Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz jozsi252 #9019 üzenetére
"Sík úton persze nincs gond vele ... nagyobb emelkedő akkor kakukk."
Igen, de ez tisztán fizika. Sík úton csak a gördülési- és légellenállás van (előbbi
mondjuk puha gumi és nehéz pilóta esetén szintén nem csekély, utóbbi viszont
csak nagyobb tempónál játszik komolyabban), amit le tud győzni az a 300W is.Az emelkedőn viszont erre jön a gravitáció* úttal párhuzamos komponense, ami
pl. 5% emelkedőn a pilóta (+ roller) tömegének 5%-a... És az ehhez szükséges
teljesítményt folyamatosan le kell a motornak adnia! Csakis azért hogy az adott
sebesség megmaradjon. És akkor még nem beszéltünk az elindulásokról.Ha egy adott teljesítmény az adott emelkedőn, adott pilóta + roller tömeg mellett
egy bizonyos sebességre elég, akkor levezethető, hogy 2x akkora sebességhez
min. 2x akkora teljesítmény kell (több is, főleg a légellenállás növekedése miatt).Tehát ha 800W felvett (kérdés, ebből mennyi hasznosul, mert a motor hatásfoka
sem lineáris) teljesítmény esetén 15 km/h jön ki, és az ember ennél szeretne 2x
gyorsabban csapatni felfelé, minimum 1600W-ra van szüksége. Vagy lábhajtás...
Azaz egyáltalán nem elrugaszkodott a G-Booster, ha felfelé kéne gyorsan menni.
(Mondjuk ha lefelé is gyorsan megy az ember és elszáll a féke, ég óvja a pilótát.)*: ez földi körülmények közt 9.81 m/s2, de egyszerűbb 10-zel számolni.
Szerk: megjegyzem, hogy a Xiaomi sem 300W csúcsteljesítményt tud. Gyárilag
sem! Bőven túllépi, most nem tudom fejből, de 500-600W körül biztosan lead.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Alkoholista nevelde
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Jövedelem
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Milyen videókártyát?
- Milyen egeret válasszak?
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- További aktív témák...