Új hozzászólás Aktív témák
-
PociAti
senior tag
válasz Dark197405 #9389 üzenetére
Downgrade-et követően a Xiaomi 1S-re én is feltettem egy cfw-t, amit a ScooterHacking Utility állítottam össze.
Az első próbálkozással csak részben vagyok elégedett.
A cél az volt, hogy a tempomatot már 3 másodperc után elérjem (ezt sikerült), de ebben az App-ban nem találtam arra lehetőséget, hogy a power gomb funkcióját megcseréljem. (1 kattintás legyen az üzemmódok közötti váltás, és 2 a lámpa be/ki).
A sebesség értékeket nem sikerült jól belőnöm az Appal. Cél a 27 / 23 / 17 km/h lett volna.
26 / 23 / 5 km/h lett belőle. Utóbbi valószínűleg amiatt van, mert flash-elés előtt kellett volna régiót választani (Global lite-ról Globalra.Te milyen programot használtál és mik a tapasztalataid?
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #9403 üzenetére
Abszolút ideje volt, azért is vettem, mert nem bíztam igazán a vázban...
Teszem hozzá, hogy az utóbbi időben már összeállt*, közel 3000 km is
belement, napi szinten jártam vele munkába (~30 km/nap), az 5A töltő
bent volt a cégnél, itthon már nem is töltöttem, erős volt és stabil, tette
a dolgát. Kicsit csörgött-zörgött persze: a pneumatikus gumi hiányzott.*: nem tudom, mennyire lehetett még Kugoo S1-nek nevezni? Akárki is
próbálta, sokkal komolyabbnak érezte az eredeti konstrukciónál...Ui: éppenséggel lehetne a rollerezés eleje (belépő/olcsó roller) és vége
is (feladja az ember, mert összetöri magát): én pont egy ilyen embertől
vettem olcsón egy alig használt S1-et, ô ott befejezte a roller témát...Én azért még megépítem ezt az "FLJ T11"-et, aztán meglátjuk...
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #9405 üzenetére
Köszi, tudásról esetemben még nem beszélhetünk, de sejtettem, hogy
nem biztos, hogy egészséges hosszú távon kW-okat átvinni tyúkbélen.
Többek közt onnan sejtettem, hogy a folyamatosan 1000W-ot teljesítő
eredetileg 350W-os motor kábele rendesen melegedett az út végére.Most egy névleg 1200W-os motorom van (a párja a héten érkezik), így
annak nem lehet gond (elvileg) a folyamatos 1200W. De csúcsban, ha
3600-at fog berángatni, esetleg okozhat problémát: meglátjuk mi lesz!
Rövid ideig kutya kötelessége elviselni a túlhajtást, hosszú távon nem. -
uniqm1
tag
válasz Játékos #8922 üzenetére
Tudom, hogy régi hsz, de rákeresve a RITA adapterre, nincs sok találat.
Hatótáv (és esetleg teljesítmény) növelése lenne a cél nálam (pro-sított sima M365 az alany). Jó cuccnak tűnik ez a RITA, agyalok is a beszerzésén. 5500 rubel az ára, ez durván 22,5k HUF - ennyit simán meg is érne nekem, na de ehhez még akksi upgrade is kell. A fejlesztő oldalán lehet kit-ben is rendelni, de húzós az ára, nem is kicsit. A range boost kit (36v 10s5p 12500mAh EVE INR18650-26V) 27700 rubel (~113k HUF), a range+boost kit (44,4v 12s4p 10000mAh EVE INR18650-26V) meg 30700 rubel 126k HUF.
Értem én, hogy felment a cellák ára az utóbbi időben, de ennyiért már majdnem új rollert veszek (igaz, a kit-ben van még töltő meg táska, na de akkor is).
Nyilván a legolcsóbb az lenne, ha építenék akkupakkot,de ehhez sem szaktudásom, sem eszközeim nincsenek. Szóval a kérdés: hol érdemes aksipakkot nézegetni, áfával terhelten megéri még Kínából? Ha van megbízható forrás, örülnék egy linknek. Egyáltalán milyen jelölésűeket nézzek, azt ami a kitben is kapható (10s5p vagy 12s4p) vagy ez kb tökmindegy, mert a mAh meg a feszültség számít, és ha veszek egy Rita-t az majd úgyis kezeli? -
DigitXT
félisten
Milyen akkut keresel pontosan? Nálam van egy rakat 36V-os,
6Ah-tól 14Ah-ig, különböző formában, méretben. (12s nincs...
Ha kell, építhetek, de csak 2000-es fos kínai celláim vannak...
Elvileg lehetne lőni vmi komolyabbat 500 Ft/db áron: az 24K.)Szerk: lényegében a feszültség számít, a kapacitás változhat:
egy 10s5p (50 db cella) kicsit harmatos 12500mAh-nak, mert
az annyit tesz, hogy csak 2500mAh/cella. Ehhez képest lehet
egy 10s4p is nagyobb kapacitású, 40 db 3500mAh cellából...
Nekem egy ilyen (is) van, viszonylag kompakt = táskába elfér.Kínából nagyon (!) meg kell nézni, mit veszel, ordas nagyokat
kamuznak: csak olyat szabad megvenni, amiről tudod milyen
cellákból áll, és/vagy teszteredmények igazolják a kapacitást.Szerk2: különösen nagy kapacitású (21700 méretű) cellákból
simán lehet jó egy 10s3p pakk is, ha csak ~12Ah a cél...[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #9407 üzenetére
Ha jol van meretezve a kabel, akkor nem. Nem kell 3600W-ra meretezned, csak annyira, hogy aranyosan melegedjen a motorral. Ezt ki kell szamolni(vazon belul a szigetelessel egyutt mekkora a hovezetes es hokapac, majd ra a veszteseg). A szilikon kabel masik elonye, hogy nagyobb homersekletet visel el, mint a PVC szigetelesuek, igy nem kell olyan vastag rez, mint atlag kabelnel. (Viszont ne felejtsd el a szkin hatast.)
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
válasz Dark197405 #9406 üzenetére
Amit te feltettél, az egy készre főzött beállítás, semmi testreszabási lehetőség nincs benne.
Nem olyan, amit szeretnél, hanem olyan, amilyenre valaki megalkotta.
Egy olyan személy, aki azt állítja a 20%-kal feltuningolt 1S beállítására, hogy az nem károsítja az akkut és a motort. (Kissé szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban.)
"Some question and answer
1. Top SPEED (fully charged scoot)?
1S - 30 to 31 kph, Pro2 - 35kph
2. Will this damage the battery or motor?
No."
Ettől függetlenül tökéletes lehet számodra, de én jobb szeretem magam beállítani a paramétereket, de minimum rálátni a dolgokra, hogy milyen - gyáritól eltérő - beállítás történt és azt hogyan érte el.Közben teljesen feltöltöttem a rollert és simn hozza a 27 km/h-t. Viszont a középső, a D fokozat (is) túl erős lett, induláskor hajlamos kipörögni alattam. És még a gyalogos módot kell megoldani.
Az előbb nem írtam, de most már alacsonyabb tempónál elindul a roller, nem kell 5 km/h-ig elszökdelni vele.Gyanús, hogy később kipróbálok egy másik App-ot is.
-
SOAD19
addikt
válasz Laca1212 #9302 üzenetére
"Ellenben egy 62 kg -os "férfi" "
Megkérdezhetem, hogy a "férfi"-t miért tetted idézőjelbe? Egy 62 kg-os hímnemű felnőtt emberre nem lehet alkalmazni, ezt a terminus technicust? Csak, mert jelenleg kb. ennyi a súlyom, akarom mondani a tömegem, és ha hivatalos dokumentumban vagy bárhol rákérdeznek, akkor én férfit szoktam megjelölni a nem kiválasztásánál. Akkor, ezek szerint valótlanságot állítottam idáig? Mi a megfelelő megnevezés az ilyen kis termetű hímnemű embereknek?
Megtisztelő válaszodat előre is köszönöm![ Szerkesztve ]
-
SOAD19
addikt
válasz DigitXT #9306 üzenetére
"62 kg-os ember mennyivel nyom fekve?"
Nem túl sokat, a fizika az fizika. Anno tinédzserkoromban, szakközepes éveimben jártam gyúrni. Ekkor 60 kg, vagy kicsit azalatt lehettem. Szakközép végére, azaz 3,5-4 év gyúrás után a csúcsom 97,5 kg volt, amiből 1-et tudtam kinyomni. 90-ből lazán ment a 8-10 is. Igaz semmit se szedtem, még tömegnövelőt se.
-
DigitXT
félisten
Na, és amikor 97,5 kg vagy, mert edzettél rendesen, de vadidegenek
a fórumon osztják az észt, hogy BMI, meg fogyjál le? Maradjunk ON
topik, azaz ha teljesítmény kérdés van, tessék számolni. (A fizika az
fizika, a roller meg roller, az OFF topik az OFF topik. Értelmetlen, na.) -
Surfym@n
senior tag
válasz PociAti #9412 üzenetére
Ne légy szkeptikus.
A xiaomi tervezett végsebessége 33 körül van stock konfigban (gyári minden hw-egység)
25-re illetve 20-ra korlátozás csak a jogszabályok miatt van, nem az akksi és a hatótáv miatt.
Max hatótávot ráadásul 15 km/h-s sebességgel lehet elérni a gyártó szerint.[ Szerkesztve ]
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
veterán
Na hogy egy kicsit on is legyen már a topic, megjött a rolleremhez a visszapillantó után a számomra 2 legjobban nélkülözhetetlen dolog! Egyik a kis táska, másik pedig a lámpa.
A táska egy
- SAKWA WILDMAN Vízálló táska elektromos roller / robogóhoz 3L fekete
ebből még 3db volt mikor rendeltem, most már kifosztották. Viszont ha jól láttam hazai viszonylatba ebben a boltba elég olcsó.
A lámpa pedig végül egy
- Olight RN 1500 lett (Magicshine)
Ha lámpáról van szó akkor nálam főként az Olight jöhet számításba. Garancia, illetve minőség, valamint hazai képviselet miatt megéri megvenni ezt a lámpát. Az Olight lámpák valójában tudják azt a fényáramot ami rájuk van írva.
Először az olcsóbbat akartam, viszont az "csak" 800 lument tud, viszont ami miatt emellett döntöttem hogy ebben 5000mAh 21700-as akku van, nem pedig 4000mAh mint a másikban. 750 lumenes módba ami bőven elég közútra, 4 órát tud világítani. Plusz ez egy kerékpárlámpa, tehát a tervezésnél számításba vették azt is hogy ne vakítsa el a szembejövőt, ez a lencsén látszik is amúgy.
Itt lenne pár kép a termékekről.
iPhone 13 Pro Max
-
_ATi_1
senior tag
Sziasztok,
Ha valakinél esetleg kéznél van egy E-twow Booster S+ doboz, megtenné, hogy megméri a méreteit?
Köszönöm előre is. -
DigitXT
félisten
Az a baj, hogy ez még mindig a roller topik... Ha vki beírja, hogy 97 kg
alá kellene teljesítmény, akkor annyi alá keres. Pont az a lényeg, hogy
sem úgy nem kell megítélni, hogy kövér, fogyjon le (BMI meg minden),
sem úgy, hogy azért basszuk le, mert edzett... Tök nem érdekes itt az
átlagember, ha vki saját maga alá keres vasat, ahhoz kellene ajánlani.
Nem az átlagembernek, nem átlag magyarnak, nem átlag kínainak.Ui: a magam részéről a háziorvossal vitatkoztam a témában...
Jött nekem a BMI-vel, mondtam hogy edzek, de csak legyintett, hogy
"mind ezt mondják". Viszont akkor pl. heti hatszor jártam terembe.
(Ennek ellenére nem lettem testépítő, szóval végülis csak lett később
elhízás belőle, ami sokakat sújt, de hát ez van: én se leszek fiatalabb.)Ellenberger biztosan nem akarok megint 67 kg lenni, mivel akkor már
izom se maradna. Soha nem jön rám a 20 éves gatyám? Na és...
Ha nem visz fel a roller az emelkedőn x km/h-val, nem kezdek sírni.
(Hanem rakok bele még egy motort, meg egy tuning vezérlőt, hehe.) -
DigitXT
félisten
válasz jozsi252 #9422 üzenetére
Itt az aprón találtam egy FLJ C11/T11 vázat, magában, akku nélkül:
mondom ezt nekem találták ki. Végre nagy pneumatikus kerekek,
bowdenes tárcsafékkel, mi kell még? Ja hogy motor előre is.Mondom ezt úgy, hogy alapvetően szerettem a tuning S1-et, hiszen
amíg szét nem tört, az utóbbi napokban hibamentesen szuperált.Az volt a gebasz, hogy teszteltem az FLJ-t (az S1 akkujáról hajtva),
és az 1200W kerék nagyon rázta a kasztnit a levegőben... Így nem
jó, ki kell centrírozni... Na ez van még folyamatban. (Meg persze a
dupla motoros átalakítás: nem nagy wasistdas, mivel szerencsére
tök ugyanakkora kereket használtak eredetileg is, mint a motoros.)Vettem egy eBike vezérlőt (ami az S1-nél bevált), csak nagyobbat.
Más kérdés, hogy ez fizikailag is baromi nagy, nem igazán fér el...
Pedig nem is bődületesen erős, ilyen 1500W névleg, és 75A max.:
remélem, ha sikerül összelegózni legalább megbízható lesz így.Nagyjából ennyi. Az akkut be akarom gyömöszölni a taposóba, és
inkább a vezérlő megy a kormányra, mivel az jóval könnyebb cucc.
Nálad mi van a táskában? Nekem vezérlő, volt, az új nem fér be.Szerk: na jó, egy időben kiegészítő akku is lakott benne, kb. 10s4p
nagyságrendig teljesen jó ez a Wildman... Nagyobbra nem igazán.Szerk 2: a végén lehet, hogy annyiba fog fájni, mint ha megvettem
volna gyárilag, de az elvenné az építés örömét... És úgy is dobtam
volna ki a gyári gázkart, mert nekem nem jön be ez a mutatóujjas.[ Szerkesztve ]
-
hito
nagyúr
válasz DigitXT #9421 üzenetére
Ebben a konkrét esetben nem ezzel volt a gond. Az engem sem zavar, ha pálcikának vagy pufinak neveznek ebben a kontextusban. Itt az ember volt idézőjelben és nem csodálom, hogy ez kiverte a biztosítékot 1-2 "embernél". Az embernek van egy másodlagos jelentése is a homo sapiensen kívül, így ez nagyon durva sértéssé tud ám válni. Ettől érezte magát megfosztva a kolléga, joggal. Nagyon félresikerült "vicc", ebben a formában tahó és bántó. A pálcikával vagy pufival (nekem személy szerint) semmi gond adott szövegkörnyezetben, de az embert ne tegyük már idézőjelbe, mert annak vajmi köze van a testsúlyhoz, etnikai hovatartozáshoz, stb.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
DigitXT
félisten
A történelmi hűség kedvéért, én úgy emlékszem, hogy nem az "ember"
volt idézőjelben, hanem a férfi: ettől még persze érezheti sértve magát
az, akinek a férfiasságát kérdőjelezi meg ez a vicc, s bár nem én írtam,
én kérek elnézést. (A fekvenyomós kérdésem is arra vonatkozott, hogy
azért aki edzésben van*, még maradhat? Az se egy jó hozzáállás, hogy
én vagyok a normális engem igazol a BMI: mindenki más zsírmalac.)*: rám ez pont nem igaz, de "fénykoromban" (haha!) simán lábtolóztam
300 kg-mal. Lehet, hogy az esésemnél épp ez mentette meg a térdem?
(A quadriceps kapott egy bazi nagy ütést, de az ízület már nem ért le...)A további feszkózást oldandó, mindenkinek ajánlom a Végtelen háború
idevágó jelenetét, ahol Drax szerint Thor nem csávó, hanem férfi.
Nyilván a fordítókon is sok múlik, de ez így jött ki: eredetiben dude/manHa angolul írod idézőjelben a férfit, könnyen lehet félreérteni, hogy mire
vonatkozik a vicc, de magyarul szerintem eléggé izzadság-szagú dolog. -
zoltanz
nagyúr
Az M365 (2019 es verzió) megállt. 1 napig most, nem kapcsolt ba. Kapott egy kiadós esőt. Elindúlt de 4 km után kikapcsol, kerék nem sűlyed a vízbe csak a gumi. . Gondolom pára bejutott valmi áramlörhöz.
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
Horn Ákos
kezdő
Sziasztok!
Nyaraláshoz keresek rollert. Évente egy-két alkalommal el szoktunk menni nyaralni, és összehozunk még pár hosszú hétvégét. Korábban bicót vittünk magunkkal, de a könnyebb szállíthatóság miatt áttérnénk elektronyos rollerra.
Az AKAI F10-es rollert néztük ki magunknak, abból vennénk kettőt. Egyikőnk sem kövér, feleségem 58 kg én 68 kg vagyok.
Használ valaki ilyen rollert? Mennyire jó? Kevés leírást találtam róla.
Ezeket a rollerokat lábbal is lehet értelmes módon hajtani, ha kifogyott már belőle a szufla, vagy nagyon befékezi az elektro motor?
(Látszólag elegendő lesz a hatótáv, bicóval se mentünk többet egy menetben, de jobb előre felkészülni az eshetőségre.)
Köszönöm a válaszokat -
veterán
válasz DigitXT #9423 üzenetére
Igen, ahogy a nagyok mondják “1 motoros rollert nem veszünk!” Úgyhogy fog kelleni előre is a motor.
Nálam a táskába telefon, pénztárca, illetve hasonló dolgok lesznek..
A vezérlő hűtését jobban meg lehet oldani a kormányon mint a taposóba nem?Láttam egy videót ahol egy gumival megoldották hogy a hüvelykujjaddal kelljen a gázt szabályozni. Lett a kormányra rárakva egy tök egyszerű kis szerkezet amivel megoldották a szabályzást egy gumi segítségével.
Laca1212
Még most is annyi? Ha nem akkor sokra nem mentem volna vele.iPhone 13 Pro Max
-
DigitXT
félisten
válasz jozsi252 #9430 üzenetére
Nekem a hüvelykujjas gáz sem a barátom... Eredetileg az volt az S1-en, ami
addig nem is volt baj, amíg digitálisan kellett vezetni, ám ahogy nőtt az ereje,
annál inkább felmerült, hogy nem csak a nyélgáz, meg a nulla létezik LOL.Szóval az adagolhatóságban, így vezetési élményben nekem a félmarkolatos
gázkar nyert: a teli markolat megint csak nem jó, mert a motorkerékpárokkal
ellentétben itt erősen kapaszkodsz is a kormányba, ez ismét kinyírja a finom
mozdulatokat, különösen, de nem kizárólagosan a kisebb, stabil gáz tartását.Nem nagyon tudom elképzelni, hogy egy hüvelykujjas gázzal max. fokozaton
hogyan lehet kényelmesen lépésben gurulni, rángatás, bizonytalanság nélkül.
(Tudom, erre vannak az előre definiált módok, ám S1-en kényelmetlen ezeket
menet közben kapcsolgatni. Blinkee-n van rá dedikált kapcsoló, az működik.) -
hito
nagyúr
M365 Pro kormányoszlop picit lötyögött, hát gondoltam meghúzom a csavarokat. Jobb is lett a dolog, viszont most sokkal jobban nyikorog. Van erre valami megoldás? Túlhúztam, vagy mi a problémája? Nagyon szeretném elkerülni, hogy a kormányoszlop menet közben anyagfáradjon. Mire kell odafigyelni? Mik az árulkodó, figyelmeztető jelek?
Idővel majd veszek hozzá X-Lockot, de most első-hátsó lengéscsillapító volt soron, gondolom azért ez is levesz majd a kritikus alkatrészek/pontok terheléséből.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
Reggie0
félisten
válasz Horn Ákos #9435 üzenetére
Ha kulfoldon is szeretned hasznalni, akkor a helyedben 25km/h-ra korlatozottat vennek, kulonben megcsinalhatnak a rendorok. Aztan nem tudom, hogy van-e valami helyi egyeb eloiras, pl. tipusvizsga vagy akarmi. Szerintem kezdetnek a nemet vagy a gorog szabalyozasnak kene utanaolvasnod, ott elegge raporogtek erre a temara.
Lehet kevesebb fejfajas, ha Ausztriaban veszed meg boltbol, az ugy elvileg megfelel a helyi szabalyoknak, meg legalabb a szamlat is tudod lobogtatni, ha gond van, mert szinten egy elegge protokoldroid nepseg.[ Szerkesztve ]
-
modeller
aktív tag
Sziasztok.
Ha már gázkar a téma, van valakinek ötlete a házi tempomat-ra?
Vettem egy e-twow gt-t, baromira tetszik, számomra a tökéletes a roller, de az hogy nincs rajta tempomat egy vicc.
Hogy L4-ben 40-nél nem lehet bekapcsolni a tempomatot, arra még azt mondom, hogy jó, legyen nagyon veszélyes. De hogy L3-ban 25-ig vagy L2-ben 20-ig se lehessen, az vicc.Bár ez a veszélyes kijelentés is érdekes, mert szerintem 100x veszélyesebb a 0-start (amikor állóhelyzetből enged gázkarral gyorsitani) azt mégis be lehet kapcsolni a menüjében.
Valami olyasmire gondolok, hogy a gázkar kábelébe beiktatni valami kis eszközt, ami fix jelet ad, amig nem kap más jelet. (nekem nem kell, hogy fékre kikapcsoljon, elég ha a gázkart figyeli)
Biztos vagyok benne, hogy benne van a tempomat a szoftverében, csak le van tilva, mert a kisebb teljesitményű verziókban is benne van. De sajnos nem látom, hogy lehetne hackelni a szoftverét, csak hardveresen hackelik, hogy kiszedik a németországi verziókból a 20 kmó-ra korlátozó kis diódát.
-
zoltanz
nagyúr
Nincs véletlen valakinek egy jó felesleges M365 -höz bekapcsológomb panellal? Nem ingyen gondolnám.
Köszönöm!
Valószínű beázott erős nyomásra működik csak.[ Szerkesztve ]
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
DigitXT
félisten
válasz modeller #9440 üzenetére
Hát ha valami, akkor pont az ilyen házibarkács tempomat lenne életveszélyes,
főleg, ha még a fékezést se venné figyelembe... Elméletileg ezt a vezérlők úgy
tudják lekezelni, hogy a fékezésnek prioritása van, tehát hiába nyomod a gázt,
ha fékjelet érzékel, akkor átkapcsol fékezési módba. Viszont további veszélye,
hogy ezután ha elengeded a féket, nem gurulni kezd, hanem húzni maxon: tök
kiszámíthatatlan lenne... feltéve, hogy tényleg azt szimulálja ez a házibarkács
elektronika, mintha nyomnád neki! A gyári megoldás nem így működik tudja ő,
hogy elengedted, a vezérlő hajt tovább, amíg nem adsz rá megint nulláról. Oké
hogy ez hosszú szakaszokon kényelmes, de valójában egy pluszfeladat, hogy
még erre is figyelni kell, hogy fékezés/kigurulás előtt adjál egy "gázfröccsöt"...Maradjunk annyiban, hogy nekem volt tempomatom, de kikezeltettem... Főleg,
miután Booster GT magasságokba és fölé tuningoltam az S1-et: nem hiányzik.
(Ha 25-ös korlátos módban mész, annak oka van szerintem, mit tartson rajta?)Ui: 0 start akkor lehet veszélyes, ha nagyon hülye a felhasználó, és csak úgy
nyomkodja a gázt a roller mellett állva: láttam már ilyet, talán csináltam is, de
amúgy nem szeretem ezt a lökdössük, aztán egyszer csak elkapja feeling-et.
(Bird esetén pl. volt, hogy elég komolyan rá kellett hajtani, mire elindult: vicc.)[ Szerkesztve ]
-
modeller
aktív tag
válasz DigitXT #9442 üzenetére
Az nyilván biztonságosabb lenne, ha aktiválni lehetne a saját tempomatját...
Eddig m365-öm volt, szerettem a tempomatját. (csak az hiányzott belőle, hogy mint a kocsiban, 1 kmó-val feljebb/lejebb tudjam állitani, gyakran megyek együtt feleségemmel, ott nagyon jó volna ugyanarra a sebességre állitani mint a másiké)
Ott is hiányzik ahol jó hosszú, belátható bringa úton megyek, ott sem mindig akarok nyél gázon menni (mert pl. tudom hogy úgysem érem el a következő zöldet) másrészt a sok szar úton még a rugózás mellett is nehéz azonos ponton (mondjuk negyed gázon) tartani a gázt, a huplikon, krátereken van, hogy ugrik pár millimétert az ujjam, amivel gázt adok, akkor próbálom visszavenni stb...
De ahol éppen nyél gázon mennék ott is feleslegesnek érzem, hogy folyamatosan nyomjam.Szóval szeirntem nagyon hasznos tud lenni, ha ésszel használja az ember.
-
McNamara
Ármester
Ninebot Max G30 és G30 II között mi a különbség? Azt tudom, hogy a II már az új kiadás.
-
DigitXT
félisten
válasz modeller #9444 üzenetére
Na pont ezen problémák miatt nem szeretem a hüvelykujjas gázkart...
A félmarkolatost ott fogod hozzá* a kormányhoz, ahol akarod, pl. félgázon.
Egy mozdulattal vissza tudod engedni nullába, ha kell: te vagy a tempomat.*: nyilván fogni kell, de érzésre ugyanaz, mintha csak a kormányt fognád.
Nem igényel extra erőfeszítést (szerintem a legbiztonságosabb megoldás).Biztos nem hekkelnék tempomatot az S1-be, ha nem lenne eleve benne.
Gyakorlatilag csak nyélgáz fixálásra volt alkalmas. Egyszerűen nem tudtad
elég precízen adott álláson tartani a gázkart, aktiváláshoz szükséges ideig.
Amit szeretnél, azt pont nem lehet megcsinálni vele (±1 km/h meg ilyenek).Ha nagyon hosszú túrákat mennék (eddig 30-40 km fölé nem mentem), és
nagyon sok kiváló bicikliút lenne közben, akkor talán igen, használnám. De
a napi közlekedésben több hátrányát éreztem, mint előnyét. Van amúgy az
eBike vezérlőmőn is tempomat funkció, de kényelmesen-elérhetetlen helyre
raktam a kapcsolóját, így csak 1-2x poénból használtam. Vicc, hogy ugye a
gázkart is fogni kell, de még nyúljak ki a gombig. Tudom, ez az én hibám.Mindenesetre 3 opciót látok: gázkar csere, vezérlő csere, szoftver hekkelés.
A gázkar jelet hamisító hardvert nem látom plauzibilisnek, elég sz*r lenne a
debuggolást az árokparton kezdeni, miután egyszer beragadt a gázkar.[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
válasz modeller #9444 üzenetére
Igen, az apró huppanók, repedések rendkívül idegesítőek. Szoktam használni egy hosszú kerékpárutat, ami mellett fasor áll, így tele van apró úthibával. Nem csak az ujjad mozdul meg a gázkaron, hanem a sebesség is ugrálgat a mikró akadályok miatt (és valószínűleg ez számít, nem a gázkar dőlésszöge).
Az egyik, kb. 500 m-es szakasz utolsó pár 10 méterén sikerült eddig csak elkapni a tempomatot, az 5 másodperces szabály miattA módosított firmware-nek számomra messze ez lett a legnagyobb előnye. Jelenlegi beállítás 3 másodperc, így nagyon könnyű beállni fix tempóra. A roller top 3 tulajdonsága közé mindenképpen felsorolnám a tempomatot, most már sokkal használhatóbb lett a roller. Bármilyen tempó könnyedén beállítható. (Tervek szerint leveszem majd 2-2,5 másodperce.)
Üdv: PociAti, 62 kg-os férfi, aki 21,7-es BMI-vel rendelkezik, de fogalma sincs róla, hogy egy padra felfeküdve hány kilogrammot tudna kinyomni. Ez a kérdés az elmúlt 4x év során még soha nem merült fel.
-
DigitXT
félisten
válasz PociAti #9447 üzenetére
2 mp után tempomat? Az kemény... honnan tudja a roller, hogy most
csak gyorsítottál egyet, aztán pl. gurulnál, vagy tartsa a gázt helyetted?Ez amúgy egy kiváló érv amellett, hogy miért NEM működne a gázjelbe
iktatott elektronika, hiszen a gázkar mit sem tud a sebességről... Ziher,
hogy 2 mp alatt nem áll be fixre nulláról, így ha így működne, gyorsulna
a végsebességig szinte mindig. Ha 2 mp tartott sebesség, az más, de a
fő probléma pont ez, hogy ezek a gázkarok nem erre vannak kitalálva...(Gyenge motor nyélen se szalad ki a világból... a GT-ből okkal vették ki.)
-
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #9442 üzenetére
Figyelembeveszi a fekezest, ha fekkart lenyomod nem erdekli milyen allasban van a gazkar, fekezni fog.
#9447 PociAti: Az a baj, hogy a tempomat sebesseget, azaz fordulatszamot vezerel, a gazkar, pedig nyomatekot. Ebbol sosem lesz tempomatod, legfeljebb a max sebessegre.
[ Szerkesztve ]
-
modeller
aktív tag
válasz Reggie0 #9449 üzenetére
"Az a baj, hogy a tempomat sebesseget, azaz fordulatszamot vezerel, a gazkar, pedig nyomatekot. Ebbol sosem lesz tempomatod, legfeljebb a max sebessegre."
Ezzel nem értek egyet. Egy rolleren tökéletesen megfelel a gázkar jelének fixálása tempomatként. Senkit nem érdekel, hogy mondjuk hegymenetben igy lassulni fog. Nem próbáltam, de mérget vennék rá, hogy az m365-ben sem korrigált a vezérlő, hogy ha mondjuk félgázon rögzitettem a tempomatot, akkor emelkedőhöz érkezve ráadna még kakaót, hogy tartsa a beállitott sebességet. Egyszerűen lelassul és kész.
Nyilván egy autó nagyságrendekkel komolyabb tempomatja sebességet tart, akár még fékbe is tapos hozzá egy meredek leejtőn, vagy éppen felvált egy emelkedőn hogy tartani tudja, de az más kategória, én ezt nem várom egy rollertől, csak azt, hogy megtartsa azt a gázállást amit kérek.Ha majd nem lesz garis lehet összerakok egy esp32-t erre, akár még a fékjelet is figyelhetné
Új hozzászólás Aktív témák
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Merida összteleszkópos kerékpár