Új hozzászólás Aktív témák
-
TheProb
veterán
válasz IMIIKE1998 #6423 üzenetére
Ezt a kérdést ilyen alapon szerintem a főzzünk topikban is feltehetted volna. Kb annyira releváns ott is.
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
TheProb
veterán
válasz IMIIKE1998 #6428 üzenetére
Nem néztem senkit idiótának. De továbbra sem értem az érvelést. Milyen korreláció van a roller és a görkorcsolya között? Azt leszámítva, hogy mindkettőnek vannak kerekei.
Mindegy, abbahagyom a szőrszálhasogatást.[ Szerkesztve ]
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
IMIIKE1998
őstag
válasz IMIIKE1998 #8966 üzenetére
Valakinek van ezzel a típussal tapasztalata? Mennyire strapabíró?
[link] -
csokaym
csendes tag
válasz IMIIKE1998 #9010 üzenetére
sajnos nem igazán vagyok otthon a témában
-
Putyin90
senior tag
válasz IMIIKE1998 #9393 üzenetére
Én eddig is az úton mentem e-rollerrel. Semmivel sem lassabb, mint egy bicikli, sőt. Járdán nem tudnám elképzelni, hogy tudnék vele haladni.
-
FattyDove
őstag
válasz IMIIKE1998 #9393 üzenetére
Nem fogják, mert akkor rájuk lenne gyújtva a parlament
-
Skynet258
veterán
válasz IMIIKE1998 #9646 üzenetére
A Xiaomiknál van mindenféle alkatrész az tuti, akksicsere sem éves történet szerintem - meg persze attól is függ mennyit használod. Defekt azt sajnos létező dolog, én a másodiknál járok épp, bő fél év alatt. De ezen kívül nem kell rá költened, max ha pimpeled de az meg ugye nem kötelező...
Az egyéb gyártókat meg majd a srácok megmondják, nálunk csak Xiaomi van. Itt a belépő szintnek nem az Essential-t mondanám, mert persze papíron az, de sosem érdemes semmiből sem a legolcsóbbat venni... 1S van nálunk meg Pro 2, mindkettő jó, igény esetén a sebességük is kitolható később 30-34 km/h-ra.https://geekpulse.hu
-
DigitXT
félisten
válasz IMIIKE1998 #9675 üzenetére
E-rollernél nagyobb a sebesség és nehezebb is az egész szerkezet...
Elég zavaróan tud csörögni-zörögni, ha rossz az út. Mindazonáltal
elviselhető kategória: nekem jó 3000 km ment le végig tömör gumin.Különböző keménységű gumik léteznek. Ahogy írod, hatalmas előny,
hogy nem kaphatsz defektet (sőt, még a guminyomást sem kell rajta
ellenőrizni, hehe), viszont a tapadása is rosszabb: szoktak játszani
a gyártók a keménységgel, meg a gumi szerkezetével is (méhsejtes).A felfújható kerék elvileg a legkomfortosabb, viszont valóban eléggé
kellemetlen dolog a defekt. Főleg, ha durrdefekt.. Elvileg ezért jobb a
tömlő nélküli gumi. Cserébe nehezebb a cseréje, mert légtömör felni
kell hozzá, tehát nem lehet szétszedni, mint a legtöbb rollerkereket...A roller belső cseréje lehet is szívás (pl. M365*), főleg ha túl gyakran
szívod meg vele, a túl alacsony nomás miatti belső kidörzsölődés az
egyik leggyakoribb defekt ok. Ezért is kell figyelni pár tizedre...*: nem szétszedhető a felnije, nehezen jön le / megy fel a külső gumi.
Viszont emiatt elvileg be lehet játszani rajta a tömlő nélküli verziót. -
DigitXT
félisten
válasz IMIIKE1998 #9682 üzenetére
Én nem bíznék ennyire a Kedves Vezetőben, hogy képesek követni az
európai szabályozást... drónoknál is úgy volt, hogy a Mavic Mini-t épp
meg szabad venni, mert EU-ban röptethető. Nálunk csúszott persze a
szabályozás, ahogy most a KRESZ módosítás, végül kijött, hogy nem,
nem követjük az EU-t! Nálunk légtérhasználati engedély meg kiskutya
füle kell hozzá, így szerintem a rollerrel se lesz ez másképp: 25 km/h?
Ha szabályozzák is idővel, akkor is biztos vmi baromság sül ki belőle.
(Legvalószínűbb, hogy tényleg SMKP irányban fognak valamit alkotni,
tekintve, hogy már vagy 2 éve ezt kommunikálják... és szó nem volt pl.
300W-ról, vagy 25 km/h-ról: egyáltalán fel sem merült, hogy kerékpár.)De ne legyen igazam! Szerintem is diverzifikálni kéne, mert a kis roller
(nevezzük pálcikának, mindegy), teljesen úgy tud közlekedni, mint egy
kerékpár, így baromság lenne letiltani a kerékpár utakról, ám mondjuk
a nagy roller (nevezzük tanknak, mindegy), inkább tud menni közúton,
ettől függetlenül ha értelmes a pilóta, az se balesetveszélyes kerékpár
úton, mert mondjuk nem ott megy végsebességen. De ez bonyolult.
(SMKP-nál annyi van, hogy lakotton kívül mehet kerékpár úton is.)Ui: az SMKP tervezési sebessége 45 km/h, elvileg... Ehhez képest egy
átlag 50-es robogó bőven jó 60-70-re is: eljárt a szabály felett az idő...
Vagy nézz meg egy Bird-öt, húz mint állat, de megáll 25-nél... Szoftver
segedelmével. Erre vajon illene a tervezési sebesség 25? Nem tudom! -
DigitXT
félisten
válasz IMIIKE1998 #9687 üzenetére
A jogosítvány szerintem a legtöbb felnőtt embernek nem lenne akadály,
mivel a kerékpárosok is azzal jönnek mindig, ha szabálytalanok éppen*,
hogy nekik is van jogosítványuk, csak éppen leszarják a piros lámpát.Az SMKP meg nem nagy durranás, 14 éves kortól le lehet vizsgázni rá...
*: néha találkozni olyannal, aki szabályos, szóval tisztelet a kivételnek...
Az SMKP vezethetőségét szerintem rosszul látod. Az SMKP, amit a jog
annak mond, tehát attól még nem veszíti el SMKP jellegét, mert tud 60
km/h-val is biztonsággal közlekedni... Sőt, elvileg olyan fojtásokkal jön
ki a szalonból (ha vki újat vesz), hogy ne menjen 45 km/h-nál többet.
Viszont az első dolga szokott lenni az új tulajnak, hogy ezeket kiszedi...
És természetesen van mögé (védhető) ideológia: a forgalom ritmusát a
fojtás miatt nem tudja felvenni, tehát jobban jár nélküle... Tényleg.
Nyilván, ha a rendőr kiszedi ~60-nál a forgalomból magyarázkodhat, de
hol vagyunk még a 70-es hengertől? Nem ezen múlik a világ dicsősége.Ui: ez olyan, mint megveszik a 25 km/h-ra limitált Xiaomit, aztán kb. az
első kérdés a fórumon, hogy szép, szép, de nem mehetne 30-35-öt?
És jellemzően egy szoftveres módosítás után már megy is annyival: ha
az új szabályozás nagyon szigorú lesz, akkor lesznek roller-bűnözők is.
(Németek nagyon szigorúan veszik, mobil fékpaddal járnak a zsaruk...)Ja és ott van egy még kisebb kategória, a MoFa, amire 25 km/h a limit:
mondanom se kell, hogy sokan kiütik, sőt, dalban mondják el a bajukat.[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
válasz IMIIKE1998 #9687 üzenetére
Az augusztus végével nagyon optimista vagy!
És ha már az SMKP szóba került, a Totalcator rendszeresen előkerülő téma: minden robogóra rendszámot. Ez egy olyan méhkas, amibe nem mernek belenyúlni a jogalkotók, pedig már egy (vagy több) évtizede terítéken van.
Ahhoz, hogy az e-roller SMKP legyen, ahhoz az SMKP definíciójához is újra kellene fogalmazni, különben egyetlen e-roller sem felelne meg az előírásnak.
Szerintem felesleges emiatt várni a vásárlással, nem fognak olyan kretén szabályt bevezetni, ami lehetetlenné tenné az e-rollerek használatát (hacsak nem valami szörnyeteget vennél, de az már tényleg más kategória). Nyugati példákból kiindulva a zsúfolt nagyvárosok közlekedésének javításában a mikromobilitásnak is komoly szerepe van. Nem mindegy, hogy rövid távú közlekedést 20 kilós vagy 2 tonnás járművekkel tesszük meg. A pandémia pedig rávilágított arra, hogy a tömegközlekedésnek is vannak árnyoldalai. Nem előnyös közös légtérbe sok embert összezsúfolni, de sokan joggal tartanak még attól is, hogy közvetlenül mások után üljenek be egy taxiba, vagy bérautóba.Szabályozással nem arra fognak reagálni hogy mi volt a múltban, hanem inkább hogy mi ne legyen a jövőben! (Pl. milyen útszakaszon ne közlekedhessenek.)
Jelenleg egyáltalán nem kritikus a helyzet, nem kell azonnal megoldani valamit. Egy-két kirívó esettől eltekintve az élet nagyjából szabályozza önmagát. Erre alapozom azt a feltételezést, hogy még egy darabig húzni fogják ezt a témát, vagy ha lesz is valami, az lényegében nem hoz jelentős változást (korlátozást).
A bérrollerek a turizmussal érintett nagyvárosok fontos eszközei, milliónyi érv szól amellett, miért nem lesznek ezek a járművek ellehetetlenítve a jövőben.
-
PociAti
senior tag
válasz IMIIKE1998 #9743 üzenetére
Ha még 3 évig nem lesz új KRESZ, akkor három évig nem veszel e-rollert? (Utána is majd magánemberi minőségben másként értelmezheti a KRESZ-t az aktuális belügyminiszter.)
Szerintem jó hír, hogy önkormányzati szinten van szabályozva az e-roller, mert a települések eltérő infrastruktúrával rendelkeznek. Ha meg nem tetszik, akkor helyben lehet balhézni, jó eséllyel a kisebb ellenállás felé hajlanak.
37-es lábbal is kicsi lenne a fellépő, el kell fogadni, hogy ilyen. Biztos megvan az oka.
A rollert gyártója, a Ninebot két fő irányelvet követ: Xiaomi design, és amikor az akku a kormányrúdon (vagy kormányrúdban van), akkor szép íves a fellépő eleje.
Tárolás, kanyarodás, tömeg, stb. szempontjából előnyös a kisebb méret, meg lehet szokni. Hosszabb távon váltogatni szoktam a testhelyzetem. Van amikor teljesen oldalirányba néznek a lábaim, van amikor az egyik van elől, aztán a másik. -
Reggie0
félisten
válasz IMIIKE1998 #9765 üzenetére
Egyiket se, ezek helyet elobb vennek kugoo s1 plus-t.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz IMIIKE1998 #9767 üzenetére
F1 arabol majdhogynem vehetsz ketto s1 plust es amig gariban van, addig hasznalod a masikat.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz IMIIKE1998 #9765 üzenetére
Inkább az F1... Simán dobsz fel rá egy 200x60 gumit, és sokkal jobb lesz
menetkomfortban, mint bármelyik 200x50-es, beleértve a lyukacsosakat.
(Arra azért készülj, hogy az eleje nagyon könnyű, így a hátsó kerék hajtás
miatt nem áll távol tőle az egykerekezés. De szerencsére a 350W limitál.)Ui: arról nem beszélve, hogy az A3 még csak mechanikus féket se kapott.
Szerintem az felejtő, pláne, hogy még relatíve drága is: drágább az F1-nél,
miközben nem tűnik jobbnak... Picivel nagyobb az akku, de azt megeszi a
lyukacsos gumi simán, pont mint az S1 vs. S1 Pro összehasonlításban. -
Reggie0
félisten
válasz IMIIKE1998 #9769 üzenetére
Nincs hatso felfuggesztese, F1 akkuja kicsi, kisebb, mint a kugoonak, de igy is lassu a toltes. Tomor gumival szet fog razni, felfujos gumival meg lehet a defekttel vacakolni. F1 25km/h-t tud max, ami nem sok. Vannak akiket ezek nem zavarnak, de en nem vennem meg.
[ Szerkesztve ]
-
Skynet258
veterán
válasz IMIIKE1998 #9772 üzenetére
Nekem ma jött meg hátra is a lengéscsillapító, így lesz elöl hátul rugózás - ezzel együtt lehet elvetem a tömör gumis ötletemet és 10 colos pneumatikus lesz. Állítólag arra sokkal könnyebb felrakni a gumit egy defekt esetén...
https://geekpulse.hu
-
PociAti
senior tag
válasz IMIIKE1998 #9772 üzenetére
Ha cseréltetni kellene tömlőt, akkor azt ne az ismerősöddel csináltasd meg, mert neki nagy szívás lenne.
Viszont emiatt neked, a roller tulajdonosának nem feltétlenül kellene szívnod! Mert a roller van értünk, nem pedig mi vagyunk a szerelő kényelméért.
Normálisan beállított guminyomás mellett egyáltalán nem gyakori a Xiaominál a defekt. Akár 1-2 ezer km-t is el lehet gurulni velük*. A sokba kerül szintén nem helytálló. És ezt a kellemes helyzetet tovább javítja az a tény, hogy alapból adnak hozzá egy tartalék külső-belső párost.Rövid távon volt szerencsém kipróbálni egy tömör gumis rollert, megváltás volt visszaállni az eredeti tömlős kerékre.
szerk. * A megfelelő nyomást szinten kell tartani, a padkának nem full gázzal nekimenni, és murvát, vágott köveket, üvegszilánkot stb. célszerű elkerülni. Persze aki hulladékudvarban, vagy más gázos terepen használná, akkor más más a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz IMIIKE1998 #9772 üzenetére
Nem. Egyedul a kormany kezd kotyogni 100-200km utan, de az nem valtozik idovel.
-
DigitXT
félisten
válasz IMIIKE1998 #10971 üzenetére
Attól függ, mit tudni az előéletéről, és milyen típus... Van, amit inkább nem.
-
Somatom
veterán
válasz IMIIKE1998 #11153 üzenetére
Nem hiszem, hogy ennyire belemélyednének. De, a nyilvánvaló szabálysértésekre sztem reagálni fognak.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
PociAti
senior tag
válasz IMIIKE1998 #11153 üzenetére
"csak büntetgetnek össze-vissza"
Ez nekem új, nagyon új. Mesélj! Ilyen pánikhangulat uralkodna?
Legfeljebb 2-3 mondvacsinált esetről hallottam, pedig naponta tízezer esetben oszthatnának ki büntetéseket e-rollereseknek, ha ugyanazt a protokollt követnék, mint abban a pár esetben (ami inkább volt személyeskedés, mint valós indok).A rendeletek megalkotása sokkal összetettebb folyamat, mint sokan gondolnák. Most is egy nagyon nem egyértelmű helyzetben kellene úgy megszabni a határokat, hogy ne akarja egyből mindenki áthágni azokat.
Ha a limitálást az ügyfél is meg tudja oldani szoftveresen, azzal a trükközésnek nem szabnak határt. Csak úgy kell módosítani az FW-t, hogy power gomb + behúzott gázkar (vagy más kombinációra) turbó üzemmódba induljon el roller szoftvere, sima bekapcsolással meg törvénynek megfelelő lassú jármű legyen belőle. Aztán ha megállít a rendőr, azzal a mozdulattal ki kell kapcsolni a rollert, így visszakapcsoláskor már minden rendben lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz IMIIKE1998 #11164 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
Vodike
tag
válasz IMIIKE1998 #11168 üzenetére
Ha mehsejtesre csereled lengescsillapito nelkul, akkor a kovetkezo lesz
- csuszik, mint allat
- szetrazza a beled
- szetrazza a rollert (kormany, vezerles)
- szar lesz vele kanyarodniexTiga
-
Reggie0
félisten
válasz IMIIKE1998 #11170 üzenetére
Te birod, de az akku mar nem biztos, hogy dijazza.
-
Dave™
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #11170 üzenetére
Biztosan nincs ez túlkombinálva? Naponta lenyomom Észak-Dél Budát, az úton elég sok Xiaomi rollert látok, mind normál gyári gumival. Igaz ott bicikliút van szinte végig, de nem hiszem, hogy havonta cserélgetnék a belsőket. Nekem eddig 1080 km van benne nagyon szűk két hónap alatt, és kutya baja.
-
Somatom
veterán
-
Dave™
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #11265 üzenetére
Attól függ, mit mivel hasonlítasz. Egy ebike pl. sokkal drágább, és nehezebb, mint egy roller, ahhoz képest kifejezetten jó az ár/érték arány. Ha népszerű típust veszel, lesz hozzá alkatrész bőven. Most is lehet olcsó rollert venni, csak annak a minősége is olyan lesz. Az említett kategóriában már szerintem elég korrekt minőséget kapni, bicikliből sem a minőségieket adják 100 alatt.
-
R a y
senior tag
válasz IMIIKE1998 #11265 üzenetére
Nekem van robogóm mégis rollerrel járkálok. Ezt be lehet vinni bárhová, kicsi könnyű, még a kocsiba is befér.
Robogóra is igaz ugyan ez, azokból is vannak silány termékek (kínai). Ahogy már említve lett, az e bike sokkal drágább. Ha találnám a pénzt, akkor sem vennék olyat.Ha olyan releváns találatokat akarsz látni, mint amilyeneket a 2000-es években kaptál, akkor használd a Yandex-et. ~ Pro Bono Publico ~ | Ephesians 6:10-18 |
-
R a y
senior tag
válasz IMIIKE1998 #11279 üzenetére
Első tapasztalatok: D-ben valóban sokkal finomabban egyeletesen gyorsul. S-ben pedig jobban "harap" erőteljesebben meglódul. Tempomat meg király!
Ha olyan releváns találatokat akarsz látni, mint amilyeneket a 2000-es években kaptál, akkor használd a Yandex-et. ~ Pro Bono Publico ~ | Ephesians 6:10-18 |
-
gergo5991
őstag
válasz IMIIKE1998 #11279 üzenetére
te milyen rollert készülsz venni? még a bicajos topikból emlékszem rád hogy 6 évig kérdezgettél meg filózgattál a bicaj vásárláson, a gumiról (keménység,anyaghasználat,szilárdás,keréknyomás,összetétel, nálatok poros az út, nálatok kavicsos az út, nálatok csuszik az aszfalt, dombok vannak, légellenálás,gördülési ellenállás, suly/sebesség arány és még sorolhatnám) az anyaghasználatrol az aerodinamikáról tudósokat megszégyenitó KÉRDÉSEKET tettél fel, most látom rollert vennél, autót vennél, robogót vennél, minden topikba érdeklődsz. Remélem itt 6 évig nem fogod ezt csinálni, mert már látom a gumi témával itt is elkezdted ezt a hóbortodat.
[ Szerkesztve ]
-
Vodike
tag
-
addikt
válasz IMIIKE1998 #20131 üzenetére
Én nem vennék ma már 250W-os motorral rollert, (Essentialt meg főleg nem), akármire is akarnám használni.
100ezer körül, 70-ezertől indulnak kb.
Nézz körül a Facebookos rolleres csoportokban, sokszor látok kint belőlük.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
ridiculous
aktív tag
válasz IMIIKE1998 #24277 üzenetére
Ebben az árkategóriában egy Okai Neon Lite jobb választás. (szerintem)
[ [ [ Pain...Death...Nothing phases me ] ] ]
-
addikt
válasz IMIIKE1998 #24277 üzenetére
Mekkora hatótávra lenne szükséged?
Hány kiló vagy? Milyen magas?
Emelkedőkön is használnád, vagy csak teljesen sík terepen?
Ne vegyél E sorozatú Segwayt, ha az F2-esek drágák, inkább egy Neon Liteot, ahogy feljebb is ajánlották.Ezt a listát már átnézted, gondolom.
Használt Xiaomikkal meg az a helyzet, h nagyon olcsón lehet már Mi 3-hoz, Pro 2-höz hozzájutni. (110-120ezer)
Ezeket 10-15ezer km-re tervezik, néhányszáz-ezer km az semmi nekik; ha megbízható az eladó, pl itt Hardveraprón, akkor szerintem bátran bele lehet vágni, Pro 2 azért hatótávban még mindig odatesz kb az összes kisebb rollernek.
Vagy ki lehet fogni ilyeneket is, mint ezt pl a hétvégén hoztam el:
https://hardverapro.hu/apro/segway_ninebot_f2e_szinte_uj_allapotban_elado/friss.html
Ez ~200ezres roller, használtan 150-160ezrekért hirdetgetik őket. Egyik ismerősömnek lesz, 130ezerért szinte alig használtan azért csakcsak jobb egy Neon Litenél.
A múlt héten egy F2 Plust vettem meg Marketplacen 120ezerért, azt is egy ismerősömnek lett, az is ilyen alighasznált roller volt.
Az is nyár elejei vásárlás volt, van egy ilyen tehetősebb réteg, aki megveszi, kicsit használja, de vagy nemigazán jön be neki a rollerezés, vagy egyszerűen jön a tél, nem fog vele menni, és eladja, mert nincs hova tennie, és a pénz meg nem gond neki.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz IMIIKE1998 #24287 üzenetére
Erre pont jó a Neon Lite.
Ugyanazt tudja, mint egy Mi 3, csak jóval kevesebbe kerül.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
Új hozzászólás Aktív témák
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Politika
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Steam Deck
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Escape from Tarkov
- Yettel topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- További aktív témák...
- Casio WVA 230-4378 + Casio Linage Titanium Lin-169. Használt, karcos. Kiválóan működnek
- DJI Mini 3 Pro + Fly More Combo
- Decathlon húzódzkodó rúd ajtókeretbe (65-95 cm)
- Kukirin C1 Pro 48V 25Ah 500W (PEAK 802W) off-road elektromos roller ülőkével, 100 km hatótávolsággal
- Bosch töltő, Bosch Charger, PowerPacks és PowerTubeshoz utángyártott