- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Laca1212 #9012 üzenetére
Meg kéne tudni, milyen vezérléssel mennek. Úgy tudom, ezek
a Xiaomik firmware módosítással elég jól tuningolhatók. Btw.
nekem is volt gondom az emelkedőn*, amikor szarakodott az
akku (kontakthiba volt, mint kiderült), és 1 motorral mentem...*: egy konkrét szakaszon 14 km/h-t tudott csak, ami közúton
életveszélyes vánszorgás kategória. Mindezt közel 880W-tal.
Ugyanitt két motorral erőlködés nélkül felszalad 34 km/h-val.
Szerk: vegyük észre, hogy ehhez 2kW fölött kell tudnia: tudja!Szerintem eljön, amikor hiába húzod az M365 firmware-t, uis
a végtelenségig nem lehet erősíteni, valami le fog égni...
(És eljutunk oda, hogy a Kaabo Mantis Dual alatt nincs élet?)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz jozsi252 #9019 üzenetére
"Sík úton persze nincs gond vele ... nagyobb emelkedő akkor kakukk."
Igen, de ez tisztán fizika. Sík úton csak a gördülési- és légellenállás van (előbbi
mondjuk puha gumi és nehéz pilóta esetén szintén nem csekély, utóbbi viszont
csak nagyobb tempónál játszik komolyabban), amit le tud győzni az a 300W is.Az emelkedőn viszont erre jön a gravitáció* úttal párhuzamos komponense, ami
pl. 5% emelkedőn a pilóta (+ roller) tömegének 5%-a... És az ehhez szükséges
teljesítményt folyamatosan le kell a motornak adnia! Csakis azért hogy az adott
sebesség megmaradjon. És akkor még nem beszéltünk az elindulásokról.Ha egy adott teljesítmény az adott emelkedőn, adott pilóta + roller tömeg mellett
egy bizonyos sebességre elég, akkor levezethető, hogy 2x akkora sebességhez
min. 2x akkora teljesítmény kell (több is, főleg a légellenállás növekedése miatt).Tehát ha 800W felvett (kérdés, ebből mennyi hasznosul, mert a motor hatásfoka
sem lineáris) teljesítmény esetén 15 km/h jön ki, és az ember ennél szeretne 2x
gyorsabban csapatni felfelé, minimum 1600W-ra van szüksége. Vagy lábhajtás...
Azaz egyáltalán nem elrugaszkodott a G-Booster, ha felfelé kéne gyorsan menni.
(Mondjuk ha lefelé is gyorsan megy az ember és elszáll a féke, ég óvja a pilótát.)*: ez földi körülmények közt 9.81 m/s2, de egyszerűbb 10-zel számolni.
Szerk: megjegyzem, hogy a Xiaomi sem 300W csúcsteljesítményt tud. Gyárilag
sem! Bőven túllépi, most nem tudom fejből, de 500-600W körül biztosan lead.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #8981 üzenetére
Ma tudtam kipróbálni. Tuti kW fölött van a Bird. Lehet, két motoros.
(Triviális teszt nem megy, levegőben nem hajt, hiába madár, LOL...)1 motorral 20A korláttal csak 14 km/h ment... közel 1000W mellett.
2 motorral mondjuk erősebb a Kugoo, de nem piskóta a Bird. (Okés
ez sejthető volt, mert a videóban is látszott, hogy kb. 5 mp a 0-25...)Szerk: alattam anno ehhez nagyjából 1500W kellett síkon...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
TV itt offtopik, de ott tesztek alapján meg lehet venni "látatlanban".
Sisaknál viszont nincs az a teszt, ami megmondaná, hogy a te fejedre
passzol-e: a fejkörméret jó kiindulási alap, de sajnos nem elégséges...Tőlem persze azt csinálsz, amit akarsz. Az első sisakomat épp 20 éve
vettem, és bizony akkor is elmentem a boltba érte. Ilyen a popszakma.
(Ahogy motoros kabátot is csak akkor rendeltem a netről, amikor pont
ugyanolyat akartam, mint az előző, mert annak tudtam a méretét.) -
DigitXT
félisten
Igen, kérdeztél, de mivel 30 percen belül nem jött válasz, döntöttél is.
Ez szerintem elhamarkodott, és amúgy sem jó ötlet, mivel konkrétan
egy olyan védőfelszerelésről van szó, aminek a helyes mérete fontos.Amúgy nem tudok segíteni, nem ismerem a márkát. De valószínűleg
a mérettábla megmondja, hogy mekkora fejkörméretre jó az L-es: ez
egyáltalán nem szabványos! Gyártónként (sőt modellenként) eltér. -
DigitXT
félisten
Anno vettem TV-t "látatlanban" (hozzá nem értő tanácsra): megbántam.
A mostanit tesztek alapján választottam, és bár futár hozta: bevált.Sisak témában is vannak tesztek, vannak ajánlott gyártók, esetleg olyan
közismert típusok, amik bátran ajánlhatók, de akkor is az a vége, hogy a
méretet a boltban kell tesztelned*, mert kiderülhet, hogy hiába mutatja a
centi a fejkörméreted, semmit nem mond a koponya formájáról...*: és még így is be lehet sz*pni, mert ami 2-3 percig csak passzentos, az
lehet, hogy fél óra után már úgy nyom, hogy muszáj levenni. Kellemetlen.Nekem pl. a Nolan N103-ból L-es van. Ahogy kilágyult a bélése, már egy
picit lötyögőssé vált. Cseréltem benne szivacsot: ég és föld. Viszont tök
ugyanez a típus M-es méretben felpróbálva jónak tűnt, de motoron több
idő eltöltése után éreztem, hogy nyomja a homlokom. (Az meg nem jó.)Én se baszogatásból kommenteltem, csak tanácsként, tapasztalatból...
Ha megérkezik a rendelt sisak háromesélyes a dolog... vagy jó a mérete,
vagy nem, és ha jó, ha nem jó, attól még a kivitelezés lehet full gagyi...
Gondolom azért külföldi rendelés, mert nincs magyar forgalmazója.Szerk: na, csak rákeresetem, több szem többet lát alapon. Nem is gyártó,
hanem csak fantázianév (Xiaomi), és nem is sisak, hanem csak kobak.
Így azért nehezebb mellényúlni. Full face-nél kicsit több a buktató.
Komolyan a névből arra gondoltam, hogy valami kínai krossz sisak, lol.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Bazsee71 #9072 üzenetére
Valószínűleg a Pro 2 bőven hozná ezt a szintet. Nyilván van
némi törődés igénye a felfújható keréknek, de ha nincs más
rugózása, legalább valamennyire komfortos "utazást" kínál.(A defekt az reális veszély, ám ha egy "közroller szolgáltató"
is be meri vállalni ezt, csak nem olyan hatalmas kockázat...)Ui: a tömör gumi jó, mert karbantartás-mentes. Viszont nem
olyankényelmes rosszabb úton. Nagyobb puklikat viszont a
pneumatikus kerék nem tud megoldani... szóval a merev váz
sem életbiztosítás. Sokan raknak rugózást a Xiaomira, mivel
úgy sokkal komfortosabbá tehető (csak az nyilván +20-30K).
Egyet ne csinálj, tömör gumis M365 rugózás nélkül. (Az nem
csak kényelmetlen, hanem tönkre is teszi az akkut, idővel.) -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #9078 üzenetére
Oké, de tömör kerekes biciklim max. a 80-as években volt. Vajon miért...
Ha meg felfújhatós, akkor abból bizony ki tud szökni a levegő: ez ilyen bicikli.ON: belefutottam egy viszonylag friss modellbe. Vsett 8 Ennek is "pont olyan"
a hátsó felfüggesztése, mint a Kugoo Raptornak. Pontosabban ez legalább
rendesen meg van csinálva - ránézésre. Nyekereg az enyém, félek, törni fog...Tudnám értékelni, ha kaphatóak lennének a vázak külön. A többit ráépíteném,
mert ugyebár tök jó meg "csak" 370K, viszont ennyiért nem dupla motoros.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #8236 üzenetére
Ma csináltam egy hasonló tesztet, néhány apró különbséggel. Azaz most már
van visszatöltés a hátsó motor esetén, viszont nagyobb az áramkorlát 20+33A,
más a hátsó motor és a gumik, picit nagyobb a végsebesség, így a fogyasztás.A lejtőn összesen 0.4Ah-t sikerült elfogyasztani, nem mérve a visszatöltést, de
ami meglepett, hogy itt is volt olyan szakasz, ahol lenyelezve 48A-t bekajált.
A felvett max. teljesítmény már itt is megvolt 2366W (pedig emelkedő nem volt).
Jó hát nem vettem el a gázt, benézett 50 km/h-ba, de hát közúton menni kell...10.5 km után 46.35V min. fesz, 2577W csúcsteljesítmény 5.533Ah (273,5 Wh)
fogyasztás, 53.3A csúcs árammal. 13.4 km-en pedig 7.265Ah (355.4Wh).
(40-42 km távot el lehet vele szöttyögni, sík úton kb. 40 km/h végsebességgel.)Szerk: 94 kg vagyok, a roller meg kb. 24 kg: emelkedőn majd dolgozik az akku.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #9086 üzenetére
Csak S1/S1 Pro van nekem. A közismert csatival. Viszonylag vékony vezeték
("tyúkbél"), s az is a vezérlőre megy, mert az akkun nincs kivezetve rá semmi.Onnantól viszont az XT60-on keresztül megy, ott elférne 30A is, ha eltekintünk
a kínai hosszabbítótól (ami inkább 11A), de azt a gyári 6Ah akku nem bírná.
1.5A a gyári töltő: max. 4A töltőt használtam korábban, nem volt vele gondom.
Te írtad, hogy max. 5A ajánlott ezekkel a csatlakozókkal... Egy ideje már
XLR csatlakozót használok, és 1.8A* korlátos töltőm van. De berendeltem egy
5A-est is, mert amikor a cégnél kell töltenem, jobb lenne kicsivel gyorsabb.*: pont most néztem, hogy végre normálisan tölt (kopp-kopp-kopp), mert voltak
mostanában gondjaim a balance vezetékek leszakadása okán letiltó BMS-sel:
már-már többet ment haza a vas villamos/csomagtartó kombón, mint lábon.
Ebben az a méreg, hogy saját építésű az akku, ergo csak én b*szhattam el...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Valaki elektro-szaki segítsen már rajtam... Adott egy jó nagy,
21700-as cellákból álló akku. Az egyes cellák 35A-rel terhelhetők.A konfig 13s6p. Max. 55A terhelést kap, röhögve bírja. (BMS 60A,
annak se lehet gond.) A cellacsoportok mind 4.08V-on állnak, tök
jó a balance. Minden tökéletes. Erre egy zebrán átkelés közben
kikapcsol. A balance vezetékeimet megerősítettem*, tuti nincsen
leszakadva egyik sem. De még csak egy zökkenő sem volt, mikor
kikapcsolt most, így a mechanikai hibát kizárnám. Mi lehet a baj?Szerk: kuka a BMS? Szerk 2: mégis lehet mechanikai hiba... Ugye
ezt az összeszerelő szettet még akkor rendeltem, amikor nagyon
nem tudtam zöldágra vergődni a ponthegesztéssel (ez csavaros).Viszont a csavar tud egy vicces dolgot: nevezetesen kilazulni.
Szerk3: 2 csavar is laza volt. Kapja az ütéseket, szétveri magát.*: ©Marky0
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #9105 üzenetére
Persze mindenkinek meg gyorsabb, meg jobb kell, mert csak.
Én megelégednék azzal, ha végre megbízható lenne a ketyere.
Mondjuk ez most pont nem a Kugoo sara, mert egyetlen gyári
alkatrészem sem romlott el mostanában. (Ennek persze lehet
némi köze ahhoz, hogy nem sok ilyen van az S1-emen, de na.)Oké, amikor lehet, megyek 40 km/h-val, és amikor emelkedőn
kell közúton mennem, ott se hátrány, ha nem lépésben kúszik.
Szóval ha úgy tetszik kimaxoltam a Kugoot. De nekem nem is
kell több. Igaz, kevesebb se... Jó ez így, csak menjen...Ui: nem olyan régen írtad, hogy Dualtron Raptort fogsz venni...
Miért, ha bőven elég az S1? Meg, hogy határ a csillagos ég.
Tiszta sor, hogy egy jó minőségű cucc drága. A Kugoo olcsó...Szerk: csokaym kollégának köszönhetően egy optikai tuning...
Amúgy nem is igaz, mert ez elvileg biztonságosabbá is teszi...
Elvileg a szélén nem igazán volt a lábnak jó tapadása gyárilag.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Akkor annak meg 20eFt-os órabére van?
Ha 10 perc után fogadja a következő vendéget, akkor igen.
Ha viszont takarítania is kell és fél óránként jön csak vendég,
akkor hibás a számítás. Mindenesetre én sose kértem pénzt,
ha haveri alapon szerelgettem (akár motor olajcsere, ilyenek).A kérdés arra vonatkozott, hogy ez a 10 000 Ft egy szerviz-e,
járulékos költségekkel, vagy magánszemély, papírok nélkül...
Csak a miheztartás végett. Nyilván, ha az embernek tök nulla
az érzéke az ilyesmihez, s nincs otthon semmilyen szerszám,
nem fog nekiveselkedni otthon... Anno a motorszerelő kért el
4000 Ft/óra díjat. Zsebbe. (Amihez kellett, nem volt mit tenni.
De kisebb dolgokat én csináltam, nem volt lelkiismeretes...
Azért amikor a szerelő után* otthon kell javítani, az elég gáz.)*: hopp egy kimaradt csavar, hopp ez letört, de nem szól róla.
Lassan 7 éve készült ez a szarkasztikus videó a helyzetről. -
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #6386 üzenetére
Volt szerencsém ma egy hasonló tesztet csinálni ugyanott, GPS loggal.
10 Hz GPS, azt mondják viszonylag pontos/pár századot téved max.Azóta 48V a rendszer, talán fogytam is, mások a vezérlők, de 3.95s lett:
Szerk: és 8 méteren belül megáll 25-ről, bár megcsúszik a hátsó kerék.
Valószínűleg még gyakorolni kell a vészfékezést, úgy lehet jobb...Szerk: itt egy csomó rollert tesztelnek hasonló módszerrel. 0-24 km/h
az alap, ugyaninnen a fékút. Egyébként 8 km/h-ás lépcsők: 32, 40, stb.
Ez ugyan nem 4 mp-en belüli, de végig nyomtam az összes lépcsőt.
(Már ameddig a Kugoo S1 Dual Turbo képes felküzdeni magát, <42...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #9166 üzenetére
Ilyen pontosság nem jön ki telefonos GPS-ből... Ez egy "célhardver",
az ún. Dragy, viszont ettől eltekintve igen, zsebre vágom, hadd szóljon.
(Mondjuk most poénból lemértem volna a Bird-öt is, de nem akarta az
igazat. Egyszerűen nem vette figyelembe a custom módokat. Egy 1/8
mérföld eredménnyel lettem csak gazdagabb, ami meg nem érdekel.)Valószínűleg itt a magas házak mellett nem fogott elég jó jelet.
Amúgy egyszerű: összefutunk, és mérünk egyet, vmi nyíltabb terepen.[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz jozsi252 #9187 üzenetére
Bukósisak: Minden olyan járműre kellene ami önerőből legalább 20-25km/h sebességgel tud menni.
Nekem pont ma este szólt be egy dohányzó délsvéd ribi, hogy "Most komolyan motoros sisakban csinálod az izét?", mondjuk lehet, hogy valami másra gondolt a pici agyával, mindenesetre le se szartam: a fogyasztást dokumentáltam, aztán mentem tovább. Talán két megjegyzésem lett volna (magamban azért röhögtem rajta), hogy egyrészt ez nem motoros sisak, hanem biciklis, másrészt meg igen, bizonyám... ha egy olyan ketyerén gurulok, ami 40 km/h fölött képes menni, és ezt a tempót akár 13 mp alatt el is éri, akkor igen, teljesen komolyan gondolom, hogy van rajtam bukósisak. Aki már esett pofára rollerrel, szintén ugyanígy fogja gondolni, és ehhez nem KRESZ módosítás kell, hanem csak a józan ész. (Mondjuk nem értem, hogy ha SMKP, akkor miért kéne ez a 25 km/h korlát rá? Nagyon össze vannak keveredve ezek a "döntéshozók" ebben a témában...) Sima kerékpáros is tekerhet 40 km/h-val, és ha onnan elesik, akkor már teljesen tök mindegy, hogy motor gyorsította fel, vagy saját erőből jutott odáig... Szerintem.Ui: 11.9 km-en 6.419Ah-t evett. (318.2 Wh) 51.12A csúcs áram mellett, jobbára 30-40-es tempóval, néhány* piros lámpát leszámítva... Meg mondjuk akkor is mindig lefékezek, ha szembe jön egy biciklis, és szűk a bicikliút: egyrészt kontrolláltabban tudok a lehető legszélére húzódni, másrészt, ha mégis baj lenne, kisebb a lendület. (Persze volt minden, babakocsival bicikliúton edző anyuka, kutyát alig visszafogni bíró ember, minden.)
Ha le leszünk terelve az útra idővel, akkor ez persze megoldódik, egyben viszont motorra váltok újra, mert oda nagyon kevés ez a felfüggesztés, kicsi a 8" kerék, és a végsebesség is határeset (42 km/h síkon). Én azt mondanám, hogy rohadtul nem egy kaptafa az összes elektromos roller bármelyik SMKP-val: az enyém is határeset az előbb felsorolt hiányosságai miatt, de szerintem csak azokat szabadna fixen az autók közé terelni, akik erre valóban képesek (Dualtron és társaik ugye). Kerékpározni is lehet a járdán, ha az úttest erre alkalmatlan.
Szerk: további 1.173Ah kellett az utolsó nagy nekifutásra (1.5 km emelkedő). Mivel most a gyári** vezérlő hajt hátul, ezért most kb. 4 km/h-val lassabb az emelkedő közepén, ott el tudna viselni még egy pár ampert... C'est la vie.
*: átlagsebesség 24 km/h körül.
**: gyári, de 20A korlátos...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz jozsi252 #9197 üzenetére
Hja kérem, a kolléga csak azt felejtette el, hogy járművekről volt szó.
Teljesen más, ha az ember magától fut 30-cal, mintha áll(!), és egyszer
csak kiesik alóla a száguldó vasdarab (és végigszánkózik az aszfalton).Futás közben is lehet nagyot esni, de akkor kontrolláltabb a történet.
Nem is szokott az ember 30 km/h-val futkározni, rollerrel meg bárki tud.
Nem vagyok meggyőződve róla, hogy az átlagember erre képes. Főleg
hosszútávon: élsportolókat idekeverni meg külön vicces, de ha már foci:Ui: a kutya majd akkor veszi fel a bukót, ha motorra ül. Tiszta sor.
-
DigitXT
félisten
válasz PociAti #9198 üzenetére
körültekintő közlekedés százszor többet ér, mint bármelyik protektor
Maximálisan osztom a véleményed! Ellenberger, mikor elszáll az összes fék
(G-Booster), vagy kitörik a kerék (Kugoo S1), esetleg a kormányrúd marad
a kezedben (régi Mantis), akkor igen jó lenne, ha az ember épp nem puszta
kézzel, vagy arccal, esetleg "poló-protektoros" bordákkal hárítaná az esést.Nem beszélve előre nem látható kátyúkról (G2 Pro), bokorból kiugró gyalog
csövesről (utóbbiból nem lett esés!), vagy "simán" egy gázolásról (e-Twow):
van olyan, mikor kvázi nem tudsz mit kezdeni, nem tudtál elég defenzív lenni.(A protektor természetesen passzív biztonsági elem, így sokkal jobb dolog,
ha soha nincs rá szükség, és csak "dísznek" hordod, de nem hinném, hogy
hamis biztonságérzeted adna. Annak, aki amúgy tisztában van a kétkerekű
közlekedés mibenlétével. Oké, sokan vannak full retardáltak két keréken is,
de azok sajnos akkor is azok lennének, ha van rajtuk sapka, ha nincs.)Szerk: jozsi252 azt mondja, hogy kellene. Szerintem nem tenné kötelezővé,
ahogy a kerékpáros-országokban is az egyén döntési joga ez: valószínűleg
ott rolleren is lehet bukó nélkül közlekedni.Az első esés után majd vesznek.Régebben amúgy SMKP-ra se volt kötelező lakotton belül. Aztán mégis az
lett. Viszont a mai napig látni postásokat bukó nélkül grasszálni. (A szabály
az szabály, viszont ők meg kifejezetten nem száguldoznak = megértem...
A magam részéről motoron bukó és gerincvédő nélkül soha... Kesztyű és a
többiek néha-néha elmaradnak, de nyilván nem akkor fogok köridőt javítani.
Ha mondjuk versenypályára akarsz felmenni motorral, akkor bizony ott meg
fogják követelni a védőfelszerelést is, és nem hagyják rád a döntést...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz PociAti #9201 üzenetére
Igen, abszolút egyetértünk. Viszont épp azért írtam, hogy "Annak, aki amúgy tisztában van a kétkerekű közlekedés mibenlétével." Több, mint 10 éve csináltam az A-jogsit, de a mai napig emlékszem a "Kopasz" néhány frappáns mondatára, pl. arra, hogy azért, mert fel vagy öltözve, még nem kell kiugrani a 7-es busz elé. Na, akik ezt nem értik meg, azoknak ad hamis biztonságérzetet a védőfelszerelés.
Tök jófej oktató volt, sokat köszönhetek neki... Ahogy mondják: fejben dől el. Azzal is egyet tudok érteni, hogy ha valaki 20-25-tel kóricál, kibírhatja sisak nélkül. Csak nehogy elkottázzon valamit, mert még lassan haladva is nagyon szar, amikor a fejed koppan az aszfalton. Ezt gyerekként is megtapasztaltam, amire mondta az ügyeletes megmondóember, hogy "na ezért kell a sisak". És teljesen igaza volt.
Egyben azt is osztom, hogy ha valaki "túlöltözik" és emiatt a 38-40 fokban gurulva dekoncentráltabbá válik, totál leizzad, nem érzi jól magát, könnyebben kerül bajba!
Nagyon sokáig azt mondtam a motorra is, hogy "nem kell elesni". Ingben jártam a munkahelyemre, kvázinulla védőfelszereléssel* (a kötelező sisakon kívül). Megúsztam ugyan, mert az első esésemnél protektoros kabátban voltam, viszont maga az esés egy teljesen önhibás szituációból adódott. Ha épp "lengén" vagyok öltözve, és emiatt óvatosabban megyek, tuti nem esek ugyanott, ugyanúgy el... Szóval igen, az első eséséig az ember még nagyon (túl) magabiztos tud lenni. Utána rájön, hogy nem mindig fogja kiadni, és inkább a tervezett tempóhoz öltözik. Csak egy ON példa: sisakban megyek dolgozni, mert tolom neki 40-nel a (baromi széles) bicikliúton, de az ördög nem alszik. Viszont ha kigurulok vásárolni párszáz méterre, akkor nem viszem a sisakot, és véletlenül sem megyek 40-nel sem. Minap pl. full beöltöztem, térvédő + kesztyű is, mivel ismeretlen terepre, és elég nagy távra mentem, így jobban éreztem magam. Kényelmetlen volt meg minden, nem is rolleres cuccok voltak, hanem "rendes", motoros, de így láttam jónak... Valójában jobban jártam volna, ha kitolom a motort, azzal gyorsabban lenyomom azt a 30+ km távot, de legalább így nyomhattam egy "tartóstesztet" is...
*: természetesen teljesen kezdőként ennek az ellenkezője, még csizmám is volt. Meg is szóltak érte, hogy "robogóra csizmaaa"??? Mondom, ha esek, akkor az aszfaltot nem érdekli, mi volt alattam... Ezt elfogadta a sportmotoros kolléga is.
[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
Ha szórakozásból gurulsz lassan, szerintem sem életveszélyes dolog.
Nyilván lehet baromi nagy peched, de összességében rendben van ez.Ha viszont az ember nagyobb tempóval csapat, ráadásul nem élvezet,
hanem A-ból B-be eljutás végett, akkor biztonságosabb pár cuccban...
(De osztom, hogy ha kötelező lenne fullra beöltözni, akkor hagynám a
fenébe az egészet, és motorral mennék, mert úgy már az a gyorsabb.) -
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #8782 üzenetére
Végül csak hozzám került a dolog, mert a szerviz (!) a töltőcsati vizsgálata
nélkül akkuhibát állapított meg, és új akkut akart a kollégára melegíteni.
Miközben a töltőcsati korrodált* volt, így a 42V töltőfeszültségből jó ha 7V
átment rajta, amivel értelemszerűen nem lehet semmit sem tölteni, LOL.Értem én, hogy be vannak táblázva, így nincs idő mérésekre, de basszus,
ha még el is adnak egy új akkut, utána megint menne vissza gariba, hogy
"ez sem veszi a töltést". Mindegy... Gyári, tesztelt akkut én sem adtam el
(egyelőre*), cserébe egy működő (és tölthető) roller gurult ki a garázsból.*: még kiderülhet, hogy a kapacitása sem az igazi, így esetleg már sérült,
de akkor érdemes kimérni, ha nagyon sz*r hatótávolság jön ki belőle.Szerk: belinkelhetném megint a motorszerelős videómat (totál aktuális!), de
ugye vmiért a YT korhatárosra tette, pedig eskü nincs benne semmi "extra".
A klasszikus Hitler feldolgozás, értelemszerűen idevágó, saját szöveggel.
(Németül tudókat persze zavarhatja, hogy értik az eredetit, és nem stimmel
a felirat, de szerintem ez a frusztráció még nem ér meg egy 18-as karikát.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #9246 üzenetére
Kevered az S1 Pro-t a sima S1-gyel...
Pro-nal van elegtelenul hegesztett szeria
Az a sima S1-et érinti (teszem hozzá, sajnos)!mehsejtes tomorgumi azert puhabban megy
Megint csak a sima S1 megy "kemény gumin".S1 Pro-ban elvileg volt 15A-es szeria is
Soha nem volt. A sima S1 volt ilyen, az elején.
A mai napig ezt írja a címkéjük persze, LOL.Szerk: 15A gyári vezérlőt már sehol se kapsz,
Így ha szeretnél száguldozni, csinálnod kell...
(Ugye ezt 1 db ellenállás cseréje megoldja...)5 mOhm -> 4 mOhm: 11A -> 14A
(Valójában bele tudnak nézni 12-be. Tehát ez
gyakorlatilag 15A vezérlőt jelent: nekem még
volt anno 15A, az meg csak 14-et írt ki max.!)Mondjuk a 15A sem az a letépi a kezed érzés:
3 mOhm, 20A már értékelhető. 2mOhm 30A a
tényleg durva indulás, de úgy hajlamos leégni.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #9248 üzenetére
Semmi gond, csak a miheztartás végett pontosítottam. Az S1 Pro sokban
különbözik a sima S1-től, egy pár dolgot át is vettek már a sima verzióhoz
is, de a tapasztalat szerint nem mindet: nekem Pro-m sose volt, csak egy
Pro motorom. Ill. egy ideje van a "bontott" Pro-m, amiből még lehet valami
idővel (dupla motoros valami?), de napi használatban nem próbáltam soha.A többlet fogyasztása amúgy olyannyira igaz, hogy ugyanakkora hatótávot
írtak rá gyárilag, mint a sima S1-re, ám 7.5Ah az akkuja a 6Ah-hoz képest.MÁS: ez már töltő! 4.63A-rel már viszonylag gyorstöltőnek mondhatnám.
A végfesztültsége egy kicsit magas, de határértéken belüli. 4.223V/cella
Már amennyire hinni lehet beépített feszmérőknek, hogy 54.9V a max.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz jozsi252 #9251 üzenetére
Még mindig nagyon kímélő töltésről beszélünk: 0.2C
771mA töltőáram elvileg cellánként, 4000mAh cellák13s6p az akku összesen 24Ah kapacitással.
Szerk: a gyári töltő 1.5A-rel tolta a 6Ah akkut (0.25C)
(Azért írtam, hogy ez csak viszonylag gyors töltő így,
mert elvileg egy gyorstöltő akár 1C-t kellene tudjon.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Stylerr #9254 üzenetére
Egyáltalán nem, és nagyon is. Minden relatív... Pálcikánál a
legnagyobb gond az, hogy nem fér bele nagyobb akku = kívül
kell elhelyezni egy másodikat. Na utóbbi lehet körülményes...
Pénzigény meg annál kisebb, minél inkább magadnak építed.
(Illetve ez se igaz, mert vannak járulékos költségek... Ha csak
1 db akku készül, valószínűleg megéri* kifizetni a hozzáértőt.)*: ha hobbid a barkácsolás, akkor nem biztos. Az priceless.
akkor már 1300W-os töltő kellene
jozsi252: nem feltétlen. Ez a 240W-os töltő is lehet gyors, ha
kisebb pakkra ereszted rá (ez a 24Ah pakk nem a legkisebb).[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz jozsi252 #9253 üzenetére
Kíváncsi lennék hogy a Tesla-nak az új 4680-as akkujából mit lehetne kihozni
Szerintem semmi extrát. Papíron az én pakkom is 210A-rel terhelhető,
de a közelében se vagyok. B-L-A-C-K épített ilyen ugyanilyen 21700-as
cellákból egy jóval nagyobb akkut (10p), de így sem tudja maximumra
kiterhelni, mert nincs rollergumi, ami lerakjon az aszfaltra 25kW-ot...1300W-os töltő kellene ha jól számolom?
Mondjuk rollerhez kicsit overkill lenne akkora teljesítmény.* De amúgy
igen, (sokkal) nagyobb akkuk esetén teljesen általános a sok kW töltő,
ami vagy bedugható otthon, vagy nem, de előbbi esetben kvázi lassú...*: nem túl életszerű, hogy egy óra alatt nulláról kellene maxra tölteni.
Szerk: és ilyenkor már komolyabb probléma a cellák melegedése.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #9265 üzenetére
es a vezerlo tud igen komoly (slip korlatozott) kiporgesgatlast
Magyarán nem rakja le a 25kW-ot, hanem leszabályozza magát.
Kezeljük már a helyén a dolgokat: 30 kg az a roller, nem 50, szóval
még annyi vonóerőre sincs szüksége egy 1g-s gyorsuláshoz.
(Nyilván, ahogy nő a sebesség, és a légellenállás, HA van rajta vmi
aero, akkor esetleg kihasználhatja az ennél is nagyobb max. erejét
ellenberger mondjuk az alap* 0-24 km/h mérésen még tuti nem.)*: ESG táblában ez a legkisebb, sok rolleren mérték. RE90-nél nem.
De egy pillanatra képzeljük el, hogy kijön egy ilyen eredmény, és ez
csak 0.5g. Nyilván fokozható, mert satufékre 1.5g-t lassult a verda,
szóval a gumikban még volt tartalék, de két keréken? Nagyon necc. -
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #9274 üzenetére
de azt senki sem mondta, hogy 0-rol fogja
Dehogynem: végig erről beszéltem... Ha belegondolunk, hogy alapvetően
közlekedésről van szó a topikban és nem versenyzésről, akkor belátható, hogy
értelmetlen akkora teljesítményre törekedni, ami vezethetetlenné teszi a gépet.
De szerintem itt 120-szal se közlekedik senki, még talán B-L-A-C-K sem.Szerk: mondjuk az nem teljesen világos, hogy mitől lenne jobb a leszorítóereje*
nagy tempónál: olyan a váz kialakítása, vagy mi? Szép meg jó, hogy 22kW kell
a légellenállás legyőzésére 160-nál, meg még emelkedőn is fel tud vánszorogni,
de vajon emelkedőn nagyobb lesz az aszfalt tapadása? Kötve-horgolva hiszem.*: írtam, hogy HA van rajta vmi aero, elképzelhető, de nem úgy néz ki...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz jozsi252 #9268 üzenetére
nagyobb terhelésre mennyire melegszik
Eeegen, ha így nézzük, akkor lehet értelme. Ahogy a 21700 is egész jó a
18650-hez képest, szóval ha névleg sokkal többet ki lehet belőle venni, az
nem baj: ha felül van méretezve az akku, max. nem használod csutkára.Én még a 60A-t se használom ki, ami a BMS limitje jelenleg, pedig nyilván
jobb rajtot tudna venni a gép, ha a 2x30A 0-ról rendelkezésre állna. (Na jó,
azt azért sejtjük, hogy az első keréken ennek semmi értelme se lenne. Ez
a tömör gumi nem Rion... akkor se, ha a Raptor gumi jobb, a Kugoonál.)mennyivel nagyobb lenne a kapacitás
Ki kell számolni. Viszont ha vmi új, világmegváltó cucc, akkor biztos drága:
lehet, hogy a vége az, hogy tetszenének a paraméterek, de az ára nem...
Aztán idővel, ha tömeggyártásba kerül, s a sarki fűszeresnél is lesz, jöhet.Van esetleg olyan weboldal amin össze van szedve minden?
Biztos van... Én hosszabb idő után jutottam arra, hogy építeni akarok vmit,
különböző forrásokból tájékozódtam... Ahogy mondják, Google a barátod.De ugye kell ponthegesztő, meg egyéb dolgok.
Lényegében. Kolléga próbálkozott simán forrasztással korábban, de úgy
sajnos hamar tönkre lehet baszarintani a cellákat. (Forrasztani a balance
vezetékeket kell, meg a szabányos (pl. XT60) csatlakozókat.) Célszerű a
ponthegesztő mellé valmi jobb nikkelszalagot is venni, amit adnak hozzá a
kínaiak "ajándékba" az viccnek is rossz... BMS, zsugorfólia, szilikonkábel:
nagyjából ennyi. Hobbiból viszonylag drága, meg nem veszélytelen, de az
élmény, amikor a saját gyártású akkudrohad lehasít alattad az priceless.Ui: és ha pl. kigyullad, akkor is megvan az érzés, hogy igen, én csináltam!
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Leginkább mérd meg a feszültséget a roller töltő portján, és az alapján lődd be...
(Ha több tűs, akkor külön-külön is ellenőrizd, nincs-e adott pólus még egy másik
tűre is rákötve, mert ha igen, akkor lehet meglepetés! A töltő jó esetben rövidzár
védett, viszont amíg a BMS leold az akku felől addig simán pukkanhat a fém.)Szerk: csak egy példa, a 3-as típusú XLR csati harmadik tűje elvileg üres, viszont
adott töltőnél ezt összeforrasztották a testtel... Szóval összedugás előtt: mérés![ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz PociAti #9303 üzenetére
Nagyon OFF-ba fordul ez a téma, de megnézném, hogy az a "pont normális"
62 kg-os ember mennyivel nyom fekve? Persze, átlagember nem csinál ilyet,
tiszta sor, csak ha már roller teljesítményekről van szó, akkor mi lenne, ha a
témánál maradnánk? Pont nem érdekli a motort a BMI, meg hogy zsírt, vagy
izmot mozgat... Lehetne rajta élőszövet fémvázon, tökmindegy! Azaz ha egy
adott tömegű ember adott hajlásszögű emelkedőn való feljuttatása a kérdés,
akkor nem az az adektvát válasz, hogy fogyjál le, akkor se, ha lenne miből...Elő kell venni a fizikakönyvet, számolni, hogy az adott feladathoz elméletileg
mekkora teljesítmény kell, aztán a motor hatásfoka miatt még rárakni. Pont!
Senkit se érdekelnek életvezetési tanácsok, teljesítményről van szó = matek.De ha már valami, akkor elő lehet venni a klasszikust, amikor a roller tesztbe
az eltekerő bácsika beszól, hogy "aki nem teker, az nem fogy le"... Van neki
igazsága! Ellenberger fingja se lehet arról, hogy adott ember miért rollerezik?
Nem feltétlen lustaságból, nem mindenkinek való a bicikli, és lehet, hogy aki
amúgy elektromos rolleren csapat, heti 5x edz is... csak nem az utcán teszi.Ui: mai pozitív élmény, biciklis a bicikliúton mondta, hogy menjek nyugodtan!
És hozzátette, hogy úgyse tudja azt a tempót... tökre rendes volt tőle, simán
beálltam volna mögé, ha úgy van, de valóban, így, hogy elengedett, elgyorsult
kb. 36 km/h-ra a versenytechnika (merülőben az akku), és többet nem láttam.
De jól esett, hogy nem kioktatni akart, hogy mennyit fogynék, ha tekernék.
(Tényleg elhíztam a lezárások alatt, azóta lement 13 kg, pedig én rollerezek.) -
DigitXT
félisten
válasz McNamara #9309 üzenetére
Szerintem ezek az elvárások picit ellentmondásosak. Gondolom azért a Pro2,
mert ár/érték arányba úgy nézed, hogy relatív olcsó, és jó "mindenre is", csak
az a baj, hogy ez nem igaz. Ami kicsi/könnyű, "csak" egy motoros, s pálcika,
tehát nincs benne nagy akku, az nem fog nagy tempóval nagy távra elmenni...A Pro2 egy elterjedt, megbízható roller, A-ból B-be elvisz, de ha 40 km-re kell,
azt biztos nem tudja 35 km/h sebességgel. (Utóbbihoz is már tuningolni kell.)Szerk: definiáljuk, hogy mit jelent, hogy kifog rajta az emelkedő. Ha lassan is,
de felvánszorog, akkor mondhatjuk, hogy megfelel, vagy ott is "repesszen"?
Van olyan emelkedő, amin lábhajtás nélkül egyáltalán nem megy fel egy roller
(kevés a teljesítménye) az mondjuk a végleges, és súlyos "kifogott rajta" eset.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz McNamara #9312 üzenetére
Nekem nagyon nem Pro 2-m van... Egy rém gyenge (6Ah akkus) Kugoo S1-em
volt, névlegesen 350W motorral, ami azért csúcsban berángatta a 15A-t, szóval
nagyjából 540W-ot, de ennyi. Hatótávra alig 15 km-t tudott. Emelkedőn kakukk,
már ha elég nagy emelkedőről volt szó, a végsebesség 26-28 km/h körül alakult.
Más kérdés, hogy miután beszart, a garis vezérlő már 11A-ben limitálta: ~400WÉs hogy ehhez képest mi van benne nagyjából másfél év reszelgetés után?
Akku kapacitás: 6Ah -> 24 Ah (4x)
Akku feszültség: 36V -> 48V (1.3X)
Tárolt energia: 216Wh -> 1152Wh (5.3x)Motor: FWD -> AWD (2x)
Gumi: 200x50 -> 200x60 (1.2x szélességben, sokkal stabilabb vele a roller )Vezérlő(k): 11A -> 20A (1.8x) + a másik motor kb. 30A (összesen 53A = 4.8x)
Csúcsteljesítmény: 400W -> 2700W (6.75x) kár, hogy anno szétesett az akku
Fék: taposó fék -> dobfék, ill. külön első / hátsó motorfék, akár visszatöltésselStatisztikai adatok
Végsebesség: 26 km/h -> 42 km/h (1.6x)
Hatótávolság: 15 km -> 55 km (3.6x)
Gyorsulás 25 km/h-ra: 25 mp -> 4 mp (16%)
Fékút 25 km/h-ról: 20 m -> 6.5 m (32.5%)
Hegymászás: összehasonlíthatatlanMegjegyzés: természetesen ilyen nagy akku nem fér el, hiszen egy pálcikáról van
szó, ezért a kormányra került egy rohadt nagy doboz, amiben csak az akku lakik,
de tudom még fokozni, mert ugyanekkora dobozba bele lehet rakni egy vezérlőt is.
De nyilván ezt nem fogom már ráaggatni*, eléggé tele van pakolva már így is, lásd:*: lesz új projekt, aminek nem lesz ennyire szénnéhúzás feelingje 2.5kW-tal.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #9335 üzenetére
Gumija válogatja. Van az a kínai szar, ami tényleg megcsúszik nagyon hamar...
És/vagy túl erős volt a masina az emelkedőn felfelé nyélgázon. Mindenesetre
egyik korábbi (és későbbi) gumi sem volt ilyen (a Raptor gumi depláne), viszont
azóta nem szívesen megyek ott nyélgázon. Ezt a szart meg dobtam le izibe.Ui: várjál, várjál, rájöttem: nem is a gumi szar, csak nem volt elég a leszorítóerő! -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #9337 üzenetére
Latom, nagyon szivedre vetted, hogy valamiben nem ertek veled egyet
Ugyan. Egy hangyafasznyit persze zavar, főleg az a része, hogy valójában
aztán ugyanazt állítottad mint én, miszerint 0-100-on nincs rollergumi, ami le
tudná rakni a 25 kW-ot az aszfaltra, hiszen ha lenne, akkor meglenne ~2 mp
alatt a 0-100, de nincs, ám úgy állítod be, mintha egyet nem értés lenne...Linkeltem a HSZ-em, amiben ezt fejtegettem B-L-A-C-K-nek. Lehet, hogy ha
még olvas minket, akkor már reszeli a légterelőket a Thunderre, nemt'om.Gondolom az utolsó előtti bekezdés kerülhette el a figyelmed, ahol azt írom,
hogy aktív leszorítóerő nincs. Emiatt nagy tempónál se fog kelleni több kraft:
lehet, hogy a Rion-on van ilyen, elvégre az "hiperroller", nem munkába járós,
viszont erősen kétlem, hogy a rajta álló pilóta légellenállása olyan faja lenne,
nem esetleg épp elemelné az egész hóbelevancot az aszfaltról mint a vitorla.Azért megnézném, amikor valaki 160-nál kényelmesen álldogál rajta...
Ha van ilyen videó, meg mérnek rajta 1g gyorsulásos 0-100-at a jövőben, azt
kérlek linkeld be, és ígérem megkövetlek! Mint írtam, nekem nem szakmám:
tévedtem én már nagyobbat is a roller motorokkal kapcsolatban korábban.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs