Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz DigitXT #8900 üzenetére
Nem semmi egy pályafutásod van a rollerek terén! Ennyi idő után nekem lehet nem lett volna energiám kitartani a Kugoo mellett!
De akkor most eljutottál oda hogy rendbe van a roller, sokkal több mindent gondolom ezen már nem akarsz/tudsz fejleszteni? Előnye nyilván az hogy aránylag mondhatni jó áron van egy fasza rollered most már, viszont mellette jó sokat kellett azért idegeskedni főleg mikor elromlott, vagy venni kellett valamit, hogy minden rendben legyen vele.
Ha lenne mondjuk 5-600k fölösbe akkor vennél egy komplett rollert újonnan, vagy inkább egy vázat és te építenéd be külön az alkatrészeket?iPhone 13 Pro Max
-
DigitXT
félisten
válasz jozsi252 #8903 üzenetére
Mindig azt mondom, hogy kis pénz, kis foci: kitartottam, mert nem volt más.
Ha lenne 5-600K kifejezetten rollerre, akkor nagyon meggondolnám, mi legyen.Elsőre rávágtam volna, hogy persze építenék, viszont nem triviális nulláról: egy
jó váz kéne alapból, aztán onnan indul a buli. Szívesen megcsinálnám, de nem
igazán adódott rá lehetőség, tankot meg nem szívesen építenék. Persze, jó az!
Csak szerintem nem roller. Ahogy a nagyon nagy vasakat hajtók pálcika néven
emlegetik a kicsi, könnyű rollereket...én inkább úgy látom, hogy a nagyvas már
nem roller (próbálj meg egy Dualtron Thundert lábbal hajtani), szóval ez van.Jó vázat meg nemigen találni, sokan ezért építenek tankot. Az kapható.
Megjegyzem, a Thundert is lefikázzák a hozzáértők, hogy gyárilag jó nagy szar.Szerk: dehogynem tudok fejleszteni, sőt, sajnos kell is, mert már látszik, hogy
a hátsó villa, ezzel a felfogatással nem lesz nagyon tartós. Az eleje meg még
a gyári, tehát nagyon szar. Készül egy dupla telós villa, az talán jó lesz. Talán!
De mondom, maga a váz gyenge: tört már el a hátsó rugóstag is meg minden.[ Szerkesztve ]
-
Játékos
addikt
válasz DigitXT #8894 üzenetére
Köszi ismét mindenkinek!
Körvonalazódik lassan egy elképzelés:
Xiaomi 1S pl. Ha ezt megtoldom 20 db (vagy 30??) 3400mAh-s 18650-es cellával és azt párhuzamosan bekötöm a gyári akksival, illetve valahogy tudom rögzíteni a gépen, akkor “nyertem”? Vagy van valami buktató? Az 1S-t lehet úgy bontani, hogy baj esetén vissza lehessen állítani gyári állapotba?
Előre is köszönöm!Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
DigitXT
félisten
válasz Játékos #8908 üzenetére
Attól függ: Xiaominál úgy tudom, hogy firmware-t kellett hekkelni az ilyen külső
akkus megoldáshoz, mert valóban töltésnek érzékelte, és letiltotta a hajtást.
Kugoonál meg szimplán nincs ilyen okos ECU, annyi akkut kötsz rá, amennyit
akarsz (persze célszerű azért nagyjából egyformákat használni, tuti ami fix).De amúgy nem értelek: az 1S kb. 125K. Ha építesz plusz akkut, az se áll meg
25K alatt. Akkor már nem célszerűbb megvenni a gyári nagy akkus Pro 2-t? -
Reggie0
félisten
válasz Játékos #8908 üzenetére
Persze, eleg buta a rendszeruk alapvetoen. A toltoadapter csinalja az aramkorlatozast es nezi a toltes veget, a toltocsatlakozora altalaban csak egy diodan keresztul ki van vezetve az akkufesz(hogy kisutni ne lehessen kikapcsolt tolton peldaul). A cellak kiegyneliteset pedig az akkupakban levo elektronika intezi. Aramkori oka nincsen, hogy ne menjen, csak a szoftver tud beleszolni.
Ha a kulso es a belso akku egyarant csurig van toltve es ugy dugod ra a kulsot, akkor a maximalis aramot csak ezek kabelezese es a csatlakozo korlatozza, mivel nem kell azzal szamolni, hogy a kulso akku tolti a belso akkut, igy a toltesi aramkorlat nem jatszik szerepet.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ezt egy másik topikban találtam, de ide vág. Valaki nagyon részegen parkolt:
Szerk: én csak egy ilyet láttam ma (szerintem nem a felhasználó törte el):
Ja és még valami: ez vmi új szolgáltató?
Szerk2: az a középsztender nekem is megfordult már a fejemben...
Főleg azért, mert a kormányon lévő akku miatt oldalsztenderről eldől.[ Szerkesztve ]
-
Játékos
addikt
válasz DigitXT #8909 üzenetére
Akkor már nem célszerűbb megvenni a gyári nagy akkus Pro 2-t?
Ha tudnám, hogy viszi a gyereket 50-60 km-t, akkor egyértelmű lenne. De te magad javasoltad, hogy 12 Ah felett legyen az akksi.
Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
Laca1212
őstag
Tegnap egy nagyobb dombról gurultam le gáz nélkül Xiaomi 1S-el. Nekiállt csipogni, hasonlóan mint mikor a tempomat aktiválódik, de többször csippant. . Akkor ott nem tudtam kijelzőre ránézni. Mi baja lehetett?
[ Szerkesztve ]
-
Játékos
addikt
válasz Reggie0 #8910 üzenetére
Köszi, ezt megértettem. Így viszont a külső akku pakk okosabbnak kell, hogy legyen, hisz neki kell 42V-ot szolgáltatnia, és figyelnie a töltő áramra is, ha jól értem.
Van erre olcsó/megbízható áramkör?Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
DigitXT
félisten
válasz Játékos #8916 üzenetére
Én úgy tudom, hogy a külső akku azonos feszültségre töltve simán párhuzamosan köthető a gyárival, és onnantól kvázi egy nagy akkuként funkcionálnak... És éppen azért fontos, hogy egyformák legyenek, hogy ne legyen olyan helyzet, hogy egyik tölti a másikat. Ha egy nagy gyári mellé egy kisebb kiegészítőt raksz, nem ideális! De fordítva sem! Mondjuk nem szakmám, de így tudom... Ezért én csak egyforma akkukat kötöttem párhuzamosan. Igaz, előfordult, hogy azokból hármat is.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Játékos #8916 üzenetére
Nem kell 42V-ot szolgaltatni, csak eppen annyit, mint a belso akku. Ha nagyobb a feszultsege, akkor tolteni fogja a belsot, ilyenkor figyelni kell ra.
A tolteskiegyenlites a ket akku kozott tobb tenyezo fuggvenye. Egyik a pillanatnyi uresjarasi feszultsegeik. Ha ez megegyezik es osszedugod, akkor nincs gond. Viszont hasznalat kozben az aram a belso ellenallasuk es a bekotes ellenallasa alapjan oszlik meg. Emiatt menet kozben eltero feszultsegre tudnak kisulni, igy a terheles valtozasakor tolteskiegyenlites is megindul. Ha egyformak az akkujaid, akkor biztosan allithato, hogy a kulso akku kap kisebb aramterhelest, mert tobb vezeteken es csatlakozon van bekotve, ami ellenallast jelent, viszont a terheles megszuntevel o lesz a toltottebb, tehat nagyobb feszultsegu, tehat a belso akkut ismet elkezdi tolteni. Azt nem tudom megmondani, hogy ez milyen esetben jelenthet problemat, azaz lehet nagyobb, mint a megengedett toltoarama a belso akkunak, mert eleg sok tenyezos, ki kene merni/szamolni, az akkukat karakterizalni, stb.. Egyszerubb es biztonsagosabb valamilyen aramkorlatozast beiktatni a rendszerbe. Ennek tobb megvalositasa is lehet, a legegyszerubb valamilyen mosfet-es aramkorlatozo, de igy hirtelen csipobol nem tudok kesz termeket mondani erre, utanakeresek, hatha talalok valamit.
A masik elonye az aramkorlatozasnak, hogy ilyenkor raksz a kulso akkura is egy toltocsatit es egyszerre tudod a gyari toltovel tolteni a kettot, az aramkorlatozo majd megoldja, hogy hogyan osztja el az aramkot a ketto kozott.
A hatranya, hogy a hajtasnal is korlatozza az aramot. Tehat ha max gazon mesz es TFH 11 amperes a motorvezerlod es 4A a tolteskorlatod, akkor a kulso akkurol fog 4A-t enni es a belsorol a maradek 7-et, tehat gyorsabban fog merulni a belso, mint a kulso, igy a hatotav max terhelesnel nem fog osszeadodni. Amikor a terheles csokken a kulso elkezdi visszatolteni a belsot. Emiatt az utjaidtol fugg, hogy mekkora kulso akkukapacitasnak van ertelme, ha vegig nyelgazon mesz max terhelessel, akkor a max aramok aranya fole nincs ertellme vinni a kapacitasok aranyat.[ Szerkesztve ]
-
csokaym
csendes tag
-
PociAti
senior tag
válasz PociAti #8895 üzenetére
Én pedig ígértem Játékosnak, hogy összeírom normál töltő mennyit tölt.
Mikor hazaértem, kb. 10 méterrel a kapu előtt jelent meg a piros lámpa, hogy lemerülőben az akku.
Kb. 1 órával később rátettem a töltőre,
kiindulási állapot: 14%, 1014 mAh és 4,2 km megtehető táv maradt benne.
+15 perc: 25%, 1826 mAh, 7,5 km, (15p: +3,3 km)
+15 perc: 38%, 2738 mAh, 11,4 km, (30p: +7,2 km)
+15 perc: 51%, 3605 mAh, 15,3 km, (45p: +11,1km)
+15 perc: 56%, 4025 mAh, 16,8 km, (60p: 12,6km)Az első 30 perc +7,2 km-t eredményezett, második 30p 5,4 km-t, utána már csak 1,8 és 1,5 km-ek töltődtek az akkuba fél óránként, és gondolom folyamatosan csökkenni fog az érték.
Egy mérés, nem mérés! A következő hétben írni fogom. (Úgy is szinte mindent írok vele kapcsolatban, szeretem minél jobban kiismerni az eszközeimet.)
Ja, és Xiaomi Mi 1S-ről van szó. Hogy a hozzászólásnak önmagában is legyen értelme, ne kelljen lapozgatni ahhoz, hogy miről van szó.
Normál töltő: BCTA+71420-1701 Power Charger 41V 1.7A
[ Szerkesztve ]
-
-
Játékos
addikt
Köszi mindenkinek!
1. nem tudtam, hogy a pro2-ben ekkora az akksi, ~10Ah-ra emlékeztem.
2. a Rita adapter durván jó cucc, de alig kapni valahol, viszont ha van, akkor 70€, ahhoz még kell akksi is. Ebben a formában 50000 Ft körül van az akksi upgrade. Viszont nagyon jól működik, legalábbis a bemutató szerint.
3. Reggie0: a 42V-ot a “pót töltő”-re értettem. A gyári töltő, ha jól olvasom, 42 Voltos. Szóval, ha nem akarom nagyon szétszedni a gépet, meg pót akksit rögzíteni a vázra, akkor lehet nálam egy akku pakk, olyan csatival, mint a gyári töltőé, és pihenő időben lehet vele tölteni a gépet. Ebben az esetben gondoltam, hogy jó lenne a 42V.
Értem, hogy kisebb feszültség is töltené a kifogyófélben lévő gépet, igazad van.
Összességében úgy néz ki, hogy egy Pro2 lesz a befutó, ha nagyon kell, akkor egy 2-3Ah-s vésztöltőt tudok olcsón készíteni…Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
PociAti
senior tag
válasz DigitXT #8921 üzenetére
Nem, nincs benne logger, vagy nem tudok róla. Én állítottam be az ébresztőórám eredetileg 15 percenként, majd 30 percenként, és mentem oda a rollerhez, csatlakoztam rá a m365 Tools-szal, és készítettem képernyőképeket a töltöttségről, majd vezettem be őket egy táblázatba.
Ez utóbbi képnél látszik, hogy 55-60%-os telítettséget követően (bő 1 órányi töltés után) fél óránként már csak 5-6% töltés megy csak bele, viszont 80%-os töltöttségi szinttől megint 10-12% megy bele ugyanazon idő alatt.Számomra nagyon szokatlan. Lehet 1-1 perccet tévedtem az állapotok rögzítésekor, de ekkora mérési hibát az nem okozna. A hőmérséklet adatok is viszonylag stabilak voltak.
[ Szerkesztve ]
-
_Balee_
aktív tag
A G30 Max-ot lehet 30 km/h fölé vinni?
[ Szerkesztve ]
i9 9900K, 48 GB DDR4 RAM, Asus RTX 4080 ROG Strix OC, LG 34GN850-B, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch Oled, LG OLED 77C21LA, Steam Deck Oled 512 Gb, PS Portal
-
DigitXT
félisten
válasz PociAti #8923 üzenetére
A pontos időpont elvileg a screenshot nevében benne kell legyen.
Egész véletlenül feszültség értéket nem mutat rajta? Az segíthetne.Akku töltöttséget közelítően a mindenkori töltőáram és az eltelt idő
integrálja mutatja. Mivel CC/CV a töltési metódus, ezért az elején
jól becsülhető a max. áram (esetedben 1.7A), és az idő szorzatával.Ergo úgy 80%-ig tök lineárisan kellene eljutnia, utána lassul, ahogy a
töltő áram csökken, amikor szépen a végfeszültséget tartja a töltő...
Mondjuk a feszültség változása pont nem lineáris, ráadásul ha meg
sincs állítva a töltés, akkor az nem is az akku üresjárati feszültsége.
(De majd kijavít vmi elektro-szaki, ha valamiben tévednék. Viszont a
"töltésszámláláson" alapuló mérés nekem teljesen jól bevált... Adott
távon adott Ah jött ki, miután ez visszament az akku 100% lett: 42V)Egy pár nevezetes feszültség használható becslésre, de közte kicsi
mérhető különbségek vannak, nagyon sokáig 38V körül dolgozik.
Nyilván terheléstől függően, de adott alacsony terhelésre igen.[ Szerkesztve ]
-
őstag
Sziasztok,
Fiat 500 f85 lenne az alany. Vettem egy Xiaomi portable air pumpot, de nincs benne olyan adapter, ami jó lenne.
[link]
Pár menettel többet kéne betekerni, hogy elérje a tűt. Most úgy tudom felfújni, ha szétszedem a felnit... Esetleg Ti tudjátok, hogy milyen adapterre lenne szükségem? Köszi[ Szerkesztve ]
Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007
-
eFeMeR74
senior tag
válasz Játékos #8912 üzenetére
Nálunk a M365 Pro 12,8 akku S mód a lányommal 42 kg 36 km után még 51 %on volt az akku.
Vagyis amit már sokan elmondtak az e roller hatótáv nagyon tág határok között mozog.
Súly,terep,idő,keréknyomás stb.
Megjegyzem velem ugyanez a roller sik úton 26 km után merült le 125kg val S módban😁MI Box S-Archer-OP8T-NSA310-Toshiba A300-MI Robot Vacuum-RoidmiF8
-
PociAti
senior tag
válasz DigitXT #8926 üzenetére
Töltés pillanatában - amíg rajta van a hálózati töltő - nem tudom mennyire pontosak az adatok.
A screenshot ideje jó kiindulási alap lesz. Ennyi infót közöl a program.Utánaolvasás nélkül a többi, amit írtál az még kínai. Bár mérnök vagyok, és középiskolában még villamosságtan volt a fő csapásvonal, de ebben a mélységben jócskán vannak hiányosságaim.
-
DigitXT
félisten
válasz PociAti #8930 üzenetére
Ebből egyértelmű, hogy az a százalék vmi konvertált érték. Hiszen
98% töltöttséget jelez, miközben bőven nincs 4.2V közelében sem
cellánként, és 6951/7800 az 89%. Valószínűleg kíméli az akkut, és
nem tolja valóban 100%-ra: ezzel ahogy majd degradálódik ki tudja
tolni a használt feszültség tartományt, hogy ne vegyed észre.
(Úgy tudom az elektromos autók is így csinálják. Okos megoldás.)Szerintem teljesen pontosak az adatok* (jól látszik, hogy tökéletes
balanszban vannak a cellák stb.), egyedül a százalék nem az igazi!*: mondjuk ha továbbra is azt állítja, hogy ~fél óra alatt +1700 mAh
töltöttséget regisztrált, akkor visszavonom, mert az védhetetlen.A többi pl. ami a megtehető távolságot illeti gondolom egy becslés
az eddigi adatokból. Ha nehéz pilóta alatt érzékeli, hogy töredéke a
megtehető távolság a gyárihoz képest, feltételezem, utána megy. -
Reggie0
félisten
Azert durva, hogy a dualtronra meg azt is irja a gyarto, hogy nedves uton se hasznaljuk, nemhogy esoben... Igy nincs sok ertelme.
[ Szerkesztve ]
-
L.L.
senior tag
Sziasztok. Lenovo M2-ről mi a véleményetek? Friss modell, még kevés teszt, de úgy látom egy az egyben az utolsó csavarig Kugoo M2 PRO, csak tömör kerékkel. A Kugoot szerettem volna, de szinte sehol nem kapni az EU-ban. Esetleg egy Xiaomi PRO 2-vel jobban járnék? 15 éves fiamnak szeretném, mert a mostani Kugoo Kirin S1 rollerje, az én hibámból feladta a harcot. Hobbi szinten használja, alkalmanként 10-15 km utazásokra.
-
L.L.
senior tag
válasz Reggie0 #8935 üzenetére
Igen, már néztem azt is, de a mostani után szerettem volna egy fékkarral ellátott modellt választani, mert ez az elektromos változat nem volt bejövős neki. Mikor én mentem vele, nekem is furcsa volt, hogy nem tudtam adagolni, finoman fékezni, mert pici "nyomásra" is hirtelen állt meg a roller.
-
veterán
Ma átvehettem a Kaabo Mantis Dual rollerem! Minden szempontból kisebbre számítottam, de elég durva méretekkel rendelkezik (számomra). Mivel még soha nem volt rollerem így valószínű az újdonság ereje miatt vagyok így vele. Még a hátsó ülést is le kellett hajtani hogy beférjen a kocsimba.
A töltöttség kicsit alacsony volt így annyira nem akartam kínozni, úgyhogy most töltőn van. Csak az udvarba próbáltam ki de iszonyat meglepődtem hogy még alattam is mit megy, pedig 105kg vagyok. Szóval nem is tudom hogy egy 60-70kg-os embert hogy repíthet. Hosszabb tesztet majd hétvégén fogok vele csinálni!
De nagyon pozitív véleménnyel vagyok róla, szerintem ilyen áron egyik legjobb döntés volt ezt megvenni!
Viszont határozottan kitartok mellette hogy egy ilyen roller mellé szigorúan kell a bukó plusz védőfelszerelés, mert brutál mit gyorsul.iPhone 13 Pro Max
-
PociAti
senior tag
válasz DigitXT #8931 üzenetére
210 perc, azaz 3,5 óra után én húztam le a töltőről, mert elérte a 100%-ot, és nem vártam meg míg kikapcsol (átvált a LED zöldre). Kb. 5 órát írnak töltési időnek. Emlékeim szerint akkorra egész jól megközelíti, vagy eléri a 7800 mAh-t.
Amúgy akkumulátor kímélésnek szeretnék minél jobban utána nézni. A telefonokhoz hasonlóan ezeket az eszközöket is célszerű lenne 20 és 80% töltöttség között tartani, vagy az autókhoz hasonlóan hagynak a rendszerben tartalékot?
Rokon másfél éve vette a Xiaomi M365-öt, munkahelye oda-vissza 12 km, és jellemzően ez a fő felhasználás. Kb. 1750 km-en és 180 töltési cikluson van túl. Az akkumulátor és a roller hibátlan állapotban. Ő minden használat után (kb. 60%-os szintnél) estére felteszi a töltőre. Én első hallásra azt mondanám, ez így nem ideális.
-
DigitXT
félisten
válasz Laca1212 #8941 üzenetére
A Design Capacity értékénél 7800 mAh van. Az, hogy mit mutat az
app csak annyit jelent, hogy mennyit számolt... Ha nem nulláról indul,
ez sosem lesz teljesen pontos... Azt meg ki akarja, hogy kikapcsoljon
menet közben, nem igaz? (Btw. nem is lehet teljesen lemeríteni, HA a
roller "túl nagy teljesítményű"...) Nekem kövér gázra össze tud omlani
a csoda-akkum, pedig még van benne kiaknázatlan kapacitás... Csak
kivenni így nem lehet, hogy ráengedsz 50A-t, mert megfexik... Inkább
csak egy motorral jöttem fel az emelkedőn. Lassú volt és szenvedős,
de kibírta legalább: kicsit okosabb lenne a vezérlőm el tudna játszani
a kikapcsolás határán, így marad az, hogy én legyek az okos. Aztán
kiderülhet, hogy megint vmi balansz vezeték bajom van, mint múltkor
(akkor konkrétan leszakadt az egyik, emiatt tiltott a BMS full akkunál).[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Amúgy kipróbáltam ma ezt a Bird-öt. Az app egy vicc,
valami Google fordítós megoldás, teljesen uldaba...
Viszont a 10" pneumatikus tömlő nélküli kerekek elég
jól gurulnak. Maga a vas komótosan teszi oda magát,
de van benne menni akarás aztán! Nyilván okkal fogy
el a kraft 25 km/h-nál, de előtte rendesen húz. Sajnos
a gázelvétel reakcióideje ennél se* nulla, de kibírható.
Rugózás ugyanaz, mint a Lime esetén (nincs), viszont
az abroncsok okán a komfort ég és föld. Nagyjából
ugyanaz a tarifa: rohadt drága**. De ár/értékben jobb.
Tárcsafék cicereg, de hát ez ilyen... Motorfékük nincs.
*: M365-nél nem tetszett, hogy 1 mp-ig gondolkodik...**: 4 perces tesztkarikára fizettem nekik 470 Ft-ot.
Abszolút nem volt rá szükségem, de kíváncsi voltam.
(A felépítmény jobban tetszik, és az ereje is elég oké:
egész biztosan tudna 30 fölött menni, de korlátolt.)Gyorsulás alapján minimum 750W csúcsban (érzés!),
de akár kW is lehet... Nulláról nem igazán indul, kicsit
meg kell lökni, és az elején rém gyenge. Aztán húz jól.
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen légkondit a lakásba?
- War Thunder - MMO Combat Game
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Anime filmek és sorozatok
- Autós topik
- Ubuntu Linux
- Trollok komolyan
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- További aktív témák...