Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz mézespálinka #10612 üzenetére
Mindkettő kell hozzá... A teljesítmény ahhoz kell, hogy fel tudjon gyorsulni.
Mármint adott szakaszon. Ha hosszú az egyenes, a nehéz pilóta is eléggé
fel fog gyorsulni: a végsebesség a légellenállás + gördülési ellenállás, és a
rendelkezésre álló hajtóerő egyensúlyával áll be... A nehéz pilóta általában
nagyobb is, tehát rosszabb a légellenállása, valamint jobban deformálódik
alatta a gumi, így a gördülési ellenállása is nagyobb, de nem sokkal: simán
el tudom képzelni, hogy a 25 km/h síkon azért elérhető/tartható 350W-ból.
(Itt mondjuk felmerül a kérdés, hogy hol mérik a teljesítményt? Mert azért
a motor hatásfoka sem 100%, és mi legtöbbször az akku felől nézzük, ám
ha padozássá fajul a dolog, ott a keréken mért teljesítmény lesz a limit.)Gázolás esetén a pilóta súlya csak egyenes arányban számít. A sebesség
viszont négyzetesen... Ámbár, ha egységes 25 km/h a limit, egyértelműen
a gyerek fáj kevésbé, ha lepattan a gyalogosról. Abba most ne menjünk
bele, hogy neki mennyire fog fájni egy ilyen, majd a szülei elmagyarázzák*
neki, hogy a gyalogátkelôhelyet hogyan kellett volna megközelíteni...*: remélhetőleg nem kerékpáros szülei lesznek, akik pl. nem piros almáról
énekeltek a kiságy mellett, hanem veszélyes zöld almáról. (Meg ugye az a
bizonyos zebra tulajdonképpen egy szlalompálya előjelző: fékezni bűn.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz gergo5991 #10614 üzenetére
Én 1500W-ra húztam a 350W-os motort. Ez az egész névleges teljesítmény
dolog arról szól, hogy mi az, amit hosszú távon, tuti kibír túlmelegedés nélkül.Más kérdés, hogy ha a fizikai paraméterei hasonlóak, akkor hiába ír rá bármit
a gyártó, simán leég hosszabb emelkedőn... Csak aminek bírnia kellett volna,
papíron, azt visszaküldheted gariba. Belső méreteit tekintve a 350W Kugoo
motor, és az 1200W FLJ motor szinte ugyanaz. Tekercselése is igen hasonló,
és hiába 3x akkora névleges teljesítmény került ráírásra, a fázis vezetékek se
vastagabbak. Ez ugye egyenes út a leégéshez. Maga a motor kizárólag ezzel
a túlmelegedéssel limitál: amíg a vezérlő adja neki a delejt, az húzni fog.
Amikor 75A a felvett, akkor bizony közel 3600W-ot is lead (48V akku esetén).
Csak az ilyesmit általában nem szokta tolerálni egy gyári vezérlő, az is leég...Ergo ha szerzel egy papíron 1000W, de amúgy pont ugyanolyan motort, pont
nem fog semmivel se jobban menni, ha nem tuningolod fel hozzá a vezérlőt!
És ha már bírja a motor, és a vezérlő sem ég le, akkor még simán letérdelhet
az akku, mert az is egy bizonyos max. áramerősségre van méretezve.Ui: szép dolog ez a tuning, csak sokba kerül, és megtanít (naponta) szerelni.
Persze, ha mindent mérsz és előre megtervezel, talán kevesebb iteráció... -
DigitXT
félisten
válasz mézespálinka #10616 üzenetére
Igen, akinek jobb a kW/tömeg aránya, az jobban fog gyorsulni, ez van.
Közúton is létezik ilyenre szabály, mégpedig a motorkerékpár jogsi esetén.
Az A1 pl. csak 125 ccm-ig jó, viszont egy kihegyezett 2T 125-ös konkrétan
erősebb, mint egy lustább 4T 250-es, tehát vezethető A1-gyel? Nem, mivel
11 kW is limit, sőt, ha a motor csak 60 kg lenne, akkor elvileg 6 kW max.
Mert ott pont azt akarták megfogni, hogy mennyire gyorsul. Rollernél nem
sikerült, mert ezek annyira könnyűek relatív, hogy a pilóta számít, csak azt
a motoroknál is kihagyták. A saját tömeg 0.1kW/kg aránya limit, slussz:
aki alatt ez szarul megy, csinál A2 jogsit, s felmehet a kétszereséig simán!
Viszont 35 kW felső korlát ott is van, tehát megint csak egy kihegyezett 2T
motor, ami relatív könnyű, megütheti innen is, onnan is. (Akkor marad az A
korlátlan. Csinálhat ifj. Vér István? Persze... amint betöltötte a 24. évet.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz mézespálinka #10619 üzenetére
Mondom, hogy add el azt a vasat (amíg még lehet), majd vegyél
olyat, ami papíron teljesíti a feltételeket... Csak egy random HSZ
egy FB rolleres csoportból: "most vettem egy xiaomi m365 pro t
tudom lehet kicsit javítani a menettulajdonságon (szoftveresen)
Hogy tudom meg csinálni ?" Tehát még ki se próbálta, de tuning!Abszolút kinyírja a rendelet az 500W rollereket. Viszont ha már a
közútra kényszerít, azt nem tiltja, hogy 2-3000W-os rollert hajts...
Igen az nem 11 kg lesz, de mivel úgyse vagy könnyű, az összsúly
nem sokat fog változni egy 30 kg vassal. Ha meg gázolás van, te
ütöd a nagyot, nem a roller. Megjegyzem több érv összekeverése
zajlik: Pistike 12 évesen ne menjen 600W-os rollerrel. Ne menjen!
Mi köze van ehhez a a bicikliúthoz az rejtélyes. Jogosítvánnyal
rendelkező pilóta miért ne mehetne ésszel a bicikliúton, passz.Linkeltem korábban, hogy extrém súlykülönbség esetén is tudhat
gyorsulni ugyanarra a tempóra a kisteljesítményű vas. Csak ugye
emelkedőt ne lásson, mert akkor meghal. Ellenberger lejtőn bárki
csapthat ezerrel, akkor is, ha nem fog tudni megállni... Elég sokat
jártam 350W Kugoo S1-gyel, és baromira észnél kellett lenni vele:
síkon 20 méter kellett a megálláshoz 25 km/h-ról: hát még lejtőn!Dupla motorosra tuningoltam, így megállt 10 méteren s volt esély
nagy lejtőn is lassulni. Mellékhatásként sokkal jobban gyorsult.
A végsebessége viszont nem nőtt. Ennyit arról, hogy teljesítmény
korlátot kell bevezetni a bicikliút használatához... Nem kell... Elég
lenne a sebességkorlátozás, és/vagy jogosítvány megkövetelése.Kecske is jóllakna, és a káposzta is megmaradna, de nem: inkább
nyírjunk ki egy kategóriát kompletten. Kényszerítsük 4-5x erősebb
vasak vásárlásra azokat, akik eddig normálisan rollerezni tudtak...
Mert nem az 500W-os rolleresek mentek 50-nel, az is ziher.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz gergo5991 #10632 üzenetére
Ezt a méret dolgot gondold végig... Ahhoz, hogy soros és párhuzamos
kötésben legyenek az akkujaid, nem 2 db akku kell, hanem 4 db. Pl. ha
nekem van 4 db 36V 6Ah akkum (nincs, de majdnem), akkor ha csak 2
kerül összekötésre, az 36V 12Ah lesz (teljesen általános, párhuzamos
kapcsolás, csináltam/sokan csinálják, egyforma akkunál csont nélkül).
Soros esetben viszont 72V 6Ah: nem duplázódik a fesz és a kapacitás.Amire te gondolsz, az 72V 12Ah akku. Tök jó, ha működik, viszont pont
ugyanakkora, mint egy ugyanilyen kapacitású és feszültségű pakk... ha
azonos cellákból épül fel. Sőt, valamivel nagyobb, mert van benne 4 db
független kicsi BMS, míg egy nagy, egybe épített pakkba 1 db, méretes.Ui: amúgy nem teljesen világos, milyen túlfeszültség lenne a BMS-eken
(de gyanítom, hogy a BEMF lehet a gond nagy sebességnél). Passz... -
DigitXT
félisten
E-TWOW Booster beférne. Csak rohadt drága... Kínai koppintása a Kugoo S1
méretben ugyanaz, de eléggé olcsó megoldás. Vannak típushibái ill. nagyobb
terhelésre szét is törik (akár az akku hegesztése, akár a váz hegesztése): én
elég sokat nyüstöltem, tuningoltam + estem vele eleget. Annyira nem ajánlott. -
DigitXT
félisten
válasz CHIPman #10650 üzenetére
A neve alapján ez az áram felfutásának meredeksége lehet, azaz közvetetten
befolyásolja a gyorsulást, nem indul füstölő kerékkel, hanem lassan növeli.
Ennek persze egy természetes módja a fázisáram korlát, minél alacsonyabb,
annál kisebb a csúcs nyomaték, tehát annál kisebb a mindenkori gyorsulás...Kugoo vezérlő hajlamos ráereszteni a maxot, eBike vezérlők meg lomhábbak:
mivel egyik se programozható, a Kugoo harapósabb, és hajlamos leégni is. -
DigitXT
félisten
válasz realmadrid #10654 üzenetére
Mentem már vele, legutóbb pont tegnap... Ekkor tűnt fel, amikor térköves
bicikliúton csapattam (ki az, aki ezt kitalálta, rejtély!), hogy tömör gumis:
kirázta a lelkem, mivel rugózása ennek sincs. A Bird jóval kényelmesebb
(mivel annak felfújhatós kereke van). Hátul hajt. A teljesítménye passz.
Viszonylag értelmesen megy, de messze nem húz akkorát, mint a Bird...
Utóbbi érzésre biztosan 1000W fölött van csúcsban, úgy megindul.Azért ha nagyon cibálod, talán fel lehet húzni kerékre (nem szándékosan
is, ha megdobja valami), de ennyi. Közlekedésre alkalmas. De mivel meg
kell lökni a a hajtáshoz, emelkedőn indulni vele kifejezetten kényelmetlen.Végsebessége szoftveresen korlátozott 25 km/h környékén. (Azért egyet
így is előztem vele azon a térköves bicikliúton, csak kicsit sokáig tartott.)
Autók közé nem szívesen mennék vele, nem elég dinamikus, nem gyors,
ezekkel a limitekkel ugye az EU és a leendő magyar szabályozás szerint
még nem SMKP, hanem "csak" motoros roller, ami jogsi, és egyéb nélkül
használható bicikliúton is: oda való, ha lezavarják az útra, akkor minimum
fel kell oldani a 25 km/h korlátot rajta, és akkor más sisak is kellene... de
persze sisak nincs egy gyalogosnál, tehát pont a felpattanok rá 1-2 km-re
felhasználás veszne el. (Blinkee ugye ad sisakot, de rollernél nem megy.)Ui: fingom nincs, minek van rajta index, teljesen értelmetlen. Szerintem...
Reggie: hát igen, az első kerék hajtás az ilyen, főleg agresszív vezérlővel.
Most gondolj bele, hogy felhúzod másfélszeresére... Füstöl, de nem megy.
Ellenberger, a hátsó kereket elforgatni sokkal nehezebb. (Azt hittem, hogy
az FLJ-n sok lesz a 3600W hátra, de valójában így is az eleje könnyül el.)
Szerk: konkrétan rá kell terhelni előre, és akkor lehet legjobban gyorsulni,
még úgy is, hogy elöl csak egy alig tuningolt Kugoo vezérlő van. (Ja, csak
volt, mert legutóbb a hegyen leégett, szóval most egy régi gyári van, LOL.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #10658 üzenetére
Amúgy annak ellenére "megeszegeti" azt a méhsejtrácsos gumit,
hogy a hátsó soha nem forog el 1500W-tól se... Valamikor lőttem
is egy kopottas képet, később ment fel rá a Raptor gumi... De azt
már nem tudtam "rendesen lekoptatni", mert előbb tört szét a váz.Szerk: tudom, indulásnál még nincs is 1500W. (De arányaiban
mondom, hogy a gyárihoz képest eléggé fel volt rántva: 30A/48V)Szerk2: írnak itt a kollégák ilyen 65A-eket a Pro 2-re, csak nézek.
Valószínűleg fázisáram (durva, hogy ilyen szinten programozható).
Nekem fogalmam sincs, mennyi a fázisáram, amikor berántja azt
a 75A-t az akkuból, de hogy melegszik durván, az tény...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz apollo12 #10665 üzenetére
Ez az egyik leggyengébb roller a piacon, nem lehet tőle csodát várni.
Csúcsteljesítménye 500W: ha az a domb 8% körüli, teljesen reális az
a 10 km/h vánszorgás. 10% emelkedő a max. amin fel tudhat menni
a gyártó szerint, de nyilván ilyenkor vmi gyerek/kici kínai vezetheti.Szóval, ha komolyabb sebesség a cél, akkor min. 1000W-ost keress.
(Ez síkon is le van korlátozva 20 km/h-ra, abszolút gyerekkategória.)Ui: viszont az olyan roller, ami hivatalosan is tudja az 1000W-ot, már
nem fog beférni a szabadon/kényelmesen használható kategóriába.
SMKP szabályokat terveznek ráhúzni, bicikliút nuku, sisak kell rá stb.
(Nyilván a sisak mindig jó, ha van, de úgy már inkább motorozás, és
nem vmi könnyed történet... Ha meg az autók között kell menni, oda
az 1000W is necces, a kerékméret meg életveszélyes a kátyúk miatt. -
DigitXT
félisten
válasz apollo12 #10669 üzenetére
Felejtsd el. Ez gyengébb a Xiaominál is. Persze fel lehet húzni kW-osra,
de tartósan nem bírja a vezérlője, ha meg bírja, és van tempó is, törik a
váz, mint a ropi. Én építettem ilyenből 2700W csúcsteljesítményűt, ami
felvitt az emelkedőn is 36 km/h-val (végsebessége 42 km/h volt), csak
amikor kitört az első kerék (anyaghiba*), nem volt őszinte a mosolyom.*: elrozsdált a villa, de amúgy konstrukciós hibája is van. Kétszer estem
emiatt, de harmadik esélyt nem adtam neki, inkább építettem egy 40 kg
"rollert", ami csúcsban 4000W, és 40-nel megy mindenhol. Sajnos ezt
nem sokáig használhatom szabadon, de egyelőre elvagyok vele.Ui: nem mindenhol megy fel 40-nel. 10% emelkedőn már visszalassul...
Úgy 38-ra. Viszont a minap találtam akkora emelkedőt, ami 23 km/h.
(De az már tényleg brutál. Ott egyest kellett dobni a kocsiban is...)Szerk a szerkre: honnan fogja tudni? Optimisták szerint a címkékből...
Pesszimisták szerint mobil fékpaddal fognak járni és random lemérik.
(Utóbbinál elvérezne az összes tuning rolller, de még néhány gyári is...
Mivel mérni csak a csúcsteljesítményt tudják, ami ugye nem 350W.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ezt majd akkor próbáld meg, ha tényleg 300W-ot ad le a vas.
A hekkelt firmware nem ér... Nézd már meg, mennyivel gyorsít:
simán belenyal 900W-ba. Elhiszem, hogy az vagány, csak nem
igazán fair az átlag kerékpárossal szemben... ahogy a 32 km/h
végsebesség sem a gyári teljesítményen jön ki a rolleredből.Szerk: feltöltöttem gyorsulás tesztet ereszd el a hajam módban:
amikor 91A-t ír ki, az az aktuális (lecsökkent) akkufeszültséggel
beszorozva kb. 4000W csúcsteljesítményt jelent. Jobb lenne az
akku, talán többet is tudna, de ez az a teljesítmény, ami még jól
kezelhető (meg se nyikkan a gumi!), de azért kapaszkodni kell...Erre azt mondom, hogy keskeny bicikliúton már sok. De az adott
szakaszon simán le tudtam tesztelni, mert még úgy is bőven elfér
a szembejövő, hogy ketten mennek egymás mellett... Ja és igen,
a fullface bukót viselő apuka előtt álló bilisisakos gyerek is itt volt.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Én tökre megértelek, és nem ítélem el, hogy felturbóztad a vasat.* Aláírom,
hogy így biztonságosabban tudsz vele közlekedni az adott szituációban...
Pusztán arra akartam rávilágítani, hogy az a teljesítmény bőven nem 300W.Gyárilag se annyi volt a csúcsteljesítménye gyorsulásnál, de nyilván azért is
hekkelted meg, hogy még jobban menjen: áramot növelsz, ezzel közvetlenül
nyomatékot, és persze a fordulatszám arányában teljesítményt is növeltél...
Ettől fog jobban gyorsulni, és emiatt lesz nagyobb végsebessége is.*: a rendőr dolga lesz megítélni, hogy akkor ez most már SMKP, vagy nem.
-
DigitXT
félisten
a Thököly-n ilyen tempóban már annyira rázna
Hát én se megyek vele ennyivel a bicikliúton máshol, azt elhiheted.
Ez a szakasz azon kívül, hogy széles, teljesen sík aszfalt, egy kátyú,
pukli sincs rajta. Közvetlen előtte viszont (ahol fák nőnek a parton),
abszolút össze van töredezve a gyökerektől, ott jó 20-25-tel gurulok.Hiába 10" gumi meg hiába rugózás (már amennyi van), hiába eléggé
masszív váz (nem csörög-zörög, mint az S1 tette), akkor sem nyerő,
hogy végsebességen nyektetem, majd pofára esek. Inkább a 20-25:
szégyen vagy sem (nem!), meg szoktak előzni kerékpárosok ezeken
a szakaszokon. Egyszerűen azért, mert valóban nem biztonságos 30
fölött ilyen kerékmérettel, rugózással, és vázzal... Egy alap 26" MTB
pilóta max. a kezét fájlalja, ha nincs teleszkópja (ha van, még azt se).A 20-22-vel vánszorgó kerékpáros egyébként teljesen normális.
Párommal szoktunk menni "edzeni" (ő edz, én csak gurulok ugye), és
ha nem hajtja a vasat (síkon minek jeligére, arra ott az emelkedő) kb.
22 km/h utazóval elvagyunk. Persze volt, amikor meghajtotta, és biza
ott a takarék módom (ami kb. 500W, és 32 km/h a vége), kevés volt!Ezért jó, hogy egy kattintás a kormányon és előjön még pár paci...Ui: egy kellően erős rollerrel lehet finoman gyorsulni, és lassan menni.
Van rajta gázkar, módváltó, minden. Fordítva viszont nem megy. -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #10714 üzenetére
Hátőőő, én az összes sima S1 és S1 Pro-t úgy tudom, hogy 11A a váltás óta.
Viszont, az S1 Plus (nem tudom, miért hívják ugyanúgy), teljesen más modell:
semmi tapasztalatom nincs vele, s a mellékelt ábra szerint a vezérlője is más.
(De ha épp szétszeded, megnézheted a címkét: de az is igaz, ettől még lehet
szoftverből 11A, hiszen az S1/Pro címkéje sem változott, csak a teljesítmény.)Mérni kell.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ez nem a motorvezérlő... Ezen keresztül csak akkor tudsz bármit
tuningolni, ha hozzáférsz valahogy a szoftverhez. Ha rá tudsz kötni
BT modult, az még nem garancia semmire. Nekem is van kivezetés
az eBike vezérlőn, csak éppen le van tiltva, hiába forrasztottam rá a
modult, nem tudtam állítani a paramétereken. Picit erősebb indulás
és a motorfék engedélyezése lett volna a célom, de egyelőre IJB. -
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
Ez poénnak jó, de amúgy a mi éghajlatunkon nagyjából értelmetlen: jégen
van jelentősége a szögeknek, de épeszű ember jégen nem rollerezik.Sima hóban so-so, de ott amúgy is rohadt óvatosnak kell lenni, ha viszont
csak vizes az aszfalt, konkrétan rontja a tapadást a szöges megoldás: ez
inkább terepre való. Eleve a minta is olyan. De ki jár földutakon munkába? -
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz Horn Ákos #10810 üzenetére
Úgy-úgy. Egyszer láttam vmi 4" kerekű rolleren egy fazont.
Úgy zörgött a térkövön, hogy öröm volt hallani. Na, ha azzal
eltalál csak egy kicsi puklit/gyökeret, vagy neadjisten kátyút
(márpedig ilyen van sok), elszáll róla a traumatológiáig.Nagyobb rolleren max. a rendőrség udvarára esik be.
Viccen kívül: a 8" is elveszik a bicikliút hibáiban. Akkor hova
menjünk még lejjebb kerékmérettel? Meg minek? 6 Ah akku
kb. 12-15 km-re ha elég egy felnőtt alatt, ez meg 4.8-ból ígér
12 km-t. Az nagyjából jó ha 8-10 megvan a valóságban. Tök
használhatatlan kategória, de esetleg egy gyerek elvan vele:
erre azt mondom nem közlekedési eszköz, hanem játékszer. -
DigitXT
félisten
válasz wanted5 #10817 üzenetére
A 95 kg az majdnem a roller felső terhelhetősége (100 kg), így a gyári 30 km
közelében sem lehetsz vele... 30% elfogyasztása 2 km-en attól is függ, hogy
mi szerint 30%? Ha valami feszültség alapú becslés, az lehet elég pontatlan,
de ha a BMS mérte/számolta a leadott energiát, akkor lehet jó, csak ugye az
sem mindegy, milyen 2 km volt. Nekem emelkedőn 1.5 km elegendő, hogy
beszippantson 2Ah-t, ráadásul 48V akku, szóval közel 100Wh. Az 1S 275Wh
akkujának 35%-a... Nyilván ha lassabban mész, kevesebb energiát pazarolsz
a légellenállás legyőzésére, de az emelkedő akkor is ott van, az sokat kivesz.Ui: ha semmi sem jön össze végül, fogd a hidegre, az mindig segít...
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #10859 üzenetére
Abszolút. Bár elsőre összefosta magát (rögtön), másodikra meg az
akku volt hozzá kevés, ám némi beruházás után a 65C terhelhetőségű
kínai csodával párban tökéletesen bevált: minap javítottam is vele egy
a S1 Pro akkut FB-os csoportból jött tagnak. Tette a dolgát, ahogy kell. -
DigitXT
félisten
válasz FIREBLADE78 #10901 üzenetére
Tökéletesen használható esőben... Amíg be nem ázik, tönkre nem
megy, pofára nem esel vele... és ha egyik sem, még mindig széjjel
fogja csapatni saras vízzel a ruházatodat. Kihagyhatatlan élmény!Üdvözöllek a kétkerekűek világában... Anno sokat jártam motorral
dolgozni... sokszor képes voltam azért túlórázni, mert előre láttam
a radarképen, hogy mikor lesz esőmentes hazafelé. Pedig a motor
bírja az esőt, ésszel el se potyogsz: de ha nem muszáj kihagyom...
(Nem mindegy, milyen ruha van rajtad: sima ruha durván átázik.)Szerk: ja és motorra kaphatóak ilyen henteskötény jellegű (vízálló)
megoldások, amivel többé-kevésbé szárazon meg lehet úszni egy
sima utcai farmerben is... Ha nincs ilyen, esőben egy út van: haza.
Miután szarrá áztál, már egy boltba beslattyogni is rossz érzés.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz FIREBLADE78 #10904 üzenetére
Akkor mi a kérdés? Esőben motorozni szar. De ott legalább van egy
rendes bukó a fejeden, és ha van tempó, meg olyan a plexi, néha még
az esőcseppek is leperegnek, tehát van esélyed látni... emellett simán
lehetsz vízálló, protektoros öltözékben. Rolleren ez nem jellemző! Bár
szerintem melegen ajánlott, mert motorral nem estem akkorát, mint a
tuningolt rolleremmel, aminek elköszönt az első kereke. Lényeg, hogy
nem akarsz esőben rollerezni: ha nem is megy tönkre (ahogy előttem
írták, bizonyos gyártók konkrétan garanciavesztésnek tekintik a vizet),
akkor is egy szar élmény. És csupa víz leszel... Szerintem: mentem én
szakadó esőben haza. Radarképen láttam, hogy talán belefér, de nem
volt elég gyors a tempó, az utolsó 5 percen mintha dézsából öntenék!
Csak azért nem ment tönkre, mert már eleve át volt alakítva a cucc.
Gyári állapotában meg 3-4 km gyenge eső után elköszönt a vezérlő.Ja és mindez nyáron, 30 fokban: az nem gond! De ha 3 fokban ázol át
akkor elég komoly egészségügyi kockázatot vállalsz, én nem tenném.Ui: egyik legrosszabb motoros élményem, mikor átázott nyári kesztyű
és közel 3 fok kombó mellett már a kormányt alig bírtam fogni.
Nyilván télen ahhoz megfelelő öltözet is kell, szóval ha bárki folyamat
nyomni akarja a rollerezést, akkor be kell ruhaznia motoros cuccokba.
(Nem hinném, hogy pl. a térdízület jól tolerálná akár a hideg szelet.)Szóval így jött ide a motor: a roller pont ugyanolyan szar esőben, talán
még balesetveszélyesebb* is, de az átlag rolleresek mégsem öltöznek
be motoros védőfelszerelésbe, pedig két kerék az két kerék, az aszfalt
meg aszfalt, és 30 km/h-nál is csúnyán össze tudod törni magad.*: hú erre megint meg fogom kapni, hogy linkeljem már be az idevágó
tanulmányt, mert ezt így kijelenteni nem lehet: én csak a saját párezer
km tapasztomból indulok ki, amiben több esés volt, mint motorral 10x
annyi km-en. És az esések komolyabb sérülésekkel jártak esetemben,
mint a motorral való elcsúszás, nagy mértékben azért, mert ott védett
a protektor: legutóbb rolleren is az mentette meg a könyökömet.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #10910 üzenetére
Nekem a nyakamig verte a sarat, bár igaz, épp el volt törve a sárvédő.
Valószínűleg egy széles cellux megoldotta volna a problémát. Vagy nem.Addig tök menő kapucniban csapatni, bukó helyett, amíg egyszer nem ér
le fejed az aszfaltra: soha ne legyen rá szükség de nekem már volt sajna.
Térdem a mai napig érzékeny, mert azon nem volt protektor. Pedig előtte
amikor tök ismeretlen helyre, nagy távra mentem, felvettem: izzadni totál
kényelmetlen miatta, tény, de esni jobb benne, és a hideg ellen is használ.Senkinek nem tanácsolnám azt, hogy esőben, hidegben, védőfelszerelés
nélkül rollerezzen, de nyilván több szem többet lát: ez is egy vélemény.
Párszor már beraktam a képet, hogy milyen időben IS mentem vele.
De! Egyrészt ez pont egyszeri alkalom volt, másrészt a szükség diktálta.
Egy gyári S1-gyel ziher, hogy nem megyek fel az emelkedőn... Két motor
szépen felhozott, ám ilyenkor max. 10-12 km/h, ami még "biztonságos":
ha úgy lenne, én biztos nem erőltetném a rollert... se nem gyors, se nem
szórakoztató. El kell fogadni, hogy a két kerék nem igazán* négy évszak.
Biztos jönnek majd a biciklis futárok, akik télen-nyáron tekernek.Kijavítom: nem kompromisszum-mentes. Amikor tekersz, mozog a térd.
Ami egy kellemes pulóveres sétáló idő, az 30 km/h-nál elég kellemetlen:
állsz egy helyben, jeges szél fújja az ízületeket... Az álmos könyv szerint
sem jó megoldás: biztos ki lehet ezt is bírni, csak 20 év múlva fog fájni...*: én is jártam be motorral dolgozni télen is. De annyira nem élveztem...
Néha vissza-fanyalodtam a BKV-ra, mert az időjárás olyan volt, amilyen.
Amikor a busz alig bírt felmenni az emelkedőn, az kemény volt. Pedig a
főútvonalakat mindig takarították: bicikliút vagy járda? Simán hó + jég...
Akkorát esett rajta a bringás, hogy csak... Megkérdezhettem volna tőle,
miért csinálta? Miért ült biciklire? "Pillanatnyilag jó ötletnek tűnt."[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #10929 üzenetére
Mondhatni szarkasztikusan fogalmaztam, de neked ez nem jött le.
Körbecelluxozni, meg folpakkot tekerni valóban nem akkora művelet,
de ha 3D nyomtatóval kell hozzá alkatrészeket nyomtatni, hogy kicsit
is megvédjen a víztől, akkor azért mondhatjuk, hogy gyárilag nem jó?Ui: autóban még sosem áztam meg. De valóban kell rá ablaktörlő...
Ha kijönne egy olyan modell, amin nincs, én tuti nem ajánlanám.
Mondjuk ez nem tudom, hogy jön össze azzal, hogy síruhában simán
ki lehet bírni -10 fokban az 50-70 km/h menetszelet - hiszen én eddig
viszonylag kevés arcot láttam síruhában rollerezni. Lehet ez lesz idén
az új divat? Síelni viszont szoktak felvenni motoros gerincvédőt.
Na ezt add össze ceruza nélkül víz alatt. Mondtam, hogy ugorgyunk...
(Pont az a csevej lényege, hogy fel kell-e öltözni rollerre: szerintem ha
hidegben, esőben való használat is cél, mindenképp. Utcai ruhában,
két keréken nem igazán komfortos ősztől-tavaszig. Szerintem. Ennyi.) -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #10932 üzenetére
Mert meg nem ultel Ariel Atom-ban
Hű, hát nagyon elbeszélünk egymás mellett. Nem véletlen mondtam, hogy
ugorgyunk. De akkor visszakérdezek: valaki venne egy Ariel Atomot, és
munkába tervez vele járni, de aggódik, hogy mi lesz, ha esik az eső, s ide
jön, felteszi a kérdést, hogy ilyen felhasználásra* (!) ajánlott-e ez az autó?
Erre azt mondom, nem. Te azt mondod, hogy persze! Ki lehet bírni benne.Szerintem nem fogjuk meggyőzni egymást, teljesen felesleges kijavítgatni:
igen, a Forcefield Pro L2-t snowboardos ismerősöm kínált eladásra anno,
de nem kérdeztem ki, hogy pontosan hogy használta. Nekem már megvolt.
Kettő meg nem kell belőle, mert csak egy hátam van. Szóval maradjunk
annyiban, hogy síelésnél alapnak veszed, hogy jól fel vagy öltözve (nekem
mindegy: szellősen mert folyamatosan mozogsz), rolleren NEM ez történik.Semmilyen következtetést nem lehet levonni az utcai ruhás rollerezéshez...
Vagy mondjuk a megázva rollerezéshez. Amikor az ember munkába megy,
nem (extrém) sportol. Ha elektromos rollerrel megy, akkor egyáltalán nem
sportol. Közlekedik. Se megizzadni, se megázni nem nyerő ekkor: jelenleg
az egyetlen megoldás, hogy esőben nem használja a vasat, ahogy azt sok
gyártó kifejezetten ajánlja is, mert garanciavesztéssel jár, ha vízkáros lesz.Ha mégis használja, és átalakítja, hogy vízálló legyen, és esőruhát is vesz,
akkor persze megpróbálhatja kitolni a szezont. De előbb-utóbb lerakják az
emberek a vasat, mert nem észszerű már két keréken közlekedni: ezért is
hívják úgy, hogy "szezon". Az, hogy valakinek mennyire nyúlik bele a télbe,
az egyéni preferencia kérdése. Én szoktam mínuszokban is motorozni, ám
tavaly, karantén alatt, amikor a forgalom egyáltalán nem indokolta, inkább
az autóm használtam, lévén semmi előnye nem maradt a motorozásnak.Korábban meg nem volt kérdés, mert nem volt autóm. Szóval amikor vége
volt a szezonnak (lásd még motorkerékpár téli tárolása), jött újra a BKV...
Annak minden előnyével, s hátrányával. Sokkal ritkábban voltam pl. beteg,
amikor nem használtam, mert nem voltam összezárva senkivel motoron.
Nyilván egy barom kolléga, ha betegen bemegy az irodába, végigfertőzhet
mindenkit, de annak azért kisebb az esélye, mint pl. a tömegközlekedésen.
(Nem véletlen lesz megint kötelező rajta a maszk, de ez már nagyon OFF.)*: "gurulgattam" kabrió MX5-tel, élmény volt, de amikor jött az eső, inkább
becsuktam a tetőt... Nyilván élmény lehet szarrá áztatni a kocsi belsejét is,
de ha van mód rá az ember kihagyja. Ha nincs, akkor meg szopacs van.
Ha választanom kéne, hogy munkába járni MX5, vagy Ariel Atom: előbbi...
És itt teljesen irreleváns, hogy esetleg a versenypályán elkenné-e a száját.Előttem írták, hogy sokan úgymond esernyőnek használják az autójukat.
Így van sajna, szignifikánsan nagyobbak a dugók - mintha több lenne akkor
az autó. Bár az azért nem hiszem, hogy annyi sok motoros/rolleres ülne át,
inkább arról van szó, hogy olyankor nehezebb balesetmentesen közlekedni.Nem lehetetlen: rolleren is meg lehet úszni, de a kockázat a tiéd. Van aki a
leendő sérüléseket védőfelszerelésekkel minimalizálja, és az nem a sapka,
sál kombó (a kesztyű már jó kiindulás), hanem a bukó, és a protektorok.
Persze, ha belefér, hogy heteket kiesel a munkából kéz/váll stb. töréssel... -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #10935 üzenetére
Szerintem nyugodtan mondogathatom másnak, ami a véleményem, és
tapasztalatom. Véleményt pedig nem igazán lehet cáfolni, de hát hajrá.Ha majd elcsúszol egy falevélen (vagy a sárban) és megsimitod arccal
az aszfaltot (mert sisak ugye minek, az csak "hamis biztonságérzet")
elképzelhetőnek tartom, hogy végiggondolod majd az alkalmasságát...Mondom, hogy nem fogjuk egymást meggyőzni. Az ún. cáfolatod csak
megerősítette, hogy mókolás nélkül ultra szopás vízben rollerezni.Ezt mindenki döntse el maga, hogy bevállalja-e. A magam részéről, ha
bemennék dolgozni ebben a szép őszi időben, viszont napközben úgy
elromlana az idő, hogy szakadó esőben kéne, meglehetősen hideg, és
persze már esti sötét körülmények közt hazamenni, tuti benthagynám
a rollert a cégnél, és elvernék 700 Ft-ot BKV-ra. Mert ez nem kényszer:
alternatív közlekedési mód, részben szórakoztató, és van amikor nem.
(Megjegyzem a gyári S1 "világítással" különösen izgi lehet ilyenkor.)Fel ne tegye nekem senki a kérdést, hogy alkalmas-e éjszakai tempós
haladásra az a helyzetjelző erősségű gyári LED sor, mert... Persze! Az. -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #10937 üzenetére
Na, akkor itt hagyjuk abba. Alattam ment már tönkre roller, az esőben,
és már csúsztam el rollerrel sárban, egyszer pedig meg is fáztam, jujj!
Nem ám télen, amikor az ember készült a hidegre, hanem ilyen őszies
időben, amikor nem volt nálam extra ruházat: nappal tök kellemes volt.
Viszont úgy jött ki, hogy nem tervezett mód estébe nyúlt a hazautam...
Fel kellett volna ülni a villamosra, de gondoltam kibírható, ingyen gurul:
racionális döntésnek tűnt, hogy nem fizetek feleslegesen a BKV-nak.Ezek eddig a tények. Műszaki hiba miatt estem akkorát, hogy csúnyán
lefejeltem az aszfaltot (fullface bukó mentett meg), a könyököm azért
nem tört el, mert a protektoring fogta a becsapódást. Ez is egy tény.Ezek után nekem azt mondod, hogy természetesen semmi bajod sem
lehet, ha natúrban, utcai ruhában, sisak nélkül, télen-nyáron csapatod?
És én vagyok a laposföld hívő? Nyilván... (Nem kívánom, hogy megéld
ezeket a tapasztalatokat. Minden szép, minden jó. Rollerezni csupa
móka és kacagás... A racionális gondolkodás szerint baj csak mással
történhet: te figyelsz, saját hibából sohasem fogsz esni. Legyen így.)Ui: én meg lerakom a kétkerekűeket a francba, amikor úgy ítélem meg.
(De legalább már megmagyaráztad, miért nem vagy meggyőzhető...
Ugye nem az volt racionális érv, hogy veled még nem történt baj?)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #10939 üzenetére
semmikor sem alkalmas a roller a rollerezesre?
Igen, azzal az apró pontosítással, hogy egy rollernek látszó (!)
ipari hulladék, amivel több ismerősöm is szarrá törte magát...
Ha bárki kérdezi, lebeszélem róla: van olyan, ami jobban bírja,
inkább azokat érdemes venni. Az olcsó szar meg kukára való.
(Ugyanis egészen addig racionális azzal közlekedni, amíg egy
válltörés miatt 6 hónap kényszerpihenő nincs: az sok idő...)nem jelenti azt, hogy garantaltan lesz bajod
Ez csak a vizsgált időintervallum függvénye. Tudod: addig jár
a korsó a kútra... Te lehet, hogy lehúzol 5 szezont hiba nélkül!
Más meg az első jégbordán kettős kéztöréssel kipontozódik.te nem vagy alkalmas a teli rollerezesre
Ezt mondjuk pont cáfolja, hogy mentem vele hóban. De igen:
alapvetően nem ajánlom senkinek, ha nem muszáj. Miattam
ne legyen hamis biztonságérzete, hogy a hó tulajdonképpen
csak azért van, hogy lehessen képet lőni + összkerékhajtást
tesztelni, potom 5 km távon. Elindultam volna 13 km-re, így?
Lószart. Nyilván, meg tudtam volna csinálni, lépésben, talán
teljesen balesetmentesen. Talán nem. (De minek szívassam
magam közel egy órát, amikor kocsival max. fél óra az út? A
megspórolt benzinköltségért? Nem tudom. Inkább a busz...)Szerk: engem valójában nem kell meggyőzni, hogy tök fasza
dolog esőben, hóban, fagyban rollerezni... Szerintem nem az
és ezen a véleményemen pont nem változtat, ha más szerint
meg az. Legyen úgy. Csinálja. Nekem nem fáj. Az akku majd
reklamál picit. De amíg nincs baj, addig nincs baj. Pont azért
van a fórum, hogy több vélemény megjelenhessen. Semmi
nem írja elő, hogy minden vita vége az egyik győzelme lenne.Azt a hibát elkövettem, hogy általánosítottam. Szar rollerből
nem lehet várat építeni... Amire a gyártó sem ajánlja az esős
használatot, azt nem ajánlott úgy használni, mert tönkre fog
menni, és nem lesz rá garancia: hogy érdemes-e sokkal több
pénzt elkölteni olyan rollerre, ami bírja a vizet, vagy ha éppen
elég egy kis cellux, azt innentől mindenki döntse el maga...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz IMIIKE1998 #10971 üzenetére
Attól függ, mit tudni az előéletéről, és milyen típus... Van, amit inkább nem.
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #10985 üzenetére
Na igen, egy hüvelykujj gázkar valóban nem jó kisebb sebesség tartásra.*
(Ezért kell normális felbontású félmarkolatos gázkart használni, amivel a
4000W-os roller is képes lépésben haladni akár maximális fokozaton...)*: ezért sem működik a tempomat félgázon, mert lényegében csak a nyél
az, ami stabilan megtartható. De ha valaki ráér bohóckodni ezzel, tegye...
Én oda fogom a markolatot, ahol akarom. Tetszőleges sebesség tartható,
s csak addig tartom, amíg szükséges: ha elengedem, visszahúzza a rugó,
és az el van engedve. Ha ezután még hajt, az konkrétan balesetveszélyes.
(Ezért sem szeretem a Xiaomi-t. Túl sokat gondolkodik egy gázelvételen.) -
DigitXT
félisten
válasz GeoPhoto #11019 üzenetére
Kugoo S1-eken kalibrálható az óra. 8.0-ra van rakva gyárilag, mert az a névleges
kerékméret, de valójában inkább 7.6-tal mér pontosan, de a Pro gumival 7.4 a jó.Ha pontosat akarsz, akkor le kell mérni, és utánaállítani a kalibrációt. Már ha az
adott vezérlő felajánl ilyen lehetőséget. S1-nél sem tökéletes a dolog, hiszen ha
akkora tempót mész, amire a gyártó nem gondolt, ott már hajlamos csalni. Oké,
nem kell sokra gondolni, ilyen 46 km/h körül ír 48-at, vagy valami hasonló...
Gyárilag kb. 28 km/h volt a vége, szóval abszolút nem számított ez a tartomány.Szerk: egyébként a gumikopással is változik a "csalás" mértéke... Ami mondjuk
a mért távolságon feltűnőbb. Sebességre nem kritikus, hogy 25, vagy 26 km/h a
valós (kivéve, ha a rendőr majd trafipaxozik a bicikliúton), de távra inkább zavaró,
ha útvonalterv szerint már ott kéne lenned, ám a valósában párszáz métert téved.Van aki szerint ez belefér, én meg úgy voltam vele, hogy ha tudom, hogy mennyi
az adott táv, akkor a roller is lesz kedves annyit mérni - így ahhoz kalibráltam be.
(Ilyenkor jó esetben a sebességmérés is jó... Autó/motor esetében ez nem igaz,
mert ott tökéletesen tisztában van a számítógép a megtett távval, de a sebesség
mindig kicsit fölé lesz becsülve, nehogy amiatt hajts gyorsan, mert pontos, hehe.
Ha viszont pontosra hekkeled a sebességjelzést, akkor távolságban fog csalni...)nincs ismert lehetőség hackelni
Szerk2: az a mutatóujjas gázkar nem ajánl fel beállítási lehetőségeket?
Valami olyasmi rémlik, hogy egyszerre nyomd a bekapcsoló és mode gombokat.Szerk3: amúgy a bérrollerek is megállnak kijelzett 25-nél, mert (leendő!) szabály
az szabály, de valójában azok sem mennek annyival, inkább csak 22 km/h valós.[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
A fék kicsit bonyolítja a dolgokat. Direktben érdemes E-Twow kereket rakni bele,
ugyan rohadt drága, de nem olyan rideg műanyag, így jobb lesz a tapadásod.
(Cserébe szarabbul gurul: volt, aki azért vett inkább gyárit, mert a végsebessége
a béka segge alá esett az adott gumival...) Levegősben is van viszonylag vékony
"babakocsi kerék", ami annak okán, hogy rendes gumi, vmivel jobban tapad(hat).
De érdemben nem szélesebb, defektet lehet vele kapni, és ami a fő baja (szvsz),
hogy nagyon vékony tengely van benne, s a csapágyméret miatt nem cserélhető:
100+ kiló alá biztos nem ajánlanék ilyen kereket (mondjuk Kugoo S1-et sem).200x50-es felfújhatós kereket bele lehet erőszakolni, ezt keményre fújva jól gurul.
Viszont azért necc, mert az S1 hátsó villájába hajlamos beleérni az ilyen széles
gumi, és megszorul, csak távtartókkal lehet működésre bírni: anno flexeltem egy
12-es tengelyből picit szélesebbet. Az megnyomta 1 mm-t a villát, és úgy jó volt.A fent felsorolt háromféle opció egyike sem tartalmaz féket... Ebből a 200x50-es
pneumatikus kerékből lehet kapni dobfékes verziót. Én is szemeztem vele, de a
gyári hátsó villába biztos nem rakható be, de az S1 Pro hátsó villájába beférhet...
Ami kompatibilis a sima S1-gyel, de valamivel szélesebb: elő is túrom a képeket.Szerk: meg is van... (A hivatkozott Raptor gumi 200x60-as, ami még szélesebb.
De persze nem azért kellett az az utolsó villa, hanem mert dobfékes + motoros
hátsó kerekem volt, annak meg már akkora tengelye volt, hogy csak így fért el.)
Magában fék nélküli agymotoron kis reszelgetés után még éppen elforgott.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Skylake- #11045 üzenetére
Erre a felhasználásra elég egy motor. De az legyen 1000W körül...
A dupla motor igazából a gyorsuláshoz tesz sokat hozzá. Meg ha
komolyabb emelkedőn akarsz menni nagy tempót.... pl. 2x1000W.Teoretikusan erre is elég lenne 1x2000W, de nem nagyon lehet az
átlagos roller motorokat ilyen teljesítmény szinten üzemeltetni.
Mármint rövid szakaszon kibírja... de hosszú távon simán leolvad.Amúgy nem tudom, hol láttál "sok" 5000W szörnyet. Azért nem az
a legelterjedtebb teljesítményszint. A legtöbb két motoros roller
megáll 2-3kW körül, annál több normál közlekedésre nemigen kell.Nagyon sok watt ugyanis csak akkora sebességnél számít, ami az
átlagos 10" kerekeken eleve életveszély. Léteznek Dualtron tankok,
ilyen számokkal, de szerintem sem hétköznapi közlekedésre valók.
(Én is névleg 2x1200W rollert használok, amit csúcsban meg lehet
küldeni 4000W fölött is, egy-egy gyorsuláshoz, de le tud ettől égni.)Ui: a 10kW fölötti rollereket abszolút nem tudom hova tenni.
Gondolom full bőrben/motoros ruhában, autóúton, 90 km/h-val...
Tök jó: az első kátyúig. Bármelyik SMKP sokkal, de sokkal nagyobb
kerekeken gurul, valószínűleg sokkal nagyobb menetsabilitással.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #11047 üzenetére
Oké, versenyfelhasználásnál a világ összes kW-ja sem elég, ám ott van
utcára (?) a Dualtron Thunder II: tényleg nem tudom, az kinek jó vétel...
Csak azért néztem meg, hogy megáll-e az állításom, hogy 2-3 kW körül
vannak-e. Ebben listában a legtöbb ilyen: 2x800, 2x1000W, 2x1200W[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Én is beleraktam 1-2000 km-t, mondhatni nekem is bejött, amíg ki
nem tört az első kerék. Kétszer. Az első után kellett volna kidobni.Lépésben haladtam. Pici padka megfogta, és jött a repülés. Utána
kielemeztem, hogy a gyenge gyári hegesztés volt a baja, átraktam
a Pro első villáját, hegesztés pipa, bíztam benne: nem is ott tört el.
(Az, hogy nem lett komolyabb* bajom, annak köszönhető, hogy az
első bukfenc bordarepedés gyanúja után protektoringet** hordtam.)*: térdem a mai napig érzékeny kicsit, azon épp nem volt protektor.
**: ja és fullface biciklis sisakot, ami el is tört a pofára esésnél...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
akkor fejreállni is könnyebb, nem?
Igen, hátsó kerék fékezésétől még nem állt fejre senki, azzal csak csúszkálni
lehet, amiből szintén lehet esés, de sokkal könnyebb megfogni.* Ellenberger,
ha nincs elegendő fékerő az első keréken, akkor nagyon hosszú lehet a fékút.Gyakorlati példa, Kugoo S1: 25 km/h-ról 20 méteren tud csak megállni, durva!
A magam részéről kevésbé félnék a fejreállástól, mint ettől, a fékerő ugyanis a
fékkarral adagolható, a konstans** erejű motorfék viszont nem jó, ha túl erős...*: szerintem gyerekként a legtöbbünk farolgatott a biciklivel, így szándékosan
alkalmazott akkora fékerőt, hogy a hátsó kerék csússzon... És még élünk.könnyebben csúszik meg a hátulja
Ha a hátsó kereket hajtod, úgy valóban megcsúszhat a hátulja rossz tapadási
viszonyok közt. Egyszer estem emiatt, sáros bicikliúton... De! Nem 350W volt
a motor teljesítménye, hanem 1500W. Szerintem 350W nem tud akkorát tolni,
hogy komoly veszélye legyen a driftelésnek... Ellenberger az első kereket már
bőven el képes forgatni ekkor motorteljesítmény, lévén azon nincs elég súly.Mi következik ebből? Első kerék hajtással is el lehet esni, ha túl erős a hajtás.
(Ugyanez összkerékhajtásnál is probléma, ha kanyarban / ledöntve túl sok erő
megy az első kerékre. Kitolja oldalra és jöhet a fetrengés. De megint mondom,
ez kb. 1000W fölött érdekes csak. Kisebb teljesítmény kevésbé tud meglepni.)**: ez sem igaz, mivel a fékezés módjától függően pont nagy tempónál tud erős
lenni, azaz pont akkor veszélyes, ha hirtelen ránt. (Viszont ahogy gyengül, úgy
lesz egyre kisebb a lassulás. Sima rekuperációs fékkel megállni nem is lehet!)nem érezném magam biztonságban
Ha hirtelen ránt, és nem adagolható, akkor teljesen érthető az aggodalmad.
Pont ezért jobb, ha ezt a fajta fékezést inkább a hátsó keréken csinálja, és az
első fék teljesen analóg módon a pilóta kezében marad. Ha elég ügyes, akkor
képes tapadáshatáron fékezni + visszaveszi a fékerőt, ha stoppie-ba kezdene:
ilyenkor minden a pilótán múlik, ill. a választott fék adagolhatóságán... Sajnos
vannak olyan bazierős hidraulikus fékek, amivel kisujjal fejre lehet állni, azokat
én sem szívesen használnám rolleren, de a G30-on nem ilyen van, hanem egy
kutyaközönséges dobfék... Az soha nem fog beharapni, abszolút biztonságos. -
DigitXT
félisten
válasz lehella #11078 üzenetére
Ezt azért így nem merném kijelenteni pár hétnyi tapasztalás után...
Nem kimondottan szeretik a lítiumos akkuk a hidegben terhelést.
Részben pl. a kapacitásvesztésen keresztül is észrevehető a dolog,
de kollégám állítja, hogy a balance elmászott hidegben használattól.
(Ebben éppenséggel lehet is vmi, mert a roller kialakításától függően
a vezérlő fűti az akku egyik felét, míg a másik fele hideg marad...)Elvileg hidegben nő a belső ellenállat, így nagyobb lesz a veszteség:
az, hogy ebből egyelőre még semmit nem érzékelsz, talán átmeneti.Úgy lehetne egzakt összehasonlítható, hogy egyik rollert csak télen
használjuk, adott távon, töltésciklussal, a másikat nyáron, ugyanígy,
és végül összevetjük a két akku teszteredményeit 1 év után.
Új hozzászólás Aktív témák
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek
- BABOLAT AERO PRO TEAM 280 grammos teniszütő és labdaszedő
- DJI Mavic 3 Pro Fly More Combo (RC PRO)
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen