-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Bogyó bá' #29364 üzenetére
Egy gondolat csak lemaradt: az oldaltámasz aljára a nagy tappancs, és a rögzítőfék (a hátsó féket tartja behúzva oldaltámaszon parkoláskor) meg minden pénzt megér hegyi terepen, pedig összesen volt a kettő együtt 5 ezer forint Aliexpresszről.
Mottó: "kis pénz, kis foci", de nagyon élvezem!
-
Bogyó bá'
nagyúr
Na, OFF-olok még egyet: úgy tűnik, hogy ez a konfig válik be akár 3-4 napos túrázáshoz is:
- Az Ali-s alagút-táska számomra élhetetlen, nem tudok tőle könnyen felszállni, így nem fogom többé használni. Kidobott 10 ezer forint volt....- Az ülésen egy rácsos belső szerkezetű, jól szellőző, elég kényelmes "ülésmagasító" párna van, ezt szeretem. Sajnos a felső felületén elég könnyen csúszkál rajta a s*ggem a motoros farmerban, de meg lehet szokni.
- Az utasülésen egy olcsó (és szükség esetén könnyedén bővíthető, magasítható) szövet táska, 2 erős gumipókkal az ülőlaphoz rögzítve. Ebben elfér az esőruházat, a motortakaró ponyva meg 3 db félliteres ivóvíz. Simán fel tudom nyitni tőle az ülést, de kézzel tartani kell pakoláskor. Bevált kényelmes deréktámaszként is. Ha cipzárral kibővítem felfelé, akkor némi levetett ruházat (pl. polár mellény) is befér.
- A 46 literes, dupla falú Givi dobozba kényelmesen elfér 3 napi "civil" ruházat, esti motor nélküli városnézéshez, stb. Elfér a komplett konyhám edénnyel, turista-gázfőzővel, egyszemélyes kotyogóval, stb. Benne van a billentyűzetes régi windowsos tabletem, ezen még RAW-fotókat is tudok konvertálni, meg telóról osztott nettel kényelmesen netezni is. Papucs a szállásra, budipapír, 100-as pzs, pár darab készétel -konzerv, tisztálkodási cuccok külön táskába rakva. A súlya sajnos így nem kevés, 12,5 kg (ebből 4 kg maga az üres doboz). Kínai alukonzol bírta a gyűrődést, bár a hátsó futóművet a keményebb állásba kellett tennem.
- Elől a plexi-magasító és szépen teszi a dolgát, kisebb lett tőle a szélzaj.
- Ülés alatt az ABUS lezárólánc, a szerszámkészlet (kompresszorral, defektjavítóval, stb.), illetve útközben a komplett fotós táska. Elfér még ezek mellett 2 db félliteres ivóvíz is. Ha megállok, és a fotós cuccot meg a lezáró láncot kiveszem, akkor ide be tudom zárni a nyitott sisakot meg a pár kesztyűt.
- Elöl a nyitott kesztyűtartóban elfér a hatodik félliteres ivóvíz, a zártban meg a kötelező elsősegély készlet.
Használható, üzemképes összeállítás, és felesleges dolgokat nemigen tartalmaz. A nagy, nehéz hátsó doboztól féltem egy kicsit, de egy órás megszokás után már nem zavar a jelenléte még kátyús, rossz úton, murván sem.
Bocs a szófosásért, de hátha más is talál benne használható ötletet. Egy kép a cuccról:
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Grillo #29362 üzenetére
Azt hiszem vérszemet kaptam: már tervezem a most kihagyott, a Papuk legkeletebbi részét érintő szigorúan 1 napos újabb horvát túrámat.... Ez kevesebb kilométer, mint amit tegnap begyűjtöttem. És van szerpentin meg látnivaló elég. Benzinkút is annyi, amennyi éppen kell (egy darab, de az minden nap nyitva). Nooormááális?!
Maradt még 38 Euro-m a most kiváltott 50-ből. A MOL-kutas csípős hot-dogot meg nagyon bírom!
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Bogyó bá' #29359 üzenetére
De ezekkel a szívásokkal együtt is nagyon jól éreztem magam, piszok jókat szerpentineztem, nagyon sok jó fotót (és nagyon kevés videót) készítettem, és az egész projekt mindenestől (2 éjszakai szállásköltség [aminek a fele kidobott pénz lett] teljes benzinköltség, kaja, belépőjegyek ára) kevesebb mint 28 ezer forintomba fájt. A kaja az magammal vitt készétel konzerv és benzinkutas hot-dog, valamint út szélén, turista gázfőzővel főzött kávé volt.
-
válasz
bolondember #29351 üzenetére
Köszi, akkor ez még nincs olyan állapotában mint ahogy gondoltam.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
macilaci78 #29353 üzenetére
Apró szopások tömkelege, de az mind egyszerre. Csak néhány szemelvény:
- A siklósi olcsó szállásomon (tetőtéri, erkélyes, utcafronti szoba - persze klíma nélkül), egész éjjel volt vagy 32 fok, percenként átlag két kocsi dübörgött el az ablakom alatt - nem aludtam 2 órát összesen, szóval nem voltam a topon a tegnap reggeli induláskor.
- a gugli által gondosan tervezett útvonalon "szó sem volt" murvás 20 km-erekről - bizonyos részeken azért nincs street view, mert a gugli-autó nem volt hajlandó lemenni azokra a szakaszokra. Ezt most megtanultam.
- valamiért a hegység közepén elment a mobil térerő, és miután visszajött, onnantól nem volt hajlandó roamingolni, bármit is csináltam. Át kellett váltsak a - drága pénzért megvett - offline Sygic-ra, ami többször végtelenül megszívatott. igy mentem vagy 40 km-t rossz irányba, hogy rohadjon meg.
- a területen nagyon kevés benzinkút van, és mint kiderült, a számomra éppen szükséges (betervezett) az vasárnaponként zárva van . Mehettem vissza - 60 km plusz - a rég elhagyott kisvárosba (Szlatinára) tankolni, felesleges 60 km-t megtéve, de szerencsére villogó benzinlámpával, de oda értem.
- A nemzeti park tava körüli "grófi tanösvény" (gyalogtúra, tulajdonképpen ezért mentem oda - fotózgatni) sokkal hosszabb, és sokkal nagyobb szintemelkedésű mint gondoltam (vagy csak én vagyok rosszabb fizikai állapotban mint gondoltam - mindenesetre 32 fokban, motoros göncbe beöltözve, nehéz fotós cuccal a vállamon nem volt vicces végig gyalogolni rajta. Annyira nem, hogy kétszer rosszul is lettem, de szerencsére elmúlt).
- De a legnagyobb bajom a brutális meleg volt, amit szívbetegként nagyon rosszul viselek sajnos. Lehet őszig le kell tegyek a hosszabb túrákról. -
csoki46
senior tag
válasz
Grillo #29357 üzenetére
[Piaggio blokkos scarabeo volt lánykorában]
/ez a kép még indulás előtt készült/
-
csoki46
senior tag
válasz
Grillo #29355 üzenetére
Tegnapelőtt és ma is azt mondom, hogy hatalmas poén. Tegnap viszont szidtam mindenkit aki csak eszembe jutott, amikor szenvedtem a fosóhomokban
Az a 60-70km megeszi az embert. 1-2 alkalommal sikerült betakarózni is. De legalább a technika jól bírta. A cél felé megfogadtam, ha hazajutok betolom a garázsba és rá se nézek 2 hétig. Ma délután már darabokra szedtem, kezdődik a felkészülés a jövő évre
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
Sziasztok, lehet-e valamit tudni arról, hogy a B125 változását (minden külön vizsga nélkül vezethető 125 köbcentis motor) mikorra várják? Vagy egyelőre csak konkrétum nélküli elképzelés?
-
Bogyó bá'
nagyúr
Holnap délben indulás Siklósra, ott éjszakai szállás egy olcsó apartmanban, majd vasárnap tovább Horvátországba, a Papuk-hegységbe szerpentinezni. Estére vissza a szállásra, hétfő délelőtt meg haza. Csak ez a qrva nagy meleg ne volna, nagyon rosszul viselem....
-
Grillo
őstag
válasz
DigitXT #29343 üzenetére
Ó, ha unatkozol, szeretettel várlak, Dunakeszi közelebb is van.
Nekem a Scarabeo legalább 5 éve ponyva alatt van, de igényem lenne használni, csak anno nem találtam senkit, aki folalkozott volna vele, meg mindig volt más. Szerintem nincs a nálad cserélt meghajtásban 1000 km. -
DigitXT
félisten
OFF topik, mert nincs rendszáma, de egy kollégám megkért, hogy ugyan már élesszük fel a 3 éve lerakott Habanáját... Mondom semmi akadálya, ha el van dugulva a karbi, majd jól megultrahangozzuk, és kész.
Hát, gyerekek. Azért felhívtam, mielőtt elindultam Tatára, hogy amúgy forgatja-e az akku, mert ha nem, azzal nehéz lesz tesztelni... Kiderült, hogy 3 éve tényleg le lett rakva (ponyva alá), ergo nem volt rátöltve sem, az garantált akku halál...
Így is volt. De így vittem a Madison régi akkuját (ami állásban merülgetett kizárólagosan), mivel rajta volt a CTEK, mutatta, hogy még van némi szufla, rámértem, indító áram is volt, mi baj lehetne jeligére. Majd töltöm, amíg szerelünk. És hát igazam volt, kicsit elhúzódott.
Ennyire le kellett kabátolni, hogy egyáltalán lássuk a karbit:
Mondom, de pici...Egyet nem vállalok, a beállítását, szóval lehetőleg NE szedjük szét! Ezért jó ez a mosó, belefért egyben...* Látja, nem látja? Na látja! Miután tisztának ítéltem meg, rakjuk is össze.** Klattyogós szivattyú nem rögtön töltötte fel, de amint helyre állt a benzinszint, elindult.
És onnantól pöcc-röff, de nagyon durván. Nem tudtam elég rövid ideig nyomni az indítógombot, olyan simán indul. Kipróbáltam berúgni: épp csak rálép az ember, és jár... Az élet apró örömei. Persze a Madison akkuja nem fér bele, azt még venni kell a kollégának, de hogy a műtét sikerült, és a beteg sem halt meg, az felemelő érzés.
*: gázbowdennel együtt kiszedtük a tolattyút, subert, meg persze levettem a szívatót is...
**: csupán 1 belső csavar maradt ki, meg az automata szívató díszburkolata. Sebaj. -
Bogyó bá'
nagyúr
Szelfie viadukttal a háttérben és bagóval a pofámban.....
[kép]
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
macilaci78 #29333 üzenetére
Én mindkét féket izomból rángattam, és semmi. Aztán egyszer csak jó lett.
Nekem leállító gombom nincsen, tehát úgy sem tudom felejteni, szerencsére.Nekem közel lenne (bár a fagyit nem szeretem), de éppen úton leszek Horvátországba, a Papuk-hegységbe (2 éjszakai megszállással Siklóson): [link]
-
macilaci78
nagyúr
Június 7.-én fagyizik valaki Soltvadkerten? Kinevezhetnénk egy PH-asztalt...
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Bogyó bá' #29331 üzenetére
Ez a nem indul tüsszentés nálam is előjött, sehogy sem indult. Egyszercsak méregből húztam be a féket és pöcc-röff.
Utóbb rájöttem, láttam, hogy a hátsó fékhez két mikrokapcsoló tartozik: ha kicsit húzod, az csak a féklámpa jeladó , az indítás emgedémyezéséhez centikkel beljebb kell húzni a fékkart.
Másikodik leggyakoribb hiba a gázkar melletti leállítógom úgyfelejtése. Általában középsztendert használok. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Grillo #29330 üzenetére
Na, most értem haza épségben. Szép hosszú nap volt. Kcsa topiktárssal létrejött a személyes megismerkedés, végül náluk otthon.
Pircsiben megrendült a bizalmam, kezdek tartani tőle - pedig eddig soha egyet sem tüsszentett, csak tette a dolgát: éppen indultam volna a terven felül tovább Dobogókőre, és 5 percig nem tudtam beindítani. Gyújtás ráad, féket húzom, oldalsztender felhajtva. Megnyomom a gombot, és semmi, még egy rohadt relé kattanás sem. Műszerfalon minden rendben, nincs semmiféle hibaüzenet, csak egyszerűen nem történt semmi, pedig vagy 10-szer le-fel hajtottam az oldalsztendert, 10-szer levettem ráadtam a gyújtást.
Aztán egyszer csak minden rendben lett, és azóta is szerencsére. Mindenesetre oda a bizalmam....
Kaját, vizet vittem itthonról (hóvégi spur projekt volt, csak a benyára költöttem el vagy 7 ezer forintot). Egy kávét vettem a benzinkúton, egyet meg lejmoltam a topiktársnál.
Ezúttal is köszönöm!
Pircsi teljes eddigi átlagfogyasztása lement 2,7 literről megint 2,6 literre 100 km-enként, pedig a szokott (óra szerinti) 90-et igyekeztem tartani ma is. 3600 km-nél tartunk.
Képek később, de inkább holnap.
-
Grillo
őstag
válasz
Bogyó bá' #29322 üzenetére
Ha akarsz egy jót hegyi kanyarogni, akkor én a végén módosítanék egy olyat, hogy Esztergom-Visegrád-PIlisszentlászló-Szentendre-Dobogókő-Pilisszentlélek-Esztergom. Ha már elmész eddig. És akkor lesz szép Duna-parti krúzolás, erdei szerpentinezés (nem kell hozzá állatkodni), és a megadott megállóid is beleférnek. Mondjuk kb. 1 órával hosszabb így.
-
Bogyó bá'
nagyúr
Mai tervezett túra - csak megvárom induláshoz a 20-22 fokot, mert full nyári göncben megyek, most még a x@r is belém hűlne benne....
-
astrojoe12
tag
válasz
csongi #29318 üzenetére
Úgy tudom, bár a maualban még nem találtam meg, hogy a gyári illesztés 0.05 (szervíz határ 0.12), de van aki 0.03-ra kéri a gépmunkát. Na oda kellhet az 5w. Még fontolgatom, hogy milyen illesztéssel kérjem, de egyenlőre még a dugattyú méretet se beszéltem meg, majd hétfőn délelőtt megyek a műhelybe.
Remélem nem fogok mellé az utángyártott dugattyúval...
-
DigitXT
félisten
válasz
astrojoe12 #29316 üzenetére
én meg motorozni szeretnék
Mintha azt mondta volna anno az aranykezű, hogy a motor felújítás téli projekt.
Ha mindenben nem is, ebben azért igaza volt: ha szétborítod, nem mész vele sehova. -
csongi
Topikgazda
válasz
astrojoe12 #29315 üzenetére
Ha a gyari illesztessel csinalod, akkor 10w40 szintetikus. Szukebb illesztessel, akkor inkabb 5w-40, az elso olajcsereig.
Az 50 es olajat is engedi. De szerintem jo minosegu 40w es elegendo.
Bejaratni teljesen jo a gyari javaslat.Ha meg gps76 mar kijarta az utat, akkor csak kovetni kell.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
astrojoe12 #29315 üzenetére
Én nem használnék a gyárilag előírtnál "hígabb" olajat. Még a "modern" tervezésű NMAX 125 VVT-s blokkjához is 10W40 félszintetikus a gyári előírás.
-
astrojoe12
tag
Megnéztem. Az árak ugyan olyanok, mint nálunk, vagy több, legalábbis az új alkatrészekre.
A dugattyúval vagyok bajban, mert a gyári és Vertex dugó nekem nagyon drága, 70-80ezer.
Az olcsóbbak közül meg nem tudom milyet szabad megvenni. 14 ezertől 20-30 ezerig van több gyártó is, de egyiket se ismerem. Persze mindegyik azt írja, hogy "kiváló minőségű alkatrészt gyárt", de ez sablon szöveg nyilván. Amerikából van több választék, de onnan nagyon sok a szállítási idő, legalább egy hónapot írnak én meg motorozni szeretnék.
Már kaptam egy tippet tapasztalat alapján gps76-tól, aliról rendelt dugó szettet nagyon olcsón és már 25ezer kilométert ment vele.
A dugattyú tippeket szívesen venném, ha van másnak is tapasztalata! Megköszönném!
-
astrojoe12
tag
válasz
csongi #29313 üzenetére
"Olajbol az also ereteket lejebb vihedet 5w-el." - ezt a bejáratás idejére értetted, vagy ezzel is használjam utána?
A bejáratást úgy tervezem, hogy össze rakás bő olajjal, indítás után melegítem 5-10 percig alapjáraton, a mutató legalább az első vonalat érje el. Úgy tapasztaltam régen, hogy ilyenkor gyorsan melegszik a henger. Nem is szabad terhelés nélkül túráztatni, nehogy hirtelen hősokkot kapjon a dugó és megszoruljon. Utána a gyári ajánlás szerint használom, 800km max 4000 fordulaton. Ez egy nagyon idegőrlő időszak lesz... Utána 1600km-ig max 6000 fordulat. Ez már egy haladósabb rész lesz.
-
astrojoe12
tag
válasz
csongi #29313 üzenetére
Nem tudom, hogy van-e gyári csere szavatos nikasil henger k6-hoz. Azt se, hogy az újabb k7 nikasil henger kompatibilis-e a k6-al egyáltalán. Bár elképzelhető, mert a k7, k8, k9 hengerek fényképei nagyon hasonlítanak egymásra, de itt tizetek döntenek. A google fotók alapján a k7, k8, k9 is acél perselyes, nem alu, csak bevonat van rajta gondolom.
Az utólagos nikasil bevonat készítest acél perselyes régebbi hengerre is vállalják. Fúrás, bevonat felvitel és hónolás a sorrend. Ők adjak a hozzá való dugattyút is. Eleg húzós történet. Sajnos ez most nem játszik, pedig nagyon jó lenne .
A sima felújítás negyed árból kijön és az olaj fogyasztás akkor is drasztikusa csökken, sok 10ezer kilométerig jó lesz megint.
-
csongi
Topikgazda
válasz
astrojoe12 #29303 üzenetére
Es a nicasilos ugyan ilyen kialakutasu?
Csere szabados?
Mert lehet erdemesebb venni egy olyan bontott henger-dugo parost, azt ujra nicasiloztatni es illeszteni.
Persze ez koltsegesebb.
Olcsobb megoldas a huvelyezeses megoldas.
De olyan dugot kell valasztani, aminek acel hengerhez illeszkedik az otvozete.Az olajszivattyut javitsd fel, vagy csereld ki.
Olajbol az also ereteket lejebb vihedet 5w-el.
Pl Castrol 5W-40 scooter
De szerintem ezekbe a sintetikus motor olaj is tokeletes.
Az eszter vagy egyeb bazisokra epulo olajok alacsony surlodasi tenyezokkel rendelkeznek.
Csodat nem csinal.
Illetve eedemes a hosszabb allas utani inditast kovetoen varni egy kevest. Vagy amig megmozdul a homero mutato, vagy egy percet kb. Ez a kulso homersekleti viszonyoktol is fugg.Ezzel csokkentheto a hideg oldali kopas, ha ezt az idot raszanod.
-
kcsa
veterán
válasz
astrojoe12 #29308 üzenetére
Mint a legtöbb motor alkatrésznél: nézz körbe olasz ebayen, minimum az, hogy nagyobb a választék, de gyakran olcsóbb is. Meg mostanában ez igaz az Allegrora is, ott gyakran meg lehet pluszban csípni kuponokat is.
-
dellfanboy
őstag
válasz
astrojoe12 #29308 üzenetére
krossznál hasonló módon jelölik a túlméretet. az lehet hogy 83.00 az alap ez meg 1mm nagyobb? mondjuk ilyen powerforce márkát még sose láttam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
astrojoe12 #29309 üzenetére
Vagy egyszerűen első túlméret? (Akkor 0,25 mm-rel kéne nagyobbnak lennie az alapméretnél....
) A hengerfúráshoz úgyis vinni kell a dugattyút, ahhoz illesztik a hengert. Anno a Trabantot 4-szer lehetett fúrni, 0,25 mm-renként....
-
astrojoe12
tag
válasz
astrojoe12 #29308 üzenetére
Az alapmérettől való eltérés, vagy valami ráhagyás?
-
astrojoe12
tag
Mit jelent a dugattyú átmérő után a +1.0?
(Az alapméretes dugattyú utan nincs ilyen plusz jelölés.)
-
csoki46
senior tag
válasz
astrojoe12 #29303 üzenetére
Egyszerűen annyi az oka, hogy a nicasilos hengerek aluhengerek, azt pedig nem fogja a mágnes.
-
astrojoe12
tag
válasz
csongi #29301 üzenetére
Letesztelem délután, de nem sok reményt fűzök hozzá. Talán pont egy évvel később, 2007-től jöttek a nikasil bevonatos hengerek. Azért egy próbát megér. Én nem tudtam, hogy a nicasil bevonat úgy leárnyékolja a mágnest, mint a réz lemez és ezért nem fogja a hengert a mágnes. Vagy más oka van ennek, talán rozsdamentesek a nikasilos hengerek?
-
csongi
Topikgazda
válasz
astrojoe12 #29297 üzenetére
Biztos nem nicasilos? Fogja a magnes a hengert?
Vagy a manualban meghatarozott illesztessel csinald.
Új hozzászólás Aktív témák
- Allegro vélemények - tapasztalatok
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Spórolós topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Extrém tartós SSD-t prezentált a Gigabyte
- Linux kezdőknek
- Gumi és felni topik
- BestBuy ruhás topik
- További aktív témák...
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- Intel Core i7-8700, i7-9700 CPU, processzor - Számla, garancia
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 32GQ850-B - 32" NANO IPS ATW / 2560x1440 / 260Hz 1ms / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync / HDR 600
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G5 - i5-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest