Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
Szerintem sincs, általában. De valamiért most már többször azt tapasztaltam,
hogy fékre csak megjelenik egy nagyobb fesztüske. Ami adott esetben éleszti a
BMS által tiltott akkut...vagy kinyírja a vezérlőt. Normál esetben nem is hagyja
30 km/h fölé gyorsulni, így ebből nincs is baj. Csak komolyabb lejtőn jelentkezik.
Meg akkor, ha valahogy mégis gyorsul kb. 34 km/h-ig. Olyankor nem is arról van
szó, hogy visszatöltene és ezért boostol a feszültségen (szvsz azt nem csinálja),
hanem a motor által generált fesz már natúrban is magasabb, mint 42V...Szerk: akkut védendő be akar fékezni (vagy vmi ilyet csinál), amit nem bír a FET.
A tuning motorral erőltetve, ugyanez volt: a sima motor kisütötte a másik vezérlőt.
Ezzel a 48V+36V-os kombóval már majdnem megszívtam korábban... eddig bírta.
Ha nem fékezek bele, lehet, hogy most is kibírta volna, de elég veszélyes kombó.Szerk2: már többször terveztem, hogy rámérek van-e visszatöltés, mert az, hogy
éppen megjelenik vmi feszültség, még nem feltétlen indukál "értékelhető" áramot.[ Szerkesztve ]
-
FattyDove
őstag
Ti mennyire szorítjátok meg a kormányt tartó csavart?
Biztonságosabb-e akkor, ha kicsit nehezebb mozgatni a kormányt? -
mrrr74
aktív tag
válasz DigitXT #7552 üzenetére
A hegy legtetején lakom, amikor először tapasztaltam, megállt bennem az ütő, azt hittem egyedi probléma. És nem is elsőre jött elő, hanem akkor már használtam egy ideje, ráadásul nem is minden alkalommal (bár lehet azóta tudat alatt nyomom a hátsó féket). Anno rákérdeztem a Kugoonál, hogy van-e visszatöltés és azt mondták nincs.
Ja, a vezérlő Akkor nem csak felfelé hal meg...
Az enyémmel is mentem már 30 km/h-s sebességgel már többször is a 8x kilómmal, az nem rossz eredmény. Bár most egy 350 W-os UMAX van nálam, a gyári 25 km/h-s végsebessége 32 km/h és ezt bírja enyhébb emelkedőn felfelé is hosszabb távon, egészen az 1-es akku állásig. Teljesen gyári, alig hittem el, 10.000 mAh-s cserélhető akkuja van. Azt hittem nincs benne védelem, de nagyon a vége felé csak leszabályozza a teljesítményt.Ezt olvastam, bár második olvasásra sem értettem
[ Szerkesztve ]
https://weddmegonline.hu, https://nekedveszem.hu
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #7558 üzenetére
Hát ez azért még nem egy egzakt mérés. Azok a csíkok elvileg
az akku töltöttségére utalnak, és feszmérés alapon működnek.
Ha nyomod neki, esik a fesz, megy le a csík. Ha csak hagyod
kigurulni ezután, akkor is vissza fog menni a fesz (így a csík is).
Pedig ha csak szabadon gurulsz, biztos nem tölt vissza.Szerk: ettől függetlenül lehet, hogy visszatölt fékezéskor! Csak
mondom, hogy ilyen holmi csíkoknak én soha nem hinnék.Szerk2: ez amúgy érdekesnek tűnik, de sajnos én nem vagyok
szakmabeli. "Poorly designed controllers lead to failure and
physics prevents any meaningful energy recovery."[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #7559 üzenetére
Persze, hogy nem pontos, de allohelyzetben max 1 csikot ment fel es eleg hosszu ido utan. A dombrol meg 3 perc alatt ertem le.
Amugy a szerk2-ben levo linken talalhato fejtegetes hulyeseg. Akkutol fugg, hogy milyen gyorsan toltheto, a jobb akkuk 2C-vel is. Ez egy 6Ah akku eseten 12A toltoaram, ami 36V nevleges feszultsegen 432W, de ha csak 1C-vel tolt, az is 216W, ami a motorteljesitmeny 2/3-a es erre meg rajon a vezerlo hatasfoka miatti hoteljesitmeny, mert azt is a motor fogja taplalni. Szoval amit elfutene, azt az akkuba is be tudja kuldeni. Ez a doksi maximum az elektromos vs. mechanikus fek vitaban lehet ervenyes, mert egy mechanikus fek teljesitmenye joval nagyobb, mint ezek a parszaz wattos motorok. De ahol mar elektronikus feket implementaltak, ott nincs mirol beszelni, az adottsag, hogy a motor fog fekezni, igy az elfutes vagy akkutoltes kerdeskorben erdemben nem hasznalhato.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #7560 üzenetére
elfutes vagy akkutoltes kerdeskorben erdemben nem hasznalhato.
Értem. Viszont a tapasztalat szerint feltöltött akkunál egyáltalán nem
opció a regen. Hovatovább az S1 álló helyzetben is fogja a motort, ha
fékezel, ami megint nem a igazán a regen fék jellemző tulajdonsága...
De mondtam, hogy nem vagyok szakmabeli. Biztos ez is full hülyeség:Another limitation of this system occurs when the batteries are full. Even if the system has a boost capability, if the batteries would not accept any more energy, they would start acting as resistors and eventually heat up, burn or blow.
Since batteries are electrochemical machines, they have a reaction time and this time is generally related with amount of energy that is taken or given. When I_brake exceeds charging current limits of a battery pack, amount of braking is limited to amount of current that can be safely stored on.
Megjegyzem jobb akkukat írsz, amik nagy árammal tölthetők: szerinted
az egyik legolcsóbb rollerbe milyet rak a kici kínai? Pontosan... occót.Mivel ez a szakterületed: szerinted milyen fékezési megoldást csinál az
S1, és miért? Hogyan lehetne növelni a fékerőt, ha ennyire szar a fékút?
(Azon kívül, ahogy én csináltam, miszerint két motor fékez egyszerre...)Szerk: meg persze egy mechanikus fékkel rendelkező motorral.
[ Szerkesztve ]
-
Anaconda
tag
Sziasztok!
Xiaomi mi scooter essential kormánya elég "darabos" lett, illetve kicsit szorul.
Hogyan lehet a csapágyon lazítani?
Jól láttam, hogy kormányt lecsuk, ott középen egy csavar, az oldalsó részen két oldalról egy-egy csavar és úgy tudok rajta kicsit lazítani, tehát nem csavarosan van kontraanyával rögzítve mint a bicókon?
Ha már ott járok, ha jól sejtem a csapágy zsírzás se egy nagy kaland, adok neki... -
mrrr74
aktív tag
válasz Reggie0 #7558 üzenetére
Nekem is felmegy a töltés-kijelzőn a jel ha előtte dombra mentem utána pedig gurultam, de ez az összes rollernél így van, véleményem szerint ez nem visszatöltés, csak a feszültség kúszik vissza ha nem kap terhelést. Ha kikapcsolom a rollert, majd újra be, akkor is feljebb megy a csík, pedig akkor nem beszélhetünk visszatöltésről.
Az S1/Pro egészen biztos nem tölt vissza, a Kugootól kérdeztem és ők mondták. Az S1 Plust nem ismerem közelebbről.https://weddmegonline.hu, https://nekedveszem.hu
-
DigitXT
félisten
Az S1/Pro egészen biztos nem tölt vissza, a Kugootól kérdeztem és ők mondták.
Mai teszt alapján ezt megerősíthetem. Semmit nem boostol, pedig az előfeltétele
lenne, hogy tölteni tudjon kisebb sebességnél... egyszerűen lejtőn nagy tempónál
a BEMF látszik, és a fékezés elején egy pillanatra egy fesztüske. Természetesen
mind a kettő okozhat problémát (nyilván nem véletlen akar 34 km/h alatt maradni).A 20+11A setupról egy szóban: komótos. Viszont ugyanúgy megy 30-at síkon, és
ugyanúgy 25-tel visz fel a Lágymányosi hídra. Az elindulások nem vágnak hanyatt.
Cserébe kevésbé terheli az akkut, s van rá sansz, hogy hazavisz trükközés nélkül.Töltöttség megérkezéskor (46.6V / 39.6V):
Töltöttség egy perccel később (47.1V / 39.8V):
Vicces, de pont egy csíkkal többet jelez. Csak nem a lámpa lekapcsolása miatt... Az csak 5W-ot eszik, azaz 0.12A-t vesz fel 42V-on.Szerk: 30A+20A vezérlővel, ugyanezekkel az akkukkal, ugyanazon az útvonalon,
plusz az elején kb. 200 méter teszt emelkedőn, hogy ha lerohadna, hazaguruljak.
Kimásolom, hogy meglegyen: 46.3 / 39.2, szóval valóban spórol a komótosság.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #7561 üzenetére
Allo helyzetben konnyu fogni a motort, az semmit nem jelent. Egyszeruen csak nyitja az egyik oldalon feteket es ezzel fogja a motort. Ezt barmilyen hajtas eseten meg lehet oldani.
Megjegyzem jobb akkukat írsz, amik nagy árammal tölthetők: szerinted
az egyik legolcsóbb rollerbe milyet rak a kici kínai? Pontosan... occót.
Ezzel parhuzamban visoznt azt tudom mondani, hogy a kinaiak azon sem szivbajoskodnak, ha az 1C-s akkura rakuldik a 2C-tA sima S1 nem tudom milyen modon fekez, nem volt a kezemben, nalam S1 plus van, bar ez is lassan fekez. Hogy ennek mi az oka azt a vezerles/aramkor ismereteben tudnam megmondani es azt is, hogy mit lehet rajta modositani. Ha esetleg vannak rajzaid vagy valami infod, akkor szivesen megnezem.
-
Anaconda
tag
Sziasztok!
2 hetes Xiaomi essential akkuja nekem picit fura, lehet, hogy ez a normális.
5100mAh helyett csak 4800-at töltött bele és 100% töltöttséget jelez, mint az akku cellák feszültségén látszik, durván 4V-ra tölt. Ittott pár cellát meg töltőt már láttam és építettem is töltőt jópár évvel ezelőtt. Nem 4.2V-ig kellene feltöltenie? Nektek is 4V-ig tölt?
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #7567 üzenetére
az 1C-s akkura rakuldik a 2C-t
Sőt, a 8Ah akkura is ráragasztják a 10Ah matricát.
Ugyanolyan barna 2000-es cellák, mint az S1-ben. Ehh.
Mondom szétszedem, nincs-e esetleg baja: azon kívül,
hogy kamu kapacitást nyomtattak rá, nincs. Ja és 20A
a BMS, szóval nem biztos, hogy imádta a 30A vezérlőt.Szerk: ugrált az úthibákon, kezdett kopni a zsugorfólia.
Igyekeztem két oldalas ragasztóval jobban lefixálni.[ Szerkesztve ]
-
Anaconda
tag
válasz DigitXT #7573 üzenetére
Köszönöm a választ mindkettőtöknek! Ez volt a sejtésem nekem is! Pár cellával már dolgoztam, én személy szerint inkább kevésbé meríteném le. A cellák élete szempontjából, meg ugye a középérték a legjobb, ha nem töltjük fel teljesen és nem is merítjük le teljesen.
Hogy meddig engedi meríteni, sosem teszteltem még, 20%-nál már érezhetően csökken a teljesítmény, itt már rakom a töltőre. -
Anaconda
tag
Leírom a kormánycsapágyas sztorit is, hátha valakinek hasznos.
Tehát a tünet az volt, hogy érezhetően szorult a csapágy, legegyszerűbb úgy leírni, hogy darabos a kormányzás, ha neked is az lenne tudod mire gondolok...ha sokat megy így akkor szerezz is be előre egy csapágy szettet.
Nekem fura kicsit a csapágy állítása, mivel nem vagyok gépészmérnök én sem tudnám jobban megoldani...
Szóval, a kormányt be kell csukni, a középső csavart teljesen kitekerni. Van oldalt kétoldalról egy-egy csavar, közte egy bevágás. A bevágásnál a belső tengelyre rakj egy macipöttyöt filccel, hogy tudd hogy rakd össze hogy ha a kormányt egyenesbe rakod a kerék is ott legyen. A két csavart lazítsd meg és egy nagyon picit emeld feljebb, épphogy...majd az egyiket húzd meg, ellenőrizd, nem szorulhat de nem kotyoghat, nem lehet túl laza de feszes sem, ha rendben látod a középső csavar mehet vissza (ha azt nem tekerted ki teljesen az se baj de pár mm-t legyen kicsavarva), kicsit húzd meg, ellenőrizd, ha minden oké akkor a két oldalsó csavart jó erősen meghúzhatod. Ha kész akkor a középső csavart is húzd meg és ellenőrizd, a túl laza kotyogó csapágy is tönkremegy. Én a csavarokat meneteögzítővel raktam vissza, nem a véglegessel, hanem oldhatóval.
Ez nem szentírás, nem értek hozzá, 2 hete van meg, de van műszaki érzékem, én így tudtam beállítani, 3km-es tesztkör után is jó. Ha kell az alsó és felső csapágyakba érdemes jó minőségű zsírt rakni, a víztől is véd, én belenéztem a felsőbe, a gyárit egyenlőre elégnek találtam, de lehetne benne több is, csak nem volt kedvem zsírozgatni, majd legközelebb... -
Reggie0
félisten
válasz Anaconda #7575 üzenetére
Egyszerre illik a kettot alkalmazni. Se teljesen feltolteni, se teljesen lemeriteni nem szabad es akkor nagyon no az akku elettartama. Egy jo BMS 20% es 80% kozott tartja az akkut. Ebbe egyedul az szokott belekopni, ha szukseg van a nagy kapacitasra es kis tomegre(vagy terfogatra), ekkor nincs mast tenni, mint novelni a kihasznalt tartomanyt.
A beletoltott energia pedig idovel fogyni is fog, ahogy oregszik az akku. Ebbol latod, hogy mennyire van eloregedve.
Azzal teszel a legjobbat, ha minden hasznalat utan visszatoltod az akksit, amikor csak teheted. Ahogy csokken a toltesi/kisutesi ciklus nagysaga azzal exponencialisan no a ciklusszam amit elvisel az akku.
[ Szerkesztve ]
-
Anaconda
tag
válasz Reggie0 #7578 üzenetére
Tegnap pont ezen gondolkoztam, hogy a BMS még a partial charges-t is számolja, akár még olyan is lehet mint régebben a laptop akkuk meg a tintasugaras nyomtatók, volt még bennük kraft, csakhát elérte úgymond a tervezett élettartamot és hurka, bár a li-ion pakk se nagyon bír ki 700-nél több töltés-lemerítést.
[ Szerkesztve ]
-
Putyin90
senior tag
Sziasztok!
Egy hetes rollerezés után belefutottam az első suttyó biztonsági őrbe, aki nem engedte betolni a rollert. Nem akartam ott helyben leállni vele vitatkozni, ezért otthagytam a boltot. Tudtok arról, hogy van-e erre vonatkozó törvény, hogy nem lehet rollert betolni a boltba?
-
Putyin90
senior tag
válasz Reggie0 #7583 üzenetére
Értem. A bejáratra sehol nincs kiírva, hogy nem lehet betolni. A jóllakott óvodás kinézetű sutyerák biztiboy mondja, hogy a rollert nem vihetem be. Mondom oké, akkor viszlát. Azért kérdezem, hogy van-e törvény erre, ami kimondja, hogy tilos bevinni, mert ha van, akkor befogom, de mivel nincs rá törvény, és a bolt sem jelzi a bejáratnál, hogy tilos bevinni, csak egy ilyen véglény azt mondja, hogy nem lehet és ezt nekem el kell fogadni ez nálam nem játszik. Felveszem a bolttal a kapcsolatot, kíváncsi vagyok hogy ők mit mondanak.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
-
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #7585 üzenetére
Igen, a hatotavra. Mondjuk az a 30km/h vegsebesseg az en 87 kilommal inkabb csak 25-27. Persze vegig nyelgazon mentem, de olyan 8 km alatt lement 1 csikra a toltes.
#7584 Putyin90: Szerintem nem elvarhato, hogy beengedjenek vele barhova, en meg szoktam kerdezni, hogy betolhatom-e, de inkabb altalaban osszecsukom es cipelem. Biciklivel se szokas boltba bemenni. Kulturaltabb helyeken a babakocsit se engedik be, ha keves a hely a polcok kozott.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Meg valami, amit elfelejtettem: Le akartam csukni a fogantyukat es kozben sikerult szetpattintanom a fekkart. Az mar teljesen biztos, hogy az E2 hibakod a fekkar hibajat jelzi
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
No para, megesik. Most mentem vele egy kisebb 5 km-es kort. 3 csikra ment le a fogyasztas, igaz ebben volt 400 meter olyan hegymenet, hogy 5km/h-val ment max gazon. Viszont volt ugyan ennyi lejtmenet is csak fekkel. Majd valamelyik nap kihajtom a vegletekig az akkut aztan kiderul mit is tud.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Osszehasonlitottam a hibassal, annak a hajtott kerekenek is ugyan akkora az ellenallasa. Viszont ezzel az orosz videoban levovel osszehasonlitva a vezerles masnak tunik, a videoban 36km/h-ig porog fel uresben, nekem csak 30-31-ig. [link] Lehet mas revizio, a markolat is mashogy nez ki.
Itt meg a csajjal egyutt is megy 34-et: [link][ Szerkesztve ]
-
mrrr74
aktív tag
válasz Reggie0 #7596 üzenetére
Majd írd meg kérlek, hogy mennyi a teljes hatótáv teljesen feltöltött állapotról nulláig.
Szerk.: ha jól tudom, a korai darabokat átalakították egy kicsit, viszont azt nem tudom, hogy mit és pontosan miért.[ Szerkesztve ]
https://weddmegonline.hu, https://nekedveszem.hu