Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz jozsi252 #9019 üzenetére

    "Sík úton persze nincs gond vele ... nagyobb emelkedő akkor kakukk."
    Igen, de ez tisztán fizika. Sík úton csak a gördülési- és légellenállás van (előbbi
    mondjuk puha gumi és nehéz pilóta esetén szintén nem csekély, utóbbi viszont
    csak nagyobb tempónál játszik komolyabban), amit le tud győzni az a 300W is.

    Az emelkedőn viszont erre jön a gravitáció* úttal párhuzamos komponense, ami
    pl. 5% emelkedőn a pilóta (+ roller) tömegének 5%-a... És az ehhez szükséges
    teljesítményt folyamatosan le kell a motornak adnia! Csakis azért hogy az adott
    sebesség megmaradjon. És akkor még nem beszéltünk az elindulásokról.:R

    Ha egy adott teljesítmény az adott emelkedőn, adott pilóta + roller tömeg mellett
    egy bizonyos sebességre elég, akkor levezethető, hogy 2x akkora sebességhez
    min. 2x akkora teljesítmény kell (több is, főleg a légellenállás növekedése miatt).

    Tehát ha 800W felvett (kérdés, ebből mennyi hasznosul, mert a motor hatásfoka
    sem lineáris) teljesítmény esetén 15 km/h jön ki, és az ember ennél szeretne 2x
    gyorsabban csapatni felfelé, minimum 1600W-ra van szüksége. Vagy lábhajtás...
    Azaz egyáltalán nem elrugaszkodott a G-Booster, ha felfelé kéne gyorsan menni.
    (Mondjuk ha lefelé is gyorsan megy az ember és elszáll a féke, ég óvja a pilótát.)

    *: ez földi körülmények közt 9.81 m/s2, de egyszerűbb 10-zel számolni.:))

    Szerk: megjegyzem, hogy a Xiaomi sem 300W csúcsteljesítményt tud. Gyárilag
    sem! Bőven túllépi, most nem tudom fejből, de 500-600W körül biztosan lead.:D

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák