Új hozzászólás Aktív témák
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #9800 üzenetére
Kíváncsi lennék a gondolatmenetre, ami alapján ilyen következtetést vontál le.
Egyetlen dolog miatt kell végigmenni a Xiaomi Home App-ban a kötelező lépéseken, hogy beüzemeléskor végignézd a biztonságos használattal kapcsolatos videót, ezáltal bevédjék magukat baleset esetén.
Még telefon se kell hozzá, PC-ről, VPN-en keresztül is végig lehet menni a folyamaton, soha többé nem kell kapcsolatban lenni a gyártóval. Ennyit a kémkedésből.
A régiós kiadás pedig feltételezhetően az adott régió szabályaihoz alkalmazkodik. Ez sokkal inkább üdvözlendő dolog, mint elítélendő! Pont ezzel tudnak könnyedén megfelelni a helyi szabályozásnak, míg más gyártó rollereinél ezt nehéz központilag megoldani.
És a lényeg majdnem lemaradt: pont a legegyszerűbben átléphető feladatok miatt mondanál le az egyik legkiforrottabb eszköz lehetőségéről. Anyaghasználatban, összeszerelésben, alkatrész és szerviz ellátottságban, szoftveres lehetőségekben, applikációkban, egyértelműen az élmezőnyhöz tartozik, ha figyelembe vesszük az ár-érték arányt, és nem a félmillió közeli gépeket tekintjük az alapnak.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Ja latom a ketkedik akart lenni a kemkedik akart lenni.
#9804 PociAti: Kotelezo az alkalmazasukat felrakni es hasznalni, hogy a rollert be tudd uzemelni. Az alkalmazas meg adatot gyujt a telefonrol, irjak is, hozza kell jarulnod a telepiteskor.
Egy levegotisztitonal megis milyen regios szabalyozas van, amit nem lehet globalisan megugrani es indokoltta teszi?
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
Egyszerű a beüzemelése.
- Az enyém 60%-os töltöttséggel érkezett, 10 km-t mentem vele, mire megjelent, hogy már tölteni kellene.
- A keréknyomást csak kézzel ellenőriztem, simán használható volt. Ha kézzel rámarkolva nem nagyon tudod benyomni, akkor rövid távon használhatod, de célszerű minél előbb a testtömeghez ajánlott keréknyomást beállítani. #8802-es hozzászólásomban megtalálod a táblázatot. A gyári akkus pumpa helyett bármely pumpa megteszi, amin van nyomásmérő. Kb. 2.000 Ft-tól kapni ilyet.
- Nem kell magyarra állítani, régiót viszont valamit ki kell választani. Utána viszont ne engedd a roller firmware-ét lefrissíteni! Egyes felhasználóknál letiltotta a tempomatot a frissítést követő új fw. Viszont a tempomat (cruise controll) az egyik legjobb tulajdonság amivel egy e-roller rendelkezhet! Csillagos ötös jár érte a Xiaomi fejlesztőinek!
- Csak egyetlen apró hibát tapasztaltam, a hátsó sárvédő tartóját nem húzták meg elég erősen (vagy kihagyták a rugós alátétet). Szerszámot adnak hozzá, szerelése, prizma alatti csavarok meghúzása kb. 60 másodperc. -
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #9806 üzenetére
A logikai szál, a következtetés levonása továbbra sem világos.
A levegőtisztítónál nem érted a régiós szabályozás mibenlétét, ezért nem vennéd meg az egyik legjobb anyaghasználattal, összeszereléssel, stb. rendelkező rollert?
Mint írtam, nem szükséges hozzá telefon. Számítógépről, virtuális gépről is megoldható a beüzemelés. És a mögötte lévő ok, a biztonságos közlekedéssel kapcsolatos tájékoztatás elfogadása egyszeri kötelezettség.
Soha többet nem kell használni az alkalmazást!
Az meg simán leszűrhető, hogy ekkor milyen adatokat küld be az alkalmazás a központba, és ha ekkor valami malacságot csinálna, akkor már tele lennének vele azok a biztonsági oldalak, amiket rendszeresen olvasok. (Az alkalmazások máskor mit csinálnak, azt már nehéz nyomon követni, de ebben a konkrét 1 percben az adatcsomagokat simán át lehet nyálazni, nem túl hosszú.) -
Reggie0
félisten
válasz PociAti #9809 üzenetére
Nem a legjobb.
Erdekes modon meg autoknal sem kell appal aktivalni az autodat, hogy hasznalni tudd. Ez egy nyilvanvaloan csak kamu indok, erdekes modon mas rollergyartoknal jellemzoen .nincs erre szukseg.
Nyilvan meg lehet hekkelni, de kihasznaljak, hogy az atlag juzer ezzel nincs tisztaban es nem is reklamozzak, hogy a szemelyes adatok vedelme mellett is lehet aktivalni. Vajon miert, a biztonsag fontos nekik vagy az adatbegyujtes?
"Az meg simán leszűrhető, hogy ekkor milyen adatokat küld be az alkalmazás a központba, és ha ekkor valami malacságot csinálna, akkor már tele lennének vele azok a biztonsági oldalak, amiket rendszeresen olvasok."
Hamis biztonsagerzet, ez nem igy mukodik. Akkor az OpenSSL bugot mert csak 10 ev alatt vettek eszre? Vagy az TV-k altal gyujtott adatokat miert csak 2-4 ev utan?
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #9810 üzenetére
Egyre ésszerűtlenebbek a példáid.
Az új gépjárműnél több oldalas szerződést írsz alá, valamint jogosítvány kell a vezetéshez. Ezt legalább joggal feltételezik, de nem a gyártó feladata ellenőrizni. A kerékpárhoz nem kell kreszvizsga, és sokan joggal hőzöngenek emiatt. A nála kiszámíthatatlanabbul gyorsuló konkrét e-rollernél legalább van némi "oktatás".
És a példádra visszatérve abban se lennék biztos, hogy a modern, fedélzeti számítógéppel rendelkező gépjárműveknél nem kell valamit aktiválni.2021. második negyedévében a globális mobil piac (18,8%-os Samsung után) Xiaomi 16,9%-os részesedéssel a második legnépszerűbb telefon gyártó. Mi a francnak rejtené el App-ba a kémkedési szándékát, ha gyártókként oprendszer szintjén megteheti? Egy rendszer ezerszer alkalmasabb erre, mint egy visszafejthető applikáció.
"Hamis biztonsagerzet, ez nem igy mukodik."
Az a hamis biztonságérzet, ha pontosan látod mit csinál az adott pillanatban? (Összességében persze nehéz követni, de előre definiált szűk tartományban nagyon könnyű.) -
Reggie0
félisten
válasz PociAti #9812 üzenetére
A te erolkodesed esszerutlen. Kb. egyedul a xiaomi erolkodik ezzel az appos aktivalassal. Hiaba probalod vedeni a munder becsuletet, nagyon kilog a lolab.
A jogositvany nem feltetele a torvenyek betartasanak. A kerekparosokra, rolleresekre ugyan ugy vonatkozik a kresz, tehat ez sem indok."Mi a francnak rejtené el App-ba a kémkedési szándékát, ha gyártókként oprendszer szintjén megteheti?"
Tudtommal a mii home nem csak xiaomi telefonokra telepitheto."Az a hamis biztonságérzet, ha pontosan látod mit csinál az adott pillanatban? "
Nem, az a hamis biztonsagerzet, hogy azt hiszed masok mar ellenoriztek es megtalaltak volna a problemat, hiszen erre hivatkoztal.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz wanted5 #9814 üzenetére
Csakhogy annak van valos celja.
Ertem en, hogy neked nem szamit kinek milyen adatot es miert adsz ki, de van akinek igen es ezt megvalogatja. Ertelmes ember felfogja, hogy a penztarcajaval szavaz. Egy olyan ceget nem fogok szandekosan tamogatni, amelyik akaratom ellenere adatokat gyujt, ha van alternativam.
Amugy nem tudom miert kene kidobnom azert a vilagitast a lakasbol, mert a xiaomi adatot gyujt.[ Szerkesztve ]
-
Skynet258
veterán
Az első teleszkóp 30k volt (Monorim), a hátsó nem Monorim hanem Esparts (a Monorim megoldása elég batár hátra és fúrni is kell a roller vázát hozzá, így azt végül elvetettem), ez 18k volt. A felszerelés szerintem nem egy nagy művelet ha használtál már csavarhúzót meg imbuszkulcsot, de jó pénzért pár helyen fel is szerelik akár.
PociAti: én februárban vettem a Pro 2-t, és múlt hónapban került fel rá az első lengéscsillapító, tehát fél évig használtam alapon. Úgy is tetszett, de szeretem pimpelgetni a dolgokat, ezért is vágtam bele ezekbe. Hátrányok a plusz súly (összesen 4 kilóval szerintem nehezebb lett), és ha a hátsó lengőt is felrakod akkor pluszban 5 centivel lesz hosszabb.
A gyári rúgónak van némi susogása az első napokban, aztán ez moderálódik (alapból sem vészes csak megemlítem), de EXA légrugó beszerzését is tervezem, ez már hangtalan, plusz a levegővel állítod a nyomást/ellenállást, így baromi jól testreszabható - előnye még, hogy van belőle hosszabb/rövidebb kialakítás is. Egy Exa rugó darabja bő 20k körül van, így ha összeadunk mindent akkor egy százast még rálocsolok a cuccra. De persze ez nem kötelező manőver egyáltalán, de ilyenekre hajlandó vagyok költeni, ahogy gépházra vagy billentyűzetre is többet kiadok ha úgy van, mint az átlag. Ez is egyfajta hobbi. Amúgy nagyon más hátránya a fentiektől eltekintve szerintem nincs.https://geekpulse.hu
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #9815 üzenetére
"Egy olyan ceget nem fogok szandekosan tamogatni, amelyik akaratom ellenere adatokat gyujt, ha van alternativam."
Egy olyan technológiailag elmaradott rollerről van szó, amelyikhez még applikácó sincs, mert a BT-t nem sikerült megoldaniuk? (Nyilván hasonló ársávú rollerra értendő.)
Mégis melyik cég nem gyűjt adatokat a vásárlóiról? És mint írtam, pont a Xiaomi esetén redukálható le zéróra z az egyszeri adatküldés. -
PociAti
senior tag
válasz Skynet258 #9816 üzenetére
Köszönöm a választ!
4 kg súlynövekedés a X. Mi 1S modell esetén már túl sok lenne, félő elveszítené a kiindulási jellegét. Alapból 12,5 kg (pont annyi, mint egy doboz A4-es papír), teleszkóp 32%-os növekedést okozna.
Napi szinten kell emeletre cipelni, félő hogy az már nem lenne kényelmes.
Az általad említett Pro 2-nél arányaiban nézve szerényebb a növekedés, nem sokkal mászna 18 kg fölé.Kanyarodásban érzel valami különbséget? Picit máshogy viselkedik?
Az extrákat megértem, mert jó érzéssel tölt el, és ez is egyfajta hasznos tanulási folyamat. Viszont oda kell figyelni, hogy továbbra is hobbi legyen, ne hóbort.
-
Skynet258
veterán
válasz PociAti #9821 üzenetére
Hát sok minden mást már nem tudok hozzá venni még ha akarnék se szóval itt én is megállok. Nem érzek rajta elkenést kanyarodás közben, minden ugyanolyan feszesnek tűnik. De én anno mikor megvettem használtam jégen is, mert új volt, és nem érdekelt hány fok van. Szóval nem vagyok túl finnyás ezt illetően. De ugyanolyan biztonságosnak és fürgének érzem, csak nem ráz még annyira sem mint eddig (hozzáteszem alapból is simán jó).
https://geekpulse.hu
-
veterán
-
winben
aktív tag
Sziasztok!
Egy joyor y5s elektromos rollert néztem ki magamnak és abszolút newbie vagyok a témában. Én vagyok kb 100 kiló, nyilván vinnék magammal ezt-azt a hátizsákomban, így a 120 kg max teherbírásra szükségem van.
Főleg úgy, hogy Miskolcon lakom, ráadásul az Avason és emiatt bizonytalan vagyok abban, hogy a roller a maga 500W-jával mennyire képes megmászni a hegyet. Egyáltalán nem is tudom hogyan viselkedik egy ilyen kis jószág ha a terhelés maximumának közelébe kerül és erre egy rolleres bolt, szaküzlet sem hajlandó érdemben válaszolni.Értem én, hogy vao, komoly felfüggesztés, erős motor, satöbbi, papíron 15 fokos partmászási képesség, ballonos, 10 colos kerekek - de én ezt autó pótlására szeretném használni, ami néha abban is megnyilvánulna, hogy a Bükköt megmászva 10-12 km-es távon hazagurulok anyámékhoz. Közúton.
Tudtok valami bíztatót, véleményt mondani? Tudom, hogy van 14 napos elállási garancia, de minek járjam meg a felesleges köröket ha egyértelműen használhatatlan a járgány ezen körülmények között.
Ha esetleg tudtok erősebb, vadabb terepre is biztosan használható gépet akkor megköszönöm!
-
Syd69
aktív tag
Továbbra is pörgök ezen a rollertémán.
Elengedtem a xiaomi-t.
Nézegetem a Kugoo kirin s2-t. Papíron tudja a 120 kilót, ez jő is lehet.
Tapasztalatok?Alma
-
wanted5
őstag
válasz PociAti #9807 üzenetére
A gyári akkus pumpa helyett bármely pumpa megteszi, amin van nyomásmérő. Kb. 2.000 Ft-tól kapni ilyet.
Adnak hozzá ilyet? Pont most nézegetem, hogy veszek egy xiaomi akkus kompresszort mellé, később sok esetben jól jöhet.
+ Leesett, hogy ehhez is kismillió kiegészítő van szóval kb kinyílt egy új világ. Kistáska a kormányra, akasztó, üvegtartó stb stb. Már csak az a kérdés, hogy itthon normális áron honnan tudnék rendelni, mert aliexpressen 1-2 dolláros tétel pl az akasztó.Valamint azon kívül, hogy ne frissítsük az FW-t más tudnivaló van, amire oda kell figyelni?
-
PociAti
senior tag
válasz wanted5 #9829 üzenetére
Akkor ismét a legfontosabb tanácsok, amit pár hónapnyi aktív tapasztalat után írok:
- Beüzemelést követően ne hagyjuk a Xiaomi Home applikációnak, hogy frissítse a firmwarte-t.
- A keréknyomást állítsuk be a testtömegünknek megfelelő értékre* (és rendszeresen ellenőrizzük).
- És minél gyakrabban töltsük az akkut! Nem túlzás minden használat után a nap végén feltenni töltőre. Sok tévhit van velük kapcsolatban, ami abból ered, hogy a telefonok, laptopok akkumulátorai eltérőek a járművek akkujairól.* Xiaomi owner's guide v2.5-1 szerint ajánlott keréknyomás beállítása:
testtömeg első hátsó
70 kg alatt 3,5 4,0 bar
70-90 kg 4,0 4,5 bar
90-100 kg 4,5 5,0 bar
100-110 kg 5,0 5,5 bar
110-120 kg 5,5 6,0 bar -
oszy
veterán
4. Inflate the inner tire to 15-20 PSI, and check the safety lines at two sides of the outer tire. Make sure that the distances from the safety lines to the hub edge are consistent.
5. Finally inflate the inner tire to 45-50 PSI. Tighten the air valve cap. Then, the tire assembly is completed.
Note: Wrap the pointed end of the crowbar with fiber cloth so that it will not damage the inner tire and coating of the hub.Nem kötekedés, de nem szeretném “elrontani”!
Szinte ÚJ Xiaomi légmosó E L A D Ó!
-
P3Dr0
senior tag
Sziasztok!
Mai nap folyaman boldog tulaja lettem egy Mi PRO 2-nek.
[kép] [kép]Lenne par kerdesem. Ma kiprobaltam az eszkozt es egesz jol hasit pedig ropke 97kg vagyok
Svedorszagban lakom es sikerult egy latszolag orosz osszeszerelest megvennem aminek a vegsebessege nem 20 km/h hanem 26 km/h. (Egyszer valami tortent es sikerult rovid idore 32 km/h-t is kihozni a rollerbol de ahogy a "gazhoz" nyultam azonnal vissza allt 26 km/h-ra)
(Frissitettem a Fw-t is).
A hosszabb emelkedot alattam viszont mar eleg nehezen birja.
Mielott elkezdtem hasznalni a gepet a kerekeket felfujtam. (elso : 50 psi, hatso : 55 psi).
Ez a nyomas igy jo vagy sok?
Azonkivul kaptam egy extra gumit belsovel ami picit aggodalommal tolt el mivel olvastam is,hogy allitolag eleg konnyen kapnak ezek az eszkozok defektet.
Mennyire valos ez a problema?
Gondolkodtam,hogy a gumikat tomor gumira cserelnem. Erdemes?
Erre gondoltam :Honey comb solid 8.5" tire (C)
[link]Az utolso kerdesem az lenne,hogy erdemes a mostani 300 wattos motort 350 wattosra cserelni?
350 watt motor :
[link]Eleg ha az ember az uj motort beteszi max a hatotav lesz kisebb vagy ez azert nem ennyire egyszeru ahogy en gondolom?
Valaszokra elore is koszonom.
-
eFeMeR74
senior tag
Ezt a témát már 1000x letárgyaltuk.
Mint ahogy a hatótávot 75kg emberre adják meg úgy a keréknyomást is. A 75kg tökéletes a 50psi ami kb 3,5 bar.
Ha nem akarod elrontani és a tökéletességre törekszel akkor a 8- 8,5 col kerék átmérője 21- 22cm.
Magyarul a testsúlyod elosztod a büvős 21 számmal és az lesz neked a megfelelő keréknyomás. Itt a forumon vagy 100 táblázatot,leírást találsz erről.MI Box S-Archer-OP8T-NSA310-Toshiba A300-MI Robot Vacuum-RoidmiF8
-
Laca1212
őstag
válasz Saskakas18 #9839 üzenetére
Sokaknak gyengék, kis teherbírásúak, nincs lengéscsillapításuk gyárilag. Amúgy nincs velük baj.
[ Szerkesztve ]
-
P3Dr0
senior tag
Talaltam megoldast a tempomatra. Ha mar felment a legujabb FW akkor sincs baj mert le kell tolteni a play store-bol az m365 Tools-t.
Elinditva a programot kapcsolodva a rollerral a BASIC funkcioknal szabadon kapcsolhato a Cruise Control ON vagy OFF.
Kiprobaltam jol mukodik. -
kobe24
tag
Sziasztok.
Szeretnék vásárolni egy elektromos rollert munkába járáshoz. Igazából fogalmam sincs arról, hogy miket kell nézni a különböző rollereknél. Számomra az a fontos, hogy 15 km távolságot biztos meg tudjak vele tenni egy nap (bár ahogy nézegettem ezt azért a legtöbb roller simán teljesíti). Én két rollert néztem, az egyik az etwow booster s+, valamint xiaomi m365 pro 2. Előbbit a sebessége miatt nézegettem, mivel valamennyire az is fontos lenne számomra, valamint úgy olvastam, hogy strapabíróbb. Arra lennék kívánics, hogy ebben az ársávban van-e jobb választás, és ha esetleg nincs, akkor a xiaomi-hoz képest megéri-e a felárat az etwow. Köszönöm a válaszaitokat!
-
P3Dr0
senior tag
válasz PociAti #9843 üzenetére
Tegnap üzemeltem be a scootert és azonnal frissitett is FW.t a gyári app a legutolsóra. Cruise control ment is a levesbe ahogy kell. (Gondolom a legutolsó FW verzió lehet mert utána nem adott fel újabb frissítést). m365 Tools is az utolsó verzió ami a playstore-bol elérhető.
Scooter aktiválásnál a gyári appban Svédországot adtam meg mert itt lakom de a recommended az Germany volt.
Mindenesetre most örülök,hogy egy kapcsolóval a cruise controlt vissza tudtam kapcsolni.
Kers mode on lehet még kapcsolni hogy gyenge , normál vagy erős legyen. Alapból gyengén (weak) van gondolom ez a fék hatás lehet. Még nem nyúltam hozzám365 tools szerint a FW így néz ki :
ESC FW : 0224
BLE FW : 0132
BMS FW : 0128[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
Kiindulásnak nem rossz, de még most sincs halvány lila gőzöm arról, hogy nálad melyik verziójú App kezeli rendesen az új, azaz a 0224-es DRV firmware-ben lévő Cruise Control (tempomat) bekapcsolást.
Kereshetőség és linkelhetőség (ezáltal a fórum használhatósága) szempontjából úgy jó, ha egy hozzászóláson belül szerepelnek ezek az infók, és nem kell kutatómunkát végezni minden alkalommal.
Korábban talán csak FW downgrade esetén kapták vissza a felhasználók ezt a lehetőséget (bár lehet csak kevésbé voltak alaposak ahhoz, hogy az m365 Tools-ban kipróbálják ezt a funkciót). Én a roller finomhangolása miatt az egyedi FW mellett döntöttem. Gyakorlatban a garanciára nem tudom miként hat ez, de nem nagyon hallani arról, hogy garanciális problémák lennének a jelenlegi Xiaomi rollerekkel, pedig elég szép számmal adnak el belőle.
Egyedi (Custom) FW felrakása után a KERS teljesen kikapcsolható, ezzel szabad gurulás érhető el. Nem szokás alkalmazni, mert biztonságosabb az élet ha van energia-visszatáplálásos motorfék, ha esetleg elszállna a tárcsafék. (Amúgy még én se próbáltam ki a közepes és erős KERS funkciót, de majd tesztelni fogom).
-
P3Dr0
senior tag
válasz PociAti #9846 üzenetére
Mivel meg csak 2. napja vagyok tulaja a gepnek ezert elnezest kerek ha nem tudok teljes infoval szolgalni.
Ha az m365 Tools-ra gondolsz az az 1.6.7 verzioszamu.Egyedi custom FW-t hogy illetve mi alapjan erdemes elvegezni?
Lattam olyan websitetokat mint pl. [link]
ahol lehet confoglni majd a kesz configot letoltve lehet BT-on programozni a rollert de nemtudom mi alapjan erdemes a "tuningot" elvegezni. Megsutni a motort vagy vezerlot nemszeretnem.[ Szerkesztve ]
-
P3Dr0
senior tag
Időközben az SHU val (link: [link] ) kicsit átformáltam a FW-t. Kiszedtem a 30km/h speed limitet a csipogassal együtt, Max speed sport módban 33km/h, (ez a max állítólag amit a motor gond nélkül képes kihozni magából), sima és a gyalogos módok is picit "gyorsultak" (pl. a gyalog az 5 ről 7 km/h ra). Azonkívül a "tempomat" 4 sec után aktiválódik 5 helyett, míg a motor 4km/h sebességnél indul az eredeti 5 km/h helyett.
Viszont az áram és feszültség értékekhez nem nyúltam az üzemmódokban mert egyenlőre fogalmam sincs a motor parameétereiről a vezérlőről és az akkupakról. Így inkább hagytam ezeket az értékeket gyári beállításon. Ez a xiaomi mi pro 2 egész jól "formálható" Az éles teszt majd megmutatja volt-e értelme ennek vagy sem. És persze kérdéses az élettartam is.[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
Sziasztok,
A 2 típus közül melyiket választanátok?
-Segway Ninebot Kickscooter E45E
A Xiaomi kicsit olcsóbb, és erősebb a fékje, a Segway pedig nekem átgondoltabbnak tűnik, sokkal letisztultabb, szebb, jobban tetszik, hogy nincs rajta bovdenes fék (bár ez lehet hátrány, ha gyorsan kell megállni ), illetve az összecsukás mechanizmusa is jobban tetszik.
Ugyanakkor a Xiaomiról sokkal több mindenütt a vélemény, itt is.
Napi 10 km ingázás, kisebb városi utakra használnám, a teljesítménye ha van annyi mint a Lime, nekem már elég.
Köszi a segítséget!
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- HP notebook topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- További aktív témák...