Új hozzászólás Aktív témák
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #9900 üzenetére
Ha van kedved, megírhatod a kérdezőnek a minden részletre kiterjedő pontos választ. Hajrá! Szerintem pár órádba belekerülne, mert annyira komplex a téma. Én szívesen elolvasnám!
A kiindulási alap ez volt: "Alapvető, béna kérdéseim lesznek.", és addig mindössze 10 km volt a rollerben, 20 illetve 3%-os töltöttségi szint került addig csak szóba.Ehhez képest a célszerű a teljes töltöttséget megcélozni kifejezetten hasznos tanács, és talán az elején nem feltétlenül szükséges elmagyarázni neki a töltő vezérlés működését, és a valóságos 100%-os töltöttséghez képest egyes modellek mennyi biztonsági tartalékot hagynak meg. És nem csak a Teslák, más elektromos járművek sem töltenek 100%-ig.
Hidd el, korábbi válaszban nekem is sokkal egyszerűbb lett volna 100%-ot írni, de helyette "teljes töltöttség állapota" kifejezést használtam már akkor is. A felhasználó nyilván azt a jelzést várja, mikor közli vele a roller, hogy teljesen fel van töltve, még ha tudjuk, hogy ez nem az elvi maximum.A járművekbe csak olyan akkut lehet használni, amik bírják a nagy terhelést. Kialakításuk jellemzően hengeres, mivel ez ideális a hűtés miatt. Laptopok esetén formai hasonlóság ellenére teljesen eltérő típusokkal is lehet találkozni. Tények és tévhitek az elektromos autók akkumulátorairól. "LiCoO2: Ez a legnagyobb energiasűrűségű lítium akkumulátor anyag-összetétele. Sajnálatos módon az élettartama elég rövidke, ... az áramterhelhetősége is csekély... főleg mobil-telefonokban és laptopokban használják."
Szerk:
"Erdekes modon meg autonal is sokaig torekedtek a 20-80% toltottseg tartasara, minthogy a telitoltesre."
A XIX. században gyártott lúgos akkumulátorokkal szerelt autókra gondoltál, vagy a korai LEAF-ekre? Ez utóbbiban még a régi akku összetételt használták, beállítható volt bennük a 80%-os maximális töltési szint, amit így utólag sokan hibának tartanak, mert az ilyen járművekben jobban degradálódott az akku.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz PociAti #9903 üzenetére
Nem a teljes toltottseggel volt problemam, hanem az osszehasonlitassal a tobbi akkuval.
A tanacs hasznos, de gyakorlati okbol, nem azert, mert ez mas akku lenne.
Jarmutol fugg, szamos EV tolt 100%-ig, mert draga es nehez az akku, mashogy nem lehet sporolni. Nem is birjak egyforman a kilometereket es tolteseket.Nem csak a legnagyobb terhelhetosegueket lehet hasznalni, foleg a nagy kapacitasu akkuknal nem nagy egy cella terhelese. Pl. BMW i3-nal 3C a max teljesitmenynel, hyundai csak 2.3C, stb. stb... Ezek a hetkoznapi(lakossag) 18650 kategoriaba tartoznak, a laptopodban levo akku is ez a kategoria. BEV-nel ez kevesbe problema, mint HEV-nel.
Kemiabol pedig tok mindegy a SoCW es maxSoC szempontjabol. Az NMC es LFP akkuk is szamottevoen oregednek, ha melyen ki vannak sutve, vagy 100% SoC-ra vannak toltve. Sot az sem mindegy, hogy a kis ciklusokat mekkora toltottsegnel kapja, mert alacsonyabb SoC-nal kevesbe oregszik. Tehat ha tudod, hogy csak 30-40%-ot veszel ki belole egy korrel, akkor egyaltalan nem az a legjobb megoldas, ha teljesen telitoltod Lasd: [link]. Rollereknel viszont nem lehet mas jo megoldast javasolni, mint a telitoltest, mert mondjuk egy 80 vagy 70% toltottseget nem tudsz hazilag beallitani ugy, hogy az rendszeresen megismetelheto legyen, mert a BMS-ek butak ehhez.Nem azokra, hanem a mai akkumulatorokra. Lasd az elobb linkelt cikket es gondolj mondjuk a HEV-ekre.
Szerk: Ezen felul a kis rollereknel sokkal nagyobb az atlagos C-rate es a kisutes melysege, mint mondjuk az elekromos jarmuveknel, ami miatt az akkuk oregedese is gyorsabb, mint a BEV-ekben, ami miatt az akkumulatorok oregedese is gyorsabb. Ha napiszinten hasznalsz egy palcika rollert, akkor garantaltan cserelheted az akkut 2 evente, mig BEV eseten ez 8-10 ev legalabb. Igy hiaba mas a kemiaja az akkunak, mint a laptopnak/mobilnak a korulmenyekkel az elonyoket rogton nullazod es mar ott tartunk, hogy a maxSoC korlatozasa jelentosen fog hatni az elettartamra, ezert ez egy megfontolando lehetoseg.
[ Szerkesztve ]
-
P3Dr0
senior tag
Gondoltam a rollerre felteszek a rendes gumik helyett tömör gumikat. Igaz,hogy sokkal jobban ráz ahogy irják sok helyen a neten de félvén a durrdeffekttöl elkezdtem keresgélni mig nem megtaláltam és megvettem 2db Honeycomb (b) verziojú tömör gumikat.
Nézegettem leiirásokat meg youtube-on videokat és nem tünt egy nehéz feladatnak. Még 2 spéci gumi feszitö szerszámot meg 18-as villáskulcsot is beszereztem. Gondolván egyik délután majd gyorsan fepåkolom a kerekeket.
Ahha.........
Szereltem én már pár nehéz dolgot életemben, autószereléssel is hellyel-közzel megvagyok de ez a tömörgumi történet iszonyat brutál!
A gyári gumit az elsö kerékröl se volt egyszerü leszedni föleg a belsö tömlöjét kihúzni a felniböl viszont a tömörgumi feltétel maga a pokol volt.
Forró vizben 30-60 percig forralva mindenféle feszitövasakkal, szerszámokkal a hátsó kerékre még sikerült felbányászni az uj kereket viszont ciki vagy nem de az elsö kerék már kifogott rajtam.........
Gumiszervizben végezte a roller ahol nagynehezen feltudták rá tenni a tömör gumit elöre.
Aztán hazatérvén kis szilikonnal és egy kis gumidarabbal a szelephelyeket "befoltoztam" majd összeszereltem a rollert. (Nem lett szép a végeredmény mert sok helyen látszik a "munka nyoma"Roller amúgy jó lett, köszönhetöen a gumiban lévö lyukaknak nem is annyira vészes a rázása mint gondoltam bár hosszabb távon azért nem kellemes...... Viszont picit nyagyobb biztonság érzetet ad,hogy tudom most ez nem fog kidurranni, leereszteni és a nyomást se kell ellenörizni.
Konklúzió : Aki azon gondolkodik,hogy tömör gumit tenne az mi 2 pro rollerére én azt javaslom menjen egyenesen egy gumishoz mert otthon feltenni maga a pokol.
Itt Svédben egyébként a 4. felhivott cég vállalta a gumi cserét az elözöek nem (vajon miért? ) és ahol feltették ott mondták is hogy nem volt egy leányálom munka. -
P3Dr0
senior tag
Akkumlátor / Sebesség : 'Ugy vettem észre,hogy a roller a max teljesitményt 31 km/h csak akkor tudja leadni ha épp akkor szedem le a töltöröl. Ha elözö nap feltöltom az én 97kg-ommal a max. sebesség : 28 km/h.
Szóval mint a dónozásnál is szerintem az a legjobb és legbiztonságosabb ha épp használat elött húzza le az ember a töltöröl a rollert.Hosszabb idejü tárolásnál meg a 60% töltöttség ami jó lehet de másfél havonta még így is érdemes feltenni a töltöre szerintem.
-
P3Dr0
senior tag
válasz Reggie0 #9906 üzenetére
Igen az a jo de a xiaominál nem lehet félbe szedni a felnit! Próbáltam szétszedni a motort leiirások alapján hogy a forgo és az álló részt szét lehessen húzni.........nem lehetett......1 kis darab aluminium le is tört a feszités miatt, késöbb úgy ragasztottam vissza, szerencse,hogy csak a fedöböl jött le igy a motor mukodeset nem befolyasolja.
Mindenesetre MI 2 PRO -ra a tömörgumi felrakás szerintem iszonyat sz**ás.[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Sziasztok!
Xiaomi Mi Electric Scooter 3 vs Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2? Érdemesebb az újat venni? Árban úgy látom kb egyforma.
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
Kissé ellentmondásosnak tűnik gondolatmeneted. Rövid távra kellene, és a nagyobb hatótávú mellett döntesz.
Nyakunkon az esős ősz, télen a többség leteszi az e-rollert. Ne kapkodd el a vásárlást, inkább gondold át kétszer. Amúgy bármelyiket választanád, nagyon nem lőnél mellé. -
senior tag
válasz PociAti #9914 üzenetére
Nem tudtam, hogy ez nem a Pro 2 utódja, azért bizonytalanodtam el. Igen az esetek 90%-ban csak napi 5 km-re kell. Nyáron nyaraláshoz kellhet többre, ott már jó lenne a hosszabb hatótáv. Megrendelem valószínűleg alzától az újabb modellt, jár hozzá okosóra is. Zárat tudtok hozzá ajánlani vagy kb mindegy? Ez megfelel arra, hogy lezárjam egy bolt előtt 10 percre? [link]
-
Reggie0
félisten
válasz mézespálinka #9916 üzenetére
Mint irtak masok es en is tobbszor is: toltsd fel teljesen. Mast nagyon nehez kivitelezni hazilag, mert nem tamogatja a BMS es a max feltoltes meg mindig jobb, mintha veletlenul tullemeritened utkozben.
[ Szerkesztve ]
-
Bibby
addikt
Mi van akkor ha a xiaomi mi home nem találja a rollert?
Az applikáció minden engedélyt megkapott, állítottam kínai régiót is, szkennel és nagy büdös semmit nem talál.Ελευθερια η θανατος
-
balintka
addikt
Segway E45 rollerem van. Az App.ban be lehet állítani hogy csak 80%-ig töltse fel az aksit. Érdemes így használni az elttartamanak növelése miatt?
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #9902 üzenetére
Köszönöm, sikerült! Az volt a probléma, hogy szín-színre stimmelt,
viszont valójában a Kugoo kábelben eleve el van baszva a szín kód...
(Pedig még meg is számoztam őket éppen ezért, csak elfelejtettem.)A kék-sárga fázist kellett cserélni és mellé a sárga-zöld Hall szenzort:
Kugoo logika... amúgy az S1 Pro kábele volt egyedül színhelyes anno,
még el is gondolkodtam rajta, hogyan tud működni? Persze úgy, hogy
a pozíciót nem változtatták, csak a színeket csereberélték össze. -
őstag
Helló! Segítséget szeretnék kérni. Kellene egy roller.
Van egy 150KG informatikus, táska + laptop minden szírrel-szarral együtt 165-170 kilót kéne mozgatni. Pest részén és kéne kb 20 KM hatótávolság. Erre egyáltalán létezik roller ??? Anyagi részt nem írnék, mert a cégnél kérdezték. Bringa nemigen jöhet szóba túl nagy...“Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift of God, which is why we call it the present.” --- Grand Master Oogway
-
eFeMeR74
senior tag
válasz HUfantom #9924 üzenetére
Az már komoly😀Én sem vagyok nádszál 128kg😚Erre csak 2 motoros rollerek alkalmasak. Az önsulyuk 28 kg tól
felfelé.
Ezeknek a gyári súlyhatár 150kg, de az a plusz 20kg nem számít. Én is mentem plusz 35 kg fiammal nagy túrákat gond nélkül.
21aH akkuval 40km hatótáv.
300.000 Fttól felfelé milliós tételig.[ Szerkesztve ]
MI Box S-Archer-OP8T-NSA310-Toshiba A300-MI Robot Vacuum-RoidmiF8
-
DigitXT
félisten
válasz HUfantom #9924 üzenetére
Az enyém szerintem tudni fogja. Elvileg 150 kg a terhelhetősége.
5 kW-tal talán arrébb lehet vele állni... Valami nagy dögöt nézz.400-500K kezdetnek, aztán a csillagos ég. (Én is már kb. 300-nál
tartok ráköltésben, aztán még egy métert nem mentem vele, lol.)Szerk: egy roller se lesz kicsi ilyen paraméterekkel, könnyű se.
[ Szerkesztve ]
-
FIREBLADE78
addikt
Tudtok olyan rollert ajánlani amin elfér az ember lába egymás mellett? Nem egymás mögött. Igaz még soha sem mentem ilyen döggel,de ez a lábtartás jobbnak tűnik,mint a kicsavart derék.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
PociAti
senior tag
válasz FIREBLADE78 #9928 üzenetére
Meglepő gondolkodásmód.
Ha a széles fellépő lenne az ideális megoldás, akkor miért nem ez terjedt el?
Csak megvan ennek az oka, nem gondolod?
Amúgy a Razor gyárt több olyan rollert, ami üléssel rendelkezik. Mivel az ülő helyzet megköveteli a párhuzamos lábtartást, és ezt a felépítményt (formavilágot) használták a hagyományos rollereknél is. -
őstag
válasz balintka #9932 üzenetére
Nézd alapvetően minden LI alapú akkumulátor kb 80%-ra töltve kíméleb. Ugye a töltést egy üres aksiba a legkönnyebb belerakni. De mikor már 90%ra televan akkor már úgy kell oda paszírozni a többit, hogy meglegyen a 100%. Tesla modelleknél is a mindennapi használatra max 80% töltés van beállítva.
[ Szerkesztve ]
“Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift of God, which is why we call it the present.” --- Grand Master Oogway
-
őstag
válasz eFeMeR74 #9925 üzenetére
hát én max azért fosok a súlykorláttal, hogy szétnyomom a francba a felfüggesztést.
Amit én néztem azok kb 6-7 kiló környékén voltak, de volt 180 és 200-as is.DigitXT
Nem gondolom, hogy könnyű lesz, de csak a másodikra kell felcipelni
Majd rakok egy akasztót a falra azt ott lesz tárolva...[ Szerkesztve ]
“Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift of God, which is why we call it the present.” --- Grand Master Oogway
-
fradi81
veterán
Hali
"Az akkumulátor átlagos élettartama kb. 2-3 év / kb. 500 töltési ciklus. Az élettartam függ a töltési ciklusok számától (egy 5 perces töltés is töltési ciklusnak számít!) "
Ezek szerint 500 5 perces töltés leamortizálja az aksit tehát minél ritkábban érdemes inkább tölteni?moto g72, Ninebot d28e
-
Reggie0
félisten
válasz fradi81 #9935 üzenetére
Ez egy hulyeseg. Egy 5 perces toltes nem szamit egy egesz toltesciklusnak. Minel kevesebbet toltesz egy toltes alkalmaval annal tobbet birja az akksi. Peldaul, ha egy teljes toltesciklusbol 500-at bir az akku, akkor egy 50%->100% toltesbol mar 1050-1100 alkalmat. Ha 75%->100% tolteseket csinalsz, akkor mar 2300 korul. Ha 50%->75% csinalsz, akkor 2350-2400 korul. Stb.. A toltes melysegenek csokkentesevel nem linearisan, hanem annal jobban no az elettartalma.
[ Szerkesztve ]
-
CHIPman
nagyúr
1S-re felmegy a 10x2 gumi átalakítás nélkül elöl? A hátsóhoz tudom mi kell, de a videók/cikkek nem térnek ki semmilyen szinten az első kerékre.
Eladó Thrustmaster TCA Sidestick Airbus Edition - hardverapro.hu/tag/chipman
-
DigitXT
félisten
válasz HUfantom #9934 üzenetére
Folyamatban lévő szerelés miatt feldobtam a vasat egy mini állványra: hááát...
Nem az a baj, hogy közel 40 kg (ill. csak közvetetten), viszont nincs fogása.
Oké, kicsit speciális eset volt, mert még nem akartam összecsukni. Ha lent van
a nyaka, akkor elvileg meg lehet fogni a grabancát és usgyi... De szinte teljesen
biztos, hogy nem rohangálnék fel vele napi szinten a második emeletre.[ Szerkesztve ]
-
Skip
újonc
Tudnátok Segway Ninebot ES2 elektromos panel javításra hozzáértőt ajánlani Bp.-en vagy Siófok körül? A világítás bekapcsolása után a teljesítmény lecsökken, a tempomat sem kapcsolható. Csak az első lámpa meghajtásával függ össze. Világítás nélkül, vagy csak a hátsó fényt bekapcsolva minden OK. Állítólag a Control Board-on egy pici alkatrész (kondenzátor vagy ellenállás?) kinyiffant, ezt kell kicserélni vagy akárcsak kikötni. Köszönöm előre is a segítséget!
-
PociAti
senior tag
Érdekes hirdetést találtam a jófogáson, idézném:
"Xiaomi Mi M365 (2019 év végi) elektromos roller eladó ... Új chippel, ami nagyobb hatótávot (kb 30 km), nagyobb sebességet (30 km/h) eredményez, valamint tempomattal is rendelkezik így már (gyárilag nem tudja). Gyári chipet, valamint a rendes (tömlős) gumit is adom hozzá. Ára: 129.000 Ft "A hirdetésben elhangzottak nagyon nem vág egybe az eddigi ismereteimmel.
- Mert a Mi M365 alapból tudja a tempomatot. Pár hónapja én kapcsoltam be egy M365-ön. Nem kellett hozzá chip, vagy egyéb bohóckodás.
- Az új chip nagyobb hatótávot eredményez. Mi van?? 25-ről 30 km-re ugrik a hatótáv. Nem hinném, hogy egészséges módon (nem öregítve az akkut) ennyit ki lehetne még belőle facsarni.
- Nagyobb sebességhez se kellett chip. -
-
synar
őstag
Sziasztok! Elgondolkodtam egy roller beszerzésén, kezdésnek olyan 100000 Ft környékén szánnék rá, akár használtan is, hogy kipróbáljam így 57 éves fejjel ki tudnám-e még használni. Rákerestem itt a fórumban az AOVO 365 Pro rollerre, de nem találtam róla semmit. Ezek szerint ennyire nincs róla jó véleményetek? Mert néhány teszt alapján, amit láttam, ár érték arányban jónak tűnik. Vagy inkább nézek Xiaomi márkájú termékeket, mert látom főleg ti is ezekkel foglalkoztok.
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
Ahogy a mondás tartja: "tolvajtól lopni nem bűn".
Dicséretes, hogy a Xiaomi mennyi energiát tol a fejlesztésben, de a korai időszakban a szabadalmi jogot elég rugalmasan értelmezték ők is, és erről azért most sem szoktak le.Ez az AOVO csak egyike a Xiaomi m365 rollerek olcsó klónjának. Jellemzőjük, hogy rosszul rugózó tömör gumit tesznek a tömlős gumi helyére, és úgy tálalják, mintha valami égető problémára nyújtanának zseniális megoldást.
Nézd meg a honlapjukat: https://www.aovopro.com/about/, annyira igénytelenek, hogy még arra se vették a fáradtságot, hogy ne ütött-kopott raklapon fotózzák le a terméküket, de ami talán még árulkodóbb, hogy az új raklap messze nem felel meg a nemzetközi előírásoknak.
Minőségbiztosítás területén egész biztosan elmarad a Xiaomitól, anyaghasználatból eredő kormánytörés, illesztési hézagok miatti beázás, elektronikai problémák sokkal nagyobb eséllyel előfordulhatnak elő az ehhez hasonló hamisítóknál.Az e-roller nem vicc, forgalomban kell vele közlekedni. Egy használt Xiaomi általában inkább megbízható, mint egy új klón.
Amúgy ha megtalálod a neked való rollert, akkor szeretni fogod. Én legalábbis imádom, pedig soha nem vágytam rá. Csak teszi a dolgát, erőfeszítés nélkül elvisz A-ból B-be, olyan természetességgel, amihez foghatót korábban nem is tapasztaltam.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Trollok komolyan
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Robogó, kismotor
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Linux - haladóknak
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- További aktív témák...
- Eladó 0km-es új elektromos roller (iScooter i9)
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz