Új hozzászólás Aktív témák
-
PociAti
senior tag
válasz DigitXT #9200 üzenetére
A hamis biztonságérzet szakkifejezéssel pedig elég sűrűn lehet találkozni bukósisak kapcsán. Lényege, hogy nem csak racionális gondolkodású emberek használják, így sokan túlzottan bíznak abban, hogy sisak viselésével maguk védelmében a legtöbbet már megtették és ezáltal sokkal bevállalósabban közlekednek. Annál is bevállalósabban, mint amit a jármű fékrendszere, a vezető manőverezési képessége, vagy az adott forgalmi szituáció megengedne.
Volt ahol a sisak kötelezővé tétele után, kimutathatóan megnőtt a kerékpárosok között a balesetek száma. A megnövekedett önbizalmat hozták ki okként.És igen, van az a jármű amely "megkívánja" a sebességet, és van az a sebesség, amit nem lehet pólóban kényelmesen kibukfencezni, szóval megkövetel bizonyos védőfelszereléseket.
De az egyszerű pálcika rollerek még ha képesek is 30 km/h fölötti tempóra, akkor sem szükséges velük minden körülmény között annyival menni. Én jobb szeretek bőven a határ alatt kényelmesen cirkálni.A megközelítésen szerintem nagyon sok múlik. Ha valaki gyalog közlekedésről, vagy lassú bicajról vált nem túl combos rollerra, feleslegesnek érzi új elem bevitelét a képletbe, viszont ha valaki motorról lép vissza, akkor hozza magával a megszokott eszközök könnyített alternatíváit.
-
Stylerr
addikt
Sziasztok! Megjott a Kugoo S1 Plus rollerem. Lenne néhány kérdésem. Első körben 14 kilométeres hatótávot tudtunk belőle kisajtolni, bár ugye folyamatosan csak elindulgattunk vele, mert a család stb próbálgatta.
Ez normális hatótáv? Ha egyenletesen haladok vele, akkor gondolom ez nőni fog.
Másik kérdésem,hogy ezt a hangjelzést, mikor merül a roller, ezt ki lehet valahogy kapcsolni? Folyamatosan pittyogott hazafelé úton, nagyon kellemetlen volt.
Köszönöm szépen! -
DigitXT
félisten
válasz PociAti #9201 üzenetére
Igen, abszolút egyetértünk. Viszont épp azért írtam, hogy "Annak, aki amúgy tisztában van a kétkerekű közlekedés mibenlétével." Több, mint 10 éve csináltam az A-jogsit, de a mai napig emlékszem a "Kopasz" néhány frappáns mondatára, pl. arra, hogy azért, mert fel vagy öltözve, még nem kell kiugrani a 7-es busz elé. Na, akik ezt nem értik meg, azoknak ad hamis biztonságérzetet a védőfelszerelés.
Tök jófej oktató volt, sokat köszönhetek neki... Ahogy mondják: fejben dől el. Azzal is egyet tudok érteni, hogy ha valaki 20-25-tel kóricál, kibírhatja sisak nélkül. Csak nehogy elkottázzon valamit, mert még lassan haladva is nagyon szar, amikor a fejed koppan az aszfalton. Ezt gyerekként is megtapasztaltam, amire mondta az ügyeletes megmondóember, hogy "na ezért kell a sisak". És teljesen igaza volt.
Egyben azt is osztom, hogy ha valaki "túlöltözik" és emiatt a 38-40 fokban gurulva dekoncentráltabbá válik, totál leizzad, nem érzi jól magát, könnyebben kerül bajba!
Nagyon sokáig azt mondtam a motorra is, hogy "nem kell elesni". Ingben jártam a munkahelyemre, kvázinulla védőfelszereléssel* (a kötelező sisakon kívül). Megúsztam ugyan, mert az első esésemnél protektoros kabátban voltam, viszont maga az esés egy teljesen önhibás szituációból adódott. Ha épp "lengén" vagyok öltözve, és emiatt óvatosabban megyek, tuti nem esek ugyanott, ugyanúgy el... Szóval igen, az első eséséig az ember még nagyon (túl) magabiztos tud lenni. Utána rájön, hogy nem mindig fogja kiadni, és inkább a tervezett tempóhoz öltözik. Csak egy ON példa: sisakban megyek dolgozni, mert tolom neki 40-nel a (baromi széles) bicikliúton, de az ördög nem alszik. Viszont ha kigurulok vásárolni párszáz méterre, akkor nem viszem a sisakot, és véletlenül sem megyek 40-nel sem. Minap pl. full beöltöztem, térvédő + kesztyű is, mivel ismeretlen terepre, és elég nagy távra mentem, így jobban éreztem magam. Kényelmetlen volt meg minden, nem is rolleres cuccok voltak, hanem "rendes", motoros, de így láttam jónak... Valójában jobban jártam volna, ha kitolom a motort, azzal gyorsabban lenyomom azt a 30+ km távot, de legalább így nyomhattam egy "tartóstesztet" is...
*: természetesen teljesen kezdőként ennek az ellenkezője, még csizmám is volt. Meg is szóltak érte, hogy "robogóra csizmaaa"??? Mondom, ha esek, akkor az aszfaltot nem érdekli, mi volt alattam... Ezt elfogadta a sportmotoros kolléga is.
[ Szerkesztve ]
-
@TOM
csendes tag
Üdv
Tudja valaki ehez milyen töltő kell? Kerestem de pontosat nem találtam
[link]
KöszönömTDI - Turbós Drága Igényes
-
veterán
válasz PociAti #9198 üzenetére
"körültekintő közlekedés százszor többet ér, mint bármelyik protektor."
Ez mind szép és jó, csak épp ha egy figyelmetlen autós meglök hátulról mert nem vesz észre akkor b@szhatom a körültekintésemet! Balesetek nem csak saját hibából történnek hanem más hibájából is. Ugyanúgy ahogy figyelmetlen autós vagy kamionos összetolja a sort, megeshet hogy lámpánál állva neked megy valaki.DigitXT
Persze hogy sokkal másabb egy járműn utazni és úgy bukni.. Viszont ha 100 útból 1x történik valami akkor nagyon jól jöhet a bukó! Tényleg mindenkinek a saját döntése hogy vigyáz az életére, de más is tud balesetet okozni nem csak saját hibából lehet bukni. De megéri kockáztatni egy komoly fejsérülést csak azért mert azt az elvet vallja valaki hogy 30-cal nem lehet nagyot esni?Megjött a Decathlonos 2k-s tükröm, kíváncsi vagyok rá hogy érni fog-e valamit.
Stylerr
Néhány merítési töltési ciklus kell hogy az akkupakk kapacitása beálljon. Viszont a 14km-es hatótávból nem lesz 30 attól függetlenül. Egy 36V-os 7.5Ah pakktól az az igazság hogy nagy csodát nem érdemes várni ha már beállt a pakk kapacitása.[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
-
DigitXT
félisten
Ha szórakozásból gurulsz lassan, szerintem sem életveszélyes dolog.
Nyilván lehet baromi nagy peched, de összességében rendben van ez.Ha viszont az ember nagyobb tempóval csapat, ráadásul nem élvezet,
hanem A-ból B-be eljutás végett, akkor biztonságosabb pár cuccban...
(De osztom, hogy ha kötelező lenne fullra beöltözni, akkor hagynám a
fenébe az egészet, és motorral mennék, mert úgy már az a gyorsabb.) -
Stylerr
addikt
Sziasztok!
Megpróbálom feltenni megint a kérdést, mert külföldi fórumokon sem találtam semmit, és nagyon zavaró számomra a dolog.
Tehát, adott egy Kugoo S1 plus roller. Ha eléri a töltöttségi szint az egy csíkot, tehát az utolsót, akkor folyamatosan pittyeg a roller, míg rá nem rakom töltőre. Rohadt kellemetlen úgy menni a városban. Tudtok megoldást rá, vagy ez ilyen, nem lehet mit kezdeni vele? -
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #8782 üzenetére
Végül csak hozzám került a dolog, mert a szerviz (!) a töltőcsati vizsgálata
nélkül akkuhibát állapított meg, és új akkut akart a kollégára melegíteni.
Miközben a töltőcsati korrodált* volt, így a 42V töltőfeszültségből jó ha 7V
átment rajta, amivel értelemszerűen nem lehet semmit sem tölteni, LOL.Értem én, hogy be vannak táblázva, így nincs idő mérésekre, de basszus,
ha még el is adnak egy új akkut, utána megint menne vissza gariba, hogy
"ez sem veszi a töltést". Mindegy... Gyári, tesztelt akkut én sem adtam el
(egyelőre*), cserébe egy működő (és tölthető) roller gurult ki a garázsból.*: még kiderülhet, hogy a kapacitása sem az igazi, így esetleg már sérült,
de akkor érdemes kimérni, ha nagyon sz*r hatótávolság jön ki belőle.Szerk: belinkelhetném megint a motorszerelős videómat (totál aktuális!), de
ugye vmiért a YT korhatárosra tette, pedig eskü nincs benne semmi "extra".
A klasszikus Hitler feldolgozás, értelemszerűen idevágó, saját szöveggel.
(Németül tudókat persze zavarhatja, hogy értik az eredetit, és nem stimmel
a felirat, de szerintem ez a frusztráció még nem ér meg egy 18-as karikát.)[ Szerkesztve ]
-
-
PociAti
senior tag
válasz jozsi252 #9209 üzenetére
A (#9225)-es hozzászólásban szereplő: "Mindenkinek szíve joga hogy vigyáz az életére." megjegyzéseket célszerű kerülni. Az ilyen fatális kijelentések csak a hasonlóan túlzó ellenvélemények irányába viszik a beszélgetéseket (pl. először tegyék kötelezővé légzsákkal nem rendelkező autóban a bukósisakot, mivel ott gyakrabban történik fejsérülés, mint járművön kívül).
Az általam említett "körültekintő közlekedésre" jó példa az, amire te is imént beruháztál: visszapillantó tükör. Rolleren nem olyan egyszerű a mögöttünk zajló események figyelemmel tartása, pedig igény lenne rá. Nálam a körültekintésbe bele tartozik, hogy figyelünk minden felénk tartó járművet, legyen az előttünk vagy mögöttünk. Vagy csak pusztán jó tudni, hogy egy ránk kinyitott ajtó esetén kivágódhatok-e balra, vagy ezzel a manőverrel csak tetézem a bajt?
Tükörrel kapcsolatos tapasztalatodra kíváncsi leszek.
És csak reméljük, hogy a KRESZ megalkotói nem kizárólag pestiekből, horrorisztikus forgalmi szituációkon edződött aktakukacokból áll! Mert nap mint nap használom a rollert, viszonylag rövid, 3 és 20 perc között teljesíthető szakaszokon, és itt vidéki megyeszékhelyen elég jó az úthálózat, egyre több kerékpárút épül. Autókkal oly ritkán kerülök egy sávba, de még a keresztezések zöme is elég korrekt, és a helyi vezetési kultúrára se panaszkodhatom.
-
veterán
válasz PociAti #9226 üzenetére
Tegnap este felszereltem az utcában mentem pár kört és egyelőre meggyőző amit tud! Ma vagy holnap letesztelem főúton aztán be tudok róla számolni hogy milyen. Az index is jó lenne ha lenne, de most perpill ez volt a legfontosabb amire szükségem volt. Nagyon szar hogy nem látom mi van épp mögöttem.
Mivel fogalmam sincs hol tarthat az új KRESZ ezért nem fogok belemenni hogy "szerintem" mi várható, mert fogalmam sincs. De gondolom lesz azért egy 3-400W alatti kategória, meg afölötti. Felelőtlenség lenne egy kategóriába sorolni egy 250W-os 1S-t, meg egy 8400W-os NAMI-t.
Túlzó kijelentés vagy nem, azért sokan ellene vannak a védőfelszerelésnek. Most akkor erre mit lehet mondani? Mindenki döntse el maga hogy a kényelem vagy a biztonság a fontos. De tényleg nem szeretnék ebből vitát nyitni, elég a YT-ra felmenni és megnézni hogy mennyire rolleres bukás van. És igen, valószínű hogyha 20-25km/h sebességgel mész egy 1S-sel, akkor nem töröd össze annyira magad, mintha egy erősebb géppel mennél 40-50km/h sebességgel. Meglátjuk hogy a törvény szerint mit hoz a jövő és akkor ahhoz kell alkalmazkodni. Én sem szívesen húzok bukót 30-40 fokban, de én nem tehetem meg hogy kerékpárúton menjek mivel az nincs nálunk, így marad a főút.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
Közbe mentem is egy nagyobb kört hogy a visszapillantót le teszteljem. Az az igazság hogy először szkeptikusan álltam hozzá, mert többen mondták hogy semmit nem ér a visszapillantó, mint ahányan azt hogy igen. De mivel az első tesztút alatt kiderült hogy a halálom hogy nem látok semmit így mondom mindenképp kell valami.
A sima kormányra fogathatóson gondolkoztam, de mivel kulcsos indítású a roller így a szélére nem lógott volna ki eléggé a visszapillantó mert közvetlen a fék felfogatása után nem tudtam volna felrakni. A kulcsos megoldást meg nem akartam áthelyezni.
Majd ekkor rátaláltam a Decathlon oldalán egy nagyon egyszerű visszapillantóra ami összvissz 2000ft volt, és a kormány végére kell ráfogatni. Mondom ha kuka akkor legalább csak 2k-t dobok ki, nem 10k-t mint amennyi egy normálisabb visszapillantó lenne. Volt aki azt mondta hogy előre is ki kellene nyúlnia, meg oldalra is jobban, illetve magasítani kellene, de én nem akartam ebből ekkora projektet csinálni.Nos azt kell hogy mondjam ez így hibátlan! Nem azt mondom hogy nem tudnék elképzelni jobbat, de amire tervezték azt tökéletesen teljesíti. Szóval megtartom, mivel tökéletesen látom hogy mi van mögöttem. Nyilván ha egy picit magasabb lenne, vagy szélesebb forma akkor egy csöppet jobb lenne, de amire vettem arra tökéletes!
Kerékpár visszapillantó tükör 100-as ELOPS[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
csokaym
csendes tag
Ki tudja esetleg, hogy a kugoo s1/s1 pro kijelzőről lejövő LED világítás tápja, ami a kijelzőről jön, mennyire terhelhető meg?
( DigitXT? ) -
Putyin90
senior tag
Sziasztok! Létezik olyan cucc, amivel telenyomva a felfújható roller kerekét megkötés után használhatóvá válik egy lyukas hátsó kerék Mi Pro 2-n? Kb. 1,5 hete csinálta meg a gumis, erre ma hazafele megint defektet kaptam, még szerencse, hogy nem messze itthonról. Autósboltba láttam már ilyen defektjavítót, az mennyire hatásos? Vagy egyéb ötlet mivel lehetne telenyomni a kereket?
-
addikt
válasz Putyin90 #9231 üzenetére
Levegővel. Ezek a defekt javító folyadékok csak tűzoltásra jók, nem lesz tőle sokkal jobb a helyzet, max később veszed észre, hogy defekted van. Ha olyan helyen jársz, ahol könnyen kapsz defektet, érdemes tömör gumin gondolkodni. Jobban fog rázni, az igaz, de defektet nem fogsz kapni.
My name is Bond, James... Dean.
-
Putyin90
senior tag
válasz Memmaao #9232 üzenetére
Már rendeltem. Szerencsére találtam itthon olyat, ami felnire van szerelve. Mert ezt tudom, hogy kínszenvedés felrakni. Amúgy az utolsó pár száz métert úgy tettem meg most hazafele, hogy nem szálltam le a rollerről és nyomtam neki. 30 helyett 27-tel ment így lapos gumival. Annyi, hogy eléggé rázott. A tömör gumival is ennyire fog rázni?
Szerinted ha pár napig így használom lesz valami baja? Az, hogy a gumi tönkre megy az nem érdekel, mert amint megjön a tömör gumi ez megy a kukába.Ja meg most úgy fog kinézni a dolog, hogy az első kereken a gyári pneumatikus gumi lesz rajta, a hátsón meg a tömör. Ez lehet gond?
[ Szerkesztve ]
-
Putyin90
senior tag
válasz Skynet258 #9234 üzenetére
Az is tervben van, de az majd jövőhavi projekt lesz szerintem, mert ez a mai defekt hirtelen jött, nem gondoltam, hogy 16 ezret ráköltök most erre a vacakra. Múltkori javítást 1,5 hónapig bírta defekt nélkül, most meg 1,5 hétig..
Te honnan vetted a monorimet? Te magad raktad fel?
[ Szerkesztve ]
-
Skynet258
veterán
válasz Putyin90 #9235 üzenetére
Mororim.hu-ról vettem. Nem írja ugyan a srác az oldalon, de v3-ast kapsz, tehát benne lesz az FS adapter, is nem kell külön venned.
Én raktam fel persze, semmi extra igazából. Még imbuszkulcsokat is kapsz a csomagban, ha nem lenne otthon. Villáskulcs mondjuk legyen valami értelmes, a kereket tartó csavar jó erősen van meghúzva, és ami a Monorimhez van kulcs az valami low cost alumínium cucc lehet (én inkább nem is használtam). Az első Monorim az 30k, a hátsóból viszont nem a nagy MR1-est fogom venni mert baromi drabális, nehéz és fúrni kell hozzá a rollert - arra jutottam, hogy elég lesz az ESR1. Olcsóbb is, kisebb is, bármikor nyom nélkül leszerelhető, és nekem elég. Még annyi, hogy EXA légrugókat teszek a gyári rugók helyet előre hátra, és hangtalan, csillapított lesz mindenhol.
Ja részemről ajánlott az X-tech Zoom HB-100-as fék is, erősen fog, hangtalan, jól adagolható, az sem egy nagy beruházás, és fél óra alatt fent volt az is (beállítással együtt). Ehhez még lehet veszek egy 140mm-es féktárcsát mert méretben megkívánja, de így is szépen működik amúgy.[ Szerkesztve ]
https://geekpulse.hu
-
rumos14
nagyúr
sziasztok, pár hete átvettem a Kaabo Mantis 8 Pro rollert és nagy örömmel használom, tényleg. hozza amit elvártam tőle. erős, nem túl nagy, akksi jól bírja, szóval bejön.
mivel a Kaabo-k köztudottan nem rendelkeznek jó vízállósággal, keresnék valakit, aki a megfelelő helyeken tömítést végez.
Ultimate E-Bike (ahol vettem), nem vállalja. A Simon szervizt pedig hetek óta nem érem el.
Van egyéb ötletetek, Budapesten? -
gboszi
senior tag
Sziasztok, szeretnék venni Balatonra egy elektromos rollert. Körülnéztem és nekünk egyelőre elég lenne a xiaomi essential. Kérdésem, hogy ez most 100k -ért a legjobb vétel? Illetve, hogy a xiaomi 2 év garit ír, de ilyen viszonteladók csak 1-et. Ez igaz, vagy nem jól tüntetik fel? Köszi
"If you're good at something, never do it for free!"
-
Ezekiell
veterán
A Kugoo S1 Pro és S1 Plus között van olyan különbség, ami miatt megérné a Pro-t venni a Plus helyett? Ugyanannyiba kerül külföldről, de itthon a Pro jó 30k-val drágább (és inkább itthonról venném a gari/elállás/stb miatt).
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Reggie0
félisten
válasz Ezekiell #9245 üzenetére
Igy hirtelen ami eszembejut
Elonyok:
- villa hegesztese jo, Pro-nal van elegtelenul hegesztett szeria
- kevesbe beazos, konnyu a maradek nyilast lefedni, hogy ne legyen gond
- mehsejtes tomorgumi azert puhabban megy(viszony nyulosabb erzes es valamivel tobbet fogyaszt)
- kellemes es problemamentes a zarszerkezete
- esztetikusabb a kinezetHatranyok:
- vilagitas talan kevesbe hatekony, bar eloben meg nem tudtam osszehasonlitani
- 11A-res inverter, S1 Pro-ban elvileg volt 15A-es szeria is
- Kevesebb info van a kijelzon
- Kisebb a potalkatresz ellatas(mivel joval fiatalabb model) -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #9246 üzenetére
Kevered az S1 Pro-t a sima S1-gyel...
Pro-nal van elegtelenul hegesztett szeria
Az a sima S1-et érinti (teszem hozzá, sajnos)!mehsejtes tomorgumi azert puhabban megy
Megint csak a sima S1 megy "kemény gumin".S1 Pro-ban elvileg volt 15A-es szeria is
Soha nem volt. A sima S1 volt ilyen, az elején.
A mai napig ezt írja a címkéjük persze, LOL.Szerk: 15A gyári vezérlőt már sehol se kapsz,
Így ha szeretnél száguldozni, csinálnod kell...
(Ugye ezt 1 db ellenállás cseréje megoldja...)5 mOhm -> 4 mOhm: 11A -> 14A
(Valójában bele tudnak nézni 12-be. Tehát ez
gyakorlatilag 15A vezérlőt jelent: nekem még
volt anno 15A, az meg csak 14-et írt ki max.!)Mondjuk a 15A sem az a letépi a kezed érzés:
3 mOhm, 20A már értékelhető. 2mOhm 30A a
tényleg durva indulás, de úgy hajlamos leégni.[ Szerkesztve ]
-
spider23
aktív tag
Van egy Xiaomi pro2 elől hátul monorimmel 10" os gumikkal. Felmerült az igény hogy kellene még egy roller a családba. Ehhez hasonlót vagy valamivel jobbat mit javasolnátok? Fontos hogy 10" legyen, a hatótáv legyen legalább ennyi 45km, legyen rugózása és nem baj ha kicsivel erősebb. Kugoo G2pro -t néztem. Szerintetek ez megfelelő, esetleg más javaslat?
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #9248 üzenetére
Semmi gond, csak a miheztartás végett pontosítottam. Az S1 Pro sokban
különbözik a sima S1-től, egy pár dolgot át is vettek már a sima verzióhoz
is, de a tapasztalat szerint nem mindet: nekem Pro-m sose volt, csak egy
Pro motorom. Ill. egy ideje van a "bontott" Pro-m, amiből még lehet valami
idővel (dupla motoros valami?), de napi használatban nem próbáltam soha.A többlet fogyasztása amúgy olyannyira igaz, hogy ugyanakkora hatótávot
írtak rá gyárilag, mint a sima S1-re, ám 7.5Ah az akkuja a 6Ah-hoz képest.MÁS: ez már töltő! 4.63A-rel már viszonylag gyorstöltőnek mondhatnám.
A végfesztültsége egy kicsit magas, de határértéken belüli. 4.223V/cella
Már amennyire hinni lehet beépített feszmérőknek, hogy 54.9V a max.[ Szerkesztve ]