Új hozzászólás Aktív témák
-
csokaym
csendes tag
válasz DigitXT #6401 üzenetére
Egyébként ha csak egy-két plusz akkupakkot tart rajta az ember a tuning s1-en, még mindig ezerszer hurcibálósabb, mint egy g-booster. Az alaphangon 30 kiló, ez meg csak 1 plusz mototos kerék (~3kg) + akkupakk (max pár kg) ami hozzá jön az alap ~12 kilós rollerhez, ami így legalább 10-12 kilóval könnyebb.
Persze nem is megy 50-60 km/h-t, de nem is föltétlen ez a cél. Az, hogy mi jó roller, használati praktikum kérdése.[ Szerkesztve ]
-
csokaym
csendes tag
Valaki tudja esetleg, hogy a kugoo s1 motoros keekének menetén lévő anyának milyen menete kell, hogy legyen? M12*1.25?
-
csokaym
csendes tag
válasz DigitXT #6484 üzenetére
Talán kezdem érteni.. :D
Szóval igazából ahhoz, hogy egyáltalán a kijelződ feszültség alá kerüljön, és bekapcsolható legyen - vagy esetedben, mivel nem lehet már ki-be kapcsolni, ezért praktikusan a feszültség alá helyezés be is kapcsolja - a kulcsos kapcsolót "on" állásba kell helyezned, innentől válik maga a kijelző bekapcsolhatóvá (illetve nálad egyből bekapcsolttá) ? -
csokaym
csendes tag
Azon gondolkodtam, hogy hogy oldjam meg én is a feszültségmérését a másik pakkomnak.. nekem a feszmérős gázkaron nincs ez a kulcsos gyújtáskapcsoló. Ha direktben a slave vezérlő gyújtására kötöm, nem fog kikapcsolni? A kijelző kikapcsolásával a slave felé sem fog semmilyen parancsjel menni...
-
csokaym
csendes tag
válasz DigitXT #6493 üzenetére
Köszi!
Még azon gondolkodtam, hogy ha a galibát a plusz vezérlő és akkupakk okozza, hogy mi történne, ha direktbe kötöm a második vezérlő piros gyújtására (slave-re) a festmérős gázkart, a slave-et tápláló akkupakk vezérlőhöz tartó csatlakozását pedig kapcsolóval lekapcsolhatóvá teszem (az XT60-asat). Ebben az esetben kikapcsolás előtt leválasztanám a slave akkupakkot, majd a kijelzőt kikapcsolom, akkor mindkét vezérlő inaktívvá válna... ?
Talánígy is kikapcsolna, bár az még egy ember által szükségelt kapcsolást jelentene. -
csokaym
csendes tag
válasz DigitXT #6495 üzenetére
Ahh értem, bocs, akkor elírtam pár dolgot.
Akkor a kékbe nem piszkálok bele, de ha a slave vezérlő 5eres vezetékéből rákötöm a feszmérős gázkart a pirosra (amit persze nem továbbítok a kijelző felé, hiszen azt és a zöldet sem küldjük vissza a slave-en), és leválaszthatóvá teszem a slave akkupakkját, akkor a feszmérős gázkar se lesz áram alatt, ha kikapcsolom a slave pakkot.Szerk: a relé nálad valójában ilyesmi feladatot lát el, ha jól értem. Csak az automatikusan kapcsolna, míg ez a megoldás manuális
[ Szerkesztve ]
-
csokaym
csendes tag
válasz DigitXT #6484 üzenetére
Lassan elérek a gázkar bekötésig. Most már a rollerben van az Y a vezérlő 5eres csatijától, a szükséges 3 vezeték el van vezetve, rádugásra előkészítve a hátsó motor vezérlőjéhez. A vezetékek elvezetését kialakítottam, illetve vannak már ötleteim a hátsó motor vezérlőjének elhelyezésére is. Az első kerék hajt rendesen, fék is működik és a töltésre is reagál, ahogy láttam, szóval szerintem eddig nem rontottam el semmit
A következővel viszont elakadtam:
A gázkaromon 4 vezeték van:Állandó tápfeszültség = SÁRGA
(külön1 szál)Gázkar test = FEKETE
Gázkar +5V = PIROS
Gázkar jel = ZÖLD
(3 szál 1 csatlakozón)A kijelzőből 3 vezeték jön ki, piros, fekete, sárga. Ezekről viszont fogalmam sincs, hogy melyik mi... ezeket ráköthetem a gázkar piros, fekete és zöld vezetékeire? Azt gondolnám, hogy a kijelzőn a sárga lehet a gázkar jelvezeték...
Valamint a gázkar sárga vezetékét (akkufesz mérésre) az eddig méretlen akkupakk által táplált vezérlő piros vezetékére? Mivel az direktben a pakk pirosát adná tovább, ezért gondolom megteszi...
Melyik vezeték felelhet azért, hogy a gázkar feszmérője világítson? A gázkar sárga vezetékét elég lehet egy egyszerű on/off kapcsolóval ellátni? Vagy a gázkar piros vezetékét kellene megszakítanom egy on/off kapcsolóval? (Most ez van itthon... Nekem elég lenne így is, nem zavar, ha mindig nekem kell bekapcsolnom és kikapcsolnom )
Köszi szépen a segítséget -
csokaym
csendes tag
válasz DigitXT #6542 üzenetére
Köszi, most működik a feszmérő ki-be kapcsolgatással a vezérlő piros vezetékén.
Mivel valóban, ez csak egy egyszerű kapcsoló, nem is a lopásvédelem a cél, csak az, hogy a gázkaron a világítást ki tudjam kapcsolni. Ezt így sikerült is összehozniUi.: Remélem, mindenki jól van a balesetből. Sajnos az ilyen is előfordul néha :/
-
csokaym
csendes tag
Na készen lett a dual s1 pro, illetve most már mondhatjuk "s1 pro+" -nak
Volt kis fennakadás a motor berakásakor, mert az új gyári s1 motoros kerékhez nem adtak távtartó alátétet, a szimpla M12-es alátétek pedig túl nagyok voltak, így a kerék villába szorításakor a kerék odaszorult az alátéttel is, alátét nélkül is a villához. Az alátétek külső átmérőjét le kelett csökkenteni, köszörűvel, illetve flex köszörűtárcsával kíséreltük meg, végül a flexes megoldás vált be. Ezeket a kicsinyített külső átmérőjű alátéteket a villa és a kerék közé téve a tengelyen már jól forgott a hátsó motoros kerék is, nem szorult szerencsére
Hát, érzésre is teljesen máshogy megy! Nem olyan csiga, jól gyorsul, végre van benne kraft. ugyan lényegesen nagyobb végsebességre nem képes, mint az eredeti s1 pro, viszont úgy szalad fel a lejtőkön, hogy öröm hajtani. Budaörsön egy jópár nagyobb emelkedőn tesztelve lett, elég jól megy hegynek felfelé.
Síkon az első 12-15km-en bírja tartani a 27-28 km/h-t, utána olyan 26-27 km/h-ra "esik vissza". A gyári s1 pro-m alattam töltőről lehúzva, maxra töltve síkon a 26-27-et kb 500m-ig tudta, utána stabilan 25 km/h-val ment kb. 8 km-ig, ezután kezdett lassulni. Nem sok az a pár km/h, de azért érzésben jobb sokkal!
A fékezésnél azért rendesen oda kell figyelni, mert jóval nagyobbat fog a dupla motor, nagyot ránt. Persze cserébe legalább megfog
Köszi mindenkinek a segítséget! Ezt az átalakítást pedig csak ajánlani tudomSzerk: az első és a hátsó motoron is egy-egy 11A-es gyári vezérlő van.
[ Szerkesztve ]
-
csokaym
csendes tag
Elvégeztem az ellenállás cserét a kugoo s1 pro gyári vezérlőn, így még jobban gyorsul. Az első kereket így egy gyári 11A-os vezérlő, a hátsót pedig a 3mohm-osra cserélt ellenállású ~18-20A-es vezérlő hajtja. Jól gyorsul
-
csokaym
csendes tag
válasz DigitXT #6928 üzenetére
Változatlanul a madmax tuning s1-gyel nyomod?
Én mióta átépítettem az s1pro-t dupla hajtásosra, azóta nem tudom lemeríteniAz első kereket a gyári 7.5Ah-s, hátsót egy 14Ah-s akksi viszi, egy gyári 11A-es és egy buherált, 3mOhm-osra cserélt ~18-20A-es vezérlővel szerelve.
Így kb egyszerre is merül a két pakk. 55 km után még tudott volna menni.[ Szerkesztve ]
-
csokaym
csendes tag
válasz DigitXT #6949 üzenetére
Jó kis vezérlőgyűjteményed van
Átállítottam már, nem "kugoométerben" mér
Kb 320 km óta használom dualban, összesen eddig 820km van benne, és nemrégen vettem észre, hogy most már 1 km/h-t csal a mérése.. de viszonylag korrektül mérte a távot, mint az 55-öt mentem vele, akkor a Strava nevű alkalmazásban is mértem a megtett utamat.Az igazsághoz hozzá tartozik az is, hogy ~65 kiló vagyok, lehet, hogy azért visz ennyit.
-
csokaym
csendes tag
válasz BerserkGuts #6952 üzenetére
A rollert magát újonnan vettem, kb. 90e Ft-ért, geekbuyingos rendelés volt. Rendeltem hozzá egy s1 motoros kereket (+30e Ft), egy akkupakkot (+40e Ft), egy vezérlőt (+6e Ft), amiben kicseréltem egy ellenállást, annak a költsége elhanyagolható... Felkerült még egy olyan gázkar, amin van voltmérő (a másik akkupakk feszültségének mérése miatt) (+3e Ft)
Plusza vezetékek, hát ha mindent összeadunk, akkor ez kb. 170-175e Ft-ot jelent...
Persze akkor már mindjárt soknak tűnik, viszont azért azt elmondanám, hogy irgalmatlan jól gyorsul, pár másodperc alatt utazósebességen vagyok vele, illetve garantáltan tudok vele 55+ km-t menni.Amikor vettem, leszigeteltük, viszont az átalakítások miatt meg kellett bontanom a szigetelt részek nagyját... Így most nem vízálló, meg persze 1-2 kábel is van kívül
Ha beköszönt a rossz idő véglegesen, akkor javítópadra kerül, és szétszedem, a kábeleket megpróbálom a kormányoszlopban elvezetni, illetve szigetelni majd. -
csokaym
csendes tag
válasz BerserkGuts #6959 üzenetére
Jaja, pláne, hogy így azért lejtőn felfelé is csak úgy szalad illetve megállni is sokkal rövidebb fékúton meg lehet vele állni, mivel így mindkét kerék fékez. Erről elég jó review-t csinált DigitXT korábban. Bár az ő gépe még tuningosabb, mint az enyém
Mindenesetre ha jól láttam, a xiaomi pro2 tud papíron 45km-t [valóságban gondolom ennyit azért nem], elvileg 25km/h-val megy (cfw-vel biztos ki lehet hozni vele többet is...), És azt 150-200e Ft között valahol lehet megvásárolni, ha jól tudom.
Meg jó elfoglaltság ez a bütykölgetés is -
csokaym
csendes tag
Sziasztok!
Valaki esetleg gondolkodott már kugoo s1/s1 pro első felfüggesztésének cseréjén? A műanyag csúszópersely elhasználódása miatt egyre jobban lötyög az első kerék, illetve maga a felfüggesztés rugózása se olyan kényelmes. Valaki már barkácsolt valami más megoldást rá?
-
csokaym
csendes tag
válasz DigitXT #7854 üzenetére
Aliexpressen láttam ilyesmit, rendeltem is belőle 2 db-ot. Még nem próbáltam mondjuk bele, nehézkes kicsit a szétszedés odáig (nincs ilyen hosszú dugókulcsom, amivel szét tudnám szedni + használgatom is a rollert, nem szeretek gyalogolni helyette )
Ahonnan rendeltem, ahhoz a linket itt találod: [link]
Jól hangzik amúgy a 48V-os teszted a vezérlő kábeleit cserélted, vagy hagytad a gyárit?
Mivel ponthegesztettél, tudsz hozzá linket dobni? A gyári akku helyén vajon elférhet egy 48V-os pakk?
-
csokaym
csendes tag
válasz DigitXT #7882 üzenetére
Igen, valóban, most látom, egy decemberi kommentben írta is valaki. Én akkor, mikor megrendeltem, csak a kérdez-felelek rész olvastam, ott az volt a válasz, hogy jó bele... Mérőszalaggal mérve kb 21,5-22mm a belső átmérő, a külső kb 23.. hát ilyen az élet
Az akksikat tekintve azon gondolkodtam, hogy cserélem az egész rendszert 48V-ra: a gyári 10s3p helyébe és a kormányon lévő 10s4p helyére is 1-1 13s2p-t raknék. Ezzel súlyban érnék el megtakarítást is, 18cellával lenne kevesebb, illetve nincs is szükségem ekkora kapacitásra: hamarabb lerohadok a rollerről, minthogy lemerüljön 55+km-t mentem vele egyszer, és nem merült le (de ha nagyon kellene, akkor meg lehet csinálni, hogy a kormányra lövök még egy 13s2p-t, ha kevésnek bizonyulna az összesen 2db belőle)
Illetve egyesíteni is tudnám az akkukat párhuzamosan, így nem maradna kihasználatlanul Wh az egyik pakkban, mire a másik lemerül.
-
csokaym
csendes tag
válasz DigitXT #7885 üzenetére
Igen, jól tippeled legalábbis nem vagyok akkora teher, 63kg körül voltam, amikor ezt mentem, most azért a karanténban pár kiló felszaladhatott
Lövök nemsokára egy pár képet a rollerről, és megkísérelem feltöteni. Egyébként igen, egy wildman 3L-es táskában van
Ha tudsz segíteni egy pakk (vagy 2 ) összerakásában, az nagyon komoly segítség lenne!
-
csokaym
csendes tag
válasz DigitXT #7885 üzenetére
Hátha sikerül elküldeni a képet róla.. kicsit béna vagyok még ennek a fórumnak a nem csak szimpla szövegküldéses használatában
A második vezérlőnek majd még kitalálom a helyét, egyelőre az is a kormányon van - de így a menetszél legalább hűti...
Szerk:
Hátha itt már működik normálisan
[ Szerkesztve ]
-
csokaym
csendes tag
válasz DigitXT #7888 üzenetére
Már kapott is el szemerkélő eső, komolyabb még nem, eddig nem volt vele bajom. A vezetékek ki/belépésénél, meg az oldallapoknál egész korrektül van tömítőanyag, a kevés víz nem áztatta be. Nyáron került még oda, mert a táskában irdatlanul melegedett, illetve az akksi is termelt némi hőt, és kicsit féltettem a kettőt egyszerre együtt odabenn. Télen ez nem lenne gáz persze, csak hát kint maradt a kormányon
Esőben amúgy neki sem indulok, nagyon hosszú utakat meg nem teszek meg. De hosszútávon valamit ki akarnék neki találni -
csokaym
csendes tag
válasz DigitXT #7926 üzenetére
Én is "3-asban" használom mindig. Az idézőjel annak szól, hogy a lustaságból a teljesítményeket átfordítottam a beállításoknál: nálam az 1-es a régi 3-as, ami pedig 3-as volt, az lett a régi 1-es fokozat
--> nem kell minden bekapcsolásnál váltani a 3-as fokozatra, egyből a max teljesítményes (klasszikusan 3-as) fokozat kapcsol be -
csokaym
csendes tag
válasz DigitXT #8000 üzenetére
Az már tuti, hogy elég jól néz ki az a 48V a mérőn! És király, hogy bőven megy 28-29-cel hosszútávon is. Ha kell akkor pedig mégjobban
Én a 36V-os rendszerrel nagyjából az első 8-10 km-en tudok menni kiírt sebesség szerint ilyen tempóval, utána azért megfárad (26 km/h-val tartja egy hosszabb darabon); hiába a single motoros verzióhoz képesti erőteljes indulás, azért nem úgy hasít az utazósebesség elérése után, mint a tied
Az első lámpa ledjei nem haldokolnak még a nagyobb feszültségtől? -
csokaym
csendes tag
válasz DigitXT #8115 üzenetére
"De az a 45V, amiről képes beszakadni, nem alacsony feszültség. "
--> 45V-ról beesik annyira a fesz, hogy le is kapcsolt alattad? Elképzelhető, hogy ennek köze van a rossz sorhoz az akkudban, nem?"kipróbáltam egy M4 Pro-t. Mint egy reumás csiga."
-->hát persze, hogy lassabbnak érezted, mint a sajátod, legalább 10A-rel nagyobb az áramfelvételed (nem emlékszem pontosan, milyen konstrukcióban használod a vezérlőid, de ha nem tévedek nagyot, elöl 11A + hátul 30A?). Ha jól néztem, egy M4pro-nak a vezérlője 21A-t tud. Kicsi volt a tippem, ha kb ilyesmi a vezérlő összeállításod, az 20A-rel több, durván 2x akkora a teljesítményed, laza 1kW-tal ráver az M4pro-raHát igen, a dual hajtás
Ráadásul az 500W-os keréknél a 350-es s1/s1pro kerekek valószínűleg nyomatékosabbak is, bár kisebb végsebességig tudnak elmenni. Bár ezt lehet, hogy rosszul gondolom.
Amúgy az M4pro vezérlője 39V-on kapcsol le, úgy láttam, szóval az a 45V-ról kikapcs tényleg érdekes.
-
csokaym
csendes tag
válasz DigitXT #8134 üzenetére
Köszi a linket!
Jó kis kép lettKeresgéltem, hogy hogy tegyem majd az akksikat meg a vezérlőt, ezeket néztem ki:
Az akksinak én egy ilyet rendeltem a kormányra
[link] https://a.aliexpress.com/_mOK7lpJIlletve a plusz vezérlőnek egy ilyet
[link] https://a.aliexpress.com/_mMVZXzBbocs, hogy a link beszúrásokkal bénázok, valahogy telefonon nem adja nekem a dolog
Ahogy méricskéltem, ezekben kb el kellene férnie mindennek, a nagyobb wildman táskát, ami most fent van, meg valószínűleg elpasszolom
-
csokaym
csendes tag
válasz DigitXT #8146 üzenetére
Ez is jó tartó!
Ami miatt a másik mellett maradtam, az az, hogy ha a 48V-hoz szükséges hosszat veszem alapul, akkor az kb 250mm(13-as távtartó hossza)+valamennyi, amit a zsugorfólia, csomagolàs felemészt (esetleg BMS), így 27cm-es tokba pont befér, és ha mákom van, akkor egy 4p pakk is befér a 7cm magasságba egy kis textil nyúlást belekalkulálva
(ill.nem 4p, hanem 2x2p, de végső soron az szinte ugyanakkora, csak 1 BMS méret különbség van köztük) -
csokaym
csendes tag
válasz DigitXT #6394 üzenetére
Újabb dilemma következik nemsokára: az újabb gázkar, ami már kulcsos gyújtaskapcsolóval is rendelkezik, annak a bekötésével kapcsolatban kérdeznék.
A kijelző piros vezetékére kell kötni az erre a célra dedikált vezetéket a gazkarról? Tehát innentől fogva nem a vezérlőből (ecu) továbbítódik az áram a kijelző felé, hanem tulajdonképpen a gázkar feszültségmérésre használt vezetékezésén keresztül, a kulcsos megszakítás kioldásával lehet áram alá helyezni a kijelzőt?
Jólgondolom-e ezt?
Ebben a formában nincs szükség arra, hogy olyan relés megoldást használjak, mint amilyet Te is beépítettél, igaz? Ha minden jól megy, egy párhuzamosan közösített akkus megtáplálásról megy majd a roller, így nem lesz szükség a feszültségek mérésére külön-külön. A tiéd esetében a dupla feszültségmérés volt a relé beépítésének az oka, ha jól emlékszem.
-
csokaym
csendes tag
válasz csokaym #8211 üzenetére
Bár most jut eszembe, hülye vagyok, ha azt venném alapul, hogy 2.9V-ig engedhet le a cellafeszültségben (legalábbis a 36V-os módban a vezérlő 29V-on kapcsol le), akkor az 37.7V-os pakk feszültséget jelentene 13s esetén. Ilyen tekintetben vagy buck-boost kapcsolás kellene, ha a 42V-ot akarjuk, vagy végső soron elég lenne a 36V is, amihez tényleg elég lenne a step down only megoldás
-
csokaym
csendes tag
válasz DigitXT #8213 üzenetére
Maga az első lámpa kiégése azért gáz, mert nem látok sehol sem alkatrészt hozzá magában. Persze kijelzővel együtt már igen de azt nyilván nem venném meg egy pár led kiégése miatt.
Valószínűleg hasznosabb valami más fényforrás mellé egyébként is, ahogyan mondtad, gondolkodom a megoldáson