Új hozzászólás Aktív témák
-
ρσгτσ
őstag
válasz Reggie0 #16400 üzenetére
Akkor máshogy fogalmazok.
Szerintem ha valamit úgy reklámoznak, hogy a teljesítménye miatt "x" % -os emelkedőn is fel tud menni, akkor nem árt, ha minden adott ahhoz, hogy a biztonsági berendezések is jól működjenek lefelé.
Ha veszek egy dinamikusan gyorsuló erős autót és mellé sz@r fékeket használok, akkor szerintem ön- és közveszélyes vagyok.
Tehát én azt gondolom, hogy az adott eszköz teljesítménye és a fékezési hatékonyság összefügg. Abban persze igazad van, hogy tök mindegy 350-500-800W, akkor is jónak kell lennie a féknek.
Szerk.:
Én mondjuk ha komolyabb rollert használnék (amit nem akarok), akkor biztos ahhoz mérten választanám meg az útvonalat is. Ergo nagyobb teljesítmény mellett nem kerülnék ki nagyobb emelkedőt, amihez a jelenlegi roller kevés.[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Reggie0
félisten
Rollernel nem. Ott csak a vegsebesseg es a tomeg hatarozza meg milyen teljesitmenyu fek kell, az utak ugyanazok. Autonal azert mas kicsit a sztori, mert ott a vegsebesseg a teljesitmenytol fugg, rollernel meg inkabb az akkufesz korlatozza be, hogy meddig gyorsul fel, foleg lejto eseten.
Auto eseten a masik szempont, hogy milyen a duty cycle, azaz pl. utcai auto vagy versenyauto, mivel nem mindegy, hogy 10 percenkent egyszer kell satuzni, vagy minden kanyarban. Rollernel azert a full gaz+full fek komboval meg annyira sem szokas menni(max nagyon gyenge rollereknel), mert nem is lesz komfortos, de ezen felul is a roller fekenek hutesi hatasfoka es az auto fekenek hutesi hatasfoka teljesen mas problemakor, mert az elobbinel nincsenek nagy fekteljesitmenyek se.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Azt gondolod, hogy attól, hogy megvetted a(z egyik) legolcsóbb rollert,
és az első úton rájöttél, hogy kevés, már ismered az összes többit is?Nem lehet bagatellizálni a megállási képesség fontosságát... Nagyobb
rollereknél alap, hogy mindkét kerék fékezhető mechanikusan is, és a
hajtott kerék emellé elektromos fékkel is. Visszatöltéssel, vagy nélkül.Ha 20 éve motorozol, tudod, hogy ha nagyon meg kell állni az első fék
hatványozottan fog kelleni. A hátsó kerék csúszik (a súly előre megy).
Ehhez képest itt egy olyan kétkerekűről beszélünk, aminek kizárólag a
hátsó kereke fékezhető, és az se túl jól a leírás szerint... életveszélyes.Ennél már csak az a rosszabb, amin egyáltalán nincs mechanikus fék,
s a motorfék harmatgyenge. (Gondolok itt pl. a Kugoo S1-re, aminek a
hátsó sárvédő taposhatósága az utolsó* szalmaszál... ha hirtelen kell
lassítani, mintha ott se lenne, nélküle meg 20 m a fékút 25 km/h-ról...)*: hosszabb lejtőn, ha azt látod, hogy már nem lassít a motorfék, lehet
szépen taposni, úgy van esély megállni, de ezen kívül másra nem jó.
A motorfék meg hosszú ereszkedésre sem jó, mert nem tölti az akkut:
az elégetett energiát szó szerint elégeti. Felforr a kábel és a vezérlő is.
(Többször halt már meg alattam fékezés közben: annyi, hogy pár száz
forintos tétel volt a javítás, és nem elment a fék, hanem pont hogy egy
durva, darálós hangú, folyamatos fékhatást eredményezett a zárlat.)Ui: a legjobb tuningom az S1-en az összkerékhajtás volt, mivel duplán
fogott a motorfék is, úgy 10 méteren megállt, ami még mindig sok, de
összehasonlíthatatlanul nagyobb élmény volt, és biztonságosabb is...
(Aztán amikor raktam bele egy dobfékes motort hátra, az levitte talán
5 méterre, onnantól van értelme "száguldani". Mindenki úgy ütögeti ki
a 20-25 km/h limitet a legolcsóbb szarból, mintha muszáj lenne, csak
a fék attól nem lesz jobb... A mozgási energia meg négyzetesen nő...)Természetesen egyik roller se lesz olyan komoly fékekkel felszerelve,
mint a nagyobb motorkerékpárok, de nem is kell: kisebb tömeget kell
lelassítani, sokkal kisebb sebességről, biciklis dinamikáról beszélünk
nagyjából, amihez jó közelítéssel elegendőek a biciklis fékek.
(Viszont szinte minden biciklin fékezhető mindkettő kerék, jó okkal...)[ Szerkesztve ]
-
ρσгτσ
őstag
válasz Reggie0 #16402 üzenetére
Csak mondjuk a teljesítmény függvényében teljesen más lehet az útvonal megválasztása. Én például két emelkedőt kerülök ki azért, mert amúgy gondja lenne vele a rollernek. Amivel kilométert és időt is bukok, bár engem annyira nem zavar.
Mivel rollernél mindig kiemelt mérőszám, hogy milyen emelkedőn tud felmenni.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
ρσгτσ
őstag
válasz Reggie0 #16405 üzenetére
Én azzal, hogy a roller képességeihez mérten választom meg az útvonalam, kb. 30 perc menetidő helyett 40-45 -öt megyek. Ami azért nem kevés.
Ez a része mondjuk engem nem zavar, mert én direkt nagyobb hatótávú, de kisebb teljesítményű eszközt kerestem.
Szerk.:
Pesten azért szerintem meghatározó, hogy ki milyen rollert használ. Végsebességtől függetlenül is. Főleg hogy nem egy olyan út van, ahol főútvonal mentén bringa út és járda sincs.Illetve ha kikerülök egy emelkedőt, az nem minden esetben jelenti azt, hogy el tudok menni mellette. Simán lehet, hogy kerülőutat kell választani.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
yodamester10
őstag
Na pár mondat a mai teszt körről a Hiley x8-al.
Eddig nagyon tuti a roller,igaz még mindig szoknom kell a Mijia 365 után az ilyen lájtos kis városi cirkáló ez meg egy állat
Szóval neki indultam a Kaposvári Deseda megkerülésének,volt ahol az erdőben apró kavicsos volt a bringa út ott nem nyomtam neki de inkább a hatótávra mentem,nehogy tolni kelljen
Teljes feltöltéssel indultam és kettő rublika maradt nagyjából 32-33km megtétele után.A képen látható emelkedőnél félig volt az aksi és 29km/h-val vitt fel a tetejére,szóval elég erős a vas.
-
DigitXT
félisten
válasz yodamester10 #16407 üzenetére
Multiméterrel ellenőrizted, hogy jól mér-e a műszerfal? Csak mert egy 48V-os
akkunak (13 cella sorban) túl sok az 55.2V amit teljes töltésnek mondasz.
54.6V hivatalosan a maximum, azaz 4.2V/cella. (Amit ezen felül töltesz bele,
az lehet, hogy növeli a hatótávolságot, de gyilkolja az akkut rendesen...)Szerk: amúgy nagyon jó a hatótávolság, sőt, 13 Ah akkuval egészen kiváló...
(Oké írtad, hogy kímélő módban mentél, az átlagsebesség is megmutatja.)[ Szerkesztve ]
-
ρσгτσ
őstag
ZX Spectrum - Commodore 64
-
balintka
addikt
Sziasztok, Ninebote E45E rollerem van, egyelőre 85%-os max töltéssel használom. Érdemes korlátozni az akksi töltést 85%-ban, vagy mehet nyugodtan 100-ra is?
-
DigitXT
félisten
válasz yodamester10 #16409 üzenetére
Azért egy fotót lőhetnél a töltő címkéjéről, kíváncsi vagyok...
-
ρσгτσ
őstag
válasz yodamester10 #16412 üzenetére
Ez a pálcikák teteje. Mondjuk én sem szívesen cipelnék 24-27 kilót.
Európában szinte! egységesen 25 km/h -ra vannak ezek korlátozva. Németországban 20 km/h.
Nálunk is valószínű(?) 25 km/h -nál lesz a választó, ha lesz majd szabályozás. A W jó kérdés, hogy mit kezdenek vele.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
userxy
őstag
Halihó!
400k Ft környékén milyen rollert ajánlanátok ami elöl-hátul lengéscsillapítós és megbizható és jó? -
addikt
-
addikt
Kicsit el vannak szállva a managementnél sztem..
1500$, ill. 1800$-ért azért illene már valamit letenni is az asztalra, mert ez így kb az Apple majmolása (túlárazott sznob termék).
A lengéscsillapító vajon mennyire lehet jó?
És a 36V-os rendszer alá érdemes volt betenni egy 450W-os motort?
A másiknál már legalább 48V-ra váltottak az 500W-os motorhoz.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
Somatom
veterán
-
addikt
Így van, ezért gondoltam, h jó ötlet betenni ide.
Mintha már kérdezték volna, h erről tud-e valaki valamit.
Hát most már el lehet olvasni, és el lehet dönteni, kell-e egy ilyen roller, vagy nem.
Legalább már tudjuk ez a fajta kerékmotor milyen hátránnyal jár (hang) az egyébként csábítóan hangzó 40nm-es nyomatéka ellenére.
Nem biztos, h akarnék egy ilyen "zajos" rollert, nem véletlenül nem járok motorral sem, (persze ez szubjektív).Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
-
wanted5
őstag
válasz Thunderzolee #16417 üzenetére
De az feltűnt, hogy egy olyan oldal árairól hüledeztek, ahol pl a G30 $1500? Nézzétek meg a többi dolognak az árát is...
Vagyis ezzel az oldallal nem kell foglalkozni, ennyi -
ρσгτσ
őstag
válasz Thunderzolee #16417 üzenetére
Jah az árakkal ne foglalkozzatok. Majd hivatalos helyi kereskedői ár lesz a lényeg. Csak az adatok miatt osztottam meg.
Nekem mondjuk az jutott eszembe, hogy ilyen súlyok mellett csúnya dolog lesz a tuning.
Szerk.:
Azt amúgy hozzáteszem, hogy a megjelenési ár, és a forint gyengélkedése miatt biztos nem olcsó buli.[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
addikt
Ugyanakkora akksi van mind a kettőben, úgyhogy a hatótávot fenntartással kezelném inkább. Az F30 az hozza a majdnem 30km-t, itt-is, ott is olvastam már, h nem csak ~24-25km-t tud, hanem 28-at is, normál testsúllyal, S módban max sebességgel, átlagos terepen.
A D38 az viszont valószínűleg a szokásos 2/3-ad hatótávot tudja csak.
Tessék, ezt végignézted már?
https://www.youtube.com/watch/Leet/D38_teszt
Ami a kerekeket illeti, a zselés réteggel ellátott kerekek (F sorozat) jóval drágábbak, mint a külső+belső kombót használó kerekek (D sorozat).
A tárcsafék szintén drágább, mint a dobfék.
Így már érthető az F sorozat felára.
Viszont a D sorozathoz nem valószínű, h egyhamar módosított szoftver lesz.
Én nagyon nem gondolkodnék a helyedben.
Olcsó rollert keresel, akkor vegyél egy D38-at. Legalább a pénzedért a lehető legerősebb motorral kapod, ez felvisz a dombokra is.
25-30km-es hatótáv is hozza kb azt amit eredetileg kerestél.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
Nem arra gondoltam én se, h Forintban mennyi ez, azt elengedtem már, de ez sztem még Dollárban, Euróban is túlárazott.
Inkább egy kétmotoros G30-at adtak volna ki, több értelmét látnám, mint ilyen "fejlesztésekre" elverni a cég erőforrásait.
Kétmotoros pálcikaroller úgysincs, ilyen 550Wh-s akksinál a két motorral is elég sok hatótáv marad. Gondolom amúgy sem azért veszi a G30-at a legtöbb user, mert 65km-es hatótávot keres.
Max futárkodással van annak értelme, mert ingázni sztem ennyit (mármint kb 50km-t) rollerrel nem érdemes bevállalni. Ha 25km-t veszek oda is és vissza is, az már egy óra út oda, egy óra vissza.[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
-
addikt
Kigyűjtöttem az akksi méreteket.
Hátha valakinek pont egy ilyen táblázat hiányzott még eddig...........................Wh..............mAh
Essential .........183 ............5100
1S ....................275.............7650
Mi 3 Lite ..........187 ............5200
Mi 3 .................275.............7650
Pro 2 ...............474...........12800F25 ..................275.............7650
F30 ..................367...........10200
F40 ..................367...........10200D18 ..................184.............5100
D28 ..................275.............7650
D38 ..................367...........10200G30 ..................551...........15300
G30LE ..............367...........10200[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
mrrr74
aktív tag
válasz userxy #16415 üzenetére
Szia,
Épp most van nálam egy Inmotion S1, első teleszkóp, hátsó dupla rugós tag, elől dobfék, hátul elektronikus fék, elvben nagy hatótáv (gyakorlatban még nem tudom). IP55, 30 km/h végsebesség, 10"-os kerekek, hátsó hajtás, irányjelző, app, 24 kg, 140 kg terhelhetőség, 500 W-os motor, 12,5 Ah-s akku. A jövő héten már pontos adatokat és véleményt tudok mondani róla, de talán megfelelhet.
[ Szerkesztve ]
https://weddmegonline.hu, https://nekedveszem.hu
-
mrrr74
aktív tag
válasz Thunderzolee #16417 üzenetére
Ausztrál oldal, valószínűleg az árak is azok.
https://weddmegonline.hu, https://nekedveszem.hu
-
balintka
addikt
válasz yodamester10 #16412 üzenetére
Köszi a választ!
-
ρσгτσ
őstag
válasz Thunderzolee #16425 üzenetére
Tudom, arra gondoltam én is. A forintot és a helyi árakat csak azért említettem, mert manapság elég sokat gyengélkedik a pénzünk. Így ha még jobban elszáll, akkor csúnya lesz az új rollerek vége is. Már most sem piskóta.
Én mondjuk azért vettem nagyobb hatótávú rollert, hogy ne kelljen állandóan az akkumulátort nézegetni...és ugye nincs is akkora választék benne. Pl. ott van a Pro2, ami már necces lehet egy 30+ km távnál.
Egyébként még városon belül (BP) is nagyon változó az idő. Mert például a belváros felé több a bringa út, több helyen tudom kihasználni a maximális sebességet. Tehát például 15 kilométert gyorsabban teszek meg, mint külterület felé 10 -et. Egy nagyobb, forgalmasabb úton meg nagyobb sebességű rollerrel sem jobb, mert életveszélyes arra közlekedni.
Én egy komfortosabb, számomra kialakított úton szívesen teszek meg akár 35-40 kilométert is városon belül.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #16425 üzenetére
Két motoros roller általában nem szokott 25 km/h-ban korlátozva lenni.
Nem sok értelme lenne amúgy, azon kívül, hogy jobban gyorsul, meg az
emelkedőn is megy 25-tel, szoftveres korláttal. Azt is figyelembe kell itt
venni, hogy két motor nagyobb áramot tud berántani gyorsításkor, ezért
nem csak a kapacitás lehet probléma, hanem az akku terhelhetősége...Egy 550Wh akku csak pálcikában nagy, de nem akkora durranás: csakis
azért tud a G30 akkora hatótávolságot, mert mind a végsebesség, mind
a gyorsulás eléggé korlátozott. Ha kijönne gyárilag 2 motoros verzióban
"ugyanez" (ahol a plusz motor is lenne extra 2-3 kg ill. 2 vezérlőnek kéne
helyet találni a vázban), hamar elfogyna az akku. A pici akku, nagy áram
kombó az álmoskönyv szerint sem jelent semmi jót. Feszültségesés, és
az ezzel járó problémák pl. idő előtti kikapcsolás, túlmelegedés stb.Ui: építettem én két motoros pálcikát, de aki utánam megpróbálta plusz
akku nélkül, csúnyán megszívta. Nem "csak" a hatótávolság feleződik...
Ha pedig kihasználod, hogy erősebb, gyorsabb, még gyorsabban merül!Ha meg nem használod ki, akkor minek bele két motor: nehezebb a vas.
Szóval az az akku, ami egy motorral kiváló, két motorral jellemzően sz.r.
Ha meg raksz bele kétszer akkora akkut, az még nehezebb, és nagyobb:
mondhatni a roller elveszíti pálcika jellegét. (Nem baj, de más kávéház.) -
addikt
-
Nordik
őstag
válasz Thunderzolee #16424 üzenetére
F szerianak nem jön esetleg utódja?
-
Imy
veterán
válasz yodamester10 #16434 üzenetére
Egy súlyt is érdemes lenne mérni. Lehet a nagy üres.
-
Sziasztok!
Nincs összefoglaló így előre is elnézést ha triviális dolgot kérdezek.
Gondolkodtunk E roller vásárlásán már utólag bánom, hogy nem vettük meg nyár elején, mert ahogy nézem egy laza 20%-ot drágult azóta.De a lényeg, hogy amire szeretném használni az, hogy néha eljárnék melóba (14km oda- vissza, városon keresztül) vele illetve ha be kell ugrani valamiért a városközpontba akkor ezzel kényelmes és nem kell majd autóval menni az így is drága üzemanyag árak miatt.
Én mondjuk 106 kg körül vagyok szóval a 100-asok kiesnek. Nem tudom amúgy mennyire kényelmesek ezek a rollerek rosszabb utakon?
Mindenesetre én a Segway Ninebot Kickscooter F30E néztem ki, van emellett valami ár/érték arányban jobb típus? 200k körül lenne a max ami rá lenne szánva. -
DigitXT
félisten
válasz yodamester10 #16434 üzenetére
Na, ezért kérdeztem, mert erre rá van írva, hogy 54.6V. Szerintem az az
55.2V vagy mérési hiba, vagy túltölti az akkut, +5% kapacitás miatt, ám
ezzel lecsökkentve az élettartamát. Nem mintha más töltő esetén nem
láttam volna már ilyet (Kugoo S1 is 42.2-re töltött jellemzően). De olyat
is láttam, ahol eleve, specifikáció szerint is alacsonyabb volt a végfesz,
aminek eredménye némi hatótávolság csökkenés, de hosszú távon ezt
több töltési ciklussal hálálja meg az akku: lassabban degradálódik.
(Pl. ez csak 66.4V, azaz 4.15V/cella a vége ami relatíve kímélő töltés...)Én is gondolkodok, hogy érdemes-e picit visszavennem 67.2V-ról, vagy
teljesen tökmindegy, mert amilyen "sokat" én megyek, sose öregszik el.
Eddig egy tesztet nyomtam csak vele. De rollerben még nem járt a dög.
Ezer oka van annak, miért nem, először is, mert nem fért be a vázba.Ui: a legelső rollerem töltője 42.4-ig is elengedte. Nem mértem ki, hogy
valójában mennyi, de egy nap után meg is halt az egész, aztán lett gari.
(Értelemszerűen: visszaosztva a cellák számával az is már átlag 4.24V
ami még határeset... semmi nem garantálja, hogy tökéletes a balance.)[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
addikt
Inkább F40, G30 kellene ekkora súlyhoz (a 350W-os motor miatt), esetleg D38.
Rosszabb utakra érdemesebb lengéscsillapítós rollert venni, bár azok némileg drágábbak. De majd úgyis észreveszed, aztán ha kell, lehet venni a pálcikarollerekhez is lengéscsillapítókat.
A 10"-os kerék mondjuk már alapból sokkal jobb, mint a 8.5"-os kerekű rollerek.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
válasz Thunderzolee #16441 üzenetére
Köszönöm, közben én is erre jutottam, hogy F40 legyen a célkeresztben.
Azt olvasta, hogy az F40-ből van global verzió, az F40E gondolom az európai. Lehet egyáltalán valahol global verziót kapni? Elsősorban tempomat miatt lenne érdekes nem a 30km/h miatt.
-
Nordik
őstag
válasz Thunderzolee #16440 üzenetére
Azt nemtudom, hogy megszűnik e. De gondolom ősszel dobnak majd ki új rollereket.
-
bajnokpityu
félisten
Hdgaten valaki gariztatott már?
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Imy
veterán
Megjött az F30E-m. Mekkora nyomásra kell felfújni a gumikat? Sehol nem találom hozzá az ajánlást.
-
addikt
-
addikt
Mi az az "5 Amperes átok"?
A rollerek 5 Amperes átka..Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #16449 üzenetére
Kontextus nélkül nehéz kitalálni, mire gondolt a költő...
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Milyen processzort vegyek?
- Steam topic
- Eredeti játékok OFF topik
- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- DJI Mavic Mini Fly More Combo
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen