Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Scarletiel #12405 üzenetére
Buckán taknyolás inkább akkor reális, ha nagyon erős a vas. Kolléga felhúzta
48V-ra a 36V-os masináját, ráadásul össz-kerekes is volt, első útján elrepült...
Túl erős lett hátul, és valóban megdobta a bucka... első kerekes ilyet nem tud.
Nyilván meg kell tanulni közlekedni vele, mert nagyon más, mint a bicikli.Amitől inkább félni kell, az a gödör, mivel az megfoghatja az első kereket, és...
Továbbá az ember ne nagyon akarjon padkákra fel/le ugratni, abból is lehet baj.
Ha mást nem előidézheti azt a műszaki hibát vele. A váz túlterhelésének okán.Ezeket betartva azért nem mindennapos fetrengés a rollerezés... 3.5-et estem
közel 3000 km alatt: ebből kétszer az ominózus első kerék kitörés, egyszer a
hátsó rugóstag szakadt el, de ekkor nem estem el, ez csak fél: a vas repült.Egy volt még az elején, amikor hátul kövér gázra elindult a segge a sárban...
Akkor még nem volt rajtam védőfelszerelés, de bukfenc után mentem tovább:
nem egy hirtelen történet volt, ki tudtam gurulni, s a szemüveg is fent maradt.
Amikor eltört a váz, akkor értelemszerűen jött a tolás, autós segítség kérése.
Ezen kívül többször rohadt le alattam, de hát magamnak építgettem.Szerintem ajánlott videó kezdőknek (esetleg haladóknak is) esés megelőzés.
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #12410 üzenetére
Nekem is tetszik, hogy fel lehet rántani, ha hátul hajt! Viszont amikor
megérkezik a hátsó kerék a padkára, az fáj... nehéz az agymotor...
De hát ez van. Összkerékhajtás esetén nincs más megoldás: láncos
rollert biztos nem építenék. Az a pedelec persze hogy más dimenzió!
Hatalmas kerekek, teleszkóp, teljesítmény. (De nem is 1-200K az ár.)Szerk: az olcsóbb G30 simán megérheti, passz: nem kardoskodom a
Xiaomi mellett, és nem véletlen offolok a témában, mert nincs ezekkel
közvetlen tapasztalatom, ami kicsi meg van, az is inkább negatív LOL.
Viszont, tudom, hogy népszerű modell, és rengetegen használják, így
az ár-érték aránya valószínűleg az egyik legjobb: ehhez képest nyilván
elemezni kéne, hogy megér-e a G30 belépő verziója annyival többet az
"M365" (nem tudok kiigazodni rajtuk) csúcs verziójához képest: annyi,
hogy M365-ből is kapható kisebb akkus, gyengébb, stb. olcsóbban.Szerk2: bunny-t csak elképzelni tudom, de szerintem teló kell hozzá,
elvégre a rugóban tárolt energiát nyered vissza, amikor ugratsz, nem?
(Amikor raktam egy nem rávaló rugót az FLJ-re... Na az kirugózott.
Olyan szinten, hogy az utcára ki se mentem vele, hiszen a legkisebb
fékezés is stoppie-ban végződött volna, ha nem arccal az aszfaltban.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #12414 üzenetére
Úgy érted, hogy egy lezárt aluljáróba, ahol nem sétál egy óvodás csoport,
meg három járókeretes nyugdíjas. (Ha nincs lezárva, honnan tudhatnád?)Elfelejtettem említeni a 3.5 mellett a +0.5 esésemet, ami egy gázolás volt
a járdán, <24 km/h-nál.... Nagyon nem ajánlott járdán "tempót" menni... -
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #12446 üzenetére
Sokkal jobb hegymászó képessége van. És sokkal jobban fékez:
ettől nem lesz rakéta. Valós végsebesség marad 28 km/h, de az,
hogy fele olyan távon megáll, és emelkedőn jóval gyorsabb, jó.Viszont most szólok, hogy gyenge szar a váz. Főleg az első villa.
Amikor kitörik alattad, lefagy az arcodról a száguldás mosolya...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #12449 üzenetére
3 km-re elég akármi, ha nincs benne hatalmas emelkedő...
Egyébként két motorra egy akku, az baromság: megdöglik.
(A gyári hatótávolság fele se lesz meg, és hirtelen halál.)A nagyobb roller nagyobb távra, terhelésre, sebességgel.
Én most 40 kg körüli tankot építek, kb. 8kW lesz csúcsban.
Mondjuk szinte biztos vagyok benne, hogy az első keréken
sok lesz 4kW, szóval vissza kell majd venni, vagy TC-t írni...
Hatótávolság talán lesz 50-60 km: nem fogom kihasználni. -
DigitXT
félisten
válasz Horn Ákos #12457 üzenetére
Ezeken a szkenáriókon hogyan segít egy riasztó, vagy esetleg egy GPS tracker?
Mert ugye nem maradsz a roller közelében. Téged nem riaszt, más meg leszarja.
Ha meg már elvitték, akkor sokra mész vele, ha le tudod kérdezni merre jár (ha le
tudod), mert abból a jószág visszaszerzése a legritkább esetben várható, esetleg
egy kis önbíráskodásig eljuthat a dolog, de ennyi. Le kell lakatolni, ha úgy van.Persze erre mondhatják, hogy a lakatot levágják: az, aki felkészült, biztos, de az
aki annyira felkészült, valószínűleg nem szarja össze magát a riasztótól sem...
(Leggyakoribb tapasztalat a riasztókkal az ún. téves riasztás, amikor a tulaj szív.)Motoron azért áldás a riasztós tárcsafékzár, mert ha rajta felejted, és úgy akarsz
elindulni elkezd visítani, így nem esel pofára: motoros kollégának utcán volt, hogy
szóltam, hogy rajta maradt, mielőtt összetöri magát lelkesen nekilendülve...
A motor annyival jobban meg tudja védeni magát, hogy egy 65 kg-os c.gyereknek
esélye sincs felkapni, és elszaladni vele, ellenberger egy 10 kilós rollert elbír.
Ha viszont le van lakatolva a vas, és nincs erővágója, mert nem lopni indult, bukja.
Ha nem kifejezetten a te rollered akarják ellopni (márpedig egy tucat Xiaomi miért
lenne valakinek a listáján), akkor elég annyira védeni, hogy ezeket elkerüld szvsz.Amúgy én láttam anno a cégnél rollert tologató embereket a 4. emeleten.
Volt, hogy én is felvittem, de aztán megoldódott a tárolás/töltés a mélygarázsban. -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #12462 üzenetére
Hát én qrvára kíváncsi lennék arra a szitura, amikor ül az emberünk a moziban,
elkötik a vasat, de neki ugye nem került ki a látóteréből a GPS miatt, és utána
tud szaladni az utcán. Tolvajkergetőket csak felületesen ismerem, de sajnos
az rémlik, hogy pont beleszaladtak ilyen önbíráskodós garázdaságba párszor...Szerk a szerkre: átírtad a látóteret felügyeletre: ha és amennyiben a tracker az
egész útvonalat lejelenti, akkor végülis elképzelhető (hogy az elkövetőhöz visz),
de látván, hogy a Lime-ok GPS-e mennyire pontos, erre azért nem alapoznék... -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #12464 üzenetére
Az a baj a nagy "jogászkodásban", hogy az autódat ellopó suttyó is azt fogja
mondani, hogy ő nem lopta el, csak egy kicsit autózni szeretett volna vele.
Innentől pedig egész más lesz a történet jogi megítélése. Szomorú... Viszont
rákerestem a kifejezésre, s örömteli, hogy némileg szigorították (Btk. 380. §.)
Mindazonáltal ezek csak a gépjárművekre érvényesek, a roller meg nem az... -
DigitXT
félisten
válasz Horn Ákos #12473 üzenetére
Te egyébként milyen rollert használsz, hogy egy egyszerű ténymegállapítás*
a szemedben értékítélet? Aki rollerezik, az a társadalom szemében szemét?Ui: kutyát mégis mi a jó francnak engedik be lassan minden boltba Bp-en?
*: jellemzően nem okoz dugót egy roller, ezen nincs mit megvitatni...
-
DigitXT
félisten
válasz Horn Ákos #12478 üzenetére
Nekem nem vágtak ilyet a képembe soha, tőled olvasok ilyen okosságokat:
amíg kicsi rollerem volt, ahová beengedték, bevittem, ahová nem, oda nem.
Soha nem volt belőle konfliktusom senkivel. Amikor a bevásárló kocsi alsó
rekeszébe tettem, végképp nem köthetett bele senki: aki parasztba tolja az
simán berakja kutyaszaros kereket a kaja mellé, mert jól van az úgy.
Nagy rollert meg nem fogok bevinni sehova, tologassa a franc: lezártam.Ui: nem válaszoltál a kérdésre. Ha nincs rollered, miért jársz ide fröcsögni?
Ha meg van, ugyanmár leírhatnád, milyen tapasztalataid vannak vele, hogy
zárod le, meg ilyenek. Többet érne, mint az értelmetlen személyeskedésed.
Hogy téged idézzelek: ne te legyél az a balfasz, akit mindenki utál... -
DigitXT
félisten
válasz Grafiqs #12510 üzenetére
Srácok ez már nagyon OFF, de amúgy van arra valami kötelezvény, hogy
az egy éves gyereket magaddal kell cipelni bevásárlás közben? Véletlen
nem két szülője van neki, ahol az egyik otthon marad vele, a másik meg
elintézi a bevásárlást? Ugyanúgy a kutyasétáltatás feltétlenül egybe kell
essen a bevásárlással? Költői kérdések ezek, de látom a jogát mindenki
nagyon szeretné érvényesíteni. Cserébe mások menjenek a fenébe, LOL.
Társadalmi normákra hivatkozni egy kialakuló félben lévő területen: necc!Ui: a bolt eldönti, kit/mit enged be a magánterületére. Ha kutyát/rollert,
horribile dictu babakocsit épp NEM, akkor oda nem mehetsz be kutyával,
rollerrel, ill. babakocsival. S nem vered előtte az asztalt, hogy neked JÁR!
Nem jár. Elég csak a TESCO-t megnézni: bazinagy bevásárlókocsikat tol
mindenki, mert úgy van kialakítva az egész, hogy elfér, és legtöbben nem
2 db zsemle miatt ugranak be (arra is van megoldás: kézi kosár). Viszont
ha kijöttél a TESCO-ból a cuccal, a legtöbb üzletsori boltba NEM mehetsz
be ugyanazzal a kocsival, mert azokba meg nem fér be: ez van, fogadd el.
Ha viszont beengedtek, akkor meg befoghatja az, akit ez csak úgy zavar...
Engem is zavar a MOM-ban SPAR elé sz*ró kutya... De sajnos ez a MOM
üzleti döntése, hogy odáig oké.* De pl. a SPAR-ba már nem viheted be, így
vagy kikötöd a bolt elé, vagy nem pont akkor mész kaját venni. Nehéz ez?*: Allee ételudvarból is ki vannak tiltva a kutyák, szerintem tök jogosan, de
egyes kutyások ezt biztos sérelmezik, hiszen nekik is joguk van enni. Sőt
konkrétan odáig mennek, hogy leszarják a szabályt: ők akkor is odaviszik!
Szerinted ezek után elfogadja az ilyen, ha a biztonsági őr kizavarja onnan?
Emlékeim szerint amíg egyáltalán NEM lehetett kutyát bevinni a bevásárló
központokba, nem volt tele előttük a placc kikötött kutyával. Megoldották...Ha nem vihetem be a rollert, nem viszem be. Vagy lezárom kint, vagy nem
ott vásárolok, vagy horribile dictu nem rollerel megyek, ha ott van dolgom...
Ha viszont beengedtek nem a fórumos trollok mondják meg, hogy oké-e.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Azért a (már babakocsi nélküli) gyereket többeknek sikerül a kaja mellé
oda állítani, pedig ez kifejezetten tilos, csak az ülőke lenne használható:
ez pont ugyanannyira higiénikus, mint a rollert bele baszarintani.
(Vagy a kutyát bevinni az élelmiszer boltba, hadd szaglásszon körbe.)Mi ebből a tanulság? Paraszt lehet a rolleres, a szülő, a kutyás, és bárki,
bármivel, mert ez alapvetően az adott ember hajlama, csak az indoklás
az eltérő, és hogy úgy mondjam a társadalmi elfogadottsága is változó.Ui: mivel én is dolgozom, sose fogok a nappal (kényszerből) babakocsit
tologató anyuka hordákkal találkozni a kisboltban. Messze nem érdekel.
Rollerest is baromi ritkán látok. Nagybevásárolni meg külterületi hiperbe
járok, oda praktikusan mindenki kocsival jár. Fel sem merül ilyen gond.Meglepő módon mindketten dolgozunk = nem munkaidőben vásárolunk.
Szóval kicsit azért sántít, hogy kényszer lenne babakocsival bevásárolni:
rollerrel se megy az ember egy karton akármiért. Nem foglalhat nagyobb
helyet, mint egy átlagos bevásárló kocsival. Tehát ez mondvacsinált vita.
(A másik ember létezése zavar: orvosi eset... Thanos did nothing wrong.) -
DigitXT
félisten
válasz fradi81 #12571 üzenetére
Nem jó ötlet: az ellenőrzés maga ereszteni fog a keréken rendesen.
És ha kevés nyomást mérsz, úgyis fújni kell, jó ha rajta a kompresszor.Ui: én TPMS-t raktam rá, de az se jó ötlet, mert a szelepsapka helyére
csavarozott szenzor belevert a villába. A kijelző meg bumfordi, vacak.
Aztán végül úgy oldottam meg, hogy beépítettem a felnibe, úgy fasza.
De ez csak tubeless megoldás esetén játszik, belsővel semmiképp. -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #12580 üzenetére
Mint a vonatoknál a kalapácsos ember? Ha rosszul szól, viszik pumpálni.
Viccen kívül, indirekt módon mérhető, dupla motoros roller esetén könnyen:
mind a két kerék fordulatszámát mérni kell, és ha eltér pedig azonos gumik
vannak fent (nem úgy mint nálam jelenleg, de az a legkevesebb), és mindez
nem pont kigyorsítás közben, ahol TC híján kapar az első kerék, ott gáz van.
Azt nem mutatja, ha mindkettő egyformán ereszt. De szimpla defektet igen.Egyébként meg az a tervem, hogy ráhangolódom a 433.92 MHz-re, lopom a
kijelzőnek szánt jelet a saját központi kijelzőmre: tudni fog mindent IS, csak
jó lenne, ha nem tartana nyárig, mire elkészül a sok ötlet: eddig a Hall alapú
sebességmérés, SD kártyára logolás, kommunikáció az egyik akkuval, óra...
A másik akkun más a BMS, más a Bluetooth: még nagyon work-in-progress!
A rádiózáshoz meg ma hoztam cuccot, kíváncsi leszek. Egy gyorsulásmérő
is lesz benne amivel, többekközt a centrírozást tervezem megkönnyíteni.
Aztán csak reménykedem, hogy a LCD napfényben is olvasható lesz max. a
sebesség kijelzőt majd bazinagy számokkal írom ki (érintős panel, végtelen
lehetőség van a GUI-ra, diagnosztikai menük/különböző módok rajzolására).[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #12598 üzenetére
Több, mint 1000 HSZ-t elkövettem már itt... Egy részét azóta meghaladta az idő, magam sem voltam teljesen tisztában a rollerek pontos működésével az elején: tanultam... egy része viszont a mai napig releváns, hiába 1-2 éves írások. Kereső használata javasolt, hiszen ez egy fórum, nem "vásárlási tanácsadó". Részemről párezer km-nyi eredeti (nem Plus, nem Kirin) Kugoo S1 tapasztalatom van. Több balesettel megfűszerezve: tudok a váz gyengeségeiről = nem ajánlom jó szívvel senkinek, főleg nehezebb pilótáknak, hiába tud papíron 120 kg-ot. Tudok arról, hogy mekkora baj, ha nem tud időben megállni (dupla fékerővel sem)...
A Xiaomi modellje rendkívül elterjedt, az ár/érték arány kiváló, mindazonáltal nekem voltak dolgai, amik nem tetszettek. Nekem. De legalább van rajta mechanikus fék. Ez fontos! Szóval, be tudok állni a bólogatók táborába, hogy vegye azt. Miközben a lapcsalád egyik korábbi szerkesztője járt ilyennel nálam tömör gumira váltani, mivel elege lett a sok defektből. Mások meg azt írják, hogy sose kaptak még defektet. (Ja és azt is mondta, hogy venni kéne egy "normális" rollert... pedig ha úgy tetszik, neki aztán elég sok tapasztalata van. Hiszen számtalan vasat kipróbálhatott már...)
Nem lehet olyan összefoglalót írni, ami mindenkinek megfelel. Eltérőek az igények. Építettem egy 4000W-os masinát is. De nem sokat használtam (voltak vele bajok), többek közt defektek, meg az akku szarakodott (az is saját építésű), ilyesmi.
Az egész témakör tök érdekes: lehet "szakmázni" (noha minél többet tudok, annál inkább úgy érzem, hogy csak a felszínt kapargatom), de átlag felhasználót mindez nem érdekli. Őt az akciós modell érdekli, meg hogy rááll, és gurul: védőfelszerelés ki van zárva, mert kényelmetlen.* Aztán az első esés után, ami esetleg komolyabb fejsérüléssel járt, már meggondolják a dolgot: a mikromobilitás nem játék és mese.
Nekem alapvetően motoros tapasztalatom van, de hát natúrban kezdtem rollerezni. Mázli, hogy csak egy (feltételezett) bordarepedésem lett az első nagyobb esésnél: amikor elkezdtem tuningolni, rögtön az első utamon elüthettek volna, pedig semmi érdemi különbség nem volt a lejtőn, 28 km/h-val gurultam, az autóst nem érdekelte.
*: ad absurdum valakit az hajszol balesetbe lol... Nem tudom, a szemébe csúszik?
Ui: most készül a 8000W verzió... Csak kipróbálni akarom, de le lesz szabályozva: szinte biztos vagyok benne hogy az első kerékre nagyon sok lesz az a vezérlő. Miért kell? Nem kell, csak érdekel. 2kW körül már megvolt az emelkedőn is a 40... Több meg nekem nem hiányzik. Nagyon max. 50. Ha autók között kell haladni. De amikor kezdők keresnek 60-70 km/h-ra képes rollert, akkor az szokott fájni. Hova? Minek? Menetstabilitás ilyen is kerekeken, ekkora kátyúk mellett, nagy tempónál?!
-
DigitXT
félisten
válasz Drizzt01 #12618 üzenetére
Egy adott kialakítású BLDC motor maximális fordulatszáma az akku
feszültségével egyenesen arányos. Ha a levegőben pörgetve a kerék
adott sebességre áll be (és ennek nem szoftveres a korlátja) bármit*
hekkelhetsz rajta nem fog többet forogni. (Az "erősebb" vezérlő csak
abban segít, hogy ezt a konkrét sebességet el tudd érni, de sose lesz
ennyi valójában, mivel terhelés esetén nyomaték kell, az meg elfogy.)TL;DR: nagyobb feszültségű akkut kell használni. A gyári vezérlő egy
pici növelést tolerál átalakítás nélkül, nevezetesen 12s akkut elbír.
Ez 20% sebesség többletet jelent. De persze nem fér be a taposóba,
szóval ezt jellemzően külső akkuval szokták megoldani. Esetleg egy
olyan adapterrel, ami mind a gyári, mind a külső akkut lekezeli...*: egyetlen icipici lehetősége van még a (nem gyári) vezérlőknek, az
időzítésekkel való játék, amivel esetleg 1-2 km/h-t kihozhat, de mivel
nyomaték úgyse lesz, ebből a gyakorlatban semmi se érződne.
"Csak a nagyobb akku adhat neked erőt és mindent lebíró akaratot."[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Drizzt01 #12627 üzenetére
Nézd, én áttekercseltem egy motort, lejtőn ment 50-et, oké. Életveszély.
Szerencsére síkon saját erőből csak 36 km/h volt a vége*, s emelkedőn
leégett a francba. Örülök neki. Tényleg. Sok f.sságra képes az ember.
Oké, kíváncsi. De mások azért esnek pofára, hogy neked ne kelljen, LOL.
(Persze a tuning S1-em dupla motorral, 2700W csúcsteljesítménnyel.
Ment az rendesen emelkedőn is, de ugye két vezérlő/13s akku stb. Nem
az, hogy ratöltök vmi hekket, aztán 45 km/h. Ja, a mesében. Hátszéllel.)*: de nem a 11A gyári vezérlővel. Na ezt az áramkorlátot tudod te simán
átírni, amihez nekem forrasztani kellett. De magában az nem sokra elég.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Valami batáros dög, dupla tárcsafékkel, szerintem... Az a minimum.
Kisebb pálcika rollerek nem bírják az ekkora terhelést, törnek mint a ropi.
Vészfékezés az külön művészet két keréken. Gyakorolni kell sokat, és ha
van rá mód érdemes elkerülni (defenzív vezetés), adagolni kell a féket és
mindeközben keresni a menekülési útvonalat. (Ritka esetben a gyorsítás
is segíthet ha van lehetőség elslisszolni a baj elől, de ez inkább motoron.) -
DigitXT
félisten
Nem igazán, mert árban sajnos túl vannak az ingerküszöbömön.
Nagydarab tesztelő Top5 listája: ránézésre (nevek) milliós cuccok.Ui: a magam részéről egy FLJ T11-et építgetek: szimpla motorosként
érkezett használtan, olcsón. Akku nélkül, 600W vezérlővel. Azóta már
dupla motoros, nagy akkus, "párezer" wattos. Jó is lesz, ha kész lesz!
Odébb lehet majd vele állni. Bár eddig se gyorsult nagyon szarul, LOL.
(Viszont az akkuval nem voltam elégedett: majd most, csak fejezném
végre be a különböző okosságok programozását... Sokat fog tudni.)- pontos sebesség, gyorsulás, akku felhasználás, megtehető távolság,
pontos idő, kerék nyomás, hőmérsékletek, áram, teljesítmény, minden.
Amúgy elvileg 150 kg-ig jó a váz. Cserébe nehéz mint állat... (nem alu)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #12696 üzenetére
Van egy 400-as nagyrobogóm, milliókat költöttem rá, de a karantén óta
gyakorlatilag nem használom. Ez a roller téma egy új hobbi, lesz belőle
haszon a motor felé is (programozás). Az is tele volt műszerezve anno,
volt is tervben fogyasztás mérés pontosítása Arduinoval: majd most.
Ahogy a gyorsulásmérést is szerettem volna pontosítani, meg mindent.Ui: régi, karbis vas, de lehet, egyszer injektoros lesz. (Elektromos nem...
Mármint semmi bajom nem lenne vele, de nem túl egyszerű átalakítás.)
Ráadásul 30LE-t házilag kihozni... Te se építed át elektromosra a HD-t... -
DigitXT
félisten
válasz Somatom #12699 üzenetére
Van kolléga, aki Super Szopóval jár. Egynek biztos jó. De nekem az SMKP
teljesítmény nem a barátom, ha már motorozásról van szó. A városban is
kevésnek érzem, egyszerűen a forgalom ritmusát nem tudja felvenni. Oké
hogy a roller sem, de egyelőre nem kell neki (még féllegális bringaúton is).
Egy rendszámos vas átalakítása papírozás szempontjából se egyszerű.Ui: Karotta villany Porsche projektje nagyon tetszett, de az is egyedi dolog.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #12701 üzenetére
A régi típus 8", tömör gumi, de láttam már egy új típust is: a bumszli
akkujáról ismerhető fel. Az ilyen 10" körüli (elöl) olyan, mint a Tier.
De az is tömör gumis, szóval térköves bicikliúton egy nagy sz.r.Egyedüli általam ismert értékelhető bérroller a Bird. Az tömlő nélküli
felfújható 10" keréken egész jól gurul, de ezen felül az sem rugózik...
(Menetteljesítményben is a legbrutálisabb, de 25 km/h-nál falba áll.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #12744 üzenetére
Annyiban egyetértek, hogy ennyire korlátozott sebességgel nagyon (túl)
sokat kell rajta állni, úgy meg annyira nem nyerő. Viszont, autózáshoz
hasonlítani költségben: az is irreális. Napi 2000 Ft csak a parkolás,
ha nincs ingyenes. És általában nincs (Bp). (A dugó/benzin/amortizáció
járulékos veszteség: nekem a parkolás kizárta teljesen az autót. Viszont
a BKV elég sz*r volt, így tizen pár éve motorral járok dolgozni.) A roller
akkor jött a képbe, amikor 2x7 km-re bulinak tűnt. Végülis: az volt. Aztán
13 km-re költöztem, azt meg már nem bírta volna egy akkuval, meg fene
se akart sokáig állni felfelé: dupla motor, tripla akku, teljesen jó volt. Oké,
segített, hogy 35p körül legyen az út, hogy40 km/h volt a végsebesség.*
(Meg hát emelkedőn 1000W alatt nem is érdemes próbálkozni, túl lassú.)Ui: anno 350W-tal, külvárosi bicikliúton, kevés lámpával bruttó 24 perces
köröket mentem ~7.7 km-en, ami közel 20 km/h átlag, úgy, hogy annak a
vasnak vége volt 25-26 km/h-nál, tehát nem lehetetlen vállalkozás. Annyi
a probléma, hogy 3x ennyi távon egyszerűen fárasztó, és hát nem 1 óra...*: vagy mégsem, hiszen ezt is még a 36V akkuval mértem: 28 km/h max.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #12746 üzenetére
Természetesen minden kétkerekű sz.pás esőben/hóban/fagyban. Nem is
indulnék neki rollerrel, de mondjuk motorral simán mentem: nem volt más.
Az inkább az autó addig opció, amíg "égetni való" pénzed van. (Ha költség
optimalizáció a cél, akkor a BKV még úgy is kedvezőbb, ha jegyet veszel...
Amikor lerohadt a motorom, és látszott, hogy nem egy napos, akár kétheti
bérlet is megérte, mert ugye menni muszáj volt: kényelmetlen, de "olcsó"...
Ehhez képest egy roller 180K-ért nem veszedelmes tétel: ha csak néha* ki
tudja váltani az autózást, már megtérül a vételár szerintem, és nem kukás
egy év után, max. akkut kell bele újítani, ha úgy van, de az se biztos.)*: igen, nem feltétlen minden nap, ha olyan van még mindig mehet autóval,
nem növeli az eddigi költségeit. Idő spórolás necces, de a költség triviális...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Drizzt01 #12759 üzenetére
Hol kevés? Közúton megértem, bicikliúton viszont bőven jó az. (Ritka,
ahol 40 fölött lehet, vagy érdemes menni: szabályosan meg így se jó.)
Az 500W meg nagyjából 32 km/h-ra elég, légellenállástól függően.
Ha azt megfutja az a Mi3, akkor vagy sokat csal, vagy szénnéhúztad...Ha váltasz egy olyan vasra, ami éppen kiköhögi a 40-et, nem leszel túl
sokkal előrébb. Közútra tempó ÉS gyorsulás kell, 500W az oda lófütty,
főleg ha egy pici emelkedő is van: dupla motor, 2000W, az úgy okés. -
DigitXT
félisten
válasz Drizzt01 #12765 üzenetére
Amikor a motorvezérlő kivezérli végsebességre a motort, és az adott akkuval
adott fordulatszámot tud, akkor ott NINCS tartalék. Időzítéssel lehet "icipicit"
még növelni a tempón, de érdemben semmit, gyári vezérlővel meg pláne...
Amit írsz, max. akkor igaz, ha valami sz.r szoftveres korlát van, ami kiüthető.Ami könnyen hekkelhető bármilyen vezérlőn hardveresen, az az áramkorlát...
Xiaomi esetén szoftveresen is mókolható. Ezzel játszotok legtöbben, ill. ott a
végsebesség szoftveres korlátját toljátok ki... De amikor ott a motor vége, hát
ott a motor vége. Onnan nincs tovább, csak a feszültség növelésével. Amúgy
a Xiaomi vezérlő elvileg különösebb mókolás nélkül elviseli a 12s akkut, azaz
még 20%-ot tudnál rajta húzni különösebb erőfeszítés nélkül. De egy pálcika
rollerrel 40 km/h fölött repeszteni csak ideig-óráig buli: az első esésig...
Remélem mind full face bukóban nyomjátok, ha ennyire megszalad a szekér.így vissza tud menni a gyári a gari miatt.
Én kurvaélet, hogy nem gariznék le egy túlterhelt, leégetett vezérlőt...
Ha annyira elmelegszik, akkor annak fizikai nyoma is megmarad a NYÁK-on.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Drizzt01 #12767 üzenetére
Elhiszed, hogy baromira semmi izgalmas nem lesz ebben 45 km/h-nál sem?
Tudom, mert az enyém meg annyit megy végre, teljesen feltöltött akkuval... És?
Hosszú egyenes út és azért "izgalmas", mert 10 km/h-val többet mutat a mérő?Max. akkor izgalmas, ha mégsem annyira egyenes, attól megy fel az adrenalin,
hogy mikor fogsz elfirkálni egy gyökéren. Végülis az is egy szórakozás, LOL.
(A bicikliút rosszabb szakaszán 40 fölött menni istenkísértés, és az a Kirin klón
se lesz annyival masszívabb, hogy biztonsággal meg lehessen tenni. De vegyél,
húzd szét, csak ha bármi van, majd jusson eszedbe: én szóltam... Nyilván nem
vagyok szent a tankommal, s nagyon kíváncsi vagyok a 8kW-os teljesítményre,
de kb. egy teszt lesz, aztán le lesz csukva, mert csak kaparni fog, menni nem.)Ui: ez amúgy rámutat a dilemmára, hogy alkalmas-e "hosszútávú" közlekedésre
a roller, és hát úgy néz ki, hogy alkalmas, DE... De nem izgalmas. Meglepetés?
És akkor se izgalmas, ha 2x gyorsabb... Fasza egyenes úton állsz és mész.
Elvileg a közlekedésnél az a cél, hogy hatékonyabb legyen... Nem izgalmasabb:
gyorsabban mész, többet fogyaszt, ám kevesebb ideig tart az út... ez az előnye.
Már amíg teheted. Ha majd trafiznak a rendőrök, akkor nista bicikliút. Viszont
onnan tényleg izgalmas lesz, mert bármikor elsodorhatnak az autósok.Szerk: mondanám, hogy vegyél motort ha izgalmakat keresel, csak hát azok a
motorosok, aki közúton keresik, elég gyakran a Kék fénybe kerülnek, zsákban.
És általában nem arról szólnak a hírek, hogy egyenesben szálltak el! Hanem a
kanyarban, mert a kétkerekű élvezeti értékét a kanyarodás dinamikája adja. (Ill.
persze rolleren ebből kevés van, de akkor mondjuk a fergeteges gyorsulás...)
Jó, hát rolleren abból is kevés van, ezért szokták húzni a teljesítményt az égbe.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ezért kell kb. 2000W, hogy menjen 40-45-tel felfelé (is)...
Vagy hát a mellékelt ábra szerint 50-60-at... Nekem ezzel az az
egy bajom van, hogy 50-60-nál gyorsabban történnek a dolgok,
és ezeknek a lélekvesztőknek a menetstabilitása, khm... Szar...
(Kicsi a kerék, meredek a villaszög, jajj annak, akinek tempónál
beszitál a kormány. Kurvagyorsan lehet nagyon nagyot esni.) -
DigitXT
félisten
válasz Horn Ákos #12790 üzenetére
ne hívjuk már rollernek ... létrejöjjön egy külön kategória
Fogsz majd csodálkozni, hogy ettől függetlenül rollernek fogják hívni őket?
(Nevezetesen a tervezet szerint ezek mind motoros rollerek, a pálcikák meg dettó,
csak ún. kis teljesítményű motoros rollerek. És attól, hogy egy huszárvágással az
SMKP szabályokat fogják ráhúzni, beteg - de ettől még nem lesz belőle SMKP.)Ui: az összes FW-huszárnak menni kéne a levesbe, ~900W csúcsteljesítménnyel,
ha igaz lesz... nem tudom, meddig veszi be a jogalkotó, hogy az összes agymotor
csak 350W-os. Ahogy az összes pedelec 250W papíron. Aztán FW pöcköléssel a
"rásegítés" egészen 45 km/h-ig működik, pedig tudjuk, hogy oda teljesítmény kell.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz janes1976 #12829 üzenetére
Itt az ok-okozat fordítva van amúgy. Nem azért húzza le, mert nem
vette meg, hanem azért nem vette meg, mert rossz a véleménye róla.
Most az, hogy ez megalapozott-e, az más kérdés... Valóban baromira
nagy hatása van a közvetlen(nek hitt) tapasztalatoknak: ez nem pont
magyar sajátosság, hogy az ember mindig qrva okosnak hiszi magát.
(Jó hát magyar fórumokat olvasva azt hihetnénk, hogy, pedig dehogy.
Angol fórumokon is gyakran ugyanolyan kreténségeket lehet olvasni.)Alapvetés, hogy a marketing hazudik... De a talponállóban Józsi bá'...
Na ő tudja a tutit, és az elcsípett* rossz véleményére már egész szép
önigazoló elméleteket lehet felhúzni. Vegyük azt az első villát. Törik...
Legalábbis valakinél, valamiért eltört. Egyszer, vagy kétszer, mindegy.
Nem akarod, hogy veled is megtörténjen. Nem veszel olyat. Elkezded
az egész konstrukciót démonizálni. Végülis ha igaz, hogy a SOKADIK
törés jön szembe, valóban lehet konstrukciós hiba. De néha az ördög
a részletekben rejlik. Pl. ha meglazult a villa, a felhasználó meg szart
a jelekre, és addig hajtotta, amíg eltört... Bezzeg, ha meghúzta volna
a csavart! Lehet, boldogan ment volna még több ezer kilométereket...*: volt erre valami kísérlet is, hogy egy abszolút "meggyőzött" embert
egyetlen, spontán(nak tűnő) kis infóval azonnal el lehetett tántorítani,
mégpedig azért, mert ha a marketing hazudik, úgy érzi leleplezte. -
DigitXT
félisten
válasz sandró60 #12841 üzenetére
De azért az megvan, hogy a másik fékkar nincs bekötve? Mármint nincs rajta
semmi, ami féket üzemeltetne (bowden, fékcső), ergo kizárólag egy elektromos
kapcsoló, ami a motorféket kapcsolja: nem lennék benne biztos, hogy ez bármi
megbízhatóságot jelent magában, inkább "előkészítést" fékkel szerelt kerékhez.Ui: a sima Xiaomi hátsó fék (1 db fékkarral) szintén tartalmazza ezt a kapcsolót,
tehát kapcsolja a motorféket is (menüből állítható módon): ehhez nem kell 2 kar. -
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
Kaabo Wolf King GT: rácsavarozott LCD-vel. Lehet, hogy napfényben
semmi nem látszik rajta, de igazából menet közben tökmindegy. Okés,
van egy csomó infó, amire a mérnök kíváncsi, de arra adatrögzítés kell:
nem igazán opció, hogy nyélgázon olvasod le a pici számértékeket...
(Azért megpróbáltam: 50A körül szabályoz le, az két motorral 100A, és
az elméleti max. feszültség mellett ebből jön ki 8400W. Amúgy 2000W.
Mármint egy motor névleges teljesítménye... de az nem sokat számít...)
Élménybeszámoló: no comment. Bővebben: no comment! (Ha nagyon
bele akarok kötni, akkor 90 km/h-nál lehetne stabilabb. Nyehehe.)De most komolyan. Hihetetlen jó vas, bár nem roller, tök más élmény!
Motoros. Nem véletlen "full" motoros szerkóban próbáltam csak ki.
Nem kezdő roller. De sok motoros, tank-rolleres tapasztalattal élhető,
szerethető. Abszolút közútra van, járda/bicikliút csak kis fokozatban:
olyankor kezesbárány. Sőt, egy mororral még maxon is tök kulturált...
A tűzijáték két motornál van, durva csíkokat lehet húzni az elsővel.
Utóbbival az a baj, hogy csak technikás egyenesben jó, kanyarban ha
rácsapsz a hüvelykujj gázkarra... Veszélyes: félmarkolatost raknék rá.Nagyjából ennyi. Volt ott egy Mantis 10, az is kellemesen gurult, csak
a Wolf King GT után közvetlenül volt nagyon fura: könnyű, gyenge, lol.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI FPV DRONE, GOGGLES V2, MOTIONCONTROLLER, DJI BESZÁMITÁSA Ára:289.900Ft Újszerű, hibátlan állap
- DJI FPV controller 2
- 18" Merida One Twenty Pro ( M ) eladó
- Új/bontatlan KuKirin S3 Pro (Kugoo Kirin) elektromos roller. 30km hatótáv. 25km/h.Gyorstöltés! 12kg
- Fujimi Mitsubishi Lancer Evolution V GSR 1/24 makett
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs