Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #13728 üzenetére
Jó, de neked spéci akku kellett, adott típusú házban + vezérlővel, stb.
Ez mindig feláras, mint minden gyári cucc: nem ugyanaz a piac, mint
a sufni építők zsugorfóliázott, általános célú pakkjai BT BMS nélkül...Úgy általában akkor éri meg építeni, ha tudsz olcsó cella forrást: ha a
kisker árakkal számolunk, akkor negatív haszonnal dolgozik a sufni...
(Amit nyilván nem tesz, szóval azok az árak is pofátlan magasak.) -
DigitXT
félisten
Semmiféle hozzáépítést nem írt senki... adott hely ki van maxolva,
nem tudsz hozzá építeni, csak át tudod építeni más konfigra.Nekem is van célműszerem erre a célra (is), viszont ha vadonat új
cella adagból indulsz ki, sokat nem kell méricskélni: egyformák.Amúgy semmit nem írtam a munkásságodról. Nem tudom mire fel
veszed magadra... (Casseius fórumtársnak készült egy olyan akku,
aminek a hibáját nagyon sokára ismerte el a gyártója. Először nem
is akart érdemben foglalkozni vele, pedig sok akkut gyárt: ez fura...
Én a saját akku gyártásom is sufni kategóriába soroltam, mivel úgy
készül. Nem is árulom senkinek, de igyekszem magamnak a lehető
legjobb minőségben megcsinálni, ne legyen vele szívás. Néha van.)Ui: olyan szívás is lehet, hogy cipőkanállal fér bele a dobozba, tehát
kukázni kell róla még a zsugorfóliát is. Jó megoldás? Nem biztos...
De működik. (És mivel vízálló, zárt, merev doboz, végülis kibírja így.)
És miért sufni még? Mert nincs szigetelő gyűrű a pozitív végeken.
Végtelenül egyszerű okból: nem volt itthon. (Ahogy okos BMS sem.)Szerk: amúgy mint rettentő nagy akku építő mester, miért írsz olyan
pontatlan dolgokat, hogy a 2600 mAh az a cella teljesítménye? LOL.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Az igazából 4 hegesztés volt, csak kettő alatta van keresztben.
Elég komolyakat fogott a cucc, remélem jó lesz így is. (Majd a nagy
pakknál fog látszani, hogy 4, mert ott nem kell több réteggel szívni.)
Ha esetleg szétesik, majd meghegesztem újra. (Továbbá persze azt
is nézem majd, mekkora a feszültségesés. Ha rossz lenne a kontakt
ki fog derülni... Igazából ez a másodlagos pakk. Vacak 60A BMS-sel.
A munka oroszlánrészét a 21700-as pakk fogja végezni. Elméletileg!
Na nem kell olyan vagy valamire gondolni, ilyen 150A lesz max LOL.)Természetesen az alábbi demo helyzet, hogy 8400W, és nem esik a
fesz, továbbá eleve hogy 42 km/h és 8400W sose fognak előállni.
Csak valamit ki kellett találnom, hogy lássam, mi hova, hogyan férjen. -
DigitXT
félisten
Terv szerint 20-30 km/h-ig fogja majd a Wolf King GT-t, pedig az jót húz,
aztán persze terv szerint elfogy, a 48V miatt: nekem elég a ~45 km/h. -
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #13740 üzenetére
48V-os rendszerre 500W-os motorral
Egy kisebb összeget mernék tenni rá, hogy a 350W és az 500W feliratú
motor között pont annyi a különbség. Magyarán a felirat. Ha 48V akkut
kap, és a vezérlő bírja, gyorsabb, és erősebb lesz. A motornak mindegy.Sőt, meg is tudod magad szívatni egy direkt 48V rendszerhez tervezett
motorral, mert ha úgy van tekercselve, akkor annak is 30 km/h a vége...
(Nyilván addig gyorsabban eljut/nyomatékosabb, de nem megy többet.)Szerk: komolyabb tuning az áram növelése, attól még jobban gyorsulna
(természetesen a hatótávolság rovására). Viszont azt nem biztos, hogy
hosszú távon bírja: a 10% emelkedő ha hosszú, le lehet égetni a motort.
Alattad persze nehéz, de rossz BMI-vel rendelkező pilóták figyeljenek.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #13742 üzenetére
Szinte az összes eBike motorra 250W-ot vésnek, jogszabály miatt.
Ha nálunk bevezetik a 350W-ot, pikk-pakk az lesz matricázva rajtuk...Mert, vmi fura oknál fogva azt hiszik, hogy a névleges teljesítmény öl,
pedig csúcsteljesítmény leadása körül tud kipörögni a kerék, amint te
is írtad, hogy meg-megcsúszik emelkedőn (mert nincs rajta elég súly,
s mert vesz fel igazán áramot: a nyomaték meg az árammal arányos).
Ha bármire van értelme korlátozást bevezetni, az a csúcsteljesítmény.Nekem az a bajom az összkerékhajtású, túl erős rollerekkel, hogy pici
döntés esetén, ha elforog az első kerék kitör az eleje, életveszélyes.
Nem véletlen szoktak a nagyobb teljesítményű rollerek hátul hajtani s
csak opcionális az első kerék hajtás: majd beszámolok jövő héten, mi
a tapasztalat. Sok-e az első keréken 4kW (biztosan). Azzal készülök a
történetre, hogy a fast start csak hátul aktív, az eleje lomhán indul...
Ezek, kombinálva a PMT gumival és a félmarkolatos gázkarral, talán...[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #13787 üzenetére
Azért szarnak nem mondanám: hozzám vágnák biztos be tudnám úgy
konfigolni, egy értelmesebb gázkarral, hogy biztonságosabb legyen.
De ha tényleg kuka a vezérlés, még mindig ott a masszív váz/motorok.
(Biztos nem mondanám azt, hogy tartsátok meg a szarotokat, ingyen.)Egy motorral is rendesen megindult, szóval az első kerékre fele is elég.
(Mondjuk 1 mororral csak 4kW volt, olyat meg már láttam/szoktam.) -
DigitXT
félisten
válasz gergo5991 #13792 üzenetére
Amikor az ember fejjel betöri egy autó szélvédőjét, azt nehéz koccanásnak hívni.
(Pontosabban lehet, mert két autó között egál a dolog. De a koponya VS. autó az
nem egészen szimmetrikus találkozó, így simán lehet belőle halálos kimenetel...)A sisak lehet, hogy növeli a nyaksérülés esélyét. Csak ha nélküle meg széttörik a
koponya, az meg ugye minimum agysérülés, ill. nagyon nagy eséllyel halál. Nyaki
sérülésből könnyebben fel lehet épülni, jó esetben ép arccal, és ép tudattal, de ha
arccal veszed le az aszfaltot, vagy rosszabb esetben egy szélvédőt, neccesebb...Szerk: egy Rapülök szám ugrott be, bocs: "Ép testben épp, hogy élek..." Sajnos,
vannak olyan erejű ütközések (motorosokat érintően*), amikor hiába véd a sisak,
olyan lassulás van, hogy önmagában attól is lehet komoly agysérülést szerezni...
(És természetesen általános, hogy nyak-/gerincsérülés lehetősége áll fenn, ezért
sem szabad laikus segítőnek megpróbálni levenni a balesetes motoros sisakját.)*: átlag roller sokkal lassabb, tehát jó esetben kevésbé halálos egy elcsúszás.
Szerk: a konkrét balesethez, ha jobbról szorul alá a roller, pont értelmezhető az a
bal oldali üvegtörés (szemből nézve a dolgot), hiszen oda csapódik előre a fej.
Motorosoknak is azért halálos az ilyen ütközés, mert ők meg a tető szélét fejelik
meg. A legjobb esély a túlélésre ilyenkor az, ha a pilóta messze átrepüli az autót,
de még az is jobb, ha oldalról csúszik bele, teljes testtel, nem csak fejjel ütközve.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #13804 üzenetére
500W és 50 km/h? A mesében.
-
DigitXT
félisten
válasz Casseius #13810 üzenetére
Légellenállás. Szerk: az a "300"-as motor meg nem 300W-ot ad le olyankor.
Ennyi erővel mondhatnám, hogy a 350-es motor száguld az emelkedőn...
Ami igaz is, főleg ha kettő van belőle, meg elég magas feszültségű az akku
mellette meg el van eresztve az áramkorlát, így ott tartunk, hogy 2x1000W?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Casseius #13818 üzenetére
Sóhaj.Azt értsd már meg, hogy ha "emeled az akku feszültségét", akkor
közvetlenül emeled a motor teljesítményét... P=U*I. Én is hajtottam a 350W
motort 1500W-on. És? Arról volt szó, hogy a szabályozó mit, miért akarhat?
Nem arról, hogy az élelmes magyar hogyan fog belesz.rni meg tuningolni.Szerk: nincs közvetlen összefüggés a motorteljesítmény, és a végsebesség
között, mert jellemzően nem a légellenállás fogja vissza a kisebb rollereket*,
hanem eleve úgy van tervezve, hogy épp 25-30 km/h legyen a végsebessége.
Úgy van kiválasztva hozzá az akku, és a vezérlő is, az adott motorhoz. Pont.
Elkezded mókolni, változtatni a paramétereit? Németeknél repül a rendszám.*: mivel négyzetesen(!) arányos a sebességgel, nem úgy működik, hogy egy
300W rollernek vége van 30-nál, akkor az 500W roller meg megy 50-et. Nem.
(Ha valaki íróasztal mellől ilyesmiben gondolkodik, az hülye. És szívatni fog.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Casseius #13821 üzenetére
elvileg legális 300W-os motorral rendelkező géped van
Na ez még a másik tévhit, ha szigorúan veszik (miért ne vennék, németek főleg), akkor baromira nem igaz, hogy legális lenne a szénnél húzott Xiaomi: melyik rendőr venné be róla, hogy 25 km/h végsebesség, kevesebb, mint 300W-os, amikor éppen ott húztál el mellette 50 km/h-val (és ugrattál át egy rakat fekvőrendőrt, lendületből)? Szerk: értem én, hogy hülye a rendőr...Vazelin legyen nálad.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #13824 üzenetére
És a rollereket is mérik mobil fékpaddal, mint anno a MoFa-kat? Elvileg kb. ugyanaz a szitu, szóval kinézem belőlük. Volt itt téma korábban, hogy ez mennyire életszerű, kis hazánkban természetesen semennyire (nincs elég rendőr), de ettől még, ha jogászkodni akarunk, egy szénné tuningolt jármű aminek már köze nincs az eredetileg boltban kapható kivitel menettulajdonságaihoz kurvaélet, hogy nem számít legálisnak. Ha pedig mégis, akkor semmi értelme a szabályozásnak, hiszen ki mondja meg, hogy mekkora az a motor? A matrica? Minden gyártó rányomtatja majd, hogy 250W, és onnantól mehet az ereszd el a hajam?
-
DigitXT
félisten
válasz Casseius #13826 üzenetére
Jó, de most érted, egyfelől éppen megköpködjük a jogszabály tervezetet, hogy
íróasztal mögül, a realitásokat hírből sem ismerve, "életszerűtlen" szabályokat
akarnak a nyakunkba varrni, másfelől meg összekacsintunk, hogy bármilyen is
lesz a szabályozás, úgyis kijátsszuk, úgysem méri a rendőr: úgysem buksz le.Szerintem el kéne dönteni, hogy melyik oldalon állsz. Én is úgy vagyok vele,
hogy a teljesítmény az emelkedők miatt kelleni fog felnőttek alá. A MoFa lehet
a gyerek kategória, de könyörgöm, egy 100 kg felnőttet az nem visz fel sehova.
(Németeknél is abból szokott gond lenni, hogy ~14 évesek is többet akarnak...)A 20 km/h amúgy elég lassú, közútra (és itt értem alatta az autók mellé festett
biciklisávot is) szerintem iszonyatosan kevés, nagy a sebességkülönbség, ami
jelentősen növeli az elsodrás lehetőségét. Bicikliútra so-so! De ott sem érthető,
ha a bringás mehet 30-at (lakotton belül), a rolleres mért nem? Konfliktusforrás,
egymás feltartása, az előzési lehetőségek drasztikus csökkentése. Járdázás...
az valóban veszélyes, elvileg most is csak 10 km/h a limit biciklivel is, és akkor
lehet csak használni, ha az úttest kerékpározásra alkalmatlan vagy vmi ilyesmi.Amivel viszont abszolút nem értek egyet, hogy a "nagy teljesítményű" motoros
rollereket kitiltanák a kerékpárútról, normális használat mellett, azon az alapon,
hogy KÉPES nagyobb sebességre 25 km/h-nál... Ahelyett, hogy azt büntetnék,
aki valóban 50 km/h-val repeszt. (Bár ezeket a köröket már fél éve is lefutottuk.) -
DigitXT
félisten
válasz Casseius #13830 üzenetére
Mondjuk nekem A (korlátlan) jogsim van, szóval ez a része nem izgat.
Inkább az a necces, hogy adott útvonalon vagy kerékpárút, vagy 70-es...
És ugye tudjuk, hogy a 6-oson az a 70 inkább 90-110, szóval oda nem.
De semmi gond, mire kijön a jogszabály, költözik a cég. Problem solved!
(És különbenis holnap megyek be idén először az irodába, szóval...)Somatom: én meg nem akarok 12 km/h-val vergődni felfelé, szóval pont
jó lesz nekem a nagyteljesítményű motoros roller definíciója. Max. néha
illegalitásba vonulok / megkockáztatom a bicikliutat, elvégre roller-roller.
Ha nagyon baszogatnak visszaülök a robogóra: 200 kg, 30 LE, 150 km/h
(A mikromobilitás környezetvédelmi aspektusa bukik... 6L/100 fogyinál.) -
DigitXT
félisten
válasz Somatom #13833 üzenetére
A Harley-ból kiindulva ez nem új információ. Max. az, hogy nincs Mo-n a vas.
Igen, amúgy tipikusan nem az a felkapom, és felszaladok a lépcsőn pl. a Wolf...
Kolléga ott röhögött rajtam, hogy a babakocsi felhajtón alig bírom feltolni.Szerk: az én FLJ-m se emelgetésre van kitalálva. Valami 40 kg-nak mértem...
De tekintve, hogy lépcső csak marginális van itt (motor is bent áll a műhelyben),
nekem nem probléma... Menet közben meg már nem számít, hogy nehéz a vas.Szerk2: és az a 40 kg még akkor volt, amikor csak egy akku volt benne.
Megjegyzem, ha holnapra se lesz kész, megint mehetek kocsival: fárasztó...
Pedig már nagyon kíváncsi vagyok, hogy hogy indul meg, emeli-e majd az elejét.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #13836 üzenetére
Értem. Hát igen, a parkolási helyzet a "nagyfaluban" kriminális... Nekem is furcsa
volt elsőre, mikor Pestre kellett ugrani a Moszkváról, kolléga hobbiautóját elővenni.
De hát ott volt neki garázs, értelmes áron.Motort talán a Mammutban tartja?Nekem szerencsém volt, mert volt hely a társasház előtt ("csillaggarázs", de hely),
vagy éppen a pincében, amíg a kisebb motor volt, később meg pont tudtam bérelni
neki(k) garázst: egy fél évig nem, az elég szar volt, parkolóhely volt, de a motornak
a rideg tartás nem az igazi, főleg ha az ember szereti bütykölni is, kéne villany stb.Roller az csak úgy jött, nem volt szempont a hordozhatóság, elsőre inkább az ára.
(Kugoo S1) Be is szart egy nap után. Annak rendje és módja szerint. De azért tök
tetszett az egész: picit a gyaloglás könnyedsége - icipicit "motoros" beütéssel.
És ugye milyen jó, hogy "nem kell rá semmi védőfelszerelés". Jah az első esésig!Idén egy métert nem tettem meg a vassal, csak bütykölöm, programozom. Amikor
épp van rá egy-két órám. Mindig a jövő héten lesz kész. Mondjuk ha egyszer kész
lesz (akkor se lesz kész), de legalább meg tudom szalajtani a gyorsulásmérésre...
(Cél a Wolf gyorsulása kisebb sebességtartományban. Mert az ott volt a szeren...)Szerk: de 90+ km/h-val elvből sem akarok menni. Jelige, még egyszer nem...
És ebben amúgy pont a 48V akku segít. Igen, lehetne 72V akku, és csillió tempó,
de nem kell. B-L-A-C-K-nak se jött be végül, hogy folyton elforgatja a kereket PMT
gumi ide, vagy oda: közlekedésre alkalmatlan, "profi" rollereseket is ijesztgető vas.
(Nagyon remélem, hogy sikerül megtalálni az arany középutat, és élmény lesz.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #13843 üzenetére
Persze, mivel neked ott van mellette a milliós villanybringa, amit szépen
feltuningoltál, és árkon-bokron-lépcsőn át hajtod ezerrel... Ha arra is azt
mondaná a jogalkotó, hogy márpedig ez illegál, leszel szíves ezentúl így
és így használni (mint praktikus közlekedőedényt), lenne berzenkedés... -
DigitXT
félisten
válasz Somatom #13848 üzenetére
Attól az még nem lesz teljesen legális (lépcsőn ugratás ziher!). Szóval
összességében megállapítható, hogy mindenkinek van egy hobbija.
(És pl. kerékpárút használata esetén mi az, hogy 25 km/h fölött segít?)Félre ne értsd: nekem mindegy! De ha a roller roller, a pedelec pedelec,
az ilyen tuning pont ki kellene, hogy írja adott kategóriából: lesz SMKP.
(Amivel aztán járda kizárva, így pl. lépcsőnek még a közelébe se.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Tamás9x #13887 üzenetére
Már sokadszor olvasom tőled, és kicsit böki a szemem, hogy akkor nem elírás:
BMS. Battery Management System. Fordítva nincs értelme. És nem nagyon jó
ötlet általánosítani, hogy az meddig engedi a cellákat merülni, meg meddig tölti:
mivel nincs rá általános beállítás. Kugoo akkuk jellemzően koppanásig mennek,
4.2V/cella mindig megvan (HA a töltő végfeszültsége nem kisebb, mint 42V).Merítés meg megint csak nem áll meg 3.2V-nál, hanem jellemzően leengedi 30,
azaz 3V/cella értékig, viszonylag okosan, mert a végén már nem terhel annyira,
ezzel elkerülve pl. a nagyobb Kugoo-k "betegségét", hogy kb. "fél" töltésről egy
kövér gázra ki lehet ütni a BMS alsó fesz. védelmét: rögtön le is kapcsol a roller.Okos BMS meg attól okos (azon kívül, hogy BT-on az okostelefonodra mindent
is jelent), hogy konfigurálható. Tehát te állítod be, hogy milyen értékek között
tölthet, meríthet, hol legyen a(z egyedi) cellavédelem, az össz. feszlimitek, stb.
Más dolog, hogy laikus ezeket jobb, ha nem piszkálja (én se szoktam), nagyon
max. akkor nyúltam hozzá, amikor debuggolni kellett a hibás akkupakkomat. -
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz sagesz93 #13928 üzenetére
Hátul a fékénél muszáj lennie állítási lehetőségnek... Már csak azért is, mert a
fékbetét kopásával egyre hosszabb lesz a kar útja, egyre gyengébb a fékhatás:
ezt kiküszöbölendő az ilyen típusú mechanikus tárcsaféket adott időközönként
(ez természetesen használat függő) utána kell állítani. Adott esetben a nyerget
is mozgatni kell hozzá (mivel az egyik fékpofa fix): egész macerás történet...Ez nem bütykölgetés, ez karbantartás. Szerviz is megcsinálja. Jó pénzért.
(Ennél egy fokkal jobb a hidraulikus tárcsafék, ami bizonyos mértékig önmagát
állítja. Hátulütője persze a komplexitás, ár, más meghibásodási hajlandóságai.)Ui: szerintem valamennyi holtjáték előírás a fékkaron. Motoroknál biztosan. Így
nem valószínű, hogy az a megoldás, hogy a bowdennel kell feszesre állítani.
(Rugónak kellene fixen tartania a fékkart, persze attól függ, milyen kialakítású.) -
DigitXT
félisten
válasz sagesz93 #13928 üzenetére
Az e-twow valóban egyedülálló a maga nemében, annak klónja a Kugoo S1, amibe
a magam részéről 3000+ km-t raktam, idővel természetesen tuningolt formában.
Sajnos elég fontos részletekben spóroltak az eredeti modellhez képest, ami nálam
egy (többször) kitörő első kerékben, s esésben realizálódott legdurvább mértékben.Összességében nem rossz konstrukció, valóban könnyű, és tisztességesen megy.
Viszont szerintem kicsit túlárazott ennek ellenére, és ami igazán megéri, az a GT,
aminek már van mechanikus féke, és komolyabb akkupakkja, nagy végsebessége. -
DigitXT
félisten
válasz Casseius #13960 üzenetére
Nekem a leírás alapján gagyi szarnak tűnik. Gumi se jó rá,
mókolni is kell, ketté is törik... Viszont állítod, hogy sokkal
nyomatékosabb, és még nagyobb a végsebesség is: khm!
Ez picit ellent mond az általam ismert BLDC fizikának, ám
megmagyarázhatja, hogy közben a vezérlést is állítgattad.Magyarán most +40K-val jobb a gép. De a gumi előny oda,
s nem tudod, hogy ebből bármit hozott-e az új motor, vagy
az agresszivebb áramkorlát beállítás felelős az egészért...
(Egy módon tudhatod meg, régi beállításokkal is teszteled
és/vagy visszarakod a régi motort. Természetesen az új
gumival és az új beállításokkal. Túl sok mindent cseréltél.) -
DigitXT
félisten
válasz Casseius #13968 üzenetére
A motornak aztán durva mindegy, hogy 36V, vagy 48V: a melegedésért* a
fázisáram felelős, amit viszont a vezérlő korlátoz... vagy direktben mérve,
vagy csak indirekt, közvetlenül nem is mérve, az akku áramkorlátja által...*: nem mellékesen a nyomaték egyenesen arányos a fázisárammal...
A végsebessége (adott feszültségen) viszont kisebb a nyomatékosabbra
tekercselt motornak, mert a Kv érték fordítottan arányos vele... Magyarán
ugyanolyan fizikai kialakítás mellett a nyomatékosabb motor kevesebbet
forog végsebességre (terhelés nélkül). Nekem is van két "tökugyanolyan"
kinézetű, 1200W-ra matricázott motorom. Aztán az egyik 1000 rpm végű,
a másik meg 1200 rpm ugyanazon a feszültségen. Ha Monorim mororral
fogod megcsinálni a Dual-t bukod a másik PMT gumit is: sz.r irány szvsz.Szerk: ha az eleje csúszik ki, sovány vigasz, hogy a hátulja még tapadt.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ezt az autós hasonlítást nem unjátok még? Tegnap be kellett mennem a céghez,
és még nincs kész a roller: 2800 Ft a parkolás a 8 órás munkaidőre, s lutri, hogy
találsz-e helyet. Tehát a kvázi ingyen bejutás, és a garantált parkolás helyett: tök
jópofa ott keringeni... összességében kb. ugyanannyi időt elbaszva, mint rolleren.
És még nem is szórakozol (mint rolleren!), amikor a dugóban kell araszolgatni.
(Nem mellékesen ott a tudat, hogy a dugót te IS csinálod, pedig van alternatívád.)Komolyan nem értem, hogy hogyan lehet összehasonlítani egy rollerrel az autót?
Arról nem beszélve, hogy akinek van autója, tudja, hogy nem a majom a drága.
Aki majmot vesz, vegyen hozzá banánt is: a fenntartása nagyságrendekkel több...A roller (HA nem töröd össze ÉS nem tuningolod szarrá!) marginális üzemeltetési
költségekkel bír: egyelőre se adó, se kötelező biztosítás (utóbbi mondjuk ajánlott,
még ha csak bringás is, de legalább van valami 1500 Ft/év nem fog földhöz vágni),
se műszaki vizsga, se 800 Ft-os benzinár. (Tudjuk, erőszakkal 480, de meddig...)
Se 350Ft/óra parkolás simán az utcán, ami még nem is annyira drága környék.Szóval ha van 600K-ja vegyen autót. Aha. És fizessen gyorsan évi 60K-t KGFB-re.
Napi 5K-t az ingázásra (parkolás és benzin), tehát alsó hangon havi 100-at LOL...
Ez aztán remek pénzügyi tanács... És persze dobja el a hobbiját, a szórakozását.Azon kívül, hogy szerintem se racionális egy pálcikára ennyit költeni, mert a vége
úgyis az lesz, hogy túlmegy majd minden határon, és széttörik alatta is a váz, de
ettől én még meg tudom érteni, hogy ez egy hobbi, nem javaslok helyette autózni.
Ha már vmi, akkor a motorkerékpár alternatíva... Csak ott megint problémás lehet,
ha kicsi a teljesítmény, de be kell menni az autók közé. Ha meg nagy, akkor meg
a fogyasztás sem lesz annyira baráti... Kompromisszumos minden, az tény.Ui: az a stock elektromos motor 750-ért mit megy? SMKP szintet megüti, talán?
(Motoroztál már SMKP-val a száguldozó autók közt, vagy elméletben tetszene?*)*: nekem megvolt, és mégegyszer nem, köszi. Motorból minimum 125 ccm, még
ha ahhoz le kell tenni a B jogsi mellé egy B125-öt is, de ha komolyan gondolja a
két kerekű közlekedést, és a városon kívül is menne, akkor minimum A2, 250+...
Az elektromos motorok egyelőre iszonyat drágák, nehezek, kicsi a hatótávjuk.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Tamás9x #13977 üzenetére
Eeegen, a jó öreg BKV. Anno azért kezdtem a motoros jogsi megszerzésébe, mert konkrétan többször nem fértem fel a villamosra, s elegem lett a szardínia érzésből. Meg persze gyerekkorom óta vonzódtam a kétkerekűekhez, még ha nekem nem is adatott meg, hogy legyen, de az első (diák!) fizetésemből bukósisakot vettem, s az egész nyaram legjobb szórakozása volt, mikor unokatesómmal húztunk motorozni.
Közlekedésben a motor az egyik leggyorsabb. Ez tény. Hiszen előre lehet menni a sorok közt (pirosnál legálisan, haladó autók közt már nem teljesen, de csináljuk) magyarán a dugóérzékenység csekély. Nyilván van sebességkülönbség a forgalom miatt valamilyen szinten (nem egészséges száguldozni), de ami 20 perc, az szinte mindig 20 perc, pár perces szórással, a BKV-nál/autónál jóval kiszámíthatóbban. Szerk: ja és a buszsáv legálisan használható motorral, ez is hatalmas előnye.
Ui: közben kolléga írta, hogy milyen alternatíva a BKV... Mikor alsó hangon 60 perc egy irány, de inkább több, ugyanaz rollerrel a fele, nos elgondolkodtató a spórolás. Anno az egyetemre bejutásnál is gondolkodtam, hogy mivel érdemes mennem. Viszonylag hamar be kellett látnom, hogy autózni menő meg kényelmes, de drága. Úgy tudom mai fiataloknál már annyira nem is menő... Nekem még 18 éves korom előtt zsebben volt a jogsi, mivel érdekelt a téma, így rászántam néhány délutánt.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Tamás9x #13980 üzenetére
Eegen, a szabadidőt sokan nem akarják/tudják "forintosítani"... Néha nem is lehet, nem mindenki tolja másod/harmad állásban, tehát tényleg a szabadidőd megy, de aztán rájössz, hogy az a legnagyobb érték. Ez amúgy visszaüt a DIY tuningra is: ha amúgy többet keresel adott idő alatt + nem a hobbid, inkább vidd szervizbe...
Ui: jah, végigjártam a szamárlétrát 50 (tanuló) 100 (saját), 180 (kompromisszum), 400 (vadállat*), 250 (vadállatpótlék, mert annak meghalta magát a blokkja). Viszont amióta beütött a Covid, és HO, meg amikor úgy kellett bejárnom, hogy tök üres volt a céges mélygarázs... átszoktam roller helyett autóra. Motor műszakija mikor is járt le? (Pedig szeretek motorozni, csak most lusta vagyok kitolni LOL.)
*: ezt is lefikázzák a motorosok, mert 8.6s 0-100 nem nagy tűzijáték: városba elég.
-
DigitXT
félisten
válasz gergo5991 #13986 üzenetére
Érdekes amit írsz, mert nekem szerintem régi verziós van, de tizedre pontos...
Icipicit fújja túl, tehát épp a felső határig a beállított értéknek, de ezt szerintem
épp azért csinálja, mert a leoldásnál egy nagyon kicsit szusszan, így biztosan
meg is marad a beállított érték. Kocsit is fújtam vele, motort is. Mindenre jó.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
És mért is éri meg ~2-3 év spórolással megvenni azt a tizenéves autót?
Írtál olyat, hogy 4 személyt is elvisz, meg autópályára is mehetsz vele...
Ez hogyan oldja meg azt, hogy egy ember, egyedül a belvárosi dugóban
be akar jutni a munkahelyére, ami BKV-val 1 óra utazás átszállásokkal...Igen, valószínűleg velem van a baj, mivel válaszoltam a trollkodásra...
(Egyébként qrvamesszi vagy attól, hogy felbosszants, nem biztos, hogy
az én értelmezési képességeimmel van itt baj, ha még ez se ment át.)Ui: tudod mit jelent egyáltalán, hogy valaki vérszemet kap? Hát nem ezt.
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #14091 üzenetére
Itt az ideje egy C+E-nek... saril: amúgy ebben semmi "fikázást" nem látok,
annyit írt, hogy más kávéház. Ami nyilvánvalóan igaz is, egy rugózó, nagyobb
teljesítményű (de nehezebb) roller használatakor, egy merev felfüggesztésű, s
gyárilag gyengébb (firmware tuningtól most tekintsünk el) modellhez képest...Szerk: építs sok akksit 30-50K munkadíjért, és mindjárt ki is jön egy nagy vas.
Btw. amikor egy utcáról beeső kezdőnek magasabb nettót ajánlanak, mint ami
egy 14 éve a pályán lévő seniornak jutott, akkor azért nyílik az a bicska...
De úgy vagyok vele, hogy ha fizetgetnek, akkor dolgozgatok: kis pénz, kis foci.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Figyu, én nem lövöldözök. Fórumozok. De ha veled nem éri meg beszélgetni,
mert mondjuk generációs különbségek miatt kisebbrendűségi komplexusod
van, akkor sajnálom. A jövőben mellőzni fogom a veled való kommunikációt:
megértettem az üzenetet. Tudom, szerinted nem értek semmit: komolyan az
agresszív kismalac hozzád képest egy kedves kis háziállat. (Akku építésre is
ugye rögtön meg voltam gyanúsítva általad, hogy soha nem csináltam, azért,
mert magadra vetted, hogy a te munkád fikázom, mikor a sufni építésről írok.
Tudod van az a mondás, hogy kinek nem inge, ne vegye magára. Kiszálltam.) -
DigitXT
félisten
Ehhez nem kell bringa vs. roller. Kell egy egoista idióta "ki ha én nem"
hozzáállással, nagyjából mindegy, hogy mit hajt, akkor is kib.sz veled
bármikor, mert őt csak az érdekli, hogy neki jó legyen, téged leszar.Ha már két hülye van az úton, abból lesznek a road rage történetek.
(És ez még mindig független attól, hogy milyen jármű volt érintett...)Ui: mondjuk egyszer én is kaptam egy ilyet bringástól, hogy direkt tök
rámhúzta szemből, csak azért, mert zavarta, hogy én (is) a bicikliúton
rollerezek, szerinte az az övé... Nem csináltam ügyet belőle. De azért
emlékszem rá, mert ilyen értelmetlen kibaszások azért megmaradnak.
(Megjegyzem, ~2 km/h sebességkülönbséggel nem kezdek előzni, és
a kis kerekek miatt ha olyan szakasz jön ahol tudom, hogy lassabban
tudok csak átevickélni, mint előtte mentem, pláne nem kezdek előzni.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Drizzt01 #14210 üzenetére
Végsebesség nem is igen lesz több 48V-on, de amúgy elég is az...
Az enyém akkor se fog 50-et menni, ha 8000W lesz, nem arra van.
Viszont elvárás, hogy emelkedőn se jöjjön zavarba: ~2000W kell alá.Ui: a motor névleges teljesítménye semmit se mond a nyomatékról...
Meg kell nézni adott feszültségen a végsebességét (levegőben mért
fordulatszám), és amelyiknek ez kisebb az lesz a nyomatékosabb.
(40-ről 51-re az komoly gyorsulás. Valószínűleg a 40 azért volt annyi,
mert a motor ment volna még, csak gyenge volt hozzá a vezérlő...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #14227 üzenetére
Ó, az én első két esésemnél nemhogy le se ért a fejem, de a szemüveg
is rajtam maradt hibátlanul, aminek nagyon örülök (mert nekem drága).
A legelsőt olyan szépen kigurultam, hogy meg se sérültem egyáltalán...Ellenberger a harmadik, na az olyan hirtelenséggel és tempónál történt,
hogy konkrétan megfejeltem az aszfaltot (full face rulez) s a könyököm
baszódott oda, de csúnyán. Szerencsére volt rajtam protektoring...
Teszem hozzá, nem véletlenül, két esés után, 40+ km/h-ra képes vason.Persze én is örülök, hogy csak 36 km/h-nál, és felfelé, azaz: nem kellett
felszántani puszta térddel az aszfaltot hosszan csúszva lefelé. (Inkább
krosszmotoros elrepülés/becsapódás volt, mint gyorsasági kicsúszás.)
Ezt csak arra mondom, hogy minden esés más. (Ha picit több időd van,
tök jól ki lehet mozogni, de ha megállt az első kerék, ott nincs rá idő.)Mindenesetre utcai ruhában max. a Tierre állok ~700 méterre, remélve,
hogy nem törik össze (nem szokott), és nem is b*sznak el vele ~3 perc
alatt... Ja igen, ugyanígy kipróbáltam egy E-twow GT-t: meglepően jó, pl.
van rajta külön dobfék is, de ha menni kéne vele hosszan, térdvédő, stb.Sajnos kényelmetlen tud lenni. De jobb, mint a gipsz. Akármilyen Rossi
vki, ha rajta kívül álló okokból egyszer csak az aszfalton* találja magát,
ott nagyon örül(ne) bármi védelemnek: előbb-utóbb mindenki rájön...Legyen persze szerencséje sokezer balesetmentes kilométerrel! De aki
abban hisz, hogy a sisak = hamis biztonságérzet, tuti nem esett pofára,
eddig soha. Majd fog. És ezt mindenféle rosszindulat nélkül mondom...*: szerintem pöppet érdesebb, mint a hó, bár én még soha nem síeltem.
Ui: nekem az nem világos, hogy HA pl. görkorcsolya esetén tök evidens,
hogy térd-/könyök- és fejvédelem nélkül szar ötlet, miért nézik hülyének,
aki szerint rollerre is hasznos az ilyesmi? Mindenki másképp csinálja. -
-
DigitXT
félisten
válasz gergo5991 #14285 üzenetére
A merev felfüggesztés adott úthibán képes akkorát dobni a pilótán
hogy majd' lerepül a rollerről. Pneumatikus gumi ide, vagy oda. Ezt
egy Bird bérrollert vezetve tapasztaltam meg, adott szituációban a
komfort (ha egyáltalán ez még oda tartozik!), sokkal rosszabb volt,
mint előtte a tömör gumis, de első-hátsó rugózással szerelt vason.Ez egy ilyen mélyedés jellegű úthiba volt, nem kátyú. Nem feltűnő...
Azon nagyon rosszul vizsgázott... Amúgy szépen, csendben gurult!Szóval véletlenül sem a pneumatikus gumi ellen beszélek. Csak az
a tapasztalat szerint nem old meg mindent önmagában, nem rugó:
szerintem nagyon sokat dob a biztonságon, ha normálisan rugózik.
Amikor nem normális, mint az enyém most, az meg kellemetlen, és
rontja a komfortérzetet, sőt konkrétan a stabilitást, ha felüt a teló...
(A semminél minden jobb, de felfüggesztések közt van különbség.)Szerk: Wolf King GT mozgása nagyon tetszett... kátyút szerencsére
nem fogtam vele. Az tempónál akármit vezetve veszélyes tud lenni.
(Szóval, ha van idő kerülgetni, még mindig biztonságosabb, ha nem
teszteli az ember, hogy elég jól becsülte-e meg a kátyú méretét...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz gergo5991 #14290 üzenetére
Ezek még mindig nagyon kicsi kerekek, csak rolleren néz ki nagynak...
Szaros SMKP is min. 10" felnin(!) gurul, aztán azzal sem jó a kátyúzás.
Egyetértek, hogy jobb (kisebb hibákra sokkal jobb), de nem helyettesíti
végső soron a pilóta figyelmét, csak valamivel megkönnyíti a dolgát.Ui: kérdeztem FB-on, hogy az eladó FLJ T113-nak mekkora a felni, ha
11-es gumi megy rá. Válasz: 11". Fogalma sincs a hirdetőnek ezekről.
(Nekem 6-os a felni, 6.5" szokott lenni, csak a miheztartás végett...)Megnézve a képet, a jobb oldali PMT gumin ott van a korrekt jelölés...
Szóval 6.5", tényleg 11" lesz a teljes átmérő. (Szelepsapka elveszett?)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz phoenix1989 #14310 üzenetére
FB-on van ilyen csoport "Kugoo Club Hungary" néven, ott biztos találsz tulajokat.
Itt is feltehetsz persze kérdést, mert ha nem (annyira) típusspecifikus, talán meg
tudja válaszolni, akinek bár nincs konkrétan M4 Pro, de látott már rollert közelről.Ui: én láttam M4 Pro-t közelről. Mentem vele egy kört, de ennyi. Nincs vele túl
nagy tapasztalatom...Csak azokat tudom visszamondani, amit neten találni róla.
(Nekem mondjuk elsőre nem tetszett... borzalmasan gyengén indult, mint valami
nyugdíjas csiga... eközben a srác, akinek az alkatrészt vittem, majdnem hanyatt
vágta magát az S1 Dualommal, mert fel volt okosítva a vezérlő + volt vagy 2000W
teljesen közvetlen gázkarral. Hja kérem, nem kell lenyelezni, azért analóg kar.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz phoenix1989 #14312 üzenetére
Szerintem baromi jól gyorsul.
Ezt azért látod így, mert még nem mentél olyannal, ami tényleg JÓL gyorsul.
De ezen nem veszünk össze... Közlekedésre alkalmas, és ez a "lusta" indulás
hozzáállástól függően nem bug, hanem feature, hiszen biztonságosabb kezelni.
Pont erre hivatkozott az M4 Pro-s kolléga, és valahol igaza is van. (Annyi, hogy
az én vasam túl erős volt neki, bár akkor csak 2000W körüli volt. Ahhoz képest
egy 4000W-os masina már tényleg jól gyorsult. A 8000W kezd sok lenni.)De nem való mindenkinek olyan erős roller, ami már nem is roller, hanem smkp.
Valóban van biztonsági kockázata, ha elforgatja a kereket és amiatt csúszol el!
Teszem hozzá, hogy első kerék hajtású vasakon ehhez nem kell túl nagy erő...
Elég, ha nincs terhelve az első tengely már pörög is. Füstöl a gumi, nem megy.Ezzel amúgy visszautalnék arra is, hogy probléma-e a kormányon az akku. Az
is, meg nem is: a tapadásban pont segít, és orr nehéz se lesz tőle, hiszen egy
sokkal nehezebb ember áll a kormány mögött a taposón (hátul van a súlypont).Töltőre rátérve. Nem jó, ha előbb az akkura dugod. Hirtelen töltődnek fel benne
a kondenzátorok, emiatt csattan (szikrázik!), ezzel pedig mellesleg kormolja a
csatlakozót, ami hosszú távon rossz kontakthoz vezet. Extrém esetben tölteni
se fog majd (korrodált töltőcsatlakozónál találkoztam ilyen hibajelenséggel).53,7 re esett. Miért?
Ez általában valami akku hibára utal. Ha minden szép, minden jó, és a BMS a
töltést engedi végigmenni 54.6V, 4.2V/cella feszültségig, akkor nem szabadna
onnan esnie. Ha esik, úgy valószínűleg a BMS lekapcsolta a töltést hamarabb:
amit leolvastál, az nem az akku feszültsége volt már, hanem a töltőé magában.
(Ha meg nagyon esik, akkor törött is lehet az akku - de pár tized talán belefér.)Szerk: akku kijelzés azért lehet pontatlan, mert terhelésre beesik a feszültség.
Ha és amennyiben csak ezt nézi a kijelző, akkor mutathat hirtelen nullát is.
A nyugalmi feszültségből lehet következtetni az akku töltöttségére, ha azt JÓL
mutatja (nem minden Kugoo képes erre), akkor becsülhető a hátralévő táv...
De erre úgyis rájössz majd, ahogy többet mész vele, ki fog alakulni "az érzés".Ennél pontosabbat úgy lehetne csinálni, hogy a BMS (pontosan) monitorozza
az akku állapotát, s valahonnan megtudja hozzá a megtett távot, mondjuk úgy,
hogy egyik Hall szenzort rá kell kötni a motorról... Mondanom se kell, hogy ez
általában egy BMS csere, és egy komolyabb átalakítás, motorból lopni a jelet,
szóval nem plug & play, nem szokták meglépni csak hatótávolság kijelzésért...Úgy általában érdemes azt is eldönteni, hogy "csak közlekedni" kell vmi, vagy
mérnökileg érdekel, mert utóbbi esetben lehet racionalitás a különböző "extra"
műszerezettségben, de átlag felhasználóként ez nem érdekes + nem éri meg.
(Egy sima okos BMS 30K körül beszerezhető, s akkor még át is kell építeni.)Ha nem tudod eldönteni, csak locsolod rá a pénzt, s azt akarod, hogy mindent
IS tudjon, pontosan mérjen, kijelezzen (kávét főzzön), akkor úgy jársz, mint én
a nagy vassal, amit már vagy fél éve építgetek, és métert sem mentem vele az
idén, pedig már bőven szezon van. (Cserébe párszázezer ráment a tuningjára.)[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs