Új hozzászólás Aktív témák
-
IMIIKE1998
őstag
Sziasztok! Mivel a görkoris topic inaktív, gondoltam megkérdezem, hogy nincs-e itt valaki aki görkorizik/görkorizott és tudna nekem segíteni méret kérdésben. Olvastam már pár cikket a témában, de a személyes tapasztalatok jobban érdekelnének.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz TheProb #6426 üzenetére
Nem egyértelmű, hogy ez a topic gyakorlatilag már csak elektromos rollerekkel foglalkozik.(Tudtommal ez roller topic, nem csak e-roller topic, vagyis beletartozik az extrém és fitness roller is.) Amúgy meg a rollernek, gördeszkának, görkorcsolyának igenis van köze egymáshoz, pl. ha valaki sportként tekint rájuk. Szóval nem kell feltétlenül idiótának nézni mindenkit.
Bobrooney:Megpróbálom ott is, köszi.
-
IMIIKE1998
őstag
Sziasztok!
Bár nem e-roller, de mivel a másik topic eléggé kihalt, ezért kérdezek itt:
Szóval sima hajtós roller kéne nekem, eddig is mozgás céljából rollereztem.Eddig Oxelo-s trükkrollerekkel mentem, mivel: Nem trükközök rámpáról, de padkáról fel-le ugrálok, meg a rossz városi utakon nem kímélem a rollert, ezért nem mertem eddig "városi rollert" venni. Aki volt esetleg hasonló szituban, van esetleg bevált modell, ami nem esik szét?(60 kiló vagyok, a súly nem gond.) -
IMIIKE1998
őstag
válasz IMIIKE1998 #8966 üzenetére
Valakinek van ezzel a típussal tapasztalata? Mennyire strapabíró?
[link] -
IMIIKE1998
őstag
Hali!
Szerintetek tényleg be fogják vezetni, hogy az e-rollereknek az úton kell menniük? Most pl. a Kugoo S1 Pro 30 km/h-s sebességével az érdekes lenne. -
IMIIKE1998
őstag
Sziasztok!
Szerintetek mennyi a belépő összeg, amiért lehet venni egy tartós e-rollert? Igazából hobbi célra kéne, de jó lenne, ha olcsó lenne szervizelni és nem hullanak szét a rossz városi utakon. 30-nál többel kerékpárral sem szeretek menni, így nem kell túl gyors. Néztem a Kugoo-t, de olyan kéne, amit szervizbe is tudok vinni és Mo.-on belül kapni hozzá alkatrészt. Meg nem tudom, fenntartani mennyi egy ilyen járgányt? Az akksicsere aggaszt, mert gondolom több pénzbe kerül évente a roller, mint egy kerékpár fenntartás szempontjából.[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Skynet258 #9647 üzenetére
+PociAti: Köszi szépen. Igen, én is gondoltam a Xiaomira, de most pár napja rábukkantam a Joyor-ra, azon belül az A3-ra. Azért lenne számomra érdekes, mert Debrecenben kb. az egyetlen szerviz és bolt a Huskeebike és ők árulnak, így lenne hova vinni szereltetni, plusz magyar garis alapból a roller.
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz DigitXT #9674 üzenetére
Btw tömörgumi. Lehet én vagyok fakír, de van egy Oxelo freestyle rollerem, azzal sokat járok városban is és ha jól "mozgok" a rolleren, emelem az első kerekét, akkor nem olyan zavaróak a 100mm-es, merev, tömör gumis kerekek, ezért sem aggaszt annyira a Joyor A3 full tömör gumis felszereltsége.(Pedig elég rossz utakon járok a belvárosban, járdán, bringasávban.) Vagy e-rollernél nagyon rossz, ha nem felfújható az abroncs? Mert a tömör előnyének tűnik, hogy az max elkopik, de nem durran ki, ami brutál szívás gondolom a rollereknél, kerékpáron 4 perces dolog az egész belső csere.
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz DigitXT #9679 üzenetére
Köszi, akkor ezek alapján annyira nem borzasztó tömörrel sem. Nálam a helyi szerviz+magyar gari prioritás, mert én nem értek a szerelésükhöz, plusz alkatrészből is jó, ha van elérhető áron a helyi boltban.A másik dolog meg, hogy olyat fogok keresni, aminek a tervezési sebessége nem haladja meg a 25 km/h-t, mert a közelgő jogszabály változások szerint efelett tuti segédmotornak minősülne, akkor meg kötelező biztosítás kéne rá+jogsi.
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz DigitXT #9685 üzenetére
Hajjaj, lehet várok akkor még a vétellel, elvileg aug vége felé már lesz valami hír az új szabályzatról. De szerintem ha SMKP lesz mindegyik roller, akkor annyi is a piacnak, mert a legtöbb ember szerintem egy hajtás nélküli kerékpárként tekint rá, de ha kell majd hozzá biztosítás, jogsi, meg stb. akkor lehet azt mondják, hogy a fenébe vele és vesznek inkább kerékpárt. Amúgy a robogós témában is igazad van, ott is debil a szabályozás, mert hiába van AM vagy B jogsid, az 50-es robik 90%-át nem vezetheted, mert 60-70 között van a végsebességük. Akkor meg le kell tenni a B125-öt, ami megint pénz, de így meg már sokan inkább 125-öst vesznek.(Vagy csak szabálytalankodnak a kategóriával, míg a rendőr el nem kapja őket.) Elavult az egész.
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz DigitXT #9688 üzenetére
+PociAti:Hát jelenleg túl sok szívásnak tűnik ez, lehet várok, míg kijön a KRESZ módosítása. Különben van benne igazság, amit mondotok, lehet, hogy nem is segédmotor lesz, hanem egy új kategória. Tegnap beszéltem a Közlekedési Hatósággal, annyit mondtak, hogy a helyi önkormányzat szabályzásait kell jelenleg figyelembe venni, a KRESZ módosításokról még nincs publikus, extra infó.
Más: Amit még nem értek, hogy miért ilyen kicsi a lábférőhely az e-rollereken? Annak ellenére, hogy 60 kiló vagyok a 171 centimmel, 43-as lábam van(tudom, vicces) de egy csomó e-rollernek szinte ugyanannyi hely van a rálépőjén, mint a freestyle rollereknek, amiken alapból alig férek el, de azon nem is kell sokáig állni.[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
Joyor A3 és F1 közül ki melyiket venné?
Az A3-nál a lyukacsos tömör gumi szimpi, viszont az F1-nek szélesebb a kormánya és robosztusabbnak néz ki, ami a gané utak miatt jól jöhet, plusz hátsó kerék meghajtású.[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Reggie0 #9771 üzenetére
De a Kugoo-nak meg nem rohad/hullik szét a váza, felfüggesztése?
DigitXT: Ma beszéltem egy bicikliszerelő ismerősömmel, azt mondta, ha tehetem, inkább ne vegyek felfújható gumisat, mert iszonyat szívás a Xiaominál is felrakni rá a gumit, plusz sokba is kerül. Így marad a tömör gumi vagy a tömör gumi+felfüggesztés.[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz PociAti #9774 üzenetére
Értem, csak errefelé rengetek a koszos, takarítatlan járda, tele üvegszilánkkal, kövekkel, stb, itt még a kerékpárra is a defektállóbb külsőket szoktam venni.
Skynet: Hát az sem lehet rossz, csak de a lyukacsos tömör+lengéscsillapító az amíg szét nem hullik a roller, jó lesz és nincs gond a defekttel, de mégis kényelmes.
-
IMIIKE1998
őstag
Hali!
Ti vennétek használtan elektromos rollert? Kipróbálnám, hogy milyen, de nem szeretnék túl sokat adni érte, így gondolkoztam, hogy használtan keresek egyet. -
IMIIKE1998
őstag
Hali!
Az elektromos rollerek külső gumiköpenyeinek mérete univerzális? Tehát ha a kerékméret megegyezik, akkor a Xiaomira való méhsejtes gumi rámegy mondjuk egy Joyor vagy Niebot rollerre?
A következő szezonban tervezek beruházni egy rollerre, de amiket hallottam, az alapján esélyes, hogy vétel után azonnal lecserélem tömör vagy méhsejtes gumikra a ballonosokat, mert errefelé bringával is viszonylag gyakran szedek össze defektet és rollernél egy új külső min. 5k, ami nagyon sok pénz, ha havonta 1-2x ki kell fizetni, plusz ódákat zengenek arról, hogy pl. a Xiaomiknál is az első gumi cseréje mekkora szívás tud lenni.[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Somatom #11143 üzenetére
Ideje lenne már, mert elég uncsi ez, hogy senki nem tud semmit, csak büntetgetnek össze-vissza. Bár akkor sem hiszem, hogy hirtelen mindenki le fogja szoftveresen limitálni a roller max. sebességét 25 km/-ra.(Kivéve, hogyha elkezdik paddal méregetni a rendőrök, akkor viszont betyár szigor lesz tényleg.)
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz PociAti #11161 üzenetére
A büntetéses dolgot lehet nem jól fogalmaztam, mivel nekem nincs e-rollerem, csak egy-két ismerőstől hallott esetről, illetve az újságcikkekben olvasott "balhékról" tudok, de nem akarok kockáztatni, inkább megvárom, hogy elfogadják a módosítást.
Más: Lehet rosszul jön le nekem, de egyre inkább úgy tűnik, hogy az ilyen 100-150k-s rollerek nincsenek tartósságra tervezve. Debrecenben van Joyor szerviz+bolt helyileg, de az A3 és F1 típusokhoz még az enjoyroll oldalán sem lehet találni bizonyos alkatrészeket, Aliexpressen meg 8"-es, méhsejtes gumit nem találni. Megmondom őszintén, nekem ez kicsit csalódás, mert azért elvárná az ember, hogy legalább alkatrész legyen hozzá min. 4-5 évig.
Esetleg valakinek nincs tippje valami jó belépő rollerre, amihez van alkatrész dögivel, könnyen szervizelhető és tartós szerkezetű? Egyedül a Xiaomihoz láttam ezidáig normális alkatrészválasztékot, de ehhez is sokszor rendelni kellene bizonyos elemeket. A Kugoo jónak tűnik, de alkatrészt szintén nehéz hozzá lelni, a szervizelését meg nem biztos, hogy meg tudnám oldani.[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Reggie0 #11167 üzenetére
Köszi, ezek szerint rosszul kerestem. Amúgy az eddigiek alapján vagy Xiaomi Mi 1S lesz vagy Joyor F1, persze mindkettőnél első dolgom lesz tömör/méhsejtes gumikra cserélni a gyárikat. Joyor mellett szól a helyi szerviz+garancia, a Xiaomi mellett pedig az alkatrészellátottság.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Vodike #11169 üzenetére
Én sokat rollereztem sima lábbal hajtós trükkrollerrel, azon is kibírtam, hogy ráz, pedig annak nagyon pici és kemény kereke van(heti 3-4x 10 km). Persze tisztában vagyok azzal, hogy tömör/méhsejtes gumival csak sima úton tudok 25-30 km/h körül menni, rosszabb úton elég a 10-15 is. Viszont én bringával is 1-2 havonta szedem a defekteket és nem akarok a rollerrel is hasonlóan járni, mert biciklin oké, hogy 5 perc alatt lecserélem, de a rolleren ez simán lehet 30-50 perc, plusz piszok drága a belső. Ezek alapján tényleg jó elgondolás a Kugoo féle tömör gumi+felfüggesztés, de ahhoz meg szervizet nem találok, plusz a garis ügyek miatt lehet postázgatni.
Reggie0:
Itt jön képbe A Joyor F1, mivel van helyi bolt+2 év gari, ráadásul azon a hátsó kerék alapból tömör gumis, így azt sem mondhatják, hogy én nem használtam rendeltetésszerűen, ha meg baja van, első utam a boltba vezet.[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
[link] Tömlős vs tömör gumi, nagyjából az a konklúzió, amit itt írt pár ember, jobban ráz. Viszont macskaköves úton szerintem majdnem mindegy, hogy tömör vagy felfújható a gumi, a kerékméret okozza a legnagyobb problémát, de szerintem a roller amúgy sem való oda. Azon fogok még elgondolkodni, hogy egy hátsó kerék meghajtású rollernél a hátsó kerékre tömör gumit rakok, előre meg felfújhatót, így ha az első defektes lenne, akkor könnyű cserélni, mert csak a tengelyt tartó csavart kell kiszedni és már hozzá is férek a gumi hoz, de azért a kormányt mégse rázza annyira a rossz út.
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
Szerintetek amúgy a rollerpiacon mikor fog eljönni az az időszak, mint ami a kerékpároknál, hogy a különböző modellek alkatrészei kompatibilisek lesznek egymással, tehát szabványméretek lesznek kormány, gázkar, fék, kerékméret tekintetében? Jelenleg elég kiforratlan piacnak tűnik, rengeteg rossz minőségű termékkel, gyenge alkatrész ellátottsággal, megbízhatatlan konstrukciókkal, modellekkel. Ezekhez társul még az irreálisan magas ár, mert egy normális, belépő e-roller 150-200k, ennyiért jó robogót(használtan), biciklit lehet venni és ezek messze felülmúlják a rollereket tartósságban. Persze nem szidni akarom a rollereket, csak én a jelenlegi ár-érték arányt nem tartom megfelelőnek.
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
Mennyivel értelmesebb megoldás ez a Xiaomi-éhoz képest. Szétszedhatő a felni, így nincs annyi szívás a defekttel. [link]
-
IMIIKE1998
őstag
Helló!
Szerintetek használtan érdemes venni Xiaomi Essential/M365-öt? Illetve mennyi ezeknek használtan a reális ára?
-
IMIIKE1998
őstag
Sziasztok!
Erről a rollerről mi a véleményetek? ( [link] ) Alkatrész van hozzá, megbízható? Közlekedésre kéne, de túl sokat nem akarok kiadni érte és használtan 90-110k között vannak a Xiaomik is és azokat ki tudja, hogy használták...
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz ridiculous #24278 üzenetére
Köszi, ránézek erre is! Inkább az alkatrész és szeviz aggasztana, mert nem tudom, hogy a helyi szervizek mennyire foglalkoznak ezzel a márkával.
#24279Thunderzolee:
Bocsi, utólag rájöttem, hogy ezeket kifelejtettem a hsz-ből:
Napi 15-20 km-es táv megtételére kéne, 63 kiló vagyok és 171 cm magas. Az emelkedők 1-2 úttól eltekintve minimálisak, ha vannak, akkor sem meredekek, hiszen az Alföldön lakom.
A használttól azért tartok, mert sokhoz nincs garancia, illetve esnek-buknak vele az emberek, plusz esőben hajtják, ami biztosan csökkenti az élettartamát.
Igazából azért gondolkodom rolleren, mert kisebb távra jó lenne vele menni és a robogónál azért jóval olcsóbb, ahogy néztem, szinte a kerékpár szintjén van egy roller fenntartása. (A töltés filléres tétel, amúgy sem különösen szervizigényes (főleg, ha tömör gumival szerelt).[ Szerkesztve ]