Új hozzászólás Aktív témák
-
Skynet258
veterán
válasz PociAti #8850 üzenetére
Szerintem ha van hely az adott üzletben, akkor nincs vele baj, ha beviszi az ember. Én is beviszem, ha a bejáratnál van biztonsági akkor rákérdezek, bent figyelek, hogy ne dobjam le keresztbe az úton, ne üssem ne ki semminek, senkit ne koszoljak össze... Soha nem volt belőle probléma, sehol sem szóltak rám emiatt, sőt volt ahol mondták hú de jól néz ki, tök jó élmény lehet egy ilyennel menni, stb. Tehát normális keretek között szerintem nincs ezzel baj, mert ahogy írták is sok helyet nem foglal, innentől kezdve meg az egyénre van bízva, hogy mennyire körültekintő. Persze ha a sok paraszt elkezdi bevinni és nem figyel ezekre akkor egy idő után majd rossz szemmel néznek ránk, de egyelőre ésszel csinálva én nem érzem negatívnak a dolgot.
https://geekpulse.hu
-
csokaym
csendes tag
válasz PociAti #8850 üzenetére
"Azóta a nővéred beviszi a postára a kerékpárt, mert egyszer ellopták neki?"
Nyilván nem. Azóta nem megy biciklivel postára, nagyjából ez lett belőle. Inkább elsétál odáig, ha postai intézni valója akad.Egyébként nagyon nem mindegy szerintem, hogy milyen értékű tárgyat hagysz őrizetlenül. Akár lezárod, akár nem. egy kb 20.000 Ft-ot érő bicikliért kevésbé kár, mint valami másért, ami egy nullával többet ér.
"Meg kell tudni oldani anélkül, hogy azzal másokat zavarnánk."
De nem tudom, hogy a "betolod a rollert valahova" jelenséget miért kell úgy kezelni, mintha azzal mindenkit fellökne, meg a feje fölött pörgetné a tulajdonos.
Abban az esetben, ha tudom, hogy egy kicsi boltba megyek, nem viszem a rollerem - hiszen nem férünk el tőle. Ha pedig egy akkora hipermarketbe megyek, ahol 6x elférnék még magam mellett a sorok között, oda beviszem, mert nem hátráltatok vele senkit.
Nyilvánvaló, hogy lucskos időben sem viszem be - koszolni akarok. A lépcsőházi liftben is csak egyedül utazom vele, másokat nem kaszálok el, inkább megvárom, míg üres lesz a lift, és nem nyomorítok be másokat a rollerral.Ha egy olyan helyre megyek, ahol a bejáratnál ott lehet hagyni nyugodt szívvel, mert figyel rá a biztonsági őr, akkor otthagyom. (Pl. ügyintézés esetén a Főtávnál otthagytam az "előszobában", azt mondta a biztonsági őr, hogy nyugodtan, mert figyeli majd.)
"És tisztában kell lenni azzal, hogy mely eszközökkel vagyunk toleránsabbak."
Természetesen nem ugat le senki sem egy anyukát a babakocsija miatt, vagy egy mozgáskorlátozott személyt a kerekesszék miatt, és ez rendjén is van. Én itt csak a méretbeli összevetés végett hoztam példának más eszközöket. Hogy a bicikli betolásra visszatérjek, egy 28-as bicajt nem tolsz be akárhova. Egy pálcika roller meg a legkisebb kempingbiciklinél is kisebb.Tapasztalatom szerint nem a rollerek hipermarketben való tolása okozza a legnagyobb problémát. Eddig nem szóltak egyszer sem, hogy ne vigyem be, mikor köszönök a biztonsági őrnek. Ha probléma lenne, és nem lehetne bevinni, felteszem, szólnának, és ebben az esetben nem is vinném be, megoldanám a bevásárlást roller nélkül, vagy olyan helyen, ahol beengednek vele, mert felismerik, hogy nem közveszélyes.
Summa summarum, ameddig nem mondja azt a biztonsági őr, hogy ne vigyem be, be fogom vinni (olyan helyekre, ahol nem akadályozok vele másokat), mert nem szeretném, hogy ellopják. Ha pedig jelzik, hogy ne, nem állok le vitatkozni, nem viszem be, és nem ott vásárolok, ill. legközelebb nem rollerral megyek abba a boltba.
Jó lenne egy olyan társadalomban élni, ahol minden további nélkül ott merném hagyni a rollerem kívül, de ahol van lopás, szerintem nem a roller beltéri tologatása a legnagyobb bűn.
Ettől függetlenül becsülöm, aki kint meri hagyni, és kíívánom, hogy se a Te rollered, se másét ne lopják el, aki kívül hagyja, akár lezárva, akár anélkül! -
kano
nagyúr
Sziasztok!
Szeretném megkérdezni, hogy egy Essential rollert ha át akarok szerelni 10"-os kerekekre, akkor itt is kell a hátsó kábelkivezetésen alakítani? Illetve kellenek a toldók a sárvédők és a sztender alá?
Köszönöm!„Háborúban elszántság, vereségben dac, győzelemben nagylelkűség, békében jóindulat.” Winston Churchill "Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!" "The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge." Stephen Hawking
-
kano
nagyúr
válasz Surfym@n #8856 üzenetére
Ajjaj, akkor lesz eladó 2 teljes 10"-os kerekem belsővel. Mert én ennyit nem faragok a semmiért (kicsit kisebb rázásért).
„Háborúban elszántság, vereségben dac, győzelemben nagylelkűség, békében jóindulat.” Winston Churchill "Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!" "The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge." Stephen Hawking
-
akyyy
senior tag
Kuboo S1 pro pálcikát lehet-e meríteni le teljesen? kb 15 hónapja ha megvan, mára tervezek egy nagyobb túrát vele, de kérdéses meddig bírja, és még soha nem mentem vele annyit hogy 0-ra lemerült volna. Mire kell figyelnem, feszültséget, ha már le megy 36 alá gondolom akkor már alig van benne szufla(?)
-
DigitXT
félisten
36V-on még félig van az akku, akkor még ne aggódj.
31V körül fog nagyon lassulni, 30V alatt már nem hajt,
de ha nem hibás* az akku, még olyankor se kapcsol ki.
(Ergo van világítás, távolság mérés, és működik a fék.)*: sérült akku esetén nagyobb terhelésre kikapcsol, és
nem jutsz el oda, hogy 29.5V-ot láss még a kijelzőn. -
akyyy
senior tag
-
uniqm1
tag
válasz #68216320 #8611 üzenetére
Én ma próbáltam ki a Lime-ot, átmenetileg kényszerűségből (defektes az M365-öm, várom a gumikat hozzá) és bár csörgött-zörgött, de legalább tűrhetően lehetett vele menni. De tényleg drága, hiába ingyenes a feloldás (ma kezdtem az egy hónapos ingyenes próbát), Zuglóból az V. kerbe durván 1.200.- Ft volt Ráadásul nem is lehet lerakni ott, el kellett vinnem az Andrássy - Bajcsy sarkáig, csak ott találtam fehér zónát, onnan meg séta...Nem jó buli ez így. Azt viszont nem értem, hogy lehet az, hogy ha bérelni akarok, akkor egy csomó rollert látok a közelemben itt az V. kerben (fizikailag is ott vannak, nem csak az app-ban) pedig ez piros zóna, ahol nem lehet befejezni az utazást. Szerencsére csak pár napot kell kihúznom, elvileg csütörtökön már kézbesítik a gumikat...
Amúgy ha valaki még keresne Xiaomihoz 10x2 gumit, hasznos infó lehet: Ebay-en találtam spanyol eladónál XuanChenget (ez jobb mint a Wanda), én is onnan rendeltem 17-én, másnap már postázta is (UPS). Kb 15k a 2 db külső és 2 db belső a szállítási díjjal együtt, nem olcsó, viszont most itthon nincs készleten sehol. -
kano
nagyúr
Van értelme ennek a 10"-os keréknek? Mennyi pluszt ad az élményhez?
„Háborúban elszántság, vereségben dac, győzelemben nagylelkűség, békében jóindulat.” Winston Churchill "Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!" "The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge." Stephen Hawking
-
uniqm1
tag
De van ám! Érezhetően simább az út, nem érzed meg az apró göröngyöket, mint a 8,5"-el. Picit lomhább a gyorsulás, cserébe kicsit nagyobb végsebesség. És ami a lényeg, kevésbé hajlamos a defektre is, ha megfelelő a guminyomás. (Ennek nem mond ellent az, hogy az enyém épp defektes. Már korábban írtam, hogy kiszálasodott a külsőm, emiatt durrant el a belső is, hiába próbáltam ragasztgatni. Viszont hozzátartozik ehhez, hogy szeptember óta vannak fent ezek a gumik, és közel 1000 km-t raktam már a rollerbe azóta, ugyanis rendszeresen azzal jártam/járok a melóhelyemre - eddig defektmentesen.)
-
PociAti
senior tag
Végigbogarászva a Xiaomi roller tuning lehetőségeit, nekem is a 10"-os kerék tűnt a legreálisabb választásnak, aminek nem mellesleg viszonylag kedvező a belépési költsége. A kicsi kerékátmérő volt a legelső félelemem vásárlás előtt, mivel bicajról váltottam rollerre.
Viszont minden cserének vannak hátrányai, így a 10"os keréknek is.
YouTube:10inch tires for xiaomi m365 worth it?.8.5"-os előnye a jobb gyorsulás, és a jobb fordulékonyság, ami gyalogosok és autók között manőverezve előnyös, illetve a hosszabb hatótáv (jobb akkumulátor élettartam).
10"-os előnye az, hogy huplikra kevésbé érzékeny, és 2 km/h-val nagyobb csúcssebességet lehetne elérni firmware frissítést követően.
Viszont a már sorolt hátrányokon kívül spéci firmware-t is fel kellene tenni 10" esetén, hogy a kilométeróra valós sebességet mutasson, ez a folyamat pedig gondolom garanciavesztéssel járna.Ezelőtt a videó előtt szinte biztosra vettem, hogy áttérek majd 10-es kerekekre, de épp az ellenkezőjéről győzött meg. A 8,5" jellemzőit hamar megszoktam, rövidebb távokon és nagyon jó minőségű utakon használom, a fenti videó alapján saját használatomhoz inkább az illik.
Mindezek ellenére nem tettem le róla, hogy kipróbáljam. Főleg hogy rokonságban van még Xiaomi roller, így lesz összehasonlítási alap (nem csak emlékekből kell majd élni, hogy milyen volt az). -
veterán
Ultimate kiírta FB-ra hogy az előrendelt Kaabo rollerek átadását csütörtökön elkezdik! Szóval akinek van rendelése az csüt péntek fele számíthat rá hogy keresni fogják!
Már nagyon mennék tesztkört hogy milyen a Mantis Dual amit rendeltem. Kesztyű bukó beszerzése folyamatban van, anélkül csak nagyon lightosan mernék vele menni! Főleg hogy első rollerem lesz.
Van aki esetleg még rendelt valamilyen Kaabo rollert tőlük?
"2021 modell újdonságai: széles gumik, hidraulikus fékek, kulcsos indítás, áttervezett kapcsolók, megerősített kormányszerkezet." Ezek azért jótékony hatással lesznek a roller élvezeti értékeire! Főleg a hidraulikus fékek.[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
DigitXT
félisten
válasz jozsi252 #8867 üzenetére
Főleg a hidraulikus fékek.
Főleg, ha beharap az első, és tigrisbukfencelsz a kormányon át...
Nem tudom, milyen felhasználásnál van valódi előnye, hogy "egy
ujjal" blokkolni tudod a kereket, de itt nem mozog akkora súly, és
nem olyan a súlyeloszlása sem, hogy akkora fékerő "kelljen".Aztán ez csak elmélet: remélhetőleg teljesen jól adagolható lesz
az új fék, így valóban élvezeti értéket jelent, nem extra szívást. -
halflife7404
újonc
Sziasztok,olyan problémám volna hogy van egy MOTUS SCOTY 10"- es e-rollerem de nem lehet felpumpalni egyik kerekét sem,valószínű hogy lukasak, mindenfele érdeklődtem már gumi belső után de nem találok, a méret 60/70 x 6.5,vagy nem tud valaki egy kompatibilis méretű belsőt ami jó lenne bele.
Válaszotokat előre is köszönöm -
veterán
válasz DigitXT #8868 üzenetére
"de itt nem mozog akkora súly.." 105kg vagyok a roller meg 29kg szóval azért van mit megállítani.
Nyilván hidraulikus féknél először is a hátsó féket kell használni, majd ha nem elég akkor az elsővel rásegíteni. Persze azért kell vele menni hogy a fékerőt ki lehessen ismerni hogy mi az az egészséges szint az elsőnél amennyire be lehet húzni. De azért nem gondolnám hogy úgy csinálja meg a gyártó hogy kicsit húzok rajta és blokkol is. Eléggé életveszélyes lenne ez a megoldás.
Kíváncsi vagyok hogy a motorfék mennyire lesz erős.
A lehetőségeimhez mérten szerintem az egyik legjobb döntést hoztam, remélem valójában is így lesz! Mivel első roller így semmiképp sem szerettem volna többet rákölteni. Sőt ennél kevesebbet is akartam, de rájöttem hogy annyiért nem kapok amennyit akartam először rákölteni.iPhone 13 Pro Max
-
DigitXT
félisten
válasz jozsi252 #8870 üzenetére
Szerintem is jó döntés, nekem is tetszene az a vas, csak sajnos
anyagilag nem fér bele. Viszont láttam már olyan videót, hogy a
hidraulikus első fék miatt bukfencezett kolléga... kizárólag ezért
"kötöttem bele" abba, hogy ennek csak élvezeti értéke lehet.Megjegyzem, a Kugoo S1-en egy normális fék sem volt, gyárilag,
most már legalább hátsó dobféket raktam rá: lehet vele csúszni. -
uniqm1
tag
válasz PociAti #8865 üzenetére
Bármikor vissza lehet tenni az eredeti firmwaret, ha esetleg gariztatni kellene. De nem akarok rábeszélni senkit, én magam is úgy voltam, amikor megvettem, hogy hónapokig nem mertem hozzányúlni. De aztán rájöttem, hogy teljesen felesleges emiatt parázni, esetleg egy kormánytörés lehet olyan probléma, amit garanciáztatnék, de az csak a régebbi verzióknál volt szériahiba. Az apróbb dolgokat a magam részéről inkább s.k. megoldom, mivel napi szinten használom, nincs kedvem/időm hetekig várni a hivatalos Wayteq szervízre. Nem kell félni tőle, rengeteg YT videó van, pl simán cseréltem azok alapján már fékbowdent, vagy bezsíroztam a csapágyakat. De - legalábbis itt Budapesten - van már több rollerre szakosodott szervíz is, ha esetleg nagyobb gond lenne.
-
uniqm1
tag
válasz Laca1212 #8874 üzenetére
Gugli volt nekem is a barátom, de parancsolj.
xiaomi m365 front fork bearings clean and lubrication[ Szerkesztve ]
-
elder troll
senior tag
Tegnap a klímaszerelő megpillantotta a es2 pálcikát az irodában, és említett valami jogszabályvátozást ezzel kapcsolatban. Honnan lehet informálódni, mert gugli nem dobta ki. Csak márciusi és áprilisi cikkeket találtam, ahol "gyalogosként" említik az elektromos rollereseket.
Tegnap viszont biztosítást és bukósisakot említett a klímaszerelő. -
chatran
őstag
válasz elder troll #8876 üzenetére
Tudtommal még nincs meg a szabályozás a rollerekre, ez a bukósisak és biztosítás a "Két hét múlva rend lesz" Pinyő Sanya szövege.
Eszerint a következő hetekben/hónapokban várható a szabályozás.
Jó tudni, hogy még mindig gurul az ES2-d, mennyi km van már benne? -
elder troll
senior tag
válasz chatran #8877 üzenetére
Köszi az infót, beparáztatott a klímaszerelő tegnap.
1333,4 km-t ír a program, tavaly év vége fele cseréltem első gumit, idén februárban volt 2 éves a szerkezet. Napi 1,2 km oda-vissza útra használom, ennél jobb "célszerszámot" nem találtam hozzá.[ Szerkesztve ]
-
Logitech
aktív tag
Tegnap kiesett a Ninebot max g30 fékkarból ez a cucc, kijelzőn 15-ös hibakód, gondolom ez érzékelné hogy be van húzva a fék. Szerencsére hazaérkezéskor történt.
Találkozott már valaki ilyennel? Tudtok valami helyet, ahol kapok hozzá fékkart? Xiaomi fékkar nem jó hozzá? Azt találtam boltban, G30-hoz csak kínából.
-
Játékos
addikt
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek:
a kislányom számára (14 éves, ötvenpár kilógramm) keresek rollert. Nagyon rosszul érzi magát biciklin, így azzal nem tud velünk jönni, a roller bejön neki, de a fő kérdés, hogy mennyire lehetséges 50-60+ km-t megtenni ezekkel a gépekkel? Jellemzeően akksiból nem nagyon, azt látom, de lábbal hajtva milyenek ezek a belépő kategóriás gépek?
Mondjuk ha 30 km kijön az akksiból, akkor 10-20-30-at lehet őket hajtani (nem verseny tempóban, persze). Esetleg kicsit hajtja, ha elfárad, akkor
hajt a gép, stb...
Előre is köszönöm a hozzászólásokat!Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
veterán
-
DigitXT
félisten
válasz Játékos #8882 üzenetére
Egész biztos, hogy 50-60 km-t végig akar küzdeni egy rolleren?
Főleg, hogy nem versenytempóban: ez órákat jelentene. Durva.50 kg-ot akksival is el lehet mozgatni, kényelmesen 50+ km-re,
nem is kell hozzá pedálozni, csak 12 Ah fölött legyen az akku...
Mondjuk egy Xiaomi M365 Pro 2 gyárilag 45 km hatótávot ígér.
(Gyerek alatt biztosan tudja is. Viszont gyereknek talán nagy...)Ui: lábbal hajtás esetén 15 km/h biztos nem lesz meg, két órán
keresztül hajtani (ha 30 km lenne így a cél) elég nagy szívás. -
mrrr74
aktív tag
válasz Játékos #8882 üzenetére
Szia,
Kisfiam 45 kilós, én 83, kb. 50%-kal többet ki tud hozni hatótávban, mint én, az emelkedőkön pedig csak úgy felszalad, nem kell hajtani ott sem, ahol nekem nagyon. Ez egy 7,8 Ah-s akkut tekintve 18-20 vs. 30-32 km-t jelent akár az S1-en, akár a Niubility N1-en nézve, ahogy DigitXT írta, egy nagyobb kapacitású akkuval simán bőven 40 km fölé mehet.
[ Szerkesztve ]
https://weddmegonline.hu, https://nekedveszem.hu
-
Játékos
addikt
válasz DigitXT #8884 üzenetére
Köszönöm, hogy segíteni próbáltok!
Motor nélküli rollerrel simán kigurultak (oda-vissza) a 8 km-re lévő barátnőjükhöz, és állítólag egyáltalán nem volt vészes nekik.
A "nem versenytempó" az anyának (13-15 km/h) a bicaj tempója, ami mellett egy fáradt bicajos elalszik...
Nyilván bicajjal kellene jönnie neki is, de nagyon fél rajta...[ Szerkesztve ]
Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
DigitXT
félisten
válasz Skynet258 #8886 üzenetére
S1-et rövid távon felnőtt simán hajt lábbal. Gyerek: passz!
Neki arányosan sokkal nagyobb az egész hóbelevanc...
De hogy 10-20-30 km-t nem terveznék lábbal az ziher.Játékos: Motor nélküli rollerrel
Azért az nagyon más világ. Ott van fasza csapágy, könnyű
az egész szerkezet, kigurul a világból. Ezek az elektromos
rollerrek sokkal* rosszabbul gurulnak, jóval nehezebbek is.*: a motor, amikor nem hajt, akkor sem pörög úgy, mint egy
csak csapágyazott kerék. (A mágnesek folyamatosan feszt
gerjesztenek a tekercsben, az meg Lorentz óta problémás.)[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz DigitXT #8872 üzenetére
Jól emlékszem hogy neked nem gyári Kugoo van? Miket cseréltél rajta?
Van egy kicsi esély hogy holnap át tudom venni a Mantist, remélem így lesz. Este már gurulnék vele! Kell vennem valami fasza lámpát hozzá. Szerintem valami Olight-ot veszek mert azok nagyon jól beváltak!Reggie0
Kíváncsi vagyok rá hogy az úgymond motorfék mennyire erős ezeken a rollereken! Mindenképp érdemes arra is támaszkodni ha nem hirtelen kell lassulni.Játékos
Szegényt nem kínoznám lábbal hajtani súlyos kilométereket! Sokkal de sokkal kényelmesebb egy elektromos. Még a legegyszerűbbek is tudnak 25km/h sebességgel menni, ami egy 14 éves gyereknek bőven elég kezdésnek.[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
Játékos
addikt
Köszi mindenkinek a választ, elég egyöntetű volt, megértettem.
Ebben az esetben kiesnek a 100k körüli gépek, pedig reménykedtem. Nincs olyan, aminek cserélhető az akksija? Vagy szereljék egyet 18650-es cellákból, ami elfér valami kistáskában, és töltsük a gépet út közben ? Mi jöhet szóba? Esetleg a 12 Ah-s akksival szerelt gépekhez mennyiért lehet hozzájutni?
Köszi szépen!Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
mrrr74
aktív tag
válasz Játékos #8890 üzenetére
Nem egy elterjedt roller, de nekem nagyon bejött, alattam is ment 32 km/h-val és az emelkedőt is bírja. UAMAX City Racer 36, itthon is kapható. Rövid a deck, de összességében nagyon szerethető és könnyen cserélhető az akku.
[ Szerkesztve ]
https://weddmegonline.hu, https://nekedveszem.hu
-
Reggie0
félisten
válasz jozsi252 #8889 üzenetére
Valtozo. En most az enyemen(Kugoo S1 plus) csak motorfekezek, mert eltortem a labfeket. Azert ennyivel is meg lehet lenni, csak bele kell szamolni a hosszu fekutat, illetve a lejton probafekezni, hogy mennyire lassul.
Bar szo ami szo gondolkodok a roller cseren, csak meg nem tudom eldontni, hogy mit vegyek. Legyen egy extra jo rollerem es maradjon a mostani esos idokre, vagy keressek egy nem extra jot, hanem siman jot, ami birja az esot is.
#8888 DigitXT: Az egy dolog, hogy a tekercsben gerjesztenek, de ezek a BLDC motorok meg az armaturat is gerjesztik, igy tekercsek nelkul is lenne ellenallasa. So igazan az van, kikapcsolt fetekkel ugysem lenne akkora az uresjarasi fesz, hogy a flywheel diodakat meghajtsa.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz jozsi252 #8889 üzenetére
Miket cseréltél rajta?
Egyszerűbb lenne felsorolni, hogy mit nem... Dupla motoros, 48V-os, kb. 2.5kW csúcsteljesítménnyel, valós 40 km/h utazósebességgel (és emelkedőn is 30+).Szélesített kormány, szélesebb gumik, független működtethető elektromos fékek, hátul visszatöltés, elöl gyári, ill. hátul egy extra a dobfék, amivel meg lehet állni. Ja és egy 24Ah akku, amivel nagyjából 50 km a hatótávolsága egy töltéssel. Értsd úgy, hogy nagyjából 100 kg vagyok, nyélen gyorsulva, 40-es végsebességgel.*
Az "úgymond motorfék" attól függ, hogy milyen kialakítású: ami visszatölteni tud, az csak nagyobb sebességnél erős, de akkor komolyat tud fékezni, kis tempónál szinte semmit nem ér, és állóra fékezni se tud. Ami fogyaszt fékezésnél is, az kis sebességnél is használható, és szinte állóra tud fékezni... De ha nagyon meg kell állni, úgyis csak a mechanikus fék marad, mint alternatíva. Csak óvatosan az esti csapatással, főleg, ha első roller és első út: a sötét extrán meg tudhat tréfálni...
Kolléga ma újított egy G2 Pro-t. Éppen gratuláltam hozzá, hogy fasza a gép, erre ír vissza, hogy megvolt az első esés, 45 km/h-nál fogott egy kátyút. Óvatosan na!
Ui.: az egész átalakítás jó móka volt, de semmiképpen nem tartós: hiába az 5mm acél, már látom, hogy ez a vékony villa nem lesz jó a dobfékhez, szét fog esni...
40-nél úthibákon meg akkorákat felüt elöl, hogy csoda, hogy nem tört el megint...*: lejtőn megy 46-47-et, de semmiképpen nem egészséges ekkora tempóval.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Játékos #8890 üzenetére
Meg lehet úszni 100K körül, csak nem feltétlen gyári megoldásban. Ahogy írod,
tudsz magadnak szerelni akkut 18650-ből, párhuzamosan tudod kötni a gyárival
és akkor semmi cserebere, kimegy a világból. Gyereknek bőven elégséges egy
S1 is, amit felnőttnek nem szívesen ajánlanék, mert viszonylag gyenge a váz.Veszel rá egy kieg akkut egy 20-asból, és már ott is vagy a 12Ah-nál...
-
PociAti
senior tag
válasz Játékos #8890 üzenetére
Én nem tartanám elvetendő ötletnek a menet közbeni töltést. 50-60 km-es családi programról írtál, a 30 km hatótávú rollerek gyerek alatt talán 40 km-t is elmennek.
Szendvicsekre, üdítőre, látnivalókra be lehet iktatni 1 óra pihenőt.
Majd megnézem a Xiaomi 1S-en, hogy alacsony akkun mekkora hatótávot dob 30-45-60 perc töltés. Mert feltételezésem szerint lemerült akku az elején gyorsabban töltődik. Alapesetben a töltési ciklus kb. 5 óra normál töltővel, de léteznek gyorstöltők is. Súlyuk elenyésző. -
veterán
válasz Reggie0 #8892 üzenetére
Én mernék így menni. Mindig adódhat egy olyan helyzet ahova még a normál fék is kevés lehet, nem hogy egy motorfék. Ez már pénztárcafüggő hogy mi fér bele a keretedbe.
Nyilván ha "korlátlan" keretem lenne akkor a NAMI Burn-e -t vettem volna meg.
2x1500W motor (8400W peak), 72V 35Ah, 100km/h, 11"-os kerekek, szóval durva egy jószág. Persze teljesítmény terén lekorlátoznám mert nem meghalni venném.DigitXT
Gondolom mikor megvetted akkor nem gondoltad hogy ennyi mindent fogsz rajta fejleszteni? Csak szimplán az erő kevés volt, meg amit nyújtott?
Az akkut vezérlőt meg egyéb dolgokat mind külön helyről szerezted be és úgy raktad te össze, vagy esetleg külön vettél pakkot amibe van motor akku vezérlő kábelek stb.?
Számolgattad amúgy hogy a roller árán felül mennyit kellett ráköltened?Először mindenképp csak úgy fogom kipróbálni hogy visszaveszem a tempót és megyek vele pár kört hogy kiismerjem a tudását illetve a féket. Mivel első roller így azért óvatosan fogok hozzáállni. Nyilván elsőnek egy 300W környéki is tudna meglepit okozni, nem hogy egy 2x1000W-os (peak 3200W) roller. De a szamárlétrát nem akartam végigjárni mert pénzkidobás lett volna egy kis teljesítményű a súlyom (105kg) miatt.
45-nél azért szépet lehet perecelni! Bukó kesztyű volt rajta? G2 Pro 800W-os, az azért szintén nem kezdő szint. Nálunk szerencsére az utakkal nincs gond így attól nem félek hogy kátyúba mennék. A községen kívülre meg úgyis autóval megyek ha menni kell valahova esetleg.
iPhone 13 Pro Max
-
akos727
senior tag
Sziasztok! Édesanyámnak keresünk elektronyos rollert SZÉP kártyára. Nincsenek nagy elvárásai, csak annyi, hogy fel tudja rakni hévre, buszra, stb, tehát összehajtható legyen...Illetve el tudjon menni a hévtől egy 8.5-9km-ert nagyjából síkon (ott már tudja tölteni). Lehet én is használnám alkalmanként mom park-város (ott kis fel alá) majd vissza távokat megtéve (ez ugye emelkedőt is jelent és 90kg vagyok).
Tudnátok mondani boltokat és konkrét tipusokat, hogy milyet lenne érdemes néznünk neki? Vagy esetleg, hogy mire érdemes figyelni a kiválasztáskor tapasztalataitok alapján? Árban természetesen minél olcsóbb a cél. Előre is köszönjük! -
Laca1212
őstag
válasz akos727 #8898 üzenetére
Ársorrendben:
Xiaomi Essential, Sencor One 2020, Xiaomi 1SFőbb jellemzők:
Essential: 20 km/h max sebesség, 20 km hatótáv, 5100mAh akku, 250 W-os motor, 100 kg teherbírás, E-ABS, hátul tárcsafék, tömlős gumi, BT - App 2 év gariSencor One 2020: 25 km/h max sebesség, 25 km hatótáv, 7500mAh akku, 350 W-os motor, 120 kg teherbírás, hátul tárcsafék, tömör gumi, BT - App 2 év gari
Xiaomi 1S: 25 km/h max sebesség, 30 km hatótáv, 7650mAh akku, 250 W-os motor, 100 kg teherbírás, E-ABS, hátul tárcsafék, tömlős gumi, BT - App 2 év gari
Xiaomi-k ismertek, tele a net tesztekkel, stb. Sencor-ról nem nagyon van teszt, ami van az cseh oldalakon, cseh youtube videók... Viszont kb azt tudja mint az 1S, sőt, erősebb a motor papíron.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz jozsi252 #8896 üzenetére
mikor megvetted akkor nem gondoltad hogy ennyi mindent fogsz rajta fejleszteni?
Dehogy gondoltam. Lassan 2 éve vettem az (első) S1-emet, újonnan... 1 napot bírt, másnap összefosta magát a kijelző. Használgattam, de végül visszakaptam a zsét. A második S1 már használt volt: ez már bizonyított jeligére! Régebbi szériás, gyengébb összeszereléssel, de erősebb vezérlővel. Jó páros...Párszáz km-t elkaristoltam vele, amikor beszart az akku. Aztán még sikerült meg is ázni, amitől a vezérlő is gajra ment... szerencsére mindkettőt kaptam gariban, de ekkor már erősen fogalmazódott bennem, hogy ebbe a vasba dupla motor kell...
szimplán az erő kevés volt, meg amit nyújtott
Egyrészt a gyorsulás miatt, igen, másrészt mert durván kevés 1 db elektromos fék. Ha két motor van, az kapásból duplázza a fékerőt, így kb. megfeleződik a fékút.Szóval a ~80K-s roller mellé lőttem egy kereket innen a fórumról 20K-ért. A beszart akkut meg javítani terveztem, hiszen dupla motor mellé dupla akku is dukál... Aztán csak húzódott a projekt... vettem egy S1 Pro hátsó villát a 2. motornak: bele is faragtam, de se két akku, se két vezérlő. Egy rosszat vettem a fórumról, hátha javítható, de sajna zárlatosként eldurrantotta a Pro motor csatlakozóját: nem nyert.
Végül az áttörést egy jó fogás hozta meg, 30K-ért egy szinte új, alig törött S1: olyan jó állapotban volt, hogy nem az volt a donor, hanem arra építettem rá az én vasamról a dolgokat, a többi már történelem. (A dupla motoros teszt vmiért elég sok érdeklődőt vonzott, pedig csak megyek egy 5-6 percet és élvezem... 2x11A)
A többi átalakítás (gumi pl.) tesztek során alakult így. A Pro gumi kényelmes, viszont rosszabbul gurul, nagyobb a fogyasztás vele, és kisebb a végsebesség... A sima S1 gumi kényelmetlen, de jobban gurul. Viszont kevésbé tapad. Végül a Raptor gumi volt a befutó, ami szélesebb, jól tapad, kényelmes, mégis jól is gurul. Csak nem fér be a villába. Legalábbis necc: kellenek a kompromisszumok. Mindig.
Közben játszottam vezérlő tuninggal, rendszeresen égettem le 30A-est, ami ne feledjük közel 3x-osa a gyári teljesítménynek: nincs csodálkoznivaló... Nagyon durvákat tudott vele indulni mindenesetre... M4 Pro-s kolléga épp csak kipróbálta, de majdnem lepotyogott róla... Azóta "lightosabb" vezérlő van hátul, ami indulásnál nem rúg oda. Ez kíméli a kormányt, a gumit, meg a bordámat... Utóbbi egy első kerék kitörés utáni pofára esésnél megrepedhetett. Utána már nagyon nem esett jól a nagy gyorsulás. Szóval ami bug, végül feature lett, azaz összességében barátságosabb, kezelhetőbb a gép és még visszatöltést is tud. Ja és külön kezelhető a fék, ami "klónozott" gyári vezérlőkkel nem lenne triviális. Nyilván ez magával vonzza, hogy kezelőszervekben se gyári hüvelykujjas karok vannak már (amiatt is estem majdnem), hanem rendes fékkar, és félmarkolatos gáz. A rendes fékkar meg nem igazán fér el a gyári keskeny kormányon, így logikus lépés, hogy szélesebbre alakítottam. Jó, magukban a fékkarok még elférnének talán, de vannak egyéb kezelőszervek, motorok kapcsolója, meg a reflektor. Utóbbi meg azért kellett, mert rendszeresen jártam haza munkából este 8 körül, már tök sötétben. A gyári lámpa meg semmire se elég, nemhogy ~36 km/h csapatáshoz...
Ja, amúgy plusz akku már csak azért is kellett, mert kb. 2x messzebb költöztem a mukahelyemtól, így ami addig egy töltéssel oda-vissza elég volt, az most már csak egy út lett volna. Igaz, közben megoldódott a töltés a cégnél, de azért nem jó, hogy a végén haldokló akkuval ér be az ember. Nem beszélve a hazaútról. Szóval, ha már úgyis dupla motor (ez meg az emelkedőn kell hazafelé), akkor minimum dupla akku. Egy időben 3 db gyári akku volt benne, plusz egy külön a másik motornak. Összesen 26Ah. Az is tudott ~50 km-t végig maximális fokozaton... Ez a 48V átalakítás meg a végsebesség növelése miatt volt jó ötlet. Rácsodálkoztam, hogy a gyári vezérlő elbírja (pedig névleg 36V-os), de azért annyiból lehetett sejteni, hogy a kijelzőben kiválasztható a 24/36 és 48V mód is.
Számolgattad amúgy hogy a roller árán felül mennyit kellett ráköltened?
Mostanában nem. Anno kérdezték, és akkor utána számoltam. Azóta azért befigyelt a 21700-as akkupakk (cellák 50K, dobozok csillió), meg még egy eBike vezérlő (20K), és persze további "apróságok". Meg vettem egy hegesztőt is, igaz, azt másra is lehet használni, nem csak rollerszerelésre, de az is volt egy 50K...Ja és ponthegesztőkre is költöttem némi pénzmagot (főleg annak meghajtására, mert akármilyen akku nem jó hozzá, stb.). Viszont így tudok akkut gyártani magamnak, ami nem hátrány, kollégának is készült (több) akku, lényegében ő csinálta magának, én csak a helyet, eszközt, meg a
szakmaitámogatást adtam.Ami kimerült 8 óra anekdotázásban, és némi balance kábel forrasztgatásban.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Merida összteleszkópos kerékpár
- Eladó 0km-es új elektromos roller (iScooter i9)
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- DJI Mavic Mini Fly More Combo