Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #6041 üzenetére
Szia, persze, nem titok, mindent leírtam már korábban, érdemes visszaolvasni a
HSZ-eimet, esetleg nem mindet, de amiben írok a kísérleteimről. Az sem titok,
hogy oda kell tenni ~minden ötletem után, hogy Don't try this at home! Ugyanis a
megalomániám eredménye egy cseppet sem tartós valami lett. Amíg simán
előzgettem a biciklistákat, nagy király voltam! Ám amikor vezérlőt kellett cserélni
az út szélén, mindegyik visszaelôzött, még a kisgyerekes anyuka is... C'est la vie!Egyetlen sikerélmény, hogy az átlag Kugoo S1 (6 Ah akku) 15-20 km után kifúj.
Nekem ma leginkább az akkuk hozták a formát, szerintem ment volna 30-40 km-t.
(14 km után még 38V fölött voltam. Pedig kb. végig nyektettem, végsebességen.)Na jó, a moddolt vezérlő is jó volt, amíg túl nem melegedett, viszont ami fájt, hogy
a tartalék vezérlőnek már csak a kontaktos kábel* jutott, ezért minden zökkenőn
kikapcsolt a fenébe. Egy élmény volt haza gurulni így nagyjából az út felét, 8 km-t.*: konkrétan elvette a tápot a kijelzőtől, az meg erre elvette a gyújtást... röhej.
Ui: oké, az újratekercselt motor is alkotott, mert még a kontraktos gyári vezérlő is,
amikor épp nem kapcsolt ki, 30 km/h-t kihozott belőle. De amúgy kevésbé húz az
elején, mint a gyári motor, ez az ára, hogy aztán végsebességre sokkal többet tud.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #6391 üzenetére
41A az elméleti max. mindkét esetben, viszont a második tesztnél nem
engedtem végsebességre gyorsulni, hanem megfogtam 25 km/h-nál.
Ezt amúgy a gyári gázkarral elég nehéz lett volna kivitelezni: tempomat
25-re beállni lehetetlen, mert nem tudod félúton fixen nyomva tartani.25-ről két motorral 10 méteren áll meg. Egy motorral még 20 méter volt:
Szerk: jobban megnézve van az 20.5m is, elfogyott a mérőszalag.Szerk: átraktam nyilvánosra a videókat, nincs bennük semmi extra...
Listában az összes itt található. Esetleg ha felrakom a hegymenetet, azt
is ide fogom besorolni, de annyira nem izgalmas, tudjuk, hogy 11A kevés.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #6393 üzenetére
Igen, ilyen fél markolatosra. Nekem nagyon bejön. Kollégám
mondta, hogy neki jobban tetszett a hüvelykujjas, mert amikor
ráhúzza, kellemetlen szögben jön ki a csuklója. Naná, mert ha*
eleve nyelezni akarod, előre kell gondolkodni, és úgy megfogni.
De amúgy teljesen kulturáltan el lehet indulni kevesebb gázzal,
sőt, szerintem tök jól adagolható... Saját képet nem raktam be?
A piros fesz a kis akku feszültsége, a gyári kijelzőn meg a nagy.*: 400-as robogón szoktam 0-100 teszteket nyomni. Már régen
hozzá vagyok szokva, hogy nulláról nyél, az fogásváltással jó...
Ha kényelmesen meg lehetne csinálni csak egy fogással akkor
azt jelentené, hogy túl rövid a gázkar útja. Amúgy aggódtam,
hogy ez ilyen lesz, de kellemesen csalódtam: jó vele közlekedni.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #6465 üzenetére
Jav.: 1.75-ös menetemelkedésű a normál, akkor az 1.5-ös finommenet
még kevés, az 1.25 lesz a jó, az 1.0 már túl sűrű. Nem nagy beruházás
amúgy, ha veszel 2 db-ot esetleg rosszat. Vagy vidd* mintának a gyárit.
Szerk: mint írtam volt, a 3 közül a középső a jó, így, pont a 1.25 az.MÁS: reggel letört az egyik biciklis lámpa, és el is veszett... Fasza.
*: Vg-Trade mondjuk nincs messze az egyetemtől, akár rollerrel.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #6476 üzenetére
Elveszett a HSZ.... Na mindegy. Örülök, hogy alakul a masinád! Ma is estébe
hajlott a hazajövetelem, és 8 körül megálltam a bicikliút kivilágítatlan szakaszán,
hogy pár összehasonlító képet lőjek. Fixáltam a fényerő-beállításokat, hogy ne a
kamera éjjellátó képességét teszteljük, hanem legyen összehasonlítható a kép...
Sajnos a megmaradt 1 db biciklis lámpa nem az igazi, ám a gyárinál sokkal jobb.
Viszont a reflektor miatt én kérek elnézést, még a mókusok is felébredtek kb.
A fenti animált GIF-en kívül, ha valaki megnézné, akkor itt a négy kép. 1, 2, 3, 4MÁS: úgy néz ki, kicsit eszi a hátsó gumit, napi 30 km-en erős kigyorsításokkal.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #6480 üzenetére
Eeeegen, csak mintha már páran mormogtak volna miatta, gondolom vakít picit:
mindenképpen ildomos lenne rá egy kapcsoló, meg némileg lejjebb kéne állítani
alapból, mivel viszonylag ritka dolog a fák koronájáról belógó "útakadály"...Szerk: a feszmérős gázkar a kapcsolt vezetékről veszi a feszt: nálam a kijelző
piros vezetékét szakítja meg. (Annyi a trükk, hogy nem direktben kapcsolja rá,
hanem relével a másik akkut köti rá, ezzel a 2 akkufeszt külön tudom mérni...)Szerk2: itthon vettem észre, hogy lelazultak a kormányt fixáló csavarok. Menet
közben nem igazán éreztem, de az érkezés után lassabb fordulónál úgy láttam,
hogy nem igazán úgy fordul a kerék, mint a kormány... Mondom ezt meg hogy?
Hát így. Menetrögzítőzni fog kelleni, mert ahol rossz az út, szétráz mindent...
Mondjuk ahol jó az út, ott élmény vele suhanni, hiába tömör kerekes... A kisebb
hibákat meg egész kellemesen kirugózza. De a nagyobbaknál koppan csúnyán.
Egy ilyen koppanás után veszhetett el a lámpa is, tőből letört a rögzítő csavarja.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #6483 üzenetére
Hú, ezt most végig kell gondolnom. Fogós, ravasz kérdés... Az a zavaró
tényező a gondolkodásban, hogy a lemerülés miatt felcseréltem a master/slave
kiosztást az út szélén, aztán úgy is maradt. És lassan már nem tudom, mi mit
mér. Csak működjön! De azért menni fog. Ha végiggondolom... Mivel ugye a
kijelzőm meghibásodott (sose szabad rövidre zárni a kék vezetéket a pirossal!),
nem lehet teljesen kikapcsolni. Ezért kellett a gyújtáskapcsolót a piros vezeték
megszakítására használni. Ami tök egyszerű megoldás. Viszont pont ugyanazt
a feszt méri, mint a kijelző. Nem ad plusz infót, feltéve persze, hogy jó a kijelző
feszmérője... az 53 km-t futott rolleré +0.5V-ot mér, így a frászt hozta rám, hogy
42.6V-ra lett feltöltve az akkupakk, ami már necces ill. rossz töltőre utal. (Nem.)Na, a lényeg: úgy oldottam meg a két fesz mérését, hogy a gyújtáskapcsolóval
meginduló áram a relét húzza be, ami a MÁSIK akkupakkot köti a kijelzőre, így
a gyújtáskapcsoló feszmérője a relét működtető feszültséget mutatja. A másik
meg a relével kapcsolt feszültséget, így egyszerre látom mindkettőt*, így tudom
optimalizálni a fogyasztást, hogy az út végén lévő emelkedőre még maradjon az
összkerék hajtás, mert úgy jobban megy, és kímélem a 30A vezérlőt is.Ma is lemerülés határig "játszottam" a kis pakkal, de becsülettel feljött a végén,
még 18 km/h-val az emelkedőn. Mindezt ugye a linkelt reflektorral megspékelve.
(Meglepően keveset fogyaszt! A gyári lámpa is elvisz 5W-ot, ez meg 13.5W.)
Berakok még egy képsorozatot, más perspektívából, ugyanott. Döbbenetes, na!
-> -> ->
*: hogy ez most a kicsi, vagy a nagy, az azon múlik, melyik végét dugom az Y
kábelnek melyik vezérlőre. Értelemszerűen a hátsó motort hajtó nagyobb pakk
lesz mindig a tuning vezérlőn, mert nem akarom a kicsit legyilkolni 30A-rel...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #6487 üzenetére
Én innen vettem... de ha gondolod, oda tudom adni, mert bár
teljesen racionális döntés 18-20A limit, egyelőre nem akarok
visszamenni 30A alá, megszoktam már a "brutál" indulást. -
DigitXT
félisten
válasz csokaym #6485 üzenetére
Valahogy úgy, annyi különbséggel, hogy az áram alá helyezés nem jelent rendes
bekapcsolást, ilyenkor az OFF feliratot mutatja - ill. néha felvillan a háttérvilágítás.
Viszont ekkor a roller 1-es fokozatban használható, és a hátsó lámpa is villog.
Ha már így alakult, ezt a módot szoktam arra használni, amikor csak be akarom
dobni valahova, s egy kis rásegítéssel egyszerűbb a manőver... azonnal megy.Sajnos ugyanúgy be kell kapcsolni, a gomb nyomva tartásával, és ki kell szépen
kapcsolni érkezéskor, mert ha nem, akkor elfelejti a mért távot... Pont ugyanúgy,
mint amikor az akku túlmerülése miatt a BMS választja le az akkut, akár a gyári
rolleren. (Utóbbi azért ritkább, mert igyekszik figyelni erre, és 30V alatt már nem
igazán kezd fickósan hajtani. Inkább akkor jellemző, ha megsérült az akkupakk.)Ui: pont azzal rontottam el a kijelzőt, hogy kipróbáltam, mit reagál, ha a gyújtás
vezetékre a kulccsal kapcsolt feszt kötöm rá. Hát ezt. Motorok persze rögtön
működtek, de maga a kijelző akkor sem éled fel magától. Elég bosszantó, na...
De legalább ki lehet kapcsolni, mert B-L-A-C-K hibás kijelzője olyan szinten volt
rövidzáras, hogy azt ki se lehetett kapcsolni... Akkor meg viszlát távolságmérés. -
DigitXT
félisten
válasz csokaym #6486 üzenetére
Annyit kell tudni, hogy a kék vezeték, ami a kijelzőből jön valami diódával kapcsolt, és NEM terhelhető. A kék vezetéken lévő feszültség felelős a vezérlő aktiválásáért, és nem fordítva - nem a vezérlő ad a kék vezetékre feszt, tehát normál esetben, ha Y kábelt csinálsz a két vezérlőnek, mindkettőnek ugyanaz a fesz jelenik meg, amit a kijelző nyújt, ami kb. megegyezik a kijelzőre a piros vezetéken érkező fesszel. Sosem mértem, még az is lehet, hogy kevesebb, ha tényleg dióda van a buliban... Szerk: mindenesetre a vezérlők 12V-tal is bekapcsolhatók, nem igénylik a 30-40V-ot egyáltalán.
A feszmérős gázkar magában érdekes, mert ha fixen rákötöd az akkut, akkor ugye folyamat világítani fog, így fogyaszt, és meríti az akkut. Ha a kék vezetéket kötöd a mérőre, az működhet, de az meg pont ugyanazt fogja mutatni, mint a kijelző.
Magyarán a gyújtás vezetékkel vezérelt relé lenne neked a jó megoldás... talán azt a pár mA terhelést még elviseli a gyújtásvezeték... Én 24V relét használok, aminek elég nagy ellenállása van, így nem folyik rajta sok áram (bírja a 42V-ot is simán). Szerk: vettem 48V relét is, de annak a behúzása esetleg már bizonytalanná válna alacsony akkufesznél, így még nem kísérleteztem vele, arról nem beszélve, hogy jóval nagyobb mérete van, el se férne a kijelző mellett, ahova a kicsit raktam.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #6494 üzenetére
Hátööö én már kezdem elveszteni a fonalat... A gyújtás vezeték ugyanis a kék,
és az az ECU szempontjából input. "Kapcsolj be!" jeligére... A piros vezetéken
pedig az adott ECU XT60-as csatijára kötött akkupakk feszültsége jelenik meg...
Direktben. Nem kapcsoltan. Tehát az egy output. Piros gyújtásról nem tudok...Ui: nem okoz semmi galibát a plusz vezérlő, és az akkupakk! A rollernek nem is
kell tudnia ezekről semmit. Galibát csak az okozott, hogy kipróbáltam egy olyan
kapcsolást, amit nem kellett volna. De erről szól a tanulás, és ha itt leírom, és te
ezután nem próbálod ki, jók vagyunk. Nem fogod kikapcsolhatatlanná tenni.A kijelző ki/be kapcsolása normál esetben a kék vezeték feszültségmentesítését,
ill. megtáplálását jelenti, ezt rá kell bízni a kijelzőre, és nincs gond. Viszont azt el
kell felejteni, hogy a kék vezetékről teljesítményt veszünk le - akár csak egy USB
töltőnyit, mert már az 5V-ra konvertáló elektronikától. üresben is lekapcsolt. Azaz
ahogy mondtam, nem terhelhető, praktikusan csak egy jelvezeték az ECU felé.Szerk: kérdés, hogy egy relét be tud-e húzni. Passz, ezt ki kell próbálni.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #6539 üzenetére
Ezekről viszont fogalmam sincs, hogy melyik mi...
Ugyanaz, mint a másik gázkaron: +5V a piros, fekete a test, és a harmadik a jel.Azt gondolnám, hogy a kijelzőn a sárga lehet a gázkar jelvezeték...
Pontosan.Melyik vezeték felelhet azért, hogy a gázkar feszmérője világítson?
Hát az állandó tápfeszültséges... persze magában semmit nem ér, mert kell test
is, azt viszont a gázkar fekete vezetékéről veszi, közvetve tehát a gyári kijelzőről.nem zavar, ha mindig nekem kell bekapcsolnom és kikapcsolnom
Ha jól értem, neked nincs gyújtáskapcsolód a gázkaron, így ha raksz is oda egy
on/off kapcsolót, az csak a feszmérőt fogja kapcsolni, nem a (második) vezérlőd.A gázkar piros vezetéke megszakításának nincs értelme... Mivel sima kapcsoló,
lopásvédelmi szerepe nulla, s azon az a +5V úgyis csak akkor jön ki, ha a gyári
kijelző be van kapcsolva...Ha már így van, oda nem raknék kapcsolót, hanem pl.Az nem annyira jó, hogy fix
megpróbálnám a gyári kék vezetékről a feszmérést: ha elbírja, oké. Ha nem, úgy
más megoldás kell, de egy próbát szerintem megér.
mérésre kapcsolja az ember, mert akkor állandóan világít, így leszívja az akkut...
Ha a másik vezérlő pirosát hozod oda, arra jó a kapcsoló - ne világítson folyamat.Szerk: mondjuk hülye vagyok, mert ha a kék vezetékről lehet épp feszt mérni, az
pont ugyanaz lesz (vagy kevesebb), mint amit a kijelző is mér, te pedig ugye épp
a másik akku feszültségére vagy kíváncsi. Akkor az a rész törlendő.Ki is húzom.Ui: volt egy balesetem a héten, rohadt szarul érzem magam miatta. Nekem pont
semmi bajom nem lett, a roller is csak eldőlt, de akit elütöttem, beverte a fejét...
Borzasztó érzés, szóval egyelőre annyit, hogy ha üresnek is néz ki a járda, nos,
az nem garancia semmire, és egy 95 kg-os test 20 km/h körül jó nagyot tud ütni.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #6946 üzenetére
Az szép. Én nem sokat mentem a baleset óta, inkább motor.
(Közrejátszott, hogy többször bent voltam éjfélig a cégnél, akkor
már nem mindegy, hogy 10-15p az út hazafelé, vagy 35-40 perc.)Szerk: milyen kalibrációt használsz? Ekkora távon már elég sokat
számít, hogy maradt-e a gyári 8.0, vagy átírtad 7.4-re (Pro motor).
Gondolkodom, hogy mehet ennyivel többet, és ez is számíthat.Szerk2: mostanában vezérlőket javítgattam, kollégának is ~20A-t
raktam be, szerintem én is megtolom az első motort ennyire.[ Szerkesztve ]
-
BerserkGuts
őstag
-
BerserkGuts
őstag
válasz csokaym #6954 üzenetére
Az nem sok szerintem simán megéri. Mert ekkora hatotavot kugoban nem adnak ennyiért szóval jo kis upgrade .
12600KF/ROG Strix 4070ti/ROG Strix B660/Noctua NH-D15S/ROG Strix AuraEdition 850W/SamsungOdysseyG7 32" 1440p/ThermaltakeTower900/RazerViper8K/F4-3200C14D-16GFX(FlareX)/Kingston A2000
-
Drag77
senior tag
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #7880 üzenetére
Sajnos nem jó a link, pedig kíváncsi lennék rá. A szétszedéshez nekem sincs
olyan hosszú dugókulcsom. Viszont ebben az esetben a csőkulcs a barátod.Ha csak belepróbálni akarod, van olyan alkatrészem elfekvőben, amiben nincs
benne a gyári műanyag (mert eltört, és úgy ki lehetett szedni). Van olyan is,
amiben még benne van, csak nagyon kotyog a villa (Pro), abból meg valahogy
ki kellene előbb műteni... feltéve, hogy tuti a cserealkatrész, mert valószínűleg
egy ilyen után azt vissza már nem lehet rakni, csak roncsolással jön ki belőle...48V-tal semmi teendő nincs, át kell kapcsolni a menüben 48V-ra, és megy...
(Valójában ez se követelmény, de anélkül mindig full töltöttséget jelez, és talán
lemerülés közelében se veszi vissza a teljesítményt. De ezt nem próbáltam ki.)Gyári akku helyén elfér egy 48V pakk, ám csak 10s2p kiépítésben. A gyárinál
jobb (3000/3500mAh) cellákból úgy is lehet 6-7Ah kapacitás, szóval működhet.
A sima S1 akku ugye 6Ah, névleg 216Wh... Egy 6Ah 48V pakk meg 288Wh.
Szóval hatótávban is kb. ugyanott lennél, bár a 30%-kal nagyobb végsebesség
légellenállásában sokat számít, talán kompenzálja a többlet Wh...13s3p sajnos
azért nem fér be, mert az már 20 cella lenne két sorban egymáson (mínusz 1),
ami megfeleltethető egy 10s4p-nek, amire azt mondják, hogy nem fér be.Ponthegesztőről tudni kell, hogy elsőre elfüstölt, szóval nem igazán megbízható.
A cserélt NYÁK egyelőre működik, de egy gyengébb akkuval nem hegesztjól...
Vettem egy rendes 3S LiPo-t, azzal mint az álom, de összességében drága volt.
(Ennek ellenére 5*-ra értékeltem az eladót/terméket, mivel már/még működik...
És viszonylag gyorsan hozzájutottam a cserealkatrészhez, némi levelezés után.)Szerk: most kapcsolok, hogy neked Pro-d van... (Ráadásul Dual.) Na abban
ugye 2600-asok a cellák, szóval ahhoz képest visszalépés a 6Ah akku.
De gondolom raktál rá legalább egy extra akkut a két motor mellé, nem?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #7880 üzenetére
Kitúrtam a rossz linkből a leírást. Az alapján elvileg ez a jó link. Sajnos a
hozzászólásokban írják, hogy a Kugoo S3-ba nem jó (ez kb. az orosz S1,
vagy hogy), mégpedig azért, mert 23 mm a belső mérete, túl nagy: ennél
ebbe jóval szorosabb kellene, vmi 20-21 rémlik, de előtúrom a fotót.Szerk: voilá (volt ilyen 23-as kósza emlék, de, az a külső méret sajnos...)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #7883 üzenetére
Jó tippelem, hogy nagyon zsoké alkat vagy? 55 km az nagyon derék...
Amikor én 50 km fölött mentem vele, akkor nagyjából 26 Ah kapacitásom volt.
Szerk: ha egyszer elkészül a 48V "nagy" pakk, az lesz 24Ah, és slussz.a kormányon lévő 10s4p helyére
Jól emlékszem, hogy nem láttam még képet, hogyan oldottad meg? Táska?Ha gondolod, szívesen segítek egy 13sp2-t összerakni a gyári helyre... Már itt
a topikban is ajánlottak Samsung cellákat jó áron, 26 cella kijönne kb. 13K-ból.
Szerk: aztán nyilván vannak járulékos költségek, de ez az ár egész baráti.A magam részéről nem vagyok híve az összeragasztós, jóazúgy megoldásnak,
mindenképpen távtartókat használnék, ami merevíti is a pakkot - meg mondjuk
a hőeloszlásban is segít: nyilván valamivel nagyobb lesz, de nem vállalhatatlan.
Ebben a szemléletben építem újra a gyárilag szarul hegesztett, és eltörött Pro
akkut, is aminek a celláit egyesével kimértem: szerencsére bírták a gyűrődést.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #7887 üzenetére
Az a baj a linkekkel, hogy nem közvetlenül a képre mutatnak.
Szerk: vezérlőt nem félted, hogy ha elkap a zápor, akkor bekakukkol?
Én beraknám a táskába. Bár nem tudom, elfér-e, ha tele van akkuval.
(Mindenesetre, amit a hűtéséről mondtál, igaz, nekem abban a vízálló
dobozban rendesen tud melegedni: jó, hát 30A-t tud, de akkor is...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #8118 üzenetére
Ilyenkor nem is az egész pakk feszültsége a problémás, hanem
a gyenge sor, ami miatt a többi hiába van 3.5V-on (esik mondjuk
3.4-re terhelésre), a 3V-os sor 2.9-re esik kb. így a BMS sajna tilt.
Vagyis nem sajnos: az se lenne okos, ha hagyja túlmerülni.Ja, a jégakku: van belőle egy pár db. Így összerakva látván attól
tartok, hogy nem fog beférni a nagy BMS. És akkor még nem is
beszéltünk a töltő csatlakozó helyéről, meg a kimenetekről LOL.
(A végén kiderül, hogy tényleg új vázat kéne hozzá építenem.)M4 Pro biztos nem adta le a 21A-t... Nem költői túlzás volt az a
hasonlat. Tényleg félelmetesen gyengének érződött. Viszont ez
megmagyarázza, miért bakkecskézett a tulaj a Dual S1-gyel.Megszokta, hogy büntetlenül lehet nyelezni, sőt kell, mert ilyen.
Ha úgy tetszik, nem bug, hanem feature, hiszen az sem mindig
szerencsés, ha túl durván indul, de hát analóg a gázkar, nyilván
megbosszulja, ha valaki digitális kapcsolóként kezdi kezelni.Olyan, mint a motor: SMKP-t szinte végig nyélen kell használni,
és még úgy sem rajtol valami nagyot... Nagyobb vasakon meg
kb. életveszély, ha nyélen közlekedsz. Csak olyan fura, hogy ez
megy 45-öt: tényleg elegánsan, csendesen gurul, de szerintem
elég lassan érheti el a nagy tempót. Nem tudom, mikor engedi
rá mind az 21A-t, de biztos nem az elején. Mondjuk legalább
meg lehet vele állni (dupla tárcsafék). Vegyesek az érzelmeim!
(Kicsit olyan, mint a zsiráf... szép, szép, de otthonra nem kéne.)Ui: igen, az 50 km/h végsebességre tekercselt motor lomhább
volt gyorsulás közben, és hegyet is rosszabbul mászott. Azaz,
valóban nyomatékszegényebb volt, mint gyárilag. Amikor meg
ezt kompenzálandó toltam bele sok ampert, túlmelegedett.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #8131 üzenetére
Persze. [link] Kimentünk egy karikára párommal, jó lesz ez.
Szorosan tart, de még nem kényelmetlen... ebben a hűvösebb
időben meg kifejezetten jó, hogy jól fogja a menetszelet is: jó,
nyáron, 40 fokban lehet, hogy meleg lesz, de inkább ez, mint a
kórház, ha esetleg megint eltörne vmi a taligán. Rá van írva,
hogy biciklis használatra: az e-roller 40 km/h alatt szvsz az.
(Mivel nem volt feltöltve tegnap óta, bedobtam 36V akkukat...
nagyon light-os így, de azért el lehet vele közlekedni. 30 alatt.)mrrr74: az volt kint a polcon. Elsőre fel se akartam próbálni,
mivel tényleg kicsinek nézett ki (mondjuk a Nolan N103 után).
De mivel párom felpróbálta, s neki nagy volt, rá kellett jönnöm,
hogy a látszat csal, szóval pont az én méretem. De nem az én
színem. Kihozattam a sárgát, szemüvegem belefért: megvéve. -
DigitXT
félisten
válasz csokaym #8145 üzenetére
Mert ezt még akkor találtam ki, amikor még a kanyarban sem volt a
használható ponthegesztő, viszont felemás tapasztalataim voltak a
hegesztés nélkül összerakható kupakos megoldással. (Elsőre kb. jó
is volt, aztán törött...) Más kérdés, hogy mire megérkezett, sikerült a
ponthegesztőt is beüzemelni használhatóra, pár "tánclépés" után.
Vennem kellett LiPo akkut, legariztatni az elfüstölt elektronikát, stb.Szerk: ez a táska a tökéletes a gyári akku kormányra helyezéséhez...
(Mármint pár centivel hosszabb, viszont akkor oda fér a vezérlő is...)Ja és ebbe belefér az előző képen jobbra látható javított Pro pakk is,
ami a négyzetes távtartók okán hosszabb a gyárinál (és vastagabb).[ Szerkesztve ]
-
csokaym
csendes tag
válasz csokaym #8211 üzenetére
Bár most jut eszembe, hülye vagyok, ha azt venném alapul, hogy 2.9V-ig engedhet le a cellafeszültségben (legalábbis a 36V-os módban a vezérlő 29V-on kapcsol le), akkor az 37.7V-os pakk feszültséget jelentene 13s esetén. Ilyen tekintetben vagy buck-boost kapcsolás kellene, ha a 42V-ot akarjuk, vagy végső soron elég lenne a 36V is, amihez tényleg elég lenne a step down only megoldás
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #8212 üzenetére
Nem volt ebben semmi trükk... gyári akkuval lemerülés közelében 30V-on
is világít, csak vmivel kisebb teljesítménnyel. Szerintem ez amúgy is csak
egy helyzetjelző, és nem valódi világítás a max. 5W-jával (0.12A@42V).Amúgy SMD2512-es áramkorlátozó ellenállat van benne, a 4 párhuzamos
csoportnak 1-1, amúgy 6-6 db LED van sorban... De mivel rendesen le van
szilikonozva a NYÁK, és amúgy sem volt tele a padlás ilyen méretű, több,
mint 1.5 kΩ-os ellenállással, egyelőre megoldottam "parasztba": betoltam
a vezetékre egy szíp nagy ellenállást, aztán most nem fog kiégni.Szemre így is elég jól világít, kiszámítani meg lusta vagyok... (Fogalmam
sincs pl. a LED specifikációjáról, egyedül a nyitófeszt mértem, kb. 1.8V...
Feltételezve, hogy 42V-hoz méretezte a kínai, és mondjuk 20 mA áramra,
pont ki is jön, hogy miért 152-es ellenállás van benne. És persze, miért is
nem szereti ezek után, hogy lazán 12V-tal nagyobb feszültséget kap...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #8214 üzenetére
Meg kell nézni, milyen LED, aztán 3 Ft-ból átforrasztani.
Vagy persze egyszerűbb nem megvárni, amíg kiég. Persze
ez olyan dolog, hogy gyárilag is előfordulhat: cseréltem, és
a polcon talált ugyanúgy hibás Pedig az nem látott 48V-t.*
Szóval végül kivettem a bontás alatt álló S1-ből...*: ellenberger pofára estek vele, és darálódott pár LED...
Lehet, hogy emiatt kár lenne a Kugoo minőséget felhozni?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #8224 üzenetére
Terveztem egy mérést, ám végül elmentünk inkább egy kisebb
karikára, aminek része volt a Tordai lefelé: 45-nél fékezni késő.
Újabb vezérlőt sikerült elfüstölni. Oké, nem pont erre van eleve
tervezve, de figyelni kell, mert ha az elméleti végsebesség fölé
mész (ez lehet teljesen gyári vezérlő nagy lejtőn) simán leég...Ui: teljesen jól elketyeg egy motorral is, csak olyan, mintha vmi
TC lenne benne, mert ahogy kipörög a kerék, ledadog. Ha meg
betapad, akkor húz rendesen. Persze egy motorral a fékerő az,
ami semmire se elég, meg nem esni hanyatt a gyorsulástól se.
Majdnem olyan gyenge, mint az M4 Pro hasonló áramkorláttal.
Holnap egy fogyasztás mérés lesz, szolid 11+20A konfiggal.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #8228 üzenetére
Teljesen jó! Nem egy beteg állat, de nem is reumás csiga. Inkább barátságos,
csendes gyilkos. Amikor síkon 39-et megy 52V, 3A mellett csendben, az jó.
(Általában ~36-nál még érezni benne, hogy húz, de nagyjából az az "utazója".)10.5 km után lőttem fotókat a fogyasztásról. 48.51V min. fesz alámér a mérő*,
1771W csúcsteljesítmény, 4.24Ah fogyasztás ~14.5 perc alatt. Ha nincs nagy
emelkedő, ebből egy jó 60 km-es hatótávolság extrapolálható... Egyelőre nem
is dugtam be tölteni, megnézem hazafelé, mit bír... Garantáltan hazavisz.Ui: raktam be egy pót vezérlőt a táskába, just in case. Amúgy van egy alap
fogyasztása az elektronikának (bekapcsolva), és a 12V konverternek (mindig):
utóbbit eddig ki szoktam húzni emiatt, de ez az akku röhögve elbírja...
Csak így vicces, mert amikor a töltő zöld, és bekapcsolom, visszavált pirosra.*: majdnem egy egész voltot. Fura. Tudtam, hogy 5-6 tizedet téved, de sebaj...
Szerk: a szokásos 13.4 km távon. 51.5V-ra csökkent csak a fesz, 5.78Ah.
Magyarán nagyjából két napot tudnám használni töltés nélkül. Persze nem igaz,
mert regen fék nincs, így a reggeli lejtő este elég komoly, 1.4 km emelkedő...
33.7A volt a csúcs áramfelvétel az egész úton. (Lágymányosi kanyarban nem is
mertem nyélen jönni, csak az egyenesben húzattam ki simán 32-33-ra gyorsult.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #8253 üzenetére
Jajj, dehogy csiga! Kicsit rosszabbul indul meg, de nincs érdemi különbség:
Inkább csak az érzés, amikor a vezérlő limitjén megy, az nem ugyanolyan...
Nem tudom, hogy fogalmazzam meg, talán a hangja más kicsit, passz.
Jelentősebb különbséget a teljesen feltöltött állapot jelent, ami a zöld vonal.Szerk: kicsit olyan érzés, mintha erőlködne. Noha mégsem sokkal lassabb!
Rátöltésben igazad van, de én már csak ilyen mazochista vagyok/tesztelek:
nem töltöm, majd holnap a cégnél, de akkor meg nem lesz kész 1.5A-rel.
Néztem Alin egy 5A töltőt, az nagyjából jó lenne egy ekkora pakkhoz...Ui.: benne hagytam a 36V-os tesztet referenciának, látszik, hogy ott meg a
fesz limitálja az elérhető végsebességet. (22 km/h fölött már nem számít a
vezérlő korlátja, a BEMF limitál: 48V-on ez a határ is tolódik, ~30 km/h-ra.)[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #8334 üzenetére
Szép idő lett, szóval kiszaladtam egy hegymenet tesztre. Sajnos csak félig volt
töltve, így nem lehet egzakt módon összehasonlítani, meg most túl sok minden
változott egyszerre (a gumi kerülete se ugyanaz, állítanom kell a kalibrációt is),
de összességében tetszik. Stabilnak tűnik, nem kapar, kicsit komótosan indul...
Viszont külön van első-hátsó elektronikus fék (fékkarokról a bowden működtető
szerelvényeket egyelőre levettem, amíg nem tudom mire használni, ne akadjon
el benne visszafelé), amiből a hátsó nagy tempónál kifejezetten erős. És regen.
Elvileg. (Még nem mértem, hogy mennyit tölt, de ami késik, maga esik bele.)
Kis tempónál mintha ott se lenne. Olyankor az első fék (gyári Kugoo) a "nyerő".Ui: a GPS-t nem zavarja a kalibráció hiánya. Majdnem úgy megy felfelé, mint a
korábbi teljesen feltöltött tesztnél 15+30A vezérlővel: fél töltésnél nem semmi...
(A grafikon sem illeszkedik teljesen, mert a végén feltartott egy kocsi, akinek a
20-as tábla semmit sem jelentett, 30-nál is muszáj volt megelőznie, s persze jól
odavernie magát a fekvőrendőrön.) A nagy vezérlő nem is adott le még 40A-t...
Lehet, hogy azt az igazán nagy emelkedőkre tartogatja, vagy hát az ég tudja.
A 11+20A setupnál mindenesetre gyorsabb, nagyjából ugyanolyan feszültségnél.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #8350 üzenetére
Megpróbáltam videózni, de használhatatlan lett a felvétel... azért valami olyasmit
sikerült kislilabizálni belőle, hogy van egy felfutási görbéje, ami olyan lassú, hogy
mire ráengedné a 40A-t, már akkora lesz a sebesség, hogy nem tudja...
De ez csak tipp: valszeg az 5% emelkedő nem elegendő, hogy kifussa magát.Ha holnap az idő engedi, megnézem a Tordain. Bár kicsit félek, hogy leég vmi.
Beraktam előre a 20A vezérlőt... na az már elforgatja a Raptor gumit indulásnál,
csak ugye ez nem cél, sőt. Lehet, egy motorral kéne letesztelni a nagy vezérlőt.Lényeg a lényeg, hogy a borongós idő ellenére (elvettem a gázt a kanyarban, s
a fekvőrendőr előtt is), mégis az abszolút legjobb tempót futotta GPS szerint.
34-35 km/h ezen a szolid emelkedőn szerintem a "Kugoo S1"-től igazán derék... -
DigitXT
félisten
válasz csokaym #8371 üzenetére
Úgy, hogy a fázis áram nagyobb, mint az akku áram (P=U*I).
Valószínűleg azért lassabb felfutású az eBike vezérlő, mert
ez fogja meg az elején. A motor nem akkufeszültséget kap,
hanem a PWM-nek hála mindig annyit lát, amennyi épp kell.
(A Kugoo vezérlő azért (is) ég le, ha szénné húzod, mert ezt
nem nézi, hiszen elég alacsony az akku áram korlátja.)Ui: linkeltem korábban szimulációs eredményeket, ott külön
lehet állítani fázisáram-korlátot, ennek hatása a rajtnál nagy. -
B-L-A-C-K
titán
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #8380 üzenetére
Na de te vasággyal vagy 65 kg, én meg 100 körül, és így bírt 2000+ km-t:
szerintem neked nem kell ezen izgulni, én viszont elgondolkodtam, hogy
abbahagyom a rollerezést. Talán visszatérek, ha lesz zsé normális vázra.
(A tanulást nem bántam meg: most már bármikor összerakok sajátot is.)
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- GoPro Topic
- Steam Trade (csak csere!)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- iPhone topik
- Fujifilm X
- Távcső topik
- Ülésezik a hardveregylet
- További aktív témák...
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- POLICE EPIC férfi analóg karóra!
- Fender Squier Stratocaster + Marshal MG15 40W erösitö eladó