Új hozzászólás Aktív témák
-
PociAti
senior tag
válasz Casseius #17596 üzenetére
Elvben jó amit írsz, de a valóság nem stimmel.
Azért egy rolleren meglátszik, ha 5.000 km-t tesznek bele, mert megvannak annak a tipikus nyomai.
És ez ebben a hozzászólásban: (#17033) Aaron14 mutatott keréken az első köpeny gyakorlatilag elfogyott. 2-3 hónap alatt amíg kb. 1.500 km mehetett vele. Nagyon nincs rendben a köpeny állapota.
Ne tegyenek már fel rá olyan köpenyt, aminek az eredetihez képest harmad élettartama van csak. Egy olyan rollerre ne, amit rendszeresen használnak.(#17040) PociAti hozzászólásban mutattam, nálam miként néz ki 1.500 km után. (Talán nem is adják vissza eléggé a fotók, hogy látszólag mennyire jó állapotban van még.)
Szerk: Én a típust (Xuancheng) nem vonom kétsége. Mintázata alapján nem tudom kétséget kizáróan megállapítani a típusát. Csak a tartóssága nem tetszik, mindegy milyen márka.
[ Szerkesztve ]
-
Casseius
tag
válasz PociAti #17601 üzenetére
Az a baj hogy nem valós infók, sőt kifejezetten téves feltételezéseken alapul az egész történet.
Rolex is azzal dolgozik mint a rollermágus, a roll-in, futureboard, urbanpandas és a többiek mert egy helyről szerzik be az árut, tudom mivel ismerem a céget és a srácot aki küldi nekik.
Ami gyárilag van a Xiaomikon az a gumi nem kapható mivel a gyártó nem árulja, ahogy pl a XIaomi 3-as féket se lehet kapni sehol.
A Xuancheng gyengébb minőségű mint a gyári, de az a legolcsóbb, azt követi a cst, tuovt, és végül a pmt (no nameket nem sorolom mert felesleges)Don't Worry, Be Happy
-
PociAti
senior tag
válasz Casseius #17602 üzenetére
Én kicsit más oldalról közelítettem meg a kérdést, a tényekben egyet is értünk.
Összefoglalva:
Mindenki ugyanonnan vásárol.
4 nevesíthető, elérhető tömeggyártó van, minőségi sorrendben (olcsótól a drágáig, azaz az elfogadhatótól a kiválóig):
- Xuancheng
- CST (a gyári köpeny is CST)
- TUOVT
- PMT.Viszont az én szubjektív megjegyzésem:
Mennyire normális szerelő az, aki egy elkopott köpeny helyére egy kevésbé tartós gumit tesz fel??
Próbálja már a neki megfelelő gumit ajánlani, ne egy annál gyengébbet tegyen fel, hacsak nem ragaszkodik hozzá a vevő (mert mondjuk a jövőben már nem nagyon fogják használni ezt a rollert).
Automatikusan a gyengébb köpenyre történő cserélés, ami nem tetszik a történetben (ha jól sikerült kihámozni a történetet). Meg az nem tetszik, mennyire nagy a lemaradás ennél a típusnál.
Vagy az a köpeny az átlagnál is hitványabb minőségű (kínai termékeknél előfordulhat), vagy rossz szervizelési gyakorlatot követnek, vagy a szerelő rossz napot fogott ki, vagy meg nem értés történt a vevő és a szerviz között.
-
phoenix1989
őstag
tudom nem roller de ezek az egykerekű cuccokra milyen szabályok vonatkoznak? vagy ezekre sincs még semmi? erre van valami fórum mit érdemes venni?
-
Casseius
tag
válasz Peaceliker #17608 üzenetére
Tuovtban sokkal több az anyag, fényévekkel tovább bírja mint a cst és jobb vágatokkal is rendelkezik tehát jobban tapad, pmt a non plus ultra, az tiszta gumi, döbbenet jól tapad, kényelmes, viszont az anyag puhasága miatt gyorsabban is kopik lényegesen.
/
Ati az a baj h a cst erősített gumija nem rég van kínálatban talán májustól, és nem is mindig van készleten, de igen valószínűsítem h kommunikációs hiba lehetett.
De egyébként könnyen lehet ahogy te is említetted h ez a darab kiugróan rossz volt gyártási hibából kifolyóan (kínaiaknál ez meg esik), ekkora különbségnek nem kéne lennie.[ Szerkesztve ]
Don't Worry, Be Happy
-
Revolit
senior tag
válasz phoenix1989 #17609 üzenetére
Szia, sajnos nagyon pici itthon a piaca. Én most tanultam meg egy V5F-en, és már nézem a nagyobb kereket. Reklám helye, lesz egy 340 km-et futott eladó tanuló egykerekűm hamarosan
Én sokat olvastam utána, sajnos eléggé felment az áruk utóbbi évben, egyrészt akkupakk drágult, másrészt ugye a forint. Mindenesetre én egy felfüggesztéses kereket néztem most ki, de megtanulni örülök, hogy ezt vettem, mert drága kereket nem szívesen dobálnék. Dobálnékot úgy értsd, hogy egy helyben állva kicsúszik alólad. 5km/h-nál nagyobb sebességgel nem estem, lekopogom.Használt piac is kb nem létező, most valamiért pont 3 is van eladó jofogáson, de amúgy mióta nézegetem ez a max kínálat. És hát nézd meg az árakat... Inmotion egy kedvelt és biztonságos márka (értsd nem gyullad ki, és nem lesz cutuff, alias kikapcsol alattad).
Sok órányi youtube videót néztem. Jó része hogyan tanuljunk meg kerekezni, másik nagy része milyen kereket vegyünk. Valamiért ez az év arról szólt, hogy ilyen elvetemült 40-50 kilós, 90km/h hasító szörnyetegeket dobtak piacra.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
PociAti
senior tag
válasz Casseius #17610 üzenetére
A kommunikációs hibához az is vezethetett, hogy egyszerűen nem volt miről beszélni. Kifogytak a normál ár/érték arányú termékekből (mint ahogy bármilyen más területen dolgozó vállalkozásnál ez előfordulhat az elmúlt évek során). Most ez az egy típus van, bármi mást szeretnél, akkor várj egy hónapot, de lehet még akkor se lesz.
-
Dino69
aktív tag
válasz DigitXT #17589 üzenetére
Úgy néz ki lassan meglesz az F40 probléma, mert van egy ugyan azon a napon haver által vásarolt 400 km -el, illetve egy F30 is akad az ismerősi körben, 600 km -el. Ugyan úgy észrevettük, hogy fele annyit tudnak a rollerek, így nagy rá az esély, hogy a legutolsó firmware lehet a ludas... Igy kb feleslegesen küldeném vissza gariba.
-
addikt
-
Dareiosss
senior tag
Sziasztok!
E-Rollert szeretnék vásárolni, felhasználás: munkába járni vele ide a közelbe (1km), kicsit domboldalas felmenetel. Plusz nyaralásra elvinni.
Melyik típus ami ár érték arányban a legjobban megéri? -
Revolit
senior tag
válasz phoenix1989 #17621 üzenetére
Mármint milyen értelemben bonyolult? Megtanulni nem vészes szerintem, de azért most, hogy megy a dolog, még nagyon óvatos vagyok. Van még mit begyakorolni. Viszont mentem pont a héten már munkába vele, ugyanaz az út ami G30-al kirázta a lelkemet egy ponton, itt kb semmi. Szegélyekről is fel-le megy simán, olyanon is, aminél rollerről már leszálltam.
Mondták youtube videóban, hogy kb a legfontosabb, hogy ne ijedj meg ha megdobna valami. Ilyenkor ha nincs "powerpad"-ed (nekem még nincs), akkor a lábad elemelkedik a taposóról. Na volt már ilyenben is részem, nem láttam egy nagy huplit betonban, szerencsére tényleg nem volt para. De egy-egy ilyen, főleg ha nem készülsz fel rá, azért meg tud viccelni. Bár egy ilyan még talán rolleren is.
Boltba simán bemegyek vele, olyan mint egy kis bőrönd. Szokták nézni az emberek, hogy mi a franc ez (full face bukó rá van akasztva, amúgy lehet fel se tűnne nekik, hogy nem tényelg bőröndöt tolok). Egy-két ember kérdezte, hogy mennyibe kerül egy ilyen meg viccelődtek. Rolleren a kutya nem kérdezett soha semmitSzabályozás tekintetében szerintem ez végképp whoknows kategória, Népligetnél pont volt valami, egy nagy csapat rendőr mellett mentem el, páran nézték, de nem különösebben izgatták magukat.- Amúgy elvétve látok más is egykerekűn városba.
Persze itt is igaz, hogy ha emberek mellett megyek el, lelassítok séta tempóra. Meglepően könnyű egyensúlyozni lassú tempónál is, sokkal könnyebb vele embereket kerülgetni, mint rollerrel. Pedig még ugye full kezdő vagyok. -
addikt
válasz Dareiosss #17619 üzenetére
Hány kiló vagy?
Mégis milyen emelkedőkön használnád?
Ki van táblázva? Ha nincs, akkor 10% alatti lehet.
Jó minőségű aszfaltozott bicikliúton fogod használni, vagy rossz úton?
Mennyit költenél rá? Vagy minél kevesebbet?Ezek kb a pálcikarollerek:
Xiaomi - 8.5"-os kerék
Essential.........250W 20km max 20km/h
1S....................250W 30km
Mi 3 Lite..........300W 20km (dobfék)
Mi 3.................300W 30km
Pro 2...............300W 45km
Tömlős gumik
Tárcsafék hátulSegway - 10"-os kerék
F sorozat:
F25.............250W 20km
F30.............300W 30km
F40.............350W 40km
Tömlő nélküli, "defekttűrő zseléréteges" gumik
Tárcsafék hátulD sorozat:
D18.............250W 18km
D28.............300W 28km
D38.............350W 38km
Tömlős gumik
Dobfék hátulMax sorozat:
G30............350W 65km
G30LE........350W 45km
Tömlő nélküli gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtásAz árakat az árukeresőn meg tudod nézni.
Hatótáv életszerű használattal általában kb a 2/3-a a feltüntetettnek, ezzel számoljál.
A 10"-os kerekű rollerek jobban csillapítják az úthibákat.
A dobfék is teljesen jó fék, amiatt nyugodtan lehet választani dobfékes rollert, nem sokkal rosszabbak, mint a tárcsafékesek.
A belső gumi nélkülieknél egy hibafaktorral talán kevesebb van, (az nem tud előfordulni, h a nem megfelelő keréknyomás miatt a belső gumi kidörzsölődik a külsőhöz hozzáérve).
Emelkedőkön a nagyobb akksis jobban megy mint a kisebb akksis.
Lengéscsillapítót lehet utólag szerelni rájuk, ha szükséges. (Sharkset, Monorim)Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
Dareiosss
senior tag
válasz Thunderzolee #17623 üzenetére
Köszönöm a válaszod.
85-90 kg vagyok 184 cm.
Felső-Ausztriában használnám, itt élek, az utak itt tökéletesek, de bicikli út azért csak hellyel közzel van, inkább utca, főúton lesz használva. Van egy 2. munkahelyem itt a faluban, 1 kmre így le akarnám erre a távra az autót váltani. 10% alatti sztem ami a falunkban van emelkedő.
+Májustól szeptemberig a fő munkahelyemre is ezzel mennék 5 km re van, közúton.
+Nyaraláson, tengerpart stb
Költségvetés 2-350 ezer ft, a minőség fontos számomra.
De nem tudom melyikre van szükségem.[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Dareiosss #17624 üzenetére
Hát emelkedőre, meg úgy amúgy sem vennék ma már 250W-os motorral rollert.
Végülis arra a távra elég egy Mi 3 Lite.
Esetleg Mi 3, F30, D28.
Vagy Pro 2, F40, D38
Ha meg a legnagyobb pálcikarolllert akarnád, ott van a G30, azzal nyaraláson is elmész 40-50km-t, az biztos elég egy kisebb városnézéshez, és emelkedökön is ez teljesít ezek között a legjobban.Mivel magas vagy, a lábad jobban elfér egy nagyobb fellépős rolleren (Pro 2, G30).
Xiaomi, Segway megbízhatóak, szóval emiatt nem aggódnék.
Ami ezeknél jobb, azok már sokkal többe kerülnek.
Jó lenne, ha kipróbálhatnál egyet, akkor tudnád, h elég-e egy F30, Mi 3 az adott terepen az igényeidnek.
Ha van aki a munkahelyeden használ, bátran kérdezd meg a típusát, ha neki megfelel, neked is jó lesz.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
Dareiosss
senior tag
válasz Thunderzolee #17625 üzenetére
Köszönöm
Akkor ahogy átnéztem a G30Le és a G30 között a kisebb hatótáv a különbség? Nekem a G30le is lehet megfelelne. Páromnak meg esetleg egy Mi 3 lite nyaralásokra?
Áhh senki nem használ errefelé rollert mindenki kocsival jár. -
BMW csipogott.... Meredek volt lefelé a felüljáróról. Most elsőnek tapasztaltam ilyet 7700 Km alatt 🤣
[ Szerkesztve ]
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
m365 Dashboard
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
tome0001
senior tag
Sziasztok,
Munkaba járásra keresek rollert, napi 2x6km csak síkon, bicouton vegig. Munkahelyen napi töltés megoldhato.
Himo l2 maxot neztem ki.
Van olyan forumtars, akinek van ilyen modellje? Elegedett vele?
Nalam ez a 130 ezer ft koruli akcios, geekbuyingos/banggoodos ár szimpatikusnak tunik a tudáshoz kepest.
Koszi elore is a segítséget. -
discrate
aktív tag
Sziasztok,
édesapámat 70(!) születésnapjára szeretnénk rollerrel meglepni, ebben kérném a segítségeteket. bár itt is visszaolvasgattam, de nem vagyok jártas a témában, tapasztalatokra/véleményekre és konkrét típusokra lenne szükségem, amit ÁK-zhatok.
nagyon fiatalos, biciklivel manapság is közlekedik. mindig sportos volt, de volt egy-két komolyabb műtétje mostanában (köztük sérv is), ami szűkíti a választható rollerek számát.
- apukám 170 cm magas, 65 kiló
- alföldi kisvárosban, többnyire sík terepen használná (irodába/ügyfelekhez elmenni)
- ne legyen nehéz az eszköz, mert a sérv miatt csak korlátozottan emelhet. azért jó lenne egy összecsukható verzió, de light-os
- száguldozni nem fog vele, 25 km/h és normál gyorsulás megteszi
- fontos a stabilitás, a masszív szerkezet (nincs egyensúly problémája, csak szereti a minőséget, ha valami jól össze van rakva :)
- a hatótáv minél több legyen, hogy keveset kelljen tölteni (az időtartam nem lényeges annyira, este felteszi, reggel le)
- a csillapítás is fontos, elég érzékeny a nagyobb rázkódásokra. ha jól gondolom, akkor a tömör gumi nem ideális
- tunigolni nem fogja
- MO-i boltból vennénk a 14 napos ellálási lehetőség miatt, ha mégsem jönne be neki
- kb 200e-t tudunk rászánniköszönöm
[ Szerkesztve ]
-
Don.Corleone
aktív tag
M365 pro-hoz milyen alkalmazást javasoltok? Gyári "Xiaomi home" legutóbbi frissítés óta használhatatlan, nem látja a rollert.
-
PociAti
senior tag
válasz discrate #17634 üzenetére
Nagyjából jól gondolkozol:
- de a roller jobb reflexeket igényel, minta kerékpár,
- és megkívánja a nagyon tiszta elmét.
- Műtétek után hónapokkal is fájni tudnak azok a rázkódások, amik másoknak fel se tűnnek. Idősek térde sem szereti a kátyúkat a rolleron, így a pneumatikus gumi ellenére is javaslom a lengéscsillapítást. Ez sajnos súlynövekedéssel jár, tehát ha megoldható, hogy az ő 65 kilójával ne nagyon kellejen picit se cipelni, akkor tudsz csak igazán kényelmes rollert keresni számára.
- És én olyat néznék, amihez lehet kapni ülést is. -
Sordoran
addikt
Most hogy jönnek a hidegek, fagyos reggelek, ki mikor rakja el télire a rollert? Olvastam hogy valaki addig jár míg nem esik hó, mert azon fenn akad, de mások hogy vannak ezzel?
Xiaomi Pro 2-esem van, leírás szerint 0 fokig használható, de a mostani 5-6 fokokkal is már erősen vissza esett a hatótáv. Kínozni nem akarom, de nem szívesen hagynám itthon se. Van aki fagypont alatt illetve tartósan a körül is használta és van tapasztalata?Double rainbow... what does it mean? Well, a double rainbow is a phenomenon of optics that displays a spectrum of light due to the sun shining on droplets of moisture in the atmosphere. Does that explain?
-
Peaceliker
őstag
válasz Sordoran #17637 üzenetére
Pont ilyesmit kérszültem kérdezni.
Nekem kint egy fűtetlen tárolóban van a gép, de az éjszakai mínuszoknak akku nem örülne (de majd mérek hőt, pár fokkal tuti melegebb van bent, mint az udvaron). Viszont, amíg napközben 10 fok fölött van a hőmérséklet, addig lehet gurulnék vele néha (8 fokban még elég komfortosan voltam). Ha bejön a tartós fagy, jön be a házba, de nem könnyen hozzáférhető helyre tudom betenni és 34 kilót (kormányt sem lehet beakasztani) nem mókás pakolgatni.
Addig ok, hogy hideg akku nem szereti a gyepálást, azt be is tervezem tartani, hogy első pár percben csak szolídan mennék vele, hogy melegítsem az akkut picit.Nade a kérdésem az, hogy valamivel bebugyolálni a gépet érdemes lehet estére? Rongy agy gyártsak eps-ből vanak rárakható "ketrecet" (marad szigetelséből anyag). Lenne egyáltalán értelme?
"Oh my Goa'uld!"
-
gergo5991
őstag
válasz Sordoran #17637 üzenetére
3 szobás panelba lakok, egy ninebot g30 simán elfér akármelyik szoba sarkában, szóval nálam bent van mindig a gép, 20-23 fok van a szobában, ha ilyen rollerral bemegyek melóba ami 6km, ugyanúgy az aksi 20+ fokon marad, max speeden megyek és az is melegiti, meg nem érkezik lehülni 15-20 perc alatt, szóval nem lenne ez neki kinzás. Inkább nekem kinzás 5 fok alatt menni a rolleron, multéven majdnem arcüreg gyulladást kaptam tőle, az meg pláne hogy softshell kesztyüben ami állitólag szélálló anyag, szarrá fagyott a kezem. Kéne rá eszkabálni valami olyasmi kézvédőt ami a motorokon is van és tereli a szelet a kézről..
-
-
Aaron14
őstag
válasz Sordoran #17637 üzenetére
Én tavaly március óta megállás nélkül használom napi szinten. 5 300 km körül járok most. Kihívás volt már a mai reggel is, de az a tapasztalatom, hogy 0 fok alatt nincsenek akkora különbségek. Volt, hogy - 10 fok volt reggel és fújt a szél, tehát simán lehetett - 15-nek érezni. Aláöltözet, tollkabát, sapka, nyakmelegítő, kesztyű, dupla kapucni.
Természetesen a hatótáv lecsökken télre, viszont én az akkumulátort olyannak érzem, mint új korában. Tehát a tavalyi tél nem tett benne maradandó károsodást.Nekem most a Bluetooth hol működik, hol nem. Reggel, bent a házban tudott csatlakozni a telefonom, de a vonaton már nem. Lehet köze a hidegnek hozzá?
Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
PociAti
senior tag
válasz Sordoran #17637 üzenetére
A havazás nem azt jelenti, hogy akkor el kell tenni télire a rollert.
Hanem a mechanikai akadály nem teszi lehetővé a haladást. Illetve a sótartalmú latyak roncsolna amit ér. Ez csak pár nap kihagyást jelent (kb. 5-10 napot), de nem jelenti a roller elcsomagolását.Én rövid utakra használtam, így nem volt ideje az akkunak átfagyni. Otthon is és munkahelyen is 16-18°C körüli helyiségben pihent.
Ha kínozni nem szeretnéd, akkor próbáld kevésbé dinamikusan hajtani.
-
Revolit
senior tag
válasz Peaceliker #17647 üzenetére
Hát megköszönni azért nem fogja, de ha nincs más akkor e-van.
Elvileg csökkenHET a kapacitása valamennyire, értsd pár százalék.Én jobban félnék attól, hogy nem-e történik valami fizikai sérülés. Így sem vagyok végletekig nyugodt, hogy lakásban tárolok egy nagy lithiumos akku pakkot. A tűzesetek meg ugye leginkább a fizikai sérüléések miatt történnek (illetve elromló vagy eleve rossz BMS).
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
válasz Peaceliker #17647 üzenetére
A legnagyobb hidegben elég szép sorok szoktak lenni az autó akkumulátoros üzletek előtt.
Beszélgettem egy ilyen üzlet tulajdonosával, ő úgy tudja hogy igazából nem a hideg teszi tönkre az akkut, hanem a nagy hőség. Viszont a probléma nem akkor, hanem az igazán nagy hidegben jelentkezik (amikor nem áll rendelkezésre a meglévő kapacitás).Az természetes jelenség, hogy hidegben kevésbé fürgék az elektronok. Tehát egy hideg akku kevesebb teljesítmény leadására képes.
Viszont több utánaolvasást igényelne, mert az autók klasszikus akkumulátora teljesen más, mint a rollerek akkuja. Óvintézkedésként rá szokás írni az akkukra, hogy kerülni kell a nagy melegtől és a nagy hidegtől, de ezek konkrét hatásáról keveset olvasni. Mégis mi számít nagy hidegnek?
A roller-szolgáltatók tudnának erről nyilatkozni, mert nekik van nagy számú adatuk sokat futott floridai és kanadai rollerekről. Ilyen szélsőséges viszonyok mellett már jelentkeznie kellene a hőterhelés hatásának.
Új hozzászólás Aktív témák
- TCL LCD és LED TV-k
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- sziku69: Szólánc.
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen