Új hozzászólás Aktív témák
-
PociAti
senior tag
Igen, a m365 Tools verziójára gondoltam.
Magyar lokációt beállítva nekünk már nyár elején a 0225-ös DRV-t telepítette fel a Xiaomi Home app.Az általad belinkelt weboldalon megtalálod a Google Playstore linkjét ugyanennek. Így közvetlenül mobil eszközről is szerkesztheted a beállításokat, és az Appból felküldheted a rollerra, nem szükséges plusz feltöltő programot beiktatni a történetbe.
Először csak használd a rollert, és ha úgy érzed jobban igényeidre lehetne szabni, akkor nyúlj hozzá. Nem egy rakétatudomány. Értelmesen végigmenve a lépéseken nehéz elrontani, és még akkor is van kiút, ha téglásítottad, mert filléres eszközzel helyrehozható, erre is vannak videók.
Megsütni akkor tudnád, ha végletekig ki szeretnéd facsarni a rollert.
Nekem Xiaomi 1S rollerem van, 62 kg-mal terhelem, és csak annyit csináltam, hogy
- a tempomat idejét levettem, 5-ről 3 másodpercre,
- és az app szerint alapbeállításnak tűnő 350 W-hoz tartozó 25 / 17 / 12 Amper értékeket átállítottam 30 / 19 / 12 Amperra,
- valamint a csúcssebesség korlátját is átállítottam 33 / 25 / 17 km/h-ra.
Ezzel a sport mód lényegesen erősebb lett, de ezt szinte soha nem is használom. Az elmúlt 100 km-ből ha 5 km-t mentem így (teszt jelleggel), a maradék 95%-ban a Drive módot használtam. Vagyis úgy pontosabb, hogy akkor szoktam a sport módot használni, ha biztonsági okokból minél előbb le szeretnék tudni egy kényes szakaszt, mert pl. védett kerékpárútról kénytelen vagyok autók által használt úton haladni. -
PociAti
senior tag
válasz csabi94 #9849 üzenetére
Legtöbb szempontból nekem is a Segway a szimpatikusabb, de amúgy a Xiaomit is a Ninebot gyártja, így minőségi különbség nem nagyon lesz közte.
Viszont ami nem tetszik a Segwayben, az az akkumulátor elhelyezése. Sokkal jobb a súlypontot minél közelebb elhelyezni a talajhoz, nem pedig előre és magasba tenni. -
P3Dr0
senior tag
válasz PociAti #9852 üzenetére
Koszonom szepen a helpet sok jo infot irtal
Egyebkent a mostani beallitasok alatt 28 km/h maxot tudtam kihozni a rollerbol 97 kg terhelesemmel Lehet megprobalom az altalad leiirt aram korlat ertekeket mert erzodik,hogy korlatozas most nincs a motoron de hianyzik egy kis "kakao".
Amugy tok erdekes,hogy mar igy is mennyivel jobban veszi az emelkedoket mint gyari allapotban.Mar csak egy kerdesem lenne. En rettentoen felek a defekttol. Erdemes tomor gumira cserelni a jelenlegi tomlos gumikat?
-
P3Dr0
senior tag
válasz PociAti #9852 üzenetére
Vegulis ez marad most egyenlore. 97kg mat 16km/h val szepen felcipelt egy eleg eros emelkedon kb. 100-150 meter hosszon.
Elosszor olyan durvara sikerult a gyorsulas hangolasa,hogy majdnem leestem indulaskor sport mode-ban.
Throttle current raising coefficient : 300. Feltettem : 1300-ra. Nekem ez mar durva volt.
Ezt vissza vettem 500-ra igy egy picivel erelyesebb de nem kenyelmetlen gyorsulas lett a vege Kers maradt de a hatso lampat lekapcsoltam,hogy gyorsitasnal meg lassulasnal ne villogjon csak kifejezetten fekezeskor villanjon fel.
Megegyszer koszonom a tippkeket, otleteket.[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
Örülök neki, hogy segíteni tudtam!
Te is segítettél azzal a közösségen, hogy megosztottad személyes tapasztalataidat. Mindenki más igényekkel rendelkezik, más a felépítésünk, és máshonnan jöttünk. Értem ez alatt azt, hogy a motorosok általában más habitussal rendelkeznek, mint akik gyaloglástól váltanak e-rollerra. A kerékpárról "átnyergelők" állnak talán a legközelebb az e-rollerhez, de ott is nagy a szórás.Úgy látom a beállításokkal hasonló eredményre jutottunk. A YouTube videókban tényleg 1200-1500 közötti Throttle current raising coefficient a javasolt érték, de az már őrület. Az alap 300 helyett kipróbáltam a 400-at, és 500-on kötöttem ki, és bár már ez is erős nekem napi használatra, de azért megtartom, mert ritkán jól jön ez a karakterisztika.
A lámpákon való spóroláson filóztam egy kicsit, de fogyasztásban nem jelentenek semmit. Elől 2 W, ebből kiindulva hátul (a villogás miatt) talán csak fél Watt lehet, miközben a motor 200-400 W között fogyaszt.
Úgy tűnik frissebb appot használsz, amikor én főztem FW-t, abban még nem voltak ilyen lámpa beállítások.Ja és lehet egy kicsit rizikósan frissítettél FW-t, mert látszólag viszonylag új FW-re tettél fel egy egyedit készítésűt, pedig régit szokás felülírni (pl. 221-et). De valószínűleg van valami védelem az App-ban, hogy ne lehessen hülyeséget csinálni. Végül is működött, szóval jól csináltad.
-
PociAti
senior tag
Én is egy külön androidos készüléket használok erre a célra. Egy Xiaomi Redmi Note 2 van rá befogva, ami évek óta nem látott SIM kártyát, és talán még Google fiók se kell az App beszerzéséhez (bár ez utóbbira nem emlékszem pontosan, de a mobilon is egyedi FW van + OpenGAPPS).
Szinte csak 1 dologra kell figyelni, hogy a mobil és a roller is normálisan fel legyen töltve, nehogy az alatt a kb. 1 perces művelet alatt merüljön le valamelyik.
-
P3Dr0
senior tag
válasz PociAti #9862 üzenetére
Volt egy kis izgalom,hogy nem fog sikerulni a 224-es verzioval de vegulis sikerult az app felig tamogatja is (224 experimental).
Nem is felig. De most igy jo lesz azthiszem. Sajnos itt mar ösz van sokat esik az eso es nemsokara hó szoval lassan ugyis csak nezegetni fogom szegeny scootert a szobaban honapokig -
PociAti
senior tag
Az FW-t a rollerra Bluetooth-on keresztül tolod át, jellemzően telefonról. Androidos mobilról. (Bár PC-ről is megoldható, de az már haladó szint.)
Az egyszerűbb módszer az, ha az emlegetett ScooterHacking Utility Appot felteszed az androidos eszközre, az appban készítesz egyedi FW-t (ezt hívják CFW-nek), lemented, majd ugyanebből az appból feltolod (BT-n keresztül) a rollerra. Ha jól emlékszem lementés nélkül is egyből fel lehet tolni a rollerra.
De vannak egyéb megoldások, pl. webes felületek, ahol CFW-t lehet készíteni, mint amilyen a https://m365.botox.bz/ is volt. Azért múltidő, mert ha jól sejtem ez az előző generációhoz való, nem a Pro 2, 1S, Essential szériához, de van olyan weboldal, ami már az új szériához való.
A weboldal által készített állományt kell felmásolni a telefonra, és onnan BT-n keresztül feltolni a rollerra.
Szerk: De ha a kérdés arra vonatkozik, hogy ha a CFW a rolleron van, akkor már tényleg nem kell a telefon. Nálam sosincs mobiltelefon. (Vagyis néha van nálam egy pici Samsung Galaxy Alpha, ha fotózni kell valamit, de abban sincs SIM, és a rollerozáshoz nem kell telefon. Lelakatolni szoktam a rollert, de BT-n keresztül appból soha nem lockolom. Még ki se próbáltam ezt a funkciót.)
[ Szerkesztve ]
-
oszy
veterán
Most próbáltam hosszabb úton a rollert.
Az iPhone-ról letöröltem a rollert. Parkosítottam egy droidos telefonnal. Letölttötem rá az m365 tools programot. Bekapcsoltam a cruise controlt. A telefont itthon hagytam. A funkció nem működik. Bár az is lehet, hogy valamit rosszul csináltam. A cruise control bekapcsolásra gondolok. Esetleg a telefonnak nálam kell lennie párosítva a rollerrel?Szinte ÚJ Xiaomi légmosó E L A D Ó!
-
PociAti
senior tag
Biztosan nem kell nálad lennie a telefonnak!
Nem a telefon vezérli a rollert, ezért nem is kell minden egyes gázadáskor kapcsolatban lennie a telefonnak a rollerral, mivel ha ez igény lenne és egy pillanatra is elveszítené a kapcsolatot, vagy éppen visszakapcsolódna, akkor kiszámíthatatlanul, ezáltal életveszélyesen működne a roller.Nekem a 0225 / 0132 / 0128 FW verziókkal működött (ahol csak az elsőnek ESC vagymás néven DRV FW verziójának van jelentősége, ez vonatkozik a roller vezethetőségére, többi a kommunikációval és töltéssel kapcsolatos belső szoftver.)
A Xiaomi Home app verziója: 6.4.701 (régen frissítettem),
Region: Hungary, Language: Default.Az m36 Tools elvileg rendbe kellett volna hogy tegye. Újraindítottad utána a rollert? Egyes változások csak újraindítás után működnek.
Ha így nem megy, akkor még lenne lehetőség játszani a Xiaomi Home appban a beállításokkal (pl. megengedőbb régiót kiválasztani, ahol még van tempomat), vagy régebbi gyári FW-t feltenni. (Esetleg sajátot.)
Illetve vannak speckó vezérlő utasítások, pl. fékkart meghúzva kell bekapcsolni a rollert. Nem tudom ezek mit eredményeznek, utána kell nézni neki.
-
oszy
veterán
válasz PociAti #9873 üzenetére
Nem közvetlenül utána, de újraindítottam. Az iPhone-val már nem is párosítottam! Droidoson megcsináltam amit írtam, és útnak indultam.
A telefonomon lévő Home app verziója: 6.9.201 Hungarian lett a régió, a nyelv pedig angol.
Hogyan kell bekapcsolni a cruise controlt? Néztem videót róla, nekem nem működik úgy.
Szinte ÚJ Xiaomi légmosó E L A D Ó!
-
P3Dr0
senior tag
Huzd a gazt 1 sebessegen es tartsd 4 masodpercig majd elvileg csippannia kell es tartania a sebesseget mig ismet bele nem nyulsz vagy nem fekezel. Erdemes feltenni a rollert pl. egy dobozra es ugy kiprobalni mert ha uton mesz amin pici uthibak is vannak a razkodastol nemtudod pontosan azon a sebessegen tartani es akkor latszolag "nemmukodik" a cruise control. Legalabbis en mar jartam igy.
-
djxp01
senior tag
Sziasztok! Xiaomi Essential rollerhez van esetleg valamilyen megoldás, hogy 25, vagy 30 km/h-val is tudjon menni? Ha van, mi lenne a pontos menete lépésről lépésre? Köszi szépen!
regisztrált: 2005-07-05
-
Ezekiell
veterán
XIaomi Pro 2-nél kitámasztó magasítást mivel oldottátok meg? Felraktam egy Monorim-et előre és egy Esparts-ot hátra, és teljesen használhatatlan lett a kitámasztó, centikkel kellene hosszabbnak lennie kb. Van ehhez vmi pótalkatrész, vagy vmi?
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
CrV6000
csendes tag
Sziasztok,
Bukósisakot szeretnék vásárolni (egy Mi Pro 2-m van), Decathlonban láttam Oxelo MF500-ast, de most nem kapható, Fuse Alpha lenne még ami hasonló, igaz árban drágább és még nem néztem a méretnek jobban utána.
Ti milyet használtok, mit javasoltok? Esetleg van olyan üzlet, amit javasoltok a kínálat miatt, vagy mert fel is lehet próbálni? -
DigitXT
félisten
Valaki szaki meg tudná ezt magyarázni? Kugoo S1 vezérlő - éppen
csak megpöckölve (20A max.), normál esetben 1050 rpm-nél kifúj.Szeretném megfordítani a forgásirányt. Ezért eltoltam a fázisokat,
valóban megfordult, de darál: egyet eltolva a Hall szenzorokon egy
picit javul, erősnek is tűnik, ám nem tökéletes, meg lehet fogni úgy,
hogy ne tudjon elindulni (és továbbra is darál). Szóval valami most
sem jó még, de honnan a pékből hajtja meg 2315 rpm-re? Brutál...Lehetetlennek tűnik, de nem csalás, tényleg akasztja az órát, és ha
jobban megnézzük, üresen felvesz 6*1.8, azaz 11A-t. Hol a BEMF?!
Miért nem tudom normálisan megfordítani? Mindent "színre" kötve
hibátlanul viszi az eredeti irányban, ami jelenleg egy erős tolatás.
Azt hiszem az összes* kombinációt végigpróbáltam, de akkor se...
(Motort szétszedni, Hall szenzort forgatni nem szeretnék, ha lehet.)Szerk: igen a TPMS belever a villába, semmiképp nem marad így.
*: remélem azért még nem az összeset, mert valahogy azelőtt pont
sikerült így is-úgy is hajtani, de félek, hogy az másik vezérlő volt...
(Az 120 fokos, elvileg. De legalábbis tanítható, és simán vált irányt.)[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
Sziasztok. Alapvető, béna kérdéseim lesznek.
Egy vadiúj, 10 km-t futott Pro 2-n megcsináltam P3Dr0 tagunk beállításait én is. A rollerrel elindultam úgy, hogy 1 csík még fixen világított, 1 pedig villogott (azt gondoltam, ez ilyen 20-30% környéke, majd jött egy rövid, 50 m-es, 10%-os emelkedő, és megállt a roller. Újraindítás után ránéztem telefonról, már pirosan villogott, 3%-on volt az akksi. Nyomtam 10-el egy tempomatot, és haza döcögtem vele. D-ben mentem végig. Ebből azt vontam le következtetésképpen, hogy visszább kell vennem a teljesítményt.Kérdésem: mindenhol látom az Eco módot (alkalmazásban). Ez mit jelent, hogyan tudom ezt aktiválni? Először azt hittem, a gyalogos mód az Eco, de miután átállítottam a max sebességet, gyalogos módban nem ment úgy sem többet 5-nél. Utána, gondoltam majd 20%-os akkuval ő maga vált Eco módba, de ez sem történt meg.
Ebben kérném a segítségeteket, hogy mivel védhető ki az ilyen baklövés, hogyan érdemes hosszabb távon tartani az akár 28 körüli tempót, viszont a nyomatékot elvenni, illetve mi is az az Eco mód?
Köszönöm szépen!
-
veterán
válasz csabi94 #9883 üzenetére
Sajnos a kérdésedre nem tudok választ adni, viszont egy nagyobb rollerral se indulunk el 20-30% környékén sehova, mert ha húzol neki egy kövéret akkor annyira beesik a feszültség hogy letilt a vezérlő. Meg igazából ilyen kis töltöttségnél már az akkuból sem tud annyi A kijönni mint mondjuk 70-80% környékén.
Szóval én azt mondom hogy töltsd fel teljesen és úgy próbálgasd az új beállításokat.iPhone 13 Pro Max
-
PociAti
senior tag
válasz Ezekiell #9879 üzenetére
A 10"-os kerekekhez van átalakító a monorim.hu oldalán, szóval ez egy létező alkatrész. Kínából is biztosan beszerezhető. Lehet kísérletezni alátéttel, 3D nyomtatással, fém faragással. Viszont ez lesz a jó irány, mivel mások kísérletezése erre a megoldásra vezetett.
-
PociAti
senior tag
válasz csabi94 #9883 üzenetére
A legelső töltési állapot hívjuk csak tájékoztató jellegűnek.
A akkut tanácsos mind a teljes töltöttség állapotában tartani, ez számára a legjobb (így öregszik legkevésbé). Felejtsd el azokat, amit a mobilok, laptopok akkujáról tanultál, ezek teljesen más jellegűek.
A 28 km/h-s tempót a Pro 2 tudni fogja, csak tölts fel rendesen.
Szerintem tedd vissza a gyári FW-t. (Tök jók P3Dr0 beállításai, de előbb szokd meg azt a beállítást, amit hozzáértő szakemberek hosszas kísérletezés után hangoltak ehhez a rollerhoz. Elég jó kompromisszumos megoldás teljesítményre, fogyasztásra és használhatóságra. Ha már hetek óta használod, utána célszerű csak eltérni ettől.)
A többi kérdésre meg annyira magától értetődő a válasz, hogy használat során magad is rá fogsz jönni. -
csabi94
őstag
válasz PociAti #9886 üzenetére
Nem azon lepődtem meg, hogy többet fogyaszt a roller ezekkel a beállításokkal, hanem azon, hogy a cirka 20%-ból egyszerre 3% lett. Ilyet a telefon akkor csinál, ha már 800+ ciklus van az akksiban.
Vissza fogom venni a D mód teljesítményét nagyjából arra a szintre, ami a gyári sport mód, és a sport módot meghagyom arra az esetre a magasabb értékekkel, ha sietnék.
Eco módról továbbra sincs senkinek infója, hogy az micsoda? A gyalogló mód lenne az??
Köszönöm mindkettőtöknek a segítséget!
U.i: nem tervezem 20-30% alatt használni, csak ez volt az első, ezért kíváncsi voltam, mennyit megy el.
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
válasz csabi94 #9887 üzenetére
Amit megvettél roller, azt hónapokkal ezelőtt gyártották Kínában, akkor feltöltötték az akkuját, majd átutazta a fél világot. Azért írtam, hogy annak töltöttségi szintje tájékoztató jellegű.
És a telefonod is valószínűleg ugyanígy működött a legelső használat során. Akkor, amikor még soha nem volt meghajtva, csak szép lassan elveszítette gyári töltöttségét, aztán az első terhelése összeesett.Az első használatból kb. csak annyi következtetést vonj le, hogy ha elteszed télire a rollert, és hónapokig rá se nézel, utána az első használat során hasonlót tapasztalhatsz majd 20%-os akkuval.
-
Skynet258
veterán
válasz Ezekiell #9879 üzenetére
Hátra hogy raktad fel az Espart-ot, lereszelted a két kis kiálló részt (amibe csavarozod a kábelt)? Nekem emiatt akadt el a dolog.
Közben látom ki is tették az oldalra (az ott lévő kép az enyém, én küldtem még nekik, hogy ez így problémás kompatibilitás 1:1-ben), hogy csak átalakítással megy... Akkor gondolom ezt csináltad te is végül. Nekem nem volt szívem onnan leszedni azt a részt.[ Szerkesztve ]
https://geekpulse.hu
-
Ezekiell
veterán
válasz Skynet258 #9890 üzenetére
Igen, azt a két kis pöcköt le kell onnan törni/flexelni. Még mindig jobb, mint a Monorimnél (hátsóról van szó), ahol konkrétan át kell fúrni a vázat
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Skynet258
veterán
válasz Ezekiell #9891 üzenetére
Tudom, azért nem vettem meg az MR1-et mert nem akartam fúrni. Erre meg az volt írva, hogy kompatibilis az összes Xiaomi-val (akkor még nem volt róla szó, hogy itt is "rongálni" kell. ). Aztán jeleztem a srácoknak (akik egyébként abszolút korrekt arcok), hogy ez így alapból nem fog felmenni az újabb szériákra. Amúgy csak egy hosszabb fémlap kéne a csomagba még pluszba, és meg is lenne oldva, átszereled azt és felmegy roncsolás nélkül). Mint ahogy van is Espart copy és ahhoz hosszabb az a fémlap ami a deck-re ül rá, szóval ott javították is ezt a részét...
https://geekpulse.hu
-
Laca1212
őstag
Szezon végén milyen töltöttséggel ajánlott letenni rollit?
-
PociAti
senior tag
válasz csabi94 #9895 üzenetére
Egy-két használaton belül helyre fog rázódni.
Én már az első héten is normál használat mellett a 30 km hatótávú Xiaomiból kihajtottam 23 km-t úgy, hogy 13-14% még maradt benne. A megadott paraméterek mellett* a Xiaomi rollerek hozzák a leírt hatótávot (*vékony alkat, nyugis tempó, sík terep, szélcsend). -
Kiskakukk
csendes tag
Ha van olyan hely, ahová nem viszitek be a rollert, milyen lakattal oldjátok meg a biztonságos tárolást?
-
morschergabe
tag
Sziasztok!
Feleségemnek tervezünk venni elektromos rollert, mivel a tömegközlekedési eszközöket szeretné elkerülni, de városban nagyon sokat kell mozogjon.Azért roller, mert ez hordozhatóbb és kezelhetőbb méreteiben, mint a kerékpárok, nem is szólva az árak különbségéről.
Ami kérdés felmerült bennünk, hogy a roller zárhatósága mennyire jól mmegoldott.Pl. egy-két órára valahová be kell mennie és épület előtt kell hagynia a gépet, mert nem tudja bevinni.Ilyenkor milyen zárat érdemes használni?
Amúgy a Xiaomi Scooter S1, vagy Pro 2 Nordic és a Lenovo M2 vannak a kinézettek közt.
Köszönöm a válaszokat! -
Reggie0
félisten
válasz PociAti #9886 üzenetére
"A akkut tanácsos mind a teljes töltöttség állapotában tartani, ez számára a legjobb (így öregszik legkevésbé). Felejtsd el azokat, amit a mobilok, laptopok akkujáról tanultál, ezek teljesen más jellegűek."
Hat ez azert nem igaz. Erdekes modon meg autonal is sokaig torekedtek a 20-80% toltottseg tartasara, minthogy a telitoltesre. Azt meg nem mondhatod, hogy a telefon, laptop, auto akkumulator teljesen mas mint a roller, mert kicsit kilogna a lolab. A teslak manapsag sem toltenek 100%-ig.
[ Szerkesztve ]