Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz homeless09 #8087 üzenetére
Mekkora akku? Nekem van egy 4A gyorstöltőm, amit nem használok,
a 18Ah pakkot töltöttem vele: kicsi akkukhoz nem ajánlott, mert nem
tesz jót, ha túl gyorsan töltöd, de ha mondjuk 12Ah, ahhoz simán jó... -
DigitXT
félisten
válasz homeless09 #8091 üzenetére
A sima M365 csak 7800mAh, annak egy 4A töltő több, mint 0.5C:
nem azt mondom, hogy tönkreteszi, hiszen (jellemzően) 1C körül
is elviselik a li ion cellák a töltést, de nem használnám gyakran.A Pro 2-höz teljesen rendben lenne: 0.3C biztos nem árt neki, meg
nem is fog tőle nagyon melegedni. Viszont kb. fele idő alatt tölti...
Az 1.7A egy 12.8Ah pakkhoz nagyon kímélő, csak győzzük kivárni.
(Amúgy az is jót tesz az akku élettartamának, ha nem töltöd max.
feszre: érdemes ellenőrizni egy töltési végfeszültséget, ha nagyon
kínai töltőt vesz az ember occón. Ez is Made in China, de van neki
mindenféle tanúsítványa. Persze kérdés, ettől megér-e 10-15K-t...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz homeless09 #8099 üzenetére
Én úgy értelmezem a kolléga szavait, hogy a Xiaomi roller tud kigyulladni, ha
4A-rel töltöd, bezzeg 3A-rel nem. Nem tudom, milyen kábelezés lehet benne,
amit ennyire alulméreteztek, hogy max. 168W-ot nem bír átvinni. Kellemetlen.A másik HSZ-hez: nagyon nem valószínű, hogy ugyanolyan feszültségről egy
ugyanolyan áramkorlátos töltővel ugyanannyi idő alatt töltődik egy kétharmad
kapacitásnyival nagyobb akku. Valamelyik paraméter nem egyezik, ha ez volt
a mért tapasztalat (tehát feltesszük, hogy az idő egyezik): esetleg a nagyobb
akku kevésbé volt lemerülve, mert mondjuk együtt túráztatok a két rollerrel. -
DigitXT
félisten
Egy kis éjjeli karbantartás (a köszönet csokaym kollégának jár):
A hétvégén talán szétszedem, és élesben is kipróbálom...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #8103 üzenetére
Simán... Mondjuk nem tudom, ebben mennyi km van, az enyémben 1800+
Azért plusz, mert párszor merültem le vele, akkor nem mentette a távot.Ui: megoldódott a másfél hónapos EU posta rejtélye: Bulgáriát írt a feladó.
Ott meg csodálkoztak, hogy Budapest. (Jó hogy nem ment Bukarestbe is.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz eFeMeR74 #8107 üzenetére
Azért ez a fillérbaszás csimborasszója, hogy olyan vékony a tyúkbél,
hogy éppen csak elbírja a gyári 1.7A töltést. (Ami megolvaszthatja a
szigetelést, az túláram az adott keresztmetszethez képest... Ilyenkor
szerintem a korrekt megoldás, hogy a szerviz vezetéket cserél, mivel
3A és 4A között azért nincs akkora különbség, hogy egyiket nyugodt
szívvel lehessen ajánlani a másikkal szemben. Szerintem. Tessék jól
túlméretezni, mert az se akkora buli, ha nem olvad, csak meleg.)Ui: S1-en az akku hosszabbító kábele ilyen. Pont 11A-re méretezett...
Nyilván 5 centtel olcsóbb volt, és nem baj, ha szakad, meg ívhegeszt. -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #8105 üzenetére
Megint lemerültem... Annyira bosszantó ez a kínai akku. Fos.
Egyik cellasor nem bírja, és még látszólag épeszű feszültség
esetén is képes összeomlani miatta. Úgy 20 km-nél kezdtem
kímélni, de kb. 2 km után megnyekkent. Mondjuk az tetszett,
hogy sikerült a vezérlő kondijában tárolt fesszel életre kelteni
a BMS által leválasztott akkut, így az egész vezérlést is.
Utána még 3.5 km-t gurultam félgőzzel, ilyen 15 km/h körül...
A végén persze lett volna 1.5 km emelkedő: tolhattam.Szóval nagyon max. 26 km a hatótáv, de mivel nem normális
a fő akku merülése, emiatt nem tudja visszavenni a kraftot...
Pedig amúgy alacsony fesznél tud olyat, hogy egyre kevésbé
hajt, hogy életben maradhasson a fék, meg a világítás. De az
a 45V, amiről képes beszakadni, nem alacsony feszültség.
(És amúgy még 44V mellett is vígan elszalad 33 km/h-val.)Ui: kipróbáltam egy M4 Pro-t. Mint egy reumás csiga.
A nagy felfújható kereke tetszik, de a gyorsulása kb. S1 szint.
Nyilván így van programozva (biztonság), és aztán megy 40+,
szóval elhiszem, hogy nem gyenge, de érzésre nem adta.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #8121 üzenetére
Igazából de: mértem már ezt a fost, csak nem láttam a hiba okát.
(Átlagos Kugoo akkuknál ilyenkor világít a fizikai hiba, ezen nem.)
13: 3.52V
12: 3.53V
11: 3.51V
10: 3.44V
09: 3.38V
08: 3.47V
07: 3.48V
06: 3.54V
05: 3.50V
04: 3.50V
03: 3.50V
02: 3.53V
01: 2.99VA 3.38-as se tetszik, de a 2.99 egyértelműen hibás, amiatt lövi le.
Mindegy, majd szétszedem holnap, javítom, és ha jó eladom. Túl
sok akku van már a garázsban, felét se használom már régóta... -
DigitXT
félisten
válasz csokaym #8118 üzenetére
Ilyenkor nem is az egész pakk feszültsége a problémás, hanem
a gyenge sor, ami miatt a többi hiába van 3.5V-on (esik mondjuk
3.4-re terhelésre), a 3V-os sor 2.9-re esik kb. így a BMS sajna tilt.
Vagyis nem sajnos: az se lenne okos, ha hagyja túlmerülni.Ja, a jégakku: van belőle egy pár db. Így összerakva látván attól
tartok, hogy nem fog beférni a nagy BMS. És akkor még nem is
beszéltünk a töltő csatlakozó helyéről, meg a kimenetekről LOL.
(A végén kiderül, hogy tényleg új vázat kéne hozzá építenem.)M4 Pro biztos nem adta le a 21A-t... Nem költői túlzás volt az a
hasonlat. Tényleg félelmetesen gyengének érződött. Viszont ez
megmagyarázza, miért bakkecskézett a tulaj a Dual S1-gyel.Megszokta, hogy büntetlenül lehet nyelezni, sőt kell, mert ilyen.
Ha úgy tetszik, nem bug, hanem feature, hiszen az sem mindig
szerencsés, ha túl durván indul, de hát analóg a gázkar, nyilván
megbosszulja, ha valaki digitális kapcsolóként kezdi kezelni.Olyan, mint a motor: SMKP-t szinte végig nyélen kell használni,
és még úgy sem rajtol valami nagyot... Nagyobb vasakon meg
kb. életveszély, ha nyélen közlekedsz. Csak olyan fura, hogy ez
megy 45-öt: tényleg elegánsan, csendesen gurul, de szerintem
elég lassan érheti el a nagy tempót. Nem tudom, mikor engedi
rá mind az 21A-t, de biztos nem az elején. Mondjuk legalább
meg lehet vele állni (dupla tárcsafék). Vegyesek az érzelmeim!
(Kicsit olyan, mint a zsiráf... szép, szép, de otthonra nem kéne.)Ui: igen, az 50 km/h végsebességre tekercselt motor lomhább
volt gyorsulás közben, és hegyet is rosszabbul mászott. Azaz,
valóban nyomatékszegényebb volt, mint gyárilag. Amikor meg
ezt kompenzálandó toltam bele sok ampert, túlmelegedett.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #8131 üzenetére
Persze. [link] Kimentünk egy karikára párommal, jó lesz ez.
Szorosan tart, de még nem kényelmetlen... ebben a hűvösebb
időben meg kifejezetten jó, hogy jól fogja a menetszelet is: jó,
nyáron, 40 fokban lehet, hogy meleg lesz, de inkább ez, mint a
kórház, ha esetleg megint eltörne vmi a taligán. Rá van írva,
hogy biciklis használatra: az e-roller 40 km/h alatt szvsz az.
(Mivel nem volt feltöltve tegnap óta, bedobtam 36V akkukat...
nagyon light-os így, de azért el lehet vele közlekedni. 30 alatt.)mrrr74: az volt kint a polcon. Elsőre fel se akartam próbálni,
mivel tényleg kicsinek nézett ki (mondjuk a Nolan N103 után).
De mivel párom felpróbálta, s neki nagy volt, rá kellett jönnöm,
hogy a látszat csal, szóval pont az én méretem. De nem az én
színem. Kihozattam a sárgát, szemüvegem belefért: megvéve. -
DigitXT
félisten
válasz csokaym #8145 üzenetére
Mert ezt még akkor találtam ki, amikor még a kanyarban sem volt a
használható ponthegesztő, viszont felemás tapasztalataim voltak a
hegesztés nélkül összerakható kupakos megoldással. (Elsőre kb. jó
is volt, aztán törött...) Más kérdés, hogy mire megérkezett, sikerült a
ponthegesztőt is beüzemelni használhatóra, pár "tánclépés" után.
Vennem kellett LiPo akkut, legariztatni az elfüstölt elektronikát, stb.Szerk: ez a táska a tökéletes a gyári akku kormányra helyezéséhez...
(Mármint pár centivel hosszabb, viszont akkor oda fér a vezérlő is...)Ja és ebbe belefér az előző képen jobbra látható javított Pro pakk is,
ami a négyzetes távtartók okán hosszabb a gyárinál (és vastagabb).[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz janos1988 #8148 üzenetére
Amibe a legnagyobb akku belefér... Alternatíva mindegyik esetén a kormányra
rögzített kiegészítő akku, amivel együtt, nagyobb vasakon akár 100 km fölé is
fel lehet tornázni a hatótávolságot: mi a cél vele, rolleres futárkodás? Kevesen
szeretnek órákat állni a rolleren, tán túrázni se szoktak olyan sokat, szerintem. -
DigitXT
félisten
válasz Piotrus #8154 üzenetére
Sokan közlekednek ilyenekkel, mégsem igazán hallani, hogy lépten
nyomon megbüntetnének, mivel (egyelőre) tökéletes joghézag van,
és ez most független a 300W, meg 25 km/h-tól... Németeknél ugye
van rá szabályozás és elég szigorú is (típusbizonyítvány az alap).De kár arra számítani, hogy ugyanazok a szabályok lesznek nálunk
érvényesek: lásd a drónozás. 250g alatt EU-ban szinte gond nélkül
lehet repülni, nálunk meg (politikai okból), meg úgy se. Szóval nem
tudhatod, milyen rollert vegyél, amit MAJD legálisan használhatsz.Egyelőre teljesen tökmindegy... Csak használd ésszel, akármi is az.
Bukósisak nélkül is közlekedhetsz még. Amúgy nem ajánlott, mert
8-10"-os (teljes átmérőjű), szar tapadású kerekeken könnyű borulni.Ui: a Xiaomi is bőven túllépi a névleges teljesítményét, de csitt.
(Amúgy, ha a biciklis szabályosan teker 40-nel, nem értem a 25-ös
választóvonalat sem... Ebike topikban is állandó téma, hogy akkor
már SMKP kellene-e legyen: teszem hozzá kW-os masinák simán.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Piotrus #8161 üzenetére
Gyakorlatilag mindenki így használja. És ez kivételesen nem
az okosba megoldás, hanem nincs mire biztosítást kötni, és
jogosítvány kategória sem létezik rá: gyalogos vagy jelenleg.Nekem amúgy van B és A jogsim is, nekem mindegy, mi lesz.
(Annyiban nem, hogy egy kínai szarnak a büdös életben nem
lesz típusbizonyítványa, ha meg lenne se lehetne tuningolni.)Ui: motorra rá szokták írni. (De ha a rendőr az alapján vegzál,
már régen rossz.) Az 50 ccm pl. fixen annyi. Egy BLDC motor
meg csúcsban bőven leadja a névleges teljesítmény dupláját
(tuningolva többet is). Mondjuk vannak pl. 70 ccm hengerek,
amire valahogy mégis rákerül az 50-es jelölés: na az okosba
megoldás, szerencsére ilyennel soha nem kellett dolgoznom. -
DigitXT
félisten
válasz lockdown90 #8164 üzenetére
Bicikliden ilyen lesz? Ha gondolod, fel is gumipókozhatjuk ezt az
akkuszörnyet a hátsó csomagtartóra (nem muszáj utánfutó hozzá).
Szerk: amúgy így jár az ember, ha kicentizi a dobozt, viszont nagy
ráhagyással köti be a BMS-t. Mondjuk majdnem befér, de nem.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #8212 üzenetére
Nem volt ebben semmi trükk... gyári akkuval lemerülés közelében 30V-on
is világít, csak vmivel kisebb teljesítménnyel. Szerintem ez amúgy is csak
egy helyzetjelző, és nem valódi világítás a max. 5W-jával (0.12A@42V).Amúgy SMD2512-es áramkorlátozó ellenállat van benne, a 4 párhuzamos
csoportnak 1-1, amúgy 6-6 db LED van sorban... De mivel rendesen le van
szilikonozva a NYÁK, és amúgy sem volt tele a padlás ilyen méretű, több,
mint 1.5 kΩ-os ellenállással, egyelőre megoldottam "parasztba": betoltam
a vezetékre egy szíp nagy ellenállást, aztán most nem fog kiégni.Szemre így is elég jól világít, kiszámítani meg lusta vagyok... (Fogalmam
sincs pl. a LED specifikációjáról, egyedül a nyitófeszt mértem, kb. 1.8V...
Feltételezve, hogy 42V-hoz méretezte a kínai, és mondjuk 20 mA áramra,
pont ki is jön, hogy miért 152-es ellenállás van benne. És persze, miért is
nem szereti ezek után, hogy lazán 12V-tal nagyobb feszültséget kap...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #8214 üzenetére
Meg kell nézni, milyen LED, aztán 3 Ft-ból átforrasztani.
Vagy persze egyszerűbb nem megvárni, amíg kiég. Persze
ez olyan dolog, hogy gyárilag is előfordulhat: cseréltem, és
a polcon talált ugyanúgy hibás Pedig az nem látott 48V-t.*
Szóval végül kivettem a bontás alatt álló S1-ből...*: ellenberger pofára estek vele, és darálódott pár LED...
Lehet, hogy emiatt kár lenne a Kugoo minőséget felhozni?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #7863 üzenetére
Kipróbáltam a nagy akkut 30+20A vezérlőkkel. Nem veszi fel az 50A-t indulásnál
se, valószínűleg azért, mert elforog az első kerék. De közel 47A azért megvan,
ami a feszültségesést is nézve 2kW fölötti teljesítmény: van benne menni akarás.
5% emelkedőn végig 32-35 körül hasít, bőven elegendő kraft. Kicsit félek is, hogy
legközelebb mi fog eltörni (mondjuk leszakad a rohadt nehéz akku a kormányról).
De addig is: örömbódogság, valószínűleg kimegy a világból, majd letesztelem.
(Nehogymár ne tudjak 30 km távot menni, ha éppen úgy hozza a szükség.) -
DigitXT
félisten
válasz csokaym #8224 üzenetére
Terveztem egy mérést, ám végül elmentünk inkább egy kisebb
karikára, aminek része volt a Tordai lefelé: 45-nél fékezni késő.
Újabb vezérlőt sikerült elfüstölni. Oké, nem pont erre van eleve
tervezve, de figyelni kell, mert ha az elméleti végsebesség fölé
mész (ez lehet teljesen gyári vezérlő nagy lejtőn) simán leég...Ui: teljesen jól elketyeg egy motorral is, csak olyan, mintha vmi
TC lenne benne, mert ahogy kipörög a kerék, ledadog. Ha meg
betapad, akkor húz rendesen. Persze egy motorral a fékerő az,
ami semmire se elég, meg nem esni hanyatt a gyorsulástól se.
Majdnem olyan gyenge, mint az M4 Pro hasonló áramkorláttal.
Holnap egy fogyasztás mérés lesz, szolid 11+20A konfiggal.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #8228 üzenetére
Teljesen jó! Nem egy beteg állat, de nem is reumás csiga. Inkább barátságos,
csendes gyilkos. Amikor síkon 39-et megy 52V, 3A mellett csendben, az jó.
(Általában ~36-nál még érezni benne, hogy húz, de nagyjából az az "utazója".)10.5 km után lőttem fotókat a fogyasztásról. 48.51V min. fesz alámér a mérő*,
1771W csúcsteljesítmény, 4.24Ah fogyasztás ~14.5 perc alatt. Ha nincs nagy
emelkedő, ebből egy jó 60 km-es hatótávolság extrapolálható... Egyelőre nem
is dugtam be tölteni, megnézem hazafelé, mit bír... Garantáltan hazavisz.Ui: raktam be egy pót vezérlőt a táskába, just in case. Amúgy van egy alap
fogyasztása az elektronikának (bekapcsolva), és a 12V konverternek (mindig):
utóbbit eddig ki szoktam húzni emiatt, de ez az akku röhögve elbírja...
Csak így vicces, mert amikor a töltő zöld, és bekapcsolom, visszavált pirosra.*: majdnem egy egész voltot. Fura. Tudtam, hogy 5-6 tizedet téved, de sebaj...
Szerk: a szokásos 13.4 km távon. 51.5V-ra csökkent csak a fesz, 5.78Ah.
Magyarán nagyjából két napot tudnám használni töltés nélkül. Persze nem igaz,
mert regen fék nincs, így a reggeli lejtő este elég komoly, 1.4 km emelkedő...
33.7A volt a csúcs áramfelvétel az egész úton. (Lágymányosi kanyarban nem is
mertem nyélen jönni, csak az egyenesben húzattam ki simán 32-33-ra gyorsult.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #8236 üzenetére
Nem 14.5 perc volt 10.5 km (nem mentem 40 km/h átlagot). Csak ennyi volt
a mért idő, amíg volt fogyasztás: amikor gáz nélkül gurulok, akkor áll az óra.
A teljes út 36 perc volt, ennek nagyjából a felében folyt áram a motorokba.
A többi az gurulás/fékezés, vagy éppen álldogálás a piros lámpáknál.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz sagesz93 #8238 üzenetére
Ha jól látom 36V-os gép... Ha az elektronika elbírja (nem biztos)
egy 48V akku pakkal a 32-33 km/h-ból 42-44-et lehetne csinálni.Szerk: a miheztartás végett az S1 gyárilag ilyen 25 km/h-t tudott
(dupla motorral már 28 km/h). 48V-on meg vígan megy 33 körül,
egyetlen motorral is, kettővel meg ugye 36+, szóval lehet húzni...10"-os kerekeken menne többet is. De szerintem 50 az sok.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Logitech #8242 üzenetére
120K egy 10s4p akkuért? Rablás... Van nekem ilyen akkum, vmivel kisebb
kapacitású (10Ah, 2500-as cellákból, 3500 helyett), de ugyanúgy 36V... Ha
odajutok komolyan nyitok egy bazárt, vagy építek akkut a feléből.Szerk: mitől plug&play? Van rajta egy XT60... Általában a rollereken nincs
még egy bemenet a vezérlőn, meg plusz egy akkunak hely a taposóban...
Szóval kell kábel meg egy táska is neki. Még ha úgy árulnák, mint ezt...Szerk: bocs, Y kábelt adnak hozzá. Ettől még lehet galiba belőle.
(Pl. a roller vezérlője úgy érzékeli, hogy töltésen van, ezért nem hajt...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Logitech #8249 üzenetére
Ha külön van töltő csatlakozó, akkor azt is célszerű rákötni a roller megfelelő
pontjára (töltő), hogy a BMS le tudja szabályozni a töltést, ha szükséges.
Felveszi persze a töltést az XT60-on keresztül is, ám akkor nem figyeli a BMS.Ha common port BMS, akkor az XT60 mellé forrasztják a töltő csatlakozót...
(Ha egyáltalán. Kugoo gyári akkunál nincs, meg ezen a Panasonic akkun se.)Szerk: ha ilyen van, akkor nem kell foglalkozni a töltő csatlakozóval, mehet a
delej bele bátran az XT60-on, lévén ugyanaz a kanóc. Regen fék is azon tölti.Akku ügyben szavadon foglak van/lesz csillió 36V akkum, de építeni is lehet.
(Jellemzően nem hatalmas pakkok, kisebb, 6-8-10 Ah. De lehet, lesz 14-es...)Szerk: rákerestem, ebben a Ninebot-ban marha nagy akku van gyárilag.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #8236 üzenetére
Hazafelé 12 km után lőttem fotót, addigra már 12.39Ah volt a fogyasztás.
Érdekesség, hogy ez nagyjából 50% töltöttséget jelent, s pont 48V-on volt.Viharos szél volt, rendesen megfogott, amikor szembe fújt. Kis eső, stb.
És akkor emelkedő: dolgozott rendesen, végig 11A-t vett fel az első motor,
ennek korlátja a gyári vezérlő, 20+30A-rel gyorsabb lett volna, nem kicsit...De hát ez van, ha az ember elfüstöli, aztán benne marad vmi hiba...
13.98Ah volt a vége, szóval az utolsó, 1.5 km emelkedő kivesz jó 1.6 Ah-t.
És mivel már félig lemerült, messze nem volt olyan gyors, mint tegnap...
Persze kettős oka van, a terhelt 44.5V mellett az alacsonyabb áramkorlát.Gondolkodom, hogy poénból bedobok egy 45A vezérlőt hátra, mint FID, de
valószínűleg napi használatra nem igazán lenne értelme: az akku az bírná.
(A motor már lehet, hogy nem, mert hosszú távon nagyon felmelegedne...)Szerk: összesen 660Wh munkát végzett az akku. Névleg 1152Wh. Még egy
ilyen kört tehát nem bírna végig, nem 60 km hatótáv. Főleg, ha "hegyet" kell
mászni. De azért 50 km környéke megvan. Több akku nekem nem is kell.27 km: 24.4Wh/km átlagosan. Elméletileg 47 km. Gyakorlatban meglátom.
Szerk: az emelkedő 45V-tal számolva közel az átlag dupláját jelenti...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #8253 üzenetére
Jajj, dehogy csiga! Kicsit rosszabbul indul meg, de nincs érdemi különbség:
Inkább csak az érzés, amikor a vezérlő limitjén megy, az nem ugyanolyan...
Nem tudom, hogy fogalmazzam meg, talán a hangja más kicsit, passz.
Jelentősebb különbséget a teljesen feltöltött állapot jelent, ami a zöld vonal.Szerk: kicsit olyan érzés, mintha erőlködne. Noha mégsem sokkal lassabb!
Rátöltésben igazad van, de én már csak ilyen mazochista vagyok/tesztelek:
nem töltöm, majd holnap a cégnél, de akkor meg nem lesz kész 1.5A-rel.
Néztem Alin egy 5A töltőt, az nagyjából jó lenne egy ekkora pakkhoz...Ui.: benne hagytam a 36V-os tesztet referenciának, látszik, hogy ott meg a
fesz limitálja az elérhető végsebességet. (22 km/h fölött már nem számít a
vezérlő korlátja, a BEMF limitál: 48V-on ez a határ is tolódik, ~30 km/h-ra.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #8259 üzenetére
Ez így van, de amikor a vezérlő miatt áll meg 11A-en, pedig a motor miatt menne
bele mondjuk 14A simán, az olyan, mintha erőlködne. Nem tudom jobban leírni...Amúgy 45V-on már csak 32 km/h a végsebesség. Nagyjából 1V-onként csökken
1 km/h-t, mármint terhelt feszről beszélek. Érdekesség, hogy a gyári kijelzőn az
érték ugyan pontos, de a változásokat nem követi azonnal, átlagolja (szoftverből).Magyarán, ha hirtelen terhelésre beszakad a fesz, azt soha nem fogja kimutatni,
csak lassan megy le a valós értékre. Majd mikor a terhelés megszűnésével egy
adott ütemben visszakúszik az akku a nyugalmi feszre, ezt lemaradással követi.Ez amúgy megmagyarázhatja a "csíkok" mászkálását is, mivel azokat egy adott
feszhez rendelik hozzá: nem akarják, hogy megijedjen a rolleres, hogy nagy gáz
esetén hirtelen "lemerül" az akku... Btw. 20Ah kivétele után, terhelve már csak
40V körül, de még mindig hasít... Lágymányosira fel le lehetett nyelezni.Érezhetően lomhább, de még nem veszedelmesen. Azért most már töltöm, mert
4Ah kevés hazamenni. 1.8A a töltő, bent leszek ma 6 órát: 10 körül belemegy. -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #8261 üzenetére
Dehogy akarom én állandóan lemeríteni! Csak most próbáltam ki először, és csak
cella szinten van tesztem, hogy 4Ah-t tud, ergo 6p-ben 24Ah. Most ugye kivettem
belőle 20Ah-t, és simán bírta, ezt jó tudni. 40 km gond nélkül megy 30 km/h fölött.
(Arra is kíváncsi voltam, hogy mennyivel megy rosszabbul lemerülve meg ilyenek.)Megállapítottam, hogy átlagosan 4 km/h-val... Emiatt, adott szakaszon össze is
szedek "magamhoz képest" (GPS log) ~50 mp hátrányt, viszont ha a piros lámpa
nem adja ki, ezt már el is bukta az ember. (Dunaparti bicikliúton már -7 km/h...)Ha egy adott lámpaprogramhoz adott tempó kell, annál semmit nem ér, ha kicsivel
gyorsabb az ember. Ezt már motoron is megfigyeltem, hogy tök ugyanannyi idő az
adott szakasz 125-ös és 400-as motorral, mert egyikkel pont elérem a zöldet, míg
a másikkal csak hamarabb érek a piroshoz. De hát ilyen ez a popszakma.
Az egész útra vetítve összesen csak 2 perc különbség volt, ami elhanyagolható.csokaym: szerintem nem. Nem szeretem, amikor kipörög az első kerék.
Inkább hátra kockáztatnám a 30A-t, csak hűteni kell, meg nem száguldani lejtőn.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz rumos14 #8268 üzenetére
Csináltam én is egy tesztet 100% ill. 40% akkutöltöttségtől...
A végsebesség értelemszerűen csökken, mert a mindenkori
akkufesz limitálja ezeket a motorokat. Amikor 52V-on van,
38-39 km/h a végsebesség, 45V-on már csak 32 km/h: be is
hozza a zöld pötty a hátrányt a Dunaparton, a piros pöttyhöz
képest, de hiába: a lámpák végül ugyanott fogják meg őket...
(A bicikli úton utánfutóval tolató teherautó nincs a képen...
Sőt igazából semmi nincs, csak két GPS adatsor animálva...
Pluszpont annak, aki felismeri a zenét. Fiatalok hátrányban.) -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #8270 üzenetére
Persze, tiszta sor. Ha pont az az 5 km/h hiányzott, akkor perceket lehet veszíteni.
Viszont mondjuk a Hengermalom útnál tökmindegy... Nem tudom, mennyivel kéne
ott repeszteni, hogy még elérjem az előző zöldet. Talán 45 km/h körül?
Ami azért valljuk be, egy bicikliúton már nem életbiztosítás (a 38-39 sem mindig)!
Múltkor is kilépett egy csöves a bokrok közül, teljesen random, azóta már tudom,
hol lebzselnek, és ott még óvatosabban megyek: komolyan ilyeneket nézni kell.Szerk: lényeg az, hogy egy 30 fölött tudó rollerrel opció, hogy 25-tel mész, ha az
tűnik ideálisnak. Ellenben egy 25-nél limitált soha nem fog 30 fölé menni. Hiába jó
az út, és érnéd el pont azzal a tempóval kényelmesen a zöldhullámot. C'est la vie.
A magam részéről élvezem, hogy 36-ig egész jól húz, széles úton ki is használom.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz RollN'Roll #8275 üzenetére
Ez így elég nagy vállalásnak tűnik: melyik piacon lévővel akartok
versenyezni? Nehogy az süljön ki belőle, hogy carbon, high-tech,
csillió pénzért. Persze, sokminden hasznos, de nagyon nagy a
szórás a piacon lévők közt az általad felsorolt paraméterekben...
Telefon kamerájának vezérlése a kormányról: szvsz nem igazán
hasznos, nehezen tudom elképzelni, hogy mire lenne ez jó. -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #8282 üzenetére
Az a baj, hogy az acél közel 3x nehezebb az alunál, persze nagyon
masszív vázat lehet belőle építeni, csak akkor rohadt nehéz lesz a
roller, vagy ahogy korábban fogalmazták/tuk az már inkább "tank".
(Igazából ez a nagy akku baja is. Hely kell neki, és súlya van.)Szerk: ez is ilyen jópofa DIY build... Akár én is csinálhattam volna:
ugyanolyan BMS, XLR töltő csatlakozó, 1.5kW hajtás, 13s6p akku.
(Csak nekem nem ilyen lapos/hosszú az akku, és nem 18650-es.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #8284 üzenetére
Na igen, de ez hol zavarja a "merjünk nagyot álmodni" startupokat?
Ha a csere vázat is tőlük veszed, az csak tiszta profit... Mondjuk ez
csak feltételezés, hogy ilyet szeretne. Viszont a sok ellentmondó
vállalás erre mutat. Nagyon könnyű, nagyon messze megy, nagyon
gyorsan: nehezen elképzelhető másképp. Csak akkor meg nincsen
sok értelme a Tescoban árulni, onnan nem Rion-t vesz az ember. -
DigitXT
félisten
válasz nbukta77 #8291 üzenetére
Szerintem nincs értelme visszacsukni. Ha 30 km/h-t tud, azzal tudsz
menni lassabban, ha épp olyan messzire mennél, viszont ha 20 km/h
a limit, azzal akkor se mész gyorsabban, ha olyan úton/távon vagy.Ha az autóban 50 km/h lenne a limit, mert csak városban használod,
nem lenne túl kellemes, ha mégis mennél máshol, ahol lehet többet...Igen, a nagyobb tempó csökkentheti a hatótávod, akár ennyivel: nem
muszáj mindig a legnagyobb fokozatban, nyélgázon közlekedni.Amugy hordtok sisakot
Szerk: nem hordtam, amíg pofára nem estem. Azóta hordok, és pont
leszarom, hogy néz ki. Megnéznek? Na és: inkább ez, mint a mentő...
A bordám is vagy 2 hétig fájt, így inkább felveszem a protektoringem.
30 km/h körül elesni nem túl vidám: szerencsére lassabban mentem.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Lazán kapcsolódik: 30 km/h korlát - a kisebb városi utakon - a spanyoloknál...
Erről eszembe jut a tegnapi eset, mikor csapatok felfelé az emelkedőn... csak
még 30-cal, autósunk meg úgy gondolja, hogy csak azért is az útszűkületben,
zebra előtt közvetlenül előz, hogy aztán rögtön betépje jobbra a keresztutcába.Konkrétan be kellett fékeznem miatta. Teljesen értelmetlen manőver volt. Mivel
ugye autózom és motorozom is, bár most utóbbit a roller "helyettesíti", el nem
tudom képzelni, hogy miért gondolta, hogy ez jó ötlet. Én nem csináltam volna.Időben semmit se nyert, cserébe egymás után 2x veszélyeztetett és fékezésre
kényszerített. Nyilván ezt kezeltem, de azért megjegyeztem magamnak...Szerk: egyébként a cikk címe félrevezető. 30 km/h önmagában egyáltalán nem
araszolás, hanem tök átlagos városi tempó (átlagsebességben jónak is számít).[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #8330 üzenetére
Szolgálati közlemény: kicsit nagy, első sárhányó beleér. Dupla motor
esetén meg a hátsó villa is megfogja. Nem plug and play, na.
Szerk: a fenti képen olyan, mintha hozzáérne a villához... Majdnem...
Egy extra hézagoló alátétet használtam, végülis kiadta. Cipőkanállal.
Aki nem akar ennyit szívni, maradjon inkább a 200x50-nél, az a tuti...Szerk: menetpróba majd hétvégén, ha épp nem szakad az eső.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #8334 üzenetére
Szép idő lett, szóval kiszaladtam egy hegymenet tesztre. Sajnos csak félig volt
töltve, így nem lehet egzakt módon összehasonlítani, meg most túl sok minden
változott egyszerre (a gumi kerülete se ugyanaz, állítanom kell a kalibrációt is),
de összességében tetszik. Stabilnak tűnik, nem kapar, kicsit komótosan indul...
Viszont külön van első-hátsó elektronikus fék (fékkarokról a bowden működtető
szerelvényeket egyelőre levettem, amíg nem tudom mire használni, ne akadjon
el benne visszafelé), amiből a hátsó nagy tempónál kifejezetten erős. És regen.
Elvileg. (Még nem mértem, hogy mennyit tölt, de ami késik, maga esik bele.)
Kis tempónál mintha ott se lenne. Olyankor az első fék (gyári Kugoo) a "nyerő".Ui: a GPS-t nem zavarja a kalibráció hiánya. Majdnem úgy megy felfelé, mint a
korábbi teljesen feltöltött tesztnél 15+30A vezérlővel: fél töltésnél nem semmi...
(A grafikon sem illeszkedik teljesen, mert a végén feltartott egy kocsi, akinek a
20-as tábla semmit sem jelentett, 30-nál is muszáj volt megelőznie, s persze jól
odavernie magát a fekvőrendőrön.) A nagy vezérlő nem is adott le még 40A-t...
Lehet, hogy azt az igazán nagy emelkedőkre tartogatja, vagy hát az ég tudja.
A 11+20A setupnál mindenesetre gyorsabb, nagyjából ugyanolyan feszültségnél.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Milyen program, ami...?
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Ukrajnai háború
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Metal topik
- Programozás topic
- Xbox Series X|S
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest