Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Skynet258 #7300 üzenetére
Lime-nak ugyanolyan szar tömörgumis kereke van, mint a Kugoo S1-nek.
Sima aszfalton csendes, de rosszabb felületen minden rezgést átvesz.
Még az S1 Pro lyukacsos kereke ami fokkal komfortosabb volt, bár még
az is lófütty egy rendes pneumatikus kerékhez képest képest...Szerk: cserébe az első defektnél az ember értékelhet pro és kontra...[ Szerkesztve ]
-
m0h0senator
őstag
Sziasztok!
Jön a tavasz és rolleren gondolkozom. Két típus között vacilálok. Az egyik a Kaboo Mantis 8 a másik pedig a Kugoo G2 Pro. Kugoo Booster-el már mentem, nagyjából tudom, hogy mind a kettőnek vannak betegségei (kaboo-nál a puha csavarok) kugoo be tud ázni, talán a kaboo is. 95 kilo vagyok, szeretem a sebességet ezért gondolkozom ebben a két modellben.
Kaboo-ban az tetszik, hogy összezáráskor rögzíthető a kormány a hátsó részhez könnyebb vinni ezáltal mint a Kugoo-t. Milyen betegségeik vannak még? Köszi a válaszokat.An odyssey through the realm of consciousness.
-
laskr99
addikt
válasz m0h0senator #7302 üzenetére
Inokim OX? Jobb konstrukció mint a 2 cucc Használtan kevés km-el 350-400 közt vihetőek, egyedül talán a csúkó rész tud kikopni sok használattó, de ritka. Beázni nem nagyon tud, a hátsó kábel esésnél hajlamos szakadni, mert a régi modelleken nincs védve, de lett hozzá ilyen gyári kieg ami 3-4000 forint, az védi rendesen
Kugoo-nál amit néztem, hajlamos a váz csavarodni a tengelynél mivel kb csak a gumi fogja.
Kaboo az nagyon be tud ázni, mindent ki kell szigetelni nem kicsit. -
m0h0senator
őstag
válasz laskr99 #7303 üzenetére
Háát "kár" volt megmutatnod. Ezek tényleg minőségibb hatást nyújtanak már fotók alapján is. Tény, hogy az új áruk is jóval magasabb mint a Kugoo&Kaboo párosnál. Utóbbiakon egész jó akciók szoktak lenni a kérdés, hogy mennyit kéne költenem a vételáron felül egy Kugoo vagy Kaboo-ra, hogy ne ázzon be, ne nyírodjon szét a csavar ( FID videóját láttam) stb stb. Viszonylag sík terepen mennék velük, melóba járni haverokhoz, megnéznék egy 11 ker törökbálint távot is ezért is keresek ilyen teljesítményű rollert.
An odyssey through the realm of consciousness.
-
laskr99
addikt
válasz m0h0senator #7304 üzenetére
Háát én eddig olyat csináltam, hogy Kelenföld VÁ-Budaörs és vissza, az sima volt, 1x telibe csepelre hazamentem így. Múltkor nem lassan mentem, úgy volt 49km 0 fok közelében, akkor otthon előtt 300 méterrel merültem le csutkára
[ Szerkesztve ]
-
Skynet258
veterán
válasz Skynet258 #7300 üzenetére
Na megvolt a mai 7 kilométerem, hát gyerekek ez nagyon faszányos dolog ez az e-roller. A Lime tényleg jó volt arra pár száz forintból kipróbáljam, de az Mi365 Pro 2 valóban más világ. Amiket ott megéreztem bukkanókat meg úthibákat (és bőven megéreztem) azt itt szinte semennyire. Az látszik, hogy az emberek még nincsenek túlzottan hozzászokva, gyalogosok meg autósok egy része eléggé megnézi mi a franc suhan a járdán mellettük. Ez mondjuk kevésbé jön be de majd megszokják idővel ahogy terjed).
Szóval úgy érzem jó beruházás volt. Inkább ithhonról vettem 167k-ért, kintről olcsóbb lett volna de a gyors szállítás és a 2 év gari meggyőzött.
Lehet majd írok is róla valami amatőr tesztet, a sok teló meg TWS bemutató mellett elfér. Végülis Androidos app van hozzá.https://geekpulse.hu
-
Putyin90
senior tag
Sziasztok! 180.000 Ft környékén milyen e-rollert ajánlanátok? Amit elsőnek kinéztem az a Kugoo Kirin M4, de rákerestem FB csoportban és inkább elengedtem. A másik, ami beleférne az árba az a Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2. Amire használnám: 90%-ban boltbajárás, normális minőségű járdán vagy úttesten, illetve alkalomadtán nagyobb távokat is mennék vele (20 km). 90 kg körül vagyok, fontos lenne, ha kisebb-nagyobb emelkedőkön is felvinne.
-
sagesz93
addikt
válasz Putyin90 #7307 üzenetére
Én ilyet vettem tavaly [link] (másik nevén joyor x5s)
Részemről ajánlott cucc, nagyjából ugyanazok a paraméterek voltak nálam is a keresési szempontok. Mentem azóta xiaomi pro 2vel is, engem nem nyűgözött le. (főleg ha egy sw frissítés lekorlátozza 20-ra a végsebességet)[ Szerkesztve ]
-
Eldenisa
csendes tag
Szét szedtem, hát rohadjon meg mire szét jött, a motorban volt némi ragasztó a külső mágnes perem és a belső közt, azt kipucoltam, a két csapágyat még most nem cseréltem ki, de egyébként úgy néznek ki, hogy nem sérültek. Mentem a hétvégén a sima kugoo s1el, az ment alattam 24el és lehagytam a haverom aki meg az én prommal jött mellettem és ő 30kilóval könnyebb. Kipucolva a motorteret talán jobban megy, de amint rájövök a fenti linken melyik számít sokkal jobb csapágyak rendelek kettőt és beepitem meglesem hogy azzal jobban megy-e
-
DigitXT
félisten
válasz Eldenisa #7313 üzenetére
Az a ragasztó némi gyári tömítést jelentett volna. Mivel ott nem forog semmi,
ezért az nem számíthatott semmit: ártani annyiban árthat, hogy ha vízbe mész,
több esélyed van, hogy beázzon a motor. (Azért szokták javasolni, hogy inkább
célszerű kinyomni FBS ragasztóval, ami rendesen, vízzáróan tömíti a peremet.)Amúgy a motort szétszedni (szerintem) nem is kellett volna, mert annak hibáját
kizártad azzal, hogy a levegőben jó tempót forog rendellenes hangok nélkül.
De ha már szétszedted, akkor egyből le is szigetelhetted volna: igaz utána még
nehezebb szétszedni, ha esetleg tényleg megmakkanna benne valami...
Ám amit nagyon nem érdemes, feszegetni! Fogni kell, és kiütni az állórésszel...
Feszegetéskor ugyanis sérülhet a csapágy. (Nyilván cserélhető. Csak ami nem
romlott el, ne javítsd.) Hátsó kerék csapágy is ép, s mégis bedől a kerék?Szerk: jó kép!
Szerk2: 30 kilóval könnyebb, és akkor sem megy normálisan, vmi nem kerek...
Tényleg szorulhat valami hátul. Mondanám, hogy próbáld ki egy sima S1 hátsó
kerekével. Csörög-zörög, viszont vékony, kemény, így nem tapad, de jól gurul...
(De nem akarom rádsózni. Ott több csavart is ki kellene szedni a cseréhez.)[ Szerkesztve ]
-
Eldenisa
csendes tag
válasz DigitXT #7315 üzenetére
Nem a szélénél hanem a külső mágnesek és a belső között azon az elméletileg fél milliméter terülen, ahol egyébként nem kéne semminek lennie, hogy tudjon forogni a külső fix mágneses perem, (biztos van ezeknek szakmai nyelven valami neve, csak azokat nem tudom), a hátsó kereket még nem lestem meg, de majd mindjárt megterhelem az mennyire forog
Szerk: egyébként azt néztem mintha alapból az első kerék kicsit csálén állna, maga a tengely egyenes, de a vázba betolva tövig kicsit dőlne az egyik irányba, de már lehet csak hallucinálok a roller miatt :D
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Eldenisa #7316 üzenetére
Ja, hogy azt mondod, hogy olyan sok ragasztót nyomott bele a kínai, hogy kinyomódott az a kék csoda, és konkrétan beleért az állórészbe? Nem elképzelhetetlen, csak azért furcsa, mert annak talán valami hangja csak lett volna. Ezt a külső/belső mágnes dolgot nem értem... A mágnesek fixen fel vannak ragasztva arra a hengerre, azzal együtt forognak. Ez egy "outrunner" BLDC motor. Amikor szétszeded, akkor ugye már nincs ott a csapágy, hogy a megfelelő távolságban tartsa az állórészt, ezért megdől, és durván megfogja a mágnes, így nem forog az sehova. (Különösen nehéz kiszedni belülről az állórészt, gondolom azzal szívtál a legtöbbet. Én is azzal szoktam.)
[ Szerkesztve ]
-
Eldenisa
csendes tag
válasz DigitXT #7317 üzenetére
Azt volt a legkönnyebb szétszedni, de nemmondom kellett hozzá erő, igen a ragasztó befelé folyt azt szedtem ki, teloval nagyon bénán rajzolva: a kékkel rajzolva részre gondoltam, oké nem volt benne sok extra ragasztó, de azért volt benne, gondolom ott nem kéne lennie...
Egyébként hátsó kerék helyére szerint beszerzek egy másik hajtható kereket majd jövő hónapban.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Eldenisa #7318 üzenetére
Értem, oda valóban nem kell semmi ragasztó: kínainak egyes, leülhet.
Dupla motor nagyon jó dolog, még sima 11A* vezérlővel is szórakoztatóan hajt.
Valahogy a szimpla elsőkerék hajtás nekem nagyon nem jön be: érted, ott van
1333W és nem igazán megy jól, kapar, alig lehet vele megállni, szar az egész.
Ha legalább hátul lenne, máris nem kaparna, hanem erőteljesebben indulna el!
Meg fékezni is sokkal biztonságosabb lenne (nem számítana a kormányszög).Rendeltem egy dobfékes, sőt pneumatikus kereket is, de kis kínainak elfogyott
(fasza, pedig állítólag volt raktáron, elég olcsó is volt, 25K). Visszaadta a pénzt.*: értelemszerűen két vezérlő összesen 22A-t tud = nem árt hozzá vmi jó akku.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Eldenisa #7320 üzenetére
Ez nem az akku. Ez a vezérlő. Az akku a taposóban van.
Szerk: a csúszásgátló első két sarkát felhajtva van alatta egy-egy csavar:
ha azokat kiszeded, simán kiugrik a 2 piros dísz-bizbasz, azalatt van 1-1
nagyobb csavar, amit ha kiszedsz, le tudod húzni a fekete műanyagot az
elejéről, ami takarja az akkutartót a taposóban... Mondjuk egyelőre szvsz
nem indokolt, hogy szétszedd, amíg nincs olyan gondod, mint nekem.[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz Eldenisa #7322 üzenetére
Minden megoldható. Viszont gyárilag nem igazán van több helyed. Van egy
srác, aki "extra" akkukat gyárt ezekhez, értsd jobb cellákból jobb BMS-sel,
de ahogy láttam, nem igazán tudott "érdemben" nagyobbat belepasszírozni.Nyilván ha cellánként 3500mAh-d van, akkor egy 10s3p akku, ami a gyári is,
és ami befér, elmegy 10.5Ah-ig, ami nyilván nagyobb, mint a gyári 2600mAh
cellánként (7.8Ah), de nem esnék tőle hanyatt. Ok, tovább megy, meg addig
is gyorsabb lehet, de mondjuk lefekszik-e két motorral? Valószínűleg igen.Ugye két motorral 22A-re kellene méretezni az akkut, amit egy 20A-es BMS
csak ideig-óráig szolgál ki. Amúgy sem vagyok híve a két motor egy akkuról
történetnek, mivel túl nagy terhelés egy ilyen kis akkunak, akkor már inkább
külön akku, egy kormánytáskába... Nem nagyon nagy extra súly, ám sokkal
nagyobb hatótávot tesz lehetővé, egyrészt a dupla kapacitás okán, másrészt
mert egy-egy motor egy-egy dedikált akkut terhel: a legjobb kompromisszum.Többet párhuzamosítani megint máskérdés, az is elosztja a terhelést, s csak
egy töltő kell (viszont az lassabban fog végezni), s fixen tudod, a feszültséget.
És átlagban akkor is egy akkura egy motor jut, amit így ki fog tudni szolgálni!
(Nem mindegy, milyen cellákból áll az akkupakk, mivel vannak olyan nagyobb
kapacitású cellák, amik nem igazán nagy áramra lettek kitalálva, és ha olyan
kerül a pakkba, az egész pakk terhelhetősége kérdés: csalódás lehet belőle.)10s4p-re mondanám, hogy érdemi előrelépés, de az már nem fér be.
Szerk: ja és én nemigen párhuzamosítanék eltérő akkukat, bár ez én vagyok.
Ha Pro akkud van, akkor rakj mellé egy Pro akkut, és mehet a két motor...
Nyilván kicsit bosszantó az elrendezése, mivel rohad hosszú, de ha mondjuk
egyedi - vízálló - táskát varratsz neki, akkor lehet azzal is esztétikus, lásd pl.:[ Szerkesztve ]
-
Eldenisa
csendes tag
válasz DigitXT #7323 üzenetére
Még arra gondoltam igen, hogy kormánytáskát felapplikálni, valami vízhatlant aztán abba tenni az akkut és szépen kikábelezni.
Így laikusként nekem is az 1motor 1 akku felállás tűnik jobbnak egyébként, most találtam facebookon 1 töltő nélküli s1 prot ami nekem pont jól jönne 40k-ért. Ilyen bénát kérdeznék, hogy ha azt megpattintom, kell-e még valami? (ha az alattam jobban megy akkor nyilván azt használnám alapnak, sőt, ha menne őgy mint a simaS1 akkor még az is lehet hozzá se nyúlnék), a kábelezésen kívül?(amúgy nyugodtan szólj, ha annyira messziről indítjuk ezt a témát, hogy inkább hagyjam ) -
DigitXT
félisten
válasz Eldenisa #7324 üzenetére
kell-e még valami?
Nagyon nem. Kábelezni kell kicsit, de ha szerzel egy donort, az a legtisztább.
Én is úgy durrantottam be a Dual masinát, mert hirtelen lett egy fasza vázam,
extra akkum, motorom, és vezérlőm. Mindezt 30K-ért. A többi már történelem.
(Előtte már megvolt a hátsó kerék hajtás, meg a dupla motoros előkészületek,
de igazán akkut nem sikerült találnom, ami meg volt, nem készült el.)[ Szerkesztve ]
-
Eldenisa
csendes tag
válasz DigitXT #7325 üzenetére
ahogy néztem geekbuyingon az árakat, olcsóbban jövök ki egy alig használt rollerral, mintha berendelném a motort, a vezérlőt és az akkut (ez a 3 konkrétan kb a roller árának majdnem 90%-át teszi ki úgyis) motor+gumi 120 dolcsi, vezérlő 40, 7,5Ah-s akku 130 (akciósan) ez így 290, a roller meg amúgy 340$
-
DigitXT
félisten
válasz Eldenisa #7326 üzenetére
Igen, az alkatrészárak elég durvák: azért jobb megvenni valami kishibásat occón,
mert ha van az embernek érzéke hozzá, akkor otthon kijavítja azt a pár hibát, és
számára sokkal többet érnek az alkatrészek. Win-win... Az más kérdés, hogy
ha egyéb turpisságok is kiderülnek, több befektetés is kellhet (pl. ponthegesztő).
(De sebaj, jó lesz az még ha egyszer esetleg 21700-as cellákra adnám a fejem.) -
-
DigitXT
félisten
válasz Eldenisa #7328 üzenetére
Két motorral emelkedőn is megvan a 20-25... Nagyon sokat számít.
Amúgy most nézegetem a Dualtron Raptor 2-t, hogy milyen viccesek, hogy
szög ugyanolyan motort használ, mint a Kugoo (ja nem, szélesebb a gumi),
viszont mivel 60V rendszer, elég 25A az 1500W-hoz. Nekem az a lengővilla
kéne, meg a dobfékes motor. Aztán kész lenne az S1 dual projekt végre.Szerk: tök véletlenül belefutottam ebbe a videóba: 14Ah akkut pakol bele...
Kapásból látszik a formáján, hogy 20 cella van egymás mellett, ez a 10s4p.
A Kugoo ugye ennek koppintása, szóval nagyjából ugyanannyira férne bele:
valamennyit lehetne nyerni, ha hátul nem az a vastag műanyag zárná le...[ Szerkesztve ]
-
kamikasma
újonc
Sziasztok!
Látom itt eléggé benne vagytok a témában ..
Tervezek befektetni egy rollerbe, de tipikusan elvesztem a sok információ között.
Szóval ha nem gond kikérem a véleményeteket.
Leginkább munkába járás lenne a cél ami napi kb 8 km , néha plusz egy 10 km, kb sík terepen. Amit elsőre kinéztem a xiaomi pro2 vagy esegway. Nagyon a plafon amit erre költeni szeretnék az a 200. Ami miatt pedig leginkább bizonytalan vagyok az a jó Magyar aszfalt.
Mivel 90 kiló vagyok és szeretem a sebességet 😁, nem tudom hogy bírják a terhelést.Előre is nagyon köszönöm a segítséget!
-
Skynet258
veterán
válasz kamikasma #7331 üzenetére
Én ugye szintén újként sok tesztet átnyálaztam, videókat néztem, és végül a Xiaomi Pro 2-re esett a választás. Ezt 167k-ért vettem, szóval bőven benne van a limitedben neked is. Meglepően jól kezeli a bukkanókat és illesztési hibákat, a defekt miatt kell úgymond aggódnod (mint minden pneumatikus keréknél). Fel kell fújni minél jobban és defektgátló zselét szoktak bele ajánlani.
Első ilyen jellegű bemutatóm ugyan, de ha érdekel olvasd el a gondolataimat a cuccról.https://geekpulse.hu
-
t.zolka
aktív tag
válasz Skynet258 #7332 üzenetére
Xiaomi Pro 2 van nekem is, én is nemrég vettem, Ali-ról.
Rendeltem még hozzá 10"-os gumit + belsőt + kiegészítőket, (pl. kis emelő közdarab, hogy a hátsó sárvédő ne érjen bele, és a letámasztó alá szintén, hogy leérjen) amit már fel is raktam rá.
Eddig sem volt rossz, de most még jobb lett![ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz t.zolka #7333 üzenetére
Nem lett sokkal rosszabb a gyorsulása? Néztem tesztvideókat (),
ahol azt mondja az ürge, hogy a komfort sokkal jobb lett, tehát csak
emiatt megéri váltani (sőt, szerelni is könnyebb ezt a gumit). Amúgy
viszont nem az igazi: a végsebesség nem nő, a gyorsulás rosszabb,
fogyasztás pedig magasabb... Btw. pont azon gondolkodom, hogy
emiatt lehetett mérhetően rövidebb fékútja a Kugoo S1 Pro motornak.
(Nevezetesen kisebb átmérőjű kerék, nagyobbat tud lassítani...)20 méter vs. 18 méterről beszélünk, ami csak 5%, de érzésre sokat
számít. Bizonyos szituációban nagyon kevés az S1 motorféke, ahol
az S1 Pro jobban kezeli a dolgot. (Nyilván a dupla fékhatás az igazi.)Szerk: meg nyilván a mechanikus fék, amivel akár blokkolhat a kerék.
[ Szerkesztve ]
-
Eldenisa
csendes tag
válasz DigitXT #7329 üzenetére
mit találtam jófogáson: lgyári helyre bepaszíroz 10.5Ah-s akkut aztán árul 14Ah-t is, de arra azt írta már nem fér be a gyári helyére S1 illetve s1 proba, vajon 1 ilyen akkuval mit menne a 2 motor, avagy indokolatlanul vesz kettőt és gondolom a világból is kivisz
-
t.zolka
aktív tag
válasz DigitXT #7334 üzenetére
Nem tudom mennyire gyorsul rosszabbul, igazából ez nem volt szempont.
Végsebessége ugyan annyi maradt, saját órája szerint 24-25km/h mutat, de az átmérő miatt ez a valóságban gondolom több lett picivel. A max. hatótáv még mindig nincs meg sajna, de múlt héten 26 km-t tettem bele, sík úton, majdnem végig padlón, és akkor kezdett villogni a második pálcika. Nem tudom a maradék 1-2 pálcikával még mennyit ment volna, de szerintem max. 35 km lehet a valós adat. Talán ha nem megyek 20km/h fölé meglehet a 40 is. -
dzsidzsas
aktív tag
Sziasztok! Kellene egy kis segítség, nem vagyok egy műszaki zseni. M365-öm van. De az utobbi időben egyre zajosabb a motor, mintha valami dörzslöde benne, magától a kerék alig forog, mintha motorfék fékezné. Valami ötlet?
https://rollerezz.blogspot.com/
-
DigitXT
félisten
válasz Eldenisa #7336 üzenetére
Őrá céloztam, mint a srác, aki gyárt ilyeneket. Szokott néha ide is írni.
Ő tudja, hogy miért ANNYIVAL hosszabb a 10s4p. Elméletileg 5 cella minimum
difi, szóval nagyjából 10 cm. De ránézésre az általa gyártott akkuk hosszabbak.
(Lehet, nagyobb BMS van bennünk, aztán azt nem tudta a tetejére ráfektetni.)Szerk: 36V akku nagyon sokat nem dob rajta, akármekkora kapacitású. Annyi,
hogy lassabban merül, tehát távolabbra megy, és amíg magasabb a feszültség,
addig is tovább megy a gyári végsebességen. Nagyon menni a 48V akkutól tud.Az már 13S, viszont olyanból építeni a gyári helyre nem lehet nagy kapacitásút.
(Két sorban férnek a 18650-es cellák, 15x2 elrendezésben van a kötésileg 10x3.
20x2-ben meg a 10x4, de akkor az már túl hosszú... 13s3p ugye szintén "20x2"
méretben férne, persze úgy, hogy egy cella helye üres. 2p-be kicsi a kapacitás,
és kisebb a terhelhetőség is, az összterhelés a párhuzamos cellákon oszlik el.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz dzsidzsas #7341 üzenetére
Egészen biztos, hogy valami sztenderd csapágy van benne. De ha nincs
hozzá érzéked, inkább ne szedd szét, ártani is lehet a motornak: vannak
kifejezetten rollerszervizek (Bp-en biztos), van aki defekttel is oda viszi.Azt olvastam, hogy a legtöbbet javított roller az M365, és a legtöbb "hiba"
az konkrétan a defekt: nagyon elterjedt típus, szóval biztos megcsinálják.Szerk: a linkelt helyet nem ismerem, csak beírtam a Google-ba, van ilyen.
Szerk2: ezen videóban SKF-6002-2RSH csapágyat rak be orosz barátunk.
[ Szerkesztve ]
-
Eldenisa
csendes tag
válasz DigitXT #7344 üzenetére
sokkal többre tippeltem volna, lassulás terén, mert én is kicsit úgy érzem mint a fentebbi tag, hogy kicsit olyan mintha enyhe motorfékkel menne az elsőkerék, amikor nincs áram alatt, apropó ennek mennyit kéne fordulnia kikapcsolt állapotban? Ha jobban megtekerem kézzel fordul talán egy fél fordulatot kikapcsolva. (most terhelés nélküli állapotra gondoltam)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Eldenisa #7345 üzenetére
Az a helyzet, hogy a forgás feszültséget indukál, de olyan szinten, hogy ha
összekötöd két motor fázisvezetékeit, akkor, az egyik forgatásával elkezd a
másik is "szinkronban" forogni. Szerintem emiatt tűnhet úgy, hogy nemigen
akar forogni: amikor szétszedted, biztos megpörgetted csak a csapágyat.
Ha azzal gebasz lenne azt éreznéd: szerintem az indukált fesz fogja vissza.Szerk: amúgy nem igazán vált be az egy vezérlő, két párhuzamos motor.
Már csak azért sem, mert nem egyformák voltak, így kisetek a szinkronból,
és olyankor életveszélyesen elkezdett bakkecskézni a gép. De egyszer ezt
is ki kellett próbálni. Legalább el tudom mondani, hogy hogyan ne csináljuk![ Szerkesztve ]
-
Eldenisa
csendes tag
válasz DigitXT #7346 üzenetére
oké, nagyjából annyira forog magától, mint amennyire te meg tudtad tekerni, szóval akkor nem szorul a kerék , viszont sasszememnek hála feltűnt,, hogy hátra felpattintottál egy S1 pro kereket, előre meg az eredeti S1 van feltéve (bár elvileg két ugyanolyan 350w motor), de vajon 2 egyforma S1 pro tömörgumis motorral tartanák a szinkront, nem?
-
DigitXT
félisten
válasz Eldenisa #7347 üzenetére
Talán igen, de csak ideig-óráig, összességében NEM javasolt kísérlet.
Elég egy kis eltérés, és máris durván befékez (rossz fázis kezd hajtani!),
márpedig az nem garantált, hogy teljesen azonos mértékben kopott pl. a
két Pro kerék: előbb-utóbb kiesnek a szinkronból. Meg aztán nyerni sem
nyersz vele semmit, hiszen nem is 1 motor gyenge, hanem a 11A karcsú.De nagyon. Most képzeld el, hogy a két motor egyenként 5.5A-t vehet fel:
semmivel nem lesz erősebb... Két dedikált vezérlő kell, akkor az a 2x11A
rögtön érezhető lesz minden téren: azt is be lehet játszani, hogy felhúzod
az 1 db vezérlődet 20A-re, vagy akár 30A-re (ha bírja az akku), úgy is már
elég jól kellene mennie, sokkal jobban, mint gyárilag, és még mindig csak
egy motorról beszélünk. Nálam ugye 20A + 30A: odébb lehet vele állni.Szerk: és azért nem 30+30, mert az első kereket hajtó akku picike...
De amúgy ma lőttem megint egy érdekességet az apróról (este feltöltöm).[ Szerkesztve ]
-
Eldenisa
csendes tag
válasz DigitXT #7348 üzenetére
gyors pár perces kutatás alapján nem találtam semmit, igazából ha már a régi gyári 15A-ra is feltudnám húzni azt a vezérlőt, szerintem már előrébb lennék, kérdés hogy ez most cserét jelent, vagy valamit mókolni kell benne?
szerk.: mármint az első generációs S1-ben még 14vagy 15A-val engedte a vezérlő a motort hajtani
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Eldenisa #7349 üzenetére
Mókolni kell... Egy 2512-es 5 mOhm ellenállat van benne. Viszonylag nagy,
noha SMD, de nem túl nagy művészet kiforrasztani. Mire érdemes cserélni?4 mOhm: konzervatívoknak, kb. 14A csúcs, olyan lesz, mint a régi S1-ek.
3 mOhm: óvatos duhajoknak, kb. 20A csúcs, kellemes megindulások...
2 mOhm: bátor elmebetegeknek, 27-30A csúcs, füstölős indulások.
Mellékhatás: leéghet a FET, főleg, ha álló helyzetben teszteled, vagy éppen
hosszú emelkedőn sokáig megy bele 25A környéke (nem erre van kitalálva).2 motorral szerencsére tudsz elég gyorsan menni, hogy ebből ne legyen baj,
mivel nagy tempónál a motor által indukált feszültség (BEMF) fogja vissza a
motor által felvett max. áramerősséget (így gyakorlatilag kíméli a vezérlőt).Szerk: én azt mondom, az 3-4 környéke ami bejátszható nagyobb kockázat
nélkül. Az akku is lehet csak 20A-re méretezve, 30-nál lekapcsol a BMS.
14-15-ben semmi kockázat nincs, hiszen eredetileg is olyan volt, nem tudom
pontosan, miért lettek visszabutítva. Persze, sokkal tisztább lenne, ha simán
át lehetne ütni a szoftverben a korlátot, akkor legalább pontosan is jelezné ki.
Sajnos erre nem találtam megoldást, általában ezek valami zárt kódok.[ Szerkesztve ]