Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Aaron14
őstag
Ez alapján 5 km/h-val kellene haladnom az adott szakasz nagy részén, ami valjuk be, nem életszerű. Elkerülő manőver közben lép ki valaki elém, a karjába beleakad a kormányom és én emiatt elesek, akkor nem hiszem, hogy ezért én lennék a hibás szemben azzal, aki egyértelműen olyan helyen sétál, ahol nem szabadna és gondatlanságból balesetet okoz.
Én is szoktam a járdán rollerezni, 5 km/h-val, ha az adott szakaszon nincs kerékpárút vagy a műút nem alkalmas arra, hogy rollerrel közlekedjek rajta. Mindenkinek elsőbbséget adok a járdán, mert tudom, hogy ott csak vendég vagyok. Ha belém jönnek, taknyolok, stb., akkor az szinte biztos az én hibám, hiszen alapjáraton nem lehetnék ott.
Szabályok azért vannak, hogy kulturált, civilizált módon tudjunk egymás mellett működni. Természetesen senkitől nem várható el és biztos vagyok benne, hogy senki nem képes arra, hogy minden szabályt betartson, de én sem gyalogolok ki és sétálok az úton ha ott van mellettem a járda, mert ha elütnek, akkor az egyértelműen az én mulasztásomból fog megtörténni.Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
Dave™
nagyúr
Reggel nem volt vészes, a Dombóvári útnál volt erős szembeszél, de előtte semmi. Most a kérdés az, hogy volt-e olyan hátszél, amit nem éreztem (ami megmagyarázná, hogy miért maradt sokkal több az akkuban, mint szokott), vagy ennyivel jobb lett az akkumenedzsment. Az utóbbi túl szép, hogy igaz legyen, de valahogy máshogy ment, legalábbis más érzés volt kicsit, szóval még ez sem kizárt.
-
Dave™
nagyúr
Igen, annyi. Én is csak olvastam róla, hogy korábban volt, augusztus végén már nem volt benne, amikor vettem. Sípol egyet, amikor eléri az 5mp-et és utána tartja. De a simább menet és a nagyobb akkuidő legalább ekkora változás, így bár eddig is elégedett voltam, így most még inkább az vagyok vele
-
lehella
senior tag
-
PociAti
senior tag
-
PociAti
senior tag
A pontos akkukijelzést valószínűleg még egyetlen mozgó járműnél sem sikerült hibátlanul megoldani, legyen az akár egy elektromos autó, ahol azért komolyabb a tét, brutális mennyiségű szenzor van bennük, és a mesterséges intelligencia is besegít a számolásba.
Neked kell tudnod alkalmazkodni a viselkedéséhez. -
yabba
aktív tag
Köszönöm, ez is hasznos infó. Azért kérdeztem, mert technikai specifikáció alapján nem tűnnek gyengének, az aksi is hasonló méretű.
Az mennyire okozhat gondot, hogy a gyerek 160 centi magas (szerencsére most nő mintha húznák). Milyen határok között állítható a kormány magassága?
-
Somatom
veterán
Ha lenne ülőhely, akkor sem lenne SMKP. Attól, hogy megfelel a kritériumoknak, nem válik automatikusan SMKP -vá. Attól válik azzá, hogy az illetékes hatóság SMKP -vá minősíti. Ha viszont a rollereket SMKP -vá minősítenék, akkor a rendőrök elkezdenék figyelni a bicikliutakat, mert ezek a járművek ott nem mehetnek. Ergo pénzszerzési lehetőség. Sztem nem az SMKP -vá minősítés a megoldás, hanem a KFB bevezetése minden elektromos, közúti járműre.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Reggie0
félisten
Ez csak azt mondja, hogy nem hagyhatjak jova, nem lesz tipusvizsgaja soha, tehat nem hasznalhatod legalisan. De azt nem mondja ki, hogy nem SMKP.
Ezzel az erovel, ha epitesz egy szemelyautot, ami valamilyen kitetel miatt nem hagyhato jova, az nem lesz nem szemelyauto, es nem lesz legalis se az utakon. Ha egy ilyen jarmuvel kimesz az utra, akkor azert fognak megvagni, mert szemelyautot vezettel szabalytalanul, ugyanis nincsenek meg a papirja.Egyik dolog az, hogy milyen kategoria a jarmu. Es egy masik dolog, hogy az adott tipusu jarmu jovahagyasahoz es legalis hasznalatahoz milyen tovabbi felteteleket kell meg teljesitenie.
Es ugye pont ezt mondtam, hogy a KRESZ csak az EU-s rendelet tablazataban levo adatokra hivatkozik a kategoria meghatarozasahoz, azt, hogy ulessel is kell rendelkeznie szepen kihagytak. Tehat bekategorizalhato a roller, de az EU rendelet alapjan sosem lesz ra SMKP tipusengedely.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Mert miert ne? Az is jarmu, a torveny logikaja meg ugyan az marad. A kategoriat az engedelytol fuggetlenul tudni kell megallapitani, kulonben nem lehet tudni, hogy milyen szabalyoknak kell megfelelnie. Ez ha egy jarmu nem felel meg az engedelyezes felteteleinek, attol meg nem lesz jarmukategoria nelkul, csak engedely nincsen ra. Es ha egy engedely nelkuli jarmuvel kozlekedsz a forgalomban, attol meg a kategoriajanak megfelelo szabalyokat kell betartani. Es ha nem teszed a kategorianak megfelelo kozlekedesi szabalyok alapjan buntet a rendor is. Az csak egy extra bunti lesz, hogy engedely sincsen. Orbitalis hulyeseg azt mondani, hogy ha nincs engedelye a jarmunek, akkor nincsen kategoriaja es nem vonatkoznak ra a szabalyok.
[ Szerkesztve ]
-
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
Csigusz 1
aktív tag
Nekem két hete van meg a Pro2. Azonnal frissítettem a MiHome-mal. Aztán feltettem én is a 365-öt - de nem annyira tetszett, ezért le is szedtem. Viszont nekem is ugyanez volt, mint Nálad amint pároztattam a 365-tel! A facebookos roller topicban tanácsolták, mondták azt, amit írtam. Nekem csak így jött vissza a gyári app és a kettő sosem ment egyszerre.
[ Szerkesztve ]
My name is Biga... Csigabiga! :D
-
gergo5991
őstag
én mindig a hátsó lábamra helyezem a testsúlyom és picit be van rogyva a térdem, igy nehéz előre bukni, + a g30 nál hátul van a hajtás szóval hátul is több súly van alapból. Én levélre sose megyek, főleg nem ha vizes, a kátyukat meg kerülöm amit persze lehet. Melóba az út az végig sima mondhatni, szóval ott maxon nyomom neki, új terepen meg alapból óvatosabban megyek. Sok ember akiket látok ezeken a bér rollereken menni, hát csak állnak kimerevitett lábakkal mint egy zsák krumpli a rolleron, a kezük full laza nem kapaszkodnak a kormányba, aztán a legkisebb aszfaltrepedésen repülnek előre a picsába..Szerintem nagyon figyelmetlennek kell lenni a rolleron hogy valaki essen, bár egy kis élettapasztalat se árt, bár a mai fiataloknak annyi tapasztalatuk van az élet terén mint egy inkubátor szökevénynek. Gondolok itt arra hogy nem ismerik a fizikát ( failarmy videók mikor egy darab cérnán akar tarzanozni, vagy mikor azt hiszi hogy a faágra ha rálép az megtartja ).
Valakinek most kezdődik a szezon, itt a jó idő előveszik a rollert, szóval csak óvatosan mindenki
-
gergo5991
őstag
[link] lehet a g30at kellett volna venned
[link] fb csoportból:
Egy éves szülinapi köszöntő poszt, a kettő G30LE rolinak! Ez idő alatt mentek 13 000km-ert, 0 db hibával, és 0 db!! defektel.Saját CFW van rajtuk 38Km/H tudnak nyáron, télen max 33-at.Egesz évben mentek, hóban, esőben, kánikulában..[link] egy másik kedvcsináló is
-
eFeMeR74
senior tag
-
Miikee
csendes tag
Köszi, igen gondoltam rá. Most a napi 24km-en 50%-ra merül le. Abban bízok, hogy a 10-es kerekekkel és a kicsit nagyobb végsebességgel max. 10-20%-ot nőne a fogyasztás, így még beleférne.
Tényleg, azt meg tudjátok erősíteni, hogy CFW-ben be lehet állítani, hogy ne 50%-os akkunál vegye vissza a teljesítményt, hanem pl. csak 30-nál?
-
addikt
Ja, hát igen.
Eddig is volt ugyanilyen specifikációjú roller kb 1/3-al nagyobb akksival, hátsókerék-hajtással.
Úgy hívták, h Segway G30, és jóval kevesebbért megvehető volt, ill még most is kapható. (Természetesen nem a hazai kereskedőkre gondolok.)Amit meg az emelkedőkről írtak, az szégyen.
Éppen csak az emelkedő út hosszát nem szabták meg.
Illene beismerni, h ekkorka motorokkal NEM lehet érdemben felfelé menni. (Legalább lenne kétmotoros.)Hát ennyit a Xiaomi új csodájáról...
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
PociAti
senior tag
Mi nem tetszik?
A 300.000 Ft fölötti árra térjünk majd vissza megjelenés után három hónappal. Illetve reálisabb lenne dollárban összehasonlítani a többiekkel.Egy brandnek fontos jellemzője a beazonosíthatóság, és hogy jól körvonalazódjon a célközönség.
Egyik fő tulajdonságát, a könnyű súlyát kezdi elveszíteni.Azt vártad, hogy a gyártó Seagway valamely modelljével azonos paraméterekkel rendelkezzen a Pro 2 utód? Mi értelme lenne a gyártó másik termékét kannibalizálni?
-
Sordoran
addikt
Létezik, hogy ez a nyikorgás magától megszűnjön? 2 hete erősen rákezdett, de mindig csak halogattam az olajozást, majd a héten már nem hallottam hogy csinálná. Pedig semmit nem csináltam vele, ugyan úgy van használva mint előtte. Annyi még feltűnt, hogy mikor rázós szakaszon megyek utána erősebb a hangja, de ha lecsukom majd felnyitom akkor csillapodik.
Double rainbow... what does it mean? Well, a double rainbow is a phenomenon of optics that displays a spectrum of light due to the sun shining on droplets of moisture in the atmosphere. Does that explain?
-
Sordoran
addikt
Meg is lepődtem volna, akkor csak simán jó hete volt most. Azért kivárom míg megint előjön teljesen, és akkor csinálok vele én is valamit.
Double rainbow... what does it mean? Well, a double rainbow is a phenomenon of optics that displays a spectrum of light due to the sun shining on droplets of moisture in the atmosphere. Does that explain?
-
-
Tamás9x
őstag
A milliós rollerekkel azt mindenki elfelejti, hogy mit csinálnak, és miért is törik el Ha XC pályára viszi ne csodálkozzon, na meg padkáról ugrálni vele folyamatosan....
Aki egy kicsit konyít a fizikához, az tisztában van vele ezekkel mit szabad és mit nem. Aki nem azokról pedig olvassuk és látjuk a törött posztokat Facebook 50km/h+ csoport... Nem épp iskolázott emberkék írogatnak mi milyen szar.bkiky01: Az a baj, hogy ajánlja a szart, és aki jóhiszemű megveszi aztán így romlik a fórum szintje.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Sordoran
addikt
Erre nem tértem ki külön, de erre is gondoltam. Viszont senki nem írja le, hogy szépen, ahol kell lassan közlekedik majd, vagy pedig 50-el ugratja át a fekvő rendőrt. Tehát marad az, hogy tapasztalatok alapján mennyire esélyes szerkezeti törés normál használat mellett.
Double rainbow... what does it mean? Well, a double rainbow is a phenomenon of optics that displays a spectrum of light due to the sun shining on droplets of moisture in the atmosphere. Does that explain?
-
DGery
aktív tag
Azért ha belegondolok, hogy a Clio-ba a Scooter 3 simán elfér és még tudok mellé pakolni, meg volt már benne Pro 2 is... Elgondolkodtató
by DGery® c.o. ///// MacBook Air M1 / iPhone 12 128GB / iPhone SE 2020 / iPad 9 WiFi only 64GB / Apple Watch Series 5 / Xiaomi Mi Scooter 3 / HP EliteBook 850 G7 / Xbox Series S / Dreame D10s Pro / iKier K1 12W
-
PociAti
senior tag
Nekem is 50 fillér kilométerköltség jött ki, más számolás alapján.
Lakossági áram ár az EON-nál: 35,29 Ft/kWh.
(A1 - I. tömb, tehát normál lakossági fogyasztást alapul véve, azaz 1320 kWh/év fogyasztásig.)Más oldalakon is bruttó 36 Ft/kWh körüli díjat találtam.
hrweb.hu oldalán például 2021-es árak vannak, de a 4 legnagyobb szolgáltató szerepel.És én a töltőmet tettem 2 különböző fogyasztásmérőre, és a megtehető hatótávolság növekedését vettem alapul.
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
Igazság szerint azért kellett átszerkesztenem a hozzászólásom, mert első nekifutásra azt hittem rossza adatokkal számolsz, csak valami szerencsének (dupla hibának) köszönhetően jött ki helyes eredmény.
A megtévesztés oka az volt, hogy pontatlanul használtad a mértékegységet: 36 Ft/kWh (tehát a Ft után kell a kWh is.)
Mindegy.A lényeg, hogy elektromos rollernél elvileg az "üzemanyagköltség", azaz az áramfogyasztás az egyik legkisebb tétel.
Ha az elektromos roller átlagos élettartamát 10.000 km-nek vesszük*, akkor az kb. 5.000 Ft.A lakatok ennél az összegnél kezdődnek,
ez alatt a táv legalább egy készlet gumit cserélni kell, szintén több nála,
a pumpa is 12-15k körül van.
És akkor az extrákról nem is beszélve.*Nem azért, mert 10k-nál tönkremennek a rollerek, hanem sokan megveszik, és évente csak pár száz km-t tesznek bele.
-
DigitXT
félisten
Egyébként a töltés egyáltalán nem konstans 60W-on megy. Az max. a névleges
teljesítménye a töltőnek... Az elején, amikor a CC szakasz van, akkor még kicsi
a teljesítmény (áramkorlát van, a feszültség meg alacsony), és folyamatosan nő,
majd amikor a CV szakaszba ér, a max. teljesítménytől folyamatosan csökken...Pont az szokta a töltés végét jelenteni (zöld LED tipikusan), amikor az akku által
felvett áram bizonyos szint alá csökkent. Ami egy viszonylag kicsi, de nem nulla
érték, mivel a Li-Ion nem szereti a csepptöltést... Ha a BMS és a töltő nincsenek
összehangolva (vagy baja van az akkunak), simán lehet, hogy a BMS lekapcsolja
a töltést, s a töltő zöldre vált, hiszen nem folyik áram egyáltalán. Normál esetben
viszont nincs szükség a BMS beavatkozására, hiszen a töltő is úgy van beállítva*,
hogy adott áramerősség alatt szépen befejezi a CV szakaszt, ezzel a töltés kész.*: ez gyári töltőknél nem gond, akkor probléma, ha valami saját gyorstöltőt akarsz
használni, az meg ugye nem tudja, hogy mekkora akkut tölt: van, hogy beállítható
emiatt a lekapcsolási áramerősség. Mondjuk 100 mA, és kész. Az egy 36V-os
akkunál (végfeszültség 42V) kevesebb, mint 5W, de nem nulla. Ha meg sokkal
nagyobb ez az érték, akkor egy kis pakkot nem fog teljesen feltölteni. Igaz, hogy
amúgy sem ajánlott egy túl nagy áramú töltővel egy kis pakkot hergelni.Megjegyzem, a 42V 1.7A csúcsteljesítmény (leadott!) 71.4W-ot jelent, viszont az
elején a töltésnek ilyen 30V körül indul a történet, ami még "csak" 50W körül van.
És erre jön rá a töltő hatásfoka, meg úgy általában a töltés hatásfoka. De persze
plusz mínusz 5 Ft-okon nem fogunk összeveszni. Elhanyagolható egy ilyen kicsi
akku otthoni töltése, akár naponta kétszer is... Senki nem fog belerokkanni.
(Amikor mondjuk a plug-in hibrid cégautó otthoni töltésére kötelez a cég, az picit
már necces kezd lenni, mivel az sok kW-os történet: havi szinten "észrevehető".)
Új hozzászólás Aktív témák
- Mozilla Firefox
- Politika
- Parfüm topik
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Xbox Series X|S
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Diabetes - Cukorbetegség
- Crypto Trade
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- További aktív témák...
- POLICE EPIC férfi analóg karóra!
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Fender Squier Stratocaster + Marshal MG15 40W erösitö eladó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest