Új hozzászólás Aktív témák
-
Dave™
nagyúr
válasz Kowi84 #11001 üzenetére
Legutóbb facebookon olvastam hasonlót, hogy milyen hülyén néznek ki felnőtt férfiak e-rolleren, akkor sem értettem, most sem. Ha nem lábbal hajtós rózsaszín rollerben gondolkozol, szerintem nem fog hülyén kinézni. Nekem Xiaomi Pro 2 van, az eddig mindenhol felment, de én csak 75kg vagyok, így az érdemi részét passzolom.
-
Reggie0
félisten
-
lehella
senior tag
válasz Kowi84 #11001 üzenetére
A korábban említett Pro 2, kicsit customosított firmwarrel szerintem vinni fogja a dombos részeket is. Én Buda külső részén kénytelen vagyok a "húzott" módban használni, hogy ne álljon meg alattam, egyébként teljesen jó.
Hétvégén megvolt a Velencei tó kör is, simán végigvitte 18km/h-s átlagsebességgel. Egyedül Pákozdon okozott gondot neki a fagyizó előtti emelkedő, aki nem ismerné: meredek és rövid utca.www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
3ndru_1
újonc
válasz Kowi84 #11044 üzenetére
Heló,
miután oda-vissza szétolvastam a topicot, ilyet rendeltem cirka 1 hónapja, aliról, lengyel raktárból 170e volt. (lényegében pro2 ár) Eddig belement 100km, nekem baromira bejött, de azt hozzáteszem hogy vasággyal vagyok 65 kiló, így velem mindenhova repül. Mivel ez a jelöletlen model (F40 simán) így 30km/h a vége, ami GPS szerint 28-29, ami azért elég jó. Egy feltöltéssel fogalmam sincs mennyit megy el, eddig max 22km volt, amit mentem vele egy töltéssel, ilyenkor 30-40% maradt még az akkuba - de mivel hideg volt az elmúlt időszakban, a töltöttség kijelzés eléggé ugrál (meleg szobában 40%, kiviszem, akkor meg 30, de ez nem meglepő) - Érzésre 25-28km gond nélkül benne van csutka gázzal és az én terhelésemmel.
Két hátránya van: az egyik a hátsó fék, ami a szokásos féloldalasan nyomott tárcsa, picit nyikorog, a másik pedig hogy az első agymotornál lényegében csak a xiaomi air pump feje megy csak normálisan rá a szelepre - azt mondjuk már korábban vettem.
Amúgy én full ajánlom, a xiaominál szerintem jobb (főleg ha kereket kell cserélni, nekem kb. ez döntötte el, ezen sokkal kényelmesebben kiszedhető, ha kell), és hát elvileg ugyanaz a cég...
-
Joshi
titán
-
PociAti
senior tag
-
DigitXT
félisten
válasz Kowi84 #12218 üzenetére
Ez akku sérülésnek hangzik: gari... Ki lehetne mérni, hogy teljesen
egyértelmű legyen, de amíg garis, felesleges szarakodni vele. Sőt,
ha megbontod, még rád fogják, hogy elrontottad, és bukod a garit.Ui: ha nem volt különösebb oka annak, hogy nem töltötted, szvsz a
jövőben inkább töltsd, egy-egy kör után. Eleve ugye rosszabbul tud
menni, ha kevesebb a fesz. De ami fontosabb, hogy minél kevésbé
merül le, annál többször tölthető. A formázást felejtsd el, ezeknél a
li-ion akkuknál kontraproduktív, elméletileg nincs memóriaeffektus. -
PociAti
senior tag
válasz Kowi84 #12222 üzenetére
Nem az számít, hogy a természetben hány fok van, hanem a roller milyen hőmérsékletű helyiségben pihen.
Az általad felvázolt hőingadozás nem sokat számít azon a 10 perces úton, amin használod. Az többet jelent, mekkora hőmérsékleten tárolod.Próbáld ki, hogy 1-2 napra melegebb helyiségbe tárolod, 18-20°C között, és úgy futod a szokásos köröket.
A már említett keréknyomásnak is megéri utána nézni.
Számít hogy 8,5 vagy 10 hüvelykes a kerék,
tömlő vagy tömlő nélküli abroncsról van szó,
elöl hátul eltérő nyomást javasolt. -
DigitXT
félisten
válasz Kowi84 #12222 üzenetére
Abszolút előfordulhat. Amikor az akku egy része leválasztódik a többiről, az nem
tud dolgozni, emiatt a feszültségesés is nagyobb, rosszabbul is megy a roller, és
az akku töltöttséget is alá méri, de legalábbis nem fogja tudni a szokásos módon
becsülni. Viszont amikor töltőre teszed, akkor ugyanaz a cellacsoport, ami eddig
a merítésnél okozott feszültségesést, töltésnél hirtelen megszaladó feszültséggel
reagál, lévén kisebb kapacitású, pongyolán fogalmazva "nem veszi a töltést".Ezekkel a hibajelenségekkel mindenképp gariztatnám, csak akkor szedném szét
mérésre, ha már lejárt a gari, és olcsóbb a bevizsgálás / javítás, mint egy új akku.
Amúgy ha ilyen sérülése van, az azon is ki kellene, hogy ütközzön, hogy levéve a
töltőről rögtön elkezd zuhanni a feszültség, aminek az oka, hogy nem lett teljesen
feltöltve, mert csak a gyengébb cellacsoport lett kész. Annak viszont emiatt kicsit
túlszaladt a feszültsége, így a töltés már nem azért állt le, mert az akku 100%-os,
hanem azért, hogy ne gyulladjon ki a retekbe. (Mivel nem életbiztosítás túlfeszelni
a cellákat, az ilyesmit a BMS figyelni szokta, és letiltja a töltést, mielőtt baj lesz.)Amúgy az app egész véletlenül nem mutatja a cellák feszültségét? Xiaomi tudja...
Azon rögtön látszana, ha szét van csúszva a balance... A roller teljesítményét így
látatlanban nem ítélném meg, de a gyártói specifikáció 20% emelkedőt hazudik...
Ezt tényleg vedd hazugságnak, mert a 20% igen durva emelkedő, így egy "350W"
motor soha az életben nem fog rajta értelmes sebességgel felfelé haladni... ha ezt
mégis tudja, akkor a névleges teljesítményének sokszorosát adja le: nem szokás.
~2x teljesítmény abszolút szokásos, de 3-4x már nem, mert leégne a motor.Ui: a 20% nem egyenlő a 20 fokkal, ahogy a 10 fok sem valami gyenge emelkedő.
(Közúton igen ritka, hogy 20%-os emelkedővel találkozz. Ezért merik azt hazudni,
hogy felmegy oda is, de amúgy nem megy fel. 2000W-tal talán: az meg nem 350.)
Kerestem egy fotót, egy viszonylag durva emelkedőről, ami amúgy csak 8-10%-os:
Egy ilyenen egy ~350W-os roller abszolút vért izzad, keményen kell lábbal hajtani,
és akkor is meglehetősen szenvedős a felfelé haladás. (Pilóta súlyától is függően.)
Egy ilyen emelkedőn felfelé mondjuk 20 km/h-val, az alattad nagyjából 1500W...
Természetesen vannak rollerek, amik gyárilag tudják, de jellemzően dupla motorral.[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Kowi84 #16940 üzenetére
E-Twow lenne az, ami a pákcikák után következik a rangsorban.
De drágábbak picit.Vagy hát marad a Kugoo, Esegway az olcsóbb mrgoldások közül.
Ezt amúgy olvastad?
https://prohardver.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_16389-16389.html[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
gergo5991
őstag
válasz Kowi84 #17416 üzenetére
szerintem a műanyag gyűrü hangja ez amivel lebiztositod az összezárót (g30on ilyen van, nemtom f40e-n is ilyen a kormányzár)
hangra műanyag lessz ez, le kéne szedni átpucolni, és wd helyett valamilyen szilikonnal átkenni mert az nem szárad ki gondolom olyan hamar, vagy esetleg valami hydró fékes olajjal megkenni de franc tudja -
wanted5
őstag
válasz Kowi84 #17416 üzenetére
Tudom, hogy manapság nem divat elolvasni a felhasználói útmutatót, de elég valószínű, hogy benne van, hogy hogyan kell állítani a zár mechanikán.
Vagy ha nem akarsz vele foglalkozni szervizben beállítják, bezsírozzák pár Mátyásért.Igaz az enyém kormánycsapágy csere miatt volt szervizben, de ezt a részét is megcsinálták, azóta egy hangja nincs.
-
válasz Kowi84 #17416 üzenetére
Hű ez eléggé nyekereg. Nálam is van egy fura hang ami kb. 100km után kezdődött és tuti, hogy a kormány záró mechanikából jön.
Nálam nem nyekereg így, annyi, hogy bukkanókon van egy kis hangja ill, ha kicsit megemelem a rollert a kormánynál fogva akár csak arrébb tenni akkor is "nyekken" egyet.
Annyit csináltam, hogy lenyitottam a kormányrudat, majd vissza, mikor bebiztosítottam a füllel utána nem csinálta majd az első úton újra kezdte. Nekem nem rémlik, hogy volt ezzel kapcsolatban bármi a leírásban szóval szívesen fogadok én is tippeket hogy kell beállítani jól. Én szívesen babrálok vele ha tudom mit kell állítani.
-
DigitXT
félisten
válasz Kowi84 #18284 üzenetére
A tapasztalataid arra vezethetők vissza, hogy a roller túl van terhelve...
Hegymászásnál iszonyat hátrány a nagy mozgatandó tömeg, és ez köszön
vissza a megfelezett hatótávolságban is: a gyári adatok ugye annyira "steril"
körülmények közt értendők, hogy max. 75 kg pilóta és max. 15 km/h tempó
(természetesen szélcsendben, hogy a légellenállás se rontsa el a "mérést").Nem mondom, hogy nem mérés, mert az, csak nem életszerű. De pláne ha
valaki nehezebb. És de pláne, ha van emelkedő is a tesztben. (Ha csak egy
adott teszt kört ismételget, ahol az emelkedés és lejtés kiegyenlíti egymást
végeredményben, akkor sem ugyanaz, mint végig síkon, uis a lejtőn fékezve
nem tud annyit visszatölteni, mint amit az emelkedőn extrán bezabált.)Amúgy a specifikáció is csak 99 kg terhelhetőséget ír. A vázra... és az még
nem feleltethető meg annak, hogy a motor/vezérlő/akku triumvirátus mit tud!
Az egy külön történet: 100 kg fölött valami dupla motoros vas kellene, de ha
nagyon nincs, akkor legalább 1 kW környéki masina, hogy haladni is tudjon.
(Ahogy a Xiaomi tulajok is felrángatják firmware módosítással 900W fölé, és
úgy már nem akkora probléma az emelkedő sem. Már amíg le nem ég vmi.)Ui: ha csak hatótávolság gondod lenne vele, azt egy külső akku megoldaná.
A gyári 367Wh hogy úgy mondjam harmatos. Dobnál mellé egy hasonló kis
pakkot egy táskában (a kormányra ), és máris meglenne a 40 km. (Csak
hát attól nem lenne erősebb, tehát az emelkedőkön úgy is lábhajtani kéne.)Mondjuk a Dualtron Victor nem tudom, hogyan merült fel utódként, mert az
nem kicsit erősebb, és valóban teljesen más világ, abszolút egyetértünk.
(Ha már szolidabb Dualtron, akkor talán még a Mini az, ami jó "gurulgatni".
De ezt ne vedd készpénznek, nincs vele tapasztalatom. Mantis is teljesen
jó választás, azzal már mentem, csak pont rosszkor, mert a Wolf King GT
után nagyon semmilyennek éreztem, pedig amúgy teljesen élhető az is.)[ Szerkesztve ]
-
kovipetiii
csendes tag
-
addikt
-
addikt
válasz Kowi84 #22709 üzenetére
Én inkább G2-re cserélném, ha már jobbat akarok. Abban legalább jóval nagyobb az akksi, tuti nem lesz gond a hatótávval. Plusz a motor se kicsivel jobb csak, hanem még egy kicsivel. Index ugyanúgy van mindkettőn, viszont a G30 trepnije még nagyobb, hosszabb, jobb állni rajta, mint egy kisebb rolleren.
Ami az árát illeti, sztem az egyik legjobb ár/érték arányú roller a tulajdonságait figyelembe véve. Ennyiért korábban nem volt ilyen sokoldalú roller, max a Kugook.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
3ndru_1
újonc
válasz Kowi84 #23783 üzenetére
Szia, hihetetlen az időzítés: az én F40-esemen 950km után nálam ma jobbra tekert kormány mellett elment a hajtás (és 0 a sebesség), balra fordítva ment. A kábel elvileg jónak néz ki, de az hogy balra jó, jobbra nem, nekem is a kábel gondot vetít előre. (vagy mi a fene lehet még ilyen, esetleg fent a kijelzőnél van valami gubanc? - teljesen kormányszög függő a hiba) Viszont nálam látszólag nincs így elnyíródva, elvileg jó a kábel, de 7végén lebontom a műanyag takarót, hátha látszik valami. Bosszantó Te vitted valahova?
-
PociAti
senior tag
válasz Kowi84 #24019 üzenetére
Gyakorlatban az alábbi kijelentés ami igaz: "Törekedni kell rá". Szabályozói oldalról nem csak az egyszerű eseteket kell lefedni.
Azt nem írtad milyen problémáról van szó, szükséges-e hozzá alkatrészt rendelniük?
Például a Xiaomi 3. generációjánál (amit a Navee fejlesztett), ott fék meg pár dolog a megjelenést követő fél évben nem is volt. Forgalomba lehetett hozni, csak logisztikai okokból nem volt hozzá minden alkatrész. Szélsőséges (azaz reménytelen, vagy látszólag elhúzódó) esetben visszaadhatják a gép árát. -
rep3at
őstag
válasz Kowi84 #24019 üzenetére
Nekem van tapasztalatom és relatív friss.
UPS futár vitte el július 28-án, utána augusztus 3-án érkezett a külföldi szervízbe, majd hatodikán már visszaküldésre is került. Itt következett egy kis baszakodás a UPS rendszerrel (a honlapjuk egy agyrém), állítólag nem tudták hogy hova kell visszaszállítani (bréking: ők vitték el innen), de aztán szerencsére még augusztusban végén megkaptam, az egész első kereket cserélték, motorhibás volt kb. 700 km után (hozzáteszem, a barátnőmé is, ugyanonnan és ugyanakkor lett rendelve, kb. hasonló volt a megtett táv is).
Összességében tehát a garanciális ügyintézéssel és szervízzel meg vagyok elégedve, az UPS szolgáltatással már nem igazán.
Nekem a következő bajom ezzel a nyekergő hanggal van, állítólag valami kormánycsapágy probléma, bár itt egerszegen a szervízben azt mondták hogy kb. 2-3 ezer Ft megjavitani.
Forward thinking. كرر
-
addikt
-
addikt
-
addikt
válasz Kowi84 #24882 üzenetére
L utótag nincs, csak i.
Csak sok helyen nagy I-nek írják, azt elnézi az ember kis L-nek.Az i betüsek az F sorozat utódja volt, de mivel kiadták az F2 sorozatot, így az i betűsek a feledés homályba vesznek lassan.
Ebben a táblázatban meg tudod nézni mi a különbség az i nélküli, ill. az i betűs F sorozatú rollerek között.
Az i betűseken van index, illetve az F25 is 300Wattos lett végre, a korábbi 250W helyett. Az F30-ból nem adtak ki i betűs verziót. Gondolom nem a motorerő volt a fő szempont a típusválasztéknál, hanem a hatótáv, és 10Ah-s akksis rollerből már ott volt a 350W-os F40i, ezért nem csináltak egy ugyanolyan 10Ah-s, de csak 300Wattos F30i-t, mivel az F25i is 300Wattos lett közben, igaz kisebb akksival.Ami az E, D betűket illeti, legegyszerűbb a G30-on bemutatni mit jelölnek a betűk:
G30 D német verzió 20km/h
G30 E EU verzió 25km/h
G30 P global verzió 20mph20mph = 32km/h
D az a német verzió, olyat inkább ne vegyél, csak 20-al tud menni
E az amit idehaza is árulnakAz E betűt sok helyen lehagyják, így lehet némi képzavar, h egyik helyen E betűs a roller, másik helyen meg nincs E betű, de valójában ott is van, csak nem írták ki.
A global verziós rollereknél a P betű már nem mindig szerepel, így ha nincs se D, se E, akkor lehet, h global.
De ne reméld azt, h a hazai webshopok E betű nélküli rollerei lehet, h global verziós rollerek, mert nem azok. Mindenki E-t árul itthon.
Csak pár helyen árulnak global verzióst, de ott fel is tüntetik, h ez egy "global verziós" modell. (SkyRide pl Újpesten hozott be G30P-ket, még garit is vállaltak rá.)Asszem kb ennyi.
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen