- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Krisztianby: Az ügyintézésnek mindig ilyennek kell lennie?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #3607 üzenetére
Na, megvolt a hibás ECU tesztje. Valóban hibás, sőt, zárlatos. Felszállt a füst.
Volt kis riadalom, izzó fém a kézben, meg ilyenek. Utána néztem, hogy bizony a
NYÁK vízkáros... ilyen fehér lerakódás látszik rajta, nyilván rövidre van zárva rajta
ez meg az, de nem teljesen halott, mert kommunikál a kijelzővel, s mondja ugye
a motorhibát (amikor nincs rádugva a motor!), meg a saját öndiagnosztika hibáját.Én voltam a f*sz, hogy megpróbáltam rádugni a motort. Lett belőle csimm-bumm.
Most úgy néz ki, hogy visszaálltam a sima S1 motorra. A Pro meg kábel cserés.
És remélem, hogy csak a kábel ment szarrá, és bármi más áramkör benne nem.Egyelőre jegelem a kétmotoros projektet, mert kéne egy jó ECU, magában ~7K,
ráadásul ezek már csak 11A-esek, nem tudna mindkét motor a maxon dolgozni.Illusztrációnak, így néz ki, amikor a lehúzott motor miatt motorhibát jelez. Adott
három bit értelmezése pedig ki van fejtve: a kijelzőn a decimális érték látszik.Szerk: a Pro motor egyik fázisának kábele konkrétan megolvadt kb. fél mp alatt.
(Erről valahogy eszembejut, mikor Linus akkut épített, és volt néhány pukkanás.
Valójában rohadt veszélyes tud lenni egy ilyen Li-Ion akku. Van benne kraft, na.)Szerk: jelige, mi baj lehetne?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #07746304 #3616 üzenetére
Hát ja, ez tényeg szar, max a csatlakozóit tudom majd használni, moddinghoz.
Kivéve persze azt, ami megolvadt... Elfelejtetettem kikapcsolni a rollert, amikor
megpróbáltam rádugni a motort: mi baj lehetne? Lett... Sebaj: "tanulópénz".Szerk: ha ki lett volna kapcsolva, akkor nem ott kezd olvadni, hanem esetleg a
túláramot érzékeli a BMS és levág a francba, vagy nemt'om... most már ez van.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #3618 üzenetére
Az fasza, mert akkor nem 2K a bukta. Hanem 22K. Taps, tök ügyes vagyok.
Szerk: ellenberger akkor lehet, hogy IntelliSense mindkét árult motorja halott?
Még az új is, hiszen kipróbálta a régi ECU-val, aztán az új is motorhibát jelzett.Szerk2: mondjuk nem a Hall szenzorok vezetékén volt a túláram, az látszik.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Hát gyerekek, hogy mennyire ótvar a sima S1 motor a Pro-hoz képest, durva!
Az első és legfontosabb különbség a fékerőben van. Lágymányosiról lefelé, a
kis fánál ha elkezdek fékezni, a Pro motorral röhögve megálltam... ennél meg
virtuális kurvaanyázás, hátsó fék használata, gyors kanyarvétel megkísérlése,
végül a rollerről való leugrás lett. Emlékszem, hogy a fenyőnél kezdve fékezni
eljátszottam már ezt korábban, szóval tudtam, hogy az már késő, viszont azt
is kipróbáltam valamikor a Pro-val, az még onnan is kellően lelassult. De nem
csak nagy tempónál zavaró + életveszélyes a különbség, hanem egész lassú
haladásnál is, sokkal kisebbeket fékez, pl. nem is kottyan be a kormány, ami
önmagában jó, csak éppen azt jelenti, hogy nem fogta meg annyira a kereket.Na, most hogy megköpködtem a fékhatást, nézzük a fogyasztást! Hát sokkal
több, mint a Pro motorral: látom a kijelzőn, hogy 2-3 amperrel többet bekér.
Ugyanazon útvonalon, ugyanúgy hajtva: 1V-tal kevesebb maradt az akkuban...Ja és a mélygarázs lehajtón se lehet vele biztonságosan lelassítani... RÖHEJ!
Szóval ha láttok Pro vs. sima S1 videót, amiben csak a gumit, meg az akkuját
emelik ki különbségnek, hát gondoljatok arra, hogy egy Pro motor, egy 15A-es
vezérlővel SOKKAL jobban használható cucc... De persze a Pro-k már 11A-es
vezérlővel jöttek, ott lehet nem igaz ez (nem tudom, van-e köze a fékhatáshoz).Szerk: és akkor azt nem is mondtam, hogy visszajött a "villamos hang" is...
Ebben nem vagyok 100% biztos, de a Pro motor még halkabb is volt: szuper...Dr.Zoo: köszi, megnézem!
Szerk2: ezeket az áramokat látva azon is elgondolkodtam, hogy nem húztam-e
meg túlságosan a kerék rögzítő csavarokat, nincs-e valami extra súrlódás. Csak
nem valószínű, mert felemelve a kereket, rendellenes hang nélkül pörgött 35-ig...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Waze nem tudom, mit nyomtam véletlenül, de kitörölte az egész HSZ-em.
Akkor csak címszavakban még egyszer:
- nincs Pro vezérlőm (amit ki akartam próbálni, szar volt, és elfüstölt durván)
- sima S1-em van, de még a régi kiadás, 15A-es vezérlővel (=jobban megy!)
- ebbe raktam pár hete a Pro motort, amit
* kalibrálni kellett, mert alámért (mind megtett távban, mind sebességben)
* sokkal jobb fékhatás jellemzett: ez nem rögtön tűnt fel, de fordítva rögtön!
* kicsit kisebb volt a végsebessége (cserébe mérhetően kevesebbet evett)
Szerk: 20-30 méter előnyre tettem szert magamhoz képest a Lágymányosi
hídon, GPS szerint, kb. 1 km/h-val gyorsabb haladás okán, persze ez lehet,
hogy csak hátszél miatt, így nem vonok le messzemenő következtetéseket.- nem tudom, hol van az a fékező ellenállat, de ha a vezérlőben, akkor ez a
tipp mellé ment, lásd első pont, sose próbáltam menet közben Pro vezérlőt.+1: az első S1-em, ami új volt így 11A-es hasonlóan szarul fékezett a hídon.
A mostani meg a Pro motorral tényleg harap (Pro vezérlővel nem próbáltam).Persze "harap": köze nincs még így sem egy igazi rendes fékhez, de sokkal
rövidebb a féktáv. És még a János kórház mellett is képes volt lelassítani, de
pl. a mélygarázsba is biztonságos tempóval lehet vele ereszkedni, míg az S1
motorral NEM: így nagyon meglódul, hiába satulsz kegyetlenül. Ezek tények.
(A Pro motorral kis tempónál, éles kanyarban ráfékezve biza lehet perecelni.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Igen, igen, ugyanaz a roller volt, vezérlőt ki se bontottam, csak beledobtam a
Pro motort, és használtam élvezettel tegnapig (csendesebb volt, jobban vette
az úthibákat). És sokkal jobban fékezett. Csak rögtön nem vettem észre,
mert időbe telt rájönni/megszokni, fordítva viszont rögtön feltűnt, hogy így nem
tudok a megszokott módon lassítani a sima motorral... Ma is ugyanaz a roller,
ugyanaz a hátsó traktus* és az eredeti vezérlő. (A motorok lettek cserélve.)*: mert ugye bekerült hátra pneumatikus kerék, szóval abszolút hibrid gép volt.
-
DigitXT
félisten
Arra van ötleted, hogy hogy lehetne komplett szétszedés nélkül egy próbát tenni
a Pro motorral, hátha nem ment el benne semmi, csak a csatlakozó olvadt le?
Konkrétan a csatlakozó rendbetételén gondolkodok, és egy gyors* próbán...*: nem gondoltam volna, hogy sürgős lesz, de nagyon hiányzik a normális fékerő.
(Ami, nem győzöm hangsúlyozni még mindig rohadt kevés rendes fékhez képest,
de a gyári motor gyári vezérlő kombója botrányosan gyenge fékhatást mutat...)Szerk: itt értekeztem arról, hogy mennyire (nem) lehet megállni a Kútvölgyi lejtőn.
Emlékszem, mikor elhoztam a rollert, ugyanitt még nehezebbnek tűnt lelassítani.Szerk2: ezért IS lenne jó a duplamotoros megoldás, mert úgy dupla a fékhatás is.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Darellus92 #3656 üzenetére
Csak így tovább! Ha rollerre akarsz állni, célszerű bemenni (jócskán) 100 alá,
mert nem csak az kérdés, hogy kettétörik-e alattad, hanem: mennyire megy?
És minél nehezebb vagy, annál szarabbul: durvábban számít, mint gondolnád.És persze minél inkább erőlködik, annál gyorsabban merül: szerintem ezek a
kis hordozható "játékrollerek" felejtősek. Valós 130 kg terhelésre legalább vmi
duplamotoros (20-30 kg önsúly amibe nagy akku is fér) batárra lenne szükség.
Vagy persze otthon hagyni a 20 kilós táskát. (Esetleg 50 ccm robogót venni?)MÁS: engem ma meglepett a kis vas. Lefelé 30-nál még tolt ki 5A-t, mondom,
ez hülye, hova akar gyorsulni. Úgy néz ki, most értette meg, hogy 40 a limit...
Ne kérdezzétek, hogy miért. Mindenesetre zabál, mint állat, de gyorsabb is.
Holnap, ha jó idő lesz, csinálok egy teljes GPS mérést, és összehasonlítom...
Az biztos, hogy most nem menne el annyi km-t, mint a másik motorral.
(Persze közben kb. háromszor meghalhatok, mert olyan féktávjaim vannak.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Darellus92 #3658 üzenetére
Azért azon is érdemes elgondolkodni, hogy mennyire fasza az egykerekezés
2 méteres testmagasság és a nyakadba akasztott 20+ kg-os táska mellett...
Még ha nem is esnél el vele, nem hiszem, hogy kényelmes lenne úgy gurulni.
(Oké hátizsák, akkor legalább oldalra nem húz, de én az ilyet csomagtartóba
tenném, a motoron. Annyira azért nem vagyok zöld, talán linkeltem már.)ON: mire esett a választás? Olyan magasság mellé nem árt vmi nagyobb vas.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Darellus92 #3660 üzenetére
Ránézésre ez jó vas: hátsó fék, gumikerekek, minden, mi szem-szájnak ingere...
Szerk: köszi a spanyol videót, meg is nézem. Azért egy mikrofont használhatott
volna, elnyomja a hangját a szél. (Pár szót makogok = nyelvgyakorlásnak jó.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Darellus92 #3662 üzenetére
Várjuk szeretettel!
-
DigitXT
félisten
Megnyekkent alattam ez a f.stalicska. Azt hittem, szétesett az akku,
olyan zörgős hangja lett... De egyszer még sikerült visszakapcsolni: 36V
Szóval nem az akku, de lehet, hogy elengedte magát a táp kábel. Persze
az ember nem jár csavarhúzóval, szóval nincs mit tenni: lábbal hajtható!Ilyenkor jövök rá, hogy egy Dualtron Spider-rel ez azért bajosabb lenne...
Szerk: az alacsony trepni, meg a leengedhető kormány ilyenkor előny.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #3666 üzenetére
Tippeljetek, milyen az akkumulátor? Igen, vízkáros... Piros címke, kosz.
Noha, én soha nem mentem vele esőben, de még csak pocsolyába se!Szerk: már a kiszedésnél látszott, hogy ez bizony meg volt már ázva.
Persze, azt nem tudom, mi az összefüggése a hirtelen kikapcsolással?[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #3677 üzenetére
Hát most néztem, hogy tényleg tök lyukas az a szar, de mint mondtam volt:
nálam nem kapott vizet, s elnézve a csavarok állapotát (rozsda hegyekben!)
régebben kaphatta... Ennek ellenére az a gyári szigetelés elvált, ahogy írod,
és nem maradt semmi belőle: majd kinyomom szilóval, ha késznek ítélem...
Most azon gondolkodom, hogy lehetséges-e, hogy a féklámpa kábel zárlata
miatt kapcsolt ki? Egyelőre leszedtem a törött sárhányót, majd letesztelem.Videóban annyi látszik (kézben tartott telefonnal nem sikerült jobban), hogy
36V-nál elindulok, 1-esen gurulok esik a fesz, 35-nél egyszerűen kikapcsol.Korábban ilyet nem csinált: mikor elment az összes rásegítés (29V), akkor
is aktív maradt a vezérlés. Mérte a sebességet, működött a lámpa és a fék:
ez kísértetiesen emlékeztet az előző S1-emre, ami random kikapcsolgatott.Szerk: amikor először kapcsolt ki, majdnem meghasaltam a kormányt, tök
meglepett, hogy elment a kraft. Amikor lenéztem 29V-ot láttam eltűnni. Kb.
kizárt, hogy tényleg annyi maradt volna az akkuban. Ezért gondoltam arra,
hogy akkor valami szétmehetett benne, hiszen vissza se tudtam kapcsolni.
Aztán később mégis sikerült, így arra gondoltam, hogy ez vmi kontakthiba?
Viszont alig egy saroknyira vitt el, s ezt később kétszer eljátszotta, az utsó
esetről készült a videó. (A kettő között lábbal küldtem, meg villamosoztam.)Szerk2: ez most kicsit OFF a Kugoo témához, de vki "lerakott" egy Lime-ot:
Ekkor még vidáman haladtam, nem sejtettem, hogy mindjárt megáll alattam.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Az első mondat igaz (ezt használtan vettem). A második viszont nem, mivel eddig
ezzel semmi bajom nem volt, pedig mentem már vele ~300 km-t: nyilván korábban
ázott be, az amúgy korrekt első tulajnál, de nem azért adta el, mert szar lett volna.
A kijelzős vacakolás, korábbi kikacsolásos történetek egy másik rollerrel történtek,
ami tök új volt. Én mentem vele vizes úton, az első nap. (Nem esőben, vizes úton.)Reménykedem, hogy ilyen banális hiba (mint féklámpa kábel szakadás) okozhatta
a mostani kikapcsolós játékot, tapasztaltam már, hogy érzékeny az elektronika.
Pl. gondoltam, hogy majd a kék vezetékre rakom a telefontöltést, hogy csak akkor
menjen, ha be van kapcsolva a roller, de nem lehet, mivel ha ráterhelek a kékre, az
egész kikapcsol: az valószínűleg csak jelzés céllal van, és nem nagyon terhelhető. -
DigitXT
félisten
válasz #07746304 #3685 üzenetére
Ha már itt tartunk, a piros címke elvileg garivesztés, mégis küldtek neked
új akkut: megpróbálkozzak ilyesmivel én is? Még ha nem is akkuhibás,
tudjuk, hogy jól jöhet (pl. két motoros projekt), ha mást nem, el lehet adni.Ma elmegyek egy tesztkörre, remélem nem lesz vele baj, de ha igen, gari.
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #3687 üzenetére
Megvolt a teszt. Az akku szar. Nem tartja a feszt, eleve 42-ről lepörög 40.4-re,
amint lehúzom a töltőt (miután zöld persze). Terhelve gyorsan lemegy 36-ra...
Ezen pár kilométert bír, ha megállok, feljebb megy (elég szokatlan mértékben):
nagyjából 7.5 km után fosta össze magát, így a céghez éppen behoz, és vége!Konkrétan láttam, ahogy bezuhant a fesz 30 alá, és elhalványult a kijelző: gari.
-
DigitXT
félisten
Az normális, ha terhelésre esik be a fesz. Az viszont, hogy a töltőről levéve
drasztikusan történik, az (elvileg) nem. Korábban azt hittem (a Li-Ion töltési
graf alapján), hogy ez lesz a normális, de a gyakorlat végül nem igazolta.Ahogy az se normális sajnos, hogy menet közben 32V-ról másodperceken
belül lepörög 29V alá (még 25-öt láttam!!!), és ugye "vége" van. Viszont, ha
várok eleget, láss csodát, megint 35V körül ébred, és van is benne erő... A
következő összeszakadásig. Ami mondjuk pár másodperc is lehet terhelve.
Ja és még valami: mivel nem normál kikapcsolás volt, nem mentette a futott
kilométert, pedig már 640-nek kéne benne lennie, tegnapival együtt 647-nek.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Szerintem olyan nincs, hogy nem lehet cserélni, max. nem házilag, és/vagy
nem kapható a piacon hozzá belevaló akkupakk. Ilyet el tudok képzelni...
Építeni viszont bármit lehet: megfelelő felszereltséggel már otthon is. Biztos
vagyok benne, hogy a kormányban ugyanolyan (kutyaközönséges) 18650-es
cellákból álló akku van, mintha a taposóban lenne, csak más elrendezésben.
Elvileg a miénk is Samsung cellákból áll, lásd pl. IntelliSense: "akkubelezés"Szerk: egy ilyen kormányoszlopban a 10S3P elrendezés jól elfér hengeresen.
(Nagyon vékony elrendezésben kb. 65 centi hosszan, szélesebben meg akár
20 centin is, bár akkor elég kövér lesz a végeredmény, de valamit valamiért...)Szerk2: fene tudja, hogy tényleg Samsung-e, mindenesetre zöld, lásd innen...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #3707 üzenetére
Nem lekaka, meg van csillagozva, hogy majd válaszolok.
Amikor olvastam, hirtelen nem tudtam rá mit írni, ám jobban
belegondolva, most sem tudok. Egyelőre ugye szarakodik a
rollerem, még csak elmenni se tudnék vele a cuccért...Ha az mondanád, hogy akkud van eladó (occóért) rohannék!
Most adtam fel ticketet a Geekbuyingon, leírtam szépen, de
csak a videó jelent meg, a szöveg elveszett. Leírtam megint.
Pöppet fárasztó ez így, de remélem jövő héten válaszolnak...
(A törött hátsó sárhányót nem is írtam meg újra, pedig emitt
olvastam, hogy valakinek azt is küldtek garban: nekem is az
egyik csavar veszett el. Valószínűleg azért tört le a retekbe.)De hogy ne OFF-oljak itt. Hogy a tökömbe lehet szétszedni
a motort? Imbuszok kijönnek, a műanyag burkolat ottmarad.
Tisztára mint egy bizonyos fél órás videóban anno.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #3709 üzenetére
Ki ne dobd, még jól jöhet! Ha kicsit magához tért a vas, össze tudunk futni.
ON: akksit garban szeretnék kapni. Mondjuk kivételesen szerintem járna is...
(Venni inkább csak azért lenne jó, mert gyorsabb + ha duplamotor lesz egyszer...)Szerk: a másik kérdésre nem válaszoltál (lehet, nem olvastad, szerkesztve volt):
hogy kell leszedni a műanyag burkolatot a motorról? Nem akarom eltörni, és úgy
néz ki, hogy hiába csavarom ki a csavarokat, mintha rá lenne ragasztva, vagy mi.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #07746304 #3711 üzenetére
Biztos, hogy szétszedhető, hiszen pont a műanyag alatt kell szigetelni.
De nekem valamiért nem megy: azért is tippeltem esetedben arra, hogy
esetleg már gyárilag ki lett nyomva FBS ragasztóval, s azért nem megy,
ezzel elkerülve a motor beázását és a sok felesleges gariztatást...Szerk: igen, a sima motorral nem igazán lehet megállni. Még kis tempó
esetén vicces, hogy simán hagy begurulni a kereszteződésbe... Tudom,
hogy ez elvi kérdés ilyen örvényáramú fékezésnél (vagy ez mi a tököm),
viszont mechanikus fék nem jár hozzá, ám a Pro motor sokkal jobb volt!
Igen, azzal konkrétan fejre lehetett állni kis tempónál is. True story LOL.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #3730 üzenetére
Hát ez érdekes lesz, nekem van többféle elektromos pumpám, de eddig annyira
nem voltam velük megelégedve. A gagyi áruházival azért, amiért (tényleg gagyi),
a fasza digitális mérős Black&Deckerrel meg azért, mert az akkuja nem bírja.
Pedig az elején tök fasza volt, feltölt, kivisz: kocsit is felfúj, mind a négy kereket
akár nulláról is! Aztán valahogy elfáradt az akku és most már alig használható...A kompresszor a tuti, csak azt nem tudod magaddal vinni: ez a kis gyösz jónak
néz ki hordozhatóság szempontjából, remélem nem vérzik el az akkumulátorán.
(Na meg a roller kerékbe messze nem kell annyi levegő, mint egy autókerékbe.) -
DigitXT
félisten
Amikor az emberben felmerül, hogy GPS alapján kalibrálja be a jelzett sebességet,
akkor tök jó, hogy van GPS a telefonban, mér valamit, elvileg jó az, örömbódogság!
Ám ha van egy akciókamerád, aminek (úgy tudod, hogy) pontos a GPS-e, erre egy
szimultán mérés folyamán totálisan más eredményeket kapsz, akkor mit csinálsz?
Amúgy a felvételt azért csináltam, hogy lássam, amikor az akku megdöglend...
Behozott a céghez, de tényleg nagyon ki volt centizve kb. fele a kapacitás sajnos.Szerk: ja ez amúgy a Lágymányosi hídra való felhajtás: majdnem lehalt az akku.
De ahogy csökkent az emelkedés, s visszavett a terhelésből, magához tért a fesz.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #3735 üzenetére
Hazafelé olyan szembeszelet kaptam, hogy a fél kapacitás sem volt igaz.
De legalább így sikerült lencsevégre kapni a lehalás folyamatát. Majdnem
hazavitt. Ha esetleg a kínaiaknak kellene a felvétel, belinkelem... Állítólag
48 órán belül mondanak vmit: a Geekbuying csak sablon levelet küldött..."We sincerely apologize for the inconvenience caused by our product.
We have reported the issue to our suppliers and expect them to reply
within 48 hours.
At which point, we will contact you immediately for resolution.
Thanks for your patience." -
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #3710 üzenetére
Ja, hogy az nem műanyag burkolat, hanem csapágyazott fém.
Jelentem, az elmélet megdőlt, basztak gyárilag szigetelni. Simán csak
szorosan volt rajta, picit feszegetni kellett (két oldalról megtámasztva).Szerk: de ha már szét van pattintva, a gumi nagyon könnyen legjön.
Hónapokkal ezelőtt nekem nem is volt ilyen rollerem, azt olvastam tőled,
hogy könnyű szétszedni a kereket, ehhez képest, kicsit erőlködés volt.
Ha jól emlékszem neked meg egy mágnes is megsérült gumicserénél.Azért gondoltam, hogy esetleg idő közben gyárilag is megragasztották...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #3741 üzenetére
És ez a fele szerinted miért nem akarja az igazságot? (Rögtönzött stator puller
használatával kiszedtem a közepét, viszont a rotor teljesen rá van gyógyulva a
másik oldalra, és nem jövök rá, miért pedig ugye azt is szigetelni kéne majd.)
Hacsak mégis helyes félig az elmélet, s ez már ragasztva van gyárilag: gyanús!
Szerk: na most már kvázi biztos vagyok benne, más magyarázat nincs.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ez egy vadiúj Pro motor, B-L-A-C-K kapta gariban: félig szigetelve van, a
kábelekkel átellenes felén rá van ragasztva a rotorra, szóval azzal* nincs
teendő. (Nem, nem ütöm szét l'art pour l'art, nem azért szedtem szét.)*: a kábeles feléről viszont simán beázhat. A másik oldalon a csapágynál
talán, de azt meg azért nem ütöm ki, mert attól simán tönkre mehet.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Innentől nem értem, hogy mitől harapósabb a fék, ugyanazzal a vezérlővel.
Hidd el, én sem értem, de a tények ezt mutatják. Azóta visszaszoktam a hosszú
féktávokra, szóval tudok vele közlekedni, mondhatni biztonsággal, de csak akkor,
ha nagyon előre gondolkodok. Volt egy necces szitum, bicikliútra rákanyarodóval,
hiába van előnyöm, ha nem adja meg, de szerencsém volt, mert megadta, csak a
szitu volt elég szar, mert neki takarásból jöttem, és viszonylag lendületesen. Nem
sokat tudtam lassulni, mert nem készültem rá, valószínűleg elbambulhattam...Szerk: fordulatszámmérőt most fizettem ki. Remélem a héten megérkezik...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Az meglehet... Ám késsel nem igazán lehet odaférni a burkolat alá: még így
is, hogy nem volt ráragasztva, erősen feszegetős volt, hogy lejöjjön a fele.
A másik fele láthatólag meg volt ragasztva, azt nem sikerült szétszedni, bár
ha az egyik fele szétjött, már elég. Ha bármi javítanivaló lenne a ketyerén.Szerk: mindjárt kipróbálom, hogy mi a helyzet a motorral? Ha esetleg simán
működik ("kábelhekkelés" után), akkor nem szarakodok a Hall szenzorokkal,
ha viszont nem megy, kénytelen leszek méregetni őket... Az OBI-ban már
lassan törzsvásárló vagyok rollerrel (felismert a pénztáros): múltkor csavarok
a hátsó kerékhez, most FBS. Mindezt egy baszottnagy bevásárlókocsival!
Naná hiszen annak pont az a funkciója, hogy legyen hová tenni a rollert, LOL.Szerk: mondjuk Auchanba szoktam úgy bemenni (nincs jó tartójuk a kocsin),
hogy ráakasztom a kosarat a kormányra, úgy tolom. Eddig nem szóltak érte.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
Ezek közt (Pro vs. S1) látsz különbséget? Azon kívül, hogy a Hall szenzorok
vezetékei el vannak tolva? Megcsináltam* a Pro motort, holnap tesztelek.**
Miután megvolt szétkaptam a sima motort is, összehasonlítás végett. Ebben
aztán tényleg nem volt semmi szigetelés (nem volt beragasztva a másik fele).
Valami hangyafasznyi fehér pacsmagolás nyoma látható. Aztán ennyi volt.
Viszont meglepően jól pörögtek azok a csapágyak, jobban, mint a Pro-nál.**: elöljáróban, hogy mi érdekel főleg 1) lemérve is kisebb a kerülete (60.5 cm),
mint a simának (62.8 cm), nem véletlen kell(ett) átállítani a kalibrációs értéket,
2) kérdés, hogy tényleg kevesebbet fogyaszt 2) és továbbra is jobban fékez-e?
(Ugyanúgy fogok menni, felveszem kamerával, lesz +2 GPS log, meglátjuk.)*: a szenzoroknak kutya baja nem volt, a tüskét kellett pótolni, és el is múlt a
motorhiba üzenet és rögtön indult gázra. Sajna a sok szerelgetés közben egy
lepkefing vastag hézagoló alátét elfáradt, remélem ezzel még együtt lehet élni. -
DigitXT
félisten
válasz Darellus92 #3770 üzenetére
A legtöbb autó- és motorgumi ilyen "tubeless", azaz belső gumi mentes, ám
ez nem egyezik a tömör gumival, természetesen fújni kell ezekbe is levegőt. -
DigitXT
félisten
válasz Darellus92 #3772 üzenetére
Jó is meg nem is: jó, mert nemigen kaphatsz durrdefektet, ami autóval is
baromi veszélyes, pláne kétkerekűvel. Rossz viszont, mert a belső sokkal
olcsóbb. Ha valami csak kiszúrja, nem kell kidobni (ill. javítgatni) a külsőt.
Cserébe, ha sérül a felni, elszökhet a levegő, míg belső használatával nem
kell a külső guminak légtömören illeszkednie a felnire, utóbbit viszont ki is
szokták használni csóró megoldásként: belsőt raknak a tubeless külsőbe.
Így vettem a motorom, mikor leeresztett vissza akartam alakítani normális,
gyári állapotra, de nem vállalták a felni javítását. Végül újat kellett vennem.
(De azóta nincs baj a felnivel, csak ésszel kell használni - mint mindent.)ON: meg kell nézni, mennyit ír a gyártó, mindig annyira kell felfújni.
Érdekességként a motorba csak 2/2.2 bar kell, viszont ha nagyon meleg a
helyzet, eléggé megemelkedhet: ezért szokták versenypályán csökkenteni.
(Akkora terhelést kap, hogy forró lesz, a túlnyomás meg rontja a tapadást:
cserébe, amíg hideg, megint nincs megfelelő tapadás... Szerencsére roller
témában nem igazán szempont a pályázás, szóval jó az az előírt nyomás.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #3767 üzenetére
Sokkal jobb a fék, pont: azt ne kérdezzétek, miért! Konkrétan meg tudtam
állni(!) a Lágymányosiról lefelé még a zebra előtt(!), pont ugyanonnan kezdve
a fékezést (a hivatkozott kis fától), ahonnan a sima S1 motorral lassulni sem
sikerült eléggé s így a kanyarban egy szépen kivitelezett rollerről leugrás jött.Persze még egy kérdés felmerül, vajon ugyanakkora volt-e a lendület? Szvsz
igen, de megvan a GPS log is, meg a kamerafelvétel, majd átnézem őket.
(Az akku is jobban bírta és a tempó is nagyobb volt a kaptatón 1-2 km/h-val.)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest