Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #7900 üzenetére
Szebb megoldás, ha lő valahonnan egy gyári burkolatot, menetfúróval nekiesik,
és gyönyörűen becsavarozza. Anno én csak átdobtam hátra, aztán így maradt.Szerk: fekete gégecsőbe húztam be a kábelt, az ad némi mechanikai védelmet:
azon a képen még nincs rajta, mert csak később találtam ki ezt a megoldást.[ Szerkesztve ]
-
GTA
friss újonc
Sziasztok.
Van egy Kugoi ES2 rollerem. Imádom meg minden, nemrég vettem. 3 sebességre állítható tempomatnál. 15-20-25km.
Nos a 15km siman beáll. A 20km helyett 21nel vált és felmegy 25re. A 25km tempomatnál meg felmegy 29-30ig. Még garis. Szoftver hiba lenne? A 20km tempomat sebességet mintha kihagyná.
Köszönöm a válaszokat. -
eFeMeR74
senior tag
Hány kg vagy? Mivel erőssen súlyfüggő a dolog. Nem hinném, hogy szoft hiba😃
Gondolom ez sík vagy enyhén lejtős úton hátszélben volt😃 Próbáld ki fordítva😃 kis emelkedő és szembe szél😃Sosem lesz teljesen pontos értéked. Arról nem beszélve mi lenne, ha GPS néznéd meg a valós sebességedet😃MI Box S-Archer-OP8T-NSA310-Toshiba A300-MI Robot Vacuum-RoidmiF8
-
eFeMeR74
senior tag
Még mindig 1000 féle van😃
Új v. Használt. Hazai garis v. Külföldi.?
És mivel sokan használunk sokfélét csak azt tudjuk amit esetleg mi is ismerünk, használtunk. A többi infó a neten😃
Esetleg nézd meg [link] és válassz a te igényeidnek leginkább megfelelőt😃
De például azzal a Kaboo Mantisal sem járnál rosszul amit itt Bp a 3.ker ben R. Csaba árul amit B.L.A.C.K ajánlott😃MI Box S-Archer-OP8T-NSA310-Toshiba A300-MI Robot Vacuum-RoidmiF8
-
GTA
friss újonc
válasz eFeMeR74 #7904 üzenetére
Én 80kg, a lányom 57. S mindkettőnkké ilyen. Most feltettük egy székre s ugy néztük s egyik sem fixal le 20nál. Aminek 25nél kell lennie felment 31ig de nem is kapcsolt be a tempó, ahogy elengedtuk vissza is esett nullára. Egyedül a 15öst tartja. Holnap akkor visszük vissza.
-
DigitXT
félisten
Ne haragudj, de fogalmunk nincs, mi a célod. Azzal kezdődött, hogy
hegymenet. Azzal folytatódott, hogy nem vagy zsoké alkat, továbbá,
hogy nem probléma akár milliós rollert sem venni. Ebből egyenesen
következik, hogy 2kW és dupla motor alatt semmi nem érdekel, nem
akarsz belépő szintű rollert venni, relatíve olcsón, mert nem az a cél.Valószínűleg én értettem félre a beszélgetést, de talán nem véletlen,
hogy többszázezres, ha nem milliós rollereket ajánlottak adott célra:
gondolod, hogy a Xiaomi akkora erőgép? Vagy mégsem az a cél? -
eFeMeR74
senior tag
Ha a székre teszed még inkább nincs ellenállása😃Látom itt nálad ez fontoss, hogy éppen mit mutat a kijelző. Pedig legtöbbször nem is a valós sebességet mutatja. Ha lehet állits a kerékméreten a kijelzőn. Próba terhelve és gps mérve lehet csak viszonylag pontos😃
Szerintem ez nem hiba😃 De te tudod, hogy ez mennyire szól bele a roller használati értékébe😃MI Box S-Archer-OP8T-NSA310-Toshiba A300-MI Robot Vacuum-RoidmiF8
-
eFeMeR74
senior tag
A pálcika roller kategóriában jó, de a hegymászó képessége a 90+ súlyod alatt egyenlő a 0 val😃.
500w felett és dual motorosban gondolkodj szerintem.
Ha minden napos használat, szállithatóság, és minimális emelkedő ( nem hegymenet)használat mellett lehet jó a XPro2, de akkor inkább a G30.
Amúgy a hegymenetes rollerek 350.000+nál kezdődnek😃MI Box S-Archer-OP8T-NSA310-Toshiba A300-MI Robot Vacuum-RoidmiF8
-
GTA
friss újonc
válasz eFeMeR74 #7913 üzenetére
Nem lehet állítani semmilyen kerékméretet. Engem az zavar, hogy az első napokban ha beallitottam a 20as sebességet, akkor 20nál ugymond lefixálta a rollert es azzal mentem. Mentünk szélcsendben, szélben is. Ezen 15-20-25 km/h sebességet lehet beállitani. Ha legkisebbre allitom, húzom a kart, 15nél bekapcsol es annyival megy, nem is megy utana gyorsabban ha azon van, hiába huzom a sebesség kart. Ha felkapcsolok 20ra akkor nem fixal 20on (ugy mint a legkissebb fokozaton 15nél) csak 25ön. Olyan mintha a 3 sebesség közül kihagyná a középsőt. Lehet kicsit bonyolultabban irom bocsi.
Ha megyek vele a 15 keves, viszont a 25 sok. Eleinte jó volt, probáltam, beállitva a 20as sebességet jelzett is hogy fixálja, s annyival is mentem. Gps is neztem, azt mutatta. Most meg mintha megzakkant volna, csak a legalacsonyabbat fixálja. - huha, remélem érthetően irtam -. Ma kint is kiprobáltam ujra, szintén csak a legkisebb fokozatnál fixál. A többinél nem áll be. Sajnos laikus vagyok, nehezen tudom kifejezni magam bocsi.
Tulajdonképpen a sebesség km mindegy. A lenyeg 3 sebesség közül csak a legkisebbet tartja. De holnap visszaviszem a boltba. Köszi a segítséget azert. -
Putyin90
senior tag
Én több, mint 1 hónapja használom a Pro 2-t. 90 kg körül vagyok, meredekebb emelkedőn felhoz 7-8cal szenvedve (már hallom, hogy nagyon erőlködik a motor), úgyhogy azt nem is szoktam erőltetni. Inkább kerestem egy másik utat hazafele, az kevésbé meredek, ott 12 körül felvisz. De ha emelkedőkre kell én inkább valami erősebbet vennék. Pl. ezt.
[ Szerkesztve ]
-
mrrr74
aktív tag
Szia,
lehet, hogy félreértem amit írsz, de a tempomat (6 másodperc haladás egyenletes sebesség esetén aktiválódik) nem egyenlő a módoknál elérhető maximális sebességgel, de lehet Te sem így értetted.
Az appban nem állítódott el valami? Mert a maximális sebessége 25 km/h, az nem mehetne fel 31-ig a gyári beállításokkal.https://weddmegonline.hu, https://nekedveszem.hu
-
GTA
friss újonc
Szia. Akkor csak érthető amit irtam
Nem allitottam el semmit, az app csak az aksi töltöttséget mutatja. Ma töröltem az appot és egy másik telorol csatlakoztam, de ugyanaz.
Jól érted, nem mehetne többel. Es az also sebességre állítva nem is megy. A másik kettőt meg nem tartja.
A tempomat működik ha barmilyen sebességen tartom a 6mp-et. Ami egy kissé nehezen kivitelezhető ezeken az utakon, de sikerültek. Sajnos videot nem tudok csatolni. Ott latszikhogy a kicsit tartja, többit nem. -
-Gabesz-
senior tag
Sziasztok!
Laikusként érdekelne, hogy 2x500W duálmotoros vs. 1x1000w single motoros kivitelek, hogy viszonyulnak egymáshoz energia felhasználás hatékonysága tekintetében, valamint menetteljesítmény vonatkozásában? -
DigitXT
félisten
válasz -Gabesz- #7922 üzenetére
Ez egy tök érdekes kérdés. Valószínűleg könnyebb a 2x500W-ot üzemeltetni,
mivel az tény, hogy bírnak 1000W-ot a kisebb motorok is... csak hát meddig?Az olyan motor, ami folyamatosan elvisel 1000W-ot (ez 36V rendszer* esetén
közel 28A áramot jelent) jóval nagyobb kell legyen, hogy hűteni tudd: ehelyett,
ha fele teljesítménnyel megy, de 2 db, akkor kevésbé probléma a melegedés.*: nyilván a nagyobb rollereknél nem véletlenül 48-60-72V felé mennek inkább:
adott teljesítmény kevesebb árammal is kijön, ami kisebb melegedést jelent...Menetteljesítmény esetén nem mindegy, melyik kerék hajt: ha csupán az első,
ott eléggé felejtős az 1000W-os történet (nem is igen csinálnak ilyet gyárilag).
Értelmesen nem lehet vele közlekedni: kaparni fog bárhol, haladni kevésbé.
Nyilván azért lehet vele gyorsulni meg okos szabályzással valahogy kezelhető,
de szvsz nem véletlen 1000W alattiak a csak első kerék hajtású rollerek.Ha a hátsó hajt, oda mehet a kraft. Ameddig nem burnoutol, nincs vele baj.
Ha mindkettő hajt, akkor is meggondolandó, hogy inkább hátul legyen erősebb,
és/vagy megint okos szabályozás kell, mert ha csúszik az eleje, fetrengés van.
(Ha a hátulja, akkor is, viszont azt nehezebb megcsúsztatni, azon van a súly...)Ui: a motorok teljesítménye névleges. Nem ők szabályozzák: a vezérlőn múlik.
Rövid ideig mindegyik motor bőven túlhajtható. A névleges teljesítmény elvileg
az, amit akármeddig elviselnek túlmelegedés nélkül. Viszont amikor nyélgázon
mész végsebességen, általában nem is akkor a maximális teljesítményfelvétel.
Gyorsításnál meg hegymenetben fogyasztanak, így melegednek leginkább.Beraktam a szimulátorba ugyanolyan 500W motorokat, ugyanolyan vezérlővel,
csak más áramkorláttal. Értelemszerűen csúcsban az egyik az 1000W-ot veri,
de a végsebesség ugyanúgy 34 km/h, ott járatva soha nem fog túlmelegedni...
(Nem vacakoltam a rollerkerékre hajazó beállításokkal, MTB: a lényeg látszik.)
Ha viszont emelkedőn kaptatsz, a túlhajtott motor hosszútávon túlmelegszik.Nyilván, ha AKKORA motor, ami 1000W-ot folyamatosan/vígan, az más kérdés:
B-L-A-C-K videójában láttam, hogy a Dualtron felnije min. 2x szélesebb, mint az
átlagos 8-8.5"-os rollerkerék (S1, E-Twow, Xiaomi), és ennek nyilván oka van...
Hosszabb vezetékszakaszok a mágneses mezőben: nagyobb nyomaték.Amúgy még nagyobb emelkedőn a sima 500W-os is elfüstöl, csak lassabban...
Ha viszont összedolgoznak, akkor hipp-hopp felszalad, és nem melegszik túl. -
-Gabesz-
senior tag
válasz DigitXT #7923 üzenetére
Jó amiket írsz.
A 2x500w előnye lehet még a többlépcsős szabályozhatóság is. Ki lehet kapcsolni az egyik motort, így gyakorlatilag 2x3 féle beállítási módod van.A kérdés egyébként onnan jött, hogy hasonló árfekvésben látok ilyeneket kint kínában és akkor már érdemes átgondolni melyiknek milyen előnye lehet.
pl. 2x600w Vs. 1x100W
-
Reggie0
félisten
válasz -Gabesz- #7924 üzenetére
Szerintem ketmotoros mindenkeppen elonyosebb elektromos szempontbol, viszont vezerles szempontjabol mar kevesbe. Az egyik problema a fordulatszam aranyok beallitasa, amihez kene ismerni a kormanyszogallast. Ez nagyobb sebessegnel nem gond - mivel kozel egyenesen mesz ilyenkor -, viszont alacsonyabbnal, pl. gyalogosok kozott cikazol, mar igen. Itt viszont nem kell akkora teljesitmeny, elonyosebb lehet, h atvalt automatikusan elsokerek hajtasra.
Masik problema a jellemzoen ket vezerlo iranyitasa egy kijelzorol, ami persze nem megugorhatatlan, csak foglalkozni kell vele.Uzembiztonsag szempontjabol is jobb a ketmotoros. Ha valamiert lehal az egyik motor meg nem maradsz ott.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Gabesz- #7924 üzenetére
Na igen, csak ami arra van méretezve, hogy két motorral menjen,
ott probléma lehet az egy motoros használatból. Lásd G-Booster.
Hajlamos bekakukolni az egyedül (túl)terhelt vezérlő. Egyenesen
odáig fajult, hogy tulajok mondják egymásnak, hogy single tiltott.Meg hát nekem is sikerült leégetnem egy vezérlőt hasonló okból.
(Nem mondom, hogy tiltott, csak tudni kell a határait: esetleg egy
hőmérő nem ártana a motorba, meg a vezérlőbe, ésszel terhelni.)Szerk: sokat nem érnek ezek az 1-2-3 fokozatok. Van rajta gázkar:
használni kell... (Mindig hármasban megyek, de ha kell lépésben.)
Jó, nekem csak 2kW körül hajt, így valószínűleg egy 3-4x erősebb
"roller" esetén ha olyan helyen gurulnék, biztos visszavenném...
Főleg ha vmi béna gázkar van rajta, amivel idegesen reagál.Nekem a Blinkee volt ilyen, araszolni lehetetlen volt 3-ban, rántott.
(1-ben simán reagált, viszont úgy gyorsan nem ment... Kapcsolni
kellett a forgalmi helyzet szerint, de annyira ez se volt problémás,
mert fizikai kapcsoló van rajta... Viszont egy S1-et menet közben
kapcsolgatni az abszolút nem kézreálló gombjával... Életveszély.)[ Szerkesztve ]
-
csokaym
csendes tag
válasz DigitXT #7926 üzenetére
Én is "3-asban" használom mindig. Az idézőjel annak szól, hogy a lustaságból a teljesítményeket átfordítottam a beállításoknál: nálam az 1-es a régi 3-as, ami pedig 3-as volt, az lett a régi 1-es fokozat
--> nem kell minden bekapcsolásnál váltani a 3-as fokozatra, egyből a max teljesítményes (klasszikusan 3-as) fokozat kapcsol be -
Thomas1
őstag
Sziasztok!
Páromnak szeretnék venni egy rollert.
58 kg, 164 centi. Esetleg kislányunk használná néha még (9 éves, 25 kg), de persze szigorúan felügyelettel. Bicaj, roller, görkori, deszka megy, de ugye ez kicsit másabb.....
Felhasználás: teljesen általános, mi bicajozunk a kislányunkkal, miközben Ő jön velünk rolleren. Esetleg melóba járás, durván 4 km, betonon, szinte zéró szintkülönbséggel.
Xiaomi Mi Essentials-t néztem ki, szimpatikus.
Árban e körül szeretnék, nem igazán akarnék feljebb menni, ha nem muszáj, nem létszükséglet a dolog.
Mit ajánlanátok? Vegyem ezt, vagy van jobb ebben az árkategóriában?
Köszönöm!
Eladó cuccok: https://tinyurl.com/yayrsbty
-
mrrr74
aktív tag
válasz Thomas1 #7928 üzenetére
Szia,
A kislányodnak valószínű a nyakáig fog érni a kormány (amit írtál arra tippelek, hogy nem nagy növésű), ami szerintem elég balesetveszélyes, plusz nem vagyok biztos abban sem, hogy a fékkart eléri és biztonsággal be tudja húzni.
Ha többen használnátok, akkor érdemes olyat nézni, ahol állítható a kormányoszlop magassága és a vásárlás előtt a kislányoddal is kipróbálni. A fiam hasonló korú, 143 cm magas, Neki is elég határon van a teljesen felhúzott Kugoo S1 Pro kormánya, de biztonsággal tudja használni. Ahol esetleg messzebb van a fékkar, az kihívás Neki is, legutóbb egy Umax volt itthon amit kipróbált, ott panaszkodott, hogy alig éri el és nehéz behúzni.[ Szerkesztve ]
https://weddmegonline.hu, https://nekedveszem.hu
-
-
hun_gery
aktív tag
Sziasztok!
Hozzám került egy ÜberScoot ES06-os roller.
[link]Nem rossz cucc (nekem), viszont egy dolgot hiányolok... az első teleszkópot.
Nem tudjátok, honnan tudnék szerezni használtan/bontottan, pici pénzért?
Esetleg nem lapul valakinél elfekvőben?
Költséghatékony megoldást keresek, mert szegénység van
KösziJiayu G4 tesztem: http://logout.hu/cikk/jiayu_g4_ujabb_tronkovetelo/bevezeto.html
-
rumos14
nagyúr
KRESZ-módosítás jöhet
Révész Máriusz képviselő az elektromos rollerek és kerékpárok ügyében fog egy kedvező módosítást benyújtani hamarosan a KRESZ jelenleg érvényben lévő szabályaihoz – mondta Gulyás Gergely.Idézem: "kedvező".
-
eFeMeR74
senior tag
válasz rumos14 #7932 üzenetére
😃😃😃
Mondjuk azt inkább amióta Covid van sokkal jobban járható Bp.
Nem ezért kellene módosítani, hanem az elektromos eszközök egyre jobban való elterjedése miatt.😃
Komolyan már ebből is politikát kell csinálni😃
Hihetetlen, bár meg sem lepődöm😃MI Box S-Archer-OP8T-NSA310-Toshiba A300-MI Robot Vacuum-RoidmiF8
-
-
DigitXT
félisten
válasz lockdown90 #7935 üzenetére
Faszán ki tud gyulladni egy li-ion akkupakk, az nem vitás. Bontott cellák
esetén annyira minőségi elemekről se lehet beszélni: egyedül a BMS az,
ami picit drágább az átlagnál, de arról is olvastam negatív véleményt.Teljesen jogos a kérdés: a degradáció sajnos így van, ahogy mondod.
Van ugye egy gyári "10 Ah"-ra matricázott pakkom. Amiről a zsugorfólia
lehúzása után derült ki, hogy papíron is csak 8Ah, viszont a mérés után,
hogy az alig tud többet 6Ah-nál. Az egyik cellacsoport hamarabb merül.Fizikai sérülést nem látok, egyik cella lehet sokkal gyengébb... Ha nincs
nagyon nagy különbség, azt lekezeli a BMS, ilyen nagy eltérést nem tud.Szét kéne szedni, és újra összerakni, javítva, ha megvan a hibás cella.
És hogy kigyulladás, cellazárlat ellen mi véd?! Ugyanaz, mint a legtöbb*
gyári pakkban. Semmi. Max. a remény, hogy nem teljesen szar cellák.*: tévedés jogát fenntartom, de nem láttam biztosítékos "olcsó" pakkot.
Magadnak persze rakhatsz be: van belőle szimpatikus megoldás is...
A vastag drótra forrasztott vékony drótok nagyon sufnik a szememnek,
akkor is, ha amúgy képes vagyok zsugorfólia nélkül kipróbálni az akkut.[ Szerkesztve ]
-
HornedReaper
senior tag
Sziasztok! Elektromos rollerre segédmotoros kötelező felelősségbiztosítást melyik biztosító enged kötni? Amelyik bevesz olyan alvázszámot, ami nincs a magyar NKH adatbázisban..
Motoros bukót is vennék fel hozzá akár, visszapillantó, fényvisszaverő mellény, EÜ csomag hátizsákban stb[ Szerkesztve ]
Keress kínai shopokhoz kuponokért
-
B-L-A-C-K
titán
válasz HornedReaper #7939 üzenetére
Semelyik, mivel hivatalosan nem segédkerékpár. Hallo.hu-n tudsz rá kerékpár felelőségbiztosítást kötni, amiben az elektromos roller is szerepel.
[ Szerkesztve ]
-
Putyin90
senior tag
válasz B-L-A-C-K #7940 üzenetére
Az elektromos roller hivatalosan segédmotoros kerékpárnak számít. Ha közútra viszed, akkor kell rá kötelező felelősségbiztosítást kötni és kötelező rajta sisakot viselni. Ha a 300W-ot meghaladja a teljesítménye, akkor jogosítvány is kell rá. Ezt egy közlekedési osztályvezető rendőr alezredes mondta nekem. Ettől hitelesebb forrásból aligha lehetne tájékozódni jelenleg.
-
-
Putyin90
senior tag
válasz HornedReaper #7942 üzenetére
Én a Hello Bringás appban kötöttem meg. Javaslom, hogy töltsd le az appot és abban válaszd ki a kötelező felelősségbiztosítást. 1500 Ft/év. Nem biztosít túl nagy összegeket, de nekem csak azért kellett, hogy ha megállít a rendőr ne tudjon belémkötni emiatt.
-
lockdown90
senior tag
válasz Putyin90 #7941 üzenetére
Tudnad linkelni a jogszabalyt ahol ez le van irva konkretan hogy a roller segedmotoros kerekparnak szamit? (Pinter fele levelezes alapjan?)
Szerintem errol meg dontes nem szuletett hogy minek minosul, es ha esetleg feljelentenek vagy akarmi ott valamilyen jogszabalyra kellene hivatkozni ami jelenleg szerintem nem all rendelkezdre, hogy milyen jarmunek is szamit az elektromos roller.
[ Szerkesztve ]
i7 13700k - 32Gb DDR5 - RTX4070S
-
B-L-A-C-K
titán
-
HornedReaper
senior tag
És ha épített roller, több mint 300W? ebike is smkp kéne legyen 300W felett, de ott is hasonló a helyzet biztosítás terén
Keress kínai shopokhoz kuponokért
-
lockdown90
senior tag
válasz HornedReaper #7946 üzenetére
Meg akkor valami muszaki vizsga is kellene ra, hogy ne bemondas alapjan kelljen eldonteni hogy ez most 300w feletti vagy alatti, mert kb barmilyen matricat raragaszthatsz.
i7 13700k - 32Gb DDR5 - RTX4070S
-
HornedReaper
senior tag
-
Putyin90
senior tag
válasz lockdown90 #7944 üzenetére
Nem tudok linkelni jogszabályt, mert én sem találtam sehol. De inkább utánakérdeztem és mivel a rendőröknek ez van kiadva és ők azok, akik ezt számonkérhetik rajtam így inkább megkötöttem az az 1500 Ft-os biztosítást és így nyugodtan mehetek amerre csak akarok. Nekem ennyit megér.
-
HornedReaper
senior tag
Tegnap egy benzinmotoros rollerrel is találkoztam, haladt lakott területen kívülre a főúton..
[ Szerkesztve ]
Keress kínai shopokhoz kuponokért
Új hozzászólás Aktív témák
- Sorozatok
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- OLED TV topic
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Peugeot, Citroën topik
- További aktív témák...