill.
ha balos kanyar, az kezd égető kérdéssé válni, mi van az út szélén.*Mindezek ismeretében is persze istenkísértés ennyire fos aszfalton
ennyire bizonytalan járművel ekkora tempót menni. Ha megereszti
egy tükörsima szakaszon, azt mondom oké, de ide nem való...*: egy esés legtöbbször azért végződik (azonnali) halállal, mert vmit
elgombázik az aszfalton csúszó pilóta: villanyoszlop, fa, esetleg épp
egy szalagkorlát tartóláb. (Legtöbbször gyorshajtás miatt csúszik ki
aki túlvállalja magát kanyarban...) A másik, amikor keresztbe érkezik
valami, amit nem tud kikerülni, és abba csapódik be... Sokkal inkább
félnék egy ilyen jellegű ütközéssel járó balesettől, mint egy kátyútól.Amúgy meg SMKP-val se életbiztosítás ez a szakasz, főleg miniatűr
10" kerekű gyösszel, miközben tudjuk hogy ott az csak felniméret.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz DigitXT #18498 üzenetére
Eleve amikor megfogta a kacsázást már elindult jobbra a géppel. Szóval itt azért lett volna esély, hogy kimegy, vagyis kiesik jobbra, mert kiment a sáv szélére. Ami mákja lehetett volna, hogy jobb szélső sáv elkanyarodik.
Tehát a legtöbb autós már valószínű ezen a részen fékez vagy figyeli az utat. Vagyis ezen a részen már valószínű kevesebben nyomkodják vezetés közben a telefont. Vagy éppen felnéznek az aktuális "ki volt a nap csaja" FB posztból.
Bár hozzáteszem szerintem a legnagyobb baj még mindig az, hogy a legtöbb emberen nincs semmilyen védelem. Nála volt sisak, meg talán egy térdvédő? Nem látom rendesen...de azért aki ilyen helyen (és sebességgel) megy rollerrel egy teljes protektort beszerezhetne. Most így általánosságban írom, mert nála a videó minősége miatt egyáltalán nem látszik.
Amúgy még nem is a kátyú a legnagyobb gáz a sz@r utakon, hanem ezek a besüllyedések, egyenletlenségek az utakon. Ami még az autók kormányát is el tudja dobni valamelyik irányba, és nem annyira feltűnő, mint amikor hiányzik az aszfaltból 30 centi. Simán át tud dobni a másik sáv felé is rollerrel.
Persze ezek többsége a kamionok, buszok miatt van. Tehát elsősorban haladási irányban, nem keresztbe, de sajnos ezek is sz@rok.
Én azért itt pesten sokszor látok rolleresek az utakon sisak nélkül. Simán egy kötött sapiban, ott meg azért tényleg nagyon kellene a védelem. Múltkor is ugye tettem be egy képet, de már gondolkoztam azon, hogy a cégesbe is veszek egy fedélzeti kamerát, mert rengeteg a hülye. Természetesen nem csak a rolleresek között.
Szerk.:
Másik baj amúgy az, hogy a reakcióidő azért némileg azzal is összefüggésben van, hogy mennyire figyelemfelkeltő az előtted haladó. Pl. normális méretű és erősségű lámpák, nagyobb méretű jármű. Vagyis...másszóval egy autó sokkal figyelemfelkeltőbb.Bár nála azért az a táska nagyon jó választás volt. Tehát ezt a figurát több szempontból sem mondanám hülyének. Mert tett azért, hogy némileg védje magát és ne olvadjon bele a környezetbe.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
DrBubo77
addikt
Még csak gondolkodom roller vásárláson, de lenne egy kérdésem. Kapható hozzájuk olyan kiegészítő, amivel lehet indexelni, hogy ne kézzel kelljen kalimpálni egy ilyen járművön?
ÉN VAGYOK a feltámadás és az élet. (János 11:25)
Új hozzászólás Aktív témák
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Apple notebookok
- Anime filmek és sorozatok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- További aktív témák...