Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
válasz fradi81 #9935 üzenetére
Ez egy hulyeseg. Egy 5 perces toltes nem szamit egy egesz toltesciklusnak. Minel kevesebbet toltesz egy toltes alkalmaval annal tobbet birja az akksi. Peldaul, ha egy teljes toltesciklusbol 500-at bir az akku, akkor egy 50%->100% toltesbol mar 1050-1100 alkalmat. Ha 75%->100% tolteseket csinalsz, akkor mar 2300 korul. Ha 50%->75% csinalsz, akkor 2350-2400 korul. Stb.. A toltes melysegenek csokkentesevel nem linearisan, hanem annal jobban no az elettartalma.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz fradi81 #10007 üzenetére
Ilyen emelkedőn felmegy az 1S?
Ezt így képről nem lehet megmondani. Kéne egy hajlásszög és a pilóta súlya is.
Én most voltam kint tesztelni a "nagy vasat"... Szarakodik az akkum sajnos, így
le-letiltogatott az emelkedőn. De azért csak sikerült felgyorsulni 42 km/h-ra, úgy,
hogy ezt jobbára tartotta: a keményebb szakaszon (10%) lassult vissza 38-ra.
Azt hiszem ez még felmegy kategória. Igaz, ezt nem egészen 350W-tal csinálta
(95 kg vagyok most), hanem inkább 3000-rel. Abszolút segédmotor kategória, be
is öltöztem rá relatíve. 91A volt a csúcs áram, ami a feszültségesés miatt "csak"
4100W, de ha sikerül helyrepofozni az akkut, akkor nem kéne meg-megállnia.Vagy mind felmegy bárhova, csak mondjuk lassabban?
Nem, egy bizonyos hajlásszög felett konkrétan megáll. A gyártó megadja ezt az
átlagos (kínai) pilóta súlyára vetítve. Akkor mondhat ilyen nagyokat, hogy 15 fok,
miközben valószínűleg akkora emelkedőn már kb. egy helyben vinnyog a motor...Egyébként igen, emelkedőkön mindenképp lassul valamennyit (a síkon elérhető
végsebességhez képest), kis emelkedőn kevésbé, nagyon akár lépésbe kúszik,
és olyankor jön az, hogy keményen hajtod lábbal, akkor végül is felmegy rajta...Szerk: esetedben az 1S-re azt írják, hogy 14% emelkedőig használható. Talán.
Szerintem egy jó 90 kg-os emberke alatt lábhajtás nélkül ez teljesen kizárható,
akkor is, ha csúcsban 500-600W-ot le tud adni a névlegesen 250W-os motor.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz fradi81 #10152 üzenetére
A robogód is az első kereket kezdi fékezni ha elveszed a gázt?
(Nyilván nem: ott van két független féked, első és hátsó kerékre.)Na, ehhez képest a Xiaomi egyetlen hátsó mechanikus fékkel van
szerelve, tehát a motorfék folyamatos használata az első keréken
nem túl szerencsés, ha amúgy csak kigurulnál... HA hátul hajtana,
akkor talán. Esett már fórumtárs beharapó első fék miatt.Tudom, az elektromos fék nem egy stoppie gyár, de akkor sem jó,
ha nincs választási opció: akkor is fékez, ha messzebbre gurulnál.
A visszatöltés meg marginális ilyen esetben, inkább lejtőn játszik.Ui: nagyobb motorok esetén valóban baromierős a motorfék hatás,
így ott a gázelvétel sem lehet teljesen hirtelen, mondjuk kanyarban.
Szerencsére a robogó CVT hajtáslánca ezt kisimítja: keveset lassít,
és véletlen se blokkolja a hátsó kereket, ahogy elvileg az eabs sem.
(De befogtam, mert a robogó nem motor, a roller nem robogó.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz fradi81 #12571 üzenetére
Nem jó ötlet: az ellenőrzés maga ereszteni fog a keréken rendesen.
És ha kevés nyomást mérsz, úgyis fújni kell, jó ha rajta a kompresszor.Ui: én TPMS-t raktam rá, de az se jó ötlet, mert a szelepsapka helyére
csavarozott szenzor belevert a villába. A kijelző meg bumfordi, vacak.
Aztán végül úgy oldottam meg, hogy beépítettem a felnibe, úgy fasza.
De ez csak tubeless megoldás esetén játszik, belsővel semmiképp. -
Becenick
tag
-
addikt
-
addikt
-
Somatom
veterán
-
PociAti
senior tag
válasz fradi81 #13395 üzenetére
Szinte képtelenség kompromisszum nélkül megvalósítani.
Például a hátsó keréknél a sárvédőnek legalább a feléig le kell érnie, hogy ne verje fel az esőt. Xiaomi rollerek esetén a második generációtól kezdve a rendszámtáblával együtt már teljesíti ezt a feltételt, viszont lassú tempónál, vagy tolva a sárvédő vég fog fennakadni a padkán. Legalábbis én már többször így jártam és rojtosra csipkéződött a sárvédőm. -
Tamás9x
őstag
válasz fradi81 #13395 üzenetére
Motor belső gumiból lehet csinálni szoknyát, az nem törik, de nem is szép, a hátsó sárvédő elég jó a 2. generációs rollereknél, de az elsőt még mindig ne sikerült megoldani, telibe veri a talplemezt, amit ha 1*2* felütünk akkor onnantól már nem vízzáró.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Sordoran
addikt
válasz fradi81 #13446 üzenetére
Igen, berendeltem az 1S-t máshonnan, bár nem biztos hogy megjön holnapra, de van nekik raktáron és még olcsóbb is linkeltnél. Azért köszönöm ajánlást.
Akkor a 4 bar-al nem lövök mellé, de majd meglátom élesben milyen lesz.
Már csak a lakat kérdést kéne megoldanom. Lehetne ebből is ilyen future tech (ujjlenyomatos), de kicsit szkeptikus vagyok ezekkel kapcsolatban. Vagy van ezek között ami valóban jó?Double rainbow... what does it mean? Well, a double rainbow is a phenomenon of optics that displays a spectrum of light due to the sun shining on droplets of moisture in the atmosphere. Does that explain?
-
ZS3NI
őstag
válasz fradi81 #13780 üzenetére
Igen, tele van vele a youtube. Xiaomi (ninebot) scooter squeaking / creaking a keresőszavak. Én speciel szilikonos wd40-el jól bespricceltem, azóta nem recseg. műanyagdarab, gumi, 3d nyomtatott lópikula is megoldja. Vagy rendesen beállítod, erről is van videó, akkor egy ideig jó lesz.
IDDQD ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-
addikt
válasz fradi81 #13780 üzenetére
Mármint a madárcsicsergéssel?
Hát ahogy itt feljebb írták, ha lefújod WD40-el (mármint a madarat), elhallgat.
A másik megoldás, h a betondzsungel közepén használod a rollert, ott garantáltan nem fognak holmi madarak csiripelni..[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
Miikee
csendes tag
válasz fradi81 #14019 üzenetére
Szia! Én azt vettem ki belőle (és ezt is csináltam), hogy ha kis anyát fellazítod, akkor a hosszabik anyát eltekerve be tudod állítani a pozíciót, hogy a kis fül hova zárodjon. Én csak egy nagyon picit beljebb tekertem, kb. fél-1 fordulatot, majd visszaszorítottam a kontra anyát. Ezzel el kell játszani, amíg nem lesz jó, hogy zárni és kioldani is tudd a zárat és megszűnjön a nyekergés, de túl feszes se legyen.
Megj. Én nem vettem le a hosszú anyát, de gyanítom, hogy a fehér cucc menetrögzítő.
Remélem tudtam segíteni.[ Szerkesztve ]
-
Miikee
csendes tag
válasz fradi81 #14021 üzenetére
Szia! Lazítsd ki a külső kis csavart a fülön, így ki tudod majd nyitni. Utána belül a kontra csavart lazítsd ki, majd a hosszabbik anyacsavart állítsd be, hogy tudjon zárodni, de ki is nyíljon. Addig ne húzd meg a kontra anyát amíg nem állítottad be a helyes pozícióját a hosszú csavarnak. Az eredeti állapothoz képest csak nagyon kicsit kellett volna beljebb tekerni.
Bocs, azt hittem jót teszek, ha megosztom ezt az infót.[ Szerkesztve ]
-
Sordoran
addikt
válasz fradi81 #14365 üzenetére
Egész biztos ilyesmi lehet, engem is elkapott pár ismerős már ilyen cikkekkel (az egyikük 2019-es cikket küldött). Reméljük logikus szabályozást alakítanak ki majd végül, de ezek a fél információk, spekulálások nagyon nem kellenek.
Double rainbow... what does it mean? Well, a double rainbow is a phenomenon of optics that displays a spectrum of light due to the sun shining on droplets of moisture in the atmosphere. Does that explain?
-
bajnokpityu
félisten
válasz fradi81 #17344 üzenetére
autóknál is van egy csomó vallás, van, aki 20-80között használja, van, aki csak lassan tölti, stb...
a töltés sebességét látom neccesnek, de azt is inkább a hőmérséklet miatti degradáció végett, mert ha jól hűtik az akkut , akkor az is bírja...eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
-
addikt
válasz fradi81 #21757 üzenetére
Akksi ugyanakkora, motorerő ugyanaz. Féket lehet, h be kell állitani, ha gyárilag nem elég erős.
F30 jobb picivel, kerekei jobbak, tárcsafékes, bár a dobfék legalább kb gondozásmentes. Akksija viszont nagyobb.
F40, D38 erősebbek, emelkedökön sokkal jobban mennek.Mindegyiket volt szerencsém használni, össze tudtam a Mi 3-al hasonlítani őket.
F40i-n index is van.
Vagy használtan vennéd?Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
-
addikt
válasz fradi81 #21778 üzenetére
Innét veszed?
Tényleg jó áron van.https://napidroid.hu/kiarusitas-ninebot-d18e-d28e-es-d38-elektromos-rollerek-aron-alul/
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)