Új hozzászólás Aktív témák
-
elder troll
senior tag
Segway ES2-re honnan érdemes első gumit venni? Esetleg adtak hozzá gyárilag? Akkor megnézném hétvégén a dobozát a padláson.
Másfél év alatt gyakorlatilag eltűntek a barázdák, és ősszel lehetnek belőle problémák, ha lesz egy kis eső. Bár esőben 11-12 km/h óra fölött már visszacsapja a vizet hátul (azaz gyorsabban nem megyek), de ettől függetlenül jó volna cserélni az első gumit.Itthon csak a muziker-ben találtam, de ott sincs raktáron, ezen kívül ali-n találtam még egy hónapos szállítási idővel.
Illetve a tömör vagy a "lyukacsos" verzió jobb? Gondolom utóbbi több úthibát nyelne el.[ Szerkesztve ]
-
elder troll
senior tag
Nagyon szépen kifejezve nem egy életbiztosítás 9 éves gyereknek ilyen "játékszert" venni.
Voltam 9 éves, vannak emlékképeim, hogy miket állatkodtam bmx-szel és az elődjével.
ES2 tulajként 20 km/h óra felett nem használom a gépet, mert életveszélyesnek érzem, pedig főleg 2 keréken közlekedtem. De még 20 km/h-s sebességnél is ki tud nyírni egy közepes kavics, és akkor a kátyúkról és egyéb úthibákról még egy szót sem ejtettem. Nagyon észnél kell lenni, és egy kisgyerek a haverok előtt elég nagy állatságokat tud művelni (magamból kiindulva). -
elder troll
senior tag
válasz TheProb #6236 üzenetére
Postára be szoktam tolni magammal (mindig kieső időszakban megyek), melóhelyen elfér a bejáratnál a fogasnál. Amúgy én is meg vagyok ezzel lőve, mert esélytelen lelakatolni (vagy annak hiszem). Benzinkúton szoktak vágni egyfajta fejet néha, de már kezdik megszokni mivel ppp és postapont is egyben. 10 mp alatt könnyedén eltulajdonítható így nem szívesen hagyom benzinkúton kívül, ráadásul néha elég fura közeg tud ott sokasodni a benzinkút és a dohánybolt között.
Amúgy ha összehajtható, és lehet húzni egy keréken, akkor akár még opció lehet egy boltban, de dilemmáztam már azon is, hogy összehajtva a bevásárló kocsi aljába rakom, de a festés miatt nem próbáltam.[ Szerkesztve ]
-
elder troll
senior tag
Nálam kb 15 km a hatótáv extrém jó esetben. 1,2 km oda-vissza (2,4) és a hatodik napon már hazafele visszavesz a sebességből. Alapvetően heti 5 napot használom, így hetente töltöm. Heti két posta is belefér a "keretbe", de az amúgy is közel van a munkahelyhez.
Az említett 1,2 km elég sok emelkedőt és kanyart tartalmaz, ahol az esetek nagy részében meg is kell állni a forgalom miatt.
Egyenes és emelkedő nélküli szakaszon meglehet a 20 km hatótáv a legkisebb fokozaton (15 km/h), de a közepes fokozaton használom (20km/h).
Alapvetően a tömör gumi és az akkuk helyzete miatt vettem az ES2-t. Bő egy évig nézegettem a xiaomi-t is, de a rengeteg defekt miatt csak tömör gumis rollert vennék. Az akkuk forrasztási pontjáról is elég sok rosszat olvastam (elvileg javították pár verzióval később). Persze itt szinte csak azt javasolják, ezért biztosan oltva leszek. 0 karbantartás mellett másfél év után is hibátlanul üzemel az ES2, xiaomi-nál első körben egy halom kelléket kell venni, hogy egyáltalán használni lehessen (slime vagy tömör gumi, hátsó sárvédő rögzítés, garanciavesztés, stb). Nálam ez a gyártói selejt kategóriát jelenti, amivel biztosan beloptam magam a téma olvasói szívébeEgy "problémám" van a rollerrel, hogy lötyög az eleje (csak a hangja zavar). Az egyik boltban egy idős néni kíváncsi volt összecsukott állapotára, és nem sűrűn csuktam össze. Magam felé húztam a kormányt (inkább feszegettem), amikor pont ellentétes irányba kell húzni (kicsit felfele tolni) összecsukáskor, és ott eldeformáltam valamit. A másik ES2 tulaj ilyennel nem találkozott, szóval ez user error volt a részemről. Elvileg ez lehet a baja.
[ Szerkesztve ]
-
elder troll
senior tag
"M365" hírhez tartozó és ez a leglátogatottabb roller téma. Itt is főleg a xiaomi termékét javasolják, de másik témába nem szívesen írnék ES2 tulajként. Egy harmadik témát nem hoznék létre külön a nem xiaomi elektromos rollereknek.
Alapvetően úgy lett volna értelme, hogy külön elektromos és nem elektromos roller topik, csak ez a hír felülírta a dolgot, mert elég sokan írtak oda, és ott is ragadtak.[ Szerkesztve ]
-
elder troll
senior tag
válasz elmunkas #6655 üzenetére
Itt írtam róla.
~15km-es hatótávval rendelkezik közepes fokozaton (20 km/h) sok kereszteződés miatti lassítással és elég komoly emelkedővel.
Nincs defekt, és a kormányban van az akku. Xiaomi-t nézegettem sokáig, de túl sokat olvastam defektről és elengedett forrasztási pontokról az akkuk helyzete és rázkódás miatt. Utóbbit állítólag javították pár verzióval később, előbbi az továbbra is adott. Pár hete láttam melóhely előtt egy m365-öt, a felni nagyon össze volt karcolva, és már tömör gumi volt rajta. Azaz a sokadik defekt után tömör gumit rakott rá, de nagyon gány módol oldotta meg a levételt, ennyire rusnya felnit még nem láttam.
A súlypontja nem ideális az ES2-nek (kormányban van az akku), így egy kicsit játszani kell a súlyponttal (hátsó lábra kell "helyezni"), de kb az első fékezésnél rájössz.[ Szerkesztve ]
-
elder troll
senior tag
-
elder troll
senior tag
Beneveztem egy ilyen első gumira az ES2-re, kb egy hónap alatt megérkezett, és 2,5 óra volt a szerelés kompletten. Ebben benne volt, hogy szinte az elejétől kezdve laza volt 3 csavar, ami bár szemmel látható volt, de szét kellett szedni a meghúzásához majdnem az egész szerkezetet. Anyám sokat csuklott, de gyakorlatilag jobb lett, mint új korában. Korábban írtam, hogy lötyög az eleje, és zavaró hangja van, ez teljesen megszűnt.
Érzetre 3x jobban tapad az eleje a virsli gumihoz képest (gyári), amit már szinte slick-re koptattam közel 2 év alatt (februárban lesz 2 éves). Cserébe egy kicsit jobban merül, talán még beleférek a heti 1 töltésbe, de ha kétszer kell tölteni, akkor is bőven megérte a biztonságosabbnak tűnő közlekedés miatt, és a lyukacsos kialakítás miatt több úthibát nyel el.[ Szerkesztve ]
-
elder troll
senior tag
válasz petipetya #7074 üzenetére
"56 cm átmérőjű fejre"
Támad a mars? -
elder troll
senior tag
Tegnap a klímaszerelő megpillantotta a es2 pálcikát az irodában, és említett valami jogszabályvátozást ezzel kapcsolatban. Honnan lehet informálódni, mert gugli nem dobta ki. Csak márciusi és áprilisi cikkeket találtam, ahol "gyalogosként" említik az elektromos rollereseket.
Tegnap viszont biztosítást és bukósisakot említett a klímaszerelő. -
elder troll
senior tag
válasz chatran #8877 üzenetére
Köszi az infót, beparáztatott a klímaszerelő tegnap.
1333,4 km-t ír a program, tavaly év vége fele cseréltem első gumit, idén februárban volt 2 éves a szerkezet. Napi 1,2 km oda-vissza útra használom, ennél jobb "célszerszámot" nem találtam hozzá.[ Szerkesztve ]
-
elder troll
senior tag
Sziasztok!
Bő 4,5 év után megadta magát a Segway ES2-m, vagyis eléggé kerregő hang jött tegnap este a motor irányából hajtás közben, és egyszer feldobott egy 18-as hibakódot, ami gyors guglizással hall szenzor hibát jelenthet.
Szerintem nem érdemes foglalkozni vele, sokszorosan kiszolgálta az akkori 106e forintos árát. Viszont az utódjával kapcsolatban meg vagyok lőve, hogy mit lenne érdemes néznem a helyére. Akkoriban 2 okból vásároltam ezt:
-nincs defekt a tömör gumival,
-kormányrúdban vannak az akksik, akkor xiaomi-knál a "padlóba rejtett" akkuk forrasztási pontjai elengedhettek.
Azóta még egy hatalmas előnnyel is szembesültem: a dupla "lengéscsillapító", ami salakos/hepehupás terepen is megállta a helyét, igaz ehhez járt is némi hanghatás.Általában 1,2 km-es szakaszon használtam viszonylag nagy emelkedővel és némi salakos/kráteres kitérővel.
Milyen gépet érdemes néznem?
Nagy hatótávra és bika motorra nincs szükségem, késő este hazafele elvoltam a leggyengébb eco módban is a 15 km/h sebességével, nappal is csak max a közepes módban használtam (20 km/h).
Szívem szerint ugyanúgy ES2-t vennék, de már nem kapható.[ Szerkesztve ]
-
elder troll
senior tag
válasz dani993 #23496 üzenetére
Nekem tökéletes célszerszám volt, az akkor kapható xiaomi-hoz képest gyakorlatilag gondozásmentes volt, másfél év után cseréltettem az első slick-re jár gumit, és ennyi. Az akkoriban kapható xiaomi-k még ennél is szarabb konstrukciók voltak tudtommal, az akkupakkban elengedő forrasztási pontok és az állandóan defektes kerekek miatt gyakorlatilag mókolni kellett mindet kivétel nélkül. Nem hinném, hogy bármilyen gondozás/mókolás nélkül elment volna egy akkoriban kapható M365 4,5 éven keresztül napi használattal és némi salakos/kráteres szakasszal. Persze az is lehet, hogy mázlim volt a saját ES2-mmel.
Keret megadása nélkül érdekelnének a javallott típusok, bár alapvetően fillérofil™ vagyok, de nem akarom anyagi keretek közé szorítani magam.
A fő szempontok:
legyen 2 mód legalább: 15 km/h és 20 km/h,
tömör vagy defekttűrő gumik (akár gyári slime),
legalább 12 km-es hatótáv, úgy hetente kell töltenem, mint az előzőt.Egyetlen nem megszokott kritérium lenne, hogy bírjon ki egy 80 méteres salakos/gödrös szakaszt, amivel megúszok egy fél km-es kerülőt.
[ Szerkesztve ]
-
elder troll
senior tag
válasz bexinho23 #23499 üzenetére
Anyáméknál hagytam este a gépet, így nem tudok km állást mondani, de másfél év után volt benne ~900 km, így ~2500 km környékére saccolnám, mert elmúlt egy évben kevesebbet használtam.
A linkelt két típusból nekem overkill az 55 km-es hatótáv, ráadásul még az ársávos garancia miatt is annyit adnak rá, mint a fele annyiba kerülő kis tesójára. Ettől függetlenül kipróbálnék egy 10"-os verziót, de csak a kisebbik tesója van a szomszéd bestbyte-ban.
Szerintem megrendelem online a 14 napos elállás miatt, és átsétálok érte.
Persze estig várok még pár választ.
Köszönöm a tippeket[ Szerkesztve ]
-
elder troll
senior tag
válasz ridiculous #23501 üzenetére
~180 cm vagyok, elvileg még jó is lehetne ilyen téren, és nincs érdemi különbség árban. A +1" sem tűnik rossznak a kerekeket nézve. Viszont ez nincs raktáron a közeli bestbyte boltban, és 2 helyett 1 év garanciát írnak, ami amúgy jogszabályellenes, mert az ára alapján 2 évet kell adni rá.
Szerintem első körben elsétálok a boltba, és megkérdezem, hogy milyen okból nem veszik vissza a 14 napos elállás keretében. Ha komolyabb lehúzás nélkül visszaveszik egy hét után, akkor benevezek egy E2 E-re. Egy hét alatt szerintem ki tudom találni, hogy az adott célra megfelel vagy sem. A lengéscsillapítók hiánya miatt, akkor kerülni fogom a salakos/kráteres szakaszt, bár az volt a kedvenc részem, amikor kapar a salakban krátereket között szlalomozva
Főleg kugoo, kaabo mantis és társainál láttam dupla lengéscsillapítást, de azok 300-500e forintos nagyságrendbe kerülnek, úgyhogy akkor a terepviszonyos témakörből kell visszavennem igények tekintetében.[ Szerkesztve ]
-
elder troll
senior tag
válasz ridiculous #23503 üzenetére
Főleg 2 keréken közlekedtem életem folyamán, bmx és montival is életveszély kategória volt felnőtt fejjel belegondolva. Ezért sem mertem motort venni, bár a Super SOCO TC azért még birizgálja a fantáziámat. Szóval az életösztön miatt nem akarok ilyet venni, ES2 kicsi kerekeivel még a 25km/h órát is életveszélyesnek éreztem, szóval nem szeretnék guruló szervdonor lenni. 4,5 év alatt egyszer sem estem el, talán három-négy alkalommal indult meg a hátulja, de még viszonylag jók a reflexeim, így nem okozott problémát. De ilyen ~50km/h órás gépet véletlenül se vennék, ismerem magam annyira
[ Szerkesztve ]
-
elder troll
senior tag
Egyetlen dolog ugrott még be, az E2 E-nél van tempomat?
Leírásban nem találtam, a nagyobbik tesójával kapcsolatban ennek hiányára panaszkodtak. Annyira alap dolognak számít szerintem, hogy meg sem fordult a fejemben, hogy ezt kispórolják belőle.[ Szerkesztve ]
-
elder troll
senior tag
Tegnap este zárás előtt elsétáltam a bestbyte-ba, hogy megkérdezzem a 14 napos elállás dolgot. Nekem alapvetően azzal kapcsolatban voltak aggályaim, hogy egy hét használat meglátszik a gumikon, azt "visszacsinálni" nem lehet. Idáig egy 14 napos elállásom volt egy tv-vel, szó szerint folytak könnyeim, annyira irritálta a pwm-es kijelző. Alapvetően nem akarok megkárosítani senkit, legyen az magánszemély vagy üzlet. Szóval pozitív választ kaptam, visszaveszik a gépet 14 napon belül mindenféle visszatartás nélkül.
Amúgy a konkrét típus (E2 E) nem rendelkezik tempomattal, ami nekem hatalmas érvágás lenne, mert ~10 éve vannak problémák a kezeimmel, és vallatással egybekötött kínzással érne fel az, hogy folyamatosan nyomjam a gáz kart. Úgyhogy végül nem rendeltem meg, hanem elsétáltam anyámékhoz, és adtam még egy esélyt a 4,5 éves gépnek.
Pöcc-röff, kerregés nélkül tette a dolgát.
Legalább nem vagyok rákényszerítve a gyors döntésre, így még lesz időm nézelődni.
Tegnap folyamatosan kapkodtam a fejem a fórum hsz-ek, specifikációk és raktárkészletek között.[ Szerkesztve ]
-
elder troll
senior tag
Fórumtársunk által emlegetett Kukirin G2 Pro jelenleg 195e forint körül mozog kuponnal, mivel kell még számolni? (xiaomi "pumpa" vagy slime, stb)
Illetve van olyan szakember Székesfehérvár környékén, aki meg tudja csinálni a szükséges módosításokat?
Ez mennyibe kerülne?
Defekt miatt alapvetően a nem "levegős" kerekeket részesítem előnyben, de a dupla lengéscsillapító gyakorlatilag nem létezik ezen az árszinten. Ezzel már le lehet ugratni egy 10-15 cm-es padkáról? Vaságyastól vagyok kb 75 kg.[ Szerkesztve ]
-
elder troll
senior tag
válasz ridiculous #23667 üzenetére
Jogos a felvetés, viszont most akciós még 19 órán keresztül, és ennyiért még tempomat sincs. Vagyis a bestbyte-os felhozatalt nézegetve még a 210e forintos rolleren sem volt tempomat. Illetve legjobb tudomásom szerint le lehet korlátozni 25 km/h-ra.
Viszont érdemi választ nem kaptam, így ki fog maradni a KuKirin G2 Pro 195e forintért. Ha helyben nincs ember aki beüzemelné, akkor sokra nem megyek vele. Spektrumzavaros kockaként a pc szerelés nem okoz problémát. De amihez nem értek, ahhoz nem szívesen nyúlok, ráadásul az életem múlhat rajta. -
elder troll
senior tag
válasz ridiculous #23687 üzenetére
Itt írtak pár sort a módosításokról.
Adnak hozzá pumpát, de érzetre lövésem sincs, hogy mennyire kellene felfújni. Ezért kérdeztem, hogy kell-e hozzá xiaomi "pumpa". ~15 éve törtek be hozzánk, és vitték el a bringámat, szóval pneumatikus gumikkal nem mostanában találkoztam. Mivel akkoriban bátyámék mindig nyitva hagyták a hátsó ajtót (eredetileg szoba volt, de belülről be lett falazva, és tárolóként funkcionált), így nem akartam még egy bringát venni a betörőknek.
Csavarrögzítőm sincs, persze nem egy nagy beruházás, de csak azzal raknám össze a kormányt. Szóval szívem szerint első körben megnézetném egy szakértővel, de nem ismerek ilyet helyben, sőt igazából máshol sem. Mivel nincs kocsim, így problémás cipelni nagyfaluba.
Még ~19 órán át él az akció.[ Szerkesztve ]
-
elder troll
senior tag
válasz Reggie0 #23865 üzenetére
Én is sokáig polaroid napszemüveget használtam, csak pár hónapja vettem mindkét színből, miután kinyírtam az első sárgát. A bringás napszemüveg jobban véd oldalt a menetszéltől, nekem viszonylag érzékeny szemeim vannak, mivel egész nap a monitor/tv előtt ültem meló és hobbi miatt.
[ Szerkesztve ]
-
elder troll
senior tag
F2E-n lehet garanciavesztés nélkül aktiválni a tempomatot?
Lenne jó árban egy helyben, de a tempomat hiánya problémás a nyomi kezem miatt, gyakorlatilag egy vallatós kínzással érne fel nálam. -
elder troll
senior tag
válasz Pancsermeste #24377 üzenetére
40-45km/h miatt biztosan nem fog megfelelni a később várható jogszabálynak, vagyis talán ez lehetne a legjobb élő példája az elektromos SMKP-nak.
Leírásban első és hátsó lengéscsillapítást ír, de képek alapján csak elől van ilyen. A rugós ülés lenne a hátsó?
De ettől függetlenül ha jártok felém, akkor kipróbálnám[ Szerkesztve ]
-
elder troll
senior tag
válasz Intelligencs #24392 üzenetére
Igazából a csípőm kopása miatt
Hogyan férsz el a mostani rolleren? Egymás mellett elférnek a lábaid?
Benyeltem egy hasonló szériahibát (kétoldali coxa valga), de még így is talán én leszek az első a vérvonalban, akinek nem kell csípőprotézis.
A mostani rolleren nem férnek el egymás mellett a lábaim, így kicsit kifordulva közlekedek. A szokásos 1,2km-es távon igazából nem probléma, mert szakasz közepén lévő salakos/kráteres részen folyamatosan változtatni kell a súlypontot, de hosszabb távon már szenvedős.[ Szerkesztve ]
-
elder troll
senior tag
válasz Intelligencs #24404 üzenetére
Elvileg jobb lenne a végeredmény, ha egy csípőproblémásnak elférne mindkettő lába egymás mellett. Elvileg, mert én sem próbáltam olyan gépet. 2 évnyi rollerezés után tojtam be, amikor kezdett fájdogálni a bal forgóm környéke. Voltam általános szervizen, és inkább a mozgás hiányát rótta fel az orvos, ennyire azért nem kellett volna kímélni. Pont azért nem erőltettem, hogy megússzam a protkót, de valamennyi mozgás azért kell. Akkor voltam kb annyi éves, mint amikor apámnak fordítottak a csípőcsontján, túl fiatal volt ~36 évesen a protézishez, és azzal a módszerrel is kihúzott pár évet pluszba.
Amúgy érdemes "feliratkozni", mert éves várólisták vannak, és amikor átvált brutális szintre a kopás és fájdalom, akkor egy hét is örökkévalóságnak tűnhet. Apám bő fél évet várt úgy, hogy korábbi műtétek miatt volt kontakt. -
elder troll
senior tag
Navee S65 180e alatt kapható cafago-n, árukeresőn 300e felett van.
ED4888 kuon kóddal lesz annyi az ára.
Ez a típus javallott?
Tempomat van?Nagyon az utolsókat rúgja a közel 5 éves ES2-m, dupla lengéscsillapítás alá nem adnám, annyira megszoktam.
[ Szerkesztve ]
-
elder troll
senior tag
válasz elder troll #24582 üzenetére
Megint van raktáron Navee S65, a kupon változatlan, paypal-lal és + 10$-os biztosítással együtt 168951 forintot vont le a számláról.
-
elder troll
senior tag
Megérkezett a Navee S65...
~180 cm magassághoz nekem nagy, nagyon nagy, és nagyon nehéz. De a dupla lengéscsillapító nagyon kényelmessé teszi az utazást, tegnap teszteltem hosszabb távon is, meglátogattam bátyámat és a gyerekeit. A liftbe keresztbe se fér be, csak ha elforgatom a kormányt 90 fokban, és a hátsó kereket behúzom oldalirányba, na akkor be tud csukódni a lift
Emelgetni nem is terveztem, alapvetően nem is kell egy alkalmat leszámítva, amikor szülői házhoz megyek (és ott tölteni akarom), akkor egy 30 centis emelkedőn kell átemelni, de az sem vészes.
Úgyhogy tetszik a szerkezet, egyedül a méretét kell szokni. -
elder troll
senior tag
válasz bkiky01 #24723 üzenetére
25 km/h a végsebesség, én szívem szerint ezt 20-ra módosítanám. Nem szeretek száguldozni, az előző pálcikát is 15km/h sebességgel hajtottam este, és 20 km/h-val mentem nappal. Az új gépet is csak "D"-ben használtam idáig (15 km/h), persze teszt gyanánt nappal kipróbáltam a 25km/h-s módot is (meg bátyámék felé egy egyenes szakaszon), de azt is inkább 20-ra limitáltam tempomattal, nem érzem biztonságosnak még a 25km/h-t. Ráadásul itt már fékkar van, amit nagyon szoknom kell, mert az elmúlt 5 évben "potméteres" féket használtam, és nem áll kézre. Az előző gépnél általában csak a gázkart pöccintettem meg (nyilván tempomat miatt), és kezdett lassulni a gép, az újnál még a "motorfék" erősségét sem tudom állítani, annyira fapados a mihome ilyen téren. Csak a tempomat ki-bekapcsolása és az állandó hátsó lámpa világítását lehet állítani.
[ Szerkesztve ]
-
elder troll
senior tag
Apróról ninjáztam egy hordozható akkus "pumpát", és felmerült a kérdés bennem, hogy a Navee S65-öt meddig "pumpáljam"?
Gyárilag 45 psi értéket adtak meg (~3,1 bar), meddig szabad menni?
Elsődleges a defekt elkerülése akár némi menetkomfort beáldozásával, bár kegyetlen jó lengéscsillapítói vannak. Előző rollerrel a bal forgóm már reklamált hosszabb utakon, ezzel meg se kottyan a legdurvább hidegben sem. -
elder troll
senior tag
Navee S65 kerekeit meddig szabad felfújni?
Elvileg belső nélküli öntömítős akármi van rajta, idáig tömör gumis rollerem volt.
Elsődleges szempont a defekt elkerülése akár a menetkomfort kárára is.
Szóval hány bar-ig mehetek? Gyárilag 45 PSI volt megadva, ami 3,1 bar-nak felel meg.
Mehetek 4 bar-ig? -
elder troll
senior tag
válasz PociAti #25267 üzenetére
Amúgy egy 10 kg körüli rollernél sokat dob a hatótávon, ha lábbal rásegít a user gyorsításnál. Közel dupláztam a hatótávot az 5 éves ES2-nél, ha hosszabb távra mentem vele. Gyakorlatilag 3 "lépés" után már 17-18 km/h-nál jártam, és minimálisan kellett rásegítenie a 20km/h-s sebességre.
Az új rollerrel már problémásabb a ~24 kg és a magasabb kialakítás miatt.[ Szerkesztve ]
-
elder troll
senior tag
válasz PociAti #25269 üzenetére
Ennyire nem bonyolítottam túl a dolgot, hosszabb távon muszáj volt ezt a verziót erőltetni, mert 5 éves roller hatótávja nem volt acélos (igazából újonnan se).
Ráadásul már elajándékoztam elődöt, így tesztelni sem tudnám, de sokkal tovább bírta, ha lábban rásegítettem. Tisztában voltam azzal, hogy a kigyorsítás viszi a legtöbb energiát, és viszonylag sokszor kellett megállni, ha a belváros felé vettem az irányt (kb a várostáblával egy vonalban laktam, szóval annál távolabb nehezebb volt lakni a központtól). Illetve nem a gép mellett futottam, hanem fél lábbal álltam a rolleren, a másikkal "léptem" hármat. Sokat bringáztam régebben, kicsit aránytalan is voltam miatta (alkar, comb, vádli). Ami nekem 3 lépés, az egy átlag kockának több is lehet. -
elder troll
senior tag
válasz Bandus99 #25274 üzenetére
Közel 5 évesen elkezdett rángatni a ES2 rollerem, vagyis random nyomott egy "satuféket".
Utólag rokon szerint csak az volt a baja, hogy koszos volt a "fék kar". Gyakorlatilag szinte csak a gázkart használtam, tempomatból egy gázkar pöccintéssel oldottam meg a fékezést, így nem nagyon volt használva a fékkar. A fékkar kitakarítása után rokon elmondása szerint teljesen megszűnt a rángatás. A gázkar tiszta volt, így arra jutott, hogy a menetszél által kapott porral koszolódott a fékkar, ami használat híján nem tisztult "önmagától".De alapvetően akkor kezdtem el vadászni először az utódot, amikor egyszer dobott egy hall szenzor hibát egy komolyabb esőzés után (inkább vízözön). Hazafele sikerült tengelyig elsüllyedni egy pocsolyában, és egy nap múlva nem egészséges hangot adott a motor egy hall szenzor hibakóddal. Ott is hagytam a gépet, gyalog mentem haza. Másnap még adtam neki egy esélyt, és pöcc-röff indult hibakód és furcsa hang nélkül. De ahogy korábban írtam, elkezdett rángatni (igazából fékezni) a gép.
Az első "lukacsos" gumit aliexpress-ről rendeltem (nem tudom visszanézni a rendelést, így nem vagyok benne biztos, hogy pontosan a linkelt volt vagy sem), sokkal szélesebb felületen érintkezett a talajjal, így sokkal biztonságosabbnak éreztem a kanyarodást vele. Cserébe többet is fogyasztott a gép, de nekem bőven megérte a biztonságosabb közlekedés miatt. Ezt is slick-re jártam pár év alatt, így vettem egy (talán román) webshop-ból egy gyárinak tűnő kereket. Az előzőt az a rokon feszegette fel rá, akinek végül elajándékoztam a rollert, a második eredetinek tűnő gumi viszont kicsinek tűnt. Úgyhogy kidobtam az ablakon ~9e forintot, mert lehetetlen kategória volt felfeszegetni rokon elmondása szerint.
[ Szerkesztve ]
-
elder troll
senior tag
válasz wwenigma #25393 üzenetére
Egy szivargyújtós "akármivel" fújtam fel először a gumikat, eléggé hektikusan mozgott a mutató. Érzetre nem volt ideális, puhának éreztem használat közben.
Aztán megérkezett a 70MAI TP05, és jól éreztem, hogy nem volt eléggé felfújva. Azt érdemes belekalkulálni, hogy amikor csavarod fel és le felfújás előtt / után a menetre a toldást, akkor 3-5 psi értéket is veszíthet a nyomás. Ezért annyit kalkulálok bele, vagyis a pár mérés után kitapasztalt mennyiséggel többet töltök.
Például: gyárilag 45 psi érték van megadva, akkor 50 psi-t adok neki. Lecsavaráskor egyet szisszen (-5 psi). A következő ellenőrzési ciklusban feltekeréskor szintén szisszen egyet (-5 psi), és ha 40 psi értéket mutat, akkor tökéletes. Az első és hátsó gumi szelep elhelyezése kicsit eltér, az elsőt le tudom tekerni gyorsabban, így ~3 psi értéket veszít, a hátsó szelephez kicsit nehezebben férek hozzá, az ~5 psi-t szokott veszíteni 1-1 alkalommal.[ Szerkesztve ]