Új hozzászólás Aktív témák
-
nantu
csendes tag
Üdv.
Vettem 2db Kugoo S1 rollert. Újak. Az egyik megy alattam (100kg) 27km/h-t , a másik viszont csak 18 km/h-t. Mindkettő 3fokozatban 15A vezérlő, egyforma akkuk. Még az amper felvétel is 11-12 gyorsításkor. Mi lehet a hiba? -
petipetya
nagyúr
Csak agyalok. A sebességnél azt látom, hogy 15km/h,-25km/h-30km/h, így nálad a 27km/h reális. A másiknál az a 18km/h sehogy sem jön ki a fenti számokból, tehát nem ragadhatott be a szoftverben az egyik sebesség. Ezért arra gondolok, hogy német régiós, ahol a 20km/h-ra maximalizált sebességből 18-al megy alattad?
"nincs rá lezsóidő"
-
DigitXT
félisten
Van benne sebességkorlátozás a menüben, bár nekem soha nem
működött, de azért nézd meg, hátha. (A 15A vezérlő csak papíron
annyi, nem cserélték le a címkét, de a kiírt 11-12A a maximumuk.)Szerk: a fokozatok korlátjai is átírhatók. Nekem pl. csak 30% az 1,
mert azt csak parkolás segítségre használom. A 2-t levettem 50%
korlátra, úgy megy nagyjából 16 km/h-t. Csak a 3-as van 100%-on.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Linkeltem az előző HSZ-ben is... De akkor még egyszer: [link]
Annyi kiegészítés, hogy a 12-es pont nem az akku feszültségértékét mutatja,
hanem az aktuális beállítást: alapból 36V-osok ezek, nem kell bántani, de ha
tuningolod, és 48V-os akkura váltasz, akkor itt lehet utána állítani a kijelzőt...
Ja a gyári 8.0 kalibrációs érték sem az igazi, kopott gumin 7.6 pontosabb.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Szuper. Bármi kérdésed lenne, nyugodtan jöhet. Páran itt már
töviről-hegyire ismerjük a típust, minden nyűgjével egyetemben.Ha sima S1-ek, lőnél egy fotót az első villa gumiharangja alá?
A nyak hegesztése érdekelne, javították-e a korábbi gyári hibát?
Szerk: én is 100 kg körül vagyok, és alattam sajnos eltört idővel.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #8350 üzenetére
Megpróbáltam videózni, de használhatatlan lett a felvétel... azért valami olyasmit
sikerült kislilabizálni belőle, hogy van egy felfutási görbéje, ami olyan lassú, hogy
mire ráengedné a 40A-t, már akkora lesz a sebesség, hogy nem tudja...
De ez csak tipp: valszeg az 5% emelkedő nem elegendő, hogy kifussa magát.Ha holnap az idő engedi, megnézem a Tordain. Bár kicsit félek, hogy leég vmi.
Beraktam előre a 20A vezérlőt... na az már elforgatja a Raptor gumit indulásnál,
csak ugye ez nem cél, sőt. Lehet, egy motorral kéne letesztelni a nagy vezérlőt.Lényeg a lényeg, hogy a borongós idő ellenére (elvettem a gázt a kanyarban, s
a fekvőrendőr előtt is), mégis az abszolút legjobb tempót futotta GPS szerint.
34-35 km/h ezen a szolid emelkedőn szerintem a "Kugoo S1"-től igazán derék... -
-
P.e.t.ya.
senior tag
válasz Aaron14 #8344 üzenetére
Pont nem nálam történt, haver gyök2-vel fordulás közben törte ki.
Kapott egy combos acél közbetétet, ami nagyon jól fogja.
Mai napig moddolom, és nyomtatok hozzá különböző sárvédőt és lámpa tartókat.
Túl sok szerintem a betegsége, de lehet orvosolni.
Fő probléma, hogy ezt a gépet hiba volt slick-szerű gumival árulni és egy gyenge kormány szerkezettel. És a töltő csatikat süllyesztettre kellett volna kreálni[ Szerkesztve ]
-
Norikal26
friss újonc
Sziasztok. Adott egy xiaomi mi pro 2 roller 2 hónapos,újonnan vásárolt termék. Tegnap este a Mi alkalmazásban jelezte hogy van elérhető frissítés a rollerre. Rá mentem és ki írta az alkalmazásban hogy ( ismeretlen hiba 7 ) majd újra megpróbáltam le frissíteni, ezután ugyanúgy ismeretlen hiba csak 10 számmal a végén. Ezt követően a roller kijelzőjén megjelent egy 21 kód, valamint a szerviz jel ikon. Rá dugtam tölteni hátha a töltöttség miatt van de utána sem frissült a mi alkalmazásban a roller,valamint ugyanúgy írta a 21 kódot.
Utána olvastam hogy akkumulátor kommunikációs hibát jelent, de eddig ez a kód nem jelentkezett, mióta megvan a roller. Olyan mintha a Mi alkalmazásban levő frissítés váltotta volna ki, de ez csak az én spekulációm nem tudom mi lehet a megoldás rá,valamint mi a fene a hiba okozója. Valaki aki találkozott már esetleg ezzel a problémával az tudna nekem segíteni ? Otthon meglehet valahogy orvosolni ezt a problémát? Vagy inkább érdemes garancián belül mozgolódni vele és szervizbe vinni ? ( bár nem nagyon van idő szaladgálni vele jobb lenne ha otthon sikerülne 🥺) valaki help! Köszönöm. 😌❤️ -
B-L-A-C-K
titán
Azért látom kicsit össze visszasúg van itt, kormány törések tekintetében...
Mantis: régen tört, ez már javítva lett tudtommal.
OX/OXO: Stabil, nem kotyog ha normálisan be van állítva, törés sincs. Ritka esetekben van repedés, 2 részből áll belül, és a külső rész elreped, de mint írtam ez ritka eset.
Zero 10X: Az egész váz konstrukció rossz, kormány törés viszont nem jellemző, de itt van rá akkor példa.
Dualtron: Maga a rud még sose tört el egyiknél sem, vagyis erről semmi információ, a kormány viszont kotyog, kell rá bilincs, és aki komolyan gondolja a kormány szerkezetet is érdemes erősítettre cserélni, de ez kb mindegyikre elmondható OX/OXO kivételével. Én csak Dualtronokkal foglalkozom már magamnak hobbi szinten, ha megcsinálod normálisan nem nagyon van jobb, de ugye ez már felső kategória. És igen tudom vicc, pl egy Thundert megveszel 1.1 millióért, és még 300 ezret rálocsolhatsz hogy stabil és normális legyen. Maga a kormány szerkezet az én receptem szerint így a tökéletes: -
DigitXT
félisten
válasz csokaym #8371 üzenetére
Úgy, hogy a fázis áram nagyobb, mint az akku áram (P=U*I).
Valószínűleg azért lassabb felfutású az eBike vezérlő, mert
ez fogja meg az elején. A motor nem akkufeszültséget kap,
hanem a PWM-nek hála mindig annyit lát, amennyi épp kell.
(A Kugoo vezérlő azért (is) ég le, ha szénné húzod, mert ezt
nem nézi, hiszen elég alacsony az akku áram korlátja.)Ui: linkeltem korábban szimulációs eredményeket, ott külön
lehet állítani fázisáram-korlátot, ennek hatása a rajtnál nagy. -
B-L-A-C-K
titán
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #8377 üzenetére
Bocs, hogy belevau, de nem igazán lesz 24kW (gondolom ez lenne az eW) a
motoron, HA az akkuból csak 12kW-ot veszel ki. A fázis áram nagyobb, igen,
de mindez kisebb feszültségen megy, tehát a teljesítmény ugyanakkora. Sőt,
valójában ez sem igaz, hiszen a motor hatásfoka sem 100%-os. Ha az lenne,
nem melegedne egyáltalán. Jó is lenne! Abban viszont teljesen igazad van,
hogy nincs értelme 2x80A-nél jobban meghajtani, ha csak kapar s nem megy
jobban (ráadásul értelmetlenül veszélyes, ha random tapadásvesztésed van).Mintha mondtam volna, hogy ez lesz. Azon felül, hogy mérnökileg érdekes,
hogy mennyire ki lehet tolni a határokat, használhatóságban már nem játszik:
azt akarod mondani most is, hogy papíron 24kW, de a videóban bemutattad,
hogy "csak" a fele, s ennek nyilván az az oka, ha ráengeded a 300A-t, akkor
bekakukkol: vagy a motor ég le a veszteséghő okán vagy a gumid fogy el.Ui: mondjuk FB-on azt láttam, hogy ez már nem is AZ a roller, hanem új build.
Nem tudom, ebben milyen akku van, de 150A-nél már jó 5V-ot esik a fesz.
A korábbi fejtegetés szerint 300A-nál esne 4V-ot. Az egy kicsit optimista volt.
(Egyébként nekem 50A-nál esik annyit, szóval nagyobb az ellenállása sajna.) -
DigitXT
félisten
válasz csokaym #8380 üzenetére
Na de te vasággyal vagy 65 kg, én meg 100 körül, és így bírt 2000+ km-t:
szerintem neked nem kell ezen izgulni, én viszont elgondolkodtam, hogy
abbahagyom a rollerezést. Talán visszatérek, ha lesz zsé normális vázra.
(A tanulást nem bántam meg: most már bármikor összerakok sajátot is.) -
B-L-A-C-K
titán
válasz DigitXT #8378 üzenetére
Majd lemérem egyszer, én is kíváncsi vagyok rá, elvileg a lakatfogós multiméterrel kilehet mérni.
Az off részhez, az még akkor más terv volt, oda valós aksiból kimenő 2x150/200A ment volna, más vezérlővel, ami kitudta volna használni a maximális bms teljesítményét.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #8383 üzenetére
Ha összefutunk, tudok adni ilyen multimétert, viszont menet közben nem vállalom,
hogy rajta tartom a fázis vezetéken. (Álló helyzetben meg nehéz úgy leterhelni.)Az a 2x150A áram sokkal nagyobb nyomatékot indukált volna, mint amit le tudnál
rakni az aszfaltra ezeken a kerekeken. Most is azért kell visszafogni a vezérlőket,
ha jól sejtem, mert vezethetetlen, ha nyélre bármikor elkapar mind a két kereke.Egyébként meg nem vicceltem a folyadékhűtéssel: a Tesla sem véletlen hűti mind
a motort, mind az akkut, BMS-t folyamatosan... Ha a 2 tonnás dög 1G-vel gyorsul.Az a Dualtron biztos kevesebb, mint 50 kg, összesen kellene 150 kg-ot gyorsítani:
tegyük fel, hogy valami csoda gumid van és tudnál 1G-t (nem tudsz, de tegyük fel).
150 kg * 10 m/s2 = 1500 N Ennyi erő kell folyamatosan, és ott a 2.77 mp 0-100.
Uszkve 38.5 méteren. Ez 57.87 kJ munka, 2.77 mp alatt, tehát 20.8 kW, slussz...Ergo az ég világon semmi értelme egy ilyen rollernél a keréken 24kW-ra törekedni:
egészen biztos, hogy a gumi lesz a szűk keresztmetszet, és így a vezethetősége.
Mivel aktív leszorítóerő nincs, sőt, tempónál sem érdemes növelni a teljesítményét.
Nyilván ha a Pike's Peak-en indulsz, jól jön a kraft, de ha füstöl a gumi ott se segít.Szerk: a fenti számításban totál elhanyagoltam a légellenállást, pedig számít.
Mégpedig úgy, hogy kevésbé fog gyorsulni, mint az elméleti max, de ezen se segít
a további teljesítménynövelés, hiszen ugyanúgy csak gumifüstölés lesz belőle...[ Szerkesztve ]
-
Gigi01
őstag
Sziasztok!
Pro 2 gumiabroncscserét csinált valaki?
Macera nagyon?Hazajöttem,nem bírja az itteni bicikliutat.
Nem csodálom,kintihez képest itt katasztrófa.
Még pumpát sem vettem,most megrendeltem,de szerintem tuti defekt a hátsó.[ Szerkesztve ]
-
dzsidzsas
aktív tag
MEG NE VEDD AZ ESEGWAY 500-at, olvass bele a blogomba. Nekem most lett tele a hócipőm vele. Leszakította a hátsó lámpát, LCD panellel nem lehetett se ki se be kapcsolni többet. Szerencsére volt otthon a TF-100-as kijelző. Rendeltem egy csere lámpát, elküldték, még csak nem is hasonló a csatlakozók, a régiről kellett leszedni. Amikor szétszedtük meg kiderült minden szilkopasztával van befújva, élmény volt ki és befűzni. A szilopasztában akkora lyukak vannak, hogy ha ez elázik az akksinak annyi. NE VEDD MEG AZ ESEGWAY 500-t, vegyél Xiaomit.
https://rollerezz.blogspot.com/
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #8387 üzenetére
Az enyém olyan, viszont csak 100A-ig mér...
-
dzsidzsas
aktív tag
Tudom senkit nem érdekkel, de az Esegway 500-hoz adott töltő minimális használat után megadta magát, mint kiderült a fej itt is ragasztott bovli. Komolyan szétszedem a motort, hogy 500W-e. Mert ezek után szerintem csak 350 vagy 250-es.
https://rollerezz.blogspot.com/
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #8391 üzenetére
Mondjuk az épp tény, hogy a FID-ék által csak pálcika roller motorkábel
néven futó Julet csatlakozós cucc nem egészen 40A-re lett tervezve.Legalábbis ha összevetjük a 40A vezérlő fázisvezetékének átmérőjével:
Ettől függetlenül elketyeg 1500W-on a motor, pedig névleg csak 350W...
Szerk: mondjuk mikor kattogni kezdett, aggódtam, hogy leolvadt.
De nem, mint kiderült, a csapágy szarakodott. Meg figyelni kell, hogy ne
legyen "centírozatlan", mert ha oldalra üt azt is meg lehet rajta érezni.Btw. kerestem vázat, hátha van külön, de csak ezt találtam (ez is 100K):
Ahhoz képest viszont occó, hogy egy E-TWOW hátsó villa 65K lenne.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #8393 üzenetére
Emelkedőn biztos meg lehetne olvasztani, főleg ha egyedül küzdene vele...
Szerencsére a 2 motor rendesen össze tud dolgozni. Nem melegszik nagyon:
Amúgy az első motor csak 42 fok volt ugyanekkor, szóval van különbség...
A szerkre: ja hogy a motorkábel melegedése? Tudja fene. Még nem égett le.
A motorkábelben szerintem bőven nincs meg 2.5 mm egy fázis. De holnap
lemérem - ha arra járok... Mindenesetre elég combos különbség látható.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #8394 üzenetére
Mondjuk ezzel a muanyag boritassal becsapos merni. Kivancsi lennek, hogy alatta mennyivel melegebb a motor.
Szerintem azert hidegebb az elso, mert nem nyomatekmegosztas van, hanem fordulatszam szabalyozas(es aram korlatozas, ha nem eri el), igy nem egyenletesen oszlik meg. Ehhez kene egy extra mikrovezerlo valamelyik vezerlo ele, hogy a parancsokat modositsa
Szemre nem tudom megmondani en se a fenykeprol, hogy mekkora kereszmetszetu vagy atmeroju.
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #8395 üzenetére
Én nem tudok műanyag borításról. Ez tiszta alu, max. le van festve feketére... Ez a 62 fok teljesen rendben van: korábban volt 80 fölött, az már meleg volt... Amikor megolvadt a belső műanyag szigetelés, akkor meg jobb nem is kérdezni...
Esetemben azért hidegebb az első, mert azon 20A korlátú vezérlő van, a hátsón meg kb. 33A, így az emelkedőkön sokkal jobban dolgozik a hátsó motor. Megkockáztatom, hogy félgázas haladásnál is, mert nem egyformák... Azelőtt simán ugyanannyi áramot vett fel mindkettő (amikor nem a vezérlő limitálta őket). Valójában nem sokat mentem a klasszikus 11+11A setuppal. Elég gyorsan ment a 30A hátra, és nagyon szerettem, ahogy megindult... Egy élmény volt na! Néha leégett, igen, de azért élmény volt. Az eBike vezérlő nem rúg akkorát cserébe tök nyugodtan indul el, és szép egyenletesen húz: ennek is van előnye, hátránya...
Szerk: szóval nálam sem a vezérlők nem egyformák, sem a motorok, hiába néz ki tökugyanúgy az összes. Az első kerék csak 980 rpm max. a hátsó 1045 rpm. Szerk3: de nem is ez okozza a fő eltérést, hanem az, hogy a 2 vezérlő teljesen másképp értelmezi a gáz jelet... Az eBike vezérlőn csak 80% takarék állás van, ezt majd használni fogom, ha nem végsebességen közlekedek vele... (Érdekesség, hogy van overdrive állása is, amikor megváltozik a motor hangja, és valamivel gyorsabban forog. Nem sokkal, csak ilyen 5%: lehet, hogy ez már valami field weakening, vagy én nem tudom. Mindenesetre nem nagyon fogom úgy használni. Amikor először próbáltam ki el is tört a hátsó villa: rossz ómen...)
Szerk2: abszolút értékben átmérőt/keresztmetszetet én sem tudok így fotóról, de az ziher, hogy a Julet csatiba kb. fele átmérő/negyed keresztmetszet megy. Vélhetőleg nem ekkora teljesítményre lett tervezve, de ideig-óráig elviseli. Ahogy természetesen nem folyamatosan viszi át az 1500W-ot (max. nagyobb emelkedőn, kisebb ~5%-oson simán felgyorsul annyira, hogy lecsökken az áram).
Szerk88: első keréken meg soha nem próbáltam 30A-t (oda az feleslegesen sok).
[ Szerkesztve ]
-
csokaym
csendes tag
válasz DigitXT #8379 üzenetére
Most csekkoltam, a Futurer-ben van e-twow hátsó rugós tag ~12k-ért. Linkelem az alkatrész listájukat (most találtam a neten).
[link] https://www.futurer.hu/custom/futurer/image/data/Arculat/Alkatr%C3%A9sz%20%C3%A1rlista%20-%202020.11.12-t%C5%91l.pdf
A hátsó villa (ugyan nem egy kifűrészelt) de csak 9.9k, az a 65k pedig érte valószínűleg egy nullás elírás. Legalábbis remélem
-
Eldenisa
csendes tag
20percnyi kemény googlezás után eljutottam oda, hogy rákérdezzek, valaki látta-e már ezt a hibakódot és tudja-e, mennyire fog ez nekem fájni? Ma jöttem be melóba, minden a szokásos(az esőtől eltekintve) és egy fékezésnél fura hang az elsőkerékből, majd ez a szép
hibajelzés fixen, és bújtam a manualt, de nem találtam meg mit jelent :'(
(remélem az M nem a motor-t jelenti)[ Szerkesztve ]