Új hozzászólás Aktív témák
-
Skynet258
veterán
válasz wanted5 #9779 üzenetére
Xiaomi-ból én az 1S-t venném (az a középső tagja a szériának), ott az 50k költséget viszont meg is dupláztad. 2-3 Km-es távnál szerintem tök mindegy a hatótáv mert lényegében annyit bármivel elmennél aztán töltöd, de a 20km abszolút reális amúgy.
Szatyrot én nem tennék rá, próbáltam egyszer egy könnyű tasakkal de még az is zavart mert ugrált rajta, nehezebb dolgot meg nem tennék rá mert akkor baromi nehéz lesz biztonságosan irányítani. Nálam a vásárlás rolival az hátizsákos sztori, úgy okés, persze a hátizsák mérete lesz a korlátozó tényező.
Lezárni én nem szeretem, de amúgy kaphatók jó minőségű zárak így megoldható ha nagyon kell, egyéni preferencia kérdése a dolog.
Jogilag úgy állunk, hogy sehogy, törvényi szabályzás egyelőre nincs, példa büntetésekre van (sisakba beleköthetnek, meg bedrinkelve ne vezesd, bár ez szerintem alap kéne legyen).https://geekpulse.hu
-
PociAti
senior tag
válasz wanted5 #9781 üzenetére
Mindegyik valós, mert a 20 km/h-s változat megnevezésében - feltételezésem szerint - szerepelt a "Nordic Edition" kifejezés.
Ennek a verziónak Idehaza semmi értelme. Ha nem akarsz 20 km/h fölötti sebességgel haladni, akkor nem menj! Ahogy a Sport mód használata sem kötelező. (Én se nagyon szoktam használni, bár fw módosítással a Drive mód végsebességét kitoltam 26 km/h közelébe, de a dinamikához nem nagyon nyúltam. Normál súlyom van, így alattam a Sport módban kissé "idegesen" működik a Xiaomi 1S.) -
Skynet258
veterán
válasz wanted5 #9781 üzenetére
Én alapból nem veszek semmilyen műszaki cikket a "legalsóbb polcról" - nem azért mert burzsuj vagyok csak túl sok a spórolás a és a kompromisszum a legtöbb esetben. Magamnak Pro 2-t vettem, asszonynak 1S-t, valóban nem feltétlen éri meg a felárat főleg nálam került rá első/hátsó teleszkóp is, Xtech fék... (így árban már eléggé elmásztam). De valamivel mindig szórakozni kell.
https://geekpulse.hu
-
oszy
veterán
válasz wanted5 #9779 üzenetére
Én az 1S-t választottam. Hétfőn érkezik. Még én is bizonytalan vagyok az üzembehelyezésével kapcsolatban.
Pl. kell tölteni majd vagy nem? Kerekeket talán majd fel kell fújni, mert “üresen” érkezik.Ami még fontos, hogy a Mi Home app nekem kínaira van állítva és pár kütyü miatt nem is akarom magyarra állítani. Nem tudom így fog-e működni.
Szinte ÚJ Xiaomi légmosó E L A D Ó!
-
Reggie0
félisten
válasz wanted5 #9814 üzenetére
Csakhogy annak van valos celja.
Ertem en, hogy neked nem szamit kinek milyen adatot es miert adsz ki, de van akinek igen es ezt megvalogatja. Ertelmes ember felfogja, hogy a penztarcajaval szavaz. Egy olyan ceget nem fogok szandekosan tamogatni, amelyik akaratom ellenere adatokat gyujt, ha van alternativam.
Amugy nem tudom miert kene kidobnom azert a vilagitast a lakasbol, mert a xiaomi adatot gyujt.[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
válasz wanted5 #9829 üzenetére
Akkor ismét a legfontosabb tanácsok, amit pár hónapnyi aktív tapasztalat után írok:
- Beüzemelést követően ne hagyjuk a Xiaomi Home applikációnak, hogy frissítse a firmwarte-t.
- A keréknyomást állítsuk be a testtömegünknek megfelelő értékre* (és rendszeresen ellenőrizzük).
- És minél gyakrabban töltsük az akkut! Nem túlzás minden használat után a nap végén feltenni töltőre. Sok tévhit van velük kapcsolatban, ami abból ered, hogy a telefonok, laptopok akkumulátorai eltérőek a járművek akkujairól.* Xiaomi owner's guide v2.5-1 szerint ajánlott keréknyomás beállítása:
testtömeg első hátsó
70 kg alatt 3,5 4,0 bar
70-90 kg 4,0 4,5 bar
90-100 kg 4,5 5,0 bar
100-110 kg 5,0 5,5 bar
110-120 kg 5,5 6,0 bar -
-
st6969
őstag
válasz wanted5 #10190 üzenetére
Én nem vagyok roller tulaj (még), de a saját véleményem, hogy télen száraz időben simán használnám, még ha az akksik nem is szeretik annyira a hideget. Ellenben a vizes, nyirkos, pocsolyás felület szerintem felejtős: tiszta mocsok lesz az alváz, kínai cuccoknál a vízhatlanság sem garantált, meg még lehet, hogy te magad is tiszta szutyok leszel, ha a sárvédő nem vagy csak részben látja el a feladatát (sima, nem elektromos Aldis alu roller pl. simán felhordja a szutykot, pedig van hátsó sárvédő...)
-
PociAti
senior tag
válasz wanted5 #10560 üzenetére
Én is tervezem az 1S-nél a téli használatot.
A kijelzővédőt találtam hasznos kiegészítőnek. A Xiaomiknak osztott a kijelzője, ez alól csak a legújabb, 3-as model kivétel, így annak védelme jobb.
Átmenetileg egy zacskó is megoldás lehet, ha hirtelen jönne az eső.
Youtube: waterproof Xiaomi Scooter kifejezés hoz pár találatot. Talán a power gomb körcímkével leragasztása tűnt a legértelmesebbnek, a szilikonnal taknyolás amatőr próbálkozásnak tűnt, bár attól még lehet hatásos.Kisebb esőben lassan megyek, ha nagy, akkor kikapcsolva tolom, és megvárom míg kiszárad. Bár ha a nedvesség vagy a pára a belsejébe jut, lecsapódva tudna csúnya dolgokat csinálni.
Sóval felhintett latyaktól viszont szeretném megóvni, és ónos esőben sem erőltetném, mert talán még gyalogos módban is túl nagy a nyomaték. -
norbi93
senior tag
válasz wanted5 #10702 üzenetére
Próbáltál ki rajta custom fw-t? Mert ha eu-s magyar régiókódja van, akkor nem szabadna, hogy megmaradjon legfrisseb verzión a tempomat.
Nekem pont ez a problémám jelenleg, brutál felárral megvettem xiaomi lurdy-ból a pro2-t, egyszer 5 percre kipróbáltam egy custom fw-t, azóta hiába raktam vissza gyárira, megmaradt a tempomat, aminek nem kellene (maga a roller is későbbi gyártás, mint ahogy kivették a tempomatot) . Így most technikailag garivesztett a roller, mert nem bírom ráerőszakolni a magyar régiókódot.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz wanted5 #10817 üzenetére
A 95 kg az majdnem a roller felső terhelhetősége (100 kg), így a gyári 30 km
közelében sem lehetsz vele... 30% elfogyasztása 2 km-en attól is függ, hogy
mi szerint 30%? Ha valami feszültség alapú becslés, az lehet elég pontatlan,
de ha a BMS mérte/számolta a leadott energiát, akkor lehet jó, csak ugye az
sem mindegy, milyen 2 km volt. Nekem emelkedőn 1.5 km elegendő, hogy
beszippantson 2Ah-t, ráadásul 48V akku, szóval közel 100Wh. Az 1S 275Wh
akkujának 35%-a... Nyilván ha lassabban mész, kevesebb energiát pazarolsz
a légellenállás legyőzésére, de az emelkedő akkor is ott van, az sokat kivesz.Ui: ha semmi sem jön össze végül, fogd a hidegre, az mindig segít...
-
zhata
senior tag
válasz wanted5 #10817 üzenetére
Ez jellemző a "Sáomi" akkumulátorokra. Munkába menet és hazafelé (kb.9.5 km)100%-ról 78-82%-ra merül elsőre, tehát nagyjából 20%-ot. Másodikra meg már 45-50%-ra, tehát már több mint 30%-ot. (Egyszer mentem egy harmadik kört is, de a végén már szinte tolnom kellett hazafelé, mert szinte nullára merült).
Van két Xiaomi telefonom is, ezek akksijaival is hasonló a helyzet.
Fullig kell őket tölteni, kezdetben nagyon lassan merülnek, 20-30% alatt meg már mint a Titanic, nem véletlenül hogy 20%-nál már jelzi, hogy tegyem őket töltőre.
Más gyártójú Li-ion akkumulátorokat nem ajánlott fullra tölteni, de 10-15%-ig lehet meríteni, de a Xiaomikkal más a helyzet. -
PociAti
senior tag
válasz wanted5 #10817 üzenetére
Én nem tapasztaltam ilyet, viszonylag jól lehetett számolni a távolságot. Sőt, kifejezetten elégedett voltam, hogy 16-17 km/h sebességgel mennyire nagy távolságot lehetett még vele gurulni (62 kg vagyok).
Viszont így hidegben már sokkal kedvezőtlenebb értékeket mutat. Nem lehet hogy nálad is a hideg zavart be a megszokott hatótávba? Hol tároltad két menet között a rollert? Mármint hány fok volt? -
-
Reggie0
félisten
válasz wanted5 #10916 üzenetére
"Számolni se lehetne, hogy hányszor találkozok olyannal - legyen szó bármilyen közlekedési eszközről, autó, kerékpár, roller, akár gyalogos - , hogy nyomja neki, mint a hülye és a következő lámpánál találkozunk. Megérte? Remélem igen. "
Siman meg szokta erni, mert igy eselye van atjutni a zold vegen vagy elso lehet a lampanal es nem kell azon aggodni, hogy bejon-e ele egy hulye, aki aztan lehetetlen helyzetekben kell elozni, kerulni stb.. En meg sosem bantam meg azt, hogy nem eloztem meg valakit, azt viszont mar szamtalanszor, ha nem. Plane rollerrel nehezebb elozni lampatol indulva, mert akkor van kocsisor is ami miatt jellemzoen nincs ra hely/lehetoseg.
BP-en ez joval nagyobb gond, mert ha egy hulye miatt pont lemaradsz egy zoldrol, akkor utana mar tobb lampan at piros hullamban mehetsz a zold hullam helyett, ami extra menetido lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz wanted5 #12630 üzenetére
Én sem értem a dolgot. Egyszerű, praktikus eszköz A-B pontok közötti közlekedésre. Fogalmam sincs, hogy egy ekkora kerekű jármű hogyan válhat élvezhető sportcikké. Fel tudok ugratni egy öt centis padkára? Mi ebben a sikerélmény? Ha adrenalinra vágyom, akkor bringa és mondjuk Yoko (mert közel van).
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Becenick
tag
válasz wanted5 #12630 üzenetére
Osztom a véleményed. ;)
Bakker szerintem mi pro 2vel ha sima aszfalton mész 0 probléma. Gond nélkül beáll a tempomat is 25re. De ha aszfalt javítások vannak, esetleg kátyúk, baromi veszélyesnek éreztem még a 20at is.
Bringâztam már eleget. Ott ilyenekre nem kellett figyelni, de ez a kis bohócka kerék azért nagyon más. -
PociAti
senior tag
válasz wanted5 #13276 üzenetére
Nincs Eco mód.
Gyalogos mód van, (illetve Drive és Sport fokozat.)
És pont a gyalogos módot legnehezebb átállítani. (Amikor én próbálkoztam vele, akkor nem volt elég kitolni a sebességhatárt, a régióval is játszani kellett, és még úgy se jött össze. Vagy én nem próbálkoztam elég kitartóan, vagy bugos volt az a CFW verzió.)Amúgy szerintem a 10-15 km/h-nak nem sok értelme, a 5 km/h sebességlimitnek pedig van. Sokszor használtam már. Amikor nagyobb terhet szeretnél gyalog cipelni (cementes zsák, 50 literes virágföld, akármi). Akkor a tempomat könnyen be fog állni 5 km/h-ra, azaz arra a tempóra, amilyen tempóban gyalogolni tudsz a roller mellett.
Én a tempomat rögzítés idejét vettem le 3 másodpercre, így elég könnyű Drive módban bármilyen sebességen, akár 12 km/h-n fixálni a tempót. (A Drive mód sebességhatárát kitoltam 27 km/h-ra, így szinte csak ezt a módot használom.) A tempomat kvázi veszélyesebbé teszi a rollert, de viselkedése gyorsan megtanulható.
-
Tamás9x
őstag
válasz wanted5 #13526 üzenetére
Downgradelni kell. Nekem is fel volt frissitve 1.7.3-ra. jelenleg 1.2.6-al használom.
Betettem a Soft rugókat, a Shark-ba... egy álom Olyan szinten vaj puha a térköven, hogy elmondhatatlan. G30-nál nem heggesztve van a kormány nyak, hanem szegecselve, ha leheggesztem, akkor vajon eltűnik a recsegés ?
saril: jobban jársz ha veszel bele egy másik tagot, régen sem lehetett megszűntetni a koppanást amikor bejöttek az öszteleszkópos gépek. 150mm-es növeléssel változik a geo is pozitív irányba.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
z67
őstag
válasz wanted5 #13995 üzenetére
A közösség szempontjából ennyi a lényeg, a besorolás. Ez egy hosszabb történet, ami erre a kategorizálásra alapoz, ami viszont ilyen formán mindenkit sújthat. Szívesen elmondom privátban, a lényeg kb. annyi, hogy ha elgázolnak a biciklinyomon ne adj isten, akkor vedd úgy, hogy a te hibád, ugyanis be sem hajthattál az utcába, a többi csak hab a tortán.
Ja, segédmotoros kerékpár, büntetőpont, stb.
Kifogást nem lehet tenni, ezután jön a meghallgatás. Arra okos érvekkel akarok érkezni.
[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
válasz wanted5 #14011 üzenetére
Nem biztos, hogy nem klón, még senki sem látta a kijelzőt, és nem flash-elte lehet a váz ugyan az, mert öntőformát lehet bérelni, vagy beragadt raktárkészletet venni, mert a módosított kormányretesz, és törésbiztosabb sárvédőkialakítás kapósabb. Lehet Xiaomi bele van
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Dave™
nagyúr
válasz wanted5 #14653 üzenetére
Viszont rettentően lefárasztott a 10 km oda 10 vissza, napi szinten biztos nem csinálnám.
Napi 2x20-at megyek. Miben fáradsz el, az álldogálásban? Tegnap meg ma is kocsival mentem az eső miatt, százszor inkább a rolleren egy óra, mint az autóban araszolgatva. Csak az eső ugye...
szerk: az akku második fele már nem annyira dinamikus, mint az első. de nem hiszem, hogy 30% csak 1-2km lenne. Nekem a Pro 2 mostanában 35-40%-ból megteszi a 20km-t, szóval reális közeli, amit ráírnak, ha közel vagy súlyban és nincsen érdemi szintkülönbség.
[ Szerkesztve ]
-
baloo79
tag
válasz wanted5 #14653 üzenetére
Köszi!
A melóhelyen tudnám tölteni a paripát, azzal nem lenne gond.
Igen, a bicikliút, pláne a Hungárián, nem a legjobb, legalábbis emlékeim szerint (régebben bringáztam ott), és ráadásul kénytelen vagyok olyan helyen is menni néhány 100 métert, ahol nincs még járda sem, csak egy ösvény. Lemenni ott az útra az autók közé tuti nem fogok. (És máshol sem.)Engem némely autós sokkal jobban lefáraszt, hogy nekem kell kitalálnom, hogy éppen mi lesz a következő reakciója.
Na meg a dugó.
A mai időjárás tette be a kaput, hazaérni majdnem annyi idő volt autóval, mintha BKV-vá váltam volna.
Ráadásul nem is esett akkor már, úgyhogy végig simán rollereztem volna, ha lenne. -
kakuk.tamas
addikt
válasz wanted5 #14896 üzenetére
Nem is akarok ilyet venni, kérdeztem, hogy milyen lehet…
Éppen ma rendeltem be 80ért cuccot a rolleremhez, egyenlőre marad ez, ameddig bírja a strapát. (Szerintem nyár végére már halott lesz. )Úriember vagyok, az a gecirendes fajta. ~ Győr ~ Apple iPhone 14 Pro ~ Apple Watch 8 Cellular 45mm ~ Xiaomi Mi Electric Scooter 3 ~ EBFEC VIPER MTB2 ~ Telekom 2000/1000 ~
-
-
eFeMeR74
senior tag
válasz wanted5 #15479 üzenetére
Ez egy fórum ahol megvitathatjuk a tapasztalatainkat. Hány ember perelte be a gyártot anyaghiba miatt lásd DigitXT. Ô tudna beszélni a törésről pedig ugy tudom gyári súly alatt használta a rollerét és mégis nem egyedi eset. Mondom az egyik legelterjetebb Xiaomi rolleről beszélünk. Elég sok tapasztalat van vele. Defekt,kormánykopás,recsegés stb. Te nyugottan tarsd be a gyári ajánlásokat ( Mindenben) és ne vegyél olyan rollert ami 100kg enged hivatalosan. Sőt levegős gumis rollert se használj, mert defektet kaphatsz és tolhatod vagy fejreállsz. Nem a súly határ miatt lesz balesetveszélyes egy roller. (Müxaki állapot,guminyomás,fék állapot,sebesség stb.)A gyári guminyomás ajánlás a 8,5col Xiaomi roller esetében 3,5bar használd azon és ne foglalkozz azzal, hogy aki 90+(Az alatt is egyébként) annak már 4-4,5 bar javasolt. Tapasztalatok alapján. A firm módosításról már ne is beszéljünk Én értem mit akarsz mondani, de ha én vagy bárki leirja a véleményét ami a te elképzelésed szerint felháborító, mert ez és ez van akkor ne foglalkozz vele.
Átlapozod. De én akkor is leirom, hogy ez a roller használható (Szerintem)120kgig is sik terepen és kész.
Ha valaki ragaszkodik a gyári adatokhoz és mondjuk 110kg akkor majd eldönti, hogy ez jó igy neki vagy nem. De , hogy jogilag megállja a helyét hozzáteszem " Csak saját felelőségre"
Ami egyébként amúgy is igy van minden veszélyes eszköz használatánál. Na ennyi.MI Box S-Archer-OP8T-NSA310-Toshiba A300-MI Robot Vacuum-RoidmiF8
-
addikt
válasz wanted5 #15794 üzenetére
Ezt most nem értem.
Aki csak gurulgatni vesz rollert, meg hobbiból, annak nyilván mindegy.De aki leteszi az autót, annak egyáltalán nem mindegy, h egy szirszxr emelkedőn belassul a rollere, mert senki nem mondta el neki, h ne vegyen kisteljesitményű rollert, mert azok csak teljesen sík terepen hozzák az elvárt szintet.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
-
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 11
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Trollok komolyan
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kompakt vízhűtés
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Milyen program, ami...?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- További aktív témák...